تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فکس سرور چیست؟

برای این که تمامی کارکنان یک شرکت یا سازمان توانایی ارسال و دریافت فکس تحت شبکه (اینترنت و اینترانت) را داشته باشند لازم است تا سیستمی در شبکه‌ی شرکت به صورت کلاینت سرور راه اندازی شود. پیشنهاد استفاده از فکس سرور برای بهبود عملکرد و مکانیزه کردن عملیات ارسال و دریافت فکس ها است. با این اقدام دیگر نیاز به استفاده از دستگاه های فکس قدیمی نیست. و ارسال فکس به صورت دیجیتال برای تمامی خطوط تلفنی امکان پذیر است. دستگاه های فکس سرور در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری قابل عرضه هستند.

فکس سرور سخت افزاری

فکس‌سرورهای سخت افزاری به دستگاه هایی گفته می‌شود که در غالب یک سخت افزار واحد و با بهره گیری از یک سیستم عامل منحصر به فرد، ایمن، غیر قابل هک و سریع، سرویس ارسال و دریافت فکس را در شبکه های LANو  WAN، Internet در اختیار یک یا گروهی از کاربران یک سازمان قرار می‌دهد.

وظیفه فکس سرور چیست؟

این نوع فکس از فناوری FOIP یا همان FAX OVER IP گفته می‌شود استفاده می‌کند. و تمامی ارتباطات فکس یک شرکت یا سازمان را از طریق سیستم سخت افزاری خود سازمان‌دهی می‌کند. با استفاده از این سیستم تمامی مکاتبات تحت فکس سرور، به‌ صورت مرکزی مدیریت و سازمان‌دهی می‌شود. همچنین شرکت‌های دارای  شعب‌های مختلف در سرتاسر کشور می‌توانند با استفاده از هر نوع بستر شبکه (اینترنت – اینترانت) فکس‌های خود را به‌ صورت داخلی و بدون استفاده از خط تلفن و هزینه برای یکدیگر ارسال نمایند.

چرا شرکت‌ها به Fax Server نیاز دارند؟

این یک راهکار مناسب و همیشگی جهت یکپارچه سازی و سفارشی کردن مکاتبات از طریق فکس استفاده از این روش است. همچنین کاربردی مقرون‌ به‌ صرفه و حرفه‌ای جهت بایگانی کردن اسناد ارسال و دریافت شده است. دارا بودن امنیت بالا و محافظت از اطلاعات محرمانه و جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به اسناد یکی دیگر از دلایل استفاده از فکس سرور است.

سطوح مختلف Fax Server

این سامانه در سه سطح مختلف عرضه می شود که با توجه به نیاز کاربران هر ی از این سطوح به افراد پیشنهاد خواهد شد.

سطح یک: دارای یک پنل کاربری تحت وب است که کاربران با توجه به مقدار دسترسی که توسط مدیر شبکه به آن ها داده است عملیات ارسال و دریافت فکس را انجام خواهند داد.

سطح دو: این نوع دسترسی بسیار مناسب برای سازمان های دولتی و پرجمعی است که عملیات ارسال و دریافت فکس خود را از طریق اتوماسیون های اداری نظیر crm انجام میدهند.

سطح سه: این سطح پیشرفته ترین دسترسی را دارد. که ترکیب شده از لایسنس های سطح 1 و 2 می باشد. به این صورت که شرکت های که سطح دو سامانه مورد نیاز آن‌ها است.

اما می خواهند از قابلیت های فکس سرور در سطح اول استفاده کنند و عملیات ارسال و دریافت فکس را  خارج از بایگانی اتوماسیون را نیز انجام دهند. می توانند با تهیه این سطح از قابلیت کامل یک Fax Server پیشرفته استفاده نمایند.

ویژگی‌ها و مزایای فکس سرور

صرفه جویی در مصرف کاغذ

حذف کامل جوهر در روند ارسال و دریافت فکس

قابلیت ارسال و دریافت تعداد نامحدود خط فکس به‌ طور هم‌زمان

ارسال مکاتبات به‌ صورت دستی و خودکار

پشتیبانی از کلیه فرمت‌های اسناد (PDF-TIF-TXT)

سیستمی مناسب برای مدیریت، نمایش و ویرایش فکس‌ها با پسوند TIF

امکان تماس خودکار جهت ارسال فکس

تعمیر و نگهداری آسان Fax Server

قابلیت ایجاد قوانین مختلف برای فکس‌های دریافتی یا کارتابل کاربران

دارای سیستم بایگانی دستی و خودکار فکس های دریافتی و ارسالی

امکان پشتیبانی از نسخه ویندوز کلاینت، ویندوز سرور، پنل تحت وب و مدیریت تلفنی سیستم

سازگاری با نرم افزار Outlook و Exchange

امکان ارسال فکس های دریافتی از طریق Fax Server به پست الکترونیک کاربران

امکان پرینت گرفتن از فکس ها

امکان مدیریت دسترسی کاربران

قابلیت بارگذاری فکس‌ها بر روی FTP هاست سازمان

امکان ارسال فایل اسکنر شده به صورت فکس

امکان ارسال هوشمند فکس در برنامه زمانی منظم

قابلیت ارسال گروهی فکس با مدیریت کلیه تنظیمات مربوطه

دارای سیستم پشتیبان گیری منظم طبق برنامه زمانی قابل تنظیم

امکان ایجاد منو به تعداد نامحدود و دسته‌بندی فکس های دریافتی و ارسالی

نتیجه گیری

با ایجاد روندهای هوشمند و استفاده از فکس سرور شرکت ها و سازمان ها به کاهش هزینه‌ها سوق پیدا خواهند کرد. راه اندازی فکس اینترنتی درون سازمانی لازم و ضروری است. هر ارگان و یا سازمانی می تواند برای خود این سرویس را به صورت اختصاصی داشته باشد که در محرمانه نگه داشتن فکس های مهم شرکت های تجاری گوناگون و سازمان های دولتی کمک بسزایی می‌نماید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

تلفن اینترنتی رایگان به معنای تماس بر بستر اینترنت است. در حال حاضر افراد بسیاری از آن استفاده می‌نمایند. که با این روش امکان مکالمه به صورت نامحدود و رایگان با هرکجای دنیا امکان پذیر است. نکته ای که برای برقراری تماس با تلفن اینترنتی رایگان وجود دارد این است که افراد باید دسترسی به اینترنت داشته و از یک نرم افزار مشخص برای برقراری تماس استفاده نمایند.

تحول در شرکت ها با تلفن اینترنتی

در قرن جدید بسیاری از شرکت های بزرگ و کسب و کارها از خط اینترنتی استفاده می‌کنند. که مزایای بسیاری را برایشان در پی دارد. و مهم‌ترین این مزایا برخورداری از تلفن و داخلی مد نظرهرفرد به هنگام دورکاری است. و دیگر نیاز نیست تا افراد حتما حضور در محل کار برای پاسخ به داخلی های خود داشته باشند. تمامی افراد دارای این خطوط قادر خواهند بود تا در یک شبکه به صورت رایگان با یکدیگر تماس بگیرند. این در صورتی است که تماس درون شبکه‌ای با خطوط مخابراتی چیزی حدود 35 تومان بر دقیقه هزینه بر است.

منظور از تماس داخلی با خطوط تلفن اینترنتی چیست؟

منظور از تماس داخلی این است که شما یک خط اینترنتی تهیه و روی یک مرکز تلفن از نوع اینترنتی راه اندازی می‌کنید و به تعداد کاربران خود تعدادی داخلی در نظر میگیرید. کاربران در هر جایی از ایران که باشند به راحتی با گرفتن شماره داخلی یکدیگر تماس بر قرار می‌کنند و از مزایای تلفن‎‌های اینترنتی رایگان استفاده می‌‎کنند. در صورتی که شما با خطی غیر از خطوطی که پیش شماره ای شبیه شما دارند تماس برقرار کنید این ارتباط دارای هزینه خواهد بود اما باز هم هزینه ها تا حد نسبتا خوبی ازان تر از مخابرات می باشد. که بسته به هر اپراتور متفاوت است.

آیا در ایران نیز تلفن به صورت اینترنتی و رایگان وجود دارد؟

تلفن اینترنتی در ایران نیز گسترش زیادی داشته است. حتی با وجود این که در استفاده از چند پلتفرم محدودیت هایی وجود دارد اما مکالمه از طریق واتس اپ و سایر نرم افزارها برای مردم تبدیل به یک عادت شده است. بنابراین ما در ایران نیز این امکانات را داریم. اما نباید فراموش کرد که لازمه تماس رایگان اینترنتی اتصال هر دوطرف مکالمه به اینترنت است. رهابل یکی از اپراتورهای ارائه دهنده خطوط تلفن اینترنتی است که در انواع مختلف متناسب با نیازهای گوناگون محصولات خود را عرضه کرده است.

انواع محصولات رهابل

سامانه ابری رهابل

رهابل سخت افزاری

رهابل نرم افزاری

با سامانه ویپ ابری رها لازم نیست تا هیچ گونه سخت افزار به خصوصی خریداری کنید زیرا با تلفن های همراهی که در دسترس دارید نیز قادر خواهید بود تا از این روش تماس برخوردار شوید. و صرفا لازم است تا یک تلفن هوشمند و یک خط اینترنت داشته باشید تا از این سامانه تحت بستر اینترنت بهره مند شوید.

سامانه ابری رهابل

با سامانه ابری رها قادر به داشتن یک خط تلفن هوشمند خواهید بود. که این خط به نام شما و با پیش شماره شهر دلخواهتان خواهد بود. مهم‌ترین نکته در این شماره ها این است که می‌توانید به صورت مادام العمر از این خطوط تلفن اینترنتی استفاده نمایید. و قابلیت جا به جایی هم خواهید داشت. برای داشتن سافت فون روی موبایل پرسنل هم نیازی نیست که پرسنل حتما به اینترنت وای فای مجموعه وصل شوند. بلکه با هر اینترنتی حتی با اینترنت سیم کارت خود بدون نیاز به تغییرات، می‌توانند از سامانه تلفن ویپ رها استفاده کنند. در واقع با اتصال به هر اینترنتی سافت فون رهابل فعال است.

ویژگی های سامانه ابری رها

قابلیت ارسال و دریافت فکس

پنل اپراتوری شنود مکالمات

مکالمه با کیفیت HD

قابلیت داشتن کانال های هم زمان به تعداد دلخواه

خطوط تلفنی ایمن

مدیریت و نظارت یکپارچه از هر کجا

دارای شماره هوشمند

عدم نیاز به سخت افزار به خصوص

و ……

تمامی قابلیت های دیگری که در یک سامانه ویپ وجود دارد بدون هیچ گونه محدودیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

در حالی که استفاده از تلفن اینترنتی ، در برخی از کشورهای دنیا جرم بوده و محدودیت های بسیاری حتی با بکارگیری vpn دارد ؛ اما اخیرا در ایران رایج شده و غیر مجاز نیست. تماس اینترنتی فقط از طریق برنامه های خاص و بهره مندی از اینترنت در دو طرف امکان پذیر است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید، تماس ها و تلفن های اینترنتی بوجود آمدند که از جمله سرویس های کاربردی و محبوب می باشند. جالب ترین نکته در رابطه با تلفن اینترنتی رها این است که هزینه مکالمه از طریق این خطوط ارزان تر از خطوط مخابراتی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات رهابل فقط کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد بسیاری داشته است به طوری که هر شرکت کوچک و یا بزرگ لازم دارد تا از خدمات پشتیبانی IT برای بهینه سازی زیرساخت شبکه بهره‌مند شود. استفاده از ابزارهای مرتبط به فناوری اطلاعات آن چنان رشد داشته که دوام و توسعه هر کسب و کاری بدون این ابزارها تقریبا غیر ممکن است. از این رو بهینه سازی زیر ساخت شبکه نقش بسیار مهمی در کسب و کار ما دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات با ارائه خدمات و سرویس ها منجر به افزایش سرعت کار می‌شوند. در نتیجه راندمان کاری را افزیش می‌دهند. و رشد و توسعه کسب و کارها نیز فراهم می شود. تقریبا امروزه فناوری اطلاعات نه تنها موجب کاهش هزینه ها می شود بلکه به توسعه و گسترش کسب و کارها نیز کمک می‌نماید.

بهینه سازی زیرساخت شبکه یکی از مهم‌ترین ارکان

برای داشتن یک شبکه اصولی و استاندارد لازم است تا زیرساخت آن را به بهترین شکل پیاده سازی نمایید تا در آینده با مشکلاتی در این زمینه روبرو نشوید. زمانی که زیرساخت شبکه براساس اصول طراحی و پیاده‌سازی شده باشد می‌تواند امکان مدیریت متمرکز در شبکه و همچنین یکپارچه‌سازی آن را برای مدیران شبکه فراهم کند. به طوری که مدیران شبکه بتوانند تمامی سرویس ها و کاربران شبکه را مدیریت و کنترل کنند. پیاده‌سازی یک زیرساخت اصولی در شبکه به معنای ایجاد یک بستر مطمئن و مناسب جهت کاربری حرفه‌ای می‌باشد.

توجه نمایید که ارتقا و بهینه سازی شبکه نیز همانند پیاده سازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. تنها راهی که می‌توان شبکه را سرپا نگه داشت بهینه‌سازی و ارتقا آن‌ها به صورت منظم است. در غیر این صورت شبکه شرکت و یا سازمان شما به یک شبکه قدیمی و منسوخ شده تبدیل می‌شود. که کارایی مفیدی برای کسب‌ و‌ کار شما و کارمندانتان نخواهد داشت. توجه داشته باشید که پس از پیاده‌سازی اصولی زیرساخت شبکه برای بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه و ارتقا مرتب آن باید از نیازهای آتی و ظرفیت فعلی شبکه شرکت و یا سازمان خود مطلع باشید.

موارد حائز اهمیت قبل از اقدام به بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه

در نظر گرفتن شرایط فعلی شبکه

قبل از اینکه به فکر بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه شرکت و یا سازمان خود باشید باید تمامی شرایط شبکه فعلی خود را مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است سرویس هایی فعال شوند که موجب صرفه هزینه بسیار زیادی شده اما کارایی چندانی برایتان نداشته باشد. که چنین امری ممکن است ضررهای زیادی به شما و کسب‌وکارتان وارد کند. از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تمامی شرایط فعلی شبکه خود را مورد بررسی قرار دهید. تجهیزات موجود، سرویس های نصب شده و نحوه عملکرد فعلی شبکه را آنالیز و ثبت کنید.

نیازسنجی

مراحل نیازسنجی را جدی بگیرید و پس از این که تمامی نیازهای شبکه خود را باتوجه به سرویس‌های مدرن جمع‌آوری کردید برای عملیات بهینه‌سازی دست به کار شوید.

امکان‌سنجی تمامی منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه

این مرحله نیز نوعی دیگر از نیازسنجی در شبکه می‌باشد. که ابتدا باید تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه دارید را لیست کنید. و در لیست جداگانه‌ای تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه به آن‌ها نیاز دارید را قرار دهید. تا هنگام بهینه‌سازی شبکه و ارتقا آن از لحاظ منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هیچ‌گونه مشکلی پیدا نکنید. برای اجرا یا ارتقاء شبکه کامپیوتری، تجهیزات موجود و میزان بودجه را در نظر می گیریم و مناسب ترین راهکار را انتخاب می کنیم.

انتخاب بهترین راهکاری

از میان تمامی راهکارهایی که برای بهینه‌ سازی زیر ساخت شبکه شما وجود دارد بهترین راهکار را متناسب با نیازی که دارید انتخاب کنید. برنامه‌ریزی برای‌ آینده‌ مستلزم‌ آگاهی از ظرفیت‌ فعلی‌ شبکه‌ و دانستن‌ نیازهای‌ آتی‌ شبکه‌ است. در ضمن‌ باید دانست‌ که‌ چطور این‌ نیازها با طراحی‌ خاص‌ شبکه‌ ارتباط‌ پیدا می‌کند.

مشاوره و راهکارها در حوزه های بهینه سازی زیرساخت شبکه

مشاوره و ارائه راهکار در زمینه راه اندازی و یا ارتقای بستر ارتباطی (انتخاب تجهیزات مناسب و برندهای معتبر)

مشاوره و ارائه راهکار جهت خرید و یا ارتقای سرور

مشاوره و ارائه راهکار جهت راه اندازی و یا ارتقاء بستر مدیریتی شبکه

مشاوره و ارائه راهکارهای مانیتورینگ و کنترل شبکه

مشاوره و ارائه راهکارهای امنیتی شبکه

مشاوره و ارائه راهکارهای ارتباطی داخلی و خارجی

نتیجه گیری

در دنیایی که سرعت فرآیندهای کاری لحظه به لحظه بیشتر شتاب می گیرد. شرکت هایی که از فناوری های جدید برای همگامی با این حرکت بهره نبرند در آینده جایگاهی نخواهند داشت. اگر در حوزه شبکه های کامپیوتری اطلاعاتی ندارید و از مزایا و کاربردهای آن در شرکت خود بی بهره هستید. ما بهترین راهکارها را بر اساس فعالیتتان به شما ارائه خواهیم داد. با ما تماس بگیری تا مشاوران متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و بهینه سازی زیرساخت شبکه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

زندگی در دنیای اینترنت به لطف پیشرفت نرم افزارهای ارتباطی بسییار جذاب تر و کاربردی تر از گذشته شده است. امروزه رایانه ها به یکی از اجزاء مهم در زندگی افراد تبدیل شده اند. و به عنوان یکی از همراهان همیشگی در کنار تلفن های همراه محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی نحوه اتصال لپ تاپ به کامپیوتر بپردازیم. روش های اتصال لپ تاپ به تلویزیون بسیاری وجود دارد. که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می‌پردازیم. به طور کلی دو روش اتصال بی سیم و باسیم وجود دارد.

روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون باسیم

اتصال با کابل HDMI

این روش  یکی از آسوده ترین روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون است. اکثر غریب به اتفاق رایانه ها دارای پورت HDMI هستند. با کابل HDMI میتوانید بهترین کیفیت تصویر و کمترین تاخیر ورودی را به هنگام مشاهده داشته باشید. هنگام اتصال لپ تاپ به تلویزیون اگر از کابل HDMI استفاده نمایید. دیگر نیازی به تغییر تنظیمات لپ تاپ نیست و این اتصال به صورت اتومات صورت خواهد گرفت. در صورتی که مشاهده کردید تصویر به درستی نمایش داده نمی شود به راهکار زیر مراجعه نمایید.

• کلید Windows Key + P را همزمان فشار دهید. یک نوار ابزار در کنار صفحه ایجاد می‌شود که باید تنظیمات آن را روی Duplicate یا Second Screen Only قرار دهید.

• مراحل>TV Display Settings > Display > Adjust Resolutionرا در تنظیمات انجام دهید.

 اتصال با کابل USB-C

اگر لپ تاپ شما دارای پورت USB-C است میتوانید به دو روش اقدام نمایید.

حالت اول : به صورت مستقیم از طریق این کابل اتصال لپ تاپ به رایانه را برقرار کنید.

حالت دوم: از طریق کابل به HDMI این کار را انجام دهید. کابل USB-C را به لپ تاپ و کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید. سپس سر دیگر کابل HDMI را به آداپتور وصل کنید تا دو دستگاه به یکدیگر متصل شوند.

اتصال با کابل VGA

اگر لپ تاپ شما قدیمی است باید دارای درگاه VGA باشد. همانطور که میدانید رزولوشن VGA به اندازه HDMI خوب و با کیفیت نیست. برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل VGA باید طبق دستور زیر عمل کنید.

• لپ تاپ را با کابل VGA به تلویزیون وصل کنید.

• دو دستگاه را با کابل صوتی 3.5 میلی متری به هم متصل کنید.

• هر دو دستگاه را روشن کنید.

• ورودی PC یا RGB را در تلویزیون با ریموت انتخاب کنید.

• ارتباط بین دو دستگاه باید به طور خودکار برقرار شود. اما در صورت عدم موفقیت، مراحل Settings > System > Display انجام دهید و مطمئن شوید گزینه TV انتخاب شده است.

روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون بی سیم

اتصال لپ تاب به تلویزیون با دانگل Google Chromecast

Chromecast به عنوان یک راه حل بی سیم برای افرادی طراحی شده است که در درجه اول می‌خواهند از طریق لپ تاپ در تلویزیون خود فیلم یا محتوای متناوب مثل YouTube را از این طریق تماشا کنند. همچنین Chromecast برای افرادی تولید شده است که می‌خواهند از طریق تلویزیون به موسیقی گوش دهند. برای این اتصال تنها کافیست تا آن را به به تلویزیون متصل نمایید.

میراکست Miracast

Miracast در واقع نوعی دانگل است که فناوری مشابه سیستم Wi-Fi را دارد. عملکرد میراکست مانند: کابل HDMI است این دستگاه کوچک بسته به سازنده در اشکال مختلف تولید می‌شود. اما همگی به روشی مشابه کار می‌کنند. یک دانگل به درگاه HDMI لپ تاپ متصل شده و به لپ تاپ امکان می دهد دستگاه دیگری مانند تلویزیون را پیدا کرده و به آن وصل شود. میراکست توسط ویندوز 8.1، ویندوز 10 و برخی از برنامه سازان تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود و نسبتا ارزان هستند. این روش معمولا از کیفیت K4 پشتیبانی نمی‌کند و تاخیر بیش از حد در انتقال تصویر ممکن است برای بازی‌ها مشکل ایجاد کند.

هنگام اتصال لپ تاپ به تلویزیون باید به چه نکاتی توجه نمود؟

توصیه می شود هنگام اتصال به تلویزیون لپ تاپ خود را خاموش کنید. البته برای اتصالات HDMI، نیازی به خاموش کردن لپ تاپ نیست. به کمک دفترچه راهنمای تلویزیون درگاه ورودی درست را پیدا کنید. برای این که لپ تاپ، نمایشگر را پیدا کند و تشخیص دهد، باید تلویزیون شما روشن باشد. کاربران ویندوز 10 و 8 می توانند برای نمایش منوی Project ، کلید Windows + P را فشار دهند تا به تنظیمات نمایشگر دسترسی داشته باشند. در هنگام نصب کابل به ویژه کابل HDMI تمام پردازش به صورت اتومات انجام می‌شود و شما تصاویر لپ تاپ را در تلویزیون خواهید دید. اگر موفق به ایجاد اتصال نشدید موارد زیر را دوباره چک کنید.

 روی دسکتاپ خود راست کلیک کرده و Properties / Screen Resolution را انتخاب کنید.برای انتخاب نحوه نمایش تصویر در تلویزیون، از منو گزینه “نمایشگرهای چندگانه” استفاده کنید.

در صورت لزوم وضوح صفحه را تنظیم کنید. برای این کار روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Properties / Screen Resolution را انتخاب کرده و صفحه نمایشی را که می خواهید برای آن وضوح تغییر دهید انتخاب کنید.

 بعضی از تلویزیون‌ها سعی می‌کنند با بزرگنمایی تصویر نسبت‌های مختلف آن را اصلاح کنند. اگر هنگام مشاهده در تلویزیون متوجه شدید که صفحه نمایش شما در اطراف لبه ها قطع شده است، تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید

مزایای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

تلویزیون‌ها صفحه‌های بزرگتری دارند و در مقایسه با مانیتورها دورتر از چهره قرار می‌گیرند.

یک صفحه نمایش بزرگ دید واضح‌تری را ارائه می‌دهد که منجر به تسلط بیشتر بر موضوع می شود.

صفحه نمایش بزرگ برای آن دسته از افرادی که طرفدار تماشای فیلم هستند کاربرد زیادی دارد.

نتیجه گیری

اگر دارای تلویزیون هوشمند سازگار هستید می‌توانید لپ تاپ خود را به راحتی از طریق Airplay به آن متصل کنید. دستگاه‌های سازگار شامل تلویزیون‌های هوشمند 2019 به بعد برند سامسونگ و LG این امکان را می‌دهند. که بتوانید سریال‌های و شبکه‌‌های آنلاین را تماشا کنید. برای این کار مطمئن شوید که لپ تاپ و Apple TV یا Smart TV مجهز به Airplay 2 یا همان شبکه Wi-Fi هستند. برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون هوشمند از طریق زیر اقدام نمایید.

1. برنامه یا وب سایتی را که می‌خواهید ویدیو را از آن ببینید در لپ تاپ، باز کنید.

2. در قسمت کنترل پخش ویدئو، نماد Screen Mirroring را انتخاب کنید.

3. برای پایان دادن به جلسه پخش جریانی، روی نماد Mirroring روی صفحه نمایش در کنترل‌های پخش ویدئو ضربه بزنید سپس گزینه Turn Off AirPlay را انتخاب کنید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

طبق آخرین اخبار اعلام شده توسط خبرگزاری های معتبر، گوگل در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک فضای جدید در سیلیکون ولی برای تولید محصولات سخت افزاری جدید است. این غول جستجوی اینترنتی از سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۸۹ میلیون دلار برای زمینی در شمال «سن خوزه، کالیفرنیا» هزینه کرده است. و همین موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌های ویژه‌ای برای این منطقه دارد. طرح‌های اولیه منتشر شده توسط CNBC به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه ثبت شده است. مرکز جدید گوگل برای عملیات سخت‌افزاری و یک پردیس فناوری جداگانه که برای عموم قابل دسترسی است را نشان می‌دهد. این کمپ بین مقر اصلی گوگل در مانتین ویو و کمپ چندمنظوره این شرکت در سن‌خوزه واقع خواهد شد.

تولید محصولات سخت افزاری در سیلیکون ولی

Midpoint به عنوان یک پردیس فناوری جدید گوگل معرفی شده است که شامل پنج ساختمان اداری خواهد بود. که این ساختمان ها قرار است توسط پل عابر پیاده به یکدیگر متصل می‌شوند. بر اساس چندین سند برنامه‌ریزی شده، این ساختمان باید در مجاورت سه ساختمان صنعتی شرکت قرار گیرد. و برخی عملیات مربوط به بخش تولید محصولات سخت‌ افزاری از جمله وسایل هوشمند خانگی سری نست را انجام می‌دهند.

همچنین طبق این اسناد، ۲۰ درصد از ساختمان برای بخش‌های اداری و ۸۰ درصد برای بخش‌های تولید، ذخیره‌سازی، توزیع و سایر اهداف تعیین شده‌اند. گوگل از سال ۲۰۱۸ برای ساخت پردیس فناوری Midpoint برنامه‌ریزی کرده است. اما گوگل هنوز زمان مورد انتظار خود برای کامل شدن پروژه Midpoint را اعلام نکرده است. در اسناد برنامه‌ریزی منتشر شده همچنین به ساخت یک «مرکز تبادل سفر» دو طرفه، پارکینگ دوچرخه و مجوز تردد برای کارکنان اشاره شده است.

گفته‌های اخیر مدیران گوگل

گوگل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اما طبق گفته‌های اخیر مدیران این شرکت، ایجاد فضای بیشتر برای تولید محصولات سخت‌ افزاری کاملا منطقی به نظر می‌رسد. مدیر بخش سخت‌ افزار گوگل با نام ریک استرلو می‌گوید: این شرکت آماده است تا سهم بازار سخت‌ افزار بیشتری را به دست آورد. همانطور که در گزارش‌های اخیر منتشر شده بود، گوشی‌های پرچمدار گوگل در مقایسه با اپل و سامسونگ سهم بازار بسیار کمتری دارند.

چرا تولید محصولات سخت افزاری حائز اهمیت است؟

بی‌تردید نرم‌افزارها از اهمیت ویژه‌ای در فناوری برخوردارند. زیرا عموما خدمات بر پایه نرم‌افزارهای رایانه‌ای تعریف می‌شوند. و توسعه و ترویج استفاده از خدمات بر بستر نرم‌افزارها استقرار می یابد. اما در واقع آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است بستر استقرار این نرم‌افزارها است. که به آن جان می‌دهد. تولید محصولات سخت افزاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا طراحی، تولید و توسعه آن ها می‌تواند از منظر توسعه زیرساخت‌ها امری استراتژیک به‌حساب آید. و تولید سخت افزار در داخل یک کشور به هر نحو می‌تواند زمینه‌های استقلال و رشد را در توسعه خدمات نرم‌افزاری و بومی‌سازی خدمات دربرداشته باشد.

اخراج کارمندان گوگل توسط مدیران ارشد

بعضی از کارمندان گوگل با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داشتند اقدام به سوء استفاده از اطلاعات کاربران می‌کردند. که این کار برخلاف سیاست های کاری گوگل است و به عنوان جاسوسی شناخته شده است. در نتیجه این غول جستجو اقدام به اخراج ده ها کارمند خود کرد. طبق اخبار اعلام شده مشاهده میشود که گوگل در سال 2020 میلادی ۳۶ کارمند خود را اخراج کرده است. که بیشتر آن‌ها به شکل نادرستی از اطلاعات محرمانه استفاده کرده بودند.

به عنوان مثال اطلاعات را با افراد خارج از شرکت در میان گذاشته بودند. این شرکت ۱۸ نفر را در سال ۲۰۱۸ و ۲۶ نفر را در سال ۲۰۱۹ به دلایل مربوط به امنیت اخراج کرده بود. سخنگوی گوگل به بیزینس میگوید: ما دسترسی کارمندان را از طریق شماری از حفاظت‌های رایج صنعت به‌ شدت محدود کرده‌ایم. به طوری که برای این دسترسی لازم است تا دلیل موجه ای در کار باشد و این دسترسی نیز همراه با مانیتورنیگ خواهد بود.

نتیجه گیری

تولید محصولات سخت افزاری یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در عصر حاضر است. زیرا با سرعت زیادی که فناوری در حال پیشرفت است. برای بهره مندی از آن لازم است تا محصولات سخت افزاری جدید برای بهرهمندی از ان ها تولید شوند. در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود. محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

به هنگام خرید زیروکلاینت باید به نکات مختلفی توجه نمایید تا هزینه هایی که برای داشتن یک زیر ساخت شبکه مناسب کرده اید با خرید یک زیروکلاینت ارزان بی‌کیفیت بر باد نرود. یکی از نقاط قوت زیروکلاینت امنیت است. از آنجا که یک زیروکلاینت فاقد سیستم عامل محلی است، راه های حمله بطور اساسی کاهش می‌یابد. اما توجه کنید که حتی یک مشتری صفر تا حدی آسیب پذیری دارد. نیازهای امنیتی را در نظر بگیرید و یک راه حل مناسب و مطمئن را که بی جهت مانع بهره وری نمی‌شود، انتخاب کنبد.

به هنگام انتخاب یک زیروکلاینت ارزان شما باید به کل اکوسیستم نگاه کنید. ببینید از چه سروری استفاده می‌کنید؟ لازم است از چه برنامه هایی استفاده کنید؟ بنابراین نیازهای کاربر واقعا میتواند فرایند تصمیم گیری را در این حوزه پیش ببرد. به همین علت این که شما چه قابلیت هایی را برای کاربران نهایی قرار می دهید بسیار مهم است.نیازهای کارمندی که به طور معمول ویدئو کنفرانس انجام می دهد با نیازهای کارمندی که مهندسی و طراحی پیشرفته انجام می دهد متفاوت است. هرچه شخص بیشتر از برنامه های کاربردی استفاده کند به یک سیستم قوی تری نیاز دارد.

کاربری زیروکلاینت ارزان

زیروکلاینت باید متناسب با نوع کاربری خریداری شود. عموما زیروکلاینت ها برای ۳ نوع کاربرد مختلف استفاده می‌شوند:

کاربری اداری: همانطور که از نام آن مشخص هست برای کاربری های ساده مثل وب گردی و آفیس مناسب است که در اداره ها و سازمان هایی که تعداد زیادی کاربر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربری آموزشی: بیشتر برای مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها و مدارس یا آموزشگاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این نوع زیروکلاینت ها توان اجرای نرم افزار های نیمه سنگین مانند: فتوشاپ، اتوکد و تقریبا همه نرم افزارهای دو بعدی را دارند.

کاربری حرفه ای: این نوع زیروکلاینت تقریبا همه ی نرم افزار ها را اجرا می‌کند و از نظر پردازش گرافیکی و کاربردهای سنگین هیچ مشکلی ندارد.

اگر در زمان خرید زیرو کلاینت نوع کاربری متناسب با زیروکلاینت را انتخاب کنیم، قطعا صرفه اقتصادی خوبی خواهیم داشت، و از نظر فنی هم به مشکل نخواهیم خورد.

معایب احتمالی خرید زیروکلاینت متفرقه

به هنگام خرید یک زیروکلاینت نامرغوب ممکن است با مشکلاتی از جمله موارد زیر روبرو شوید.

کیفیت ساخت پایین

عدم پشتیبانی مناسب

کیفیت پایین در ارائه تصویری روان

سرعت پایین

امنیت کم

عدم پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه

عدم پشتیبانی از درگاه های مختلف

کیفیت ساخت پایین

به هنگام انتخاب یک زیروکلاینت ارزان باید به چه نکاتی توجه نمود؟

مهم ترین موضوع در انتخاب زیروکلاینت ارزان نوع پروتکل ارتباطی آن ها با کامپیوتر مرکزی است. امروزه انواع مختلفی زیروکلاینت با پروتکل های RDP، VDI، DDP، و زیروکلاینت رسیوری وجود دارند.

زیروکلاینت VCLOUDPOINT مدل A1 در کشور چین ساخته شده و توسط نماینده رسمی این کمپانی یعنی شرکت رها در ایران به فروش میرسد. این زیروکلاینت یکی از انواع زیروکلاینت های رایج در بازار است که امروزه به دلیل ویژگی ها و قیمت مناسبی که دارد مصرف کننده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این زیروکلاینت می‌پردازیم.

زیروکلاینت A1

متخصصان حوزه فناوری در رابطه با A1 میگویند اگر قرار باشد تا از بین اعدا 1 تا 10 به سخت افزار این زیروکلاینت ارزان نمره دهیم لازم است تا بگوییم این زیروکلاینت نمره 6 را به خود اختصاص خواهد داد. در نتیجه سخت افزار مناسب و قابل قبولی دارد. زیروکلاینت A1 یکی از انواع زیروکلاینت‌های برند Vcloudpoint و مناسب برای حوزه pc sharing و vdi است.

نوع پروتکل ارتباطی

پروتکل ارتباطی زیروکلاینت A1 با سرور مرکزی از نوع DDP است. DDP یکی از جدیدترین استانداردها در حوزه ی مجازی سازی دسکتاپ می‌باشد. که متعلق به کمپانی وی‌کلودپوینت است و به این‌ صورت عمل می‌کند که می‌توان به یک کاربر یا یک مجموعه از کاربران یک سیستم عامل اختصاص داد، با حداقل منابع سخت افزاری مورد نیاز (می‌توان یک رایانه ی رومیزی را در اختیار بیش از ۳۰ کاربر قرار داد) و همینطور کمترین میزان مصرف پهنای باند شبکه را داشت.

ویژگی‌های زیروکلاینت ارزان VCLOUDPOINT A1

دارای 4 پورت USB

یک پورت وی جی ای

پورت میکروفون و بلندگو

قابلیت نصب پشت مانیتور

مناسب برای استفاده 100 کاربر

امکان پخش ویدیو با کیفیت فول اچ دی

نتیجه گیری

به جرعت میتوان گفت که زیروکلاینت A1 تا 80 درصد پایداری در استفاده دارد پس بعد از خرید آن خیالتان باید تا حدود زیادی راحت باشد. یکی از مواردی که هنگام خرید زیروکلاینت ارزان باید مد نظر قرار داد امکانات آن ها می‌باشد. انتخاب بین انواع زیروکلاینت باید با آگاهی از نیازهای محاسباتی کاربران نهایی انجام شود. در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که در یک سازمان نیازی نیست تا تمامی کارکنان از زیروکلاینت استفاده نمایند. باید بر اساس نیازسنجی صورت گرفته شده به این موضوع دست یابید که کدام کارکنان بنا بر نقششان نیاز به رایانه های رومیزی سنتی دارند و کدامیک لازم است تا با زیروکلاینت ها و دسکتاپ مجازی کار کنند و بر این اساس اقدام به خرید زیروکلاینت کنید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

با پیشرفت تکنولوژی نیازها تغییر پیدا کردند و دیگر همانند سابق نیاز به حضور فیزیکی برای انجام خیلی از کارها وجود ندارد. و درصد بالایی از کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها به استفاده از دفتر کار مجازی روی آورده اند. به همین سبب شرکت ها نیز تمایل به جذب نیروهای دورکار و فریلنسر دارند. که همین موضوع خود موجب صرفه جویی بسیاری در هزینه ها خواهد شد.

دفتر کار مجازی چیست؟

دفتر کار مجازی یا Virtual office یک جایگزین مدرن به جای دفترکار سنتی است که مزایای بسیاری را نیز به همراه دارد. این نوع دفتر کار شما را از صرف هزینه و زمان زیاد برای اجاره دفترکار و استخدام افراد و همچنین هزینه های جانبی همانند: هزینه برق، آب، بیمه، تجهیز دفترکار و غیره بی‌نیاز می‌کند.

خدمات دفتر کار مجازی

شماره تلفن مجازی

منشی مجازی

مرکز تماس

سرویس IVR

آدرس پستی

ایمیل سازمانی

اتاق کنفرانس و جلسه

شماره تلفن مجازی

همانطور که می‌دانید سیستم تلفن ثابت محدود به مکان است و تنها در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که در مکان مدنظر باشید. اما از آنجایی که این محدودیت با کسب و کار های امروزی همخوانی ندارد می‌توانید از سیستم شماره تلفن ابری استفاده نمایید که این سیستم قابلیت تماس و پاسخ گویی هم زمان با انبوهی از مشتریان را فراهم می‌کند. درصورتی که با این شماره های مجازی تماس بگیرید به صورت خودکار این تماس ها به تیم منشی مجازی این سرویس و با نام آن شرکت انتقال داده خواهد شد. و با بهره مندی از دفتر کار مجازی میتوانید از نیروهای غیرمتمرکز بهره مند شوید که از هرجایی بدون محدودیت می‌توانند به انجام وظایف کاری خود بپردازند.

سرویس منشی مجازی

سرویس منشی مجازی که اپراتوری انسانی و حرفه‌ای است پاسخگوی تماس هایتان خواهد بود با این تفاوت که نه تنها نیازی به حضور فیزیکی ندارد بلکه هزینه‌ی بسیار کمتری را نیز از استخدام یک نیروی مستقر در پی دارد.

مرکز تماس

نقطه مرکزی مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان مرکز تماس است. که شما با مدیریت آن می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نمایید. ایجاد یک مرکز تلفن اینترنتی، نه تنها به این کسب و کارها فرصت استفاده از خدمات ارتباطی در بستر ویپ و اینترنت را خواهد داد، بلکه سبب می‌شود تا با کمترین هزینه و بدون اشغال فضای فیزیکی، از خدمات یک مرکز تماس و قابلیت های متعدد آن نهایت استفاده را ببرید.

تلفن گویا (IVR)

با استفاده از خدمات ویپ رها با نام رهابل میتوانید از مزایای بسیار این خطوط بهره‌مند شوید.

مزایای دفترکار مجازی

کاهش هزینه ها

سرویس دفتر کار مجازی یک تلفن ثابت سازمانی ابری به هر شرکتی اختصاص می‌دهد که قابل انتقال بوده و می‌توان داخلی‌های متعددی را برای هر فرد در هر نقطه‌ای تعریف کرد. در نتیجه کارمندان در هر مکانی که باشند می‌توانند به تماس‌ها پاسخ دهند و ارتباط خود را با مشتریان به درستی حفظ کنند. همچنین هزینه ماهیانه دفتر کار مجازی بسیار کمتر از دفتر کار سنتی است. زیرا هیچ یکی از هزینه‌های نگهداری و امکانات ساختمانی و نیز هزینه استخدام نیروی اداری را ندارد.

حذف مرزهای جغرافیایی و جابجایی آسان

مرزهای اداری را ازبین ببرید و اجازه دهید کارکنانتان از هرکجا با دسترسی به اینترنت پاسخگوی داخلی خود باشند. در صورتی که موضوع مکان فیزیکی مطرح نباشد در نتیجه میتوان افراد را از هرجای کشور برای انجام امور استخدام نمود.

تقویت و بزرگنمایی جلوه شرکت شما

بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک میتوانند با توجه به این که با بسیاری از مشتریان به صورت غیر حضوری ارتباط برقرار می‌کنند بهترین منو صوتی و داخلی های متنوع را ارائه نمایند.

چه مشاغلی از دفتر کار مجازی استفاده می کنند؟

استارتاپ ها

کسب و کارهای کوچک و خانگی

سایت های فروش اینترنتی

بازاریابان در شبکه های اجتماعی

مشاوران و وکلا

مشاغل نام برده شده از جمله طرفداران دفترکار مجازی هستند. همچنین با پیدایش و پیشرفت نرم افزارهایی مانند: ویدیو کنفرانس، اکنون استفاده از دفتر کار مجازی عملیاتی تر شده است. این دفترکار می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود، زیرا خدمات آن، کارکنان را از انجام وظایف اداری و نیز رفت و آمدهای روزانه نجات می‌دهد. تک تک کارکنان می‌توانند از هر مکانی که برایشان راحت تر است کار کنند.

نتیجه گیری

با سرویس دفتر کار مجازی دیگر هزینه ها بر دوش کسب و کارتان سنگینی نخواهد کرد، و همانطور که میدانید مهم ترین نکته برای بقا و رشد در هر کسب و کاری مدیریت هزینه ها به بهترین نحو ممکن است. این سیستم بهترین انتخاب برای شرکت‌هایی است که دارای دفاتر و شعب های متعدد است. این پدیده همچون قطار با سرعت بالا در حرکت است. این شمایید که باید ببینید آیا می‌خواهید با این قطار همراه باشید یا خیر؟

 

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

از زمانی که اولین کامپیوتر در زندگی انسان ها پا به عرصه گذاشت چندین دهه می‌گذرد. اما همچنان تاثیر شگفت انگیزی در زندگی روزمره ما انسان ها دارد که این تاثیر غیرقابل انکار است. به طوری که انجام بسیاری از کارهای امروزی توسط رایانه با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

اما در این میان باید بیان کرد که هر رایانه از یک سری قطعات به نام سخت افزار که در کنار یکدیگر کار می‌کنند ساخته شده است که این سخت افزارها ماحصل تلاش های مهندسان سخت افزار رایانه است که در ادامه به بررسی رشته مهندسی سخت افزار رایانه می‌پردازیم.

ماهیت رشته مهندسی سخت افزار رایانه

متخصصان رشته مهندسی سخت افزار رایانه به تحقیق، طراحی، توسعه، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتر و همچنین مطالعه و بررسی در رابطه با قطعات سخت افزار رایانه می‌پردازند. و همچنین در مراحل تولید و نصب به عنوان ناظر عمل مینمایند. سخت افزار شامل تمامی قسمت های فیزیکی کامپیوتر مانند: مدارهای چاپی, چیپ های رایانه, روترها و قطعات وابسته به آن ها مانند کیبورد, مانیتور, مودم, پرینتر و… می باشند. در ادامه با وظایف و مسئولیت های مهندس سخت افزار کامپیوتر، مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندسی سخت افزار رایانه، تحصیلات لازم برای ورود به این شغل و تیپ های شخصیتی متناسب با این شغل آشنا می شوید.

وظایف اصلی متخصص سخت افزار

مهندس سخت افزار متناسب بودن اجزای سخت افزار با آخرین پیشرفت های نرم افزاری را کنترل می‌کند. و در جهت ارتقای قدرت و قابلیت سخت افزارها تلاش می کند. بنابراین او اغلب با توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط است. در ادامه به وظایف عمده رشته مهندسی سخت افزار رایانه می‌پردازیم.

آشنا بودن به ساختار داخلی رایانه ها

تعمیر و نگه داری سیستم های رایانه ای

بهینه سازی سیستم های رایانه ای

راه اندازی و نصب ابزارهای جانبی دستگاه ها

نظارت بر تولید و نصب رایانه ها

عیب یابی و اصلاح سیستم های سخت افزاری

بررسی روش های جدید طراحی و ساخت رایانه ها

طراحی سخت افزار جدید

مهارت و توانمندی‌های لازم برای مهندسی سخت افزار رایانه

مهارت های تحلیلی: به منظور تحلیل دقیق و صحیح الگوریتم های طراحی و امکان طراحی و یا رفع عیب لوازم و قطعات کامپیوتری

خلاقیت: به منظور کشف راهکارهای جدید برای طراحی و ساخت قطعات کارآمد و جدید یا عیب یابی طراح های قبلی و یا تعمیر قطعات معیوب

مهارت های تفکر انتقادی: زیرا اشخاصی که دارای چنین نوع تفکری می‌باشند، از توان زیادی برای مشاهده عیب ها و کاستی ها برخوردارند

مهارت های حل مساله: در صورت استفاده مناسب و تخصصی از مهارت های نام برده شده به کمک مهارت حل مسئله کمک زیادی به طراحی، ساخت لوازم و قطعات پیچیده و تخصصی با کمترین نقص خواهد شد.

دروس رشته مهندسی سخت افزار

در کنار دروس تخصصی گرایش سخت افزار مانند: مدار های الکترونیکی، سیستم های کنترل خطی، سیگنال ها و سیستم ها، الکترونیک دیجیتال، انتقال داده از جمله مهم ترین دروس تخصصی است. دانشجویان گرایش سخت افزار به مطالعه دروس مشترک با گرایش نرم افزار و فناوری اطلاعات نیز می پردازند. که باعث آشنایی با مفاهیمی هم چون: طراحی و پیاده سازی نرم افزار های مختلف،, آشنایی با زبان های مختلف برنامه نویسی، مباحث مدیریتی در گرایش فناوری اطلاعات و … می گردد که در آینده شغلی بسیار تاثیر گذار می باشد.

چه شخصیت هایی مناسب با شغل مهندسی سخت افزار هستند؟

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل علاقه می باشد. که درنهایت منجر به موفقیت و یا شکست هر شخص در این رشته می‌شود. زیرا نیازمند مهارت های مختلف و تلاش و کوشش فراوان است.  بنابراین نمیتوان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می‌شوند.

کارشناسی ارشد گرایش سخت افزار

در مقطع کارشناسی ارشد گرایش سخت افزار دانشجویان می‌توانند بر حسب علاقه به تحصیل در یکی از گرایشات زیر بپردازند:

گرایش مهندسی نرم‌ افزار

 گرایش هوش مصنوعی و رباتیک

گرایش معماری سیستم های کامپیوتری

 گرایش مهندسی الگوریتم ها و محاسبات

 گرایش شبکه

 گرایش رایانش امن (امنیت)

نتیجه گیری

در نتیجه به علم طراحی،ساخت و تعمیر اجزای فیزیکی کامپیوتر علم مهندسی سخت افزار رایانه گفته می شود. طراحی سخت افزار جدید در این رشته معمولا برای آن دسته از کارشناسانی است که در واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید کننده سخت افزارهای کامپیوتری کار می‌کنند. همچنین به روز کردن تجهیزات موجود کامپیوتر عمدتا توسط کارشناس سخت افزار در سازمان ها و شرکت های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال با پیشرفت سیستم عامل ها از ویندوز XP به ویندوز 10توسط کارشناسان سخت افزار ارتقاء پیدا کرد. بسیاری از کارشناسان این حوزه پس از فراغت از تحصیل اقدام به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری و سخت افزاری می‌کنند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رای مثبت خود را به بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران دادند. اما اشکالات و انتقادات بسیاری نسبت به این طرح وجود دارد و مخالفان بسیاری برای این طرح وجود دارد. این طرح طی دو سال گذشته تاکنون با تغییرات بسیاری روبرو شده است. اما با این حال نیز آخرین نسخه این طرح نیز با ابهامات بسیار زیادی روبرو است. این طرح بنا به گفته مسئولان برای حفاظت از حقوق کاربران در فضای مجازی در نظر گرفته شده است اما قشر عمده ای از مردم با اجرای آن مخالف هستند. و معتقدند که این طرح آسیبی جدی به کسب و کارهای اینترنتی و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد مینماید.

تاثیر فضای مجازی بر زندگی انسان

همانطور که روشن است فضای مجازی با تمامی چالش هایی که دارد اما بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. و کتمان یا حذف آن کاملا بی‌فایده و در برخی موارد عملا غیر ممکن است. کسب و کارهای اینترنتی اطلاع از اخبار مهم در جهان و اکتشافات جدید در حوزه های تکنولوژی و ارتباطات با دوستان و آشنایان در سراسر جهان تنها بخشی از کاربرد اینترنت و ارتباط مردم با شبکه جهانی است

برخی از جنبه های مثبت فضای مجازی

افزایش کارآفرینی: امروزه فضای مجازی یکی از زمینه هایی است که موجب افزایش کارافرینی شده است. و در واقع بسیاری از این طریق درآمد زندگی خود را تامین می‌نمایند.

گسترش آموزش: فضای مجازی در دوران کرونا کورسوی امیدی برای فعالیت‌های میلیون‌ها معلم و دانش‌آموز و دانشجو، مدافعان سلامت و مبلغان دینی را فراهم آورد تا خلاءهای ناشی از فراگیری کرونا را در کشور پر کند.

برابری فرهنگی: فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی میکنند نیز بتوانند تنها با داشتن یک تلفن همراه هوشمند به تمامی اخبار دنیا دسترسی داشته باشند و استعدادهای خودشان را نیز با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. و منجر به برقراری عدالت فرهنگی در تمامی مناطق شده است و دیگر افراد به دلیل دور بودن از پایتخت کشور از شکوفا نشدن استعدادهایشان محروم نیستند. بنابراین لازم است تا ما از چنین فضاهایی حمایت نماییم تا اقداماتی در جهت حذف آن انجام دهیم.

تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران

ایده دهندگان طرح صیانت هنوز اطلاعات کافی و شفافی در خصوص این طرح را در اختیار عموم قرار نداده‌اند. و این طرح صرفا در یک جلسه غیرعلنی به تصویب رسیده است. و همین موضوع سبب واکنش و اعتراض مردم شده است. بنا به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مردم برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی با 121 رای موافق در صحن مجلس تصویب شد.

اصل 85 قانون اساسی

اصل 85 قانون اساسی بیان می‌کند: که سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند. ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن ها با مجلس خواهد بود.

همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان ها، شرکت ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های ذیربط واگذار کند. و یا اجازه تصویب آن ها را به دولت بدهد. در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این، مصوبات دولت نباید مخالفت قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آن ها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضرر پیش نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که روی میز است. بسیار زیاد است و طراحان آن به اهداف مدنظر نمی‌رسند. امیدواریم‌آنچه در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تصویب می شود به سود ملت باشد.

نتیجه گیری

این محدویت باعث حریص شدن افراد در دست یابی به آن به طرق متعدد می‌شود. بنابراین با اقدامات جبری نمیتوان مردم را از دسترسی به حق و حقوق فرهنگی خویش محروم کرد. بسیاری از منتقدان به این طرح بیان می‌کنند که مردم ما به این آگاهی و درک رسیده‌اند که به هنگام ورود به فضای مجازی از چه مطالبی استفاده نمایند. و به بلوغ فرهنگی رسیده‌اند و این حجم از نگرانی از سوی مجلس و برخی از گروه ها بیش از حد و به اصطلاح کاسه داغ تر از آش شدن است. و لازم است تا مردم آزادی عمل داشته باشند.

افرادی که در این حوزه نگران هستند و معتقدند که فضای مجازی دارای خطراتی است باید به دغدغه های جامعه و افراد توجه داشته باشند. و تلاش کنند تا این فضا به نحو مطلوب گسترش پیدا کند. همچنین آگاهی و شناخت جامعه نسبت به خطرات احتمالی را افزایش دهند. با طرح صیانت از حقوق کاربران بحران بسیار بزرگی برای میلیون ها کسب و کار اینترنتی ایجاد خواهد شد. اما با تمامی این موارد همچنان یک کمیسون ویژه در بهارستان در حال بررسی و تصویب این طرح است. که پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

لازمه دورماندن از تهدیدات آموزش است نه محدود سازی.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در دورکاری عوامل متعدد بسیاری وجود دارند که باید به آن ها توجه شود. اگر قصد دارید برای تیمتان شرایط دورکاری را فراهم نمایید. لازم است تا از یک نرم افزار دورکاری بهره مند شوید و استفاده نمایید.

در این مقاله به معرفی سامانه دورکاری رها می‌پردازیم. یکی از دغدغه های دیگر افراد به هنگام دورکاری به اشتراک گذاری مستندات یا همان داکیومنت ها است.

نرم افزار دورکاری vdi.dev با کاربری بسیار آسوده در اختیار شما می‌باشد. که می‌توانید از دموی رایگان نرم افزار دورکاری EasyScaler رها برای مدتی استفاده نمایید.

این نرم افزار در ابتدای امر، جهت ارتباط امن و دسترسی قطعی تمامی استانداردهای ممکن را بررسی می‌نماید. و پس از آن به کاربر اجازه استفاده از منابع را خواهد داد.

این سامانه با تمامی مرورگرها به غیر از مرورگرهای مایکروسافت سازگاری دارد.

ویژگی های سامانه دورکاری رها

این سامانه انواع مختلفی از نرم افزارهای کاربردی نظیر: word، excel، PowerPoint ،outlook ، photoshop، illustrator، corelCAD و … را دربر دارد. و شما تنها با یک کلیک ساده بر روی هریک قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود. می توانید با استفاده از VDIDEV HTML5 با گرافیکی بسیار متفاوت به کلیه ی نرم افزار های خود با امکانات بی نظیر به صورت هم زمان دسترسی داشته باشید.

نرم افزار دورکاری EasyScaler رها

دروازه ابری EasyScaler یک نرم افزاری دورکاری است که عملکردی مشابه محصول گران قیمت شرکت Citrix با نام NetScaler VPX دارد.

با استفاده از EasyScaler کاربران می‌توانند به تمامی منابع نرم افزاری داخل سازمان در خارج از آن و بوسیله اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشند.

برای مثال کاربران می‌توانند به سیستم عامل یا نرم افزارهای داخل سازمان با استفاده از تلفن همراه و یک اتصال اینترنتی دسترسی داشته باشند.

EasyScaler در بیان فنی‌تر می‌تواند کلیه منابعی که با استفاده از تکنولوژی‌های زیر ساخت میز کار مجازی در داخل سازمان و با راهکارهای شرکت‌هایی نظیر: VMware و Citrix و Microsoft و Parallels پیاده سازی شده‌اند.

را بدون هزینه های گزاف و به صورت متن باز در اختیار کاربران قرار دهند. لازم به ذکر است که دروازه ابری Easy Scaler به طور کامل طراحی و برنامه نویسی شده است.

و به واسطه آن سازمان‌های مختلف می‌توانند از امکانات زیر ساخت میز کار مجازی بر روی ابرها بهره‌مند گردند و این سیستم را به هر نحو شخضی سازی کنند.

امنیت اطلاعات در استفاده از نرم افزار دورکاری

اگر در استفاده از نرم افزار دورکاری امنیت اطلاعات مبحثی مبهم برایتان است توجه شما را به این نکات جلب می‌کنم:

بالاترین استانداردهای امنیت اطلاعات در نرم افزار دورکاری EasyScaler رها درنظر گرفته شده است. و به همین راستا هیچگونه اطلاعاتی بین سازمان و کارمند دورکار مبادله نمی‌شود. و تنها یک سیگنال از سمت کاربر به سمت تونل ایمن دیجیتال برای سازمان می‌آید.

در این روش به هیچ وجه نیازی نیست رایانه هر کاربر در داخل سازمان روشن باشد. و یا حتی نیازی نیست هر کارمند داخل سازمان یک رایانه و یا حتی یک سیستم عامل مجازی داشته باشد.

مصرف پهنای باند ناچیز در این حالت، برای هر کاربر دورکار به طور متوسط پهنای باند زیر ۳۰ کیلو بایت مصرف می‌شود. و حتی این پهنای باند را برای هر کارمند می‌توان روی ۲۰ کیلو نیز محدود کرد.

در این روش دورکاری نوین، علاوه بر اینکه کارمند دورکار در دریافت تصویر خود تاخیری مشاهده نمی‌کند. (چون تصویری منتقل نمی‌شود) بلکه از کیفیت بالای تصویر نیز بهره‌مند است. و حتی می‌توان رزولوشن های بالایی تا ۸K را نیز به کارمندان دورکار ارائه داد.

قابلیت ضبط صفحه نمایش‌گر کارمند از لحظه ورود تا لحظه خروج با حجمی بسیار پایین و دقیقا با همان کیفیتی که کارمند مشاهده می‌کند را نیز دارد.

نتیجه گیری

نرم افزار دورکاری EasyScaler رها ماحصل 5 سال تلاش و طراحی تیمی متخصص است. که در این راستا ساعت‌ها مطالعه داشته و چندین هزار خط کد برنامه نویسی برای به سرانجام رسیدن این پروژه داشته است.

سامانه دورکاری رها الگو گرفته شده از میزکار مجازی سیتریکس، سامانه اشتراک گذاری کارت گرافیک رها، مدیریت ارتباطات سیتریکس، utm و دیگر سامانه ها است.

در واقع این سامانه تمامی امکانات لازم برای انجام امور به نحو احسنت را در خود جای داده است. و بهترین و مناسب ترین گزینه ها از هر سامانه را گرد هم آورده و یک سامانه با تمامی ویژگی ها را به وجود آورده است.

 

  • شرکت دانش بنیان رها