تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۲۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه همه ما شاهده گسترش ارز دیجیتال در چند سال اخیر بوده‌ایم. بازار کریپتوکارنسی شامل ارزهای دیجیتال بسیاری است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. همچنین هر نوع ارز دیجیتال در حوزه‌های مختلف کاربر دارند که در هر حوزه وظایف مختص خود را انجام می‌دهند. یکی از این حوزه‌ها هوش مصنوعی است که در این مقاله درباره توضیحات ارز دیجیتال هوش مصنوعی می‌پردازیم. پتانسیل هوش مصنوعی به حدی است که می‌تواند هر صنعت بزرگی را متحول کند. عامل اصلی محبوبیت AI، توانایی آن در حل مشکلات پیچیده به روش‎های نوین است. ترکیب هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین، دنیای از فرصت‌های جدید را برای هر دو حوزه و کاربران آن‌ها باز می‌کند. با توجه به انواع مختلف پروژه‌ها، ادغام هوش مصنوعی به پلتفرم‌های کریپتو اجازه می‌دهد تا کارآمدتر و سازگارتر باشند که راه را برای نسل جدیدی از توکن‌های دیجیتال هموار می‌کند که می‌تواند نحوه تعامل ما با فناوری را متحول کند. 

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی پروژه‌ای نوآورانه می‌باشد که هوش مصنوعی و بلاک چین را باهم ترکیب می‌کند. رمز ارز هوش مصنوعی (AI Tokens) همان توکن‌های بومی پروژه‌های رمز ارزی مربوط به حوزه AI هستند. این پروژه‌ها ممکن است  اپلیکیشن‌ها، محصولات و سرویس‌های مختلفی مانند بازارهای غیر متمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیریت پرتفوی مبتنی بر AI، پیش بینی‌ها، تولید تصاویر، مسیریابی و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار دهند. برخی از این توکن‌ها برای انجام تراکنش در پلتفرم ضروری هستند و برخی هم ممکن است برای فرایندهای نظیر رای گیری مورد استفاده بگیرند.  

کاربرد ارز دیجیتال هوش مصنوعی 

کاربرد این پروژه بسیار متنوع است که از امور مالی تا بازی‌ها را دربرمی‌گیرد. رمزارزهای هوش مصنوعی را می‌توان در بازارها و شبکه‌های غیر متمرکز استفاده کرد؛  این به کاربران قابلیتی می‌دهد که توکن‌های خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه معامله کنند. ارز دیجیتال هوش مصنوعی، رمز ارزی است که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود امنیت به وسیله ایجاد پروتکل‌های امنیتی، تجربه کاربری، مقیاس پذیری یا موارد دیگر استفاده می‌کند. 

هوش مصنوعی چگونه ترید ارز دیجیتال انجام می‌دهد؟

بازارهای مالی آنلاین نظیر فارکس و ارز دیجیتال عموما نسبت به بازارهای مالی دارای ریسک بیشتری در سرمایه ‌گذاری هستند که مهم‌ترین دلیل آن، نوسانات زیاد ارزش سرمایه‌ها در این بازارهاست. همین موضوع سبب شده تا سرمایه ‌گذاران و تریدرها همواره مشغول رصد کردن بازار و تحلیل داده‌ها باشند. حضور همیشگی در بازار بدون در نظر گرفتن میزان سود یا ضرر می‌تواند وقت و انرژی شما را هدر دهد؛ از این رو ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی روشی نوین است که امروزه توسط بسیاری از سرمایه ‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی تکنولوژی است که به واسطه اینترنت و یادگیری الگوریتم‌های پیچیده ریاضی می‌تواند تصمیماتی جدید درباره کارهایی که برای آن برنامه ریزی شده اتخاذ کند. این فناوری سالهاست که مورد توسعه قرار گرفته و سعی دارد با ورود به بازارهای مالی، انسان را از بکار گیری نیروی انسانی در گرفتن تصمیمات و انجام کارها بی‌نیاز کند. هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال در واقع از ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

نیاز روزافزون به رایانه‌های قابل حمل و مقرون به صرفه منجر به معرفی تین کلاینت‌ها در اواسط دهه 1960 شد. در آن زمان تصور می‌شد که طیف گسترده‌ای از مخاطبان از جمله شرکت‌های کوچک، موسسات آموزشی و جوامع علمی و مهندسی از مزایای کامپیوتر کوچک بهره مند خواهند شد. همچنین در سال 1965 کمپانی DEC که یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تین کلاینت بود از کامپیوتر PDP-8 رونمایی کرد. در آن زمان جامعه علمی و مهندسی از این کامپیوتر قابل حمل و کوچک استفاده می‌کرد.

این دستگاه یکی از محبوب‌ترین مینی کامپیوترهایی بود که تا به حال ساخته شد. کمپانی HP یکی دیگر از تولیدکنندگان رایانه‌های کوچک بود و تین کلاینت‌های سری 2100 خود را در سال 1966 معرفی کرد. این دستگاه سیستم عامل جدیدی داشت که کاربر پسندتر و کارکرد آن ساده‌تر از PDP-8 بود. این تین کلاینت جدید معماری متفاوتی داشت. 

در دهه‌های 1960 و 1970، شرکت‌های دیگر مانند: Data General و Prime Computer نیز دستگاه‌های تین کلاینت را تولید ‌کردند و بازار رایانه‌های کوچک طی این دوره تکامل یافت. کامپیوترهای کوچک قابلیت‌های زیادی داشتند که در صنایع مختلف از جمله: تجارت، مهندسی و آموزش مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه تین کلاینت های هیستو یکی از برترین تین کلاینت هایی هستند که بازارهای اروپا و امریکا را نیز غبظه کردند. در ادامه به نحوه تنظیمات نصب تین کلاینت میپردازیم.

نکات مهم هنگام راه اندازی و تنظیمات نصب تین کلاینت

برای راه اندازی تین کلاینت ها کافیست مراحل زیر را طبق توضیحات طی کرده و یک به یک انجام دهید: در وهله اول میبایست تین کلاینت را در جای مناسب تعبیه فرمایید. زیر میز، پشت مانیتور و یا روی میز مکان هایی هستند که میتوانید تین کلاینت را در آن جا قرار دهید.

نوع کاربری تین کلاینت

 قبل از خرید تین کلاینت باید نوع کاربری خود را تعیین کنید تا تین کلاینتی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. مینی کامپیوترها بسته به نوع برند، قیمت و ویژگی های فنی که دارند انتخاب میشوند پس بهتر است قبل از خرید حتما جهت مشاوره با کارشناسان رهاکو تماس حاصل فرمایید تا به صورت رایگان مشاوره تخصصی در اختیار شما قرار دهند. پس از خرید و انتخاب تین کلاینت مناسب مجموعه خود به مرحله اماده سازی و تنظیمات نصب تین کلاینت خواهیم رسید.

تنظیمات سیستم عامل تین کلاینت

نصب و راه اندازی ویندوز مخصوص تین کلاینت یکی دیگر از فاکتور های مهمی می‌باشد که موقع تنظیمات نصب تین کلاینت باید رعایت کنید. تین کلاینت ها همچون کامپیوترهای معمولی قابلیت نصب انواع ویندوز را دارند کارشناسان فنی مجموعه رها بنا بر نیاز شما به اسمبل کردن قطعاتی مانند: رم و هارد بر روی تین کلاینت میپردازند و سپس نوبت به نصب ویندوز مخصوص تین کلاینت میرسد. باتوجه به این که تین کلاینت ها درایور DVD ندارند بهترین روش نصب ویندوز از طریق USB است. البته نداشتن درایور DVD و فن باعث کمتر شدن مصرف انرژی و نگهداری آسان تر تین کلاینت می‌شود. جهت نصب سیستم عامل پیشنهاد می گردد از حافظه SSD استفاده نمایید. زیرا تاثیر به سزایی بر سرعت رایانه شما خواهد داشت.

مراحل راه اندازی تین کلاینت

پس از تعیین محل قرارگیری تین کلاینت ادامه مطلب...

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

زمانی که گوشی‌های هوشمند با سرعت زیادی در بین مردم نفوذ کردند اپلیکیشن‌ها هم به همان اندازه در بین کاربران محبوب و حیاتی شدند. به همین دلیل کسب وکارها به دنبال استفاده از فایربیس هستند تا بتوانند از طریق این پلتفرم با ساخت و توسعه اپلیکیشن به درآمد زایی بیشتری برسند. در واقع فایربیس گوگل یک جایگزین خوب، حرفه‌ا‌ی در زمینه صرفه ‌جویی زمان برای نوشتن کدهای بک اند تکامل یافته برای نرم افزارهای جانبی موبایل است. با بهره‌گیری از فایربیس می‌توانید به سادگی اپلیکیشن‌های موبایل و وب را بسازید که از یک کاربر تا یک میلیون کاربر مقیاس‌پذیر باشند. Firebase مجموعه‌ای از خدمات محاسبات ابری و پلتفرم‌های توسعه برنامه‌های کاربردی است که توسط گوگل ارائه می‌شود. این میزبان پایگاه‌های داده، خدمات، احراز هویت و یکپارچه‌سازی برای برنامه‌های مختلف از جمله Android، iOS، JavaScript، Node.js، جاوا، Unity، PHP و C++ است.

