تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک شرکت ژاپنی به نام (Bauhutte) باوهوت طرحی جدید برای رفع نیازهای گیمرها ایجاد کرده است. که با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شد. تخت خواب گیمینگ برای گیمرهایی مناسب است که می‌خواهند ساعت های طولانی در حال بازی کردن باشند. و با فشردن یک دکمه سر جای خود دراز بکشند و به خواب بروند. این تخت خواب دارای موتورهای تنظیم حرکت به دلخواه فرد است. و برای افرادی که بیشتر از هشت ساعت با کامپیوتر خود کار می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

تخت خواب گیمینگ چیست؟

تخت گیمینگ باهوت محصول جدیدیست که به تازگی وارد بازار مبلمان ژاپن شده است. که با ساختن این تخت میتوان از مشکلاتی مانند: کمر درد، پا درد و گردن درد جلوگیری نمود. افراد می‌توانند در طول شبانه روز با این تخت بازی کنند بدون احساس هیچگونه خستگی جسمانی.

تمام تجهیزات این تخت توسط خود فرد سرهم بندی می‌شود. که شامل یک تخت بزرگ با تشک و پتو است که در درون آن امکان تنظیم زاویه خوابیدن، نشستن و لم دادن وجود دارد. یک میز در انتهای تخت برای قرار دادن مانیتور وجود دارد و یک میز در قسمت بالای سر برای کنترل‌ها و سایر ابزاری که فرد می‌خواهد در دسترس خود داشته باشد قرار گرفته است. همچنین یک میز کوچک کنار تخت وجود دارد که کیبورد را روی آن میتوان قرار داد.این شرکت اسکلت تخت را به عنوان یک تخت خواب دو نفره،‌ اما استفاده یک نفره طراحی کرده است.

امکانات تخت خواب گیمینگ

تخت گیمینگ باوهوت تنها فقط یک تخت نیست بلکه امکانات مختلفی را به گیمرها ارائه می‌دهد که فضای کافی برای قرار دادن دو مانیتور، دو اسپیکر و چند لیوان در آن وجود دارد. و همچنین میز چارپایه چرخ داری در کنار تخت قرار می‌گیرد که جای کافی برای گذاشتن هدفون و دسته بازی هم وجود دارد که فرد حتی نیازی به خم شدن نداشته باشد. به گفته‌ی سازندگان، این شرکت یک بالشت مخصوص برای گیمرها طراحی کرده‌اند.

یکی از امکانات دیگر این تخت داشتن یک نگهداره‌ی گوشی است که فرد می‌تواند در حالت خوابیده فیلم یا سریال مورد علاقه خود را نگاه کند. ریموت کنترلی که همراه این دستگاه ارائه می‌شود، امکان تنظیم ارتفاع فریم زیر سر و زیر زانو را برای فرد فراهم می‌کند.

یک گزینه آلارم هم برای این در نظر گرفته شده که فرد غرق در دنیای بازی نشود که از رخداد های زندگی خود با خبر باشد و بتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد. این شرکت یک لباس طراحی کرده است. به نام لباس راحتی نینجا(Gaming Suit “Ninja Onesie“HFD-4G) هم برای افراد طراحی شده است. این لباس شبیه به یک پتو هست که تمام قسمت‌های بدن فرد را پوشش می‌دهد. تنها امکانی که تخت گیمینگ  ندارد این است که فرد باید خودش به دستشویی برود.

تخت خواب گیمینگ برای افرادی که مشکل حرکتی دارند

البته اگر بخواهیم کمی تخصصی به این موضوع نگاه کنیم این تخت بیشتر مناسب افرادی است توانایی جسمانی آن‌ها دچار مشکل شده است و قادر به حرکت نیستند و نیاز به داشتن بیشترین امکانات در کنار تخت خود هستند. نه برای فرادی که برای راحتی بیشتر و فقط برای بازی به این تخت نیاز دارند که باعث تنبلی مفرط در افراد سالم می‌شود که اصلا روش زندگی مناسبی نیست. افرادی که در مکان های کوچکی زندگی می‌کنند می‌توانند با استفاده از تخت گیمینگ بیشترین امکانات را در کنار تخت خود داشته باشند.

چادر گیمینگ (Gaming tent)  

شرکت Bauhutte  محصول متفاوت دیگری را در این زمینه معرفی کرده است که به آن چادر گیمینگ می‌گویند شما در این چادر می‌توانید بدون هیچ سروصدا و مزاحمتی از بیرون با دوستان خود دور میز گیم جمع شوید و از بازی لذت ببرید. همچنین برای افرادی که می‌خواهند روی کار خود تمرکز کافی داشته باشند و تمام مسائل بیرونی را برای چند ساعتی فراموش کنند در این چادر گیمینگ می‌توانند در میزکار خود با صفحه نمایشی که رو به رو فرد قرار می‌دهد کاربر می‌تواند محیط امنی را تجربه کند.

تئاتر گیمینگ (Gaming theater)

یکی دیگر از محصولات شرکت Bauhutte تئاتر گیمینگ است که با استفاده از این محصول در مکانی نرم مانند تشک می‌توانید از طریق یک پروژکتور بازی یا فیلم های خود را روی دیوار و پرده مشخص تماشا کنید.

قیمت تخت گیمینگ

قیمت این تخت خواب گیمینگ ۴۸۰ دلار است که فرد می‌تواند با توجه به هزینه‌ای می‌خواهد انجام دهد می‌تواند امکانات تخت گیمینگ را به صورت تکی هم خریداری کند. مبلغ لباس گیمینگ در کشور ژاپن تقریبا حدود ۱۰۰ دلار است. هزینه قابل پرداخت برای خرید ماساژور  ۱۵۰ دلار است.

ماساژور دست یکی از جدیدترین ابزار‌های 

هنگامی که دست فرد به دلیل زیاد کار کردن یا زیاد بازی کردن خسته می‌شود این دستگاه انگشت‌های فرد را به صورت خاصی ماساژ می‌دهد. این دستگاه از 15 کیسه هوای متفاوت تشکیل شده است. شرکت Bauhutte این ادعا را دارد که دستگاه ماساژور گردش خون شما را بهبود می‌بخشد. این دستگاه کاملا استاندارد است که به صورت خودکار بعد از گذشت زمان ۱۰ دقیقه‌ای خودش خاموش می‌شود.

نتیجه گیری

تخت خواب گیمینگ و محصولاتی که معرفی شد قسمت کوچکی از محصولات شرکت  Bauhutte است. و هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز‌هایی که دارد یکی از محصولات را انتخاب کند. که در حال حاظر تمام این کالا ها در ژاپن به فروش می‌رسد و این محصول را به دیگر کشور‌های جهان صادر نمی‌کند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

زیرو کلاینت HP T240  یکی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات شرکت HP  است که اخیرا بازار خرید این محصول اوج پیدا کرده است. از دیگر محصولات شرکت HP می‌توان به سرور، لپ تاپ، نرم افزارهای مدیریت شبکه، انواع زیروکلاینت و چاپگر اشاره کرد. این زیرو کلاینت HP t240 به دلیل اندازه‌ی کوچک و نداشتن وزن زیاد و قیمت بسیار مناسب بین کاربران بسیار محبوب شده است. این زیرو کلاینت از لحاظ زیبایی برتری خاصی در بین کاربران پیداکرده است.

