تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی با محوریت «محصولات و راه‌حل‌های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات» در دو روز برگزار شد. این مراسم همزمان با روز جهانی ارتباطات از 27 اردیبهشت ماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد و در 28 اردیبهشت پایان یافت.

حاضران در چهارمین کنفرانس ظرفیت

شرکت‌های حاضر در این دوره از کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات، توانمندی‌های خود را در حضور مدیران ارشد و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایش گذاشتند. شرکت رهاکو نیز افتخار حضور در چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها را داشت. و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

از افرادی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به دکتر محمد خوانساری(معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران)، مهندس مسعود شنتیایی(عضو هیات مدیره فدراسیون فاوا)، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی( دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی)، مهندس علی اصغر انصاری(معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات)، مهندس فرامرز رستگار(دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای مخابرات)، دکتر داوود ادیب(رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران)، مهندس سید حسن هاشمی(رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور) اشاره کرد.

آنچه در روز پایانی کنفرانس ظرفیت گذشت

محوریت اصلی مراسم امسال بومی‌سازی محصولاتی مانند: سرورها، سوئیچ و روتر شبکه، ذخیره سازها، مراکز داده، فایروال و مدیریت امنیت اطلاعات بود. همچنین، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در بخشی از مراسم روز چهارشنبه پنل تخصصی برگزار کرد.

در حاشیه برگزاری چهارمین کنفرانس ظرفیت، تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نوشته شد. موضوع اصلی این تفاهم‌نامه سه جانبه «همکاری در راستای ساماندهی مراکز داده عمومی، مراکز داده اختصاصی، شبکه‌های توزیع محتوا و ارائه دهندگان خدمات ابری در شبکه ملی اطلاعات» بوده‌ است. طبق این تفاهم‌نامه، اجرای ده پروژه پژوهشی طرح زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات به مدت یک سال به پژوهشگاه ICT واگذار شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که حوزه‌هایی مانند آی‌سی‌تی به قوانین و مقررات تعیین شده از سوی دولت نیازی ندارند و این استراتژی باید تغییر کند. وی در ادامه گفت که نیازهایی در حوزه های شبکه، خدمات ابری، پردازش و دیتاسنترها احساس می‌شود. رئیس فضای مجازی در بخشی از سخنرانی به وضعیت خدمات ابری در کشور اشاره کرد. و گفت که باید میان تمام فعالان حوزه فناوری برای ایجاد خدمات ابری تلاش و همکاری صورت پذیرد.

موارد مهمی در دستور کار قرار گرفت که برخی از آن ها را در ادامه می بینید:

تجدید نظر در دستورالعمل تعیین عمق ساخت داخل در برای تولیدات بخش فاوا

ارائه تجهیرات IT ساخت داخل در بازار برای مشتریان غیر دولتی

کنترل ثبت سفارشات برای خرید خارجی

تعیین شاخص‌های اندازه گیری و گزارش‌دهی جهت رشد بومی سازی براساس سند شبکه ملی اطلاعات.

ارائه بستری برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های زنجیره تامین داخلی

در پایان این مراسم شرکت‌های حاضر در چهارمین کنفرانس ظرفیت از فرامرز رستگار، دبیر کنفرانس برای حمایت‌ از حضور شرکت‌های فناوری در این دوره قدردانی کردند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

نانو تکنولوژی علم دستکاری اتم‌ها و مولکول‌ها در مقیاس نانو است که 80000 برابر کوچک‌تر از عرض یک موی انسان است.

نانو فناوری یک دانش ‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون: مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود. نانو تکنولوژی به معنی انجام مهندسی مواد در ابعاد اتمی، مولکولی و ساخت موادی با خواص کاملا متفاوت در ابعاد نانو است.

نانو تکنولوژی به بهبود چشمگیر و حتی متحول کردن بسیاری از بخش‌های فناوری و صنعت کمک می‌کند که از جمله فناوری اطلاعات، امنیت داخلی، پزشکی، حمل‌ونقل، انرژی، ایمنی مواد غذایی و علوم محیطی و بسیاری دیگر. 

بسیاری از مزایای فناوری نانو به این واقعیت بستگی دارد که می‌توان ساختار مواد را در اندازه‌های بسیار کوچک برای دستیابی به ویژگی‌های خاص تنظیم کرد. در نتیجه مجموعه ابزار علم مواد را تا حد زیادی گسترش داد. با استفاده از فناوری نانو، مواد را می‌توان به طور موثری قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر، واکنش‌پذیرتر، رسانای الکتریکی بهتر، در میان بسیاری از ویژگی‌های دیگر ساخت.

کاربرد فناوری نانو در وسایل مختلف

در مواد کامپوزیت پلیمری، در چوب‌های بیسبال، راکت‌های تنیس، دوچرخه‌ها، کلاه ایمنی موتورسیکلت، قطعات خودرو، چمدان‌ها و محفظه‌های ابزار برقی استفاده می‌شوند که آن‌ها را سبک، سفت، بادوام و انعطاف‌پذیر می‌سازد.

نانو تکنولوژی و کاربرد آن در مصرف انرژی

نانو تکنولوژی در حال یافتن کاربرد در منابع سنتی است و به شدت رویکردهای انرژی جایگزین را برای کمک به برآوردن تقاضای روز افزون انرژی در جهان تقویت می‌کند. بسیاری از دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای توسعه منابع انرژی پاک، مقرون ‌به‌ صرفه و تجدیدپذیر، همراه با ابزارهایی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش بار سمیت بر محیط‌زیست هستند. 

نانو تکنولوژی با کاتالیز بهتر کارایی تولید سوخت از مواد خام نفتی را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث کاهش مصرف سوخت در وسایل نقلیه و نیروگاه‌ها از طریق احتراق با راندمان بالاتر و کاهش اصطکاک می‌شود.

کاربرد فناوری نانو در پزشکی

فناوری نانو در حال حاضر در بسیاری از جنبه‌های پزشکی شامل: دارورسانی، تصویربرداری تشخیصی، تشخیص‌های بالینی، نانو داروها و استفاده از نانو مواد در ابزار پزشکی تاثیرگذار بوده است.

نانو پزشکی به حوزه‌ای از علم اطلاق می‌شود که نانو تکنولوژی را با داروها یا مولکول‌های تشخیصی ترکیب می‌کند تا توانایی هدف‌گیری سلول‌ها یا بافت‌های خاص را بهبود بخشد.

کاربردهای نانو تکنولوژی در پزشکی شامل: تصویربرداری، تشخیص یا تحویل داروهایی است که به متخصصان پزشکی در درمان بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین فناوری نانو بسیاری از مشکلات حل نشده در صنایع دارویی را حل می‌کند.

کاربرد فناوری نانو در محصلات کشاورزی

نانو تکنولوژی چشم‌ انداز بهبود کشاورزی و صنایع غذایی را با نانو ابزارهای جدید برای کنترل تشخیص سریع بیماری‌ها، افزایش ظرفیت گیاهان برای جذب مواد مغذی در میان سایرین، دارد.

نانو تکنولوژی یک فرآیند کنترل کشاورزی پیشرو را، به ویژه با ابعاد کوچک آن، رصد می‌کند. هدف نانو مواد در کشاورزی کاهش میزان انتشار مواد شیمیایی، به حداقل رساندن تلفات مواد مغذی در کود دهی و افزایش عملکرد از طریق مدیریت آفات و مواد مغذی است. 

منابع قابل توجه استفاده از فناوری نانو در کشاورزی شامل کاربردهای خاص مانند: نانو کودها و نانو آفت‌کش‌ها برای ردیابی محصولات و سطوح مواد مغذی برای افزایش بهره‌وری بدون آلودگی خاک، آب و محافظت در برابر چندین آفات حشرات و بیماری‌های میکروبی است. 

نانو تکنولوژی ممکن است به عنوان حسگر برای پایش کیفیت خاک مزرعه کشاورزی عمل کند و در نتیجه سلامت گیاهان کشاورزی را حفظ کند. این بررسی چالش‌های فعلی پایداری، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی را که توسط محققان در زمینه نانو تکنولوژی در بهبود کشاورزی بررسی می‌شود، پوشش می‌دهد.

کاربرد تکنولوژی نانو در صنعت لوازم ارایش

استفاده از فناوری نانو در جریان‌های مختلف: علم، از الکترونیک گرفته تا پزشکی گسترده شده است. این نفوذ گسترده نانو تکنولوژی در صنایع آرایشی و بهداشتی به دلیل خواص افزایش یافته به دست آمده توسط ذرات در سطح نانو از جمله رنگ، شفافیت، حلالیت و غیره است. 

اخیرا نگرانی‌هایی در مورد ایمنی این گونه مواد آرایشی و بهداشتی مطرح شده است که صنایع آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده است تا استفاده از فناوری نانو در لوازم آرایشی و بهداشتی را محدود کرده و قوانین را قبل از ورود به بازار، تحت یک ارزیابی ایمنی کامل قرار دهند. 

در این بررسی، بر انواع نانو مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی توسط برندهای مختلف آرایشی، خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها هم برای زندگی انسان و هم برای محیط‌زیست و آنچه که تمام مقررات اتخاذ شده یا می‌توان برای غلبه بر آن‌ها انجام داد، تاکید می‌شود. 

نتیجه گیری

ایران در رتبه هفتم جهان در استفاده از تکنولوژی نانو قرار دارد. از جمله دستاوردهای فناوی نانو در کشور می‌توان به تولید و معرفی انواع و اقسام محصولات از جمله: محصولات خانگی نانو، خودرو نانو، منسوجات نانو، محصولات آرایشی¬ و¬ بهداشتی، محصولات کشاورزی، محصولات ساختمانی و دارویی از سوی160  شرکت نانویی فعال اشاره کرد که بیش از370 قلم محصول را شامل می ¬شود.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ورک استیشن یک سیستم کامپیوتری با کارایی بالاست که دارای قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته، ظرفیت ذخیره سازی زیاد و یک واحد پردازش مرکزی قدرتمند است. یک ایستگاه کاری از یک کامپیوتر شخصی (PC) توانایی بیشتری دارد.قدرت پردازش بسیار بالای آن‌ها به ورک استیشن یا Workstation پیشرفته اجازه می‌دهد تا رابط‌های گرافیکی با وضوح بالا یا سه بعدی، نرم افزارهای چندوظیفه‌ای پیچیده و توانایی‌های پیشرفته برای برقراری ارتباط با رایانه‌های دیگر را در خود جای دهند.
بین گره و ایستگاه کاری تفاوت وجود دارد. گره می‌تواند هر کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ متصل به اینترنت باشد اما ایستگاه کاری یک کامپیوتر خاص با سرعت پردازش بالا است که به شبکه LAN (شبکه محلی) وصل شده یا به اینترنت متصل است.به طور کلی، فرم یک کامپیوتر رومیزی است که حداقل از یک صفحه نمایش با وضوح بالا، یک صفحه کلید و یک ماوس تشکیل شده است، اما همچنین چندین نمایشگر، تبلت‌های گرافیکی، ماوس‌های سه بعدی (دستگاه‌هایی برای دستکاری اشیاء سه بعدی) را ارائه می‌دهد. ایستگاه‌های کاری اولین بخش از بازار کامپیوتر بودند که لوازم جانبی پیشرفته و ابزارهای همکاری را ارائه کردند.

کاربرد ورک استیشن 

ورک استیشن یا Workstation در مرحله اول برای انجام وظایف محاسباتی فشرده علمی و مهندسی استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین در برخی از برنامه‌های پیچیده مالی و تجاری مورد توجه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، ورک استیشن‌های سطح بالا اغلب به شبکه‌ای از رایانه‌های شخصی «مشتری» متصل خدمات می‌دهند که از ابزارها و برنامه‌های کاربردی برای دسترسی و دستکاری داده‌های ذخیره‌شده در ورک استیشن Workstation استفاده می‌کنند.

ورک استیشن یا Workstation برای تجسم و دستکاری انواع مختلف داده‌های پیچیده مانند: طراحی مکانیکی سه بعدی، شبیه سازی‌های مهندسی، انیمیشن، و رندر تصاویر، و نمودارهای ریاضی طراحی شده‌اند. کاربر قادر است که کارهای بیشتری نسبت به یک کامپیوتر معمولی انجام دهد. کاربر با استفاده از رایانه‌های شخصی معمولی می‌تواند کارهایی مانند: مرور اینترنت، پردازش کلمه، گوش دادن به موسیقی و غیره را انجام دهد.

اما با استفاده از ورک استیشن Workstation می‌تواند ویرایش ویدیو، اجرای بازی‌های گرافیکی بالا، انیمیشن‌های سه بعدی و شبیه‌سازی پیچیده را انجام دهد. رم و پشتیبانی چند پردازنده ای بالاتری دارد. لپ‌تاپ را نمی‌توان به عنوان Workstation در نظر گرفت زیرا نمی‌تواند CAD (طراحی به کمک رایانه)، رندرینگ ویدئو و تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده را انجام دهد.

 ویژگی های ورک استیشن

مورد استفاده در بخش سرگرمی و رسانه

این رایانه‌ها می‌توانند در بخش سرگرمی که پردازش صوتی و تصویری زیادی نیاز است بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، این کامپیوترها در بخش رسانه که پخش زنده انجام می‌شود، بهترین علمکرد را دارند.

دارای حافظه بیشتر نسبت به بقیه کامپیوترها

Workstation حافظه بیشتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارد. در مقایسه با لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های دیگر، تقریبا دوبرابر حافظه دارد. با استفاده از حافظه بزرگتر می تواند کارهای بیشتری را در زمان کوتاه‌تری انجام دهد. و همچنین در زمان انجام کار تقریبا هیچ خطایی در حافظه وجود ندارد.

سرمایه گذاری هوشمند

سرمایه گذاری در چنین کامپیوترهای می‌تواند مفید باشد زیرا بهره‌وری کاربران را افزایش می‌دهد و می‌تواند کارهای بیشتری نسبت به کاربر معمولی انجام دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هر انیمیشنی را ویرایش کنید و سپس آن را رندر کنید، می‌توان آن را به سرعت انجام داد.

پشتیبانی از چندین پردازنده

چندین پردازنده به ورک استیشن یا Workstation متصل است. کاربر با استفاده از چند پردازنده می‌تواند چندین برنامه را همزمان بدون هیچ مشکلی اجرا کند. سرعت سیستم شما با باز کردن چندین برنامه کند نمی‌شود.

SSD  و هارد دیسک

Workstation دارای هارد دیسک‌هایی است که می‌توانند ترابایت داده را ذخیره کنند، بنابراین هر نوع کار با هر اندازه می‌تواند در هارد دیسک ذخیره شود. علاوه بر این، SSD هم در ورک استیشن متصل شده است تا عملکرد کلی سیستم را سرعت بخشد.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در چهارمین دوره برگزاری خود بر موضوع محصولات و راه حل‌های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات تمرکز دارد و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود. علاوه بر این، به مناسبت روز جهانی ارتباطات در تاریخ 27 اردیبهشت، نمایشگاهی با دستاوردها و برنامه‌های تحقیقاتی نیز در حاشیه کنفرانس ظرفیت برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سندیکای صنعت مخابرات ایران، چهارمین کنفرانس ظرفیت در روز سه شنبه و در مکان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد. در این مراسم، وزیر ارتباطات و مدیران ارشد شرکت‌های فناوری اطلاعات حضور خواهند داشت. شرکت رهاکو نیز در چهارمین دوره برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات شرکت کرده‌است.

تاریخچه کنفرانس های ظرفیت

نخستین کنفرانس ظرفیت با شروع به کار دولت جدید در شهریور سال 1400 آغاز شد. محوریت این کنفرانس خودنمایی زنجیره تأمین داخلی برای شبکه ملی اطلاعات بوده‌است. در مهر ماه همان سال دومین رویداد کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، اپراتورها و شرکت‌های تحقیقی و تولیدی برگزار شد. محوریت این دوره توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی بوده‌است. در ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ سومین دوره کنفرانس ظرفیت با محوریت بخش دسترسی باند پهن ثابت برگزار شد.

امسال نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت چهارمین دوره کنفرانس ظرفیت با محوریت محصولات و راه حل‌های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات برگزار خواهد شد. شرکت‌هایی که می‌خواهند در این دوره از کنفرانس ظرفیت حضور داشته باشند تا هفتم اردیبهشت ماه فرصت داشتند تا درخواست خود را از طریق سندیکای صنعت مخابرات ثبت نمایند.

چهارمین دوره کنفرانس ظرفیت با محوریت پردازشگرها و ذخیره سازها

کنفرانس ظرفیت امسال همراه با نمایشگاهی از دستاوردها و برنامه‌های تحقیقاتی شرکت‌ها برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در تاریخ 27 اردیبهشت مصادف با روز جهانی ارتباطات، برگزار می‌شود. هر شرکت برای شرکت در این نمایشگاه موظف است برای نمایش توانمندی‌هایش از یک استند رول آپ استفاده کند. ساخت و طراحی این استند توسط خود شرکت‌ها انجام خواهد شد.

شرکت‌های مختلف برای حضور در این کنفرانس ضمن تکمیل و ارسال جدول توانمندی‌ها، باید بنر اختصاصی برای خود تهیه نمایند که شامل اطلاعاتی مانند: شکل استند، ابعاد و محتوای پوستر، نام و علامت شرکت، حوزه فعالیت، محصولات تولیدی، خدمات فنی و مهندسی، تعداد کارکنان، اطلاعات تماس و آدرس وبسایت باشد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردها و برنامه‌های تحقیقاتی در روز جهانی ارتباطات

براساس اعلام وزارت ارتباطات، به مناسبت روز جهانی ارتباطات، نمایشگاه دستاوردها و برنامه‌های تحقیقاتی در حاشیه کنفرانس ظرفیت در دو روز (27 و 28 اردیبهشت) برگزار می‌شود. هدف از انجام این کار حمایت از زنجیره تامین داخلی و تقویت تعامل میان مسئولان با اپراتورها و شرکت‌ها می‌باشد. به همین ترتیب، این نمایشگاه در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت برگزار خواهد شد. برنامه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها در تاریخ 27 اردیبهشت تا ساعت 12:30 اعلام شده است و ممکن است تا ساعت 15 تمدید شود.

شرکت‌هایی که قصد دارند در این نمایشگاه حضور داشته باشند باید نسبت به انتقال وسایل شرکت خود در روز دوشنبه، 26 اردیبهشت به محل پژوهشگاه اقدام نمایند و در میز نمایش خود مستقر شوند.

کلیات برنامه کنفرانس ظرفیت

سه شنبه، 27 اردیبهشت / ساعت 8 تا 12:30

بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها در روز جهانی ارتباطات

چهارشنبه، 28 اردیبهشت 

ساعت 8:30 تا 11: برگزاری پنل تخصصی به ریاست معاون وزیر و مجری توسعه شبکه ملی اطلاعات

ساعت 11:30 تا 13: انجام سخنرانی‌های کلیدی

ساعت 13 تا 14: انجام نماز و صرف ناهار

ساعت 14 تا 16: بازدید از نمایشگاه (نمایشگاه از 8:30 تا 16 دایر خواهد بود)

محل برگزاری نمایشگاه:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتهای امیرآباد شمالی، رو به روی سازمان انرژی اتمی.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

امروزه گیمرها بخش بزرگی از دنیای تکنولوژی را در اختیار دارند. برای کسانی که به دنبال فضای کم و عملکرد بالا هستند، مینی پی سی می­تواند بهترین انتخاب باشد. چه بخواهید کامپیوتر شخصی خود را در کوله پشتی به خانه دوستان خود ببرید یا فضای بیشتری روی میز کار خود داشته باشید، مینی کامپیوترها بهترین گزینه برای شما هستند.

اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد می­دانید که مینی کامپیوتر چیست؟ حال بیایید ببینیم چرا مینی کامپیوتر گیمینگ یک گزینه عالی برای گیمرها است؟ اصلا آیا باور می‌کنید که در دنیای امروز می‌­توانید برای گیمینگ یک کامپیوتر تهیه کنید و آن را در جیب خود قرار دهید؟

در حالی که مینی کامپیوترها یا رایانه­ های کوچک در بازار نسبتا جدید هستند، ویژگی‌ها و قدرتی را به نمایش می‌گذارند که گیمرها را بسیار هیجان ­زده می­‌کند. داشتن کامپیوتر و بازی در یک بسته کوچک که بتوانید آن را هر جایی با خود ببرید تعریف دیگری از تکنولوژی را ارائه می­دهد؛ بدون اغراق! اما با ظهور هر فناوری جدید، همیشه مدل‌ها و تولیدکنندگانی وجود دارند که از بقیه بهتر هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا مینی کامپیوتر برای بازی مناسب است؟

مینی کامپیوترها برای اولین بار برای مصرف کنندگان عادی در بازار عرضه شده­ اند. اگر به دنبال دستگاهی بودید که بتوانید به هر کجا که خواستید آن را با خود ببرید، تا این لحظه بیشتر به خرید لپ­تاپ محدود می­‌شدید. مینی کامپیوتر گزینه دیگری است، به خصوص اگر فقط در محل کار یا خانه به رایانه نیاز داشته­ باشید.

با این حال، با پیشرفت تکنولوژی مینی کامپیوترها مورد توجه گیمرها قرار گرفته‌­اند. مینی کامپیوترها معمولا بازی­‌های با قدرت بالا مانند: League of Legends یا CS: GO را به آرامی اجرا می­‌کنند و برای بازی­‌های کوچک­تر مانند Stardew Valley یا هر چیز دیگری عالی هستند.

مینی کامپیوتر یک دیوایس عالی برای کسانی است که به هر دلیلی نمی‌خواهند یک کیس بزرگ خریداری کنند. شاید شما به تازگی وارد دنیای گیمینگ شده ­اید و نمی­‌خواهید زیاد خود را درگیر این فضا کنید. شاید شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می­‌کنید و فضای لازم برای نگهداری یک کیس کامپیوتر بزرگ را ندارید. شرایط شما هر چه که هست، مینی کامپیوتر می­‌تواند راه ­حل خوبی برای شما باشد.

چگونه یک مینی کامپیوتر گیمینگ انتخاب کنیم؟

در اینجا چند فاکتور مهم جهت انتخاب مینی پی سی گیمینگ آورده شده­است:

عملکرد: برای گیم مورد علاقه خود با تنظیمات دلخواه به مینی کامپیوتر شخصی نیاز دارید. مینی کامپیوتر خوب یک تجربه واقعیت مجازی فوق العاده برای شما فراهم خواهد کرد.

گرافیک: گیمرهای حرفه­ای به یک کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارند که بتواند نیازهای آن‌­ها را برآورده کند و تجربه بازی را برایشان متحول نماید.

قابلیت ارتقا: همانطور که در بالا اشاره کرده­ایم، یکی از جذابیت­‌های مهم مینی کامپیوترها برای گیمینگ، قابلیت ارتقا و سفارشی‌­سازی کامل آن‌­ها بر اساس سلیقه شما است. برای این منظور، مینی کامپیوترهای شخصی با ویژگی‌هایی مانند اسلات‌های PCIe و M.2 اضافی بسیار مناسب هستند و به آپدیت­‌های بعدی کمک می‌کنند. همانطور که همه می‌دانیم، گیمرها دوست دارند ریسک کنند و بنابراین، به دنبال یک مینی کامپیوتر با آپشن­‌های عالی نورپردازی RGB قابل تنظیم می­‌باشند.

بهترین مینی کامپیوترها برای گیمینگ

مفهوم بهترین می­‌تواند برای هر گیمر متفاوت باشد، اما بدیهی است که بهترین مینی کامپیوتر گیمینگ باید تمام مشخصات یک کامپیوتر خوب را داشته باشد. البته که همه ما عاشق یک دستگاه بازی چند میلیون دلاری هستیم، اما واقعیت این است ما بودجه‌­هایی برای خرید­ خود در نظر داریم و متاسفانه به آن پایبند هستیم. بنابراین، می‌توان گفت که قیمت مینی کامپیوتر گیمینگ در دستگاه ­ها و برندهای مختلف متفاوت است. در ادامه چند گزینه مختلف این دستگاه را معرفی می­‌کنیم.

مینی کامپیوتر گیمینگ HYSTOU GTX 1650 GDDR6

بیشتر کیس­‌های بزرگ شکلی قدیمی دارند و دیگر نمی­‌توانند از لحاظ زیبایی شناختی نیاز افراد مدرن را برآورده کنند. با این حال، ظاهر شیک و کوچک هیستو GTX برای گیمینگ طراحی شده ­است و یک تجربه بازی فوق­ العاده را برای شما به ارمغان می‌­آورد.

مینی کامپیوتر گیمینگ M4 هیستو

این تین کلاینت به پردازنده Intel Core i5 7300HQ/ Core i7 7820HK/ i7 8750H و ویندوز 10 (64 بیتی) مجهز می­‌باشد. ویژگی­‌های این سخت ­افزار قدرتمند باعث پایداری بیشتر آن می­‌شود. این مینی پی سی تجربه‌­ای خوب برای کارهای روزمره، پخش ویدیو، گیمینگ و محل کار شما ایجاد خواهد کرد.

مینی کامپیوتر گیمینگ HYSTOU F9

این دستگاه طراحی جالبی برای گیمینگ دارد و اندازه آن به گونه‌­ای است که فضای زیادی را روی میز اشغال نمی­‌کند. به لطف فن و جریان هوای هوشمند، عملکرد آن (تقریبا) بی­صدا می­باشد. هم­چنین، تمام نسخه­‌های این مینی کامپیوتر مبتنی بر پردازنده­ های نسل هشتم i5 / i7 هستند.

نتیجه گیری

در ابتدا مینی کامپیوترها به عنوان دستگاهی شناخته می­‌شدند که هرگز امور مورد نیاز یک مصرف‌کننده معمولی را تامین نمی­کرده‌­اند؛ اما گام‌های اخیر در فناوری این وضعیت را تغییر داده ­است. در حال حاضر، ویژگی­ هایی که سایز مینی کامپیوترها را کوچک کرده ­است، روی قدرت آن­ ها نیز تاثیر مثبتی دارد. با این حال، هنوز تغییرات، بروزرسانی ­ها و ویژگی­ هایی وجود دارد که قبل از خرید باید از آن­ ها آگاه باشید.

همه چیز طراحی شده است، اما چیزهای کمی به درستی طراحی شده‌اند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

گوگل برای کارمندان خود محصولات زیادی طراحی و تولید کرده است که یکی از جدیدترین این محصولات لامپ هوشمند گوگل است که به آن dLight هم می‌گویند. که از دستیار هوشمند پشتیبانی می‌کند. شرکت گوگل تصمیم گرفته است که در حال حاظر به هیچ عنوان این محصول در اختیار عموم قرار نگیرد.

بن گلد طراح گوگل

این لامپ فوق مدرن دارای پایه دایره‌ای و ستون نازکی است که نور استوانه‌ای را در خود جای داده است . همانطور که توسط Gold اشاره شده است، می‌توانید نور را در موقعیت‌های مختلف حرکت دهید، به شما اجازه می‌دهد نور را به سمت پایین به سمت میز خود یا در هنگام تماس‌های ویدیویی به سمت صورت خود قرار دهید. همچنین دارای قابلیت تغییر دمای نور است.

از چراغ‌های هوشمند با دستگاه‌های Google Nest یا Home استفاده کنید. وقتی لامپ‌های Made for Google را انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را از ابتدا تا انتها در برنامه Google Home تنظیم کنید. شما به پل یا هاب یا برنامه سازنده لامپ نیاز نخواهید داشت چون با دستیار Google کار می‌کند.

کارهایی که با لامپ‌های Google Assistant انجام می‌شوند با Google Assistant سازگار هستند اما برای  Google ساخته نشده‌اند. برای راه‌اندازی Works with Google Assistant لامپ‌ها، هم به برنامه Google Home و هم به برنامه سازنده لامپ نیاز دارید.

نحوه استفاده از لامپ هوشمند گوگل

لامپ را تنظیم و وصل کنید.

لامپ را در همان اتاقی که بلندگو یا صفحه نمایش Google Nest یا Home است وصل کنید.

اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، بلندگو یا نمایشگر خود را تنظیم کنید.

برنامه Google Home را باز کنید.

در بالا سمت راست، روی افزودن دستگاه تنظیم کنید و روی دستگاه جدید ضربه بزنید.

لامپی را که می‌خواهید تنظیم کنید انتخاب کنید. لامپ شما هنگام انتخاب چشمک می‌زند.

لامپ هوشمند را در کجاها می‌توان استفاده کرد؟

انتخاب کنید که لامپ شما در چه اتاقی باشد. برای ایجاد یک اتاق سفارشی، روی افزودن اتاق سفارشی ضربه بزنید و سپس نام اتاق را تایپ کنید و سپس روی Next ضربه بزنید.

انتخاب یک نام خاص برای لامپ هوشمند گوگل

یک نام منحصر به فرد ایجاد کنید. نام مورد نظر لامپ خود را که برای دستورات صوتی استفاده می‌کنید تایپ کنید. توصیه می‌شود از یک نام متنی مانند “نور خواندن” یا “نور بالای سر” استفاده کنید. (بلندگو یا صفحه نمایش شما از قبل می‌داند که در کدام اتاق است)

به هنگام راه اندازی چراغ هوشمند، لامپ شما ممکن است چند بار چشمک بزند. و حالا چراغ شما آماده است. روی Done ضربه بزنید. راه‌اندازی با موفقیت انجام شد. اکنون می‌توانید نورهای خود را با بلندگو یا صفحه نمایش خود کنترل کنید.

انجام دستور العمل

دستورالعمل‌های سازنده لامپ را برای تنظیم لامپ خود دنبال کنید. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، ممکن است نیاز به راه‌اندازی یک هاب داشته باشید. لامپ خود را در همان اتاقی که بلندگو یا نمایشگر شما قرار دارد وصل کنید و روشن کنید. بلندگو یا نمایشگر خود را تنظیم کنید. برنامه Google Home را باز کنید.در بالا سمت راست، روی Add Set up device به اضافه Works with Google ضربه بزنید. روی لوگوی سازنده لامپ خود ضربه بزنید و سپس مراحل را برای تکمیل تنظیمات دنبال کنید. ممکن است لازم باشد به برنامه سازنده لامپ خود وارد شوید.

دستورات صوتی اولیه

برای انجام این کار بگویید «Ok Google» :یا «Hey Google»،

برای روشن یا خاموش کردن چراغ از دستوالعمل Dim the <light name> استفاده نمایید.

برای روشن کردن یک چراغ از دستورالعمل Brighten the <light name> استفاده نمایید.

برای تغییر رنگ چراغ از دستوالعمل Turn <light name> green> استفاده نمایید.

برنامه ریزی لامپ هوشمند گوگل

چندین نور را با روتین‌ها برنامه‌ریزی و کنترل کنید.

می‌توانید از روتین‌ها برای برنامه‌ریزی نورها و کنترل چندین نور با یک فرمان صوتی استفاده کنید.

برنامه Google Home را باز کنید.

روی Routines و سپس Add a Routine ضربه بزنید.

برای برنامه‌ریزی ، زمان و روزها و بلندگوی مورد نظر خود را تنظیم کنید.

برای ایجاد هر روال، فرمان صوتی را وارد کنید تا به دستیار Google بگویید روال را شروع کند. همیشه باید یک فرمان صوتی را در برنامه وارد کنید، اما اگر روتین خود را برنامه‌ریزی کنید، در روز و ساعت تعیین شده بدون فرمان صوتی شروع می شود.

روی Add action ضربه بزنید و سپس می‌توانید به صورت اختیاری یک دستور Google Assistant را وارد کنید و سپس روی Popular actions ضربه بزنید و سپس تمام چراغ‌هایی را که می‌خواهید دستیارتان تنظیم کند و هر عمل دیگری را که می‌خواهید وارد کنید و سپس روی Add ضربه بزنید. برای قرار دادن فرمانی برای پخش رسانه صوتی، روی افزودن رسانه و سپس رسانه مورد نظر برای پخش و سپس افزودن ضربه بزنید.

انتخاب نام  یا تغییر نام مستعار برای لامپ هوشمند گوگل

برای لامپ‌های خود نام مستعار تعیین کنید. جهت کنترل بهتر، به هر یک از لامپ ها نام مستعار قرار دهید. برای ایجاد یا تغییر نام مستعار، برنامه Google Home را باز کنید. دستگاه خود را لمس کنید و نگه دارید.در بالا سمت راست، نماد تنظیمات را انتخاب کنید و سپس روی گزینه نام ضربه بزنید.یک نام وارد کنید و سپس روی ذخیره ضربه بزنید.

نتیجه گیری

لامپ هوشمند گوگل که در حال حاظر به صورت اختصاصی فقط برای کارکنان گوگل مورد استفاده است. کاربر با استفاده از این دستگاه می‌تواند تنظیم نور، کنترل خاموش یا روشن کردن چراغ،‌ تغییر دمای نور بهره مند شوند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

متا در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی پریمیوم است که اواخر امسال عرضه خواهد شد. با این حال، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، مارک زاکربرگ گفته است که دستگاه جدید با نام Project Cambria"" برای استفاده در محیط کار طراحی شده است.

معرفی هدست واقعیت مجازی متا

زاکربرگ هدست جدید کمپانی متا را با انتشار یک پست فیس¬بوک معرفی کرد:

"از نظر سخت‌افزاری، Meta Quest 2 همچنان پیشروترین هدست واقعیت مجازی است. در اواخر سال جاری، ما از هدست پیشرفته با نام رمز Project Cambria رونمایی می‌کنیم که بیشتر بر روی موارد استفاده در محل کار و در نهایت جایگزینی برای لپ‌تاپ متمرکز خواهد شد. این دستگاه پریمیوم یک ساختار بهبود یافته و ترکیب رنگی کاملی دارد تا واقعیت مجازی را با دنیای فیزیکی ترکیب کند"

"ما همچنین در حال ساخت ردیابی هوشمند چشم و چهره هستیم تا آواتار شما بتواند تماس چشمی برقرار کند و حالات چهره را به طور طبیعی نشان دهد. با این ویژگی‌ها حضور شما به خوبی احساس می٬شود. شاید الان متوجه شده باشید که چرا ما علاوه بر پلتفرم‌های اجتماعی، در حال توسعه سخت‌افزار نیز هستیم.

متا روی مفهوم "متاورس" خود به شدت کار می‌کند و به نظر می‌رسد که پروژه کامبریا نقش زیادی در توسعه آن خواهد داشت. در اینجا امیدواریم که این تکنولوژی برای بازی هم بد نباشد؛ اگر پینگ پنگ مجازی بازی نکنید، چه کار دیگری می‌توانید در متاورس انجام دهید؟ در دفتر دیجیتال کار کنید؟ بیخیال! توضیحات زاکربرگ شاید بیشتر از اینکه مفید باشد، ساده است، اما ما در این مقاله همه چیزهایی را که درباره پروژه جدید کامبریا می‌دانیم جمع‌آوری کرده‌ایم و قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات این هدست را شرح می‌دهیم.

هدست واقعیت مجازی پریمیوم متا جایگزین هدست Quest می‌شود؟

اخبار پروژه کامبریا درست زمانی منتشر شد که متا رو به کمرنگ شدن می‌رفت. وب‌سایت اختصاصی Quest 2  اکنون به فروشگاه محصول جدید متا تبدیل شده است؛ چیزی که برای آینده واقعیت مجازی در زمینه بازی‌ها خیلی خوب نیست. Quest 2 به عنوان یک هدست واقعیت مجازی به سرعت در دنیای گیم معرفی شد و به محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی تبدیل شد. تقریبا 47 درصد از کاربران واقعیت مجازی این هدست را دارند. 

هدست Quest 2 همچنین به‌روزرسانی‌های نسبتا منظمی را به همراه ویژگی‌های جدید منتشر می‌کند. از آنجایی که متا تا زمان رونمایی نسخه پریمیوم پروژه کامبریا برنامه‌ای برای انتشار Quest جدید ندارد، ممکن است مدتی طول بکشد تا گیمرها اخبار مربوط به هدست جدید Quest یا هر برند دیگر را بشنوند.

تاریخ انتشار هدست واقعیت مجازی متا

جدیدترین هدست واقعیت مجازی متا به نام "Project Cambria " تاریخ عرضه دقیقی ندارد، اما متا می‌گوید هدست جدید در سال 2022 عرضه می‌شود. براساس گفته¬های مارک زاکربرگ، می‌توانیم انتظار داشته باشیم هدست اواخر امسال وارد بازار شود. البته اخبار بیشتری در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

البته، شیوع مجدد ویروس کرونا و کمبود قطعات می‌تواند بر تاریخ عرضه پروژه کامبریا تأثیر بگذارد. همچنین به نظر می‌رسد این دستگاه یک ابزار کاملا متفاوت از محصولات قبلی است و برچسب "پروژه" قبل از اسم آن، نوید تغییرات بزرگی را می‌دهد.

قیمت هدست واقعیت مجازی پروژه کامبریا

متا قیمت احتمالی این پروژه را هنوز اعلام نکرده است، اما زاکربرگ آن را "در یک طیف قیمتی بالاتر از دیگر محصولات" قرار می‌دهد. بنابراین، تا اینجا می‌دانیم قیمت این هدست بیشتر از Meta Quest 2  خواهد بود که با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد.

مشخصات هدست واقعیت مجازی پریمیوم متا

مانند انواع هدست واقعیت مجازی، پروژه کامبریا نیز یک هدست بی‌سیم و مستقل خواهد بود. با وجود این قابلیت‌ها، احتمالاً می‌توانید آن را برای افزایش عملکرد و دقت به رایانه شخصی خود وصل کنید. همچنین، این پروژه قابلیت ردیابی حرکات چشم را دارد که روش دیگری را برای ورود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این فناوری همچنین به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا تکنیک foveated rendering را پیاده‌سازی کنند: یک تکنیک تطبیقی که رزولوشن بالایی را برای دید بازیکن در نظر می‌گیرد و در عین حال گرفیک فراتر از دید محیطی شما را ارائه نمی¬دهد. با این ویژگی نه تنها همه چیزهایی را که در دنیای مجازی می‌بینید فوق العاده واضح می‌شود، بلکه قدرت پردازش دستگاه هدر نمی‌رود.

ردیابی چهره یکی دیگر از ترفندهای Project Cambria است که ارزش بحث را دارد، زیرا حسگرهای دستگاه می‌توانند حالات چهره را در زمان واقعی تکرار کنند. اساسا، این ویژگی می‌‍تواند نقشی در واقعیت بخشیدن به متاورس داشته باشد و لایه دیگری از ارتباط و بیان را به فضاهای مجازی اضافه کند.

نتیجه گیری

واقعیت مجازی بخش دیگری از پروژه کامبریا است. Project Cambria قرار است بهترین هدست واقعیت مجازی پریمیوم متا باشد که با متاورس تقویت می‌شود. متا می¬گوید که دستگاه واقعیت ترکیبی به چیزی فراتر از بازی کردن نیاز دارد، حتی تا جایی که ادعا می‌شود جایگزینی برای کامپیوتر یا لپ¬تاپ شما خواهد بود.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

شرکت سیتریکس (Citrix Systems Inc) یک شرکت آمریکایی است که متخصص در توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌های ابری می­‌باشد. سیتریکس خدمات فناوری ابری، مجازی سازی و شبکه را به مشاغل مختلف در سراسر جهان ارائه می­دهد. در این مقاله، به بررسی محصولات سیتریکس می‌پردازیم.

سیتریکس، از ابتدای فعالیت تا به امروز

این شرکت که در سال 1989 توسط Ed Iacobucci تأسیس شد، در ابتدا با نام Citrus شناخته شد و کار خود را با سرمایه گذاری 3 میلیون دلاری آغاز کرد. پس از اینکه شرکتی با همین نام ادعای نقض برند خود را کرد، این شرکت مجبور شد برند خود را تغییر دهد. به این ترتیب، یکی از بنیانگذاران آن نام تجاری سیتروس را با یونیکس ادغام کرد تا نامی را ایجاد کند که در حال حاضر با آن شناخته می­‌شود.

سیتریکس کار خود را با ساخت ابزارهای دسترسی از راه دور که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را اجرا می­‌کرد، آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی محصول خود را به یک تین کلاینت تبدیل کرد. فناوری‌ای که به سیتریکس اجازه ساخت مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی دسترسی از راه دور را در سال 2001 داده است.

سیتریکس خریدهای بیشتری انجام داد و اختیارات خود را به مجازی­ سازی دسکتاپ و سرورها گسترش داد. به همین ترتیب، طیف مشتریان خود را افزایش داد. ظهور فناوری ابر یک سکوی پرتاب ایده آل برای محصولات سیتریکس بود.

نرم افزارها و محصولات سیتریکس

شرکت سیتریکس محصولات یا برنامه های کاربردی گسترده‌ای در سراسر جهان ارائه می­‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می­‌کنیم.

 DAAS: دسکتاپ به عنوان سرویس

تولیدکنندگان با استفاده از این محصول می­‌توانند سرویس دسکتاپ، نرم افزارهای کسب و کاری و بطور کلی برنامه سیتریکس را به مشتریان خود ارائه دهند.

Citrix Virtual Apps and Desktops: نرم افزارهای مجازی سازی سرور و دسکتاپ

از کاربردهای این نوع از محصولات سیتریکس می­توان به مجازی سازی برنامه و دسکتاپ، دسترسی آنلاین و آفلاین به برنامه ها و دورکاری اشاره کرد. چه یک تیم امنیتی با استانداردهای سختگیرانه باشید و چه یک مرکز داده داشته باشید، با مجازی سازی سرورها می‌­توانید مدیریت اطلاعات را آسان تر کنید. این مجازی سازی برای افزایش کارایی و امنیت انجام می‌­شود.

Citrix Hypervisor: مجازی سازی و بهینه سازی سرور

نیازهای کسب ­و­کارها می­‌توانند به سرعت تغییر کنند و به همین دلیل شما به مجازی سازی نیاز دارید. Citrix Hypervisor یکی از محصولات سیتریکس است که تجربه کاربری با کیفیت بالا را برای کارهای فشرده تضمین می­‌کند و زیرساخت مجازی را از تهدیدات جدی ایمن می­‌سازد.

Citrix Analytics for Performance: تجزیه و تحلیل عملکرد سازمانی

در محل کار شلوغ، حجم انبوه داده‌ها به چیزی بیشتر از یک نظارت نامنظم نیاز دارد. چگونه تعیین می­‌کنید کدام کار مهم است و کدام در اولویت نیست؟ تحلیل عملکرد سازمانی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، دسترسی ایمن و سریع به برنامه‌­ها را در هر دستگاه یا شبکه‌­ای برای شما فراهم می‌­کند.

Citrix Workspace: فضای کاری و دسترسی کلی از هر دیوایس

این سرویس همه چیزهایی را که برای کارآمد بودن افراد و امنیت داده ها نیاز دارید، به شما ارائه می‌­دهد. با نصب سیتریکس می­‌توانید در هر دستگاهی به برنامه‌­های خود دسترسی داشته باشید. و کیفیت را با محصولات سیتریکس تجربه کنید.

Citrix Content Collaboration: اشتراک گذاری محتوا

هر فرد برای افزایش کارایی به یک سرویس اشتراک گذاری محتوا و جریان کاری نیاز دارد. با این سرویس تمام داده‌ها، اسناد، برنامه‌های کاری خود را در یک پلتفرم امن حفظ کنید و به کارمندان قدرت بدهید تا بهتر کار کنند.

Citrix ShareFile: سرویس اشتراک فایل

همانند­سازی امن داده‌­ها و به اشتراک گذاری حافظه با استفاده از این سرویس میسر می­‌شود. هر کجا و هر زمان که به فایل­‌های خود نیاز دارید، امکان دسترسی برای شما فراهم می­‌شود. با این سرویس می‌توانید فایل‌ها را با هر اندازه‌ای که می­‌‍خواهید در هر دستگاه­‌ مختلف به اشتراک بگذارید و بهره­‌وری را به سطح جدیدی ببرید!

Citrix Podio: همکاری و تعامل آنلاین

پادیو به کار شما با فرم‌ها، جمع‌آوری داده‌های دقیق، گردش‌ کاری خودکار و اسناد مشتری سرعت می‌بخشد. این یک ابزار واحد برای خودکارسازی و ساده سازی فرایند­های مختلف در محیط کاری می‌باشد. آموزش سیتریکس پادیو در محیط کار، فعالیت شما را بسیار ساده خواهد کرد.

Citrix RightSignature: امضای الکترونیکی

قراردادهای الکترونیکی را سریع ارسال، امضا و دریافت کنید! با امضای الکترونیکی هزینه‌­ها را کاهش دهید و در زمان صرفه جویی کنید. با این سرویس امکان دریافت امضای امن از هر مکان یا دستگاهی را دارید.

Wrike:نرم‌افزار مدیریت پروژه

با Wrike به عنوان یکی از محصولات سیتریکس، قدرت جمعی کل سازمان خود را بالا ببرید. همکاری دیجیتال مزایای بی شماری را به همراه دارد، اما می‌­تواند پیچیدگی هایی نیز ایجاد کند. این نرم افزار گردش‌های کاری، داده‌ها و برنامه‌ها را در یک مکان جمع آوری می­‌کند. بنابراین می­‌توانید سازمان خود را برای انجام هر نوع کاری قدرتمند کنید.

Citrix App Delivery and Security Service: امنیت و تحویل برنامه ها در بستر شبکه

برای کارمندان و مشتریان شما، تجربه کاربری راحت بسیار مهم است. با این سرویس عملکرد و امنیت هر برنامه با تنظیمات خودکار آسان‌تر از همیشه خواهد بود.

Citrix ADC: تحویل برنامه در فضای ابری

به عنوان جامع ترین سرویس انتقال برنامه ها به فضای ابری میتوان به Citrix ADC اشاره نمود یعنی می‌­توانید تجربه کاربری بهتری را با هر دستگاهی و در هر مکانی به افراد ارائه دهد.

Citrix Analytics for Security: بررسی امنیت شبکه

با تجزیه و تحلیل‌­های امنیتی، تهدیدات را شناسایی و حل کنید. برای محافظت از داده­ های حساس، باید همیشه دارایی­‌ها و کارمندان خود را ایمن نگه دارید. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات سیتریکس است. این سرویس به شما حفاظت امنیتی فوق العاده‌ای را ارائه می­‌دهد.

Citrix Secure Private Access: دسترسی خصوصی ایمن

ممکن است نیروهای دورکار شما از دستگاه­‌هایی استفاده کنند که مدیریت نشده باشند. رویکرد شبکه محوری که زمانی برای ایمن نگه داشتن داده­‌ها به آن تکیه می­‌کردید دیگر کافی نیست. این سرویس دسترسی به همه برنامه‌های دارای مجوز فناوری اطلاعات را ارائه می‌کند، چه در محل کار نصب شده باشند و چه در فضای ابری.

Citrix Web App and API Protection: محافظت از رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن 

برنامه های رابط برنامه‌نویسی بسیار آسیب پذیر هستند. برای ایمن نگه داشتن آن، سیتریکس یک برنامه حفاظت API را به عنوان یک سرویس ابری دارد که لایه‌ای را در برابر حملات برنامه‌های مختلف ارائه می‌دهد. بنابراین با استفاده از آن می­‌توانید وضعیت امنیتی ثابتی را تجربه کنید.

Citrix Application Delivery Management: مدیریت تحویل برنامه

مدیریت برنامه ­های سازمانی می­‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این سرویس یک دید کلی به شما در فضای ابری می‌دهد. به این معنی که می‌­توانید کل فضای multi-cloud خود را در یک نمای کلی ببینید و جزئیات خاصی از زیرساخت­‌های خود از عملکرد برنامه گرفته تا سلامت و امنیت را بررسی کنید.

Citrix Endpoint Management: مدیریت نقطه پایان سیتریکس

یک تجربه فضای کاری ساده و ایمن ایجاد کنید. کارمندان با این سرویس می­‌توانند در هر زمان که می خواهند برنامه­‌ها، دستگاه ها و پلتفرم­‌ها را مدیریت کنند.

Citrix Gateway: دروازه در شبکه سیتریکس

کارمندانی که دورکار هستند نیاز به دسترسی آسان به برنامه‌ها و داده‌های خود را دارند. Gateway در شبکه سیتریکس دسترسی از راه دور را بسیار آسان می­‌کند. و در عین حال امنیت برنامه‌ها و منابع در یک فضای امن فراهم

می­‌‎سازد.

Citrix SD-WAN: شبکه گسترده حوزه برمبنای نرم افزار سیتریکس

یک تحول دیجیتال بستگی به عملکرد برنامه‌های شما در سراسر سازمان دارد. تحویل برنامه­‌های مجازی و ابری خود را در یک شبکه گسترده نرم­افزاری امن بهینه کنید و همه چیز را به راحتی مدیریت کنید.

Citrix Secure Browser: مرورگر امن سیتریکس

وقتی صحبت از امنیت به میان می­آید، اینترنت یکی از بزرگترین تهدیدات شماست. این یک چالش بزرگ در محیط کار ایجاد می­‌کند، زیرا کارمندان برای کار به اینترنت نیاز دارند. این چالش همان چیزی است که مرورگر امن سیتریکس راه حلی برای آن ارائه داده است. مرورگر میزبان ابری به شما امکان می‌دهد کاملا از شبکه خود محافظت کنید.

Citrix Secure Internet Access: دسترسی امن به اینترنت

با دسترسی به اینترنت امن سیتریکس، یک محدوده امنیتی کامل در فضای ابری دریافت خواهید کرد. بنابراین می­توانید از همه کاربران و برنامه ها محافظت کنید.

نتیجه گیری

سیتریکس مجازی‌سازی و فناوری‌های ابری با مجموعه کاملی از محصولات ترکیب می‌کند و به سراسر جهان ارائه می­‌دهد. از میان طیف گسترده­ای از محصولات سیتریکس می­توانید گزینه ­های خرید مناسب را برای سازمان خود بیابید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی تقریبا در اکثر سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه بسیار مهم و کاربردی است. تمامی فعالیت‌ها در سطوح مختلف سخت افزار (ماشین‌های اداری، سرور‌ها، کامپیوتر‌ها) و  نرم افزار (نرم افزارهای امنیتی، سرویس‌ها، نرم افزار های حسابداری) و زیرساخت (کابل کشی، ترانک کشی، رک) توسط نیروی IT انجام می‌شود. در این مقاله به شرح وظایف نیروی پشتیبان شبکه دورکار پرداخته ایم.

پشتیبان شبکه چه کسی است؟

افرادی که کار پشتیبانی شبکه را انجام می‌دهند باید مدرک کارشناسی IT  را داشته باشند و علم و دانش کامل درباره‌ی سیستم‌های کامپیوتری، انواع شبکه‌های کامپیوتری WAN) ،LAN) و روش پیاده سازی شبکه‌ها را کامل بلد باشند و تسلط روی کار خود داشته باشند. و همچنین توانایی پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی سازمان یا شرکت را داشته باشند.

وظیفه نیروی پشتیبان شبکه دورکار

فردی که کار پشتیبانی شبکه را انجام می‌دهد در اصل باید در حفظ و نگهداری از کامپیوترها، نصب نرم افزار و سخت افزارهای شبکه هم کوشا باشد. اولین و مهم‌ترین وظیفه این فرد عیب یابی مشکلات شبکه و رفع ایرادها است. نیروی پشتیبان دورکار شبکه باید دقت عمل بالایی داشته باشد. زیرا در صورت درست انجام ندادن وظیفه خود ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتری شود و حتی ممکن است که اختلال در عملکرد کارمندان یک سازمان یا شرکت ایجاد شود.

عملکرد کلی کارشناسان نیروی پشتیبان شبکه دورکار

افرادی که شغل آن‌ها پشتیبانی شبکه است بسته به نوع شرکتی که در آن کار می‌کنند وظایف آن‌ها تغییر می‌کند به صورتی است که اگر یک شرکت بزرگ باشد مسلما دارای یک شبکه بزرگ است که نیازمند کارهای بیشتر و کارشناسان بیشتر است که در این حالت مسئولیت کارکنان پشتیبان شبکه بیشتر می‌شود.

برای انجام هر یک از مسئولیت‌ها کارشناسان متفاوت نیازمند بهره‌مندی از توانایی‌ها و تخصص‌های گوناگون هستند. کارشناس پشتیبان شبکه باید طوری کارها را انجام دهد که مدیران کسب و کار هزینه‌های کمتری برای نگهداری تجهیزات و سیستم‌ها پرداخت کنند.

 جزئیات وظایف کاری نیروی پشتیبان شبکه دورکار

پشتیبانی و نظارت بر کار مهندسان در تیم‌های کاری دیگر

برنامه ریزی برای بهبودهایی که در آینده انجام می شود، و پیشنهادات مرتبط درباره بهبود و رفع مشکلاتی که در زمینه IT وجود دارد.

پشتیبانی فنی  برای شبکه و کسانی که به عنوان کاربر از آن استفاده می کنند.

تست و اطمینان از سالم بودن سخت افزارهای شبکه

عیب یابی در همه برنامه‌ها در صورت لزوم

همکاری با مشتریان برای رسیدگی با کیفیت و سرعت بالا به رفع نیازهای آن‌ها

تجزیه و تحلیل پروژه به طور مداوم جهت جلوگیری از خرابی شبکه

نظارت دقیق و دائمی بر عمکرد شبکه و ایمنی سیستم

مدیریت کلیه منابع فنی شبکه و در صورت لزوم تعمیر خرابی سخت افزارها

تهیه بکاپ و یا نسخه پشتیبان از داده‌های شبکه به طور منظم

ایجاد بستر امنیتی شبکه برای جلوگیری از نفوذ و خرابکاری

مدیریت روزانه و نظارت بر اعمالی که در شبکه در حال انجام است.

نگهداری و ثبت همه‌ی تغییرات شبکه که شامل تغییرات امنیتی می‌باشد.

آموزش دادن به کارآموزان در حوزه مرتبط شغلی

انواع روش های پشتیبانی شبکه

حضوری مقیم

همانطور که می‌دانید وجود نیروی مقیم دارای معایب و مزایایی است. به طور مثال در ابتدا باید حداقل  یک مکان مناسب با میز و کامپیوتر و صندلی برای نیروی جدید فراهم کنید و طبق قوانین وزارت کار باید هر شخص را بیمه کرده و مزایایی از این قبیل پرداخت نمود. در نتیجه هزینه‌های جانبی بسیاری را نیز متحمل خواهید شد. اما وجود نیروی دورکار در این زمانه کارامدتر و به صرفه‌تر است.

دورکاری

در صورتی که شرکت‌ها بخواهند نیرویی داشته باشند که به صورت دورکاری، کارهای آن‌ها را انجام دهد می‌توانند قسمت اعظمی از هزینه‌های شرکت را بکاهند و در این حالت نیرو‌های پشتیبان می‌توانند به صورت تلفنی، آنلاین، یا پروژه‌ای بر حسب ساعت کارمزد خود را دریافت کنند. شرکت رها می‌تواند بهترین نیروهای پشتیبانی شبکه را  به دیگر سازمان‌ها با بهترین خدمات ارائه کند.

مهارت‌های فنی و کاربردی نیروی پشتیبان شبکه دورکار

باید توانایی به روز کردن دانش و اطلاعات خود را داشته باشد.

تمرکز در کار و سرعت عمل بالایی داشته باشند.

قدرت مدیریت و حل مشکلات را در کم‌ترین زمان داشته باشند.

اشنایی با نرم افزارهای کاربردی

تسلط کامل به شبکه

تسلط بر مباحث مربوط به امنیت شبکه

Network Plus

MCSA

کریو

نتیجه گیری

به صورت کلی به تمام کارهایی که نیروی پشتیبان شبکه دورکار برای بهبود علمکرد سازمان‌ها، شرکت‌ها و رفع ایرادات شبکه انجام می‌دهد اشاره شد. یکی از حرفه‌های تخصصی که ارتباطات خرد تا کلان در سطح محلی، شهری، ملی و حتی بین المللی به آن نیازمند است که هم اکنون در حال  توسعه و گسترش می‌باشد، پشتیبانی از شبکه است. پشتیبان شبکه با توجه به نوع اداره، شرکت، سازمانی که در آن شروع بکار می‌کند باید نسب به همان شرکتی که کار می‌کند مهارت‌های فنی را آموزش ببیند تا بتواند پاسخگو نیازهای آن شرکت باشد.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

پیکسل واچ گوگل (Google Pixel Watch) موضوع ترند این روزهای دنیای تکنولوژی است. از آنجایی که گوگل تمام تلاش خود را برای ارائه نسخه جدیدی از Wear OS انجام داده‌ است، به نظر می‌رسد که اکنون آماده عرضه سخت‌افزاری متناسب با ویژگی‌های جدید آن می‌باشد.

اگر گوگل در طراحی و ارائه این پیکسل واچ موفق عمل کند، به راحتی می‌تواند با اپل واچ، سامسونگ گلکسی واچ و بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار رقابت کند و به نوعی بازار را در اختیار بگیرد. با این اوصاف، چه زمانی پیکسل واچ گوگل وارد بازار می‌شود؟ طرح آن چگونه خواهد بود؟ چه ویژگی‌هایی آن را نسبت به رقبا برجسته می‌کند؟ در این مقاله همه اطلاعاتی که در مورد تاریخ رونمایی، قیمت، طراحی و موارد دیگر پیکسل واچ می‌دانیم را بررسی کرده‌ایم.

تاریخ احتمالی انتشار پیکسل واچ گوگل

اخبار بسیاری وجود دارند که ادعا می‌کنند عرضه پیکسل واچ واقعیت دارد و حتی می‌تواند ظرف چند ماه آینده در بازار موجود شود. این شایعه زمانی قدرت گرفت که یکی از کارمندان گوگل پیکسل واچ خود را در رستوران جا گذاشت و تصاویر زیادی از این ساعت هوشمند به صورت آنلاین منتشر شد. این نسخه از پیکسل واچ تمام ویژگی‌های اولین ساعت هوشمند گوگل را نمایان کرده است. هرچند ممکن است این کار به نوعی بازاریابی و تبلیغات باشد.

در حالی که قرار بود پیکسل واچ در ماه می عرضه شود، گفته می‌شود این ساعت هوشمند در ماه می معرفی و سپس در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. اخبار دیگری که از تاریخ انتشار ساعت گوگل منتشر شده است، می‌گوید “عرضه پیکسل واچ زیاد طول نخواهد کشید”. بنابراین بسیار محتمل است که شاهد رونمایی از Pixel Watch در بهار امسال باشیم.

علاوه بر این، گوگل می‌داند که ساعت‌های هوشمند و حسگرهای تناسب اندام یکی از بهترین ابزارهای فناوری در جهان می‌باشند که طرفداران خاص خود را دارد. منطقی است که مدلی را به عنوان لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند پیکسلی خود عرضه کند، مانند گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 6 pro!

قیمت ساعت پیکسل گوگل چقدر خواهد بود؟

اگر بخواهیم حدس بزنیم، هزینه آن کم‌تر از اپل واچ است! اطلاعات زیادی در مورد قیمت پیکسل واچ وجود ندارد، اما می‌توان آن را در رده قیمت متوسط قرار داد. اپل واچ سری 7 و گلکسی واچ 4 به ترتیب از 399 دلار و 249 دلار شروع می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود که گوگل سعی کند هزینه محصول جدید خود را نسبت به ساعت¬های دیگر کمی کاهش دهد؛ درست مانند ارزان‌تر بودن سری 6 گوگل پیکسل از گلکسی 22S و آیفون 13.

البته این ارزان‌ترین گزینه در قفسه‌های فروشگاه‌ها نخواهد بود، اما بسته به اندازه و انواع نمایشگرهای آن، ممکن است در محدوده قیمتی 200 تا 350 دلار قرار بگیرد. باز هم، این فقط حدس و گمانی است که بر اساس آنچه ما در مورد استراتژی قیمت‌گذاری گوگل برای سایر بخش‌های سخت افزاری آن می‌‎دانیم! لازم به ذکر است براساس گزارش‌های منابع معتبر حوزه فناوری، قیمت پیکسل واچ گوگل بیشتر از یک ساعت هوشمند Fitbit خواهد بود.

طراحی ساعت پیکسل گوگل

ظاهرا طراحی Pixel Watch به لطف نمونه اولیه¬ای که در یک رستوران پیدا شده¬است، کاملا لو رفت. تصاویری که برای اولین‌بار توسط Android Central گزارش شد، طرحی گرد با چیزی شبیه تاج در سمت راست را نشان می‌دهند. دو دکمه نیز در این تصویر دیده می¬شود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که پیکسل واچ گوگل از یک رابط اختصاصی برای بندهای ساعت استفاده خواهد کرد؛ اما این ویژگی هنوز تایید نشده¬است. سنسور ضربان قلب در این ساعت وجود دارد، اما در مورد سنسورهای دیگر آن هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

زمانی که جان پروسر در ماه آوریل رندری از آنچه او ادعا می‌کند پیکسل واچ است را در توییتر منتشر کرد، ظاهر گرد آن بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اخیرا مجموعه‌ای از تصاویر رسمی پیکسل واچ منتشر شده است. این تصاویر یک ابزار گرد با صفحه نمایش بدون حاشیه را نشان می‌دهد. در سمت راست آن، یک برجستگی وجود دارد که به نظر می-رسد کنترل فیزیکی ساعت را کنترل می‌کند. بر همین اساس می‌توان گفت که پیکسل واچ یک ساعت هوشمند نسبتا تمیز و مینیمالیستی است. که تا حدودی با طراحی دیگر دستگاه‌های پیکسل گوگل همخوانی دارد.

تصویر بالا اولین رندر رسمی پیکسل واچ است که توسط منابع مختلف منتشر شده است. در این تصویر می‌بینید که صفحه ‌نمایش گرد و دکمه سمت راست دقیقا مانند اطلاعاتی است که به آن اشاره کرده ایم.

جیمز تسای (Tsai)، طراح مشهور گجت، با الهام از دستگاه‌های ساخته‌شده توسط شرکت گوگل، مجموعه‌ای از رندرهای احتمالی را ارائه داد که نام‌هایی مانند: «شیر سفید»، «پاپایای شیرین» و «چای سیاه» دارند!

مشخصات پیکسل واچ گوگل

نشریه آلمانی WinFuture می‌گوید گوگل در حال کار بر روی سه مدل پیکسل واچ با نام‌های رمز لینگ، تریتون و ساردین است. با این حال، در گزارش‎‌هایی که از منابع معتبر مانندInsider منتشر شده است، این پروژه در سایت پیکسل واچ با نام “روهان” شناخته می‌شود. نام‌های دقیق پیکسل واچ هنوز در دسترس نیست. با توجه به نام‌های متنوع، این احتمال وجود دارد که ساعت‌ها در اندازه‌های مختلف و احتمالا مشخصات متفاوتی عرضه شوند. بد نیست به گزارش ET News نیز نگاهی بیندازیم که بیان می‌کند شرکت گوگل حجم بزرگی از سنسورهای ردیاب حرکتی را از سامسونگ خریداری کرده است.

نتیجه گیری

ممکن است پیکسل واچ گوگل جای اپل واچ را در بازار رقابتی امروز بگیرد. وقتی صحبت از کنترل سلامت به میان می‌آید، پیکسل واچ باید یک پلتفرم تناسب اندام بسازد که در حسگرهای قوی¬تری را ارائه دهد. نکته آخر اینکه پیکسل واچ برای برنده شدن در بازار به یک قیمت رقابتی و عمر باتری طولانی‌تری نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند نیاز خواهد داشت.

 

  • شرکت دانش بنیان رها