 فایربیس گوگل چیست؟

فایربیس (firebase) گوگل، پلتفرمی برای ساخت اپلیکیشن‌های iOS، اندروید و وب است که از بسته خدمات گوگل پلی استفاده می‌کنند. فایربیس از یک سری ویژگی‌هایی ساخته شده که برنامه نویسان می‌توانند با ترکیب کردن آن‌ها نیازهای خود را برطرف کنند. شما برای اینکه بخواهید یک برنامه موبایل یا وب تولید کنید باید کارهای سمت )سرویس (BaaS سرور زیادی را انجام دهید و API های مختلفی پیاده‌سازی کنید که همین زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. 

گوگل با معرفی فایربیس (firebase) انجام این کارها را بسیار راحت‌تر می‌کند. اولین محصول بر پایه فایربیس (firebase) ، یک سیستم دیتابیس real time بود که به کاربران مختلف این امکان را می‌داد تا داده‌های خود را بر روی آن ذخیره کنند. همچنین از آن بخوانند و خود را با آن sync کنند و امکانات دیتابیس با استفاده از API بدهند. بعدها این پلتفرم خود را گسترش داد تا بتواند امکانات بیشتری برای اپلیکیشن ها ارائه دهد.

 استفاده از فایربیس در ایران چگونه است؟

به دلیل تحریم‌ها علیه ایران استفاده از فایربیس در ایران دچار چالش‌ها و مشکلاتی است. اگر سرویسی که از آن استفاده می‌کنید لازم دارد که با سرور شما در ایران، تبادل داده داشته باشد، برای استفاده از فایربیس دچار مشکل خواهید شد و برای حل این چالش می‌توانید از یک سرور خارج از ایران یا از سرورهای آنتی تحریم، استفاده کنید. پیش از این امکان این بود که با فیلترشکن به پنل متصل شد اما با تحریم‌های جدید، کاربران اپلیکیشن‌ها اگر از اینترنت داخلی استفاده کنند، گزارش مشکلات به فایربیس منتقل نمی‌شود مگر اینکه کاربران نیز از فیلترشکن استفاده کنند.

دلایل استفاده از فایربیس گوگل چیست؟

فایربیس در طراحی اپلیکیشن‌های تلفن همراه گوگل بستری فراهم کرده که به شما در ساخت، بهبود و رشد اپلیکیشن خود کمک می‌کند. با استفاده از  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

هیچ کسب و کاری نمی تواند اهمیت مانیتورینگ شبکه را نادیده بگیرد. تا سال 2021، 4.66 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود داشت و انتظار می رود با افزایش دسترسی افراد به اینترنت در سال های آینده ترافیک شبکه نیز بیشتر شود. با مانیتورینگ ترافیک شبکه می‌توانید مطمئن شوید که سیستم‌های شما به خوبی کار می‌کنند و مشکلات را قبل از وقوع فاجعه شناسایی کنید. در این مقاله انواع ترافیک شبکه و ابزارهای موجود برای مانیتورینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

مانیتورینگ ترافیک شبکه چیست؟

به فرآیند جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده‌های ترافیک شبکه به منظور عیب‌یابی، بهینه‌سازی عملکرد و به طور کلی درک فعالیت شبکه مانیتورینگ گفته می‌شود. نظارت بر ترافیک شبکه یک بخش جدانشدنی در فرایند مدیریت شبکه است و به جلوگیری از بروز مشکلات کمک می‌کند. به عنوان مثال، در فوریه 2020 آمازون با استفاده از سرویس مانیتورینگ AWS Shield از یک حمله شدید DDoS جلوگیری کرد. سازمان‌ها برای تحلیل ترافیک شبکه باید نیازهای خاص خود را در نظر بگیرند. چرا که برخی از راهکارها ممکن است برای شبکه‌های بزرگ‌تر مناسب باشند، در حالی که برخی دیگر برای شبکه‌های کوچک‌تر کاربرد دارند.

چرا باید ترافیک شبکه را مانیتور کنید؟

همانطور که می‌گویند "بهترین حمله دفاع است." همین امر در مورد امنیت شبکه نیز کاربرد دارد. با نظارت بر ترافیک شبکه می‌توانید تهدیدات بالقوه را شناسایی کرده و اقداماتی را برای از بین بردن آن‌ها قبل از ایجاد هرگونه آسیب انجام دهید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید بر شبکه خود نظارت داشته باشید و در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

عیب‌یابی مشکلات شبکه: وقتی مشکلی در شبکه پیش می‌آید، مانیتورینگ ترافیک شبکه به شما کمک می‌کند منبع مشکل را مشخص نمایید تا هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنید. اخیرا سیسکو دو ابزار مانیتورینگ جدید معرفی کرده است تا در مدیریت چالش‌های روزانه در محیط‌ شبکه‌ به تیم فناوری اطلاعات کمک کند.

انطباق با الزامات نظارتی: راهکارهای مانیتورینگ اقداماتی را برای بهبود مشکلات ناشی از عدم نظارت ارائه می‌دهند. در همین راستا الگوهای نظارتی IBM چندین سیاست‌ امنیتی ارائه می‌دهند.

محافظت در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات: با نظارت بر ترافیک می‌توانید فعالیت‌های غیرعادی را شناسایی کنید. این فعالیت‌ها ممکن است نشان دهنده نفوذ بدافزار یا سایر تهدیدات امنیتی باشند. FBI اعلام کرد که شکایات باج‌افزار از سال 2019 تا 2021 حدودا 82 درصد افزایش یافته است.

مدیران فناوری اطلاعات باید به طور فعال سیستم‌ها را نظارت کنند و از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. یک ابزار نظارتی مفید ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

• نظارت فوری بر شبکه 

• توانایی تشخیص قطعی در کمترین زمان ممکن

• استفاده از یک مکانیزم برای ارسال هشدار

انواع ترافیک شبکه

انواع ترافیک شبکه را می‌توان بر اساس   ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

مدتی می‌شود که بحث ارتباط ماهواره‌ای در دنیای فناوری بسیار داغ شده است. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم اپل با معرفی سری ایفون 14 و ارتباط ماهواره‌ای اضطراری برای این گوشی‌های هوشمند باعث شد توجه همگان به سمت آن جلب شود. اینک  شرکت‌ها می‌خواهند این فناوری را روی محصولات مختلف پیاده سازی کنند. اخیرا شرکت کوالکام به صورت رسمی در رویداد بزرگ MWC 2023 اعلام کرد که با تعدادی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی وارد مشارکت شده است. و قرار شاهد فناوری ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite در نسل بعدی از اسمارت‌ فون‌های اندرویدی باشیم.

کوالکام اعلام کرده است که با برخی از شناخته شده‌ترین سازندگان در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی همکاری می‌کند. تا فناوری اتصال ماهواره‌ای اسنپدراگون ستلایت (Snapdragon Satellite) را به گوشی‌های نسل بعدی اندرویدی بیاورد. این روش پیام رسانی دو طرفه جدید با تراشه‌های مربوط به رده‌های مختلف بازار گوشی‌های هوشمند سازگار خواهد بود. و ممکن است برای مقاصدی علاوه بر ارسال پیام‌های اضطراری استفاده شود.

فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite چیست؟

اسنپدراگون Satellite یک فناوری ارتباطی زمین به ماهواره است و از آنجایی‌ که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی بازار به چیپست‌های کوالکام مجهز شده‌اند. فناوری این شرکت بسیار بیشتر از اپل می‌تواند ارتباط ماهواره‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته کوالکام، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. با این ‌حال، هنوز این ویژگی به‌ صورت عمومی ارائه نشده است. از نظر فنی، مودم اسنپدراگون X70 5G از باندهای با فرکانس فوق‌ العاده بالا پشتیبانی می‌کند که به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد به‌ صورت مستقیم با ماهواره‌های مستقر در مدار پایین ارتباط برقرار کنند. این ماهواره‌ها بالاتر از برج‌های مخابراتی قرار دارند و فضای بیشتری را پوشش می‌دهند.

کوالکام برای ویژگی Snapdragon Satellite با شرکت آمریکایی Iridium Communications که 66 ماهواره در مدار دارد، همکاری می‌کند. گارمین هم از فناوری این شرکت استفاده می‌کند و ارتباطات inReach آن مبتنی بر همین فناوری است. اپل اما با شرکت Globalstar که 48 ماهواره در مدار دارد، همکاری می‌کند. برخلاف ارتباط ماهواره‌ای آیفون که در ارتفاع‌های خاصی کار می‌کند، کوالکام از پوشش قطب به قطب بهره می‌برد. برای مثال، کاربران در شمال کانادا یا آلاسکا به فناوری اسنپدراگون Satellite دسترسی دارند. این سرویس ابتدا در اروپا و آمریکای شمالی عرضه می‌شود. 

مزایای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite

ارتباط ماهواره‌ای برای زمانی طراحی شده که کاربر نمی‌تواند از آنتن دکل‌های مخابراتی روی گوشی خود استفاده کند. در حالی که اکثر شهرها و مناطق از آنتن ‌دهی مخابراتی برخوردارند. اما وقتی به دل کوه یا جنگل که بزنید، عملا نمی‌توانید با گوشی معمولی خود تماسی برقرار کنید. چرا که در این مناطق آنتن مخابراتی وجود نخواهد داشت.

افرادی که دارای مشاغلی در محیط‌های فاقد آنتن‌دهی هستند، از راهکارهای تماس  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

با پیدایش بلاک چین و ارزهای دیجیتال، شاهد بودیم که دولت‌ها به مخالفت صریح با ارزهای دیجیتال پرداختند. در واقع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به وجود آمدند تا نوع جدیدی از شیوه پرداخت و امور مالی را برای مردم ممکن کنند. با این حال به دلایل مختلف رمز ارزهای پایه مانند: بیت کوین در حال حاظر به این منظور کاربرد ندارند و به یک نوع دارایی تبدیل شده‌اند. در طی چند سال گذشته موضوع ارز دیجیتال بارها مطرح شده است و اکنون به نظر میرسد که آماده حضور پر رنگ می‌باشد. این موضوع امسال در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس مورد بحث قرار گرفته است. بانک آمریکا به تازگی گزارشی را منتشر کرده است؛ که نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی این پتانسیل را دارند که سیستم مالی جهانی را متحول کنند. براساس آن گزارش، ارز دیجیتال بانک مرکزی نشان دهنده مهم‌ترین پیشرفت در تاریخ پول می‌باشد.

تعریف ارز دیجیتال بانک مرکزی

مفهوم ارز دیجیتال بانک مرکزی یا ملی، پول دیجیتالی است که توسط بانک مرکزی پشتیبانی و صادر می‌شود. این دارایی‌های دیجیتال مانند: پول نقد الکترونیکی عمل می‌کنند. به این معنا که به صاحبان و دارندگان خود اجازه می‌دهند که به بانک مرکزی و خدمات آن دسترسی داشته باشند. CBDC یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، نمایش دیجیتالی از پول واقعی یک کشور هستند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی چه شباهتی با استیبل کوین‌ها دارد؟

در عمل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین‌ها با یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند. استیبل کوین‌های بازار کریپتوکارنسی را معمولا نهادها و سازمان‌های خصوصی صادر کرده است. و می‌توان آن‌ها را با دارایی‌‌های دیگر معاوضه کرد اما پول واقعی محسوب نمی‌شوند. در مقابل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، پول فیات کشوری که آن‌ها را صادر می‌کند، پول واقعی به شمار می‌ایند.

نحوه کارکرد ارز دیجیتال بانک مرکزی چگونه است؟

کشورها از بلاک چین‌ها برای فناوری زیر بنایی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی استفاده می‌کنند. با این تفاوت که بانک مرکزی دفتر کل را کنترل می‌کند. از سوی دیگر، ارز‌های دیجیتال غیر متمرکز هستند. CBDC را می‌توان به روش‌های مختلفی توسط دولت‌ها استفاده کرد. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بر اساس نمونه‌های اولیه، تمایل دارند بر روی کیف پول‌های موبایلی مشابه: Apple Pay یا Google Wallet تمرکز کنند. نمی‌توان روش کار ثابتی را برای همه‌ی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بیان کرد. برخی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از بلاک چین‌های مخصوص ارزهای دیجیتال معمولی استفاده می‌کنند. در حالی که برخی از  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

آیا خرید تین کلاینت برای گیمینگ انتخاب مناسبی است؟ مینی کامپیوترها به راحتی جا بجا می‌شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند. ساختار مینی کامپیوتر نسبت به کیس‌های قدیمی بسیار ساده طراحی شده است. برخی از برندهای مینی کامپیوتر انقلابی را در عرصه گیمینگ پدید آورده‌اند. قطعات قدرتمند تین کلاینت گیمینگ این دستگاه را برای بازی‌های سنگین به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است. برای داشتن قدرت زیاد در یک فضای کوچک تین کلاینت‌ یک گزینه ایده آل است. قطعا از سرعت، صدا و گرافیکی که این تین کلاینت‌ها می‌توانند به نمایش بگذارند، شگفت زده خواهید شد. بهترین مزیت تین کلاینت این است که قابل حمل هستند و میتوانید در هر کجا که میخواهید از آن استفاده کنید. در این مقاله با ویژگی های منحصر به فرد تین کلاینت گیمینگ بیشتر آشنا می‌شوید.

آیا تین کلاینت برای بازی خوب است؟

امروزه گیمرها طیف وسیعی از تجهیزات را در اختیار دارند. برای کسانی که به دنبال تجهیزات بازی با کارایی بالا هستند اما فضای محدودی دارند، تین کلاینت بهترین انتخاب است. اگرچه مینی پی سی‌ها به اندازه کافی برای بازی قدرتمند هستند اما حتی بهترین مینی کامپیوترها هم گاهی برای اجرای بازی‌های جدید ممکن است با مشکلاتی مواجه ‌شوند.

تین کلاینت گیمینگ چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز از گوشی‌های هوشمند گرفته تا کنسول‌های بازی کوچک‌تر و قدرتمندتر از قبل شده‌اند، بنابراین منطقی است که دنیای کامپیوترهای گیمینگ نیز از همین استراتژی پیروی کند. مینی کامپیوتر گیمینگ مفهوم جدیدی نیست، اما اخیرا بسیار چشمگیر شده است و مهم‌تر از آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام انتخاب بهترین تین کلاینت گیمینگ باید در نظر گرفت.

سرعت: انجام بازی‌های مدرن روی رایانه‌های شخصی که سرعت کمی دارند تقریبا غیرممکن است. حتی برخی از کامپیوترهای پرسرعت هنگام بازی خیلی زود داغ می‌شوند. هنگام خرید مینی کامپیوتر گیمینگ مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کرد سرعت کار دستگاه می‌باشد.

گرافیک: بعد از سرعت پردازش، گرافیک شاید مهم‌ترین چیزی باشد که باید برای بازی کردن در نظر گرفت. چه سودی دارد اگر مجبور شوید با کیفیت 720 بازی کنید تا کامپیوتر شما به درستی کار کند؟ در حالی که با یک پردازنده گرافیکی خوب می‌توانید به راحتی در مدت زمان طولانی به بازی کردن بپردازید.

پورت‌ها: مینی کامپیوتر گیمینگ چند پورت USB، نمایشگر و HDMI دارد؟ پاسخ کوتاه است. تین کلاینت "به اندازه کافی" پورت دارد. تعداد پورت‌ها به این بستگی دارد که چه نوع بازی را بخواهید انجام دهید.

شکل ظاهری: ظاهر خوب همیشه به معنای عملکرد خوب نیست، اما در مورد تین کلاینت گیمینگ باید بگوییم که ظاهر شیک دستگاه با عملکرد قوی آن رابطه مستقیم دارد. علاوه بر این، این تین کلاینت به قدری کوچک است تا به خوبی روی میز شما جا شود.

بهترین مینی کامپیوتر گیمینگ

مینی کامپیوتر گیمینگ M6 هیستو

ظاهر شیک و کوچک تین کلاینت M6 برای گیمینگ طراحی شده است و یک  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در دنیای مدرن امروز اینترنت نقش بسیار حیاتی در زندگی انسان‌ها دارد و تاثیرات بسیاری در سبک زندگی افراد گذاشته است. اما بازهم افرادی در مناطقی دور افتاده هستند که به اینترنت دسترسی ندارند یا سرویس مطلوبی را دریافت نمی‌کنند. پروژه وان وب یک طرح جاه طلبانه با ایده‌ای از آینده می‌باشد. که در صدد است تا با ارسال زنجیره‌ای که متشکل شده از حداقل 600 ماهواره است یک اینترنت رایگان را برای تمامی دنیا به ارقام آورد. One Web هم مانند: اسپیس ایکس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای محسوب می‌شود. سرویس‌های ماهواره‌ای که توسط SpaceX و OneWeb ساخته و اداره می‌شوند. و می‌توانند اساسا نحوه دسترسی کاربران به اینترنت و مکان اتصال به شبکه را تغییر دهند.

وان وب چیست؟

شرکت وان وب که در زمینه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای فعالیت دارد، به تازگی توانسته 36 ماهواره را با موفقیت به مدار پرتاب کند. اگرچه تعداد بیشتری برای تکمیل شبکه مورد نیاز است، اما این تعداد برای شروع ارائه خدمات تجاری به بخش بزرگی از نیم کره شمالی کافی است. نیل مسترسون، مدیر عامل OneWeb، درست قبل از شروع به کار گفت: "این چیزها یک شب اتفاق نمی‌افتد. در چند ماه گذشته کار بسیار سختی در حال انجام بوده است. اما این راه اندازی ویژه است. او به بی‌بی‌سی گفت: «این ارتباطی است که به ما از 50 درجه عرض شمالی تا قطب شمال اتصال می‌دهد. این ارتباط  اروپای شمالی، بریتانیا، گرینلند، کانادا، آلاسکا و ایسلند را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

این شرکت مستقر در لندن می‌گوید که فاز اول این پروژه اکنون کامل شده است. و پس از آزمایش‌های اولیه پوشش خدمات جهانی را قبل از پایان سال جاری در دسترس قرار خواهد داد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که صورت فلکی One Web فقط چند ماهواره در فضا دارد. در حالی که استارلینک دارای چندین هزار ماهواره در مدار است. وان وب شرکتی است که به تازگی شروع به کار کرده، اما اسپیس ایکس یک شرکت کهنه کار در عرصه فناوری محسوب می‌شود.