ویژگی‌های برتر زیرو کلاینت hp t 240

قابلیت پشتیبانی از 2G حافظه کش

قابلیت نصب پشت مانیتور

یک زیروکلاینت مولتی پروتکل

قابلیت پخش تصاویر به صورت FULL HD

آشنایی با سخت افزار زیروکلاینت hp t 240

این زیروکلاینت قابلیت نصب پشت مانیتور را با براکت دارد که این امر باعث می‌شود تا کاربر فضای بیشتری در میزکار خود داشته باشد. از لحاظ سخت افزاری زیرو کلاینت hp t 240 دارای بدنه‌ای مقاوم از جنس پلاستیک فشرده است. این دستگاه قابلیت کارکرد به صورت 24 ساعت شبانه روز را دارد.بدون بروز هیچ مشکلی و با خیال راحت از این دستگاه استفاده کنید.

کیفیت تصویر و ویدئو (Image and video quality)

کیفیت ارائه تصویر این زیرو کلاینت 4K است. زیرو کلاینت HP T240 قابلیت پخش ویدئو با کیفیت Full HD را دارد.

تعداد پورت‌ها(port)

این زیروکلاینت دارای پورت های: WIFI ،HDMI ،Mic ،Audio ،1xLAN, 2*USB 2, 2*USB3 ،VGA است. دارای پورت برای قفل سخت افزاری است.

تعداد هسته (Number of cores)

این دستگاه 2 هسته ای می باشد.

فرکانس پردازنده(CPU frequency)

فرکانس پردازنده این زیرو کلاینت 1.9 گیگاهرتز است.

رم(RAM)

حافظه رم این دستگاه از نوع DDR3 می‌باشد.

گارانتی(Warranty)

دستگاه زیرو کلاینت HP t240 دارای 3 سال گارانتی است.

مشخصات فیزیکی(Physical specifications)

ابعاد: 3*11*11 (W x D x H)

نکته: تمام اندازه گیری ها تقریبی است.

وزن دستگاه خالص: 276 گرم

وزن با لوازم جانبی: 1690 گرم

نکته: اضافه شدن ماژول های اختیاری باعث افزایش وزن می شود.

منبع تغذیه (Power supply)

آداپتور برق خارجی 15 وات برای تغذیه این زیروکلاینت تعبیه شده است که این قابلیت را دارد که در صورت خراب شدن به راحتی بتوان اداپتور را تعویض نمود.

قابلیت‌های ویژه

سرعت انتقال داده ها در زیروکلاینت hp t240 بسیار بالا می‌‌باشد. این زیروکلاینت امکان اتصال به تجهیزات سخت افزاری مانند: مانیتور، کیبورد، ماوس، هدفون، پرینتر، اسکنر را دارد. این دستگاه شامل پروتکل Blast-PCoIP-Blast extreme-RDP-RFX-ICA-HDX است. این نوع زیروکلاینت از امنیت بالایی برخوردار است. درنتیجه مناسب برای سازمان‌ها و هلدینگ هایی است که نیازمند امنیت بالا در شبکه‌های داخلی خود هستند. با زیرو کلاینت T240 امکان به‌روزرسانی هم‌ زمان سیستم‌ها از طریق سرور مرکزی و پشتیبانی از عملکرد برنامه‌های کاربردی برای شما مهیاست.

نتیجه گیری

جالب است بدانید این زیروکلاینت تصاویر و مدیا را بلافاصله پخش می‌نماید. در این دوره از زندگی که ما در آن قرار داریم چگونگی استفاده از زمان و هدر ندادن آن بسیار اهمیت دارد و شما با راهکار‌های  کوچک می‌توانید عملکرد محیط کاری خود را تا جایی که امکان دارد بهبود بخشید و با توجه به نکاتی که در متن بالا گفته شد بهترین و به صرفه‌ترین زیرو کلاینت، زیرو کلاینت HP t240 است.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در عصری که امروزه ما در آن زندگی می‌کنیم فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و همه افراد و یا صاحبان کسب و کار به صورت کم و زیاد از این تکنولوژی بهره میبرند. انواع مختلفی از شبکه‌های کامپیوتری تا به امروز روی کار آمده‌اند و پیاده‌سازی هریک از آن‌ها در سازمان‌ها مرتبط به نوع و نیاز سازمان مربوطه می‌باشد. در این مقاله به مبحث خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه خواهیم پرداخت.

خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه

شرکت‌های خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه برای ارائه بهترین خدمات به شما، نیازمند اطلاعات دقیقی از مسائل و مشکلات سازمان‌ها می‌باشند. تا همه‌ی افراد یک شرکت بتوانند ارتباط درست و موثر و بدون اتلاف وقت با همدیگر داشته باشند. این موضوع همچنین باعث می‌شود تا اطلاعات و دیتاهای سازمان‌ها در فضایی که امنیت کامل دارد نگهداری شود. خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه به دو صورت کلی انجام می‌شود که خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه نام دارد.

خدمات پسیو

در تجهیز شبکه پسیو یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها به شمار میرود که تمام کارهای سخت افزاری و نصب تجهیزات در این قسمت انجام می‌شود.

طراحی شبکه و نقشه شبکه

کابل کشی تلفن و نصب سانترال

کابل کشی برق، نصب تابلو برق و UPS

داکت کشی شبکه و ترانکینگ شبکه

نصب نودها، پریزها، کیستون‌ها و …

راه اندازی و نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

نصب سنسورها و تجهیزات هوشمندسازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت‌

نصب سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق برای اتاق سرور

طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور

نصب تجهیزات شبکه مانند : سوئیچ، روتر، سرور و …

نصب و راه اندازی سیستم‌های امنیتی و مانتورینگ شبکه

بهینه سازی و جابجایی شرکت های کامپیوتری

تهیه نقشه و گزارشات کامل از شبکه های راه‌اندازی شده

خدمات اکتیو

خدمات اکتیو نیز یکی از زیرمجموعه‌های خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه است که در واقع فعالیت های نرم افزاری شبکه و امنیت پیکربندی تجهیزات شبکه در این قسمت انجام می‌شود. کارهایی که در این مرحله انجام می‌شود تاثیر مستقیمی بر ایجاد سیگنال، انتقال دیتا و داده ها دارد.

مدیریت پهنای باند و ترافیک

مجازی سازی دسکتاپ

نصب و راه اندازی ویندوز سرور

نصب و راه اندازی سرویس‌ها و نرم‌های اتوماسیون‌های اداری

راه اندازی سیستم مقابه با ویروس و تروجان‌ها

نصب و راه اندازی نرم افزارهای کاربردی تحت شبکه

راه اندازی امنیت سیستم‌های شبکه

نصب نرم افزارهای پشتیبان گیری به صورت خودکار

راه اندازی سرویس‌های مجازی سازی سرور و مجازی سازی کلاینت

نصب و راه اندازی و عیب یابی سیستم عامل های ویندوزی

راه اندازی تمامی تجهیزات شبکه شامل مودم، سوئیچ، اکسس پوینت و … غیر اینترپرایز

نصب و راه اندازی سیستم عامل مجازی تحت بستر سرور مجازی خارج از کلاستر و وی سنتر

هزینه راه اندازی تجهیزات شبکه

با توجه به کاربرد‌های متفاوت برای داشتن شبکه‌های کامپیوتری بی نقص روش‌های  مختلفی وجود دارد به همین علت نرخ و قیمت ‌ارائه شده توسط سازمان ها برای این قبیل خدمات می‌تواند اختلاف زیادی داشته باشد. خدمات پشتیبانی IT رها، در جهت آسان شدن تعمیرات و نگهداری محصولات و خدمات برای نیازهای گوناگون طراحی شده اند. از آنجا که پشتیبانی از محصولات و خدمات یکی از مراحل اصلی چرخه حیات یک سیستم است پیشنهاد می‌شود کار را به کاردان بسپارید تا کیفیت فدای کمیت نشود

مزایای خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه توسط رها

شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه ی قابل تخصیص برای خدمات نصب و راه اندازی شبکه و همچنین نگهداری و تعمیرات تجهیزات و زیر ساخت های IT شرکت خود یکی از پنل های پشتیبانی که منطبق بر نیازهای شماست را تهیه و از خدمت های گوناگون آن بهره‌مند شوید.

با استفاده از پنل های پشتیبانی رها دیگر نیازی نیست شما درگیر حل مشکلات پیش آمده شوید بلکه فقط کافی است با یک تماس کارشناسان ما را از مشکل خود با خبر کنید تا آنها در اسرع وقت به حل مشکلات شما از طریق تلفن، پشتیبانی ریموت و یا اعزام نیرو ی متخصص به محل اقدام کند.

پشتیبانی شبکه

برای پشتیبانی شبکه مراجعه به یک مشاور از شرکت‌هایی که انواع خدمات را ارائه می دهند بسیار ضروری است. صاحبان کسب و کار می‌توانند به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی با مشاور ارتباط بگیرند و راه کارهای لازم را دریافت نمایند.

نتیجه گیری

پس از پایان هر پروژه کارشناس موظف است تا تمام خدمات صورت گرفته شده در ارتباط با خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه را با جزئیات دقیق به مدیران شرکت‌ها طبق یک گزارش ارائه کند تا کارشناسان ای تی هر مجموعه در صورت بروز مشکل بتوانند خیلی راحت‌تر مشکل را پیدا و آن را رفع کنند

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

دنیای متاورس یک تکنولوژی بسیار فراگیر است که در آینده‌ای نه چندان دور بخاطر ویژگی‌های که دارد باعث فوق العاده راحت تر شدن زندگی می‌شود. متاورس با استقبال بی‌نظیری رو به رو خواهد شد چون افراد می‌توانند بدون حضور فیزیکی در مکان‌های مختلف کارهای های خود را انجام دهند.

در متاورس افراد می‌‎توانند تنها با آنلاین شدن بسیاری از کارها مانند: کارهای بانکی، خرید و فروش، کسب و کارهای اینترنتی را به صورت اینترنتی انجام دهند. چون با ظهور متاورس وجود کارمندان تقریبا به صفر میرسد. در این حالت افرادی هم که استفاده از اینترنت را قبول نداشتند دیگر مجبور هستند که هرچه زودتر تمام کارهای زندگی خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

تکنولوژی متاورس چیست؟

تکنولوژی متاورس به معنی بی نهایت بودن است که کلمه <<Metaverse>> در معنای لغوی به دو بخش تقسیم می‌شود که کلمه (Meta) به معنی فراتر و لغت (Universe) به معنای جهان می‌باشد. با روی کار آمدن دنیای متاورس تعاملات فیزیکی و دیجیتالی ما انسان ها باهم ترکیب می‌شود. با توجه به سرعت پیشرفت این تکنولوژی افراد می‌توانند به هرچه که بخواهند در لحظه دسترسی پیدا کنند زیرا تمام داده ها در این تکنولوژی فوق پیشرفته به صورت انسجام یافته است.

افراد در دنیای متاورس می‌توانند به هر چیزی در هر زمان و مکان که اراده کنند در کسری از ثانیه در دسترس داشته باشند. برای مثال: کسانی که می‌خواهند به پیست اسکی بروند اما در مناطق گرم زندگی می‌کنند با وجود این تکنولوژی  خیلی راحت می‌توانند اسکی کنند. یا می‌توانند بدون حضور در سالنی مشخص در کنسرت‌ها  با دوستان خود کنار هم خوش بگذرانند و لذت ببرند. افراد می‌توانند به هر نقطه از جهان که می‌خواهند با هزینه‌های بسیار کمتر سفر کنند.

تعریف واقعیت افزوده

AR که مخفف کلمه Augmented Realit است به معنای واقعیت افزوده بوده و یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق متاورس به شمار میرود. که ماهیت اضافه کنندگی دارد یعنی قادر به اضافه کردن یک کاراکتر یا شی دیجیتالی به فضا را دارد.

تعریف واقعیت مجازی

VR که مخفف کلمه Virtual Reality است به معنای واقعیت مجازی  می‌باشد. کاربر می‌تواند با ورورد به دنیای دیجیتالی با امکانات موجود و اشیا ارتباط برقرار کند. اکثر افراد تجربه استفاده از عینک های واقعیت مجازی را دارند که حتی با تغییر حالات بدنی خود می‌توانید کنترل بازی را در دست بگیرید.

کاربر می‌تواند با موبایلی که در دست دارد وارد دنیای متاورس شود اما در صورتی که از اینترنت پر سرعت برخوردار باشد با آواتارهای ایجاد شده در اپلیکیشن انجام برخی از حرکات امکان پذیر است که با استفاده از قابلیت افزوده می‌توان حرکات را به دنیای واقعی انتقال داد و محتوای جذابی را ایجاد کرد. و با هوش مصنوعی پیشرفته این امکان وجود دارد که بحث های طولانی با موضوعات پیچیده و سخت را می‌توان بدون محدویت ادامه داد.

دنیای متاورس در مباحث علمی

در مبحث پزشکی و سلامت در دنیای متاورس می‌توان از عینک های سه بعدی برای دانشجویان  پزشکی استفاده کرد برای این که تصویر  واضحی  از آناتومی بدن انسان را داشته باشند. همچنین برای عمل جراحی که شبیه سازی دقیقی باشد باید از ترکیب دو واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کنید. پزشکان و متخصصان می‌توانند در هر نقطه از جهان که هستند با هم ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مهم را به راحتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

با داشتن قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی  امکان شبیه سازی هرچیزی وجود دارد. به طور مثال: در محیط های آموزشی برای دانشجویان ستاره شناسی که نیاز به تلسکوپ های بزرگ و تخصصی دارند با ورود به متاورس می‌توانند حضور خود را در آن مکان حس کنند.

پروژه های دنیای متاورس

در تکنولوژی متاورس پروژه‌های مختلف بسیار زیادی وجود دارد که به سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها در ادامه خواهیم پرداخت.

سندباکس(Sandbox): یکی از بهترین پروژه‌های متاورس سندباکس است که کاربر می‌تواند با خرید و فروش ملک کسب درآمد کند.

ناکاموتو (Nakamoto): یکی از جدیدترین بازی‌ها و پروژه‌های متاورس هست کابران می‌توانند با خریدن زمین‌های مجازی و ساختن خانه در این زمین‌ها و فروش آن‌ها در متاورس سرمایه گذاری کنند.

اکسی ایفینیتی(Axie Infiniti): یکی از محبوب‌ترین بازی های پروژه‌ متاورس است که کاربر به راحت ترین شکل می‌تواند از طریق آن کسب درامد کند به این صورت که با انتخاب حیوان‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید و با پرورش آن‌ها به صورت مجازی می‌توانید درامد داشته باشید.

ارز‌های دیجیتال در دنیای متاورس

در متاورس برای پرداخت هزینه‌های خرید و فروشی که کاربران انجام می‌دهند نیاز به ارز دیجیتال است. رواج ارزهای دیجیتال در عصرحاضر نشان دهنده سوق دنیا به سمت متاورس است.

