تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

امروزه با گسترده شدن استفاده از رایانش ابری و همه‌گیری آن در دنیا، لازم است که درباره مزایا و معایب رایانش ابری نیز بدانیم. در این مقاله قصد داریم تا به مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی ها و مزایا و معایب رایانش ابری بپردازیم. با ما همراه شوید و نظرات خود را درباره این فناوری به اشتراک بگذارید.

رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری یا کلود کامپیتینگ در اصل به این معناست که سورس یک نرم افزار و تمام داده‌های آن را به یک فضای دیگر انتقال دهیم. همچنین پردازش‌های مربوط به آن نیز در همان فضا انجام خواهد شد. با استفاده از اتصال به اینترنت کاربران می‌توانند همواره به این فضا دسترسی داشته باشند.

مزایای رایانش ابری

کاهش هزینه‌ها

برای مدیریت داده‌ها تیم فناوری اطلاعات هر مجموعه نیازمند سخت افزار و نرم افزارهایی‌ست که باعث افزایش هزینه در روند این کار می‌شوند. اما با استفاده از رایانش ابری ذیگر نیاز به صرف هزینه برای این سخت افزار و نرم افزارها نیست. به علاوه این کار قابل اطمینان‌تر و مطمئن‌تر است. این مزیت باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش هزینه، متخصصین فناوری و اطلاعات به جای صرف زمان برای مدیریت این سخت افزار و نرم افزارها بر روی کارهای بیشتری که به نفع مجموعه است تمرکز کنند.

فضاهای ابری همچنین مقیاس‌پذیر و در همه جای جهان قابل دسترس‌اند. که همین قابلیت نیز هزینه و زمان ایجاد و استقرار برنامه‌های نرم افزاری را تسریع می‌کند. رایانش ابری قادر به پردازش و ذخیره سازی داده‌های یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ، اینترنت اشیا و موارد دیگر است.

ظرفیت ذخیره نامحدود

از جمله مواردی که باعث می‌شود صرف نظر کردن از معایب رایانش ابری مقدور باشد، ظرفیت ذخیره نامحدود فضاهای ابری‌ست. صرفه نظر از اینکه از کدام سولوشن ابری استفاده می‌کنید. می‌توانید تمام فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را خریداری کنید. و به هر میزان که نیاز به حافظه دارید آن را تامین کنید. این درحالی‌ است که خرید سخت افزار باعث می‌شود به دلیل استهلاک قطعات و دستگاه، در گذر زمان نیاز به صرف هزینه‌های دوره‌ای برای تعمیر و بازیابی دستگاه و اطلاعات خود داشته باشید.

پشتیبان گیری/بازیابی داده‌ها

پشتیبان گیری ابری سرویسی‌ است که در آن داده‌ها و برنامه‌های کاربردی روی سرورهای یک شرکت پشتیبان‌گیری شده و در یک سرور از راه دور ذخیره می‌شوند. زمانی که شرکت‌ها برای ذخیره فایل‌ها و داده‌ها از رایانش ابری استفاده می‌کنند. در صورت خرابی سیستم؛ حادثه و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات ناگهانی، چیزی را از دست نخواهند داد. کاربران همچنین می‌توانند این کار را در سرورهای خصوصی یا شرکتی انجام دهند. اما ارائه‌دهندگان خدمات ابری، این کار را به صورت استاندارد و 24 ساعته انجام می‌دهند. در این حالت کاربران مجبور نیستند به آن بپردازند.

مدیریت آسان

تمام داده‌ها به سرویس‌های ابری واگذار شده‌اند، بنابراین در مدیریت آنها دچار بحران نخواهید شد. تنهاکافیست به ارائه‌دهنده خود اعتماد کنید. بدین گونه همه کارها به خوبی پیش می‌رود و کارها هرروز طبق برنامه مشخص و بدون درگیری ذهنی و صرف زمان شما انجام می‌شود.

دسترسی آسان

کاربران می‌توانند از هر نقطه روی کره زمین و روی هر دستگاهی، به برنامه‌ها، داده‌ها و فایل‌های خود دسترسی داشته باشند.

معایب رایانش ابری

وابسته به اتصال اینترنت در همه زمان‌ها

شما برای دسترسی به رایانش ابری همیشه نیازمند اتصال به اینترنت خواهید بود. اما همیشه این احتمال وجود دارد که یک بلای طبیعی، یک خرابی به دلیل ساخت و ساز محلی یا فعالیت‌های مشابه باعث شود که با یک قطعی بزرگ مواجه شوید. بدین ترتیب از جمله معایب وابسته بودن به اینترنت این است که در صورت رخ داد حادثه‌ای که موجب قطعی آن می‌شود. فعالیت یک کسب و کار آنلاین با مشکل مواجه شده و متوقف شود. اگر درخانه یک کسب و کار آنلاین را مدیریت می‌کنید توصیه ما به شما این است که حتما یک نسخه پشتیبان از داده‌های خود داشته باشید.

خطرات امنیتی از اصلی‌ترین معایب رایانش ابری

مدیریت امنیت این فضا از اصلی‌ترین معایب رایانش ابری در برابر بسیاری از مسائل مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی حساس و پیچیده است. مسائلی مانند امنیت، در دسترس بودن، محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی، مسائل حقوقی و قضایی، قفل شدن داده‌ها ، عدم وجود توافق نامه‌های خدمات استاندارد (SLAs) و غیره.

آسیب پذیری، به ویژه در محیط‌های اشتراکی

استفاده از سرویس های ابری دارای برخی خطرات است. طبق بررسی‌های انجام شده، دسترسی غیر مجاز و API های ناامن به عنوان اولین و بیشترین مشکلات آسیب پذیری فضای ابری شناخته می‌شوند. شایع‌ترین مسائل امنیتی مربوط به دسترسی غیر مجاز و سوء استفاده از اعتبار کارکنان است. موارد دیگر شامل آسیب‌های ناشی از پروتکل اینترنت، بازیابی اطلاعات، رعایت موارد قانونی و خطرات محتمل برای دسترسی است.

از بین رفتن داده‌ها یا سرقت و نشت داده‌ها

از جمله دیگر معایب رایانش ابری این‌ست که هنگامی که فایل‌ها و داده‌ها را در سرور شخص دیگری ذخیره می‌کنید. مانند این است که به ارائه‌دهنده آن سرویس های ابری ، جواهر تاج خود را تقدیم کنید. نشت داده‌ها و افشای غیر مجاز اطلاعات حساس از طریق آسیب پذیری‌های موجود، در دنیای مجازی و فضای ابری یک اتفاق محتمل و بدیهی‌ست. همچنین ویروس‌ها و یا آسیب‌های فیزیکی  می‌توانند داده‌ها را برای انسان و نرم افزار ناخوانا کنند. در مواردی حتی اطلاعات از دست رفته قابل بازیابی نیستند، بنابراین جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها به یک ابزار ضروری تبدیل می‌شود.

نتیجه گیری

استفاده از رایانش ابری یا همان کلود کامپیتینگ در دنیای امروز بسیار کاربردی و ضروری‌ست. بدان معنا که بسیاری از کسب و کارها بدون استفاده از این سولوشن قادر به ادامه مسیر نخواهند بود. اما باید به شدت مراقب معایب رایانش ابری و آسیب پذیری‌های مربوط به استفاده از سرویس های ابری باشید. در همه حال یک نسخه پشتیبان از داده‌های خود داشته باشید. و در انتخاب ارائه دهنده مناسب این سرویس دقت کنید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

اگر با تین کلاینت آشنایی دارید و اسم آن را شنیده‌اید، احتمالا تا به حال پرسش های زیادی درباره تین کلاینت به ذهنتان رسیده است. برای آشنایی با خرید تین کلاینت دست دوم بهتر است که ابتدا بدانیم تین کلاینت چیست و چه مزایایی دارد. بدین ترتیب در اینجا به شرح مختصری از این داستان می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

قبل از خرید تین کلاینت دست دوم بدانیم تین کلاینت چیست!

تین کلاینت، مینی کامپیوتر، مینی پی سی همگی به یک معنا و کاربرد هستند. یعنی رایانه‌ی کوچک و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

این نام ها صرفا نام‌های متفاوت برای یک دستگاه هستند و همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت‌افزار (RAM) ،CPU ،Storage و … هستند.

تولیدکنندگان این رایانه‌های کوچک، برای اینکه بتوانند محصولات کوچک‌تری عرضه کنند، مجبور به حذف یا تغییر شکل برخی از سخت‌افزارهای یک رایانه‌ی معمولی هستند.

تفاوت تین کلاینت یا مینی کامپیوتر با رایانه معمولی

اغلب تولیدکنندگان برای جادادن پردازش گر در دستگاه خود مجبور به حذف خنک کننده پردازنده می‌شوند. که برای این منظور مجبور به استفاده از پردازنده‌هایی با توان کمتر هستند تا نیاز کمتری به خنک سازی داشته باشد.

رم یا حافظه‌ی اصلی اغلب مینی کامپیوترها از نوع لپ تاپی می‌باشد که بتواند سایز کوچک‌تری داشته باشد. و تفاوتی از نظر عملکرد با رم رایانه‌های معمولی ندارد. (معمولا باس کمتری نسبت به رایانه‌های معمولی دارند.)

در اغلب مینی کامپیوترها امکان اتصال هارد دیسک‌های معمولی ۳٫۵ اینچی وجود ندارد و بایستی از نوع لپ تاپی که ۲٫۵ اینچی می‌باشد استفاده کرد.

اما بهترین گزینه استفاده از حافظه‌های اس اس دی( S.S.D) در مینی کامپیوتر ها می‌باشد. که در دو نوع M2 و SATA موجود می‌باشد که سرعت و عمر مفید بسیار بالاتری در مقایسه با هارد دیسک‌ها دارد و طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارد.

مادربرد دستگاه‌ها نیز مشمول همین کوچک سازی می‌شود. که در این راستا برخی از پورت‌های خود را مانند پورت سریال، پورت کام، تعداد یو اس بی ها، امکانات آور کلاکینگ و … از ویژگی‌های خود را ناچارا از دست می‌دهد.

اما از آنجایی که مینی کامپیوترها معمولا برای مصارف اداری و مشخص استفاده می‌شوند، این حذفیات مشکل ساز نمی‌شود و حتی در برخی از مینی کامپیوترهای خاص پورت‌های مذکور به تعداد کمتر وجود دارند.

مصرف برق تین کلاینت دست دوم به دلیل تغییرات فوق بسیار کاهش می‌یابد. به طوری که معمولا حدود ۲۰-۵۰ وات مصرف انرژی دارند که این مورد نیز باعث می‌شود که پاور (منبع تغذیه) دستگاه نیز کوچک‌تر شود. و معمولا پاور مینی کامپیوترها به صورت پاورهای لپ تاپی بیرون آن‌ها قرار می‌گیرد

درایو نوری (مثلا دی‌وی‌دی رایتر) نیز معمولا در مینی کامپیوترها وجود ندارد. مگر در انواع بزرگتر آن‌ها (میان سایزها) که در صورتی که نیاز به استفاده از سی‌دی یا دی‌وی‌دی باشد. می‌توان از انواع درایوهای نوری اکسترنال (پرتابل) استفاده کرد. کارت گرافیک اغلب مینی کامپیوترها به صورت مجتمع در پردازنده می‌باشد. به عنوان مثال پردازنده های اینتل دارای کارت‌های گرافیک داخل پردازنده هستند. که قطعا از توان پایین‌تری در مقایسه با رایانه‌های رومیزی برخوردارند.

مزایای تین کلاینت (مینی کامپیوتر)

مصرف برق پایین: حدود ۲۰-۵۰ وات مصرف برق مینی کامپیوترها است. که در مقایسه با مصرف ۲۰۰-۳۰۰ واتی کامپیوترهای معمولی، استفاده از مینی کامپیوترها ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی به دنبال خواهد داشت.

عمر بیشتر: معمولا دو برابر کامپیوترهای معمولی عمر می‌کنند. که دلیل آن حذف قطعات مکانیکی مانند فن و هارد دیسک است. (البته برخی از مشتریان برای کاهش قیمت به جای انتخاب اس‌اس‌دی، هارد لپ‌تاپی انتخاب می‌کنند. که معمولا ۴-۶ سال عمر می‌کند.)

اشغال فضای کمتر: سایز مینی کامپیوتر در مقایسه با کامپیوتر معمولی بسیار کوچکتر است.

پایداری بیشتر: به دلیل اینکه کلیه‌ی سخت افزار مینی کامپیوترها توسط یک کمپانی اسمبل شده و بعضا حتی نیاز به درایور نرم افزاری هم ندارند. و طبق یک استاندارد مشخص مونتاژ شده‌اند ضریب پایداری بیشتری نسبت به یک کامپیوتر دارد.

خرید تین کلاینت دست دوم

از آنجا که هیچگاه برند معتبری در ایران نمایندگی رسمی نداشته است. همواره مسائل مختلفی مانند پشتیبانی و خدمات پس از فروش، گارانتی و… وجود دارد. مقوله استفاده از برندهای معتبر به همینجا ختم نمی‌شود. و به دلیل محدودیت در وارد کردن برند و مدل های خاص، باعث شده تا کارفرمایانی که برای سازمان خود نیازمند خرید تین کلاینت در تعداد بالا هستند به خرید تین کلاینت دست دوم روی بیاورند.

مزایای تین کلاینت دست دوم

کاهش هزینه به نسبت کیس معمولی بسیار زیاد است.

دستگاه این قابلیت را دارد که در هر زمان که میخواهید آن را ارتقا دهید.

برندها و مدل های خاص را آسانتر و با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

نتیجه گیری

خرید تین کلاینت دست دوم فقط و فقط باید توسط مراکزی که در این حوزه متخصص و کارشناس هستند انجام شود. چرا که یک مجموعه فنی و متخصص، سواد و دانش این کار را دارد. و همچنین اعتبار و حرفه خود را از بابت کالای دست دوم زیر سوال نخواهد برد. و نکته دیگر اینکه برای خرید تین کلاینت دست دوم بایستی به شرکت و مجموعه ای مراجعه کنید که دست کم شش ماه گارانتی به شما ارائه دهد.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

انواع نرم افزار تدریس مجازی در واقع پلتفرم‌هایی هستند که آموزش الکترونیکی را در بستر تماس ویدئویی.صفحه مکالمه متنی و یا ارسال صدا و ویس فراهم می‌کنند. این نرم افزارها امکان یادگیری و تعامل را فراهم می‌کنند. استفاده از رهاکلاس یا هر پلتفرم تدریس مجازی، یک شیوه و روند آموزشی‌ست که به خصوص در ایام کرونا اهمیت آن روشن شد.

این شیوه، محیط یادگیری و آموزش را متحول کرد. استفاده از نرم افزار تدریس مجازی، روابط بین کاربران و معلمان را نزدیک‌تر کرده و راه ارتباطی جدیدی را فراهم می‌کند. که می‌توانند از طریق آن،اطلاعات را به طور مداوم به اشتراک بگذارند، شک و تردیدها را برطرف کنند، در کنفرانس‌ها، انجمن‌ها، جلسات کلاس و غیره شرکت کنند. افزودن یک نرم افزار کلاس درس مجازی به ‌برنامه‌های یادگیری شما یک فرایند یاددهی/یادگیری موثرتر ایجاد می‌کند.

مزایای نرم افزار تدریس مجازی چیست؟

نرم افزار کلاس درس مجازی ابزار کلیدی و مهمی‌ است. به خصوص برای زمانی که به یک فضای یاددهی یا یادگیری نیاز دارید اما امکان و شرایط حضور دسته جمعی در یک فضا وجود ندارد. نرم افزار تدریس مجازی ممکن است برای برگزاری یک جلسه نیز به کمک شما بیاید.

قطعا در شرایطی که نمی‌توانید خود را در یک کلاس درس حاضر کنید. یا به خاطر وجود موانعی از حضور در یک گفت و گوی مشارکتی و دسته جمعی امتناع می‌کنید، نرم افزار تدریس مجازی، به عنوان مثال رهاکلاس، به کمک شما می‌آید. به طور مثال زمانی را که باید در مترو و اتوبوس و یا وسیله نقلیه شخصی صرف شود تصور کنید. و به طبع هزینه‌ای را که به همراه دارد. یا در مثال دیگری تصور کنید که به دلیل بیماری توانایی شرکت در کلاس را ندارید.

زمان دیگری وجود دارد که یحتمل در فاصله و مسافت زیادی قراردارید، در شهر دیگری زندگی می‌کنید و یا حتی کشور دیگری محل اقامت شماست. هرکدام از مواردی که ذکرش رفت یک دلیل و یک مزیت برای استفاده از نرم افزار تدریس مجازی به شمار می‌رود.علاوه بر این‌ها با یک نرم افزار کلاس درس می‌توانید با سایر دانش آموزان و مربیان در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. قطعاً این روش بهتری برای یادگیری و همکاری‌ست زیرا یک جلسه واقعی در کلاس درس را شبیه سازی می‌کند.

در رها کلاس و برخی دیگر از پلتفرم‌های موجود، نرم افزار کنفرانس وب تعبیه شده است و به طور یکپارچه کار می‌کند. تا تجربه کلاس مجازی را بهتر کند. شما می‌توانید از طریق ورود به سیستم وارد درگاه ویدئو کنفرانس خود شوید. جلسات به صورت زنده پخش می‌شوند وبینارها یا ارائه‌ها را می‌توان ضبط کرد.

به راحتی می‌توانید با برنامه‌ریزی اعلان‌ها از طریق ایمیل و همگام‌سازی تقویم، یادآوری رویدادهای آینده را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌هایی مانند “دست بالا بگیرید” را برای شرکت کنندگان به منظور پرسیدن سوالات خود از مربی یا میزبان اضافه کنید. اعلان‌های صوتی و تصویری دریافت می‌کنید که می‌توانند بر اساس نیاز کاربران فعال و غیرفعال شوند.

چطور یک نرم افزار تدریس مجازی خوب پیدا کنم؟

آیا همزمان به چندین دانش آموز به صورت تک به تک تدریس می‌کنید؟. امروزه افرادی که در حال آموزش و توسعه هستند از انواع بسترها و نرم افزار کلاس درس مجازی بیشتر استفاده می‌کنند. فضاهای آموزش عالی و تدریس خصوصی نیز استفاده از بسترهای آموزشی آنلاین را افزایش داده‌اند. بنابراین چگونه بهترین نرم افزار مجازی کلاس درس را برای هدف خاص خود انتخاب می‌کنید؟

ابتدا باید به این فکر کنید که برای شما چه کسانی مهم هستند و مخاطب شما کیست؟! بهترین راه برای انتخاب نرم افزار تدریس مجازی این‌ست که ابتدا با ذی‌نفعان اصلی مشورت کنید. تا بدانید برای داشتن یک تجربه کلاس واقعی به چه چیزهایی نیاز است.من پیشنهاد می‌کنم لیستی از ویژگی‌هایی که از نظر شما یک پلتفرم تدریس مجازی باید داشته باشد. به همراه لیستی از ویژگی‌هایی که داشتن آن‌ها خوب است ایجاد کنید. سپس می‌توانید لیست خود را با رها کلاس یا هر پلتفرم دیگری مقایسه کنید و ببینید که هرکدام در کجا قراردارند.

ویژگی های نرم افزار تدریس مجازی

ویدئو

همه رویدادهای زنده را ضبط کنید

چت، نظرسنجی و آزمون‌ها

ویژگی های پلتفرم رهاکلاس علاوه بر ویژگی‌های موجود

تنظیم هوشمند کیفیت

کاهش پهنای باند‌

سرورهای داخل کشور‌

پشتیبانی فنی و اجرایی

پشتیبانی رها

نتیجه گیری

در عصر امروز و دنیای دیجیتال، همه چیز به سمت راحتی و کاربرد بیشتر سوق پیدا می‌کند. و بشر همواره در جست و جوی ساده ترین راه‌حل‌ها برای مساله‌های موجود در زندگی‌ست. لذا استفاده از انواع نرم افزار تدریس مجازی بسیار سودمند بوده و راه گشای بسیاری از موانع یاددگیری‌ست. بستر رها کلاس نیز این امکان را به بهترین نحو برای شما فراهم کرده است. فراموش نکنید که برای نتیجه گیری بهتر، مواردی که برای شما مهم است و به آن اهمیت می‌دهید را لیست کنید تا هنگام انتخاب و استفاده سردرگم نشوید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

وزارت انرژی آمریکا سازمانی‌ست که کاربری علمی دارد، آنها حجم عظیمی از دیتا و اطلاعات را تولید می‌کنند که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.

راهکار وزارت انرژی آمریکا برای رسیدگی به یک مساله اساسی در دنیای امروز

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش آمار و داده‌های موجود در جهان، اکتاشافات و خلاقیت‌های بی شماری به دنیا اضافه می‌شود.

این گسترش عظیم و پیشرفت هرروزه، اگر چه بسیار به زیست ساده تر بشر کمک خواهد کرد اما از طرفی به دلیل بالا رفتن داده‌های موجود، مدیریت آن‌ها، طبقه بندی و گنجاندن‌شان در یک دیتابیس و نهایتا تبدیل داده‌های اولیه و البته بی‌نهایت زیاد به یک مجموعه مفید، کاربردی و قابل دسترس بسیار دشوارتر خواهد بود.

وزارت آمریکا قصد دارد تا با افزایش بودجه و کمک مالی به تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و AI برای این مساله راه حلی بیاندیشد. بدین ترتیب می‌توان روند اکتشافات علمی را نیز اتومات کرد.

وزارت انرژی آمریکا (DOE) می‌گوید که این بودجه را به پنج توسعه دهنده پروژه‌های تحقیقاتی اختصاص می‌دهد و آن‌ها نیز موظفند تا الگوریتم‌های یادگیری ماشین و AI  که برای مقاصد علمی هدف گذاری شده‌اند را توسعه دهند.

هدف نهایی، استفاده از این الگوریتم‌ها در جهت ارائه نظریه‌ها و حتی اکتشافات علمی‌ست.

داده‌های اولیه  ممکن است به دسته‌های مختلفی از جمله مطالعات مشاهده‌ای، آزمایش‌های علمی و حتی شبیه‌سازها تقسیم شوند.

هوش مصنوعی یا  AI و ML هایی که توسعه داده می‌شوند می‌توانند از این داده ها استفاده کنند. به طور مثال پیش بینی یک رخداد آب و هوایی، ارائه نظریه‌های شبکه برق، و نهایتا حتی رسیدن به یک جمع بندی درباره فضا و فیزیک و سایر موارد.

 سخن باربارا هالند، دستیار مدیر دفتر علوم وزارت انرژی آمریکا در حوزه تحقیقات رایانش علمی پیشرفته:

تغییرات برهم‌زننده در کاربردها، الگوریتم‌ها، معماریها، و اکوسیستم‌های رایانش عملکرد-بالا رخ می‌دهند. این پروژه‌ها به کنکاش درباره رویکردهایی می‌پردازند که به طور بالقوه تاثیرگذاری بالایی در AI و یادگیری ماشین به منظور کمک به اکتشافات علمی و تحلیل داده‌ها، و خودکارسازی آنها، برای مسائلی که به طرز فزاینده‌ای در حال پیچیده‌تر شدن هستند دارند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از تفاوت پردازنده اینتل و AMD می‌شود، همه چیز بستگی به نوع استفاده شما دارد. برای چندین دهه، Intel بر AMD تسلط داشت و در بازار CPU، پیشروترین نام تجاری محسوب می‌شد. اما وقتی AMD سری Ryzen 7 را منتشر کرد که برای رقابت با Core i7 اینتل ساخته شده بود، وضعیت تغییر کرد. از آنجایی که بحث تفاوت پردازنده اینتل و AMD در چند سال اخیر داغ تر شده است. قصد داریم تا در این مقاله یک بررسی اجمالی از تفاوت این دو پردازنده و کمپانی سازنده آن‌ها ارائه دهیم. همچنین در این نوشتار با مقایسه مزایا و معایب هرکدام، می‌توانید روند تصمیم‌گیری سریع‌تری داشته باشید.

تفاوت سرعت و قدرت پردازنده های اینتل و AMD چیست؟
clock speed معیاری برای سنجش عملکرد پردازنده‌هاست. زمانی که صحبت از clock speed می‌شود پردازنده‌های اینتل حرف بیشتری برای گفتن دارند. به این معیار clock rate نیز گفته می‌شود که براساس GHz یا گیگاهرتز بیان شده‌است. از سوی دیگر سرعت پردازنده AMD تقریبا شبیه به اینتل است اما انرژی مصرفی بیشتری دارد، بنابراین در مقایسه با پردازنده‌های Intel Core ، مصرف برق بسیار بیشتری خواهد داشت. از این رو اگر به دنبال یک پردازنده کم مصرف با سرعت بالا هستید اینتل گزینه بهتری‌ست.

معیارهای دیگر تفاوت پردازنده اینتل و AMD چگونه است؟
Overclocking

Overclocking عملکرد اجرای یک پردازنده با سرعتی بالاتر از سرعت مورد نظر و توصیه شده توسط سازندگان آن است. پردازنده‌های AMD در اورکلاک از پردازنده‌های اینتل بهتر عمل می‌کنند، چرا که برخلاف AMD، پردازنده‌های Intel Core قفل شده‌اند و اجازه اورکلاک را نمی‌دهند. مگر در تراشه‌هایی که انتهای شماره پردازنده با حرف K آمده است. این مبحث یکی از موارد تفاوت پردازنده اینتل و AMD است.

پرفورمنس و راندمان
در این مورد باید بگوییم که پردازنده AMD می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به اینتل داشته باشد. درواقع این پردازنده مولتی تسک است. سنجش‌های متعدد نشان داده است که آن‌ها برای انجام یک تسک، به 47 ثانیه زمان نیاز دارند و این درحالی‌ست که این زمان برای پردازنده‌های Intel Core می توانند تا 60 ثانیه نیز اقزایش پیدا کنند. با این حال، تراشه‌های اینتل می‌توانند دستورالعمل‌های تک رشته را به شیوه بهتری اجرا کنند.

قیمت
در این خصوص، یک نکته حائز اهمیت درباره AMD وجود دارد. این شرکت سوای اینکه هسته‌های بیشتر و در نتیجه عملکرد بهتری در رابطه با هسته‌ها را ارائه می‌کند، به دلیل داشتن یک استراتژی قیمت گذاری رقابتی، پردازنده‌های‌ آن را با مناسب ترین قیمت در بازار خواهید یافت. در مقایسه، اینتل توانمندی و قدرت این را دارد که به عنوان هد و رهبر باراز تعیین کننده قیمت خود در قطعات رایانه و بازار لوازم جانبی باشد. بنابراین شما پردازنده‌های اینتل را با قیمت بالاتر و خاص خود برند خریداری می‌کنید.

بازی و گیمینگ
در جایی که صحبت از بازی و گیمینگ نقل مجلس باشد، تفاوت پردازنده اینتل و AMD بسیار محسوس خواهد بود. با توجه به کارت‌های گرافیکی سطح بالا ، پردازنده‌های اینتل حداقل 5 تا 10 درصد سریعتر از پردازنده‌های AMD بوده و برای بازی‌های سطح بالا ، این تفاوت می‌تواند تا 15 درصد نیز افزایش داشته باشد.

امنیت
اینتل به دلیل اینکه بازار وسیع‌تری نسبت به AMD دارد و به طبع آن استفاده بیشتری دارد، در نتیجه بیش از AMD مورد حملات شبکه قرار می‌گیرد. این شرکت در حال ایجاد تغییراتی برای غلبه بر این مشکل است، اما با تغییرات و اصلاحات مداوم، پردازنده‌های Intel Core ممکن است در یک بازه زمانی از پردازنده‌های AMD عقب بمانند. در مقایسه ، پردازنده های AMD به دلیل بازار کوچکتر کمتر با چنین مساله‌ای رو به رو می‌شوند، و بنابراین از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

مصرف برق
پردازنده های اینتل برق کمتری مصرف کرده و در حالت ایده‌آل 95 وات مصرف می‌کنند. با این حال بر روی عملکرد پردازنده تاثیر نمی‌گذارند.
اما در اینجا تفاوت پردازنده اینتل و AMD این است که AMD 105 وات برق مصرفی دارد و در مقایسه با اینتل، نیمی از عملکرد را خواهیم داشت. البته این مورد درمورد صد در صد موقع صدق نمی‌کند.

سهم بازار
اینتل در زمینه پردازنده های مبتنی بر x86 بزرگترین تولید کننده در جهان شناخته شده است. در واقع بیش از سه چهارم سهم بازار پردازنده های x86 را در دست دارد. از سوی دیگر با اینکه پردازنده های AMD ارزان تر هستند، سهم بسیار کمتری در بازار دارند.

نتیجه گیری
بیان تفاوت پردازنده اینتل و AMD و همچین انتخاب گزینه بهتر میان این دو کار آسان و دقیقی نیست. هرکدام از این شرکت‌ها مدل‌ها و نسخه‌های متفاوتی از یک پردازنده را ارائه می‌دهند که از جنبه‌های مختلفی مانند تعداد هسته، اورکلاک، و سایر مشخصات متفاوت است. نکته دیگری که باید بدانید این است که اینتل تنها چندین سال به دلیل عملکرد بهتر نسبت به AMD بر بازار تسلط داشت و پس از عرضه Ryzen 7 AMD ، کمپانی AMD قدرت و توانایی رقابت با اینتل، به ویژه پردازنده‌های Intel Core i7 را داشت.
بنابراین، برای سهولت فرآیند انتخاب خود، باید بدانید: هر کدام از این برند ها چه چیزی را ارائه می‌دهد! شما برای چه هدفی اقدام به خرید می‌کنید و ویژگی‌های مورد نیاز شما چیست!

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

اگر شما مدیر ای تی یک سازمان یا اداره باشید حتما تابحال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید در شرکت، سازمان و موسسه خود کاربر یا کارمندی را از اجرای برخی نرم افزارهای خاص و یا اجازه دسترسی به فایل ها و بخش هایی از کامپیوتر یا شبکه خود محدود کنید. برای محدودسازی دسترسی کاربران به اجرای برنامه ها و فایل ها نرم افزارهای مختلفی در بازار وجود دارند.

اما ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از قابلیت های شرکت مایکروسافت که بر روی سیستم عامل های ویندوزکلاینت و ویندوز سرور وجود دارد آشنا کنیم. لازم به ذکر است این قابلیت روی همه سیستم عامل های مایکروسافت وجود ندارد و از سال 2009 همزمان با عرضه ویندوز 7 اضافه گردید.

استفاده از ماژول AppLocker برای محدودسازی دسترسی کاربران

ماژول AppLocker برای کسانی که از راهکار های مجازی سازی نظیر: pc sharing (اشتراک گزاری کامپیوتر برای چندیدن نفر)، VDI(مجازی سازی میزکار) و همچنین کسانی که از دستگاه های Zero Client استفاده می‌کنند. و از طریق راهکارهای ارتباطی نظیر Remote Desktop protocol (پروتکل دسترسی از راه دور) یا Remote Desktop Service( سرویس دسترسی از راه دور) استفاده می‌کنند بسیار میتواند مفید و کاربردی واقع شود.

شما با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود عدم اجازه دسترسی به یک نرم افزار و یا حتی ورژن خاصی از آن نرم فزار، لایسنس مورد نظری از نرم فزار ها، فایل یا فولدر مد نظری طبق سیاست کاری شرکتتان برای یک کاربر یا گروهی از کاربران و یا حتی همه کاربران خود اعمال کنید. در ادامه به نحوه‌ی تنظیم و اعمال قانون با استفاده از AppLocker در سیستم عامل ویندوز 10 خواهیم پرداخت.

نحوه‌ی تنظیم و اعمال قانون با استفاده از AppLocker

این قابلیت بطور پیش فرض بر روی سیستم عامل ویندوز غیرفعال است. و برای تنظیم کردن باید آن را فعال کنید. برای فعال کردن این بخش ابتدا کلیدهای ترکیبی win +R را وارد کنید. و یا از طریق منوی استارت کلمه RUN را جستجو کنید تا پنجره Run برای شما باز شود.

سپس در کارد جستجو عبارت services.msc را وارد کنید. و کلید Enter را بزنید تا پنجره سرویس های مایکروسافت برای شما باز شود. سپس بر روی گزینه Application Identify کلیک راست کرده و بر روی گزینه start کلیک کنید. تا این سرویس اجرا شود.

بعد از اجرای سرویس همانطور که در عکس زیر مشخص است مشاهده می‌کنید که سرویس در حالت Running قرار می‌گیرد. در مرحله بعد برای تنظیمات applocker مجددا کلیدهای ترکیبی win +R را وارد کنید. سپس در کارد جستجو عبارت gpedit.msc را وارد کنید و کلید Enter را بزنید تا پنجره group policy برای شما باز شود. در این پنجره مطابق مراحل تعیین شده جلو میرویم و در نهایت بر روی گزینه Configure rule enforcement کلیک می‌کنیم. سپس در این مرحله مطابق گزینه زیر عمل کنید.

مراحل محدودسازی دسترسی کاربران به فایل ها

حال ما قصد داریم دسترسی به یک فایل را مسدود کنیم. برای این کار روی گزینه Executable Rules کلیک راست کرده و بر روی گزینه create New Rule کلیک می‌کنیم. در این پنجره توضیحاتی راجع به استفاده از این ماژول داده شده است که برای روی گزینه Next کلیک می‌کنیم.

انتخاب نوع قانون

در این مرحله شما می‌توانید نوع قانون خود را تعیین کنید. که بر دو نوع Deny به معنی گرفتن اجازه دسترسی دادن و Allow به معنی اجازه دسترسی دادن است گزینه Allow زمانی کاربرد دارد. که نرم افزار یا فایل خاصی در کل کامپیوتر شما بسته است. و شما می‌خواهید برای اعضای خاصی اجازه دسترسی صادر کنید. در این بحث همچنین میتوانید برای user یا گروهی از کاربران خاص انتخاب داشته باشید. هنگامی که گزینه برای Everyone باشد برای همه user ها اعمال می‌شود. ما گزینه Deny را انتخاب می‌کنیم. و سپس بر روی گزینه Next کلیک می‌کنیم.

همچنین شما میتوانید با کلیم بر روی گزینه More about rule permissions اطلاعات بیشتری درباره اجازه دسترسی ها کسب کنید. در این مرحله سه گزینه مشاهده می‌کنید گزینه اول موقعی کاربرد دارد که بخواهیم یک نرم افزار را مسدود کنیم.

گزینه دوم مسیر انتخابی را برای فایل مورد نظر مشخص می‌کنیم. و گزینه سوم برای نرم افزار هایی هست که ثبت نام نشده‌اند یا حساب کاربری ندارند. ما گزینه path را انتخاب می‌کنیم و سپس بر روی گزینه Next کلیک می‌کنیم. در این بخش مسیر فایل انتخابی را مشخص می‌کنیم و بر روی گزینه Next کلیک می‌کنیم.

در این بخش شما میتوانید برای قوانین خود استثنائاتی قائل شوید ما از بخش عبور میکنیم و بر روی گزینه Next کلیک میکنیم. در مرحله آخر محدودسازی دسترسی کاربران به اجرای برنامه ها و فایل ها شما میتوانید برای Rule خود نامی تعیین کنید. همچنین شما میتواید توضیحاتی راجه به قانونی که شما اعمال میکنید. بنویسید سپس برای ساخته شدن rule بر روی گزینه create کلیک کنید.

سپس بعد از کلیک بر روی Create پیغامی ظاهر می‌شود که می‌گوید قوانین پیش فرض هنوز ایجاد نشده‌اند. جهت ایجاد این قوانین بر روی گزینه Yes کلیک کنید. هنگامی که بر روی فایل مورد نظر رجوع کنید. خواهید دید که قانون اعمال شده و اجازه دسترسی برای باز شدن این فایل وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

در پایان مبحث محدودسازی دسترسی کاربران به اجرای برنامه ها و فایل ها شایان ذکر است که باید در کار و تنظیمات این بخش دقت کافی را داشته باشید. چرا که یک قانون (Rule) اشتباهی ممکن است اجازه دسترسی برای همه حتی خود شما را بگیرد. و میبایستی با دقت بیشتری با این قابلیت کار کنید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

اخیرا شایعات و اخبار گوناگونی پیرامون همکاری جدید فیس بوک و عینک ریبن و محصول مشترک آن‌ها یعنی عینک هوشمند وجود دارد. که در این مقاله قصد داریم صحت و سقم آن را بررسی کرده و داستانی که درباره این همکاری هیجان انگیز وجود دارد را بررسی کنیم. باما همراه باشید.

کاربرد و عملکرد عینک هوشمند

اگر درباره کاربرد و عملکرد عینک هوشمند کنجکاوید، اجازه دهید تا ذهن شما را با یک مثال ساده به سمت ماجرای این تکنولوژی مهیج هدایت کنم. در نظر بگیرید موارد زیادی که برایمان مهم است همانند یک صحنه و تصویر را در لحظه شکار کنیم. در این مواقع شما به یک دوربین نیاز خواهید داشت. تا هر لحظه‌ای که ارزش ثبت یا اشتراک گذاری دارد را در مشت داشته باشید. به طور مثال فرض کنید که شما والدین نوزادی هستید که علاقه مندید اولین خنده ها ، اولین قدم برداشتن ها ، یا اولین هایی که کودکتان رقم میزند را ثبت کنید. در این مواقع ممکن است که استفاده از دوربین عکاسی یا گوشی موبایل این فرصت را از شما بگیرد. و سرعت عملکردتان را کاهش دهد. smart glasses ریبن یکی از گزینه هایی‌ست که می‌توان امیدوار بود یکی از چندین مشکلات این چنینی را پوشش دهد.

تلاش فیس بوک برای ساخت عینک هوشمند

چندسالی‌ست که فیس بوک از نیت خود درباره ورود به عرصه فناوری صحبت کرده است و منظور آن‌ها از فناوری، بیشتر دوربین است. فیس بوک صاحب سه پلتفرمی‌ست که هیچ محتوایی تولید نمی‌کند. و صرفا عکس ها و فیلم های کاربران خود را به اشتراک می‌گذارد. اکنون به نظر میرسد که فیس بوک به وسیله smart glasses قصد دارد تا از این پس خود نیز وارد میدان تولید محتوا شده و ارائه دهنده محتوا باشد. فیس بوک پس از بررسی طرح این عینک، با صاحبان نام تجاری Ray-Ban ارتباط برقرار کرد.

اگر چه طراحی عینک هوشمند یک فناوری و واقعیت افزوده پیچیده و بزرگ است. اما شرکت مستقر در منلو پارک با مجهز کردن طرح سنتی و معمولی عینک ربین به دو دوربین و اقدام به ساخت smart glasses ریبن، دست به کار شگفت انگیزی زده است. هرچند که در حال حاضر این پروسه در یک سطح متوسط جلو می‌رود.

پیش از این ها گوگل و اسنپچت اقدام به طراحی چنین تکنولوژی در حیطه دستیابی به یک smart glasses کرده‌اند. اما طرفداران عینک گوگل به سرعت از عدم اصالت در طراحی این عینک ها ابراز نارضایتی کردند. و همچنین پروژه عینک هوشمند اسنپ چت نیز موفقیت آمیز نبود.

آیا در زمبنه ای که گوگل و اسنپ چت شکست خوردند فیس بوک و ریبن موفق می‌شوند؟

به نظر می‌رسد استراتژی فیس بوک برای این پروژه زیاد قوی نیست. این شرکت احتمالا سعی می‌کند مردم را با ارائه طراحی های عجیب و غریب غافلگیر کند. زیرا این عینک بسیار شبیه Wayfarers است که رایبان به طور سنتی می‌فروخت. عدم قرار دادن نام تجاری فیس بوک روی عینک نیز به احتمال زیاد اقدامی عمدی است. احتمالا از تجربیات گوگل و اسنپ درس گرفته و به این ترتیب تمرکز از این که این عینک محصول فیس بوک است دور می‌شود. و تا نتیجه گیری کامل از این تکنولوژی، فضای منفی را از این برند دور خواهد کرد.

قابلیت های عینک هوشمند

اکنون می‌خواهیم یک نگاه کلی به قابلیت های عینک هوشمند ریبن داشته باشیم. مواردی از قبیل عکسبرداری و ضبط فیلم های 30 ثانیه‌ای در یک لحظه‌ با استفاده از دکمه‌ای که روی بازوی عینک تعبیه شده است. این عینک دارای دو بلندگوی کوچک است که هر زمان که تصویری گرفته می‌شود. صدای شاتر را شبیه سازی می‌کند. شما می‌توانید آن را به تلفن خود متصل کرده و به آهنگ‌ها و پادکست‌ها گوش دهید. و یا حتی با استفاده از مجموعه‌ای از میکروفون ها که در بازوی عینک نصب شده‌اند. به تماس های تلفنی پاسخ دهید. بازوی راست به عنوان یک صفحه کنترل لمسی عمل می‌کند. بنابراین می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا عملکردهایی مانند: پذیرش یا خاتمه تماس، رد شدن از آهنگ یا حتی تنظیم میزان بلندگوها را انجام دهید.

نتیجه گیری

تصاویر و فیلم هایی که با استفاده از دو دوربین پنج مگاپیکسلی روی عینک ضبط می‌کنید به تلفن هوشمند شما منتقل می‌شود. در آنجا می‌توانید آن‌ها را در یک پلتفرم جدید فیس بوک به نام View مشاهده کنید. از اینجا می توانید تصاویر را ویرایش کنید یا چندین ویدئو را به هم وصل کنید. و آن‌ها را در فیس بوک، اینستاگرام یا هر سایت اشتراک گذاری و ذخیره عکسی که ترجیح می دهید بارگذاری کنید.

به گزارش CNET، این برنامه همچنین با استفاده از داده های عمق تصاویر، برخی از ترفندهای AR را ارائه می‌دهد. به گفته Wired، این عینک ها می‌توانند حداکثر 500 عکس یا 35 فیلم را در خود جای دهند. و در صورت استفاده متوسط​​، حدود 6 ساعت عمر باتری دارند. این عینک هوشمند با قیمت 299 دلار به افراد اجازه می‌دهد تا افراد دیگر را از راه دور و ناخودآگاه مشاهده و ضبط کنید. با این وجود که فیس بوک سعی کرده است یک چراغ هشدار LED سفید بر روی قاب قرار دهد ، افراد کمی متوجه خواهند شد و مردم اغلب گمان می‌کنند که شما فقط Ray-Bans خود را پوشیده اید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که بعد از نصب ویندوز و یا خرید رایانه به کدام یک از نرم افزارها برای کامپیوتر نیاز دارید؟ در این مقاله به معرفی نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر می‌‎پردازیم. هدف از این مقاله راهنمایی شما عزیزان جهت انتخابی مناسب است.

برای انتخاب نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر باید به چه نکاتی توجه نمود؟

کیفیت نرم افزار: کیفیت یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید مد نظر قرار گیرد. شرکت تولید کننده نرم افزار می‌بایست مجوزهای لازم را در این زمینه کسب نموده باشد.

سازگاری نرم افزار: هر چقدر که یک نرم افزار تعداد بیشتری از نیازهای شما را پشتیبانی کند، سازگاری بیشتری با نیازهای شما خواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از نصب آن نیازهای خود را شناسایی و اولویت بندی کنید.

انعطاف پذیری: قبل از نصب حتما راهنمای نرم افزار را مطالعه نمایید و  توجه داشته باشید که نرم افزار مد نظرتان اینقدر انعطاف پذیری داشته باشد که قسمت های مختلف را بتوانید مطابق با سلیقه‌تان تنظیم نمایید.

سرعت نرم افزار: نرم افزاری مناسب است که زمان انجام کارها را به حداقل برساند. و بهتر است که تحت وب سبک و سریع باشد تا نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی نیز نداشته باشد. و در حد امکان با جستجوگرهای مختلف سازگاری داشته باشد.

یکپارچگی تمامی قسمت های نرم افزار: امروزه افراد به دنبال یکپارچگی هستند. یکپارچه بودن نرم‌افزار از بسیاری از دوباره ‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند و کلیه اطلاعات شما در یک پایگاه داده ذخیره می‌گردد.

میزان منابع مصرفی: یک نرم افزار مناسب می بایست جهت اجرا در محیط کسب و کار شما کمترین منابع سخت افزاری را به کار گیرد.

قیمت: یک نرم‌افزار خوب باید توجیه اقتصادی بالایی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. در واقع باید با به خدمت گرفتن نرم‌افزار بتوانیم بسیاری از هزینه‌های فعلی را کاهش داده و خدمات به مشتریان را افزایش دهد. باید توجه داشت که قیمت در انتخاب یک نرم افزار نباید باعث شود که یک نرم افزار نامناسب انتخاب گردد و بعد از مدتی مجبور شوید به دنبال یک محصول خوب باشید.

پشتیبانی از نرم افزار: از مهمترین فاکتورهای زمان خرید نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر، خدمات پس از فروش آن محصول می باشد. توجه داشته باشید در قرارداد زمان خرید حتما به بخش پشتیبانی از نرم توجه ویژه ای داشته باشید.

امنیت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب یک نرم‌افزار خوب امنیت نرم‌افزار است. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که دارای مجوزهای لازم در این زمینه باشد.

10 مورد از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر

مرورگر

بدون شک اولین موردی که به ذهنتان خواهد رسید داشتن یک مرورگر است. و طبق معمول انتخاب اول با گوگل کروم خواهد بود. گوگل کروم به دلیل ویژگی هایی که دارد در بین کاربران به عنوان محبوب ترین مرورگر شناخته شده است. و پس از آن فایرفاکس در رده دوم و یک پله پایین تر از کروم قرار گرفته است.

حافظه ابری

گوگل درایو یکی از گزینه‌های سرویس ابری است. این نرم افزار دارای 15 گیگابایت حافظه مشترک بین حساب جیمیل و google photo است.

آفیس

آفیس با امکانات بسیار و یکپارچه‌ای که داراست کاربران بسیاری را طرفدار خود کرده است. این مجموعه برنامه‌هایی همانند: ورد، اکسل، اکسس، پاورپوینت و … را به کاربران ارائه می‌دهد.

محصولات شرکت ادوبی

فتوشاپ، ایلاستریتور از جمله محصولات کاربردی این شرکت هستند. که هر شخص برای ادیت تصاویر و ویرایش آن‌ها به آن نیاز پیدا میکند.

نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل

 WinRAR یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر و شناخته‌ شده‌ ترین نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل است. این نرم‌افزار قادر به پشتیبانی از فرمت‌های متعدد فشرده‌سازی مثل: CAB، RAR، TAT، UUE، ZIP و ACE است. WinRAR یکی از بهترین نرم‌افزارهای فشرده‌سازی برای ذخیره‌سازی منظم و آسان فایل و ارسال سریع از طریق ایمیل است. همچنین با رمزنگاری AES ۲۵۶ بیتی، امنیت ارسال فایل‌ها را تضمین می‌کند.

مدیا پلیر

VlC یک پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای رایگان است که بزرگترین مزیت آن قابل استفاده بودن در تمامی سیستم عامل ها می‌باشد.

نرم افزارهای pdf

امروزه برای دسترسی به نسخه‌های یکپارچه‌ی فایل‌های متنی، از فرمت pdf استفاده می‌شود. از جمله نرم افزار شناخته شده برای خواندن فایل های پی دی اف میتوان به Adobe Reader اشاره کرد.

برنامه مدیریت دانلود

طبیعتا در هر لیستی از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر، دانلود منیجرها یکی از مواردی هستند که به آن ها اشاره شده است. که هر کاربر پس از نصب ویندوز جدید یا خرید کامپیوتر، نیاز به مدیریت دانلود نرم‌افزارها و برنامه‌های مورد نیاز خود پیدا می‌کند. نرم‌افزار (IDM (Internet Download Manager، در صدر انتخاب قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار به دلیل دانلود سریع فایل‌های حجیم و امکاناتی مثل قابلیت توقف یا ازسرگیری دانلود یکی از بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود ویندوز است.

آنتی ویروس

در صورت استفاده از اینترنت بر روی رایانه خود این برنامه را حتما باید داشته باشد. اینترنت به سادگی درها را برای ورود مجرمان روی رایانه شما باز می‌کند. بنابراین داشتن نرم افزار ضد ویروس برای امنیت اینترنتی ضروری است. آنتی ویروس های مختلف رایگان زیادی نیز همانند: (Microsoft Security Essential ،Avast ،F-Secure) در اینترنت وجود دارد.

Nero

اگر می خواهید هر نوع CD یا DVD را با سیستم خود رایت کنید، Nero میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با این حال، Nero رایگان نیست اما نسخه های کرک شده بسیاری در اینترنت موجود است. شما حتی میتوانید از نرم افزار Img Burner استفاده کنید که رایگان است.

نتیجه‌گیری

Shareit یکی از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر برای انتقال وای فای برای رایانه و همچنین گوشی هوشمند اندرویدی شما است که به دلیل استفاده ساده و آسان در لیست قرار گرفته است استفاده از Shareit برای انتقال فایل از گوشی به رایانه از طریق Wi-Fi بسیار آسان است. بنابراین اگر میخواهید فایل ها را بین رایانه و Android خود انتقال دهید، این کار بسیار مفید خواهد بود. نرم‌افزارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، اگرچه همگی نرم‌افزارهایی پرکاربرد و ضروری هستند، اما این به‌ معنای آن نیست که کاربر پس از نصب ویندوز مجبور است تمام آن‌ها را نصب کند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

سازمان‌ها برای برنامه‌ها و داده‌های خود به راه‌حل‌های پردازش و ذخیره‌سازی ایمن، قابل‌ اعتماد و با کارایی بالا نیاز دارند. بررسی‌های اخیر نشان داده است که موضوعاتی از قبیل: بازیابی و استمرار تجارت و مدیریت هزینه ها مدیران فناوری اطلاعات را به سمت تحقیق درباره‌ی تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی سوق داده‌اند. مدیریت مدرن فناوری اطلاعات وظیفه دارد راه‌حل‌های پردازش و ذخیره‌سازی داده‌های مقرون‌ به‌ صرفه را پیدا کند. تصمیم‌گیری در مورد مجازی‌ سازی سرور یا سرورهای فیزیکی به دلیل نیازهای پیچیده تجاری و جوانب مثبت و منفی که به هر گزینه متصل هستند. در بسیاری از سازمان‌ها انتخاب ساده‌ای نیست.

تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی

سرور فیزیکی قطعه‌ای از تجهیزات است که داده‌ها در آن ذخیره و خوانده می‌شوند. در صورتی که مجازی سازی سرور یعنی مستقل کردن سرویس دهنده‌های نرم افزاری و سیستم عامل‌ها از سخت افزار یک سرور، یا به عبارتی راه اندازی یک سرویس و یا سیستم عامل بر روی یک بستر واسطه است. این کار اجازه می‌دهد تا منابع سرور فیزیکی بین بارهای کاری مختلف برای حداکثر کار آیی و صرفه‌جویی در هزینه تقسیم شود.

جوانب مثبت و منفی سرورهای فیزیکی

سرورهای فیزیکی عموما توسط کارکنان IT مدیریت و نگهداری می‌شوند. و دائما نیازمند پشتیبانی و به‌روزرسانی هستند. تیم فناوری اطلاعات در هر سازمان دسترسی کامل به منابع سرور فیزیکی دارد. که می‌تواند ببسته به نیاز شما، سرور را به‌طور کامل به مشخصات و الزامات تجاری خود تنظیم و پیکربندی کنند. سرور فیزیکی ممکن است در محل کار و یا در یک مرکز دیتا سنتر مناسب قرارگرفته باشد. مهم‌ترین تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی در فضا و تجهیزات لازم برای نگهداری و پشتیبانی از سرورها است.

جوانب منفی سرورهای فیزیکی

به فضای فیزیکی نیاز دارد.

هزینه نسبتا بالایی برای خرید، نگهداری و تعمیر سخت‌افزار دارد.

کارکنان IT مسئولیت تنظیم، پیکربندی و نگهداری را به‌طور مداوم بر عهده‌ دارند.

اگر در پیکربندی یا تعمیرات به مشکل‌ برخورید لازم است تا به استخدام پیمانکار یا فروشنده نیاز داشته باشید.

جوانب سرورهای مجازی 

مجازی سازی سرور عبارت است راهکار و روشی که سبب می‌شود چندین سیستم عامل کاربر به شکل همزمان روی یک میزبان سخت افزاری قرار گیرد. به شکل غالب کار مجازی سازی توسط یک نرم افزار صورت گرفته و سبب اجرای برنامه کاربردی بر روی سخت افزارهای متفاوتی که وجود فیزیکی ندارند را امکان پذیر می‌کند. امروزه با استفاده از تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی شما به راحتی می‌توانید در بازه زمانی کوتاهی حتی با روش‌ها و قابلیت‌های clone و template می‌توان بازه زمانی جهت نصب سیستم عامل را نیز حذف کنید. در ادامه به معرفی ویژگی های این روش خواهیم پرداخت.

صرفه جویی در مصرف انرژی

کاهش میزان فضای مصرفی در دیتا سنتر

استفاده چندین نفر به طور اشتراکی از سرور و بالا بردن بهره وری

صرفه جویی در مقدار فضای مورد نیاز جهت مکان‌های سرویس دهنده ها

مدیریت بهتر شبکه و ایجاد انعطاف پذیری

افزایش ظرفیت شبکه و انعطاف پذیری بیشتر آن

فرآیند نگهداری و پشتیبانی آسان‌

افزایش و بازدهی بیشتر توان عملیاتی با استفاده از سرور مجازی

ایجاد امنیت بیشتر سیستم‌ها

کاهش پیچیدگی های عملیاتی

کاهش هزینه خرید سخت افزاری

نگاهی به تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی

سیسکو تخمین می‌زند که تا چند سال دیگر، 86 درصد از حجم کاری مشاغل در ابر میزبانی خواهد شد. در حال حاضر، بسیاری از سازمان ها از روش ترکیبی برای ذخیره سازی داده ها استفاده می‌کنند. که شامل ترکیبی از سرورهای فیزیکی و مجازی است. سود اصلی مجازی سازی صرفه جویی در هزینه است. مطالعات موردی نشان می‌دهد که شرکت ها می‌توانند با انجام مجازی سازی سالانه به ده ها یا حتی صدها هزار دلار سود بیشتر برسند. داده های بسیاری از سازمان ها به سرعت در حال افزایش است که می تواند چالش های مربوط به فضا را برای تیم های IT به وجود آورد. اگر فضای کافی برای ذخیره سازی، نگهداری و کنترل دمای سرورهای خود را ندارید، به احتمال زیاد زمان آن رسیده است که به بررسی تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی بپردازید.

کاهش هزینه خرید یک سرور سخت افزاری برای هر سیستم عامل و یا سرویس دهنده ای

ایزوله کردن انواع سرویس‌ها و سرویس دهنده ها بر روی یک سخت افزار

استفاده بهینه از منابع سرورهای موجود و کاهش هزینه برق و سرمایش

مدیریت یکپارچه و انعطاف پذیری سیستم‌ها

تخصیص منابع موجود اعم از پردازشگر، حافظه، کارت شبکه، و هارد دیسک به هر ماشین مجازی به میزان مورد نیاز و تغییر آن در صورت لزوم

کاهش میزان فضای اشغال شده توسط سرورها

کاهش Down Time در شبکه

نتیجه گیری

در گذشته قبل از ایجاد فناوری مجازی سازی سرور، ادارات و سازمان‌ها جهت امور کاری خود از یک برند خاص سرورهای سخت افزاری و همین طور تجهیزات و وسایل مربوطه استفاده می‌کردند. اما امروزه با آگاهی سازمان ها نسبت به تفاوت مجازی سازی سرور با سرور فیزیکی می‌توانید به هر شکل از سروری که تمایل دارید استفاده کنید. حتی با مجازی سازی سرور به راحتی می‌توانید از یک سخت افزار به سخت افزار دیگر انتقال پیدا کنید. توجه نمایید که امنیت سرورهای فیزیکی یا مجازی شما تا حد زیادی به پیکربندی، دانش کارکنان و محیط بستگی دارد. برای بسیاری از سازمان ها با حداقل بودجه یا سخت افزار، جابجایی به مجازی سازی می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی در حفاظت از امنیت ایجاد کند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

یکی از بزرگترین دغدغه های شرکت ها برای ادامه فعالیت های کارکنان خود بدون هر گونه مشکل خرید سخت افزاری با تمامی قابلتی های ممکن و کاربردی است. انتخاب از بین این حجم از تنوع در بین زیروکلاینت ها تقریبا کار بسیار دشوار و سختی است. برای انجام این امر ما سودمندترین و در عین حال ساده‌ترین این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد. که استفاده از قابلیت های زیروکلاینت vCloudPoint می‌باشد. این نوع زیروکلاینت از پروتکل DDP پشتیبانی میکند. که در ادامه به معرفی دقیق تر و بیان مزایای این سخت افزار همه فن حریف خواهیم پرداخت.

زیروکلاینت vCloudPoint

استفاده از پروتکل DDP یکی از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint است. ممکن است این سوال برای برخی از کاربران پیش بیاید که چه تفاوتی میان دو پروتکل DDP و RDP وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت شایانی میان این دو پروتکل وجود دارند که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت پروتکل DDP با RDP

در پروتکل DDP بدین صورت عمل می‌شود که درخواست کاربر در قالب یک سیگنال کم حجم که شامل وضعیت موس و درخواست کیبورد وی است. برای سرور ارسال می‌شود. و سرور درخواست کاربر را اجابت می‌کند و اکنون زمان آن رسیده که سرور تصویر مورد نیاز کاربر را از طریق شبکه (اینترنت) برای او ارسال کند. تفاوت اصلی در این دو پروتکل در نحوه‌ی ارسال تصاویر است. که در واقع در پروتکل DDP تصویری برای کاربر ارسال نمی‌شود. و به جای ارسال تصویر، صرفا تغییرات صفحه نمایش که شامل مختصات پیکسل‌هایی که رنگ آن‌ها تغییر کرده در قالب بسته‌های اطلاعاتی تولید، رمزنگاری و فشرده سازی شده و برای کاربر ارسال می‌شود. در صورتی که در پروتکل RDP تصویر به صورت فریم، فریم برای کاربر تولید و طبق رمزنگاری ضعیف RDP رمز می‌شود. و برای کاربر ارسال می‌شود.

مزایای پروتکل DDP در مقایسه با RDP

مصرف 80 درصد پهنای باند کمتر

امنیت اطلاعات بسیار بالاتر

ارائه تجربه گرافیکی بالاتر و روان تر به کاربر

تاخیر کمتر در ارائه تصویر

ارتباط ایمن تر

حفظ امنیت سازمان یکی از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint

با استفاده از پروتکل RDP و دادن دسترسی به کاربران و کارمندان خود، لازم است تا اطلاعات حسابی که برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید مثل Username و Password را در اختیارشان قرار دهید. و این کار از لحاظ امنیتی می‌تواند برای سازمان شما مشکل ساز شود. چرا که کاربر می‌تواند با هر دستگاهی به سرور شرکت ریموت بزند. حتی از دستگاه‌های مخرب و یا با قصد خراب کاری که تشخیص این دو از یک‌دیگر برای کارفرما غیر ممکن است. اما با استفاده از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint این قبیل مشکلات را نخواهید داشت و امنیت سازمان شما تامین خواهد شد.

با استفاده از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint  اصلا نیازی نیست کاربران اطلاعات حساب کاربری خود را داشته باشند. و شما می‌توانید ورود کارمند به رایانه موجود در سازمان خود را محدود به همان دستگاه زیروکلاینت vCloudPoint کنید. و هیچ‌گونه اطلاعات دسترسی هم در اختیار وی قرار ندهید. حتی نام کاربری و پسورد و حتی IP Valid سازمان خود که این موارد قابلیت های بسیار مهم و کاربردی هستند. در این حالت اطلاعات لازم بر روی دستگاه ذخیره و قفل می‌شود. و امکان استخراج این اطلاعات حیاتی به هیچ وجه برای کاربر ممکن نیست. و کاربر می‌تواند فقط با روشن کردن دستگاه به کامپیوتر میزبان یا (مادر) متصل شود. و بدلیل نداشتن اطلاعات حساب کاربری خود و همچنین بسته بودن پورت های مربوطه نمی‌تواند از دستگاه دیگری متصل شود.

زیروکلاینت VCloudPoint

نظارت کامل بر عملکرد کارمندان: شما می‌توانید نظارت کامل بر عملکرد کاربران خود داشته باشید. حتی می‌توانید صفحه دسکتاپ کاربران خود را در هر لحظه مشاهده کنید.

محدود سازی کاربران : می‌توانید برای کاربران خود عمل شخصی سازی را انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید کاری کنید کاربر نتواند دستگاه USB متصل کند اما بتواند از پرینتر استفاده کند.

کنسول مدیریتی Vmatrix: با استفاده کنسول مدیریتی قدرتمند Vmatrix به سادگی میتوانید به بالا بردن امنیت سازمان خود کمک کنید.

مدیریت پهنای باند : از طریق کنسول مدیریتی ساده و قدرتمند vCloudPoint شما می‌توانید بر مصرف پهنای باند یک کاربر یا یک گروه از کاربران از طریق تغییر پارامترهای زیر تاثیر چشمگیری بگذارید.

امکان غیر فعال کردن صوت کاربر: یکی دیگر از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint امکان فعال یا غیرفعال نمودن صوت کاربر است.

نتیجه گیری

یکی دیگر از قابلیت های زیروکلاینت VCloudPoint که بسیار کاربردی است Load Balancing می‌باشد. به این صورت که شما هنگامی که بیش از یک سرور در مجموعه و یا سازمان خود داشته باشید هم توانایی این را دارید که در خواست های کاربران را بین سرورها تقسیم کنید. و به نوعی حالت توازن در پاسخگویی سرور ها ایجاد کنید. و هم فشار کاری و بار بیش از حد از روی دوش یک سرور برداشته شود. که این امر باعث تسریع در پاسخگویی کاربران می‌شود. و هم اینکه شما می‌توانید از قابلیت Redundancy استفاده کنید.

هنگامی که بیش از یک سرور داشته باشید این قابلیت وجود دارد که چنانچه هرگونه اتفاقی برای یکی از کامپیوترهای میزبان (مادر) بوجود آمد. و به هر دلیلی قادر به پاسخگویی کاربران نبود کامپیوتر میزبان دوم بجای سرور اولی روی کار خواهد آمد. و علاوه بر درخواست های خود به درخواست های ارسالی کاربران برای کامپیوتر میزبان اولی نیز پاسخ خواهد داد. و هیچ‌گاه کاربران دچار اختلال در روند کار نخواهند بود و در هر لحظه می‌توانند به فعالیت خود بدون هیچ گونه مشکل ادامه دهند.

  • شرکت دانش بنیان رها