تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۲۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه استفاده از تکنولوژی در حوزه‌های مختلف بسیار رایج شده‌است و عملکرد بهینه تجهیزات، شبکه‌ها و سیستم‌ها کلید موفقیت کسب و کارها محسوب می‌شود. هرچه خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید بهتر باشد، کسب و کار شما بیشتر رشد خواهد کرد. حتی اگر تکنولوژی های روز دنیا یک عنصر ضروری برای شرکت‌ها باشد، به این معنی نیست که خطاناپذیر باشند. گاهی این خطاها باعث ایجاد موقعیت‌های بحرانی می‌شوند و ما می‌دانیم که این اشتباهات همیشه رایج بوده‌اند. بنابراین، کنترل عملکرد برای شرکت‌هایی با زیرساخت رایانه‌ای ضروری است تا خطای احتمالی در نهایت کم ترین تاثیر خود را بر کاربران داشته باشد. راه اندازی سیستم مانیتورینگ راه حلی برای جلوگیری از این مشکلات است.

چرا به یک سیستم مانیتورینگ نیاز دارید؟

برای شناسایی و جلوگیری از خطاها، راه اندازی سیستم مانیتورینگ خوب بسیار مفید خواهد بود. مانیتورینگ سیستم نظارتی قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن مدیریت بهتری را تجربه خواهید کرد. سیستم‌های مانیتورینگ وظیفه مدیریت بخش‌های مختلف شرکت از جمله: سخت‌افزار، شبکه‌ها و ارتباطات، سیستم‌های عامل و برنامه‌ها را بر عهده دارند. علاوه بر این، شرکت‌ها نیاز دارند تا مشکلات احتمالی را حتی قبل از وقوع شناسایی کنند.

مزایای راه اندازی سیستم مانیتورینگ

یک سیستم مانیتورینگ باید بتواند بر تمام دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و خدمات نظارت کند. این بدان معناست که یک سیستم نظارتی خوب به افزایش بهره‌وری کمک خواهد کرد و این کار را از چندین جنبه انجام می‌دهد. این ها مزایایی است که از یک سرویس مانیتورینگ انتظار می‌رود:

دستگاه‌ها و سیستم‌های مانیتورینگ استفاده از سخت افزار را بهبود می‌بخشد؛ به این معنی که سیستم از طریق کنترل عملکرد امکان استفاده از تمام منابع سخت افزاری را برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال، اگر رایانه یا هر دستگاهی دچار مشکل شود، ابزار مانیتورینگ آن را فورا شناسایی می‌کند و نسبت به تعمیر آن هشدار می‌دهد.

سیستم مانیتورینگ نه تنها از بروز حوادث جلوگیری می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد سریع تر خطاها را شناسایی کنید. اگر یک مشکل را به سرعت تشخیص دهید یا حتی از آن جلوگیری نمایید، می‎توانید در زمان و هزینه شرکت صرفه‌جویی کنید.

تصور کنید که صاحب یک تجارت الکترونیکی هستید و وب سایت فروشگاه شما به خوبی کار نمی‌کند. قطعا این اتفاق ضرر قابل توجهی به کسب و کار شما وارد خواهد کرد. یک سیستم مانیتورینگ خوب هنگام بروز مشکلات به شما هشدار می‌دهد تا بتوانید فورا آن را حل کنید.

راه اندازی سیستم مانیتورینگ چگونه انجام می‌شود؟

مانیتورینگ یکی از مهم ترین عناصر مدیریت شبکه در جهان شناخته می‌شود. هریک از ابزارهایی که برای نظارت شبکه‌ها وجود دارند عملکرد متفاوتی از خود ارائه می‌دهند. راه اندازی این سیستم در 5 بخش انجام می‌شود که عبارتند از: بررسی شبکه، نقشه، نظارت، هشدار، گزارش.

در بخش نخست تمام بخش‌های شبکه به دقت بررسی می‌شود و سپس با استفاده از یک نقشه مناسب، امکان یافتن خطا آسان تر خواهد شد. تمام نقاط حساس موجود در شبکه با ابزارهای مانیتورینگ به راحتی مدیریت می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل، سیستم مانیتورینگ هشداری به مدیر شبکه ارسال می‌کند. هم‌چنین، این سیستم گزارشات لحظه‌ای و تاریخی ارائه می‌دهد که براساس آن‌ها بهینه سازی در ابعاد وسیع‌تری انجام می‌پذیرد.

عملکرد مانیتورینگ چگونه است؟

مانیتورینگ یک فعالیت بسیار گسترده و پیچیده است. البته مفهوم دشواری ندارد، اما همانطور که اشاره کرده‌ایم، استفاده از آن به نیازهای هر شرکت بستگی دارد. به طور کلی عملکرد سیستم‌های مانیتورینگ اغلب به صورت موارد زیر است:

تجزیه و تحلیل فوری

سیستم خوب یک نظارت مستمر را ارائه می‌دهد که تاخیر در آن راه ندارد یا حداقل این تاخیرها بسیار ناچیز می‌باشند.

هشدارها

هنگام وقوع یک اتفاق، هشداری برای افراد ارسال می‌شود. هشدارها معمولا به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که مدیران بتوانند رویدادها را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر حداکثر ظرفیت یک هارد دیسک را 80٪ تعیین کنید، در همان زمان به شما هشدار خواهد داد.

اعلان‌ها

هشدارها مهم هستند، اما مهم تر از آن نحوه دریافت آن‌هاست: از طریق ایمیل، پیامک و غیره. مهم این است که هشدارها باید در زمان مناسب به مدیران شبکه برسند تا فرصت داشته باشند نسبت به مشکلات اقدام کنند.

داده‌های بصری

به منظور تسهیل تجزیه و تحلیل داده‌های ارائه شده، ابزارهای مانیتورینگ به نمودارهایی نیاز دارند که این داده‌ها را نمایش دهند. این نمودارها ساده و قابل درک خواهند بود و کاربران آن‌ها را همانطور که خارج می‌شوند، مشاهده کنند.

گزارش

سیستم مانیتورینگ نه تنها برای مدیران شبکه، بلکه برای مشتریان و دیگر بخش‌های شرکت نوعی ابزار گزارش‌دهی را ارائه می‌دهد.

سوابق موجود

عملکرد سیستم‌های مانیتورینگ با گزارشاتی از نظارت‌های پیشین سازمان آسان تر خواهد بود. بر همین اساس، تصمیم گیری در مورد برخی اقداماتی که در آینده باید انجام شود راحت تر می‌شود.

پلاگین

اکثر نرم افزارهای مانیتورینگ معمولا از طریق آنچه ما به عنوان افزونه می‌شناسیم قابل گسترش هستند. این قابلیت می‌تواند به روش‌های مختلف و جهت رفع نیازهای مشتری ایجاد شود.

پروفایل‌های اختصاصی

در سازمان‌های مختلف، حتی شرکت‌های کوچک، نیازی نیست تمام واحدها به داده‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به داده‌ها باید بسته به مجوزهای موجود برای هر کاربر تعریف شود.

چگونه یک سیستم مانیتورینگ خوب به پیشرفت سازمان شما کمک می‌کند؟

یک سیستم مانیتورینگ باید به طور موثر بر تمام دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها، برنامه‌ها، خدمات و حتی فرآیندهای تجاری نظارت کند. اما این کار برای شرکت چه سودی دارد؟ این بدان معناست که راه اندازی سیستم مانیتورینگ به افزایش بهره وری کمک می‌کند و این کار را از چندین جنبه انجام می‌دهد. در ادامه به مزایای بی شمار این سرویس اشاره خواهیم کرد:

استفاده آسان از سخت افزار

با سیستم مانیتورینگ، کار با سخت افزار آسان‌تر می‌شود. از طریق عملکرد خوب سیستم نظارتی می‌توانید از تمام منابع سخت افزاری خود استفاده کنید.

جلوگیری از بروز حوادث و خطاها

با خدمات مانیتورینگ می‌توانید خطاهای احتمالی را سریع‌تر شناسایی کنید. این تشخیص خطا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

بهبود تصویر شرکت

با به حداقل رساندن زمان حل مشکل، خدمات ارائه شده به مشتریان بهبود می‌یابد که این موضوع باعث تقویت و بهتر شدن تصویر شرکت شما نیز خواهد شد. اگر به موقع خطا را شناسایی نکنید ممکن است وبسایت فروشگاه اینترنتی شما ساعت‌ها غیرفعال شود، بدون آنکه از آن اطلاع داشته باشید. در این شرایط، نه تنها فروش خود را از دست می‌دهید، بلکه احتمالا مشتری فکر می‌کند که اوضاع کسب و کار شما خوب نیست. به همین راحتی مشتری شما را فراموش می‌کند!

علاوه بر این، مشتری سابق شما که اکنون عصبانی است، ممکن است ناراحتی خود را به دوستان، آشنایان، خانواده یا حتی شبکه‌های اجتماعی منتقل کند. این کار تبلیغات خوبی برای شما نخواهد بود ممکن است و به طور جدی به کسب و کار شما آسیب برساند.

صرفه جویی در زمان کنترل زیرساخت

از آنجایی که سیستم مانیتورینگ از زیرساخت‌های سازمان محافظت می‌کند، منابع به روشی کارآمدتر مصرف خواهد شد. کارکنان می‌توانند زمان بیشتری را به کارهای خود اختصاص دهند، چرا که می‌دانند در صورت بروز مشکل، هشدار مربوطه را دریافت خواهند کرد. همچنین این امر باعث افزایش بهره وری شما می‌شود که احتمالا دلیل محکمی برای نیاز به یک سیستم مانیتورینگ است.

نتیجه گیری

در این مقاله توضیح داده‌ایم که چرا راه اندازی سیستم مانیتورینگ برای کسب و کارها مهم است، اما همانطور که گفتیم، بسته به نیاز شرکت، انواع سیستم برای مانیتورینگ وجود دارد. بنابراین، هنگام انتخاب سیستم مانیتورینگ یک فاکتور بسیار مهم باید در نظر گرفته شود: انعطاف پذیری.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

Content delivery networks) CDN) یا شبکه تحویل محتوا یک شبکه توزیع جهانی از سرورها است. که به عملکرد سریع‌تر و امنیت وب سایت‌هایی که محتوای خود را از طریق آن توزیع می‌کنند کمک می‌کند. شبکه تحویل محتوا یا CDN بخش ضروری از هر وب سایت و برنامه مدرن است. محتوایی که امروزه در گوشی‌های خود، در هر وب سایت یا برنامه مجازی، ویدئو یا تصویر یا هر نوع محتوای دیگری که مشاهده می‌کنید به احتمال خیلی زیاد با استفاده از شبکه تحویل محتوا ارائه می‌شود.

تعریف کلی شبکه تحویل محتوا یا CDN

شبکه تحویل محتوا یا CDN یک شبکه توزیع شده جغرافیایی از سرورها و مراکز داده آن‌ها است که به توزیع محتوا به کاربران با حداقل تاخیر کمک می‌کند. خدمات CDN برای مشاغلی که به ارائه محتوا به کاربران متکی هستند ضروری است. CDN قابلیت انتقال سریع داده‌های مورد نیاز برای بارگیری محتوای اینترنتی از جمله صفحات HTML، فایل‌های جاوا اسکریپ، شیوه نامه‌ها، تصاویر و  ویدئوها را فراهم می‌کند.

محبوبیت خدمات CDN همواره در حال رشد است و امروزه اکثر ترافیک وب از طریق CDNها ارائه می‌شود، از جمله ترافیک سایت‌های اصلی مانند: فیس بوک، نتفلیکس و آمازون. یک CDN به درستی پیکربندی شده ممکن است به محافظت از وب سایت‌ها در برابر برخی از حملات مخرب رایج مانند: حملات Distributed Denial of Service (DDOS) نیز کمک کند.