نتیجه گیری

تکنولوژی متاورس نوآوری تازه‌ای به شمار میرود. که به دلیل ویژگی‌های بارزی که دارد مورد توجه بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا که مایکروسافت و فیسبوک هستند قرار گرفته است. شرکت متا در حال حاضر  بیشتر از 50 میلیون دلار را  برای توسعه شبکه متاورس از سرمایه خود هزینه کرده است. و همچنین برند‌‌‌‌‌های معروفی از جمله: گوچی، نایکی، لویی ویتون در صدد هستند تا بتوانند محصولات خود را به صورت الکترونیکی در این شبکه به فروش برسانند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

با استفاده از دستگاه تست شبکه شما می‌توانید تمام عیوب کابل کشی ها و اتصالات شبکه خود را بررسی و آنالیز کنید. شرکت فلوک به یک کمپانی جهانی تبدیل شده است که تا به حال توانسته کالاهای خود را به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا صادر کند. و در اقصی نقاط جهان می‌تواند طراحی، تولید و فروش محصولات تست و اندازه گیری را که ابزاری دقیق برای محیط های علمی، آموزشی، صنعتی و… است به اشتراک بگذارد و در دسترس همه‌ی شرکت ها قرار دهد. از معروف ترین دستگاه‌های تست شبکه میتوان به دستگاه تست فلوک اشاره نمود.

دستگاه تست فلوک چیست؟

تست فلوک دارای کاربردی تخصصی است که برای بررسی عملکرد لینک یا کانال و انواع کابل شبکه و فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. و اطلاعات کاملی از عملکرد اجزای شبکه در اختیار تکنسین‌ها قرار می‌دهد. دستگاه تستر فلوک با روی کار آمدن منجر شد تا با تشخیص به موقع ایرادها و نواقص، از کاهش طول عمر بسیاری از تجهیزات مانند: سرور‌های شبکه، کارت شبکه، سوییچ‌ها و دوربین‌ها جلوگیری نماید. در حال حاضر کامل‌ترین تستر در حوزه شبکه، دستگاه تست فلوک است که این دستگاه‌ها حتی این قابلیت را دارند که اطلاعات وارد شده را نگهداری کنند و گزارشی به صورت کتبی به کارفرما ارائه نمایند.

انواع دستگاه تست فلوک

انواع تسترفلوک با کاربردهای متفاوت در بازار وجود دارد که هر شرکت بنا بر نیاز‌هایی که دارد می‌تواند با اطلاعاتی که شرکت سازنده در اختیارش قرار می‌دهد مناسب ترین دستگاه را برای خود انتخاب نماید.

تستر شبکه DSX-5000

امکان ذخیره سازی 12000 تست گرافیکی در دستگاه

مکان مدیریت تمامی گزارش های تست های انجام شده از طریق قابلیت projx

انجام تست کابل شبکه در زمان کمتر از ثانیه 81

تستر شبکه DSX-8000

تجزیه و تحلیل نتایج آزمون و ایجاد گزارشات پیشرفته از تست های انجام شده با استفاده از نرم افزار مدیریت LinkWare ™

دارای سیستم مدیریت پیش نیازها و پیشرفت کار به نام ProjX ™ که این اطمینان را خواهد داد که همه آزمون ها به درستی انجام شده است.

سرعت بینظیر برای تست Cat 6A،8 و کلاس FA و تمام استانداردهای فعلی

رقبای فلوک چه کسانی هستند؟

TES: تی ای اس یک شرکت تولیدکننده تجهیزات در تایوان است و این شرکت ویژگی هایی از قبیل گارانتی، آموزش و پشتیبانی 24 ساعته انلاین دارد.

multimetrix: این کمپانی واقع در کشور فرانسه یکی دیگر از رقبای فلوک است و شعار این شرکت بالاترین کیفیت با نازل‌ترین قیمت می‌باشد.

mastech: یکی از شرکت های بنام در حوزه تولید دستگاه های تست برای اندازه گیری است. و خود را به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده این محصولات در دنیا معرفی کرده است.

BENETECH :BENETECH برند بنتک با نام تجاری BENETECH واقع در شهر صنعتی شنزن چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شامل: ترمومتر، ضخامت سنج رنگ، سختی سنج لاستیک، سختی سنج فلز، ضخامت سنج لوله است.

قابلیت‌های دستگاه تست فلوک

دستگاه تستر فلوک از پیش آمدن خطرهای احتمالی جلوگیری می‌کند و منجر به کاهش میزان قابل توجه‌ای از هزینه ها می‌شود.

این دستگاه اطلاعات دقیقی درباره ی کابل کشی شبکه در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی می‌تواند اندازه‌ی دقیق متراژ‌ کابل کشی شبکه را به کاربر نشان دهد.

دستگاه تستر فلوک این قابلیت را دارد که هرگونه نویز و حتی محل دقیق آن را در مسیر کابل کشی را تشخیص دهد.

استانداردترین متراژ و طول کابل برای اندازه گیری توسط تست فلوک 90 متر است.

روش‌های اندازه گیری توسط دستگاه تست فلوک

دوشکل کلی برای تست و آزمایش توسط تست فلوک وجود دارد که در ادامه به معرفی هریک می‌پردازیم.

چنل (channel)

ساده ترین روش برای آزمایش کابل شبکه کامپیوتری استفاده از روش تست چنل است. در این روش باید دو سر کابل شبکه را کیستون بزنید و با بهره گیری از پچ کورد کابل ها را به دستگاه تست فلوک وصل کنید.

پرمنت (permant)

افرادی که بسیار حساس هستند و می‌خواهند اطلاعات کاملا دقیق و جامعی داشته باشند باید از تست پرمنت استفاده کنند. زیرا بیان شده است که این نوع تست دقیق‌تر از تست چنل است.

برای انجام این تست باید کابل را به کیستون وصل نمایید. و با استفاده از ماژول‌های پرمنت که به نوعی هم به دستگاه تستر فلوک متعلق است کابل را به دستگاه وصل نموده و تست را شروع کنید.

نکته مهم

مسئله ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که باید در زمانی که در حال وصل کردن سوکت به دستگاه هستید سوکت را به طرز درستی روی کابل نصب نمایید تا دستگاه بتواند تست را به درستی انجام دهد و اطلاعات صحیح را در اختیار شما بگذارد. پس با تمرکز بالا این کار را انجام دهید تا اشتباهی رخ ندهد.

نتیجه گیری

بهترین راه برای اطمینان از درست و سالم بودن کابل‌های شبکه این است که از دستگاه تست و آنالیز برای بررسی دقیق و کامل استفاده کنید که کامل ترین دستگاه تست و آنالیز در بازار امروزی دستگاه تست فلوک است که شما می‌توانید با دو روش مختلف از صحت کابل شبکه خود اطمینان حاصل کنید

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

فناوری ابری تکنولوژی در حال توسعه و گسترش است که هر روز می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهد. این فناوری به سرعت در حال رشد است تا بتواند در تمام استارت آپ ها حضور داشته باشد و باعث پیشرفت همگان شود. آن هم به این دلیل که با وجود این فناوری افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی به راحتی اطلاعات کاربردی خود را مدیریت کنند. با روی کارآمدن فناوری ابری صاحبان کسب و کار دیگر نیازی به خرید تجهیزات و پرداخت هزینه‌های گزاف ندارند و حتی شرکت های کوچک با پرداخت هزینه‌های بسیار پایین می‌توانند از این فناوری نوین استفاده کنند.