ایا وان وب و استارلینک رقیب سر سخت یکدیگر هستند؟

وان‌ وب درحال ‌حاضر دومین منظومه ماهواره‌ای بزرگ در مدار پایینی زمین را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین رقیب استارلینک محسوب می‌شود. البته اختلاف تعداد ماهواره‌های این دو شرکت بسیار زیاد است. چرا که استارلینک بالغ بر 3000 ماهواره در مدار دارد. احتمالا از همین جهت است که مسترسون هرگونه رقابت با اسپیس ایکس را رد می‌کند. او می‌گوید شرکت ایلان ماسک مصرف ‌کنندگان عادی را هدف قرار داده، درحالی‌ که وان‌ وب به سمت کسب‌ و کارها و مشتریان دولتی رفته است. گفتنی است که این شرکت از خدمات راکتی اسپیس ایکس هم برای ارسال ماهواره‌های خود به مدار استفاده کرده است. با این‌ حال، از آن ‌جایی که هر دو در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند، نمی‌توان از وجود رقابت بین این دو شرکت چشم‌ پوشی کرد.

نحوه کارکرد وان وب چگونه است؟

ماهواره‌ها در حال حاضر در  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در انواع روش‌های مجازی سازی سرور تعداد سرورهای واقعی، پردازنده‌ها و سیستم عامل‌ها قابل مشاهده نیستند و سرور در یک ماشین فیزیکی اجرا می‌شود. در گذشته استفاده از سخت‌افزار رایج بود و در این حالت پردازش سرورها با محدودیت مواجه می‌شد. این مسئله هدر رفتن منابع مختلف از جمله قدرت پردازش، رم و فضای هارد را به دنبال داشت.

علاوه بر این با تنوع برنامه‌ها و خدمات مورد نیاز کارمندان استفاده از سرور به شدت افزایش یافت. در نتیجه، به دنبال افزایش قیمت و تقاضا مراکز داده برای تامین فضا و نیرو با محدودیت‌ رو به رو شدند. در فرایند مجازی سازی، سرور فیزیکی میزبان سرورهای مجازی مستقل می‌شود. یعنی سیستم عامل‌های جداگانه بر روی سرور مجازی نصب می‌شوند. محققان پیش بینی می‌کنند که ارزش صنعت مجازی سازی سرور از حدود 7 میلیارد دلار در سال 2020 به 10 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش خواهد یافت. در ادامه با مزایای این تکنولوژی و روش‌های مجازی سازی سرور بیشتر آشنا می‌شوید.

مجازی سازی سرور چگونه کار می‌کند؟

هایپروایزر یک لایه نرم افزاری است که در طول فرآیند مجازی سازی به عنوان یک لایه انتزاعی بین سخت افزار، سیستم عامل و برنامه کار می‌کند. هایپروایزر منابع کامپیوتر را مدیریت کرده و آن‌ها را به سرورهای جداگانه که به عنوان ماشین مجازی (VM) شناخته می‌شوند، تقسیم می‌کند. هنگامی که ماشین مجازی اجرا می‌شود، هایپروایزر تمام اطلاعات را مدیریت می‌کند. کمپانی‌هایی مانند Microsoft Hyper-V و VMware vSphere  انواع مختلفی از هایپروایزرها را تولید می‌کنند. مجازی سازی فرآیند تخصیص نام‌ به اجزای سخت افزاری کامپیوتر از جمله پردازنده‌ها، حافظه، استوریج و رابط‌های شبکه است. به عنوان مثال، اصطلاح "واحد پردازش مرکزی مجازی" (vCPU) به نوعی پردازنده فیزیکی اشاره دارد.

در حالی که مجازی ‌سازی امکان ایجاد رایانه‌های متعدد بر روی سرور فیزیکی را فراهم می‌کند، تعداد ماشین‌های مجازی که تولید می‌شوند همچنان محدود است. رایانه‌های جدیدتر و قدرتمندتر می‌توانند میزبان ماشین‌های مجازی (VM) بیشتری باشند. در مقابل، ماشین‌های مجازی که توسط سیستم‌های قدیمی‌تر یا سیستم‌هایی با برنامه‌های محاسباتی گران‌تر میزبانی می‌شوند عموما کمتر است.