چرا از CDN استفاده کنیم؟

CDNها با به حداقل رساندن تاخیر، به بهبود عملکرد وب سایت و کاهش هزینه‌های پهنای باند کسب و کارها کمک می‌کنند تا محتوا را به طور موثر به کاربران نهایی ارائه دهند. CDN ها به ارائه سریع تر و  امنیت بیشتر محتوای دیجیتالی در سراسر شبکه‌های جهانی کمک می‌نمایند.

بنابراین کاربری که وارد سایت شما می‌شود با لطف cdn بدون توجه به موقیعت جغرافیایی، از سرعت سایت شما لذت خواهد برد. زمانی که کاربر به یک وب سایت با شبکه تحویل محتوا یا CDN دسترسی پیدا می‌کند سرور انتخاب شده معمولا نزدیک‌ترین سرور به کاربر نهایی است تا حداقل تاخیر را تا کسب اطلاعات داشته باشد. استفاده از چندین سرور کش باعث توزیع ترافیک و جلوگیری از اضافه بار سرور می‌شود.

CDN چگونه کار می‌کند؟

CDN PoPs (Points of Presence) مراکز داده با موقعیت استراتژیک هستند که مسئول ارتباط با کاربران در مجاورت جغرافیایی آن‌ها هستند. عملکرد اصلی آن‌ها کاهش زمان رفت و برگشت با نزدیک کردن محتوا به بازدید کننده وب سایت است. هر CDN PoP معمولا شامل سرورهای کش متعدد است.

انواع CDN ها برای افزایش سرعت و ایمن سازی وب سایت

Cloudflare: یکی از مدرن‌ترین راه‌حل‌ها برای شارژ کردن وب سایت شما و افزایش امنیت است و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این Cloudflare  بیشتر از 20 میلیون داده و دیتاهای اینترنتی را تامین می‌کند. و هم اکنون در بیش از 200 مرکز داده حضور دارد.

 ArvanCloud: با PoPهای متعدد در سراسر جهان، انواع خدمات ابری، به ویژه، یک سرویس CDN قوی را به بیش از 30000 وب سایت ارائه می‌دهد. ArvanCloud CDN مجهز به فناوری‌های پیشرفته و اختصاصی، بالاترین سطح امنیت ممکن و همچنین تحویل سریع داده‌ها را تضمین می‌کند.

مزایای استفاده از شبکه تحویل محتوا یا CDN

بهبود سرعت بارگذاری صفحه

بازدید کنندگان وب سایت با استفاده از CDN زمان بارگذاری صفحه سریع‌تری را تجربه می‌کنند. یک CDN می‌تواند نرخ پرش را کاهش دهد و به دلیل سرعت بالای پردازش داده ها مدت زمانی را که افراد در سایت می‌گذرانند افزایش دهد.

کاهش هزینه‌های پهنای باند

هزینه‌های مصرف پهنای باند برای میزبانی وب سایت یک هزینه اولیه برای وب سایت‌ها است. از طریق کش و سایر بهینه‌سازی‌ها، CDN‌ها می‌توانند مقدار داده‌هایی را که یک سرور مبدا باید ارائه کند، کاهش دهند، در نتیجه هزینه‌های میزبانی را برای صاحبان وب‌ سایت کاهش می‌دهند.

افزایش سرعت در دسترس بودن

حجم زیاد ترافیک یا خرابی‌های سخت افزاری می‌تواند عملکرد عادی سایت را مختل کند. به لطف ماهیت توزیع شده آن‌ها، یک شبکه تحویل محتوا یا CDN می‌تواند ترافیک بیشتری را مدیریت کند و بهتر از بسیاری از سرورهای مبدا در برابر خرابی سخت افزار مقاومت کند.

بهبود امنیت وب سایت

CDN ممکن است با ارائه کاهش DDoS، بهبود گواهینامه‌های امنیتی و سایر بهینه سازی‌ها، امنیت را بهبود بخشد. هنگامی که داده‌ها از طریق اینترنت منتقل می‌شوند، در برابر رهگیری توسط عوامل مخرب آسیب پذیر می‌شوند.

این با رمزگذاری داده‌ها با استفاده از پروتکلی حل می‌شود که فقط گیرنده مورد نظر بتواند اطلاعات را رمزگشایی و بخواند. TSL و SSL پروتکل‌هایی هستند که داده‌های ارسال شده از طریق اینترنت را رمزگذاری می کنند. امنیت اطلاعات بخشی جدایی ناپذیر از CDN است.

چگونه یک شبکه تحویل محتوا یا CDN زمان بارگذاری وب سایت را بهبود می‌بخشد؟

CDNها می‌توانند با کاهش اندازه فایل‌ها با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند: کوچک سازی و فشرده سازی فایل، مقدار داده‌های منتقل شده را کاهش دهند. حجم فایل کمتر به معنای زمان بارگذاری سریع‌تر است. Failover هوشمند در صورتی که یک یا چند سرور CDN به دلیل نقص سخت افزاری آفلاین شوند، سرویس بدون وقفه را ارائه می‌دهد. failover می‌تواند ترافیک را به سرورهای عملیاتی دیگر توزیع کند.در صورتی که کل یک مرکز داده دارای مشکلات فنی باشد، مسیریابی Anycast ترافیک را به مرکز داده موجود دیگری منتقل می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ کاربری دسترسی به وب سایت را از دست نمی‌دهد.

یک پلتفرم مدرن CDN مزایای بسیار بیشتری را به تیم‌های مهندسی و کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

می‌توان از CDN برای مدیریت دسترسی از مناطق مختلف کره زمین استفاده کرد. در حالی که شما اجازه دسترسی به برخی از مناطق را می‌دهید، می‌توانید دسترسی به مناطق دیگر را رد کنید. می‌توانید سرصفحه‌ها و بدنه درخواست/پاسخ را پردازش و تبدیل کنید، درخواست‌ها را بین مبداهای مختلف بر اساس ویژگی‌های درخواست مسیریابی کنید.

حجم زیادی از ترافیک به یک زیرساخت برای جمع آوری و پردازش گزارش برای تجزیه و تحلیل بیشتر نیاز دارد. شبکه تحویل محتوا یا CDNها گزارش‌ها را جمع آوری می‌کنند و یک رابط برای تجزیه و تحلیل راحت داده‌های تولید شده توسط بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

نتیجه گیری

شبکه تحویل محتوا یا CDN ستون فقرات شفاف اینترنت هستند که مسئولیت تحویل محتوا را بر عهده دارند. هر یک از ما هر روز به هنگام خواندن مقالات در سایت‌های خبری، خرید آنلاین، تماشای ویدیوهای YouTube یا بررسی فیدهای رسانه های اجتماعی با CDNها تعامل داریم.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است که هر ساله با حضور فعالان این حوزه در برگزار می‌شود. این نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک که با عنوان الکامپ شناخته می‌شود همه ساله در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و لقب پربازدید ترین نمایشگاه تخصصی در میان نمایشگاه‌های ایرانی را از آن خود کرد. نمایشگاه بین المللی الکامپ بهترین مکان برای معرفی محصولات جدید حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در ایران است که فرصت خوبی را برای ملاقات و تعامل میان عرضه کنندگان و بازدیدکنندگان بخش‌های مختلف ایران و جهان فراهم می‌کند. تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ 1401 اعلام شد.

تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ 1401

زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ تا سال 1395 در پاییز و زمستان بوده است. در سال‌های اخیر تغییراتی در تاریخ نمایشگاه الکامپ صورت گرفت و این نمایشگاه در فصل تابستان برگزار شد. در حال حاضر، بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ از 11 تا 14 مردادماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد.

مساحت تقریبی محل نمایشگاه حدودا ٢۵٠٠٠ متر مربع می‌باشد. در دوره‌های پیشین ۴٨٠ شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کردند و تعداد بازدیدکننده‌ها حدودا ١١٠٠٠٠٠ نفر گزارش شد. جالب است بدانید که برگزاری الکامپ تنها به تهران محدود نمی‌شود و افراد پویا و فعال در حوزه فناوری این نمایشگاه را در سایر استان‌ها و همچنین خارج از کشور برگزار می‌کنند.

نمایشگاه الکامپ 1401 در یک نگاه

تاریخ برگزاری

11 تا 14 مرداد 1401

مکان برگزاری

تهران - بزرگراه چمران - محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

ساعت بازدیــد

10 صبح الی 6 بعد از ظهر

وب سایت نمایشگاه

www.iran-elecomp.com

برگزار کننده

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا

 


هر ساله فعالان حوزه اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف الکترونیک، کامپیوتر محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند تا قدمی در راستای گسترش اقتصاد کشور بردارند. مشارکت فعال ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور برای رسیدن به به اقتصاد دانش بنیان امری ضروریست.

افراد فعال در بخش‌های مختلف ICT در رویداد الکامپ تاکز به گفتگو در حوزه الکترونیک، کامپیوتر، هوشمندسازی و بسیاری دیگر از استراتژی‌های راهبردی در این بخش می‌پردازند. مهم‌ترین هدف نمایشگاه الکامپ 1401 توانمند سازی نیروی انسانی فعال و هدایت آن‌ها به سمت مشاغل مرتبط است و بخش‌های مختلف نمایشگاه در راستای رسیدن به این هدف برگزار می‌شوند.

ثبت نام در الکامپ ۱۴۰۱

ثبت نام بیست و ششمین دوره الکامپ از روز 21 خردادماه با استقبال گسترده علاقمندان آغاز شد و تا 4 تیر ادامه خواهد داشت. نام شرکت‌های مطرح و اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در میان شرکت کنندگان روز اول پیش ثبت نام دیده می‌شود.

غرفه‌های داخل سالن سرپوشیده شامل غرفه‌های با تجهیزات (پیش ساخته) و بدون تجهیزات (خودساز) می‌باشد. حداقل متراژ غرفه‌های پیش ساخته برای بخش ریالی و ارزی 12 مترمربع است. این مقدار برای غرفه‌های خودساز بخش ریالی 36 مترمربع و برای بخش ارزی 12 مترمربع اعلام شده است. علاوه بر این، متراژ غرفه‌های فضای باز 30 مترمربع می‌باشد.

فضای نمایشگاهی الکامپ 26 در مقایسه با دوره‌های قبلی بسیار محدودتر است و به محض تکمیل فضا، دیگر هیچ ثبت نامی انجام نخواهد شد. با توجه به استقبال بی نظیر علاقمندان صنعت الکترونیک، پیش بینی می‌شود که دوره جدید یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های الکامپ در طی این سال‌ها باشد.

موضوعات نمایشگاه الکامپ 1401 تهران

در دوره‌های مختلف موضوعات پیرامون این نمایشگاه دستخوش تغییراتی شده‌اند، اما حوزه‌های اصلی عبارتند از:

بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک

نرم افزار و سخت افزار

امنیت، شبکه و ارتباطات

هوش مصنوعی

قطعات و تجهیزات موبایل

آموزش و راهکاریابی

اینترنت

پایگاه داده و سیستم‌های هوشمند

دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات اداری

رباتیک

اپراتورها

تجهیزات دیجیتال قابل حمل

تجهیزات سمعی بصری

رسانه، سرگرمی

آموزش و مشاوره

اصناف شرکت کننده در نمایشگاه الکامپ 1401

اصناف فعال در بخش‌های زیر معمولا در میان شرکت کنندگان اصلی نمایشگاه الکامپ دیده می‌شوند:

شرکت‌های خدمات کامپیوتری

شرکت‌های IT و متخصصین حوزه

تولید کننده‌های محصولات الکترونیک

کامپیوتر و عمده فروشان صنایع مربوطه

تولید کننده‌های و فروشنده‌های کامپیوتر و خدمات مربوطه

دولت الکترونیک

ماشین‌های اداری

در سال‌های اخیر مشاغل دیگر نیز مانند: استارت آپ‌ها و سرمایه گذاران در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. شرکت‌ها و سازمان‌های غیرمرتبط از جمله بیمه و شرکت‌های حقوقی نیز به منظور برقراری ارتباط با اصناف مختلف در حوزهIT  در دوره‌های مختلف الکامپ حضوری موثر دارند.

رویداد الکامپ در سال‌های گذشته

نمایشگاه الکامپ برای اولین بار در سال 1369 برگزار شد. در ابتدا برگزاری این رویداد هر دو سال یک بار انجام می‌شد و از سال 79 به نمایش گذاشتن خدمات و محصولات حوزه IT به صورت سالانه صورت پذیرفت.

از آنجایی که هر نمایشگاه با یک هدف خاص برگزار می‌شود، نمایشگاه الکامپ نیز به منظور اشاعه فرهنگ تکنولوژی در زندگی و ارتقا سطح دانش افراد جامعه با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

نام این رویداد سالانه در ابتدا نمایشگاه بین المللی رایانه، برق، الکترونیک و ارتباطات بود. با حذف واژه‌های برق و ارتباطات، نام آن به نمایشگاه الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیکی تغییر یافت که امروزه آن را به عنوان الکامپ می‌شناسیم. شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تا سال 1379 مسئول برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ بود و پس از آن کاملا به بخش خصوصی واگذار شد.

دوره جدید نمایشگاه الکامپ در فاصله 11 مرداد تا  14 مرداد 1401 برگزار می‌شود و فرصتی ویژه را در اختیار فعالان صنعت الکترونیک و همچین افراد علاقمند به این حوزه در داخل و خارج از کشور قرار می‌دهد. کسب و کارهای مختلف در این نمایشگاه می‌توانند با جذب مخاطب و افراد علاقمند، میزان تقاضا را افزایش دهند و تعامل خود را در سطح بین المللی بهبود ببخشند.

سالن‌های تحت پوشش نمایشگاه الکامپ 1401

در دوره جدید الکامپ سالن‌های 35، 38، 38B، 31A، 31B،  41B، 41A، 27، 5، 6، 7، 8، 9 و فضای باز محل برگزاری این نمایشگاه می‌باشند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در سراسر جهان داده‌ها به صورت پراکنده ذخیره می‌شوند و سازمان‌ها با چالش بزرگی در مدیریت آن‌ها روبرو هستند. اینجاست که مجازی سازی استوریج وارد صحنه می‌شود. با ادغام تمام منابع استوریج در یک فضای واحد، سخت افزار فیزیکی از استوریج جدا می‌شود و تمام فضای ذخیره سازی را می‌توان از یک کنسول واحد مدیریت کرد. تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که 60 درصد از شرکت‌ها تا آخر سال 2022 مجازی سازی استوریج را اجرا خواهند کرد. در این مقاله به بررسی مزایای مجازی سازی استوریج می‌پردازیم. اگر هنوز از اهمیت و نقش بی نظیر مجازی سازی فضای ذخیره سازی مطمئن نیستید، این مقاله برای شماست.

هزینه‌های ذخیره سازی به روش سنتی

اگر به زیرساخت فناوری اطلاعات یک شرکت فکر ‌کنید، احتمالا اتاقی را تصور می‌کنید که پر از سرورها و سخت افزارهایی است که بر تمام عملیات‌ها نظارت می‌کنند. این مورد برای بسیاری از شرکت‌ها صدق می‌کند. اما نگهداری از این تجهیزات می‌تواند برای سازمان‌های کوچک‌ بسیار پرهزینه باشد.

حالا سناریوی دیگری را در نظر بگیریم. ممکن است یک شرکت IT تعداد مشخصی سرور داشته باشد. با تولید دیتاها و اطلاعات بیشتر، طبیعتا بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات به قطعات سخت افزاری بیشتری برای مدیریت تمام این داده‌های دریافتی نیاز دارند. با مجازی سازی استوریج، استفاده از سخت افزار برای بسیاری از کاربران بین 50 تا 80 درصد کاهش یافته است.

یکی از مزایای مجازی سازی استوریج کاهش هزینه ها است. و همچنین ایجاد فضای بیشتر برای بهره‌وری است. از آنجایی که داده‌ها در سازمان‌ها نقش بسیار حیاتی دارند، مجازی‌سازی فضای استوریج یک استراتژی عالی برای مدیریت هرچه بهتر داده‌ها و اطلاعات خواهد بود.

تعریف مجازی‌ سازی استوریج

مجازی‌سازی استوریج یک ذخیره‌سازی متکی به نرم‌افزار است که در آن داده‌ها از چندین دستگاه ذخیره‌سازی باهم ادغام شده و به عنوان یک دستگاه استوریج واحد به نمایش گذاشته می‌شود. فناوری مجازی سازی فضای ذخیره سازی نرم افزار را از زیرساخت سخت افزاری آن جدا می‌کند که این خود باعث انعطاف پذیری و مقیاس پذیری منابع خواهد شد.

بهترین بخش مجازی‌سازی استوریج ادغام سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی از شبکه‌ها و مراکز داده مختلف و مدیریت سیستماتیک آن‌ها در یک دستگاه ذخیره‌سازی است. به طور کلی، این تکنولوژی باعث بهبود عملکرد، مقیاس پذیری، سودرسانی و اقتصاد سازمان‌های کوچک و بزرگ می‌شود. امروزه تعداد شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند رو به افزایش است؛ چرا که مجازی‌ سازی به آن‌ها کمک می‌کند تا داده‌های پراکنده خود را در یک کنسول واحد مدیریت کنند.

چند نوع مجازی سازی استوریج برای استفاده وجود دارد؟

در سطح داده، دو نوع اصلی مجازی سازی فضای ذخیره سازی وجود دارد: مبتنی بر بلوک و مبتنی بر فایل.

مبتنی بر بلوک: مجازی سازی ذخیره سازی مبتنی بر بلوک رایج‌ترین نوع مجازی سازی استوریج است که کاربرد بسیاری در سازمان‌ها دارد. این نوع مجازی سازی تمام بلوک‌های موجود در هر مسیر را بدون توجه به مکان شناسایی می‌کند و پس از آن با ماشین‌های مجازی می‌توان به فضای ذخیره سازی مجازی دسترسی داشت. این امر امکان مدیریت مستقل از شبکه ذخیره سازی را فراهم می‌کند.

مبتنی بر فایل: مجازی سازی در سطح فایل روی دستگاه‌های NAS کار می‌کند. این راهکار چالش‌های خاص خود را دارد، چرا که مدیریت دستگاه‌های مختلف NAS می‌تواند کار طاقت فرسایی باشد. از آنجایی که دستگاه‌های NAS به مدیریت فردی نیاز دارند و کاربران برای دسترسی به فایل‌ها باید نام مسیر فیزیکی را بدانند، مدیریت چندین دستگاه بسیار وقت گیر و پرهزینه خواهد بود. همچنان، انتقال داده‌ها از دستگاه‌های NAS قدیمی به دستگاه‌های جدید نیز یک چالش باقی مانده است، زیرا منجر به خرابی و هزینه‌های اضافی برای شرکت خواهد شد.

مهم‌ترین مزایای مجازی سازی استوریج

استفاده بهتر از فضای استوریج: اگر هنوز داده‌های شما سازماندهی نشده است و با چالش‌های زیادی در این مورد دست و پنجه نرم می‌کنید، مجازی سازی استوریج پاسخی برای مشکلات شماست. این نوع از مجازی سازی به سازمان شما فرصت بهتری برای استفاده از داده‌ها و منابع را ارائه می‌دهد.

مدیریت آسان: این روزها با حجم زیاد داده‌ها، مدیریت آن‌ها به یک چالش تبدیل شده است. مجازی سازی فضای ذخیره سازی مزیت‌های بی‌شماری برای سازمان‌ها در جمع آوری و مدیریت اطلاعات دارد. هنگامی که تمام منابع استوریج خود را در یک SAN مجازی‌ ترکیب می‌کنید، مدیریت آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد.

بهبود بکاپ از اطلاعات: یکی دیگر از مزایای بزرگ SAN مجازی، بازیابی اطلاعات است. بیشتر SAN های امروزی دارای فناوری Snap Shot هستند که از طریق آن می‌توانید فورا از یک منبع استوریج نسخه پشتیبان تهیه کنید. بنابراین، در هر زمانی که بخواهید می‌توانید از هر داده‌ای بکاپ بگیرید و بازیابی اطلاعات را انجام دهید.

تکرار و بازیابی داده‌ها: یکی دیگر از مزایای فناوری SAN که برای بسیاری از سازمان‌ها مفید بوده است، تکثیر داده‌هاست. با این راهکار مناسب می‌توانید در هر مکان داده‌ها را به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر کپی کنید. بسیاری از سازمان‌ها حتی دستگاه پشتیبان خود را در محل قرار می‌دهند و نیاز به تهیه نسخه پشتیبان از سایت به صورت روزانه یا هفتگی را از بین می‌برند.

کاهش هزینه: سازمان‌ها با داشتن یک داشبورد متمرکز برای مدیریت چندین فروشنده می‌توانند به طور قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. از مزایای مجازی سازی استوریج می‌توان به استفاده صحیح از منابع و مدیریت آسان اشاره کرد.

مجازی‌سازی استوریج همسو با مجازی‌ سازی سرور

با عرضه فناوری‌های جدید، مدیران سرورهای امروزی می‌توانند از قدرت پردازش پردازنده‌های چهار هسته‌ای برای اجرای مجازی‌سازی استفاده کنند. به طور خلاصه، یک فضای ذخیره‌سازی مجازی و سرور، وابستگی‌ به هر منبع سخت‌افزاری را از بین می‌برد و به بخش‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا دسترسی بهتری به برنامه‌ها و داده‌های خود داشته باشند.

چه چالش‌هایی در مسیر مجازی سازی استوریج وجود دارد؟

مجازی سازی فضای ذخیره سازی فناوری جدیدی نیست و سال‌هاست که برای حل چالش‌های ذخیره‌سازی در سازمان‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که داده‌ها روز به روز به طور تصاعدی در حال رشد هستند. امروزه نیاز به استفاده از مزایای مجازی سازی استوریج برجسته‌تر شده است. با این حال مانند: هر تکنولوژی دیگر، این نوع از مجازی سازی با چالش‌هایی رو به رو است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. مجازی سازی استوریج می‌تواند چالش‌های زیر را به همراه داشته باشد:

سرعت و مقیاس‌پذیری: مجازی‌سازی فضای ذخیره‌سازی همیشه یک فناوری یکنواخت نخواهد بود و گاهی با موانع فنی مانند مقیاس پذیری همراه است. شرکت‌ها از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی استفاده می‌کنند که توسط فروشندگان مختلف در بازار عرضه می‌شود. در چنین سناریویی، مدیریت نرم افزار و سخت افزار ممکن است دست و پا گیر شود.

در چنین مواردی، سیستم ذخیره سازی ممکن است به دلیل ماهیت برنامه‌ها و داده‌های زیاد و حجیم به ارتقاء سریع نیاز داشته باشد. علاوه بر این، مسائلی مانند سرعت کم، عدم مقیاس‌پذیری و کاهش تجزیه و تحلیل داده‌ها از دیگر چالش‌هایی هستند که شرکت‌ها باید قبل از انتخاب راهکار ذخیره‌سازی مناسب در نظر داشته باشند.

امنیت داده‌ها: امنیت داده‌ها همچنان به عنوان یک چالش بزرگ باقی مانده است. اگرچه برخی معتقدند که سرورها و ماشین‌های مجازی ایمن‌تر از ماشین‌های فیزیکی هستند، اما حملات سایبری مختلفی ممکن است در محیط‌‌های مجازی صورت بگیرد. همچنین، چالش‌های امنیت داده در برخی موارد با مجازی سازی استوریج مرتبط است.

قابلیت مدیریت و یکپارچه سازی: راهکار ذخیره سازی مجازی باید قابلیت ادغام با ابزارها و سیستم‌های موجود را داشته باشد؛ به این معنی که باید با زیرساخت‌های موجود ارتباط برقرار کند.

چشم انداز و مزایای مجازی سازی استوریج در آینده

بسیاری از شرکت‌های مهم در زمینه رایانش ابری مانند: Microsoft Azure و Google Cloud با ارائه راهکارهای مقیاس پذیر بازار استوریج را متحول کرده‌اند. در طی سال‌ها نحوه ذخیره و پردازش اطلاعات در شرکت‌ها تغییر کرده است. ذخیره داده‌ها در ابزارها و برنامه‌های سازمانی مانند: CRM، AI و IoT اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

بر اساس گزارشی از Spiceworks، در حال حاضر 40 درصد از شرکت‌ها از مزایای مجازی سازی استوریج استفاده می‌کنند و 12 درصد دیگر نیز تا سال 2022 این کار را انجام خواهند داد. همچنین، این مطالعه می‌گوید که یک چهارم کسب و کارها قصد دارند به جای خرید فضای ذخیره سازی فیزیکی در آینده، فضای ذخیره سازی فعلی خود را گسترش دهند. گفتنی است که این روزها محبوبیتSSD ها در حال افزایش است و رقابت شدیدی در بازار SSD مشاهده می‌شود. استفاده از مجموعه‌های استوریج به سرعت در حال توسعه است و در چند سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

نتیجه گیری

یکی از چالش‌های اصلی که سازمان‌ها در فرایند رشد خود با آن روبرو هستند، افزایش مقیاس‌پذیری فضای ذخیره‌سازی برای برآوردن نیازهای فناوری اطلاعات آن‌هاست. امروزه فرایند تولید و ذخیره دیتا در سازمان‌ها بیشتر شده است و به همین ترتیب، نحوه ذخیره آن‌ها بیش از هر زمان دیگری بسیار اهمیت یافته است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ابزارهای قدیمی دیگر برای بکاپ و ذخیره فایل‌ها کارایی ندارند و کسب و کارها باید به فکر راهکارهای جایگزین از جمله فضای ذخیره سازی مجازی باشند. انجام این کار به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند و مزایای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت و همانطور که در بالا اشاره کردیم، امنیت، کاهش هزینه و عملکرد بالا از مزایای مجازی سازی استوریج محسوب می‌شوند. البته که انتخاب یک راهکار مناسب به استوریج مورد استفاده شما بستگی دارد. علاوه بر این، حجم انبوه داده نیز امروزه به عنوان اصلی‌ترین نگرانی باقی مانده است. مجازی سازی استوریج به مدیریت حجم وسیعی از داده‌ها کمک می‌کند که باید به موقع مدیریت شوند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

مفهوم پایداری در شهر هوشمند به یک موضوع کلیدی در توسعه این شهرها تبدیل شده است. امروزه بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌­کنند و پیش ­بینی می­‌شود تا سال 2025 این رقم به 70 درصد نیز برسد. جالب است بدانید روند سریع شهرنشینی منجر به مشکلات متعددی مانند: مصرف بالای انرژی، انتشار کربن، آلودگی، نابرابری اجتماعی و افزایش ترافیک شده ­است.

شهرهای هوشمند همیشه راه­ حل­‌هایی برای رفع مشکلات ناشی از شهرنشینی، تغییرات، نوآوری و بهبود جنبه­ های اجتماعی ارائه می‌­دهند. هم چنین، ساخت ساختمان‌های هوشمند، سیستم ­های حمل و نقل، خدمات عمومی و غیره کاملا به زیرساخت ­های دیجیتال متکی است. فناوری­ های نسبتا جدید مانند: اینترنت اشیا و هوش مصنوعی کلید اصلی موفقیت شهرهای هوشمند هستند. در ادامه به شما می­‌گوییم که چرا؟

شهر هوشمند چیست؟

شهر هوشمند به عنوان یک سیستم پیچیده و به هم پیوسته تعریف می‌شود که از فناوری‌های جدید (ICT) برای ایجاد زیرساخت‌های بهتر استفاده می­‌کند. هدف شهر هوشمند مدیریت مناسب جنبه‌های اساسی یک شهر، از حمل‌ و نقل گرفته تا استفاده از منابع انرژی، پایداری و بهبود ساختار شهری می‌­باشد.

اساسا این هوشمندسازی یک شبکه از حسگرها و اشیاء متصل است که داده‌­ها را با استفاده از کلود (cloud) منتقل می­‌کند. برنامه‌­های مرتبط با اینترنت اشیا این داده‌ها را دریافت می‌کنند، آن­ ها را تجزیه و تحلیل کرده و برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان مدیریت می‌کنند؛ همه بصورت همزمان!

مفهوم پایداری در شهر هوشمند

شهرهای هوشمند راهی برای بهبود زندگی شهروندان و در عین حال دستیابی به یک مدل شهری پایدار هستند. آن‌ها علاوه بر رسیدگی به چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌ محیطی که امروز و آینده با آن مواجه هستیم، عملکردها و خدمات شهری را نیز بهبود می‌بخشند.

پایداری در شهر هوشمند چیزی بیش از یک تعریف ساده است. پایداری به هم پیوستگی عوامل را بررسی می­‌کند و نشان می­‌دهد که چگونه این فاکتورها می­‌توانند به شیوه‌­ای عادلانه برای همه کار کنند و سودرسان باشند. این روزها صحبت از شهرهای پایدار هوشمند زیاد است و سوال ­هایی نیز در همین زمینه وجود دارد. اما پایداری در شهر هوشمند به چه معناست و چگونه شهرها را به این شکل بسازیم؟ ورود به شهر پایدار چگونه است؟ چگونه این شهرها می‌­توانند مکان‌های بهتر، امن‌تر و سالم‌تری برای زندگی باشند؟

چالش­ های پایداری در شهرهای هوشمند

چالش‌هایی که شهرهای هوشمند با آن‌ها روبه‌رو هستند، بی‌شمارند. بزرگ ترین آن­‌ها دستیابی به زیرساخت‌های مخابراتی پایدار، ایمن و قابل اعتماد است تا در مقیاس بزرگ از آن پشتیبانی شود. به لطف پیشرفت در فناوری­‌هایی مانند: اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، شبکه و G5، گسترش شهرهای هوشمند در سراسر جهان بسیار آسان­ تر شده است.

با رشد شهرها، انتظار می­رود که تا سال 2040 به جمعیت شهرنشین 2.5 میلیارد نفر دیگر اضافه شود. خوشبختانه، تقریبا 200 کشور تا به الان به اهداف رشد پایدار متعهد شده­ اند و از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی استفاده
می‌­کنند. نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر مسئولیت دریافت، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌هایی را دارند که شبکه‌های متصل ارسال می‌کنند. سپس با هوشمندسازی این داده­ ها به بهبود تعامل کمک می‌کنند.

یک عنصر حیاتی در تضمین موفقیت یک شهر هوشمند، شبکه اتصال بی­‌سیم است. اما موارد دیگری مانند: داده‍‌­های باز و امنیت نیز در آن نقش دارند.

عناصر پایداری در شهر هوشمند

مزایا و عناصر شهرهای هوشمند متعدد است، از مزایای اقتصادی گرفته تا مزایای اجتماعی و زیست محیطی. اصلی­‌ترین آن­‌ها عبارتند از:

افزایش ایمنی عمومی: به لطف نظارت تصویری و حسگرهای هوشمند، تصادفات یا جنایات را می­توان بلافاصله شناسایی کرد.
تصمیم‌گیری مؤثر: با تکیه بر استراتژی داده‌ها، می‌توان معیارهای مورد نظر را در زمان واقعی پردازش کرد و در نتیجه کیفیت خدمات را بهبود بخشید.
کاهش ردپای محیط زیستی: فناوری به ما این امکان را می‌­دهد که محیط اطراف خود را بهتر درک کنیم و تغییرات آب و هوایی را مدیریت کنیم.
حمل و نقل مفید: شهرهای هوشمند به بهبود و کاهش ترافیک، تسهیل استفاده از حمل و نقل عمومی، طراحی فضاهای بهتر برای عابران پیاده و کاهش آلودگی کمک می­‌کنند.
شهرهایی برای زندگی بهتر: فناوری مناطقی که زیرساخت آن‌­ها به بهبود نیاز دارد را شناسایی می­‌کند و گزارش­‌های تحلیلی از آن ارائه می‌­دهد. علاوه بر آن، رفاه ساکنان شهرها را نیز افزایش می­‌دهد.
ترویج توسعه اجتماعی: نیازهای شهر و ساکنان آن با برنامه‌­ریزی آسان­‌تر شناسایی می­‌شود.

شهرهای هوشمند به لطف پتانسیلی که برای جمع آوری داده‌­ها دارند، امکان بهبود کیفیت زندگی را ارائه می‌­دهند. علاوه بر این، اتخاذ این مدل‌ها راهی برای تضمین پایداری در شهر هوشمند است.

نتیجه گیری

هدف از پایدارکردن شهرها، جایی که آن را خانه می‌نامید، هدف مهمی است. برای اینکه یک شهر واقعا پایدار باشد، همه بخش‌­های آن نیز باید پایدار باشند. حمل و نقل عمومی باید قوی، قابل اعتماد و عاری از سوخت­‌های فسیلی باشد. ساختمان­ ها باید با مصالح پایدار ساخته شوند و فضای سبز داشته باشند. خیابان­ ها باید جایی برای پیاده­‌روی داشته باشند و مکان­‌هایی برای استراحت و معاشرت به خود اختصاص دهند. این­‌ها تنها چند جنبه از پایداری در شهر هوشمند می‌­باشند که امیدواریم در آینده‌­ای نه چندان دور به آن­‌ها دست پیدا کنیم.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

سیستم‌ دوربین های IP با تبدیل ویدئوهای آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال عمل می‌کنند. سپس ویدیوی دیجیتالی شده به فضای ذخیره سازی در یک محیط محاسبات ابری منتقل می‌شود. و شما را قادر می‌سازد تا سیستم امنیتی خود را از هر مکانی بررسی کنید. برای راه اندازی دوربین های IP به کابل اترنت نیازی نیست. این دوربین مانند هر دستگاه دیگری به صورت بی‌سیم به روتر متصل می‌شود. یک سیستم دوربین امنیتی IP امکان مشاهده از راه دور محل شما را فراهم می‌‎کند.

 دوربین پروتکل اینترنت (IP) چیست؟ 

نام یگر دوربین IP دوربین‌های پروتکل اینترنت یا دوربین‌های شبکه است. این دوربین ها نظارت را با ارسال و دریافت فیلم از طریق اینترنت یا شبکه محلی (LAN) ارائه می‌دهند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، دوربین های IP از طریق WiFi یا کابل Power over Ethernet (PoE) به یک شبکه متصل می‌شوند. آن‌ها اغلب با ضبط‌ کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR) و گاهی اوقات ضبط‌ کننده‌های ویدئوی دیجیتال (DVR) استفاده می‌شوند. که آن‌ها را به یک راه‌حل معمول برای نظارت تصویری سازمانی تبدیل می‌کند.

سیستم دوربین امنیتی IP چگونه کار می‌کند؟

دوربین‌های IP مانند دوربین‌های معمولی تصاویر را ثبت می‌کنند. سپس فایل‌های خام را فشرده می‌کنند و آن‌ها را به یک DVR یا NVR با ظرفیت کافی انتقال می‌دهند. تا اطمینان حاصل شود که کیفیت ویدیو با بالاترین وضوح ممکن ذخیره می‌شود. این دستگاه ها را میتوان به یک ضبط کننده ویدیوی اصلی متصل کرد. و در سیستم های نظارت تصویری یکپارچه گنجانید.

چندین دوربین امنیتی را میتوان به یک سیستم نظارتی متصل کرد. تا اطمینان حاصل شود که از هر زاویه ممکن از خانه یا محل کار خود تصاویری دریافت می‌کنید. تنها شرط این است که سیستم دوربین IP یک منبع تغذیه مستقیم در دسترس داشته باشد.

دوربین های IP برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟

دوربین‌های IP بیشتر در محیط‌های تجاری و صنعتی یافت می‌شوند. اما به دلیل مقرون به صرفه بودن و سهولت استفاده، برای سیستم‌های امنیتی خانگی نیز محبوبیت پیدا کرده‌اند. به لطف فناوری پیشرفته و کاهش نیاز به تجهیزات زیاد و حجیم‌، دوربین‌های پروتکل اینترنتی دارای ابعاد کوچکی هستند. بنابراین برای نظارت بر فضاهای کوچک و بزرگ، از گاو صندوق گرفته تا دفاتر خصوصی و طبقات فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، مورد استفاده هستند. استفاده از این نوع تجهیزات تقریبا بی پایان است.

فروشگاه‌های خرده فروشی

دفاتر تجاری

ساختمان های دولتی

سایت های صنعتی

بانک‌ها

امکانات نظامی

تقاطع‌های ترافیکی

نظارت بر خانه ها

امکان استفاده از چند کاربر

اگر قصد دارید به چندین کاربر اجازه دهید که به فیدهای دوربین دسترسی داشته باشند باید دوربینی را در نظر بگیرید که سطوح مختلف دسترسی را برای شما امکان پذیر کند. به عنوان مثال: برخی از دوربین‌ها تنظیمات جداگانه‌ای را برای مدیران ارائه می‌کند که می‌توانند از راه دور تنظیماتی مانند: ایجاد حساب های جدید، تنظیم رمز عبور، تغییر جهت دوربین و یا جهت زوم دوربین را تغییر دهد.

ویژگی‌های امنیتی دوربین های IP

هنگامی که دوربین IP خود را خریدید، آن را با در نظر گرفتن امنیت تنظیم کنید.

نرم افزار را به روز نگه دارید

نرم افزاری که به همراه دوربین شما ارائه می‌شود هر چند وقت یک بار نیاز به بروزرسانی‌ دارد. دوربین خود را ثبت کنید تا به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید و نرم افزار را به روز نگه دارید.

تنظیمات رمز عبور دوربین خود را برسی کنید

برخی از دوربین‌های IP به شما این امکان را می‌دهد که رمز عبور مورد نیاز دوربین را خاموش کنید. اما در صورتی که بخواهید فیدهای دوربین خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید این کار را نکنید. دوربین های IPخود را طوری تنظیم کنید که نیاز به رمز عبور داشته باشد.

از رمز عبور قوی استفاده کنید

به جای استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض دوربین، رمز عبور قوی‌ انتخاب کنید که حدس زدن آن برای افراد غریبه دشوار باشد.

انواع دوربین IP

دوربین IP PTZ

دوربین‌های Pan-tilt-zoom (PTZ) می‌توانند میدان دید و زاویه خود را از طریق یک اپراتور از راه دور تنظیم کنند. و به کاربران این امکان را می‌دهند تا رویدادها را با کنترل بیشتری ردیابی کنند. آن‌ها می‌توانند مناطق بزرگ را پوشش دهند. و معمولا برای نظارت بر فضاهای عمومی در فضای باز استفاده می‌شوند.

دوربین IP ثابت

دوربین‌های IP ثابت در یک موقعیت ثابت عمل می‌کنند و یک نمای واحد را در میدان دید دوربین ارائه می‌دهند. و به طور مداوم بر سوژه‌ها در یک کادر از پیش تعیین‌ شده نظارت می‌کنند. دوربین های IP ثابت به طور گسترده‌ای هم در فضای باز و هم در داخل خانه استفاده می‌شوند. در مقایسه با دوربین‌های PTZ، آن‌ها به پهنای باند کمتری برای پشتیبانی نیاز دارند.

دوربین IP PoE یا PoE+

دوربین‌های IP PoE از کابل اترنت (معمولا Cat 5 یا 6) برای تامین برق و داده به طور همزمان استفاده می‌کنند. با این کار نیازی به اجرای دو کابل برق و دیتا به صورت جداگانه نیست. و در نتیجه میزان سخت افزار مورد نیاز کاهش می‌یابد.

با استفاده از این نوع دوربین نیاز به قطعات تجهیزاتی کمتری خواهد بود. نصب سیستم‌های PoE آسان‌تر و هزینه نگهداری آن در مقایسه با سیستم‌های سنتی کمتر است. تفاوت بین PoE و PoE+ مقدار الکتریسیته‌ای است که هر کدام برای تامین انرژی سیستم خود منتقل می‌کنند.

سیستم‌های استاندارد PoE اکثر دوربین های IP را تغذیه می‌کنند و حداکثر 15 وات برق را انتقال می‌دهند. سیستم‌های PoE+ حداکثر 30 وات را انتقال می‌دهند. و معمولا در دوربین‌های پرقدرت با مکانیسم‌های گرمایش و سرمایش خاص خود استفاده می‌شوند.

دوربین IP بی‌سیم

دوربین‌های IP بی‌سیم برای ارسال داده‌های ویدیویی به یک روتر WiFi متصل می‌شوند. سپس فیلم به فضای ذخیره سازی ابری یا حافظه داخلی دوربین منتقل می‌شود. دوربین‌های IP بی‌سیم می‌توانند راه حل خوبی برای خانه‌های کوچک باشند. اما یک سیستم دوربین سیمی کمتر در معرض تداخل است و برای مناطق بزرگ تر توصیه می‌شود.

ویژگی‌های ضروری دوربین های IP

فضای ابری و داخلی: فضای ذخیره سازی هنگام بررسی دوربین‌های IP اهمیت زیادی دارد. طبق قانون، بسیاری از شرکت‌ها ملزم به نگهداری فیلم‌های امنیتی برای مدت زمان مشخصی بسته به صنعت و وظایف محلی خود هستند.

اکثر سیستم‌های نظارتی داده‌های ویدئویی را به فضای ذخیره سازی ابری، (SSD) یا (HDD) منتقل می‌کنند. راه حل‌های پیشرفته فیلم را به صورت محلی روی SSD یا HDD ذخیره می‌کنند و در عین حال از آن در فضای ابری نیز نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند.

قابلیت‌های PoE: دوربین‌های IP که می‌توانند از طریق اتصال PoE تغذیه شوند، خطر و هزینه سیم برق را از بین می‌برند. در مقایسه با دوربین‌های کاملا بی‌سیم، دوربین‌های IP PoE انتقال داده پایدارتری دارند. و کمتر با تداخل دستگاه‌های مجاور مواجه می‌شوند.

رمزگذاری داده های ویدئویی: میزان امنیت یک دوربین IP به سطح رمزگذاری داده‌ها و امنیت شبکه آن بستگی دارد. رمزگذاری روشی برای پنهان کردن اطلاعات با درهم ریختن داده‌ها است به طوری که تنها اشخاص مجاز بتوانند آن را رمزگشایی کنند.

قابلیت‌های دوربین های IP

اشتراک گذاری فوری ویدئو: یکی از قابلیت‌های سیستم‌های نظارت IP مدرن، امکان اشتراک گذاری کلیپ‌های ویدئویی از طریق پیامک، ایمیل یا لینک‌ است.

کیفیت ویدئو: دوربین‌های IP عموما در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ که به صورت سنتی در سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شوند، کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می‌دهند. از انجایی که آن‌ها سیگنال‌های دیجیتال را ارسال می‌کنند می‌توانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند. این امکان را برای بسیاری از سیستم های امنیتی IP فراهم می‌کند. تا تجزیه و تحلیل ویدئویی پیشرفته مانند تطبیق چهره را در نرم افزار خود بگنجاند.

ویژگی‌های امنیتی دوربین خود را فعال کنید

این دوربین داده‌های ارسال شده را از طریق اینترنت رمزگذاری می‌کند. صفحه ورود به سیستم دوربین شما باید دارای URL باشد که با https شروع می‌شود. اگر اینطور نباشد، نام کاربری و رمز عبوری که وارد می‌کنید رمزگذاری نمی‌شوند. و افراد دیگر ممکن است بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. هنگامی که به صفحه وب دوربین خود وارد شدید، URL همچنان باید نشان دهنده https باشد. اگر اینطور نیست، فید شما رمزگذاری نشده است. و افراد دیگر ممکن است بتوانند آن را مشاهده کنند.

نتیجه گیری

دوربین‌های تحت شبکه یا اینترنتی معمولا به عنوان دوربین های IP به بازار عرضه می‌شوند. این دوربین‌ها فیدهای صوتی و تصویری زنده را ارائه می‌دهد که می‌توانید از راه دور با استفاده از مرورگر اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به دنبال دوربینی باشید که از پروتکل‌های امنیتی بی‌سیم مانند: WPA2 پشتیبانی کند.

با سیستم‌های امنیتی دوربین IP نیازی به دوربین‌های سیم کشی نیست. شبکه نظارتی متشکل از دوربین‌های بی‌سیم است که هر کدام یک آدرس IP خصوصی دارند. یک اتصال ساده با استفاده از یک روتر معمولی، دوربین ها را به یک شبکه متصل می‌کند و به شما امکان می‌دهد ویدیو را به سیستم‌های کامپیوتری راه دور یا فضای ابری منتقل کنید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

تصور کنید با فشار دادن یک دکمه بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید! روش‌هایی وجود دارد که شبکه شما با استفاده از آن می‌تواند رشد کند و گسترش یابد. پایه و اساس هر سازمان زیرساخت شبکه آن است. این زیرساخت باید مقیاس پذیر، قابل اعتماد و انعطاف پذیر باشد تا در طی سال ها به نیازهای شما پاسخ دهد. با مجازی سازی شبکه، بسیاری از کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام می شد را می‌توان به صورت خودکار پیاده سازی کرد.

علاوه بر این، در مجازی سازی شبکه کابل‌ها، سوئیچ‌ها و روترها و دیگر تجهیزات مجازی می‌شوند که این امر در طول زمان منجر به کاهش هزینه و افزایش انعطاف پذیری خواهد شد. اما مزایای مجازی سازی شبکه چیست؟ چه چیزی آن را به یک گزینه عالی برای سازمان‌ها تبدیل می‌کند؟ و چرا باید شبکه خود را مجازی کنید؟ در این مقاله ما یک تعریف برای مجازی سازی شبکه و همچنین برخی از مزایای استفاده از آن را برای کسب‌ و کارها ارائه می‌دهیم.

مجازی سازی شبکه چیست؟

مجازی‌سازی شبکه روشی است که با ترکیب سخت‌افزارهایی مانند: سوئیچ‌ها و روترها و منابع شبکه نرم‌افزاری، صفحه مدیریت را از صفحه کنترل جدا می‌کند. در مجازی سازی شبکه تمام سخت افزارها و نرم افزارها در یک شبکه مجازی واحد ترکیب می‌شوند.

یکی از مزایای مجازی سازی شبکه این است که در این فرایند منابع شبکه و منابع محاسباتی از یکدیگر جدا شده و به یک شبکه مجازی واگذار می‌شوند. یعنی به ازای هر کاربر، تعداد ماشین‌های مجازی بیشتر می‌شود، نه سخت افزارهای شبکه. در حال حاضر دو نوع مجازی سازی شبکه وجود دارد:

مجازی سازی داخلی

مجازی سازی داخلی برای استفاده از نرم افزار کانتینر برای تکرار عملکرد یک شبکه طراحی شده است. در این نوع از مجازی سازی شبکه از ابزارهایی مانند: سوئیچ‌ها و آداپتورها استفاده می‌شود.

مجازی سازی خارجی

در این روش چندین شبکه محلی در یک شبکه مجازی واحد ترکیب می‌شوند تا کارایی شبکه بهبود یابد. بسیاری از سازمان‌ها از فناوری‌های ابری برای پیشبرد اهداف مجازی سازی شبکه خود استفاده می‌کنند. مجازی‌سازی شبکه در رایانش ابری از همان روش اصلی که در بالا ذکر شد پیروی می‌کند. اما برای ایجاد یک شبکه مجازی کارآمد بر منابع ابری متکی است. یکی از مزایای مجازی سازی شبکه این است که استفاده از سخت افزار را به حداقل می‌رساند.

چرا مجازی سازی شبکه؟

مجازی سازی شبکه قوانین جدیدی برای نحوه ارائه خدمات شبکه تعریف می‌کند. این فناوری شبکه‌ها را از حالت غیرقابل انعطاف و ناکارآمد به سمت بهینه‌سازی، چابکی و پویا انتقال می‌دهد. شبکه‌های مجازی مدرن از برنامه‌های ابری پشتیبانی می‌کنند و در عین حال با تهدیدات سایبری مقابله می‌کنند.

از جمله مزایای مجازی سازی شبکه میتوان به این نکته اشاره نمود که شما را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها را در عرض چند دقیقه راه اندازی و به روزرسانی کنید. این بدان معناست که برای تهیه زیرساخت برنامه‌های جدید دیگر به زمان زیادی نیاز ندارید. مجازی‌سازی شبکه، تمام عناصر زیرساخت فیزیکی فناوری اطلاعات (محاسبات، شبکه و ذخیره‌سازی) را از سخت‌افزار جدا و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. از همین طریق، منابع را می‌توان براساس تقاضا و نیازهای سازمان در جایی که بیشتر مورد نیاز است، استفاده کرد. این فناوری در صنعت ارتباطات از راه دور نیز بسیار مهم است، جایی که تولیدکنندگان برای همگام شدن با نوآوری‌های تکنولوژیکی در جهان به چالش کشیده می‌شوند.

مجازی سازی شبکه چگونه انجام می‌شود؟

مجازی‌سازی شبکه بسیاری از خدمات شبکه که قبلا به صورت دستی انجام می‌شد را اتوماتیک می‌کند. مدیران شبکه می‌توانند شبکه‌ها را در نرم افزار ایجاد و مدیریت کنند. منابع شبکه فیزیکی مانند شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)، فایروال، سوئیچینگ و موارد دیگر، با هم ترکیب شده و در نرم‌افزار ارائه می‌شوند. برای رسیدن به این هدف فقط به ارسال پروتکل اینترنت (IP) از سخت افزار یا شبکه فیزیکی نیاز خواهد بود.

خدمات شبکه در یک لایه مجازی توزیع می‌شوند و می‌توان از طریق ماشین‌های مجازی به آن‌ها دسترسی داشت. مدیر شبکه با استفاده از این ماشین‌ها از یک مکان واحد می‌تواند به تمام نقاط شبکه دسترسی داشته باشد. این کار پیچیدگی‌های شبکه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

با مزایای مجازی سازی شبکه، شبکه خود را انعطاف پذیرتر، مقیاس پذیرتر و ایمن تر کنید

گزارش گارتنر در سال 2016 نشان داد که سازمان‌های بزرگ سراسر دنیا به دنبال استفاده از مزایای مجازی سازی شبکه و پیاده سازی ماشین‌های مجازی هستند. و بیش از 75 درصد از مراکز داده خود را مجازی کرده‌اند. مجازی سازی به رشد خود ادامه داد و از سال 2020 تا به امروز، 92٪ از مشاغل به سوی مجازی سازی پیش می‌روند. همانطور که مدیریت سرورهای داخلی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، سازمان‌ها بیشتر و بیشتر به سمت مجازی سازی زیرساخت‌های خود پیش می‌روند.

مجازی سازی شبکه و رایانش ابری فناوری‌هایی برای آینده هستند. این تکنولوژی‌های جدید برای کسب و کارهای بیشتری اعمال خواهند شد. با افزایش تقاضای مشتریان، شرکت‌ها هیچ گزینه‌ای نخواهند داشت جز اینکه مجازی سازی شبکه را به عنوان رویکردی مناسب برای ارتقای شبکه‌های خود به سطح بعدی در نظر بگیرند.

کلیدی ترین مزایای مجازی سازی شبکه

همانطور که اشاره کردیم، مجازی سازی شبکه نیاز به شبکه‌های فیزیکی را از بین می‌برد. این ویژگی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در عین صرفه جویی در هزینه، به پیشرفت‌های قابل توجهی در امنیت و سرعت دست یابند. مجازی سازی شبکه فرایند خودکار سازی بسیاری از فرآیندهای مورد نیاز برای اجرای شبکه در دیتاسنتر را انجام می‌دهد.

کاهش سخت افزار و هزینه انرژی

یکی از مزایای تاثیرگذار مجازی سازی شبکه کاهش سخت افزارهای فیزیکی در فضای اداری است. به همین ترتیب، کاهش نیاز به سخت‌افزار تاثیری مشابه بر مصرف انرژی در سازمان‌ها خواهد داشت.

مدیریت بهتر شبکه

با مجازی‌سازی شبکه می‌توانید پروتکل‌های امنیتی را به راحتی خودکار کنید و این خودکارسازی در کل زیرساخت شبکه اعمال خواهد شد. بر همین اساس، مدیریت و کنترل شبکه مجازی در یک مکان فیزیکی واحد امکانپذیر می‌شود.

بهبود سرعت تبادلات

اگر کسب و کار شما به دنبال رشد است، مجازی سازی شبکه یک راه حل سریع و آسان برای آن ارائه می‌دهد. با استفاده از مجازی سازی شبکه می‌توانید به نیاز و تقاضا به طور مناسب پاسخ دهید.

افزایش بهره‌وری زیرساخت IT

همانطور که در بالا ذکر کردیم، یکی از اساسی ترین مزایای مجازی‌ سازی شبکه کاهش هزینه خرید و نگهداری سخت‌افزار است. این ویژگی برای سازمان‌هایی با حجم کاری زیاد بسیار مفید و منطقی است. همچنین، با افزایش سرعت داده‌ها، زیرساخت‌های شبکه بهتر مدیریت می‌شوند.

بهبود امنیت و بازیابی

سازمان‌ها با بکارگیری فناوری مجازی‌سازی شبکه تعیین می‌کنند که کدام نوع ترافیک از شبکه‌ها عبور کند.

معمولا وقتی یک محیط امنیتی مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد، کنترل کمی روی آن اعمال می‌شود. مزایای مجازی سازی شبکه به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که با ایجاد محیط‌های کوچک در شبکه، با تهدیدات امنیتی بهتر مبارزه کنند. به همین ترتیب، داده‌های حساس در یک شبکه مجازی خاص نگه داری می‌شوند و فقط کاربران مجاز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، نرم‌افزار مجازی‌سازی شبکه می‌تواند قطعی‌های ناشی از خرابی‌ سخت‌افزارها را کاهش داده یا حتی از بین ببرد و زمان بازیابی را بهبود بخشد. بازیابی و حل مشکل با روش‌های قدیمی از جمله تغییر آدرس IP و بروز رسانی فایروال بسیار زمان بر است. مجازی سازی شبکه این مراحل را حذف می‌کند.

انجام سریع‌تر برنامه‌ها

بدون مجازی سازی شبکه، تامین اجزای شبکه یک فرآیند دستی و زمان بر است. در نتیجه، برای آپدیت برنامه‌ها به زمان زیادی نیاز خواهید داشت. همچنین، زمانی که راه اندازی برنامه‌ها دستی انجام شود، خطر اختلال برنامه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

از آنجایی که مجازی سازی شبکه پیکربندی را خودکار می‌کند، زمان راه اندازی برنامه از چند هفته‌ها به چند دقیقه کاهش می‌یابد. کاهش زمان راه اندازی تأثیر قابل‌توجهی بر سود شرکت‌ها دارد و امکان عرضه سریع‌تر محصولات جدید یا به‌روزرسانی‌ برنامه‌ها را فراهم کند.

نتیجه گیری

مزایای مجازی سازی شبکه یک شانس بزرگ برای سازمان‌های بزرگ و کوچک است. شرکت‌ها به سمت مجازی‌سازی شبکه به‌ عنوان راهی برای افزایش سرعت عملیاتی، مدرن‌سازی روش‌های امنیتی‌ و جابجایی ایمن برنامه‌ها در سراسر شبکه‌ گرایش پیدا کرده‌اند. پیشرفت‌های جدید نوید تجربه‌های بهبود یافته و بهینه‌شده را می‌دهند و بسیاری از سازمان‌ها برای تطبیق با این نوآوری‌های جدید باید تغییر شکل دهند. مجازی سازی شبکه سرعت و مقیاس پذیری قابل قبولی را ارائه می‌دهد که شرکت‌ها برای ادامه مسیر خود به آن نیاز خواهند داشت.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

گوگل مفهوم جدیدی از تکنولوژی را ارائه داد و فناوری ترجمه خود را مستقیما به میدان دید کاربران خود آورده ‌است. در پایان مراسم رونمایی گوگل در روز چهارشنبه، سورپرایزی با عنوان “یک چیز دیگر” نیز به مخاطبان معرفی شد. گوگل ویدیویی کوتاه از یک عینک واقعیت افزوده خود را به نمایش گذاشت که تنها یک هدف دارد: نمایش ترجمه‌ها در مقابل چشمان شما. در ادامه به بررسی ویژگی های عینک مترجم گوگل خواهیم پرداخت.

رونمایی از عینک مترجم گوگل

عینک مترجم AR گوگل کار را آسان کرده است! این عینک‌ها، هنگام صحبت با افرادی که زبان آن‌ها را متوجه نمی‌شوید، کلمات را برای شما ترجمه می‌کنند. نقطه قوت تکنولوژی جدید گوگل این است که متن ترجمه شده بدون منحرف کردن توجه کاربر از شخصی که با او صحبت می‌کند، برای او نمایش داده می‌شود.

استفاده از عینک مترجم گوگل قطعا نوید زندگی راحت تری را می‌دهد و کاربران با استفاده از آن به تمرکز کمتری هنگام صحبت نیاز خواهند داشت. علاوه بر این، این دستگاه مکمل آن چیزی است که گوگل قبلا از طریق ابزار ترجمه خود یعنی گوگل ترنسلیت ارائه داده بود. با در دست داشتن یک گوشی هوشمند و این عینک مترجم، افراد می‌توانند امیدوار باشند که روزی بتوانند در هر نقطه از جهان با 133 زبانی که اکنون توسط سرویس گوگل ترنسلیت به رسمیت شناخته شده‌است، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر، این عینک در مرحله تست نمونه اولیه باقی مانده‌است و به نظر نمی‌رسد که به زودی وارد بازار شود. علاوه بر ترجمه، گوگل به راحتی می‌تواند سرویس‌های دیگری مانند: Live View را برای ورود به دنیای واقعیت افزوده از طریق Google Maps نیز ارائه دهد.

زیرنویسی برای تمام مردم جهان

مکس اسپیر، مدیر محصول گوگل در این ویدیو نمونه اولیه این دستگاه را «زیرنویس‌هایی برای جهان» نامید. حالا فقط یک لحظه صبر کنید. مانند بسیاری از افراد جهان، ما هم از Google Translate استفاده کرده‌ایم و تا حد زیادی آن را به عنوان ابزاری بسیار تأثیرگذار می‌شناسیم که شاید در برخی مواقع اشتباهاتی نیز داشته باشد. ممکن است از گوگل ترنسلیت برای پیدا کردن مسیرهای اتوبوس استفاده کنیم، اما قطعا می‌دانیم که این ابزار برای تفسیر و بازگو کردن داستان‌های کودکی ما ساخته نشده‌است. آیا گوگل قبلا نگفته بود که می‌خواهد سدهای زبانی و ارتباطی را بشکند؟

عینک مترجم گوگل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در سال 2017، گوگل ابزار ترجمه فوری را به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی Pixel Buds به بازار عرضه کرد. برخی از افراد متخصص در حوزه فناوری این تجربه را “یک ایده قابل ستایش با اجرای تاسف بار” توصیف می‌کنند! افراد با استفاده از نمونه‌های اولیه گوگل ترنسلیت گفته بودند که این ابزار به زبان یک کودک پنج ساله صحبت می‌کند و این ویژگی چیزی نیست که گوگل در ویدیوی خود نشان داده بود.

اگر بخواهیم منصف باشیم، عینک مترجم گوگل ویژگی‌های بیشتری از آنچه Glass در تلاش بود انجام دهد، ارائه داده‌است. طبق آنچه گوگل نشان داد، این ابزار قرار است یک کار را انجام دهد: نمایش متن ترجمه شده.

در هر صورت، ساخت عینک AR کار آسانی نیست. مقدار نور محیطی می‌تواند مشاهده متن در صفحه نمایش‌های شفاف این دستگاه را بسیار دشوار کند. خواندن زیرنویس در تلویزیون با تابش نور خورشید از طریق پنجره به اندازه کافی چالش برانگیز است. حالا تصور کنید با چیزی که روی صورتتان قرار دارد بخواهید متن ترجمه شده را بخوانید. اما از آنجایی که تکنولوژی به سرعت در حال حرکت است، ممکن است گوگل بتواند بر موانعی که رقبا را با مشکل مواجه کرده است، غلبه کند.

نحوه کار با عینک ترجمه واقعیت افزوده گوگل

مردم مانند ماشین‌ها صحبت نمی‌کنند. همانطور که هنگام صحبت با دستیارهای صوتی مانند: الکسا و سیری کد زبانی خود را تغییر می‌دهیم، می‌دانیم که در ترجمه ماشینی نیز باید از جملات بسیار ساده‌تری استفاده کنیم. حتی زمانی که به درستی صحبت می‌کنیم ممکن است ترجمه بی ربطی از این ابزار دریافت نماییم.

یادآوری این نکته نیز ضروری است که سرویس مترجم گوگل یک ابزار جادویی برای مکالمه به تمام زبان‌های زنده دنیا نیست. اگر تا به حال سعی کرده‌اید یک مکالمه واقعی از طریق یک برنامه ترجمه داشته باشید، قطعا می‌دانید که باید بسیار آهسته و شمرده صحبت کنید. یک اشتباه لپی کار را تمام می‌کند!

نتیجه گیری

گوگل در حال تلاش برای حل یک مشکل بسیار پیچیده است. ترجمه کلمات آسان و فهمیدن گرامر دشوار است. اما ارتباطات بسیار پیچیده تر از این دو مفهوم می‌باشد. به عنوان یک مثال نسبتا ساده، فردی را در نظر بگیرید که به سه زبان (ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی) صحبت می‌کند. او گاهی هنگام صحبت کلماتی را از زبانی به زبان دیگر وام می‌گیرد. تجزیه و تحلیل این چیزها برای انسان نسبتا آسان است، اما آیا نمونه اولیه عینک مترجم گوگل می‌تواند این کار را امکان‌پذیر کند؟ از بین بردن موانع زبانی و درک یکدیگر چیزی است که دنیا به آن نیاز دارد. ترجمه ماشینی اینجاست و برای مدت طولانی هم قرار است بماند، اما هنوز تا رسیدن به آن آینده‌ای که در نظر داریم راه درازی در پیش است.

رویا دیدن خوب است، اما ابزار مترجم گوگل هنوز چالش‌های اصلی خود را دارد.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

حتما تا به حال اخبار بسیاری در مورد حملات سایبری شنیده‌اید و اینکه چگونه این مشکلات می‌توانند منجر به زیان مالی یا آسیب به اعتبار یک سازمان شوند. تنها راه محافظت از اطلاعات و منابع مهم، محدودسازی دسترسی به فایل‌ها، شبکه‌ها و سایر منابع محرمانه است؛ اینجاست که مفهوم امنیت شبکه مطرح می‌شود.

امنیت شبکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و انواع رایج آن عبارتند از: کنترل دسترسی به شبکه، سیاست‌های امنیتی فناوری اطلاعات، امنیت برنامه، شناسایی نقطه پایان (EDR)، امنیت ایمیل، تقسیم بندی شبکه، SIEM و امنیت وب. اما چگونه می‌توان شروع کرد؟ در سال 2022  سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ایجاد یک شبکه امن چیست؟

در این مقاله توضیح می‌دهیم که امنیت شبکه چیست و انواع مختلف آن کدام است؟ هم‌چنین، مؤلفه‌های مورد نیاز سازمان‌ها جهت پیاده سازی یک برنامه امنیتی موثر را بررسی خواهیم کرد.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

سال 2020 سالی پر از خبرها و اتفاقات غیرمنتظره در سراسر جهان بود. شیوع بیماری کووید-19 به معنای واقعی کلمه نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر داد. کارمندانی که زمانی در اتاق‌ها یا پشت میزها مشغول به کار بودند، برای یک دوره زمانی نامشخص مجبور به دورکاری شدند.

در این میان، برخی مشاغل با استفاده از مجازی سازی به خوبی با این شرایط سازگار شده‌اند. با این حال، حملات سایبری همچنان ادامه داشت؛ در واقع فرصت دیگری برای این حملات در این شرایط فراهم شد. بخاطر این مشکلات بود که امنیت در شبکه در دنیای تجارت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. سیستم امنیتی شبکه خطر از دست رفتن و سرقت داده ها را به حداقل می‌رساند.

حفاظت از داده‌های ارزشمند یک اصل اساسی برای کسب‌ و کارهاست و امنیت شبکه این امکان را برای کارمندان فراهم کرده است تا حتی بدون حضور در محل کار، از راه دور به داده‌ها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشند و نگران از دست رفتن اطلاعات مهم نباشند.

انواع امنیت شبکه را بشناسید

  • کنترل دسترسی شبکه (NAC)
  • امنیت برنامه
  • سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر میزبان (HIDS)
  • سیستم تشخیص نفوذ شبکه
  • پیشگیری از دست رفتن داده ها (DLP)
  • نرم افزار آنتی ویروس
  • تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR)
  • امنیت ایمیل
  • فایروال
  • امنیت بی سیم
  • IDS/IPS
  • تقسیم شبکه
  • SIEM
  • امنیت وب
  • احراز هویت چند عاملی  (MFA)
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN)

نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار

نرم افزاری که از سیستم‌ها در برابر ویروس، حملات تروجان و غیره محافظت می‌کند، یک آنتی ویروس است. هر بار که فایل جدیدی در سیستم نصب می‌شود این نرم افزار آن را اسکن می‌کند. هم‌چنین، در صورت مشاهده هرگونه برنامه یا داده ویروسی، مشکل مربوطه را شناسایی و برطرف می‌نماید.

پیشگیری از نابود شدن داده

سازمان‌های بزرگ، داده‌های محرمانه و اطلاعات داخلی خود را به نحوی حفظ می‌کنند که توسط هیچ یک از کارکنان به خارج درز نکند. این کار با فناوری DLP انجام می‌شود که در آن مدیر شبکه دسترسی کارمندان به اطلاعات را محدود می‌کند تا هیچکس امکان ارسال، آپلود یا حتی چاپ اطلاعات را نداشته باشد.

امنیت ایمیل

مهاجمان می‌توانند با ارسال یک ایمیل، ویروس یا بدافزار را به شبکه شما وارد کنند. و امنیت شبکه شما را به خطر بیندازند. یک نرم افزار امنیت ایمیل پیام‌های دریافتی را اسکن کرده و داده‌های مشکوک را فیلتر می‌کند. هم‌چنین، وظیفه کنترل خروجی پیام‌ها را برعهده دارد.

فایروال‌ها

فایروال‌ها بخش جدایی ناپذیر سیستم شبکه هستند و به عنوان یک دیوار میان دو شبکه یا دو دستگاه عمل می‌کند. درواقع، مجموعه‌ای از قوانین از پیش تعریف شده‌اند که برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فایروال‌ها دو نوع هستند: سخت افزار و نرم افزار. نرم افزار فایروال در سیستم نصب می‌شود تا از آن در برابر تهدیدات محافظت کند. فایروال سخت افزاری به عنوان دروازه‌ای بین دو سیستم عمل می‌کند به طوری که تنها یک کاربر به شبکه و منابع آن دسترسی دارد.

سیستم تشخیص نفوذ شبکه (IPS)

این سیستم امنیتی شامل مجموعه‌ای از قوانین است که با رعایت آن‌ها به راحتی می‌توانید تهدیدات را شناسایی کرده و دسترسی آن‌ها را بلاک نمایید.

امنیت موبایل

مجرمان سایبری به راحتی می‌توانند لینک‌های ناامن را به گوشی‌های تلفن همراه ارسال کنند. از این رو لازم است یک آنتی ویروس بر روی موبایل نصب شود. علاوه بر این، افراد باید داده‌ها را فقط از منابع معتبر و وب‌سایت‌های امن دانلود کنند.

تقسیم شبکه

از نظر امنیتی، یک سازمان داده‌های مهم خود را به دو یا سه قسمت تقسیم و در منابع مختلف نگهداری می‌کند. اگر در بدترین حالت، داده‌ها توسط یک حمله ویروسی خراب یا حذف شوند، می‌توان دوباره آن را از منبع پشتیبان بازیابی کرد.

امنیت وب

امنیت وب یعنی محدود سازی وب‌سایت‌هایی که در برابر ویروس‌ها و هکرها آسیب پذیرتر هستند. بنابراین، این نوع از امنیت شبکه اساسا به کنترل تهدیدهای مبتنی بر وب می‌پردازد.

امنیت نقطه پایانی

امنیت نقطه پایانی از دستگاه‌هایی مانند رایانه‌، لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در برابر تهدیدات مخرب و حملات سایبری محافظت می‌کند. نرم‌افزار امنیتی Endpoint نیز برای همین منظور استفاده می‌شوند و از دستگاه‌ها در شبکه یا فضای ابری محافظت می‌کنند.

کنترل دسترسی

شبکه باید به گونه‌ای طراحی شود که افراد نتوانند به منابع دسترسی داشته باشند. این کار با رمز عبور، نام کاربری اختصاصی و فرآیند احراز هویت انجام می‌شود و با اجرای آن می‌توان دسترسی‌های مختلف به شبکه را کنترل کرد.

شبکه خصوصی مجازی (VPN)

اتصال VPN یک ارتباط امن بین شما و اینترنت برقرار می‌کند. ترافیک داده‌های شما از طریق یک تونل مجازی رمزگذاری شده هدایت می‌شود. با این روش نشانی IP شما هنگام استفاده از اینترنت پنهان می‌شود و موقعیت قابل تشخیص نخواهد بود. VPN در برابر حملات خارجی بسیار ایمن است و یکی از ابزارهای قدرتمند امنیت شبکه محسوب می‌شود.

UTM

واژه UTM به معنای سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات است. UTM در دسته فایروال‌های نسل ۳ که اصطلاحا به آن‌ها فایروال‌های نسل بعد گفته می‌شود، جای می‌گیرد. در این سامانه انواع سیستم‌های نظارتی و امنیتی نیز قرار دارند. با استفاده از UTM، شبکه شما با چندین ابزار مختلف از جمله آنتی ویروس، فیلتر محتوا، فیلتر ایمیل، آنتی اسپم و غیره محافظت می‌شوند.

نتیجه گیری

تمام سازمان‌ها باید برنامه‌هایی برای امنیت شبکه به منظور ایمن سازی و جلوگیری از حملات سایبری داشته باشند. بیش از هر زمان دیگری، فرصتی برای تیم‌های امنیتی فراهم شد تا در رویکرد خود برای ایمن سازی شبکه‌ها نوآورانه عمل کنند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

آیا آب و هوا بر کیفیت اینترنت تاثیر می‌گذارد؟ بله این موضوع کاملا درست است. آب و هوا با تغییرات مختلف می‌تواند بر عملکرد اتصال اینترنت کاربران تاثیر بگذارد. که این تغییرات شامل مسائلی مانند: آسیب فیزیکی به شبکه، ورود آب به اتصالات الکتریکی و تداخل سیگنال بی‌سیم باشد. اتصالات اینترنتی بسیار پیچیده‌تر از روتر و کابل‌های خانگی هستند. اتصال به اینترنت ممکن است شامل انواع مختلفی از پیوندهای فیزیکی باشد، از جمله سیم‌کشی مسی مورد استفاده در شبکه تلفن قدیمی و اتصالات فیبر نوری مدرن‌تر. در نتیجه عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت بی‌شمارند. در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

چگونگی تاثیر آب و هوا بر کیفیت اینترنت

سیگنال‌های ماهواره‌ای از طریق امواج رادیویی منتقل می‌شوند، امواج رادیویی که به بهترین وجه در هوای آزاد حرکت می‌کنند، اما هنگام عبور از آب، ساختمان‌ها و شاخ و برگ‌های سنگین می‌توانند منحرف یا پراکنده شوند. به همین دلیل است که سیگنال‌های ماهواره در شرایط آب و هوایی مانند: باران، برف و حتی طوفان‌های گرد و غبار ضعیف شوند. ذرات آب یا گرد و غبار موجود در هوا سیگنال رادیویی را منحرف کرده و از هم جدا می‌کنند و در نتیجه سیگنال ضعیف می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که اینترنت ماهواره‌ای در هنگام آب و هوای بد مستعد قطع شدن است، نصب تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در فضای باز است. اگرچه در برابر انواع طوفان‌ها بسیار مقاوم است، اما بشقاب‌های ماهواره می‌توانند در طول رویدادهای آب و هوایی شدید مانند: طوفان، سیل یا گردباد آسیب ببینند، که می‌تواند به تجهیزات آسیب برساند یا آن را از تراز خارج کند.

باران، برف و حتی طوفان‌های گرد و غبار و تغییرات دما از جمله عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت است. که در ادامه به چگونگی تاثیر آن ها بر اتصال اینترنت خواهیم پرداخت.

امواج گرما یا بادهای شدید چگونه بر کیفیت اینترنت تاثیر می‌گذارد؟

گرما شاید مشکل رایج‌تری باشد. هنگام قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، دستگاه‌های شبکه احتمالا کندتر عمل می‌کنند. حتی کابل‌ها نیز ممکن است آسیب فیزیکی ببینند که بر اتصال اینترنت تاثیر می‌گذارد. تصور کنید فن رایانه شما کار نمی‌کند و دستگاه بیش از حد گرم می‌شود و در نهایت از کار می‌افتد. در حالی که ممکن است خود دستگاه مشکلی نداشته باشد، به احتمال زیاد منبع تغذیه به شدت با مشکل مواجه خواهد شد. همین مشکل می‌تواند بر تجهیزات شبکه‌ای که اتصال اینترنت ما را کنترل می‌کنند تاثیر بگذارد.

سیگنال‌های رادیویی معمولا تحت تاثیر باد قرار نمی‌گیرند. اما قطعات سخت‌ افزاری مانند دیش‌های ماهواره‌ای می‌تواند توسط باد تاب بخورد، ارتعاش یابد، خم شود یا جابجا شود. و اینگونه بر کیفیت اینترنت تاثیر گذار باشد.

بارش برف و باران و باد یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت

هنگامی که کاربران در حال استفاده از یک شبکه بی‌سیم هستند. بارش برف و باران یا وزیدن بادهای شدید بر سرعت اتصال اینترنت تاثیر گذار است علاوه بر این، بادهای شدید می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند که منجر به کاهش سرعت اینترنت می‌شود. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند خطوط برقی را که سیگنال شما را تامین می‌کنند، خراب کنند. قطرات باران بیشترین تاثیر را بر امواج رادیویی دارند درختان و شاخ و برگ‌ها دارای رطوبت بالایی هستند و همچنین می‌توانند سیگنال ماهواره را مسدود یا ضعیف کنند.

ممکن است به دلیل اب و هوای نامطلوب اتصالات بی‌سیم مانند WiFi و رادیو ماهواره‌ای درگیر شوند. باران می‌تواند باعث آسیب فیزیکی به کابل‌ها شود، به ویژه در جاهایی که شبکه‌های مخابراتی از زیرساخت‌های قدیمی استفاده می‌کنند. حتی زمانی که باران متوقف شود،‌ هنوز هم می‌توان اثرات آن را حس کرد. زیرا رطوبت بالا می‌تواند بر قدرت سیگنال‌های بی‌سیم تاثیر بگذارد و باعث کند شدن سرعت اتصال اینترنت شود.

تغییر دما دیگر عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد حتی تغییر دما نیز می‌تواند در طول زمان به شدت بر اتصال اینترنت تاثیر بگذارد. برای مثال آب و هوای بسیار گرم را در نظر بگیرید. با افزایش دما، ژاکت روی کابل‌های باند پهن می‌تواند نرم یا منبسط شود و باعث کاهش سرعت شما شود.

در دماهای بسیار سرد، کابل‌های بالای زمین ممکن است در طول طوفان یخ بزنند یا در یخ پوشیده شوند. علاوه بر این، اگر کابل زیرزمینی باشد، زمین ممکن است به مرور زمان سفت شود و باعث یخ زدگی شود که در نهایت می تواند کابل را بشکند.

از سوی دیگر، دمای بالا می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد تجهیزات شما (به عنوان مثال روتر، مودم) شود. از آنجایی که خنک کردن دستگاهی که بیش از حد گرم شده است دشوارتر از گرم کردن دستگاه سرد است، سیستم Wi-Fi بیش از حد گرم شده ممکن است کمی کندتر از حد معمول عمل کند.

چرا اینترنت در هوای بد اینقدر کند است؟

ممکن است به نظر برسد که آب و هوای بد و اینترنت کند یک جفت علت و معلول هستند. شواهد به دست آمده از جوامع با Wi-Fi عمومی مبتنی بر قطب نشان می‌دهد که روزهای بارانی بر قدرت سیگنال تاثیر می‌گذارد. کندی اینترنت و آب و هوای بد یک مورد همبستگی است نه علیت. در اینجا طوفان‌های برف و شب‌های پر از رعد و برق از جمله عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت محسوب می‌شوند.

ترافیک بالای اینترنت مقصر کاهش سرعت اینترنت است

به جای خود آب و هوا، اتصال ضعیف اینترنت در یک روز بد آب و هوا احتمالا به دلیل حجم بالای ترافیک است. وقتی افراد بیشتری در خانه گیر کرده‌اند، به احتمال زیاد آنلاین هستند و با گشت و گذار، استریم و بازی خود را سرگرم می‌کنند.

طوفان‌های بزرگ می‌توانند به زیرساخت های اینترنت آسیب فیزیکی وارد کنند

شرایط آب و هوایی شدیدتر، مانند: بادهای شدید، بارش برف سنگین و سایر طوفان‌های بزرگ می‌تواند آسیب فیزیکی بیشتری به سیستم اینترنت شما وارد کند. درختان می‌توانند روی خطوط برق بیفتند، زباله‌ها می‌توانند بر روی دیش‌های ماهواره ضربه بزنند و سیل می‌توانند به سیستم‌های الکتریکی نفوذ کنند. در نتیجه این موارد نیز از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت محسوب می‌شوند.

پنج باید و نباید در رابطه با اینترنت

  • سعی کنید روتر و یا مودم خود را مجددا تنظیم کنید، یا آن‌ها را از برق بکشید و قبل از وصل کردن مجدد، لحظه‌ای صبر کنید.
  • به روتر خود نزدیک‌تر شوید. گاهی اوقات، فقط کاهش فاصله بین دستگاه شما و روتر می‌تواند به رفع اتصال بد اینترنت کمک کند.
  • دستگاه‌های دیگر را بررسی کنید اگر رایانه شما در حال اتصال است اما تلفن شما وصل نیست، ممکن است مشکل مربوط به دستگاه شما باشد نه شبکه شما.
  • گاهی اوقات، طوفان می‌تواند باعث رطوبت زیاد در داخل خانه شود که می‌تواند سیگنال‌های وای فای داخلی را ضعیف کند. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می‌کنید و طوفان‌های بارانی زیاد می‌بارد، رطوبت گیر ممکن است کمک کند.
  • سعی نکن خودتان درست کنید بگذارید یک تکنسین این فناوری را مدیریت کند.
  • تا زمانی که هوا آرام نشده بیرون نروید. در صورت مشاهده هرگونه قطع شدن خطوط برق، زباله در بشقاب ماهواره یا سایر مشکلات فنی، با یک تکنسین تماس بگیرید. حتما با شرکت برق خود نیز تماس بگیرید تا هرگونه قطعی یا مشکل را گزارش دهید.

چرا آب و هوا بر اینترنت ماهواره‌ای بیشتر از سیگنال های موبایل تاثیر می‌گذارد؟

سیگنال‌های اینترنت، سیگنال‌های تلفن همراه و نقاط دسترسی عمومی وای‌فای در اطراف شهر نیز می‌توانند در آب و هوای بد ضعیف شوند. این به این دلیل است که سیگنال‌های تلفن همراه از طریق امواج رادیویی نیز منتقل می‌شوند، و امواج رادیویی زمانی که در آب در جو حرکت می‌کنند، ثابت و قابل اعتماد نیستند.

بارندگی از هر نوع (باران، برف یا تگرگ) می‌تواند سیگنال‌های تلفن همراه و نقاط اتصال Wi-Fi عمومی را تضعیف کند. اما، احتمال تداخل بسیار کمتری وجود دارد، زیرا سیگنال تلفن همراه پنج یا ده مایل تا نزدیک‌ترین برج تلفن همراه طی می‌کند در حالی که سیگنال های اینترنت ماهواره ای بیش از 60000 مایل را طی می‌کنند.

به تمام قطرات آبی که یک موج رادیویی میتواند در 60000 مایل با آن برخورد کند فکر کنید! بنابراین، سیگنال‌های ماهواره‌ای بیشتر از سیگنال‌های تلفن همراه با آب و هوای بد مواجه می‌شوند. اینترنت بی‌سیم ثابت و اینترنت خانگی 4G یا LTE نیز بر روی امواج رادیویی کار می‌کنند. اما از آنجایی که سیگنال‌ها خیلی دور سفر نمی‌کنند (حداکثر 10 مایل)، نسبت به سرویس اینترنت ماهواره‌ای احتمال تداخل آب‌وهوا نیز بسیار کمتر است.

چگونه برای قطعی‌های اینترنت مرتبط با طوفان آماده شویم؟

اگر ارائه دهنده اینترنت شما یک برنامه دارد، قبل از طوفان آن را دانلود کنید تا بتوانید به حساب خود دسترسی داشته باشید و از وضعیت قطعی تلفن خود مطلع شوید. همچنین می‌توانید یک باتری پشتیبان بگیرید تا حتی اگر برق قطع شود، همچنان بتوانید اینترنت دریافت کنید.

برخی از ارائه دهندگان بزرگ مانند: Xfinity و Spectrum شبکه‌های Wi-Fi hotspot رایگان را برای مشتریان خود اجرا می‌کنند. اگر اینترنت شما در طول یک رویداد آب و هوایی شدید به دلیل قطع برق قطع می‌شود، این شبکه‌های هات اسپات می‌توانند ارتباطات ضروری را ارائه دهند.

همچنین اگر سرویس اینترنت در منطقه شما قطع است اما در نزدیکی در دسترس است، می‌توانند مفید باشند. پس از گذراندن طوفان، می‌توانید به نقطه‌ای نزدیک بروید تا به دوستان و خانواده اطلاع دهید که در امان هستید.

نتیجه گیری

تقریبا هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که فناوری شما در مواقعی که به آن نیاز دارید کار نکند. در یک روز بارانی که نمی‌توانید در بیرون از خانه بازی کنید، ممکن است سعی کنید فیلمی را تماشا کنید، اما گاهی اوقات به نظر می‌رسد که اتصال اینترنت شما به اندازه خودتان تحت تاثیر اب و هوا قرار خواهد گرفت.

در این مقاله به عوامل تاثیرگذار بر کیفیت اینترنت اشاره نمودیم و متوجه شدبم که آب و هوای بد می‌تواند به چند طریق باعث قطع اینترنت شود. آب و هوا می‌تواند با سیگنال تداخل داشته باشد (مانند: باران شدید که مانع از رسیدن سیگنال ثابت ماهواره به خانه شما می‌شود)، یا می‌تواند باعث خرابی زیرساخت‌ها شود که باعث قطع اینترنت می‌شود (مانند ترک خوردن خطوط کابل در طول یخ زدن طولانی مدت).

  • شرکت دانش بنیان رها