فناوری ابری چیست؟

رایانش ابری به این معناست که می‌تواند هر نوع خدماتی را که مرتبط با اینترنت هست را به کاربران خود ارائه کند. باید به این نکته اشاره کرد که رایانش ابری خدماتی از قبیل: ذخیره سازی، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه، تجزیه و برقرای ارتباطات حتی از راه های دور را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

مزایای تکنولوژی ابری

بارزترین ویژگی های رایانش ابری این است که شما اطمینان کامل از امنیت داده های ذخیره شده خود دارید و از اطلاعات شما در برابر خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

مقیاس پذیری

رایانش ابری مقیاس پذیری بالایی دارد به این صورت که هنگامی که میزان بازدید سایت شما افزایش چشمگیری داشته باشد این فناوری به کمک شما آمده و به صورت خودکار پهنای باند را بیشتر می‌کند. تا مشکل پردازش سایت شما برطرف شود.

سرعت پردازش بالا

این تکنولوژی به صوت روزانه و خودکار به روزرسانی انجام می‌دهد تا کاربر بتواند با شرایط بهتری به عملکرد خود ادامه دهد. به دلیل سرعت پردازش بالای داده ها در  این سیستم  هر نوع تغییری که ایجاد کنید در همان فضای ابری می‌توانید آن را ذخیره و استفاده کنید. فناوری ابری امکانات و سرویس های بسیار مختلف و متفاوتی دارد که همه‌ی افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند. برای مثال: کاربران می‌توانند به هنگام استفاده همزمان از چند فایل رسانه ای با ترافیک بالا به راحتی کارهای خود را انجام دهند

خدمات زمینه سازی PaaS (Platform-as-a-Service)

در این مدل کاربران به راحتی می‌توانند کدها و نرم‌افزارهای خود را در بستر ابری اجرا کرده و نتیجه را مشاهده نمایند. بنابراین نیازی به ذخیره‌سازی کدها و نرم‌افزارها پیش از اجرای آن‌ها نیست. در هنگام انتخاب ‌سرویس pass توجه به این نکته ضروریست که Hیا این سرویس از برنامه های منابع باز پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

خدمات پایه ای (Infrastructure-as-a-Service) LaaS

در این مدل کاربران هر آنچه که به آن نیاز دارند از جمله: سخت‌افزار، نرم‌افزار، فایروال، منابع ذخیره‌سازی و… دسترسی خواهند داشت.

خدمات نرم افزاری SaaS (Software-as-a-Service)

در این روش کاربران نرم افزارها را با یک ابزار کارآمد و با دسترسی بالا تبدیل گردیده اند. این امکان دسترسی به نرم افزارها در زمان کم و از تمام نقاط جهان این قابلیت را امکان پذیر کرده است. و در انتها کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب کند.

معایب فناوری ابری

در کنار این همه ویژگی مثبت و کارآمد مسلما به دلیل تعداد زیاد کاربران که هر روز در حال خدمات رسانی به آن هاست در بعضی از مواقع موجب معلق شدن موقت می‌شود. با وجود این که فناوری ابری هر روز در حال پیشرفت است اما باز بعضی از مدیران هستند که هیچ علاقه‌ای ندارند که اطلاعات مهم خود را بر بستر رایانش ابری پیاده‌سازی کنند. ولی امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا مانند: گوگل، مایکروسافت، آمازون و زوهو و … در بستر سرورهای رایانش ابری پیاده‌سازی کرده‌اند.

امنیت فناوری ابری

به دلیل این که حجم زیادی از اطلاعات در این فضا نگهداری می‌شود این شرکت با خدمات بسیاری که به کاربران خود ارائه می‌دهد ایمن بودن فضای ابری را برای کاربران خود تضمین می‌کند. و در این صورت کاربر می‌تواند با اطمینان کامل اطلاعات و داده های خود را بر روی این بستر ذخیره کند. همچنین این امکان را دارد که تنها به برخی از افراد اجازه دسترسی به اطلاعات مهم و حساس را بدهد و سایرین این امکان را نداشته باشند.

مقایسه روند زندگی پیش و پس از فناوری ابری

شرکت‌ها پیش از مطرح شدن رایانش ابری در دنیا با مسائل و مشکلات زیادی رو به رو بودند چون شرکت‌ها برای اجرا کردن برنامه‌های کاربردی موردنیازشان برای پیشرفت های بیشتر مجبور به تهیه‌ی انواع سخت افزار و نرم افزار بودند بنابراین در این صورت نیازمند افراد متخصص برای نصب تجهیزات کامپیوتری و مدیریت آنها و اجرای برنامه ها بودند.

رایانش ابری برای این مسئله مطرح شد که کاربران درگیری هایی همچون چگونگی ذخیره سازی اطلاعات در بستر شبکه را نداشتنه باشند. همچنین دیگر آن‌ها وظیفه‌ای در قبال مدیریت نرم افزار و سخت افزار نخواهد داشت و این امکان برای کاربران فراهم شد تا بتوانند با در نظر گرفتن نیازهای خو و با پرداخت هزینه‌ای معلوم و مشخص از زیر ساخت‌های اشتراکی که در سرویس‌های رایانش ابری هست استفاده کنند.

نتیجه گیری

فناوری ابری سرویسی برای راحت تر بودن تبادل ارتباطات و اطلاعات در بستر اینترنت است. که با اشتراک گذاشتن منابعی مثل: شبکه، سرور، دستگاه های ذخیره سازی و … این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا به راحتی  اطلاعات سازمان خود را مدیریت کنند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

تین کلاینت یا مینی کامپیوتر همگی به معنای رایانه‌ی کوچک هستند، و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. این نام ها صرفا نام‌های متفاوت برای یک دستگاه هستند و همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت‌افزار (RAM ،CPU ،Storage و …) هستند. تنها تفاوت تین کلاینت ها با رایانه های سنتی نداشتن فن و ابعاد کوچک آن است. حذف فن باعث شده است تا افراد در محیطی آرام و بدون صدا فعالیت کنید. توجه به این نکته طلایی حائز اهیمت است که تمامی سخت افزارهای موجود در مینی کامپیوترها را یک کمپانی می‌سازد به همین علت نیاز به ساخت درایورهای مختلف ندارید. درنهایت هم، مینی کامپیوترها قیمت نسبتا پایینی در مقابل کامپیوترهای قدیمی دارند. در ادامه به معرفی تین کلاینت Hystou J4125 خواهیم پرداخت.

تین کلاینت Hystou J4125

کمپانی هیستو سومین تولیدکننده تین کلاینت‌های باکیفیت در جهان است که محصولات خود را به بازارهای اروپا و آمریکا نیز صادر می‌کند. تمامی تین‌کلاینت های هیستو در سرعت CPU و کارت گرافیک با یکدیگر متفاوت می‌باشند. شرکت Hystou ازنظر تنوع محصول در تولید تین کلاینت یکی از شرکت‌های موفق به شمار می‌رود. از تین کلاینت Hystou J4125 به دلیل ویژگی های سخت افزاری که دارد می‌توان در تمامی مکان های مختلف استفاده نمود.

مشخصات تین کلاینت j4125

محصولات هیستو به دلیل دارا بودن ابعاد کوچک و مصرف کم انرژی باعث شده تا طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشند و به دلیل به کار نگرفتن فن در این دستگاه ها میتوان طول عمر آن ها را به حد زیادی افزایش داد.

قابلیت پشتیبانی دو مانیتور هم زمان

این دستگاه قابلیت پشتیبانی از دو مانیتور به صورت هم زمان را دارد و کیفیت تصویر قابل ارائه در این تین کلاینت 4k می‌باشد.

تعداد پورت ها (port)

تین کلاینت j4125 شامل دو پورت usb2 و  دو پورت usb3 است همچنین این دستگاه دارای دو پورت LAN 1000 است. اگر شما همچنان به پورت COM در سازمان و یا اداره خود نیاز دارید پیشنهاد ما به شما این تین کلاینت است. زیرا دارای 2 پورت COM  نیز می‌باشد.

سیستم عامل های قابل پشتیبانی

این کلاینت از تمامی سیستم عامل های win7,8,10,server-linux پشتیبانی می‌نماید.

حافظه داخلی (Hard)

تین کلاینت HYSTOU j4125  قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی SATA+mSATA را دارد.

خروجی تصویر (Image output)

این تین کلاینت دارای ۲ خروجی تصویر VGA+HDMI نیز می‌باشند.

رم (RAM)

رم به عنوان یکی از قطعات بسیار مهم در یک رایانه محسوب می‌شود. میزان رم قابل پشتیبانی توسط این تین کلاینت ۸ است و نوع رم آن‌ها DDR3 است.

ابعاد دستگاه

ابعاد این دستگاه 135x127x35mm می‌باشد.

تعداد هسته پردازنده

تعداد هسته پردازنده در این دستگاه ۴ است.

فرکانس پردازنده (CPU frequency )

فرکانس پردازنده در این تین کلاینت 2 گیگا هرتز هست و پردازنده این دستگاه از نوع intel1900 می‌باشد.

منبع تغذیه

مینی کامپیوتر j4125 دارای آداپتور برق 12 ولت 3 آمپر برای تغذیه است.

جنس بدنه

جنس بدنه این دستگاه آلومینیوم می‌باشد توجه نمایید که تین کلاینت Hystou J4125 بدون فن طراحی شده است در نتیجه خنک کردن قطعات داخلی این مینی کامپیوتر بسیار حائز اهمیت است. و همانطور که میدانید آلومینیومی بودن بدنه‌ی تین کلاینت به خنک کردن قطعات داخلی تین کلاینت ها کمک شایانی مینماید.

گارانتی

تمامی تین کلاینت‌های هیستو دارای یک سال گارانتی نماینده انحصاری کمپانی هیستو در ایران، یعنی شرکت دانش‌بنیان رها می‌باشند

قابلیت های ویژه

با داشتن یک عدد براکت به راحتی می‌توانید این دستگاه را در پشت مانیتور خود نصب نموده و در فضای میز خود صرفه جویی نمایید. تین کلاینت Hystou محدودیت کاربری ندارد و شما می‌توانید این محصول را در هر مکان و هر زمان که به آن احتیاج دارید استفاده کنید. این دستگاه کوچک، بدون فن و کاملا بی صدا است. و از نظر اتصال لوازم جانبی هیچ تفاوتی با کامپیوتر معمولی ندارند.

نتیجه‌گیری

تین کلاینت Hystou J4125 یکی از محصولات کامل از سری تین کلاینت های هیستو می‌باشد. کمپانی هیستو دارای انواع مختلفی از تین کلاینت ها است که شما می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان متخصص رها درمورد نیاز خود صحبت کرده تا محصول مناسب با فعالیت خود را تهیه نمایید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

کسانی که علاقه به جدیدترین نوآوری و فناوری‌های پیشرفته دنیا دارند می‌توانند با توجه به تخصصی که دارند در زمینه‌های  مرتبط با تکنولوژی اعم از: برنامه نویسی ،هوش مصنوعی، تکنولوژی های سایبری، فناوری های تبلیغات، تکنولوژی های مالی، تکنولوژی های پزشکی در بهترین کشورهای دنیا شروع به فعالیت کنند. با ما همراه باشید تا با برخی از قطب های فناوری در جهان آشنا شوید.

سن فرانسیسکو(سان فرانسیسکو)

یکی از مشهورترین قطب های فناوری در جهان، سیلیکون ولی واقع در سن فرانسیسکو کالیفرنیا است. که معروف ترین شرکت های تکنولوژی مانند: اپل، گوگل، فیس بوک، توئیتر و … در این منطقه قرار دارند طبق گزارش‌هایی که اعلام شده بیش از  یک سوم سرمایه گذاری های کارآفرینی در این شهر انجام شده است. در نتیجه سیلیکون ولی بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود.

اسکلتهم

اما اگر شما در برنامه نویسی تخصص دارید و به دنبال پیشرفت در این زمینه هستید می‌توانید به شهر اسکلتهم در شمال اروپا به عنوان یکی از قطب های فناوری در جهان مهاجرت کنید. بهترین برنامه نویسان دنیا در این شهر هستند و با وجود کمپانی های همچون اسکایپ اسپا تیفای و ماین کرفت سرمایه گذاری های بزرگی در این شهر انجام شده است که با هزینه های کم و دریافت حقوق های بالا برای تخصصی که دارید میتوانید زندگی راحتی را تجربه کنید.

تورنتو

در شهر تورنتو پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی  باعث شد تا تعداد زیادی از افرادی که علاقه به دنیای ای تی دارند وارد شهر تورنتو شوند تا بتوانند تخصص خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند تورنتو اولین شهر در کشور کانادا است که زنان بسیاری توانستند کارافرینی های زیادی را ایجاد کنند در این شهر با وجود این که فرهنگ های بسیار زیادی وجود دارد اما کیفیت زندگی بسیار بالاست.

چین

پارک های-تِکِ Zhangjiang در شانگ‌های چین هم عظمت خاص خویش را دارد که دومین هاب آی تی چین به حساب می آید. از سال 2009 بدین سو بیش از 110 مرکز تحقیقات، 3600 کمپانی و 100 هزار نفر در اینجا مشغول هستند و کمپانی های مختلفی در حوزه های-تِک، صنایع نرم افزاری و سخت افزاری، صنایع نیمه هادی و فناوری اطلاعات را در خود جای داده است.

نیویورک

نیویورک شهری در شمال شرقی ایالات متحده  آمریکا است که برای افرادی که در زمینه برنامه نویس جاوا، AGILE یا جاوا اسکریپ مهارت دارند مقصد مناسبی است چرا که سرمایه گذاری های بسیار کلانی برای کار آفرینی در این حوزه ها انجام شده است.

سنگاپور

افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و به دنبال یکی از قطب های فناوری در جهان هستند می‌توانند به شهر سنگاپور سفر کنند زیرا در این شهر افراد مالیات خیلی کمتری را پرداخت می‌کنند. علاوه بر آن دولت سنگاپور کسب و کارهای نو پا را با ایده و روش های ویژه‌ای حمایت می‌کند. جالب است بدانید که در بین تمام شرکت های پیشرفته و در حال رشد دنیا  ۱۰۰ شرکت برتر در زمینه تکنولوژی و فناوری های نوین، در این شهر هستند.

ونکور

ونکور کانادا معروف به شهر شیشه‌ای که کمپانی های بزرگ مانند: فیسبوک، مایکروسافت، آمازون در این شهر هست اما برای کسانی که  به این کشور مهاجرات کرده‌اند قوانین بسیار سفت و سختی حاکم  است ولی بسیاری از نخبگان در این شهر هستند که روز به روز باعث رشد و شکوفایی ونکور می‌شوند.

ایروان

ایروان یکی از شهرهای ارمنستان است که این شهر طبق بررسی هایی انجام شده نیازمند افرادیست که مهارت برنامه نویسی داشته باشند و در حال استخدام برنامه نویسان با تجربه هستند که  هر سال نسبت به سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده اند این شهر به عنوانی یکی از قطب های فناوری در جهان برای کسانی که در اسیا زندگی می‌کنند هم از نظر مسیر و هم از نظر هزینه ها بسیار مناسب است و میزان انجام بسیاری از جرم ها در شهر ایروان بسیار کمتر از شهرهای دیگر دنیا است.

ملبورن

ملبورن شهری واقع در استرالیا است که خواهان کسانیست که کسب و کار خود را راه اندازی کرده و علاقه مند به فعالیت در زمینه کار با نرم افزار هستند.

بنگلور

شهر بنگلور هند معروف به شهر برنامه نویسان است. شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی و فناوری فعالیت دارند در حال احداث دفاتر بسیاری در این شهر هستند که نام این شرکت ها عبارت اند از: flipkart، BigBasket، Mu Sigma و ola caps

دبی

با توجه به گزارشی که تازه به دست ما آمده است در دبی بیش از ۸۵۰ شرکت و بیش از هزار کارمند وجود دارد. شهر اینترنتی دبی به‌عنوان اولین منطقه آزاد خاص تجارت الکترونیکی در جهان شهرت یافته است. و همچنین دفاتر شرکت های جهانی اوراکل، کامپک، هیولت پاکارد و…استقرار یافته‌اند. این منطقه دارای شرکت‌هایی از بخش‌هایی مانند: توسعه نرم‌افزار، خدمات تجاری، تجارت الکترونیکی، مشاوره و فروش و بازاریابی است.

نتیجه گیری

درنتیجه در بیشتر کشورهای اروپایی  و بعضی از کشور های آسیایی افراد می‌توانند با توجه به تخصص خود و الویت‌هایی که برای کیفیت زندگی خود دارند و به میزان پیشرفتی که می‌خواهند در رشته تخصصی و کاری خود داشته باشند در قطب های فناوری در جهان همچون: سن فرانسیسکو، ملبورن، سنگاپور  و ایروان … فعالیت داشته باشند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

اگر شما یکی از افرادی هستید که از Chrome به عنوان مرورگر استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که این مرورگر بسیار ایمن است. این موضوع  در دنیایی که هکرها همیشه به دنبال رمزهای عبور هستند بسیار کمک کننده است. گوگل ابزارهای زیادی را مستقیما در کروم تعبیه کرده است که می‌تواند به افزایش امنیت مرورگر کروم کمک کند. از مرور ایمن گرفته تا رمزگذاری رمزهای عبور و موارد دیگر، ما شما را با چهار راه آسان و چشمگیر برای افزایش امنیت مرورگر کروم آشنا می‌کنیم.

ترفند 1: آپدیت منظم مرورگر

گوگل به طور منظم و هر چند وقت یکبار اقدام به انتشار آپدیت‌های جدید برای مرورگر کروم می‌کند.مرورگرکروم به صورت خودکار آپدیت‌های جدید را در هنگام انتشار، دریافت می‌کند؛ اما اگر قابلیت آپدیت خودکار غیرفعال شده باشد، احتمال استفاده از نسخه‌های قدیمی و آسیب‌پذیر در میان کاربران افزایش پیدا خواهد کرد. در چنین نسخه‌هایی اطلاعات شخصی افراد در معرض خطر قرار دارند و احتمال آلودگی سیستم با بدافزارها بیشتر است؛ در نتیجه بهتر است همیشه از بروز بودن مرورگر اطمینان کسب کنید. که یکی از راهکارهای افزایش امنیت مرورگر کروم است.

ترفند 2: غیر فعال کردن همسان سازی مرورگر یا Sync

نکته بعدی برای افزایش امنیت مرورگر کروم در مورد همسان سازی مرورگر است. قابلیت Sync یا همگام سازی در تمام مرورگرها به کاربر این امکان را می‌دهد تا همیشه به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. فرض کنید رمزهای عبور، بوکمارک ها و هرچیزی که در یک مرورگر استفاده می‌کنید روی کامپیوتر خانه شما ذخیره شده است. حالا اگر بخواهید از همین اطلاعات در محل کار هم استفاده کنید کافیست از طریق Sync همسان سازی انجام بدهید. اما این قابلیت چالشی را نیز دارد آن هم این که اگر امنیت سیستم شما در محل کار با مشکل مواجه شود کاربر به تمام اطلاعات ذخیره شده روی مرورگر شما دسترسی خواهد داشت.

در زیر همگام سازی، گزینه های رمزگذاری را انتخاب کنید. به دنبال گزینه ای بگردید که می‌گوید رمزهای عبور همگام سازی شده را با حساب Google خود رمزگذاری کنید. این گزینه رمزهای عبور شما را در سرورهای گوگل ذخیره می‌کند. این امر دسترسی هکرها به رمزهای عبور شما را سخت‌تر می‌کند، زیرا آن ها در حین انتقال رمزگذاری می‌شوند.

با این حال، گزینه دوم دیگری نیز برای افزایش امنیت مرورگر کروم وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید تا امنیت را کمی بیشتر کنید. با عبارت عبور همگام‌سازی، می‌توانید بدون اینکه گوگل گذرواژه‌ها را بخواند، از رمزگذاری استفاده کنید، زیرا تنها شما کلید باز کردن قفل را برای مشاهده گذرواژه‌ها دارید. اگرچه این مسیر دوم کمی همگام سازی را پیچیده می‌کند. هر زمان که همگام‌سازی را در جایی جدید روشن می‌کنید به عبارت عبور خود نیاز خواهید داشت و باید آن را در دستگاه‌هایی که همگام‌سازی را روشن کرده‌اید وارد کنید. جهت غیر فعال کردن Sync بر روی منوی تنظیمات بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Setting را انتخاب کنید. در همان بخش ابتدایی با انتخاب Turn Off Sync این قابلیت غیر فعال می شود.

ترفند 3: ورود به سایت های ایمن

سومین گزینه از راهکارهای افزایش امنیت مرورگر کروم  یک ترفند ساده برای اطمینان از اینکه فقط به وب سایت های امن می روید است. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و سپس به Privacy and Security و سپس Security بروید. بخشی برای Safe Browsing وجود خواهد داشت. در این بخش، گزینه Enhanced Protection را انتخاب کنید. احتمالا شما «محافظت استاندارد» را به‌عنوان پیش‌فرض روشن کرده‌اید، اما تغییر آن به حالت پیشرفته‌تر می‌تواند از شما در برابر وب‌سایت‌ها، دانلودها و برنامه‌های افزودنی خطرناک محافظت کند. کروم حتی در مورد نقض رمز عبور به شما هشدار می‌دهد. فقط به خاطر داشته باشید که Chrome ممکن است URLهای شما را به مرور ایمن ارسال کند تا آن را در بین تهدیدات بررسی کند.

مرور ایمن چیست؟

بسیاری از وب‌سایت‌ها به پروتکل انتقال (HTTP) وابسته بودند. در نتیجه، هر هکری که بتواند اتصال را نظارت کند، می تواند درخواست را بخواند. در مواردی که رمز عبور یا شماره کارت اعتباری را وارد می‌کنید، این کار خطرناک است. پروتکل ایمن (HTTPS) این مشکل را با رمزگذاری درخواست‌ها و پاسخ‌های HTTP به‌عنوان نویسه‌های تصادفی برطرف می‌کند و نظارت بر آن را سخت‌تر می‌کند.

در Google Chrome، باید مطمئن شوید که مرورگر تنظیم شده است که همیشه از HTTPS استفاده کند. اگر از یک وب سایت HTTP بازدید کنید، به شما هشدار داده می‌شود که ایمن نیست. برای انجام این کار، روی قسمت Privacy and Security در تنظیمات کلیک کنید و به دنبال گزینه Always Use Secure Connection باشید.

ترفند 4: فعال سازی احراز هویت چند مرحله ای

قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند به افزایش امنیت مرورگر کروم، کمک چشمگیری کند. در هنگام ورود مجدد به حساب کاربری گوگل در دستگاه‌های مختلف، مرحله جدیدی جهت احراز هویت کاربر در نظر گرفته خواهد شد. در نتیجه حتی اگر نام کاربری و رمز عبور شما در اختیار افراد ناشناس قرار بگیرند، باز هم امکان ورود به حساب کاربری بدون بهره‌گیری از یکی از سه روش ارائه شده توسط گوگل، وجود ندارد.

برای فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای ابتدا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و سپس به تب Security در پنل بروید. به دنبال گزینه Two Step Verification باشید که به طور معمول غیرفعال است. با کلیک روی گزینه Get Started، فرایند فعال‌سازی قابلیت گفته شده شروع خواهد شد. ابتدا باید برای بار دیگر رمز عبور خود را وارد کنید و سپس از میان گزینه‌های در دسترس، یکی را انتخاب نمایید.

اولین روش برای استفاده از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای، بهره‌گیری از شماره موبایل است. با انتخاب این گزینه، هنگام ورود مجدد به حساب کاربری، پیامی از سوی گوگل جهت تایید به موبایل ارسال می‌شود. دو روش دیگر شامل بهره‌گیری از کلید امنیتی فیزیکی و دریافت کدهای یکبار مصرف ورود از طریق پیامک یا تماس صوتی به موبایل می‌شود.

پس از انتخاب روش موردنظر خود، روی کلید Continue کلیک کنید. در ادامه باید شماره تماس خود را وارد کنید تا در صورت از دست رفتن کلید امنیتی فیزیکی یا عدم دسترسی به موبایل، همچنان بتوانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

از زمان انقلاب صنعتی، نوآوری های تکنولوژیکی شتاب گرفته است و اکنون نقش بزرگی در زندگی روزمره ایفا می‌کند. بسیاری ادعا می‌کنند که فناوری زندگی را آسان‌تر می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با این حال، دیگران مخالف هستند و استدلال می‌کنند که فناوری برای تعاملات انسانی مضر است و بر روابط تأثیر منفی می‌گذارد. بدون شک فناوری چهره جامعه مدرن و سازمان های درون آن را تغییر داده است. با همه‌ی دستاوردهای بزرگی که فناوری روی میز می آورد، چالش هایی نیز به همراه دارد.

یکی از مسائل جدیدی که امروزه سازمان ها با آن مواجه هستند، دورکاری است. که دارای انواع مختلفی است. در این مقاله به بررسی دورکاری شناور سازمانی می‌پردازیم. که یک سبک کاری مدرن است که به کارمندان اجازه می‌دهد در حین انجام وظایف خود از راه دور زمان بیشتری برای خود صرفه جویی نمایند. دورکاری شناور سازمانی فواید و همچنین تعدادی چالش را به همراه دارد. برای درک بهتر این که چگونه دورکاری شناور بر رفتار سازمانی تأثیر می گذارد، بیایید در مورد نحوه عملکرد آن بیشتر بیاموزیم.

تجزیه و تحلیل جهانی کار

بر اساس داده ها در سال 2018 و تجزیه و تحلیل جهانی کار، تعداد دورکاری در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از 4.3 میلیون کارمند وجود دارد که حداقل نیمی از اوقات را از خانه کار می‌کنند. علاوه بر این، جمعیت کارمندان از راه دور طی سال گذشته 11.7 درصد افزایش یافته است که بزرگترین رشد سالانه از سال 2008 است. بدیهی است که دورکاری در حال تغییر نحوه تعامل کارکنان با همتایان و سرپرستان خود است. بیایید پیش برویم و در مورد اینکه چگونه دورکاری رفتار سازمانی را به چالش می‌کشد و بهبود می‌بخشد، بحث کنیم.

چگونه دورکاری شناور سازمانی رفتار سازمانی را به چالش می‌کشد؟

ابتدا، اجازه دهید تأثیر مثبت دورکاری بر رفتار سازمانی را مورد بحث قرار دهیم. دورکاری به افراد این امکان را می‌دهد از هر کجا و در هر زمان فرصت کارکردن داشته باشند. این موضوع برای بسیاری از افراد جذاب است زیرا به آن ها اجازه می دهد تعادل بین کار و زندگی شخصی خود را بهتر برقرار کنند. افرادی که از راه دور کار می‌کنند اغلب خودانگیخته و کارآمد هستند زیرا حواس پرتی معمولی محیط کار سنتی را ندارند. افرادی که از راه دور کار می کنند اغلب در شغل خود شادتر هستند و بنابراین انگیزه بیشتری برای عملکرد در سطوح بالاتر دارند. این به نوبه خود به نفع سازمان است و حفظ بهتر کارکنان را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، دورکاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از جامعه اماری بزرگ‌تری از کاندیداها برای استخدام  استفاده کنند که در نتیجه میتوان از افراد در  سرتاسر کشور با استعدادهای متفاوت استفاده نمود و دیگر محدودیت جغرافیایی برای استخدام افراد معنایی نخواهد داشت. دورکاری همچنین می‌تواند با محدود کردن فضای اداری و لوازم مورد نیاز برای فعالیت کسب‌وکار، باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه شرکت‌ها شود.

دورکاری شناور سازمانی

تا اینجا، دورکاری عالی به نظر می رسد! با این حال، برخی از چالش ها برای مدیریت از راه دور وجود دارد. خودانگیزه بودن یک کلید بزرگ برای موفقیت افراد دورکار است. اگر آن ها نتوانند یک مکان مفید برای کار پیدا کنند، ممکن است به راحتی زمان را از دست بدهند. این یک چالش بزرگ است.

از آنجایی که مدیران و کارمندان در یک ساختمان مستقر نیستند، مدیران نمی‌توانند در دفتر خود توقف کنند تا از نزدیک ببینند که چگونه کار می‌کنند. در نتیجه سازمان‌ها باید درباره نحوه مدیریت کارکنان از راه دور شیوه جدیدی را برگزینند. و به روش های الکترونیکی دیگر تکیه کنند تا مطمئن شوند تیمشان ضرب الاجل را رعایت می‌کند.

دورکاری همچنین تعاملات روزانه با سایر کارمندان را کاهش می‌دهد. در حالی که امروزه تماس‌های کنفرانسی و کنفرانس ویدیویی رایج است، برخی از دورکارها ممکن است احساس انزوا کنند و با فقدان ارتباط چهره به چهره دست و پنجه نرم کنند. این می تواند بر روحیه تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری

در نهایت، دورکاری شناور سازمانی یکی دیگر از روش‌های رایج در سازمان‌های امروزیاست. یک مطالعه در سال 2010 در مورد اثرات دورکاری یافته های جالبی را نشان داد. اول اینکه، افرادی که از راه دور کار نمی‌کردند، از دورکارها ناامید شدند. برخی حتی نسبت به ترتیب کاری دورکارها حسادت کردند. این پتانسیل ایجاد یک محیط کاری سمی و تأثیر منفی بر بهره وری را دارد. با این حال، برخی از کارهای کلیدی وجود دارد که سازمان ها می توانند برای کمک به محدود کردن این مسائل انجام دهند. برای سازمان هایی که کار از راه دور ارائه می دهند بسیار مهم است که خط مشی ها و رویه های واضح و مختصری را برای کارمندان خود ایجاد کنند. این سیاست‌ها و رویه‌ها باید شامل انتظارات دسترسی، الزامات ارتباطی، قابلیت‌های فناوری اجباری و موضوعات مرتبط دیگر باشند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها