تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر تا به حال واژه PBX به گوشتان خورده است و می‌خواهید بدانید سانترال چیست این مقاله را دنبال کنید. در این مطلب تلاش شده است تا علاوه بر توضیح سانترال و معایب آن، یک جایگزین مناسب نیز برای آن ارائه شود.

ویژگی‌های سانترال چیست؟

PBX مخفف Private Branch Exchange و یک شبکه تلفن خصوصی است که به کاربران امکان می‌دهد با یکدیگر صحبت کنند. اجزای سخت افزاری مختلف به صورت پشت سر هم کار می‌کنند تا اتصال به شبکه تلفن را فراهم کنند.

PBX شبکه تلفن داخلی یک شرکت را اداره می‌کند. و همچنین مسیریابی و ویژگی‌های متعدد تماس پیشرفته را برای تماس‌های ورودی و خروجی مدیریت می‌کند.

راه اندازی سانترال کار کوچکی نیست. یک شرکت برای داشتن سانترال باید از یک یا چند مدیر سیستم کمک بگیرد. شما همچنین به فضای فیزیکی برای قرار دادن سیستم PBX در دفتر، مانند کمد یا اتاق سرور نیاز دارید.

تبدیل شدن به یک اپراتور تلفن با یک PBX

سیستم تلفن سنتی به سیستم تلفن قدیمی ساده یا به اختصار POTS شناخته می‌شود. شرکت‌های تلفن با استفاده از شبکه تلفنی عمومی (PTSN) تماس‌ها را به دیگران متصل می‌کنند.

ارائه خدمات تلفنی به یک تجارت ارزان نیست. یک قبض تلفن تجاری معمولی به راحتی می تواند میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد. با این تفاضیل، باید راه بهتری وجود داشته باشد.

آیا سانترال یک راه حل است؟

PBX به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا یک سیستم تلفن داخلی را راه اندازی کنند و از خطوط تلفن کمتری استفاده کنند. سیستم‌های PBX برتر، گزینه‌‌هایی برای مدیریت پست صوتی، خدمه خودکار و پیام‌های ضبط شده دارند.

سانترال روشی را که کسب‌وکارها به تماس‌ها رسیدگی می‌کنند بازطراحی کرده است و ارتقای قابل توجهی را نسبت به محدودیت‌های گذشته ارائه کرده است. پیش از این، سانترال‌ها اختصاصی بودند و نگهداری آن‌ها بسیار دشوار بود.

امروزه سیستم‌های سانترال تا حد زیادی تکامل یافته‌اند. اگر بخواهیم بگوییم که نسخه تکامل یافته سانترال چیست؟ جواب تلفن‌های ویپ است که مقالات بسیاری درباره آن در مجله رها منتشر شده است.

معایب سانترال چیست؟

هزینه‌های اولیه به دلیل خرید مجوز سخت افزار و نرم افزار بیشتر است.

نیاز به مدیریت داخلی و تخصص.

هزینه‌های نگهداری به عهده مشتری است.

مدیریت آن اگر در چندین قسمت باشد، می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

امنیت شبکه توسط مشتری مدیریت می‌شود.

هر بار جابجایی‌ها، تغییرات و سایر موارد از این قبیل، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند.

بهترین جایگزین برای تلفن سانترال چیست؟

ما به طور قطع استفاده از تلفن ویپ را به عنوان بهترین جایگزین برای سانترال به شما معرفی می‌کنیم. در اینجا 5 دلیلی که باعث می‌شود نقل مکان به خدمات ویپ را توصیه کنیم برای‌تان برشمرده‌ایم.

هزینه بسیار پایین برای هر تماس

یک سیستم تلفن VoIP از پروتکل اینترنت برای برقراری تماس استفاده می‌کند. به جای استفاده از خطوط تلفن، تمام داده‌ های ارتباطی به بسته داده تبدیل شده و از طریق شبکه IP ارسال می‌شود.

برقراری تماس از طریق خطوط تلفن سنتی به این معنی است که یک خط توسط دو تماس گیرنده که از آن برای برقراری ارتباط استفاده می کنند گرفته می شود. از آنجایی که تنها تعداد زیادی خطوط قابل نصب وجود دارد، تماس‌هایی که از طریق تلفن ثابت انجام می‌شوند، به خصوص اگر از راه دور باشند، گران هستند.اما استفاده از اینترنت برای انتقال داده های تماس این مشکل را دور می زند و به طور کلی تماس های داخلی و بین راه را ارزان تر می کند.

در واقع، به کسب و کارهایی که از VoIP استفاده می کنند، اغلب توانایی برقراری تماس های راه دور داخلی و داخلی به صورت رایگان داده می شود. برای مثال، اگر شماره تلفنی که برای کسب‌وکار انتخاب می‌شود در ایالات متحده باشد، ارائه‌دهندگان اغلب همه تماس‌ها را در داخل «48 پایین‌تر» در ایالات متحده به صورت رایگان اجازه می‌دهند.

قابلیت جا به جایی و دورکاری

با سیستم تلفن VoIP، هیچ محدودیت فیزیکی وجود ندارد. شما این آزادی را دارید که طبق نیازهای کسب و کارتان بدون هیچ استرس اضافی جا به جا شوید.

تطبیق پذیری

استفاده از سیستم‌های تلفن VoIP به شما امکان می‌دهد با فناوری‌ترین دستگاه‌ها چند کار انجام دهید و به شما این امکان را می‌دهد تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

تماس‌های کنفرانسی

ویژگی هایی که ذکر شد تمام آن چیزی نیست که توسط VoIP آسان شده است. از آنجایی که همه تماس ها به جای خطوط تلفن اختصاصی از یک شبکه داده همگرا استفاده می کنند، ایجاد و شرکت در تماس های کنفرانسی بسیار آسان تر می شود. نه تنها این، بلکه خدمات VoIP کنفرانس های ویدئویی را نیز بسیار آسان تر می کند. البته، این نوع کنفرانس ها معمولا موارد خاص هستند. اما تعامل چهره به چهره با همکاران و مشتریان، در حالی که پرسنل تجاری خارج از دفتر هستند. با سیستم های تلفن VoIP بسیار قابل مدیریت است.

تعامل کارآمد با مشتری

با یک سیستم تلفن VoIP، می‌توانید انتخاب کنید که تماس‌هایتان کجا و چگونه زنگ می‌زند.

نتیجه‌گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سانترال چیست و چه مزایایی دارد با کارشناسان متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

قبل از بررسی سخت افزار ویندوز 11 و موارد پیرامون آن، جالب است بدانید که مایکروسافت رویداد ویندوز 11 را در یک برنامه آنلاین 45 دقیقه‌ای با عنوان “What’s next for Windows” در 24 ژوئن 2021 برگزار کرد. چند روز بعد، این شرکت اولین پیش نمایش سیستم عامل جدید را برای اعضای این شرکت منتشر کرد. برنامه پیش نمایش Windows Insider. و سپس، در 5 اکتبر 2021، مایکروسافت انتشار رسمی ویندوز 11 را اعلام کرد.

اگر فکر می‌کنید که این رویداد به طرزی غیرعادی سریع به نظر می‌رسد، تنها نیستید. طبق استانداردهای مدرن، انتشار ویندوز 11 با سرعتی برق آسا پیش رفته است. و این تنها چیزی نیست که در مورد این نسخه بسیار غیر متعارف و غیرعادی است.

موارد مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11 و مختصری درباره ویندوز 11

ویندوز 11 جانشین ویندوز 10 است. در واقع، مایکروسافت می‌توانست ویژگی‌های جدید را از طریق یک سری به‌روزرسانی‌ها و بدون تغییر نام به ویندوز 10 اضافه کند. در عوض، آن‌ها تصمیم گرفتند که این نسخه را با شماره نسخه جدید و فهرستی از ویژگی‌های جدید ارائه کنند.

این تغییرات شامل تجربه کاربری جدید، با رنگ‌ها و نمادهای تازه، تغییرات عمده در منوی استارت و نوار وظیفه، بازسازی گسترده تنظیمات، یک صفحه ابزارک طراحی شده برای ارائه تکه‌های کوچک از اخبار و یادآوری‌ها، و روش بهبود یافته برای بستن پنجره ها است. امنیت به کمک سخت‌افزار، که بخشی اختیاری از ویندوز 10 بود، اکنون اجباری است، به این معنی که بوت امن و رمزگذاری دستگاه به طور پیش‌فرض برای محافظت در برابر حملات آنلاین در دسترس هستند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11 چیست؟

برخلاف ویندوز 10 که برای اجرا بر روی سخت افزارهای قدیمی مناسب بود، ویندوز 11 به سخت افزار نسبتاً جدیدی نیاز دارد و صرفا به عنوان یک نسخه ارتقاء یافته در رایانه‌های شخصی قدیمی نصب نمی‌شود. اکثر رایانه‌های شخصی که در سال 2019 یا بعد از آن طراحی و فروخته شده‌اند، با ویندوز 11 کار می‌کنند. دارندگان رایانه‌های شخصی که امکانات کمتری از حداقل نیازها دارند، ممکن است همچنان بتوانند ویندوز 11 را نصب کنند، اما مایکروسافت هشدار می‌دهد که این نصب‌ها پشتیبانی نمی‌شوند.

موارد مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11

پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریع‌تر با دو یا چند هسته در یک پردازنده سازگار 64 بیتی یا سیستم روی یک تراشه (SoC)

رم: حداقل 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود

امنیت: TPM نسخه 2.0، سیستم عامل UEFI، قابلیت بوت امن

کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر، با درایور WDDM 2.0

صفحه نمایش: نمایشگر با وضوح بالا (720p)، مانیتور 9 اینچی یا بزرگتر، 8 بیت در هر کانال رنگی

درباره سخت افزار ویندوز 11

برای بررسی سازگاری سخت افزار ویندوز 11، برنامه PC Health Check را دانلود و اجرا کنید. سخت‌افزارهای قدیمی‌تر احتمال کمتری دارد که از بررسی‌های سخت‌گیرانه ویندوز 11 عبور کنند. برای مثال، اکثر پردازنده‌های نسل هفتم اینتل در لیست CPUهای سازگار نیستند. رایانه های شخصی خریداری شده در سال 2016 یا قبل از آن پشتیبانی نمی شوند.

ویندوز 11 به یک جزء امنیتی سخت افزاری به نام ماژول TPM، همراه با سیستم عامل UEFI (بدون بایوس قدیمی مجاز نیست) و Boot ایمن نیاز دارد. الزام UEFI همچنین به این معنی است که دیسک های سیستم باید با استفاده از استاندارد GUID Partition Table (GPT) راه اندازی شوند. سیستم‌هایی که از سیستم قدیمی Master Boot Record (MBR) استفاده می‌کنند، پشتیبانی نمی‌شوند.

تقریبا همه رایانه‌های شخصی طراحی و ساخته شده از سال 2015 دارای پشتیبانی TPM 2.0 هستند، اگرچه ممکن است برای فعال کردن آن مجبور باشید به تنظیمات سیستم عامل بروید. نکته دیگر اینکه ویندوز 11 فقط به عنوان یک سیستم عامل 64 بیتی برای CPUهای 64 بیتی موجود است.

ویژگی‌های جدید در رابط کاربری ویندوز 11 چیست؟

برای یک ناظر معمولی، ویندوز 11 مانند یک تم با شکوه برای ویندوز 10 به نظر می‌رسد. ما فقط این نیست، چرا که تغییرات بصری قابل توجهی در تجربه کاربری ویندوز 11 (UX) وجود دارد، از جمله نمادهای جدید، با رنگ های زنده تر و گوشه‌های گردتر، و همچنین فونت سیستم جدید.

از سوی دیگر، تنظیمات تغییری کامل پیدا کرده است. یک صفحه ناوبری جدید در سمت چپ، دسترسی آماده به دسته‌های اصلی را فراهم می‌کند. با بخش‌هایی در سمت راست که برای فعال کردن تنظیمات سیستم و گزینه‌های شخصی‌سازی، باز می‌شوند. یکی از پیشرفت‌های قابل توجه، نمایشگر دقیقی است که میزان مصرف باتری را ساعت به ساعت نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید کدام برنامه‌ها مسئول تخلیه غیرعادی باتری هستند.

در دستگاه‌ها و تبلت‌های دارای قابلیت لمسی مانند سرفیس پرو، تغییرات بزرگی را در نحوه عملکرد قلم و عناصر لمسی با انتقال زیباتر از حالت رایانه شخصی به رایانه لوحی و بالعکس مشاهده خواهید کرد. همچنین یک ویژگی جدید تایپ صوتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد متن را به صورت خودکار در هر برنامه یا جعبه متنی تایپ کنید. (کلید Windows + H را فشار دهید تا این ویژگی فعال شود.)

آیا ویندوز 11 در ماشین مجازی اجرا می‌شود؟

بله، شما می‌توانید ویندوز 11 را در VM نصب کنید. در واقع می‌توانید یک TPM مجازی در ماشین مجازی ویندوز 11 ایجاد کنید که نیازهای سخت افزاری سیستم عامل جدید را برآورده کند. در یک هایپروایزر نوع 1 مانند Hyper-V خود مایکروسافت، شما توسط همان الزامات CPU که بر روی رایانه شخصی فیزیکی حاکم است، محدود خواهید شد.

آیا برنامه ها و دستگاه های سخت افزاری موجود من با ویندوز 11 کار می‌کنند؟

اکثر برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که با ویندوز 10 کار می‌کنند باید مطابق انتظار در ویندوز 11 نیز کار کنند. سیستم عامل جدید به اندازه کافی شبیه نسخه قبلی خود است و تفاوت‌ها نباید برای اکثر برنامه‌ها مشکلی ایجاد کند. بهترین راه برای بررسی سازگاری یک برنامه ویندوز، نصب ویندوز 11 در یک ماشین مجازی و اجرای آن است.

نتیجه‌گیری

اگر پس از ارتقاء به ویندوز 11 مشکل سازگاری با سخت افزار یا نرم افزار پیدا کردید، 10 روز فرصت دارید تا آن ارتقا را به نصب قبلی ویندوز 10 برگردانید. این گزینه پس از 10 روز ناپدید می‌شود، پس معطل نکنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سخت افزار ویندوز 11 با ما تماس حاصل فرمایید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

Reels از قابلیت های جدید اینستاگرام است که به وسیله آن می‌توانید ویدیوهای سرگرم کننده ایجاد کنید و با دوستان خود یا هر کسی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. فیلم‌های 15 ثانیه‌ای را با صدا، جلوه‌ها و ابزارهای خلاقانه جدید ضبط و ویرایش کنید. می‌توانید Reels را با فالوورهای خود در فید به اشتراک بگذارید، و اگر یک حساب عمومی دارید، ریلزها را از طریق فضای جدیدی در Explore در دسترس جامعه گسترده‌تر اینستاگرام قرار دهید. Reels in Explore به هر کسی این شانس را می‌دهد که در اینستاگرام به یک خالق تبدیل شود و به مخاطبان جدیدی در سطح جهانی دست یابد.

شیوه ایجاد ریلز به عنوان یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام چیست؟

در پایین دوربین اینستاگرام گزینه Reels را انتخاب کنید. انواع ابزارهای ویرایش خلاقانه را در سمت چپ صفحه خود خواهید دید که به ایجاد ریلز کمک می‌کند.

ابزارهای ریلز

صوتی

آهنگی را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام جستجو کنید. همچنین می‌توانید از صدای خود به سادگی و با ضبط کردن آن استفاده کنید. اگر یک حساب عمومی داشته باشید، هنگامی که یک ریلز را با صدای خودتان به اشتراک می‌گذارید، صدای شما به شما نسبت داده می‌شود و افراد می‌توانند با انتخاب “استفاده از صدا” از محتوایتان، ریلز با صدای شما ایجاد کنند.

جلوه‌های AR

یکی از افکت‌های متعدد موجود در گالری افکت‌ها انتخاب کنید تا چندین کلیپ با افکت‌های مختلف ضبط کنید.

تایمر و شمارش معکوس

تایمر را تنظیم کنید تا هر یک از کلیپ های‌تان را بدون نگه داشتن دکمه ضبط، ریکورد کند. هنگامی که ضبط را فشار می‌دهید، قبل از شروع ضبط برای مدت زمانی که انتخاب کرده‌اید، شمارش معکوس 3-2-1 را مشاهده خواهید کرد.

سرعت

برای افزایش یا کاهش سرعت بخشی از ویدیو یا صدایی که انتخاب کرده‌اید نیز یک گزینه وجود دارد.

Reels از قابلیت های جدید اینستاگرام است که بسیار محبوب شده است. Reels را می‌توانید با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و توسط اینستاگرام در Explore شناسایی شوید.

اگر یک حساب عمومی دارید

می توانید ریلز خود را در یک فضای اختصاصی در Explore به اشتراک بگذارید، اکسپلور این شانس را به شما می‌دهد که توسط جامعه گسترده‌تری در اینستاگرام دیده و کشف شوید. وقتی ریلزهایی را به اشتراک می‌گذارید که دارای آهنگ‌ها، هشتگ‌ها یا جلوه‌های خاصی هستند، اگر کسی روی آن آهنگ، هشتگ یا افکت کلیک ‌کند، Reels شما ممکن است در صفحات اختصاصی ظاهر شود.

اگر یک حساب خصوصی دارید

Reels تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را اعمال می‌کند. در این حالت می‌توانید آن را در فید به اشتراک بگذارید تا فقط دنبال کنندگان خودتان ببینند. طبق قوانین حریم خصوصی و قابلیت های جدید اینستاگرام، افراد نمی‌توانند از صدای اصلی ریلز شما استفاده کنند. همچنین افراد نمی‌توانند ریلزهای شما را با دیگرانی که شما را دنبال نمی‌کنند به اشتراک بگذارند.

مرحله نهایی

هنگامی که ریلز شما آماده شد، به صفحه اشتراک گذاری بروید، تصویر کاور را تغییر دهید، یک عنوان و هشتگ اضافه کنید و دوستان خود را تگ کنید. بعد از اینکه Reels خود را به اشتراک گذاشتید، در صفحه اینستاگرام شما، و در یک برگه جداگانه به نام Reels نمایش داده ‌می‌شود.

نکته بسیار مهم

چه یک حساب عمومی  داشته باشید چه یک حساب خصوصی، می توانید ریلز خود را مانند استوری با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر این کار را انجام دهید، ریلز شما مانند یک استوری معمولی عمل می‌کند. یعنی در قسمت جست و جوی ریلزها به اشتراک گذاشته نمی‌شود، در نمایه صفحه شما ظاهر نمی‌شود و پس از 24 ساعت ناپدید می‌شود.

Reels به افراد راه‌های جدیدی برای ابراز وجود، کشف بیشتر چیزهایی که در اینستاگرام دوست دارند، می‌دهد و به هر کسی که جاه‌طلبی برای تبدیل شدن به یک خالق است کمک می‌کند در مرکز صحنه قرار گیرد.

آینده ریلز به عنوان یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام

پس از گذشت یک سال، Reels اینستاگرام جایگاه خود را در پلتفرم مستحکم کرده است.

همچنین این قابلیت ثابت کرده است که یک هک رشد و تعامل بسیار ارزشمند است.و البته این تازه شروع ماجراست.

با ادغام ویژگی‌های «خرید» و «محتوای مارک‌دار»، می‌بینیم که برندها و کسب‌وکارها از Reels به عنوان راهی برای تبلیغ خلاقانه محصولات و مشارکت با اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای مارک‌دار استفاده می‌کنند.

معرفی برچسب‌های محتوای مارکدار راهی برای اینستاگرام است تا اطمینان حاصل کند که سازندگان هنگام ایجاد محتوای برند، شفافیت را افزایش می‌دهند، و ایجاد، اشتراک‌گذاری و تقویت محتوای برند را برای سازندگان و برندها آسان‌تر می‌کند.

الگوریتم Reels اینستاگرام چگونه عمل می‌کند

همانطور که Reels به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه کاربران اینستاگرام تبدیل می‌شود، انتظار داریم به همان نسبت، ابزارهای ویرایش ویدیوی درون برنامه‌ای، افشای الگوریتم و بینش بیشتری را ببینیم. برند یا کسب و کار شما هر چه که باشد، به وسیله Reels یک فرصت خلاقانه در انتظار شما است.

تا الان الگوریتم هر بخش تازه‌ای از قابلیت های جدید اینستاگرام کمی مرموز بوده است. ریلز هم از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص وقتی صحبت از Reels Explore و پستی که اینستاگرام به صورت پیشنهادی نشان می‌دهد به میان می‌آید.

آنچه ما در مورد الگوریتم Reels می‌دانیم این است که :

سرگرم کننده هستند (یعنی مردم را خوشحال می‌کند، توجه آن‌ها را جلب می‌کند، آن‌ها را می‌خنداند، یا یک سورپرایز سرگرم کننده دارد)

الهام بخش هستند (یعنی روندی را شروع می‌کنند که دیگران به راحتی می‌توانند در آن شرکت کنند)

به وسیله ابزارهای خلاقانه مانند متن، فیلتر یا جلوه های دوربین، محتوای خود را حذاب‌تر می‌کنند.

از ویدیوی عمودی استفاده می کنند

همچنین از  کتابخانه موسیقی اینستاگرام و یا صدای خودتان در Reels استفاده کنید.

البته اکثر  نکات مربوط به ریلز تجربی هستند! سعی کنید چیزهای جدید را امتحان کنید، خودتان باشید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

و از طرف دیگر، اینستاگرام توصیه می کند که نباید ریلزهایی را پست کنید که:

به دلیل وضوح پایین، تار هستند.

با یک حاشیه در اطراف‌شان آپلود می‌شوند.

قسمت اعظم تصویر را متن پوشش داده است.

نتیجه گیری

ریلز به عنوان قابلیت های جدید اینستاگرام، روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. این فیچر در همین فاصله کوتاه در اینستاگرام بسیار معروف و محبوب شده است به طوری که به عنوان یک هک رشد و تعامل موثر شناخته می‌شود. در مقاله‌های بعدی به قابلیت های جدید اینستاگرام که به خود ریلزها اضافه شده است خواهیم پرداخت.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که مقوله دورکاری به طور گسترده‌ای رایج و محبوب شده است.البته به طبع آن، در کنار مزایای بسیارش، مشکلاتی را در دل خود جای داده است. از جمله مواردی که افراد نیز به شدت در جست و جوی آن هستند، سامانه شکایت دورکاری ا‌ست. چرا که مسائل و مشکلاتی در ادامه فرآیند دورکاری به وجود خواهد آمد که احساس نیاز به یک سامانه شکایت دورکاری را در افراد ایجاد کرده است. در این مقاله به مسائل مختلفی پیرامون دورکاری خواهیم پرداخت.

سامانه شکایت دورکاری وجود خارجی دارد؟

جواب خیر است. در حال حاضر چنین سامانه‌ای تحت عنوان سامانه شکایت دورکاری در ایران وجود خارجی ندارد.

بنابراین خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا در عدم حضور این سامانه، خودتان بتوانید تمهیدات لازم را لحاظ کنید.

از آنجایی که اصطلاح دورکاری برای اولین بار در دهه 1970 ابداع شد، محققان و متخصصان شایستگی کار دور از دفتر را مورد بحث قرار دادند. زیرا نشان دهنده یک تغییر اساسی در نحوه انجام تجارت تاریخی سازمان ها بود.

تلاش‌های پیچیده برای درک واقعی مفاهیم دورکاری، تعاریف و مفهوم‌سازی‌های بسیار متنوع از دورکاری، زمینه‌های متنوعی است که تحقیقات در آن انجام شده است.

هدف ما در این مقاله بررسی تحقیقات موجود در مورد دورکاری در تلاش برای درک بهتر آنچه ما به عنوان یک جامعه علمی در مورد دورکاری و پیامدهای آن می‌دانیم است.

همچنین می‌توانید متوجه شوید اگر یک سامانه شکایت دورکاری به وجود بیاید در چه مواردی می‌توانید به آن مراجعه کنید.

پس از بررسی مختصری از تاریخچه دورکاری و توسعه آن، با بحث در مورد چالش‌های تعریفی ذاتی در ادبیات موجود شروع می‌کنیم و تعریف جامعی از دورکاری که ریشه در تحقیقات موجود دارد، ارائه می‌کنیم.

سپس پیامدهای دورکاری را برای مسائل کاری، خانوادگی، نگرش ها و نتایج کاری کارکنان، از جمله رضایت شغلی، تعهد سازمانی و شناسایی، استرس، عملکرد، دستمزد، رفتارهای کناره گیری، و معیارهای سطح شرکت بررسی می کنیم.

دورکاری

در فوریه 2013، زمانی که ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو، کارمندان یاهو را از کار کردن در خانه منع کرد، غوغای رسانه‌ای برپا شد (Guynn, 2013). مایر اظهار داشت که این ممنوعیت به منظور ایجاد یک محیط مشارکتی و خلاقانه ضروری است. منتقدان از این حرکت به عنوان بازگشت به عصر حجر یاد کردند و مایر را متهم کردند (Godreau, 2013). اندکی بعد، مدیر عامل شرکت Best Buy، هوبرت جولی، به پلنی تحت عنوان «محیط کاری فقط نتایج» (ROWE) خاتمه داد. این برنامه به کارمندان اجازه می‌داد تا زمانی که کار انجام شده باشد، از هر مکانی و در هر زمانی کار کنند. جولی اظهار داشت که این برنامه «از نظر رهبری اساسا ناقص است». او همچنین تاکید داشت که نیاز به بسیج کارکنان و تلاش برای گردش کار است. لغو گزینه کار از راه دور در این سازمان‌های معروف، بحث‌های ملی را در مورد شایستگی این عمل برانگیخت.

بحث بر سر دورکاری تعجب آور نیست، زیرا این عمل نشان دهنده تغییری اساسی در نحوه انجام کار سازمان ها در طول تاریخ است و پیامدهایی برای طیف گسترده ای از مسائل دارد.

چالش های دورکاری را بشناسید

در حالی که بسیاری از ما رویای کار از خانه را در سر می پرورانیم، بسیاری از کسانی که تجربه کار از راه دور را دارند متوجه می شوند تنها چیزی که اهمیت دارد این نیست. دقیقا چنین ذهنیتی بعدتر باعث می‌شود تا مجبور شوید در گوگل عبارت سامانه شکایت دورکاری را جست و جو کنید. و هنگامی که شروع کنید، چالش ها می توانند از مزایای آن بیشتر شوند. در اینجا پنج موضوعی که باید به آنها توجه کرد و راهکارهایی برای کاهش آسیب ذکر کرده‌ایم:

ارتباط دشوار

وقتی در دفتر نیستید، دیگر نمی توانید کنار میز کسی بایستید و با او ارتباط بگیرید یا مکالمات مهم را بشنوید. در عوض، در استفاده کردن از اسکایپ برای حفظ همان سطوح ارتباطی جدی باشید. ایجاد رفاقت در محل کار از طریق صفحه نمایش رایانه یا تلفن دشوارتر است، اما اگر ارتباط را در اولویت قرار دهید، می توان آن را انجام داد.

 عدم پیشرفت شغلی

شما اهداف و مسئولیت های موقعیت خود را برآورده می کنید یا از آنها فراتر می روید، اما احتمال دارد ارتقا شغلی در کار نباشد. برای نشان دادن فداکاری خود، اطمینان حاصل کنید که برنامه منظمی برای سفر حضوری دارید. و تا جایی که می توانید، زمانی را برای ایجاد روابط کاری مثبت رودررو اختصاص دهید. البته این مورد را می‌توانید در صورت وجود سامانه شکایت دورکاری ارجاع دهید.

روابط ضعیف

حقیقت شگفت انگیز این است که بادورکاری، خواه ناخواه ملزم به تنها کار کردن هستید. برای بسیاری از دورکارها ایجاد و ادامه روابط دشوار است. با شرکت ، ایجاد برنامه و گزارش شبکه و جستجوی فعالانه افراد با نفوذ در حوزه کاری خود، مطمئن شوید که شخصیت‌های تلویزیونی تنها کسانی نیستند که هر روز به آنها گوش می‌دهید. اجتماعی ماندن در زندگی واقعی تضمین می کند که می توانید در فضای آنلاین سازنده بمانید.

برنامه طاقت فرسا

افرادی که از راه دور کار می کنند اغلب در یک فضای ذهنی همیشه فعال گیر می کنند، و این احتمال وجود دارد که نسبت به زمانی که در دفتر بودند، آزادی کمتری را تجربه کنند. به خصوص اگر در منطقه زمانی متفاوت از همکاران خود باشند. سعی نکنید کار از خانه را با تحمیل یک برنامه بی پایان به خود جبران کنید. بی اثر است و می تواند به سرعت منجر به فرسودگی شغلی شود. یک برنامه کاری ایجاد کنید و با شروع و پایان هر روز در یک زمان مشخص به آن پایبند باشید. اگر کار نکرد، می‌توانید یک میز یا دفتر اجاره کنید تا به‌طور فیزیکی برنامه‌های کاری و شخصی خود را مشخص کنید. آسیب دیدن شما وارد شدن لطمه به کارتان در این زمینه را حتی به سامانه شکایت دورکاری هم نمی‌توانید ارجاع دهید، پس باید حواستان را جمع کنید.

 از دست دادن رویدادها

وقتی از گروه جدا می‌شوید، بسیاری از رویدادهایی را که همکاران با هم در ارتباط هستند را از دست خواهید داد. ارتباط با تیم و عضویت در تیم به اندازه انجام کار، خارق العاده حیاتی است. هنگامی که از راه دور کار می کنید، مهم است که نه تنها از لباس خواب خود بیرون بیایید و هر روز صبح لباس بپوشید، بلکه از چالش های دیگری که دورکارها با آن روبرو هستند نیز آگاه باشید. این مسئولیت شماست که شغل خود را مدیریت کنید و در عین حال یک برنامه انعطاف پذیر را تنظیم کنید.

نتیجه‌گیری

هنوز برای ایجاد یک سامانه شکایت دورکاری اقداماتی انجام نشده است.احتمالا می‌تواند به خاطر این باشد که خود مساله دورکاری همچنان یک مقوله پیچیده است. هنوز تمام جوانب این داستان بررسی نشده و مسیری برای پیگیری دقیق آن وحود ندارد. واژه دورکاری برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است، محققان از اصطلاحات و مفهوم‌سازی‌های مختلفی در هنگام گزارش نتایج مطالعات دورکاری استفاده کرده‌اند.

فقدان یک تعریف و مفهوم پذیرفته شده به طور قابل توجهی مانع درک ما از این حالت کار شده است، زیرا نتایج اغلب در بین مطالعات قابل مقایسه نیستند.

دورکاری با تمامی عناوین کار از راه دور،کار توزیع شده، کار مجازی، کار انعطاف پذیر، کار از راه دور در یک مکان انعطاف پذیر ، شناخته شده است. این اصطلاحات مختلف، در حالی که همپوشانی دارند، اغلب مفاهیم متفاوتی از دورکاری را در بر می گیرند. در مجموع، اختلاف در تعاریف و تمرکز پژوهش، ترکیب جامع دانش از این حالت کار را دشوار می کند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم درباره پشتیبانی انلاین رها، به برخی سوالات پاسخ دهیم. یقینا در هر سازمان کالاها و خدماتی برای ارائه به مخاطب هدف در نظر گرفته شده است. در این بین ،تبلیغات و بازاریابی، مشتریانی را به ارمغان می‌آورد و برای مخاطبان درباره فعالیت‌های آن مجموعه آگاهی ایجاد می‌کند. اما چیزی که این مشتریان را حفظ می‌کند، خدمات مشتری است. به همین دلیل و برای بالا بردن سطح رضایتمندی مشتری، ما برای آسودگی شما پنل پشتیبانی رها را راه‌اندازی کردیم.

خدمات پشتیبانی انلاین رها به چه صورت است؟

خدمات پشتیبانی شامل آن خط‌ مشی‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که بر نحوه تعامل سازمان با مشتریان حاکم است.

پس از آن که کالا یا خدماتی از رها دریافت کردید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که نیازمند بررسی و پشتیبانی یک تیم متخصص باشد. در این صورت با مجموعه رها تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی یک پیامک حاوی لینک crm و یوزرنیم- پسورد را برای شما ارسال کند. بعد از باز شدن دسترسی‌تان به crm مشکل پیش آمده را به صورت تیکت ثبت خواهید کرد تا همکاران ما در تیم فناوری و اطلاعات در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند. تیم فاوا به وسیله راهنمایی و توضیح راه حل به شما یا در اختیار گذاشتن یک فایل آموزشی، مرجوع کردن محصول و یا ریموت زدن از راه دور در صدد برطرف کردن مشکل خواهد بود. پشتیبانی انلاین رها یک شیوه بسیار کارآمد، موثر و البته سریع برای رسیدگی و رفع نقص در خدماتی‌ است که دریافت کرده‌اید.

وجود خدمات پس از فروش و پشتیبانی در هر مجموعه نشان دهنده ضمانت کیفیت و همچنین اطمینان یک مجموعه به توانایی‌های خود در پاسخگویی به نیازمندی‌های مشتری‌ است. پشتیبانی رها به وسیله این که همواره مسیر بسیار راحت و آسانی برای پیگیری مشتریان دارد، باعث رضایتمندی درصد بالایی از مخاطبین شده است.

مزایای پشتیبانی انلاین رها

اهمیت به مخاطب و مشتری خود

تعامل با اعضای پنل پشتیبانی انلاین یعنی مخاطب صدایی دارد. در واقع به این معنی‌ست که مشتری رها می‌تواند اطمینان داشته باشد که به نظر آن‌ها اهمیت داده می‌شود.

سهولت دسترسی

پنل پشتیبانی انلاین رها به گردش افتادن سریع پروژه‌ها را تضمین می‌کند. این پنل امکان ثبت سریع و بدون دردسر برای مشتری و همچنین دسترسی فوری برای بازخورد به مشتری را میسر می‌کند.

اندازه گیری نگرش‌های طولی

وجود این پنل باعث می‌شود اگر مشتریان ما قبلا از سازمان راضی‌تر بوده‌اند و اما الان اندکی بازخورد آن‌ها منفی‌تر شده است، بتوانیم سریعا متوجه آن شده و سعی کنیم بفهمیم که چه عواملی باعث شده مخاطبان ما این احساس را داشته باشند و بر اساس آن تغییراتی ایجاد کنیم.

مقرون به صرفه بودن پنل پشتیبانی انلاین رها

اگر دقت کرده باشید زمانی که محصول و کالایی خدمات پشتیبانی ندارد، در طول زمان هزینه‌هایی را برای شما ایجاد کرده است. هزینه‌هایی مانند هزینه پیگیری و تماس برای یافتن یک تیم متخصص و یا هزینه رفت و آمد و غیره.در این حالت، خدمات پشتیبانی آنلاین موجب شده است تا علاوه بر این که با یک دسترسی بسیار آسان و سریع برای مشکل خود اقدام می‌کنید، در هزینه‌ها نیز بسیار صرفه‌جویی کنید.

کیفیت پاسخ ها

یکی مزیت‌های بزرگ پشتیبانی رها بالا بودن کیفیت پاسخگویی‌ست. تمام اعضای مجموعه رها، با دقت و سرعت به سوالات شما پاسخ خواهند داد و مسائل به وجود آمده را پیگیری می‌کنند.

نتیجه‌گیری

این‌ها به هیچ وجه تنها مزایایی نیستند که پشتیبانی انلاین رها به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به نظر شما مزایای استفاده از پنل‌های پشتیبانی مشتری چیست؟ آیا تاکنون استفاده از پشتیبانی‌های انلاین برای شما خوب کار کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

Citrix XenServer یک پلتفرم مجازی‌سازی کامل و مدیریت شده است که بر روی هایپروایزر قدرتمند Xen ساخته شده است. فناوری Xen به عنوان سریع‌ترین و امن‌ترین نرم‌افزار مجازی سازی در صنعت شناخته شده است. XenServer برای مدیریت کارآمد سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس طراحی شده است و علاوه برا اینکه باعث یکپارچگی سرور می‌شود، مقرون به صرفه است و برای تداوم کسب و کار مناسب است.

مجازی سازی سرور با استفاده از XenServer چگونه است؟

مجازی سازی سرور فناوری سودمندی‌ست که چندین ماشین مجازی را قادر می‌سازد بر روی یک سرور فیزیکی واحد اجرا شوند. هر ماشین مجازی توسط Hypervisor کاملاً از ماشین‌های میزبان زیرین جدا می‌شود. و به هر ماشین مجازی اجازه می‌دهد تا سیستم عامل‌ها و برنامه‌های مختلف را اجرا کند. از آنجایی که ماشین‌ها از میزبان اصلی جدا شده‌اند، مهمان می‌تواند در حین کار از یک سرور فیزیکی میزبان به میزبان دیگر منتقل شود. این به عنوان مهاجرت زنده شناخته می‌شود. این ویژگی‌ها نحوه رویکرد سازمان‌ها با محاسبات مجازی را تغییر می‌دهند.

مزایای استفاده از XenServer چیست؟

XenServer یک پلتفرم مجازی سازی در فضای ابری‌ست که شامل تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای ایجاد و مدیریت یک زیرساخت مجازی است.

هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

در واقع با کاهش تعداد سرورهای فیزیکی مورد نیاز در مرکز داده، سازمان‌ها می‌توانند در هزینه‌های برق خود صرفه‌جویی کنند.

چابکی و کارایی فناوری اطلاعات در سازمان را افزایش می‌دهد.

سازمان‌ها به راحتی می‌توانند با تغییر ظرفیت، بهینه سازی مکان VM و خودکارسازی وظایف مدیریتی، خود را با تغییر نیازهای مرکز داده و محاسبات وفق دهند.

عملکرد و بهره‌وری کاربر را بهبود می‌بخشد.

با استفاده از آن، بازیابی خودکار از خرابی سخت افزار، و ارائه قابلیت‌های Failover در شرایط وقوع فاجعه، دسترسی کاربران نهایی به برنامه های حیاتی، تضمین می‌شود.

نسخه‌های ممتاز XenServer این پلتفرم را گسترش می‌دهد و هر سازمان‌ با هر اندازه‌ای را قادر می‌سازد تا فرآیندهای مدیریتی را یکپارچه و خودکار کنند و یک سلوشن مرکز داده مجازی داشته باشند.

Xen Hypervisor

هایپروایزر Xen ، هسته تمام پلتفرم‌های مجازی سازی مبتنی بر Xen را تشکیل می‌دهد و مانند VMware ESXi و Microsoft Hyper-V، یک هایپروایزر فلزی برهنه است. این بدان معنی‌ است که اولین کدی که روی دستگاه شروع می شود Hypervisor است و برای مدیریت سیستم به یک سیستم عامل همه منظوره نیاز نیست.

Xen که در ابتدا در دانشگاه کمبریج انگلستان طراحی شد، نه تنها هایپروایزر هسته ای را در XenServer بلکه در Oracle VM نیز تشکیل می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک هایپروایزر اختیاری در توزیع های اصلی لینوکس مانند CentOS، Debian و SUSE Linux Enterprise Server استفاده شود.

وسعت توسعه سیتریکس در این زمینه، تضمین می‌کند که فناوری Xen Hypervisor با روندهای تغییر در عملیات مرکز داده همگام است و در عین حال بر ارائه خدمات هایپروایزر متمرکز است.

همراه با عمق توسعه موجود در هایپروایزر Xen، توجه به این نکته مهم است که هر محصول مبتنی بر Xen بستگی دارد کدام نسخه از هایپروایزر Xen را پشتیبانی کند و کدام ویژگی‌های آن نسخه را ادغام کند. به این ترتیب، طبیعی‌ست که برخی از ویژگی های هایپروایزر موجود در Xen در سولشن‌های آماده دیگر مورد استفاده قرار نگیرند.

ابزار مجازی سازی Xen

هایپروایزر Xen به سادگی مدیریت ماشین مجازی را انجام می‌دهد و به نوعی ابزار برای کنترل عملکرد آن نیاز دارد. گزینه libvirt، کتابخانه‌ای برای مدیریت مجازی سازی XAPI، API و مدیریت Xen است. هنگام پیاده‌سازی یک راه‌حل سفارشی مبتنی بر Xen، می‌توانید ابزاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. با این حال، از آنجا که XenServer یک راه حل مجازی سازی Xen بسته بندی شده است، ابزار XAPI برای شما انتخاب شده است.

نتیجه‌گیری

در حالی که از نقطه نظر فنی XenServer با VMware vSphere و Microsoft Hyper-V برابری می‌کند، رقبای آن اکوسیستم‌های قوی‌تر و بازار مشتریان بیشتری دارند. XenServer و به طور کلی Citrix، برای استفاده در موارد خاص مناسب است. و به احتمال زیاد به پیشرفت خود در این فضا ادامه خواهد داد.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در بسیاری از شبکه‌های سازمانی که دارای طیف وسیعی از محیط‌های نصب هستند، تبدیل POE بسیار کاربردی و با اهمیت است. با توجه به مزایای زیاد کابل‌های فیبر نوری که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبدل رسانه‌ای PoE انتخاب کاملا مناسبی برای شبکه‌های سازمانی است. در این مقاله به چهار طرح شبکه PoE و سه کاربرد از آن‌ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

تبدیل POE چیست؟

برق از طریق اترنت (POE) فناوری است که به کابل‌های شبکه امکان انتقال برق را می‌دهد. به عنوان مثال، یک دوربین دیجیتال امنیتی معمولاً هنگام نصب نیاز به دو اتصال دارد:

  • یک اتصال شبکه، برای اینکه بتوان با تجهیزات ضبط و نمایش ویدئو ارتباط برقرار کرد
  • یک اتصال برق، برای رساندن نیروی الکتریکی مورد نیاز دوربین برای کار کردن

اگر دوربین دارای POE باشد، فقط باید اتصال شبکه برقرار شود، زیرا برق خود را نیز از این کابل دریافت می‌کند.

چرا از تبدیل POE استفاده کنیم؟

این مبدل مزایای زیادی همراه دارد:

صرفه جویی در زمان و هزینه

در این حالت، کابل‌های شبکه برای نصب به برقکار ماهر نیاز ندارند و می‌توانند در هر مکانی قرار گیرند. که با کاهش زمان و هزینه نصب کابل برق همراه‌اند.

انعطاف‌پذیری

بدون اتصال به پریز برق، دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های IP را می‌توان در هر جایی که بیشتر مورد نیاز است قرار داد و در صورت لزوم به راحتی تغییر مکان داد.

ایمنی

تبدیل POE هوشمند است و برای محافظت از تجهیزات شبکه در برابر اضافه بار، کمبود نیرو یا نصب نادرست طراحی شده است.

قابلیت اطمینان

در واقع می‌توان گفت POE به جای مجموعه‌ای از آداپتورهای دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امکان وجود دارد که آن را با یک منبع تغذیه، بدون وقفه پشتیبان‌گیری کرد یا آن را کنترل کرد تا به راحتی دستگاه‌ها را غیرفعال یا بازنشانی کند.

مقیاس پذیری

داشتن توان موجود در شبکه به این معنی است که نصب و توزیع اتصالات شبکه ساده و مؤثر است.

معرفی سه حوزه کلیدی تبدیل POE

سوئیچ POE

یک سوئیچ شبکه است که دارای انتقال برق از طریق اترنت داخلی است. به سادگی و مانند سایر دستگاه‌های شبکه، آن را به سوئیچ متصل کنید.

سوئیچ‌های POE  برای انواع کاربردها در دسترس هستند.

دوربین‌های IP – POE

اکنون در دوربین‌های نظارتی تحت شبکه، تبدیل POE در جایی که امکان استقرار سریع و جابجایی آسان فراهم باشد وجود دارد.

امکانات بی سیم

WiFi و بلوتوث APها و خوانندگان RFID معمولا با PoE سازگار هستند تا مکان دور از خروجی‌های AC و جابه‌جایی پس از بررسی‌های سایت امکان‌پذیر باشد.

نحوه ارتقاء به POE

افزودن POE به شبکه شما ساده است و دو مسیر وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

تلفن های VoIP  حوزه اصلی تبدیل POE

استفاده از POE به این معنی است که تلفن‌ها یک اتصال واحد به یک پریز دیواری دارند و می‌توان آن‌ها را از راه دور خاموش کرد، درست مانند سیستم‌های آنالوگ قدیمی‌تر.

یک Midspan یا POE injector

برای افزودن قابلیت Power Over Ethernet به پیوندهای شبکه استفاده می‌شود. Midspans را می توان برای ارتقاء تاسیسات LAN موجود به POE استفاده کرد و راه حلی همه کاره را در مواردی که پورت های POE کمتری مورد نیاز است ارائه کرد. ارتقاء هر اتصال شبکه به POE به سادگی متصل کردن آن از طریق Midspan و مانند سوئیچ های POE است.

Midspans به صورت واحدهای نصب شده روی قفسه چند پورت یا انژکتورهای تک پورت ارزان قیمت موجود هستند. همچنین با استفاده از اسپلیتر POE می‌توان دستگاه‌های برقی مانند دوربین‌های IP را به POE ارتقا داد. تقسیم کننده POE به شبکه دوربین متصل می شود و برق POE را قطع می کند. بدین صورت آن را به ولتاژ پایین تر و مناسبی برای دوربین تبدیل می‌کند.

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت مبدل‌های رسانه‌ای تحت عنوان تبدیل PoE روشی مقرون به صرفه برای توسعه و گسترش استفاده از کابل‌های فیبرنوری است. مزیت‌های ذکر شده برای استفاده از این تبدیل نیز مزید بر علت‌اند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

زیروکلاینت nopc اغلب در یک محیط زیرساختی برای مجازی سازی دسکتاپ (VDI) استفاده می‌شود. با استفاده از زیروکلاینت nopc، سرور که میزبان سیستم عامل (OS) و برنامه‌های نرم افزاری است، به صورت بی‌سیم یا با کابل قابل دسترسی است.

زیروکلاینت nopc چگونه کار می‌کند؟

زیروکلاینت‌ها دستگاهی برای تغییر مسیر ورودی/خروجی (I/O) هستند. زیرو کلاینت nopc تمام ورودی‌های کاربر مانند:کلیک‌های ماوس، فشار دادن کلید، و غیره را به سرور ارسال می‌کند. و آن داده‌ها را برای نمایش در مانیتور بازمی‌گرداند.

نام زیروکلاینت یا مشتری صفر از آن گرفته شده است. چرا که تقریبا تمام پردازش‌ها در سمت سرور انجام می‌شود و هیچ پردازشی سمت مشتری انجام نمی‌شود.

زیرو کلاینت nopc از سیستم عامل استفاده نمی‌کند. دارای یک پردازنده داخلی است که برای استفاده از پروتکل انحصاری و برقراری ارتباط با سرور طراحی شده است.

می‌توان آن را برای پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف مانند Microsoft RDP یا Citrix HDX تغییر داد، اما معمولا در یک زمان فقط می‌توان آن را برای یک پروتکل بهینه کرد.

هیچ داده‌ای در زیرو کلاینت nopc ذخیره نمی‌شود، زیرا هیچ حافظه محلی وجود ندارد. بنابراین همه برنامه‌ها بر روی یک سرور و در یک مرکز داده، از راه دور تهیه و مدیریت می‌شوند.

مشخصات سخت افزاری زیروکلاینت nopc

اغلب از نظر فیزیکی کوچک هستند. درواقع بیش از یک فوت قد، حدود دو اینچ عرض، و وزن تقریبا دو پوند ندارند.

این دستگاه ها معمولا: شامل یک پردازنده با سیستم عامل اصلی نصب شده روی آن، و ترکیبی از پورت ها از جمله HDMI، DVI، DisplayPort، USB و Ethernet هستند.

یک پورت برای منبع تغذیه نیز وجود دارد. برخی از Zero Client ها از چندین مانیتور پشتیبانی می‌کنند.

زیروکلاینت با تین کلاینت چه تفاوتی دارد؟

دستگاه‌های زیرو هیچ سیستم عاملی ندارند، در حالی که یک تین کلاینت دارای سیستم عامل است.

زیروکلاینت‌ها فقط برای یک نوع اتصال از یک واسطه اتصال – برای مثال مایکروسافت، VMware و Citrix – و پروتکل اتصال خاص آن کارگزار بهینه شده‌اند. دستگاه‌های تین کلاینت برای چندین نوع اتصال بهینه شده‌اند.

اساسا، Zero Client هیچ محاسباتی سمت کلاینت انجام نمی‌دهد و thin Client حداقل محاسبات را انجام می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که زیروکلاینت بیش از تین کلاینت به اتصال شبکه وابسته باشد.

مزایای زیروکلاینت nopc

مصرف برق بسیار کم

بسیار ارزان تر از رایانه های شخصی یا تین کلاینت ها

عدم وجود نرم افزار در مشتری به این معنی است که هیچ آسیب پذیری در برابر بدافزار وجود ندارد.

مدیریت آسان

تجربه کاربری بهبود یافته ناشی از افزایش کارایی سخت افزار.

البته یکی از معایب زیروکلاینت‌ها این است که آن‌ها اغلب توانایی محدودی در زمینه گرافیک دارند.

ویژگی های زیروکلاینت nopc

دارای فرکانس 1.2 و 1.8 بسته به مدل زیروکلاینت.

دارای پروتکل ارتباطی RFX و RDP بسته به مدل.

دارا بودن پردازنده ARM Cortex A9.

زیروکلاینت و VDI

Zero Clientها به دلیل مزایای منحصر به فردشان اغلب در تنظیمات VDI استفاده می‌شوند. Zero Clientها همچنین بوت‌آپ نسبتا سریعی دارند و به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند که در صورت لزوم معمولا شامل به‌روزرسانی‌های ساده سیستم‌افزار است. علاوه بر این، زیرو کلاینت nopc را می‌توان از راه دور توسط مدیران فناوری اطلاعات پیکربندی کرد. زیرا آن‌ها در یک زیرساخت محاسباتی متمرکز مدیریت می‌شوند. و نیازی به نزدیکی فیزیکی کارمند فناوری اطلاعات با دستگاه ندارند. کاربران میتوانند دسکتاپ مجازی خود را در هر نقطه پایانی با تنظیمات شخصی بارگذاری کنند. این برای مواقعی مناسب است که نقطه پایانی با مشکل تعمیر و نگهداری مواجه می‌شود. در این صورت، کاربر می‌تواند از دستگاه دیگری برای دسترسی به دسک‌تاپ خود استفاده کند و تجربه دسک‌تاپ یکسانی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

زیروکلاینت nopc مقرون به صرفه ترین زیروکلاینت موجود با طول عمر طولانی‌ است. کاهش شدید هزینه‌های تامین دسکتاپ و هزینه‌های مدیریت و نگهداری مداوم به طور قابل توجهی کمتر از رایانه‌های شخصی رومیزی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانش بنیان رها تماس بگیرید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

عملکرد و کاربرد دو نیاز اصلی برای پذیرش گسترده مجازی سازی است. برای تحقق این وعده لازم است تا پلتفرم مجازی‌سازی عملکردی عالی را با حداقل تلاش ارائه دهد. عملکرد و کاربردهای مجازی سازی چندین بعد مختلف را در بر می‌گیرد. در این روش چندین ماشین مجازی که روی یک سرور کار می‌کنند باید به خوبی مقیاس شوند و منابع را به طور موثر بین کاربران به اشتراک بگذارند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه عملکرد مجازی سازی در تمام این سطوح با پیشرفت در نرم افزار و سخت افزار پیشرفت کرده است. سپس در مورد برخی از چالش‌ها و فرصت‌هایی که در پیش رو داریم با ورود به عصر رایانش ابری صحبت می‌کنیم.

مجازی سازی چه کاربردی دارد؟

هنگامی که یک محیط را مجازی می‌کنید، سرور فیزیکی شما قادر به ارائه چندین ماشین مجازی خواهد بود. این ماشین‌های مجازی می‌توانند سیستم‌عامل‌های مختلفی داشته باشند و برنامه‌های متفاوتی را اجرا کنند. در حالی که هنوز همگی روی یک سرور فیزیکی واحد میزبانی می‌شوند. ادغام برنامه‌ها در محیط‌ های مجازی یک رویکرد مقرون‌به‌صرفه‌تر است، زیرا می‌توانید منابع فیزیکی کمتری را مصرف کنید، در نتیجه به شما کمک می‌کند پول کمتری را برای خرید انواع مختلف سرورها خرج کنید و در هزینه سازمان خود صرفه‌جویی کنید.

حرکت به سمت سازمان و محیطی سبزتر

وقتی بتوانید تعداد سرورهای فیزیکی را که در یک سازمان از آن استفاده می‌کنید کاهش دهید، منجر به کاهش میزان مصرف انرژی می‌شود. که خود این موضوع دارای دو مزیت سبز است:

هزینه‌های کسب‌ و کار را کاهش میدهد و این پول را می‌توان در جای دیگری دوباره سرمایه‌گذاری کرد.

ردپای کربن مرکز داده را کاهش میدهد.

موارد زیر تنها تعدادی از مزایای بسیاری است که مجازی سازی می‌‎تواند برای سازمان شما به ارمغان بیاورد.

کاهش زمان توقف و افزایش انعطاف پذیری در موقعیت های بازیابی بلایا

هنگامی که بر اثر یک فاجعه سرور دچار آسیب شود، واحد IT مجموعه مسئول جایگزینی یا تعمیر آن است این موضوع ممکن است ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد. اما توجه نمایید که اگر شما از مجازی سازی استفاده نمایید شما یک کپی از تمامی اطلاعات موجود بر روی ماشین مجازی  آسیب دیده دارید. که در نتیجه میتوانید به دور از آسیب های این بلایا به فعالیت خود ادامه دهید این موضوع مهم ترین کاربردهای مجازی سازی است. در این روش فرآیند بازیابی اطلاعات تنها چند دقیقه طول می‌کشد که به طور قابل‌ توجهی انعطاف‌پذیری محیط را افزایش می‌دهد و تداوم کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد. اما در روش های سنتی ساعت‌های بسیاری را باید برای تهیه و راه‌اندازی یک سرور فیزیکی جدید صرف نمود.

افزایش کارایی و بهره وری تنها مزیت مجازی سازی نیست

با سرورهای کمتر، تیم های فناوری اطلاعات شما می‌توانند زمان کمتری را برای حفظ سخت افزار فیزیکی و زیرساخت فناوری اطلاعات صرف کنند. در نتیجه این موضوع افزایش کارایی و بهره وری تیم شما را به همراه خواهد داشت تا زمان خود را صرف امور دیگر نمایند. و شما می‌توانید به جای گذراندن فرآیند پرزحمت و طاقت فرسا اعمال به روزرسانی تک به تک سیستم ها، برنامه ها را در تمامی ماشین های مجازی به صورت یکجا نصب، به روزرسانی و نگهداری کنید.

افزایش امنیت یکی از کلیدی ترین کاربردهای مجازی سازی

یک مدیر ماشین مجازی می تواند فعالیت برنامه های کاربر را کنترل و فیلتر کند، بنابراین از انجام برخی عملیات مضر جلوگیری می‌کند. منابعی که توسط میزبان در معرض دید قرار می‌گیرند می‌توانند پنهان شوند یا به سادگی از کاربر محافظت شوند. هنگام برخورد با کدهای نامعتبر، افزایش امنیت یک الزام است.

اشتراک گذاری امن تر یکی از کاربردهای مجازی سازی

امکان به اشتراک گذاری منابع فیزیکی بین چندین کاربر یکی دیگر از کاربردهای مجازی سازی است. در این روش میتوان گروهی از میزبان‌های مجزا را به هم متصل کرد و به عنوان یک میزبان مجازی به کاربران نشان داد. این قابلیت با نرم افزار مدیریت خوشه‌ای پیاده سازی شده است که منابع فیزیکی یک گروه همگن از ماشین ها را مهار می‌کند و آن ها را به عنوان یک منبع واحد نشان می‌دهد.

کاربردهای مجازی سازی این امکان را فراهم می‌کنند که فعالیت کاربر را فیلتر کرده و از عملیات مضر کاربران جلوگیری کنید. علاوه بر این ویژگی ها، یکی دیگر از قابلیت های مهمی که توسط مجازی سازی فعال می‌شود، تنظیم عملکرد است. کنترل عملکرد کاربر با تنظیم دقیق ویژگی های منابع در معرض از طریق محیط مجازی آسان تر می‌شود.

نتیجه گیری

مجازی سازی محیط شما می‌تواند مقیاس پذیری را افزایش دهد و به طور همزمان هزینه ها را کاهش دهد، و به طور خلاصه و جمع بندی شده میتوان موارد زیر را به عنوان کاربردهای مجازی سازی نام برد.

صرفه جویی اقتصادی چشمگیر در کوتاه مدت و بلند مدت

صرفه جویی در مصرف انرژی

افزایش مدیریت و نظارت

افزایش راندمان کاری

سهولت در پشتیبان گیری از اطلاعات

نگهداری ساده تر و بهینه تر سرویس ها

استفاده بهینه از ظرفیت سخت افزار موجود

کاهش نیاز به سخت افزار

تامین بهتر امنیت اطلاعات

مدیریت امنیت اطلاعات

امکان اعمال تغییرات، بسیار سریع‌تر و با انرژی کمتر

کاهش فضای فیزیکی مصرفی برای سیستم های آی تی در دیتا سنتر ها و حتی میز کاربران

کار و پایداری بی وقفه حتی در صورت خرابی سخت افزار و یا ارتقا سخت افزار

کاهش چشمگیر مصرف پهنای باند در شبکه

افزایش پایداری شبکه و زیر ساخت

آلودگی صوتی و حرارتی پایین تر

افزایش سرعت و کیفیت سرویس های نرم افزاری

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در حالی که تاثیر تکنولوژی بر زندگی بشر، شامل تاثیرات مثبت نیز بوده است، شواهدی مبنی بر اثرات منفی فناوری و تکنولوژی و استفاده بیش از حد از آن نیز وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه ممکن است منجر به مشکلات روحی و جسمی مانند خستگی چشم و مشکل در تمرکز شوند. همچنین احتمال دارد منجر به بیماری‌های جدی‌تری مانند افسردگی شوند. در این مقاله با تاثیر تکنولوژی بر زندگی و سلامت روانی و جسمی و همچنین نحوه ایجاد عادات سالم و جلوگیری از استفاده بیش از حد آن آشنا می‌شوید.

تاثیر تکنولوژی بر زندگی و سلامت روانی

استفاده بیش از حد یا وابستگی به فناوری ممکن است اثرات روانی نامطلوبی داشته باشد، که در ادامه به معرفی برخی از این تاثیرات میپردازیم.

انزوا

رسانه‌های اجتماعی برای گرد هم آوردن افراد طراحی شده‌اند، اما ممکن است در برخی موارد اثر معکوس داشته باشند. یک مطالعه در سال 2017 در جوانان 19 تا 32 ساله نشان داد افرادی که بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بیش از سه برابر از افرادی که اغلب از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند احساس انزوای اجتماعی می‌کنند.

یافتن راه‌هایی برای کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، مانند تعیین محدودیت‌های زمانی برای برنامه‌های اجتماعی، ممکن است به کاهش احساس انزوا در برخی افراد کمک کند.

افسردگی و اضطراب

با یک بررسی سیستماتیک در سال 2016 در مورد ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت روان مانند: افسردگی و اضطراب نتایجی بدست آمد. به نظر می‌رسد افرادی که تعاملات مثبت و حمایت اجتماعی بیشتری در این پلتفرم‌ها داشتند، سطوح پایین‌تری از افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کردند.

با این حال، عکس آن نیز صادق بود. افرادی که تعاملات اجتماعی منفی بیشتری داشتند و بیشتر مستعد مقایسه اجتماعی بودند، سطوح بالاتری از افسردگی و اضطراب را تجربه کردند. بنابراین، با اینکه به نظر می‌رسد ارتباطی بین رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان وجود دارد، یک عامل تعیین کننده مهم، انواع تعاملاتی است که افراد در این پلتفرم‌ها دارند.

تاثیر تکنولوژی بر زندگی و سلامت جسمانی

استفاده از فناوری ممکن است خطر مشکلات فیزیکی را نیز افزایش دهد. که در ادامه به چند نمونه از این تاثیرات می‌پردازیم.

خستگی چشم

تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها می‌توانند توجه افراد را برای مدت طولانی به خود جلب کنند. و این منجر به خستگی چشم می‌شود. علائم خستگی چشم می‌تواند شامل تاری دید و خشکی چشم باشد. خستگی چشم همچنین ممکن است منجر به درد در سایر نواحی بدن مانند سر، گردن یا شانه‌ها شود.

چندین عامل تکنولوژیکی که منجر به خستگی چشم می‌شود، عبارت است از:

زمان طولانی نگاه کردن به صفحه نمایش

روشنایی صفحه نمایش

مشاهده از فاصله خیلی نزدیک یا خیلی دور

وضعیت نشستن نامناسب

مشکلات بینایی

دوری منظم از صفحه نمایش ممکن است احتمال خستگی چشم را کاهش دهد. هر فردی که این علائم را احساس می‌کند باید برای معاینه به اپتومتریست مراجعه کند.

موارد نام برده شده یکی از موارد تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان است.

قانون 20-20-20 برای مشاهده دیجیتال

برای استفاده از این قانون، پس از هر 20 دقیقه تماشای صفحه نمایش، 20 ثانیه استراحت کنید و به چیزی در فاصله حداقل 20 فوتی نگاه کنید. انجام این کار ممکن است به کاهش فشار روی چشم‌ها کمک کند.

وضعیت بدنی نامناسب

نحوه استفاده بسیاری از افراد از دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه نیز عاملی مهم در دردهای بدنی‌ است. و با گذشت زمان، تبدیل به مشکلات اسکلتی عضلانی می‌شود.

اگر فرد به جلو خم شده و به صفحه نمایش نگاه کند. فشار غیرضروری بر گردن و ستون فقرات وارد خواهد شد.

یک مطالعه 5 ساله در مجله Applied Ergonomics ارتباطی بین کار کردن با تلفن همراه و گردن درد یا کمردرد نشان داد. یک مطالعه در سال 2018 در مجله European Spine نشان داد که وضعیت گردن هنگام ارسال پیامک هیچ تفاوتی در علائمی مانند گردن درد ندارد.

البته ممکن است عوامل دیگری مانند سن و سطح فعالیت نیز بر گردن درد تأثیر بگذارند. اصلاح وضعیت بدن در حین استفاده از رایانه یا تلفن همراه به بهبود کلی وضعیت بدن و برطرف شدن درد در ناحیه مرکزی، گردن و پشت کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، اگر فردی در حین کار متوجه شود که ساعت‌ها در همان حالت نشسته است، مانند نشستن پشت میز و وضعیت خود را تغییر دهد، به کاهش فشار روی بدن خود کمک کرده است.

علاوه بر این، استراحت‌های کوتاه، مانند پیاده‌روی، ممکن است به شل نگه داشتن عضلات و جلوگیری از تنش و وضعیت نادرست کمک کند.

مشکلات خواب

تاثیر تکنولوژی بر زندگی از زاویه منفی آن مشکلات خواب نیز هست. این تأثیر مربوط به این است که نور آبی، مانند نور تلفن‌های همراه، کتابخوان‌های الکترونیکی و رایانه‌ها، مغز را تحریک می‌کند.

به گونه‌ای که حتی نور آبی برای برهم زدن ریتم طبیعی شبانه روزی بدن کافی است. این اختلال می‌تواند خوابیدن را سخت‌تر کند یا باعث شود فرد در روز بعد هوشیاری کمتری داشته باشد.

برای جلوگیری از تأثیر بالقوه نور آبی بر مغز، افراد می‌توانند از وسایل الکترونیکی که نور آبی ساطع می‌کنند، یک یا دو ساعت قبل از خواب خودداری کنند. و در عوض فعالیت‌های ملایمی مانند خواندن کتاب، انجام حرکات کششی ملایم یا حمام کردن را جایگزین کنند.

تاثیر تکنولوژی بر زندگی و کاهش فعالیت بدنی

بیشتر فناوری‌های دیجیتال روزمره بی‌تحرک هستند. از جمله تاثیر تکنولوژی بر زندگی و سبک زندگی بی‌تحرکی‌ست، که مشخص است اثرات منفی بر سلامتی دارد. مانند:

چاقی

بیماری قلب و عروقی

دیابت نوع 2

مرگ زودرس

تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان می‌دهد که فناوری‌های فعال، مانند اعلان‌های اپلیکیشن، ایمیل‌ها و فناوری‌هایی که ورزش را ترویج می‌کنند، ممکن است بی‌تحرکی کوتاه‌مدت را کاهش دهند. چنین چیزی می تواند به افراد کمک کند تا الگوهای سالمی داشته باشند و از نظر بدنی فعال‌تر شوند.

تاثیر تکنولوژی بر زندگی کودکان

مغز کودکان هنوز در حال رشد است و ممکن است نسبت به مغز بزرگسالان به اثرات فناوری و استفاده بیش از حد از آن حساس تر باشد. مروری بر مطالعات مختلف در سال 2018 به اثرات نامطلوب احتمالی برای کودکان هنگام استفاده از فناوری‌های مختلف اشاره کرد.

کودکانی که بیش از حد از فناوری‌های رایج مااند گوشی‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌کنند، تاثیر تکنولوژی بر زندگی آن ها نیز بیشتر بوده و ممکن است بیشتر با مشکلاتی مواجه شوند. مشکلاتی مانند:

عملکرد تحصیلی پایین

عدم توجه

خلاقیت کم

تاخیر در رشد زبان

تاخیر در رشد اجتماعی و عاطفی

عدم تحرک بدنی و چاقی

کیفیت خواب ضعیف

مسائل اجتماعی مانند ناسازگاری اجتماعی و اضطراب

رفتارهای پرخاشگرانه

اعتیاد به این فناوری ها

نتیجه‌گیری

تاثیر تکنولوژی بر زندگی بشر و در عصر جدید بسیار مشهود است و دیگر کمتر کسی‌ست که این تاثیرات را احساس نکرده باشد. تکنولوژی دو جنبه دارد که می‌توان از جنبه مثبت آن استفاده کرد و بهره برد، اما نباید تاثیر منفی آن را نادیده گرفت. تاثیراتی که نام برده و توضیح داده شد، مانند ضعف بدنی و کم خوابی و بی تحرکی میتواند عملکرد سیستم ایمنی، سیستم قلبی عروقی و سستم هرمونی را مختل کرده و باعث چاقی نیز بشود. پس در استفاده از تکنولوژی محتاط باشید.

  • شرکت دانش بنیان رها