اهمیت مجازی سازی سرور

در مقایسه با سرورهای اختصاصی، پیاده سازی روش‌های مجازی سازی سرور در زمان نیز صرفه جویی می‌کند. علاوه بر این، مزایای بسیاری از جمله حداقل هزینه تعمیر و کاهش اتلاف منابع را به دنبال دارد.

راه اندازی و تامین سریع سرور: راه اندازی سرور اختصاصی به سخت افزار جدید نیاز دارد. این فرآیند ممکن است خسته کننده باشد و حتی چندین هفته طول بکشد. اما در این فرایند  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

چت ربات‌های زبان طبیعی مانند ChatGPT و Bing Chat به نقطه عطفی در صنعت فناوری تبدیل شده‌اند. احتمالا توانایی عجیب این ابزارها در نوشتن مقاله، شعر و حتی کدهای رایانه‌ای را شنیده‌اید. این ابزارها همچنین نقش زیادی در ساده سازی موضوعات پیچیده دارند و متن های طولانی را خلاصه می‌کنند. اگرچه این دو ابزار در ظاهر شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما کیفیت پاسخ‌ آن‌ها بسته به خدماتی که استفاده می‌کنید، متفاوت است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی چت GPT و بینگ از لحاظ تعبیه‌ سیستم چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی شبیه به هم هستند. با این که این دو هوش مصنوعی دستورالعمل‌های مشخصی را به طور یکسان اجرا می‌کنند؛ وجه تمایز مدل‌های زبانی این دو ابزار نتایج متفاوتی را خلق می‌کند. برای مقایسه هوش این دو چت بات باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را در نظر گرفت. بینگ چت قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) را ارائه می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا پرسش‌های کاربر را درک کرده و پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهد. از سوی دیگر، ChatGPT از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای تولید پاسخ‌هایی بر اساس موضوع مورد بحث استفاده می‌کند. بنابراین اگر حرف‌های خود را بار دیگر تکرار کنید، با پاسخ‌های جدید رو به رو خواهید شد. بنابراین در این مقاله، بیایید به تفاوت‌های  چت GPT و بینگ نگاهی بیندازیم.

شباهت و تفاوت‌های چت GPT و بینگ

هر دو ابزار شباهت‌هایی دارند که نشان دهنده پیشینه مشترک آن‌هاست. به عنوان مثال: هر دو دارای یک کادر جستجوی ساده هستند و گزینه‌ای را برای ایجاد مجدد پاسخ ارائه می‌دهند. با این حال، ChatGPT به معنای سنتی چت‌بات‌ها به شدت پایبند است و گزینه ای برای سوالات بعدی ارائه نمی‌دهد. در مقابل، بینگ چت آیتم‌هایی را برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کند و همچنین، گزینه‌هایی را برای به دست آوردن پاسخ‌های خلاقانه‌تر و دقیق‌تر ارائه می‌دهد.

تفاوت مهم دیگر این است که در بخش “چت” وب سایت بینگ به موتور جستجوی بینگ می‌روید که از GPT-4 استفاده می‌کند. این موضوع، بینگ چت را به یک انتخاب عالی برای جستجوی ترکیبی تبدیل کرده است. در اینجا دسترسی به موتورهای جستجو و ربات‌های گفتگو بسیار ضروری است. به عنوان مثال، اگر به دنبال فهرستی از منابع آنلاین هستید، بینگ چت لینک وب سایت‌های فهرست شده را ارائه می‌دهد، در حالی که ChatGPT لیست مشابهی از نتایج را بدون لینک جمع آوری می‌کند. علاوه بر این، در بخش جستجوی بینگ چت پیوندی برای ادامه جستجوی فراهم خواهد شد.

چت GPT و بینگ از چه مدل‌های زبانی استفاده می‌کنند؟

نسخه فعلی ChatGPT که می‌توانید به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید بر اساس مدل زبان GPT-3.5 است. به گفته مایکروسافت، بینگ چت در واقع از مدل پیشرفته GPT-4 استفاده می‌کند که اخیرا معرفی شده است و این بدان معناست که این ابزار باید مفیدتر عمل کند. 

هر دو چت GPT و بینگ بر اساس یک مدل زبان اصلی به نام GPT-3.5 هستند. بینگ چت از منابع وب جدیدتری استفاده می‌کند و آموزش‌هایی را گذرانده است تا توانایی بیشتری در پیروی از دستورالعمل‌ها و تکمیل وظایف داشته باشد.

نحوه دسترسی چت GPT و بینگ چگونه است؟

هر دو Bing Chat و ChatGPT برای استفاده عمومی در دسترس هستند، اما  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها