تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

AD یا اکتیو دایرکتوری یک سرویس برای مدیریت منابع شبکه است. که به منظور کار در محیط ویندوز و توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. این سرویس منابع را به صورت سلسله مراتبی در یک دامین سازماندهی می‌کند. که این منابع گروهی از سرورها و منابع تحت شبکه می‌باشند که یک دامنه واحد دارند. هردامنه برای خود شامل یک یا چندین کنترلر می‌باشد که یکی از آن‌ها درحال اجرا کردن ویندوز سرور است. مدیران شبکه می‌توانند با Active Directory تغییراتتی در کنترلرهای دامنه ایجاد کنند. و همه‌ی کنترلرهای دامنه را آپدیت کنند.

هدف از اکتیو دایرکتوری چیست؟

در واقع هدف اصلی Active Directory فراهم کردن سرویسی متمرکز برای احراز هویت و تعیین سطح دسترسی به صورت متمرکز است. با Active Directory می‌توانید نصب نرم افزارهالی مختلف و اعمال تغییراتی مانند: به روزرسانی های مهم را مدیریت نمایید. یکی دیگر از کاربردهای مهم اکتیو دایرکتوری ذخیره سازی اطلاعات و تنظیمات شبکه به صورت متمرکز است. داده هایی که در این پایگاه ذخیره می‌شوند مانند: اطلاعات کاربران، تماس ها، پرینترها، سرورها، پایگاه های داده گروه ها، کامپیوترها و سیاست‌های امنیتی همه تحت عنوان اشیا ذخیره می‌شوند.

نکته: در واقع با Active Directory مشخص می‌کنیم که کدام یوزر با کدام کامپیوتر تحت کدام Domain به چه کاری بپردازد. یعنی میزان دسترسی آن به شبکه چقدر باشد و تا چه میزان در آن اختیارات دارد. DNS قلب اکتیودایرکتوری است.

Active Directory با استفاده از DNS اطلاعات مناسب را به دیگر کامپیوترها منتشر می کند پس درست کار کردن آن بستگی به درستی DNS دارد.

اشیا در اکتیو دایرکتوری

هر آنچه در شبکه وجود دارد مثل کاربران، کامپیوترها، سرورها، پرینترها، sharefolderها و … می‌توانند به عنوان اشیا در داخل شبکه تعریف شوند. پس به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود: منابع، کاربران، سرویس ها.

منابع: مانند سخت افزارهایی همچون پرینتر و اسکنر

سرویس‌ها: مانند ایمیل

کاربران: یوزرها و اطلاعات تماس

هر شی در اکتیو دایرکتوری شامل مجموعه ای از ویژگی ها است که هرکدام از آن ها با استفاده از نام و صفاتشان به طور یکتا قابل شناسایی می‌باشند.

سه جزء اصلی در ساختار

در ساختارActive Directory سه جز اصلی را شاهد هستیم. که شامل domain ،tree و forest می‌باشند.

دامین

به عنوان اصلی ترین جز در هر Active Directory دامین می‌باشد. آبجکت هایی مانند کاربران و دستگاه ها که همگی از یک دیتابیس استفاده می‌کنند، در یک دامین گروه بندی می‌شوند. دامین گروهی از آبجکت هاست مانند کاربر و دستگاه که در یک دیتابیس اکتیو دایرکتوری قرار دارند.

Tree

از tree به عنوان دسته بندی گروه ها به صورت سلسله مراتبی استفاده می‌شود. یک یا چند دامین می‌توانند در یک گروه قرار گیرند که درخت – Tree نامیده می‌شود. در درخت ارتباط امن بین دو دامین وجود دارد. ساختار درخت سلسله مراتبی‌است یعنی اگر دامین ۱ با دامین ۲ دارای ارتباط امن باشد، و دامین ۲ با دامین ۳ ارتباط امن داشته باشد، دامین ۱ هم با دامین ۳ ارتباط امن دارد.

Forest

یک forest مجموعه ای از یک یا چند Tree یا درخت Active Directory است. جنگل شامل پیکربندی دامین، اطلاعات برنامه ها، طرح دایرکتوری و لیست تمام آبجکت ها است. طرح دایرکتوری یعنی کلاس و ویژگی هایی که آبجکت در جنگل دارد. تمام دامین‌های موجود در یک forest اسکیمای مشترک و یکسانی دارند که همین امر سبب می‌شود ایجاد یک فضای نامگذاری پیوسته و سازگار می‌شود. اولین دامین در هر forest دامین ریشه (Root domain) نام دارد. اکتیو دایرکتوری همچنین یک پایگاه‌داده‌ی یکسان و مخصوص را بین تمام دامین‌ها به اشتراک می‌گذارد. که هدف آن فراهم کردن امکان جستجوی سریع و بهینه‌ی تمام اشیاء است. به این پایگاه‌داده Global Catalog می‌گویند.

تفاوت اکتیو دایرکتوری و دامین کنترلر

Active Directory سرویس دایرکتوری در شبکه است، در حالی که دامین کنترلر این سرویس را روی شبکه ارائه می‌دهد. پس تفاوت بین Active Directory و Domain Controller در این است که یکی سرویس است و دیگری آن سرویس را ارائه می‌دهد. اکتیو دایرکتوری مثل Active Directory تمام جزییات مربوط به کاربران و کامپیوترها و دستگاه های متصل به شبکه را دارد. Domain Controller جایی است که Active Directory اجرا می‌شود.

نتیجه گیری

بدون Active Directory، مدیریت منابع نیازمند مدیریت تک‌ به ‌تک و به صورت منفرد است. در حالی که توسط Active Directory مدیریت منابع شبکه به صورت مجتمع صورت می‌گیرد. اکتیو دایرکتوری با ارائه یک ساختار سلسله مراتبى، سازماندهى آسان Domainها و منابع را فراهم مى‌کند. بدین ترتیب کاربران به راحتی می‌توانند منابع شبکه نظیر فایل ها و چاپگرها را پیدا کنند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در بازار داغ امروزی در استفاده از انواع زیروکلاینت لازم است انواع آن‌ها را بشناسیم و از تفاوت های آن‌ها بایکدیگر آگاه باشیم. زیرا طبق تحقیقات به عمل آمده استفاده از زیروکلاینت تا سال 2027 روندی صعودی خواهد داشت. در ادامه انواع زیروکلاینت ها را بر اساس مواردی همچون: کیفیت اجرا و یا عملکرد، کیفیت سخت افزار، چگونگی ارتباط، نوع برند، گارانتی و مواردی این چنین بررسی خواهیم کرد. در ابتدا به طور خلاصه به معرفی زیروکلاینت می‌پردازیم.

زیروکلاینت یک درگاه برای متصل شدن به یک رایانه ی مرکزی است، در واقع تمامی برنامه ها و سیستم عامل‌ها روی رایانه ی مرکزی نصب می‌شوند. و کاربران از طریق این درگاه‌ها به آن رایانه ی مرکزی وصل شده و از آن‌ها استفاده می‌کنند و منابع سخت افزاری مورد نیاز خود مانند: RAM و CPU و فضای ذخیره سازی را از رایانه ی مرکزی می‌گیرند. دقت داشته باشید که منظور از کلمه ی زیرو این‌است که این دستگاه‌ها قابلیت ارائه هیچ‌گونه سرویس مناسب برای کاربر را در غیاب یک سرویس دهنده ی اصلی ندارند. و یا به عبارت دیگر بدون وجود سرور قادر نیستند به نیازهای کاربر پاسخ گویند.

کیفیت سخت افزاری

در وهله اول به هنگام خرید یک سخت افزار شکل ظاهری دستگاه برای کاربر بسیار حائز اهمیت خواهد بود. زیرا کاربران در مرحله اول بر اساس ظاهر دستگاه نظر خود را بیان خواهند کرد. اما در مورد زیروکلاینت ها کمی دقت نمایید. زیرا برخی دستگاه ها در بازار وجود دارند که هم میتوانند به عنوان تین کلایننت و هم به عنوان زیروکلاینت عمل نمایند. هدف از این تکنولوژی این است که کاربر در صورت نیاز بدون استفاده از سرور و یا کامپیوتر مادر به طور مستقل قادر به استفاده از رایانه باشند.

زیرا همانطور که میدانید زیروکلاینت یک درگاه است که برای اتصال به یک کامپیوتر مادر و یا سرور نیاز دارد. و به تنهایی قادر به استفاده نیست.
به هنگام سنجیدن کیفیت انواع زیروکلاینت به نکاتی از قبیل موارد زیر به شدت دقت نمایید.

ظاهر زیبا و آراسته دستگاه نشان دهنده کیفیت آن نیست.

به هنگام خرید حدالمقدور از برندها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

قبل از تکمیل خرید اطلاعات زیروکلاینت مورد نظر را از سایت برندی که دستگاه را تولید نموده است به طور کامل مطالعه نمایید.

 کیفیت عملکرد انواع زیروکلاینت

کیفیت عملکرد هر زیروکلاینت بر اساس نوع پروتکلی که ارائه میدهد سنجیده می‌شود. به طور کلی تمامی زیروکلاینت ها از سه نوع پروتکل  RDP,DDP. PCOIP  پشتیبانی می‌کنند. و میتوان به طور قاطع اعلام کرد که دو پروتکل DDP و PCOIP در انواع زیروکلاینت بسیار کاربردی تر و کارآمدتر هستند. دقت نمایید که زیروکلاینت هایی که از پروتکل RDP پشتیبانی میکنند دارای دو ایراد بزرگ هستند.

این نوع از زیروکلاینت ها قادر به اجرای نرم افزارهای سنگین همانند: فتوشاپ، افتر افکت و … نیستند. و یا با لگ و مشکل این نرم افزارها را اجرا مینمایند.

در بین انواع زیروکلاینت ها زیروکلاینت های RDP قادر به پخش فیلم های FULL HD نیز نیستند. زیرا تنها قادر به ارائه تصاویر با عمق 16 و یا 24 بیت هستند.

و برای پخش فیلم با کیفیت فول اچ دی و یا اجرای نرم افزارهای گرافیکی به عمق 32 بیت نیاز است. توجه کنید که دو زیروکلاینت DDP. PCOIP توانایی اجرای کلیه نرم افزارهای سنگین گرافیکی، سه بعدی و پخش فیلم با کیفیت فول اچ دی را دارا هستند.

برندهای تولید کننده انواع زیروکلاینت

خرید از یک برند قابل اعتماد بسار حائز اهمیت زیرا با خرید زیروکلاینت های گمنام ممکن است به هنگام استفاده و یا در دراز مدت دچار مشکلات فراوانی شویم. در نتیجه خرید از برندهای نام آشنا ما را از هزینه های جانبی تعمیرات نجات خواهد داد. برندهایی از قبیل: LENOVO ،HP ،DELL ،INTEL ،HYSTOU ،VCLOUDPOINT ،ncomputing از جمله برندهای قابل اعتماد برای خرید هستند. توجه نمایید شرکت رها به عنوان نماینده رسمی ویکلودپوینت و هیستو در ایران شناخته شده است که ارائه دهنده انواع مختلف زیروکلاینت ها است.

نحوه برقراری ارتباط زیروکلاینت ها با سرور چگونه است؟

زیرو کلاینت DDP: این زیروکلاینت به علت استفاده از پروتکلDDP، برای پردازش برنامه ها نیاز به سرور قدرتمند ندارد. به طور مثال برای ۱۰ کاربر یک سیستم با توان core i3-ram8G و در بهترین حالت core i5-ram16G کفایت میکند. تنها زیرو کلاینتی که پروتکل DDP را پشتیبانی می‌کند VCLOUDPOINT است.

زیرو کلاینت RDP: این نوع زیروکلاینت ها به سرور به مراتب قدرتمندتر و گرانتری نیاز دارند. به طور مثال برای ۱۰ کاربر یک سیستم با توان core i7 –ram24G و در بهترین حالت یک سرورcore i9- ram 40G نیاز می باشد.

زیرو کلاینت PCOIP: در این نوع زیروکلاینت ها حتما باید در بستر مجازی پیاده سازی شوند. برای زیروکلاینت های PCOIP به سرورهای بسیار قدرتمندتر از دو پروتکل نامبرده بالا نیاز می‌باشد.

گارانتی محصولات

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از مواردی است که به هنگام خرید باید به آن دقت کنید. تمامی زیروکلاینت های شرکت رها دارای 3 سال گارانتی می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

نتیجه گیری

به این نکته دقت نمایید که دلیل تولید انواع مختلف زیروکلاینت ها این است که زیروکلاینت ها جزء محصولاتی می‌باشند که با توجه به نیاز‌های متفاوت مجموعه ها اعم از اداری، تجاری، آموزشی و حرفه‌ای آن هم در اندازه های کوچک، متوسط، بزرگ و اینترپرایز تولید شده‌اند. بنابراین ما شاهد انواع زیروکلاینت در بازار برای نیازهای مختلف هستیم.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

کیبورد یکی از اصلی ترین لوازم جانبی برای کامپیوتر محسوب می شوند که بدون آن نمیتوان بخش عمده‌ای از فعالیت ها را انجام داد. انواع کیبورد برای فعالیت های مختلف در بازار وجود دارند. که هریک از آن ها بر اساس کاربری و نقشی که دارند تقسیم بندی شده اند. کیبوردهای مخصوص تایپ و امور اداری جزو دسته کیبوردهای معمولی به شمار می‌روند که مشخصات آن ها در مقایسه با کیبوردهای گیمینگ بسیار متفاوت است. در ادامه به بررسی جزئیات خرید کیبورد مناسب می‌پردازیم.

عوامل مهم برای خرید کیبورد مناسب 

نوع و مدل کیبورد

نخستین نکته‌ای که به هنگام خرید کیبورد باید به آن توجه شود نوع و مدل کیبورد است. منظور از نوع کیبورد انتخاب کیبوردی با سوییچ ها و دکمه هایی از نوع مکانیکی و یا غیر مکانیکی است. کیبوردهایی که دارای دکمه های مکانیکی هستند بهترین نوع کیبورد برای تایپ محسوب می شوند که به دلیل عملکردی که دارند در دراز مدت به ندرت دچار خرابی می‌شوند. و در مقایسه با دیگر مدل های کیبورد عمر طولانی‌تری دارند.

کیبورد مکانیکی چیست؟

اخیرا کیبردهای جدیدی به بازار آمده‌اند که کیبوردهای مکانیکی نام دارند و در آن‌ها به جای پلاستیک، زیر هر دکمه یک فنر ارتجاعی قرار دارد که باعث می شود دیگر مشکل بازگشت دکمه وجود نداشته باشد. در کیبورد های مکانیکی دکمه ها کمی سفت تر هستند و باید انرژی بیشتری برای فشار دادن آن‌ها صرف کنید اما دیگر مشکل بازگشت دکمه ها به حالت اول را نخواهید داشت.

امکانات موجود بر روی کیبورد

هر کیبورد دارای یک سری امکانات مشخص مانند: دکمه های میانبر، قابلیت اتصال کیبورد به سیستم به صورت بی‌سیم، تنظیمات نورپردازی موجود در دکمه های کیبورد، رنگ کیبورد، قابلیت حمل بودن و ابعاد کیبورد یکی از مهم ترین امکانات کیبورد محسوب می‌شوند. که به هنگام خرید کیبورد مناسب باید به آن ها توجه نمایید. برای انتخاب کیبورد، به سراغ کیبوردهایی بروید که بتوان شیب و ارتفاعشان را تنظیم کرد. همچنین بهتر است که کیبورد لبه ای مخصوص قرار گرفتن مچ دست داشته باشد.

قابلیت حمل

اگر به دنبال کیبوردهایی هستید که قابلیت حمل و نقل آسان داشته باشند یا در کنار لپ تاپ خود عادت به استفاده از کیبورد جانبی دارید، اخیرا کیبوردهایی به بازار آمده که لاستیکی هستند و میتوان آن‌ها را تا کرد، لوله کرد، یا به هرشکلی که حمل و نقل آن آسان تر است در آورد.

انواع کاربران کیبورد

کیبوردهای موجود در بازار بر اساس موارد گوناگونی از جمله گروه کاربری تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به برخی از این عوامل می‌پردازیم. تا به هنگام خرید کیبورد مناسب کاربری خود را انتخاب نمایید.

گروه کاربری حرفه‌ای: گیمیرها و کاربرانی که کیبوردهایی با کلیدهای خاص و مقاوم نیاز دارند.

گروه کاربری نیمه حرفه‌ای: کاربرانی که به کیبوردی کمی پیشرفته تر از کیبورد معمولی نیاز دارند.

کاربران معمولی: منجمله تایپیست ها ، کاربران اداری و خانگی از این دسته افراد هستند.

انواع کیبورد

کیبورد وایرلس یا سیم دار

کیبورد مکانیکی یا ممبران

کیبورد ارگونومیک

دقت نمایید که کیبوردهای وایرلس به دو دلیل برای گیمینگ به هیچ وجه مناسب نیستند. یک این که دارای لگ و تاخیر هستند و دوم این که برای شارژ شدن نیاز به باتری دارند. از طرفی کیبوردهای سیم دار نیز شامل محدودیت هایی می‌باشند. طول سیم به شما امکان جابه جایی تا بازه‌ای از فضا را می‌دهد و همچنین سیم کیبورد ممکن است دست و پا گیر و دردسر ساز باشد.

برای انتخاب کیبورد مناسب باید ابتدا نوع استفاده ای که از آن خواهید داشت را در نظر بگیرید. زیرا هر یک از این دسته بندی ها معایب و مزایایی دارند. یکی از تفاوت هایی که کیبوردهای گیمینگ با کیبوردهای عادی دارند در نوع نحوه اتصال آن ها به رایانه است. ابتدایی ترین راه اتصال کیبورد به کامپیوتر از طریق پورت یو اس بی است.

نکته طلایی به هنگام خرید کیبورد مناسب

یکی از نکاتی که کمتر کسی به هنگام خرید کیبورد به آن توجه می‌نماید ارگونومیک کیبورد است. طراحی ارگونومیک کیبورد به راحتی در استفاده از آن کمک می‌کند. ارگونومیک کیبورد مربوط به چیدمان دکمه ها، شکل دکمه ها، اندازه آن‌ها، و فاصله دکمه ها با یکدیگر و مقدار حرکت آن ها در هنگام تایپ مربوط می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید کیبورد آن ها را حتما تست نمایید. تا راحت ترین کیبورد مناسب برای کاربری خود را پیدا نمایید. یک کیبورد حرفه ای به شما دکمه های اضافه برای کنترل سریع مدیا پلیر، صدا و حتی اجرای برخی از برنامه ها را می‌دهد.

تفاوت کیبورد وایرلس و سیم دار

کیبوردهای سیم دار نسبت به کیبوردهای بی سیم از سرعت بالاتری برخوردار هستند. به هنگام انتخاب وایرلس بودن یا نبودن پیشنهاد می‌شود که موس را بی سیم خریداری نمایید زیرا موس ابزاری است که بیشتر در حال حرکت است و سیم دار بودن آن ممکن است کمی ازار دهنده باشد. اما کیبورد به دلیل ثابت بودن این مشکلات را ندارد. به هنگام خرید کیبورد مناسب به این نکات توجه نمایید.

نکاتی در رابطه با کیبورد وایرلس

کیبورد وایرلس نیازمند منبع تغذیه مانند باطری دارد.

کیبوردهای وایرلس علاوه بر استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ برای کار با سینمای خانگی را نیز دارد.

نور پس زمینه کیبورد قابل تغییر است.

نتیجه گیری

کیبورد یک عضو مکمل برای کامپیوتر است. در نتیجه خرید کیبورد مناسب به خصوص برای کسانی که شغل آن ها مرتبط با تایپ است بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به دلیل این که بیشتر از سایر افراد از کیبوردها استفاده می‌کنند درنتیجه نوع دکمه ها و نحوه عملکرد آن‌ها برای این دسته از کاربران حیاتی است.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

اخیرا نخستین تراشه های 2 نانومتری دنیا توسط شرکت IBM تولید و رونمایی شده است. این شرکت توسعه فناوری های جدید خود در رابطه با تراشه های دو نانومتری را در شهر آلبانی نیویورک انجام می‌دهد. این تراشه از 50 میلیار ترانزیستور تشکیل شده است. و از تمامی تراشه های قدرتمند امروزی قوی تر است. قطعات نیمه هادی در دنیای امروزی از نقش اساسی و حیاتی برخوردار هستند. و در بسیاری از صنایع از قبیل: سیستم های حمل و نقل، رایانش و دستگاه ها ارتباطی کاربرد دارند. با گذر زمان این نیاز بیش از گذشته احساس می‌‍شود که کاربران به تراشه هایی با قدرت بیشتر ولی مصرف انرژی کمتر نیاز دارند. و بیش از همه نیز این نیاز در حوزه های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا احساس می‌شود.

تاثیر تراشه های 2 نانومتری IBM در تراشه های نیمه هادی

ای بی ام با تولید تراشه های دو نانومتری توانسته یه تراشه های نیمه هادی قدرت بیشتری ببخشد. و بیش از گذشته پاسخگو نیاز کاربران باشد. ای بی ام پیش بینی کرده است که تراشه های 2 نانومتری وی 45 درصد قدرت بیشتر و 75 درصد انرژی کمتری نسبت به پیشرفته ترین تراشه های 7 نانومتری امروزی دارند.

مزیت‌های تراشه های 2 نانومتری IBM

افزایش عمر باطری تا حدود 4 برابر

کاهش کربن دیتا سنترها

افزایش سرعت

تسریع پردازش در اپلیکیشن ها

دسترسی سریع تر به اینترنت

این تراشه های با توجه به فناوری هایی که در ساختشان به کاربرده شده است می‌توانند فرایند تشخیص اشیا را سریع تر انجام دهند. و تجربه ای لذت بخش را به شما ارائه دهند.

دستاوردهای مهم IBM

IBM پیش‌تر از طریق متخصصانش توانسته بود نخستین تراشه‌های هفت نانومتری و پنج نانومتری دنیا را نیز معرفی کند.

DRAMهای تک سلولی

قوانین مقیاس‌بندی دنارد

فتورزیست‌های تقویت‌شده به روش شیمیایی

سیم‌کشی به ‌هم ‌متصل مسی

فناوری سیلیکون روی عایق

ریزپردازنده‌های چند هسته‌ای

DRAM توکار

بسته‌بندی تراشه‌ها به‌صورت سه‌ بعدی

موارد بالا جزو دستاوردهای مهم IBM در طول چند سال فعالیت اخیر به‌ حساب می‌آیند. IBM پس از گذشت چهار سال از اعلام لیتوگرافی پنج نانومتری، اقدام به رونمایی از تراشه های 2 نانومتری کرد.

افزایش تعداد ترانزیستور چه مزایایی را در پی دارد؟

کوچک تر شدن تراشه

افزایش سرعت تراشه

قابل اتکاتر شدن

کاهش مصرف انرژی

 معیار نانومتر از یک سازنده به سازنده دیگر متفاوت است. به ویژه فرآیندهای اینتل با معماری 10 نانومتری دارای تراکم ترانزیستور بسیار بالاتر از تراشه AMD با معماری با 7 نانومتر است. پردازنده‌های Willow Cove در تراکم ترانزیستور تقریبا برابر با قطعات 7 نانومتری هستند که از تولیدات کارخانه‌های TSMC هستند. (TSMC پردازنده‌هایی را برای AMD ،Apple و سایر مشتریان قدرت‌مندش تولید می‌کند.)

ادعای IBM در ساخت تراشه های 2 نانومتری

IBM ادعا می‌کند معماری به‌ کار رفته در تراشه های 2 نانومتری تاکنون در صنعت دیده نشده است. براساس ادعای IBM، فناوری جدید باعث می‌شود تراشه‌ی دو نانومتری، حداکثر ۵۰ میلیارد ترانزیستور در خود جای دهد. افزایش تعداد ترانزیستورها همچنین بدین معنی است که طراحان تراشه گزینه‌های بیشتری برای گنجاندن فناوری‌های جدید در سطح هسته در دسترس دارند تا توانایی تراشه برای پردازش‌های مهم در حوزه‌ی هوش مصنوعی و رایانش ابری تقویت شود.

ترانزیستورها مانند یک سوئیچ خاموش و روشن عمل می‌کنند و اعداد ۰ و ۱ باینری را می‌سازند که زیرساخت کامپیوترهای مدرن را تشکیل می‌دهد. دیواری که در برابر رشد فناوری در این حوزه قرار داشت این بود که به هنگام خاموش بودن این سوئیچ‌های ریز، الکترون از آن‌ها نشت می‌کرد. داریو گیل، معاون رئیس و مدیر تحقیقات آی‌بی‌ام گفته است دانشمندان توانسته‌اند ورقه‌هایی از مواد عایق به ضخامت چند نانومتر در داخل سوئیچ‌ها بریزند تا نشتی الکترون را متوقف کنند.

نتیجه گیری

اخبار اعلام شده حاکی از این است که TSMC نیز در حال کار روی تراشه‌های ۲ نانومتری است و انتظار می‌رود تا سال آینده شاهد ساخت تراشه‌های ۴ و ۳ نانومتری توسط این شرکت باشیم. در حالی که خبر ساخت تراشه های دونانومتری توسط ای بی ام انقلاب بزرگی در تراشه ها در جهان به وجود می آورد اما نمیتوان به طور دقیق دانست که این تراشه ها چه زمانی به شکل گسترده در سخت افزارها به کار برده خواهند شد. زیرا تولید انبوه این تراشه ها مشکلات و چالش های بسیاری بر سر راه دارد. احتمالا چند سالی تا عرضه گسترده تراشه های 2 نانومتری به بازار فاصله دارد. اما توجه به این نکته ضروری است تراشه هایی که قرار است دنیایی ما را متحول نمایند اکنون در راه هستند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی پردازنده‌ هیبریدی Lakefield بپردازیم. پردازنده های اینتل امروزه بیش از گذشته در معرض رقابت با محصولات شرکت هایی مانند: کوالکام و ای ام دی هستند. اینتل برای کسب موفقیت بین رقبای خود نیازمند این موضوع است تا طراحی خاصی را در تراشه های خود اتخاذ نماید. بنابراین به تولید و توسعه پردازنده های هیبریدی با نام Lakefield پرداخت تا تحولی در دستگاه های محاسباتی قابل حمل به وجود آورد.

اقدامات اولیه به هنگام ساخت پردازنده‌های لیک فیلد

در سال 2018 مهندسان تحقیق و توسعه اینتل تصمیم به یک تغییر اساسی در آینده‌ی پردازنده‌های اینتل گرفتند. برای ساخت پردازنده‌های هیبریدی Lakefield به روش ساخت جدیدی روی آوردند. که این روش، فناوری تجمیع سه بعدی  Foveros نام‌گذاری شد. تا قبل از این روش اجزای مختلف یک تراشه soc اینتل نظیر هسته پردازنده، تراشه گرافیکی، منابع و حافظه یک پارچه در یک چینش دوبعدی و روی یک die واحد مستقر می‌شد.  اما حالا قرار است اجزای مختلف SoC بر لایه‌های مختلفی سوار شوند و با اشغال کمترین فضای ممکن، بیشترین منابع ممکن در قالب یک تراشه پدیدار شود. نتیجه چنین چیدمانی، پردازنده‌های تحول‌ آفرین لیک فیلد بودند.

علل اصلی ساخت پردازنده هیبریدی Lakefield چیست؟

کاهش توان مصرفی

کاهش فضای مورد نیاز اجزای پردازنده

سطح عملکردی قابل‌ توجه

این طراحی افزایش بازدهی و نهایت بهره‌برداری از فضای فیزیکی را هدف گرفته و باعث می‌شود. که پردازنده‌ی قدرتمندی با حداقل ابعاد و بازدهی زیاد و تولید حرارت کم را بتوان در قالب دستگاهی کوچک جای داد که نیازمند قدرت و بازدهی بیشتری است. عدم نیاز به فضای اضافی برای تعبیه‌ی رم باعث شده که اینتل بتواند این تراشه را بر کوچک‌ترین مادربرد دنیا مستقر کند و در CES به معرض نمایش درآورد.

چه مشکلاتی بر سر راه اینتل در ساخت این پردازنده وجود داشت؟

البته برای ساخت پردازنده‌های هیبریدی Lakefield مشکلات بسیاری از قبیل:

قرارگیری اجزا

چگونگی کار و تعامل اجزا با یکدیگر

بهره‌گیری از ویژگی‌های تمامی لایه‌ها

جلوگیری از ناکارآمد ماندن یک لایه

جلوگیری از افزایش فشار بر یک لایه

و در نهایت هم کنترل انتقال حرارت میان لایه‌ها، از جمله مواردی بود که بر سر راه مهندسان اینتل وجود داشت.

پردازنده‌ هیبریدی Lakefield و ایده ساخت ماده عایق

برای ادامه مسیر در ساخت پردازنده اینتل اقدام به تولید ماده عایق جدیدی کرد که کمک به دفع گرمای بین لایه ها و عدم نفوذ گرما از لایه ها به یکدیگر می‌کند. در نهایت هم پردازنده‌ هیبریدی Lakefield در ابعاد 12در 12 در 1 میلی متر ساخته شده است. که در واقع یک تراشه بسیار کوچک اما بسیار کارامد است. اینتل با ساخت Lakefield نشان داد که میتواند به صورت بسیار متفاوت با سایر پردازنده های خود اقدام به ساخت تراشه ای جدید با تکنولوژی متفاوت نماید.

2 نکته اساسی در ساخت پردازنده لیک فیلد

در ساخت پردازنده لیک فیلد به دو نکته اساسی توجه شده است.

1. بهره‌وری توانی

2. عمر بیشتر باطری دستگاه های مجهز به این پردازنده

این پردازنده در مقایسه با پردازنده های میان رده ای لپ تاپ دارای قدرت بیشتر و مصرف کمتر است. اینتل در رابطه با پردازنده‌ هیبریدی لیک فیلد مدعی است که این پردازنده ها در مقایسه با پردازندهای Amber Lake زمانی که فعال هستند. توانی بین 1.5 تا 2 برابر کمتر دازند. توان طراحی حرارتی این تراشه‌ها، در بازه ی بین ۳ تا 7 وات است؛ میزان توان مصرفی این پردازنده‌های هیبریدی هر عددی باشد، اینتل مدعی است که عمر باتری لوازم مجهز به آن در حال کار به ۲۵ ساعت و در حالت استندبای به یک ماه می‌رسد.

نتیجه گیری

سرانجام اینتل پس از گذر از این فراز و نشیب ها پردازنده‌ هیبریدی Lakefield را در رویداد CES ژانویه‌ی ۲۰۱۹ معرفی کرد. پردازنده‌های Lakefield اینتل به یک پردازنده قدرتمند و ۱۰ نانومتری Sunny Cove و ۴ هسته اتم مبتنی بر هسته‌های Tremont مجهز شده‌اند. مطمئنا لیک‌فیلد پایان کار پردازنده‌های هیبریدی اینتل نخواهد بود. این کمپانی برای نسل بعدی پردازنده‌هایش به نام Alder Lake به سراغ معماری هیبریدی جدیدی می‌رود تا بتواند حضور قدرتمندتری داشته باشد و مجددا سهم AMD را در بازار کاهش دهد. البته AMD هم با معماری Zen 4 به حضور قدرتمندش در بازار ادامه خواهد داد. در فضای پردازنده‌های مصرف‌کنندگان، رقابتی دو جانبه وجود دارد. اما کافیست گستره دید خود را افزایش دهیم. آن وقت خواهیم دید که این بازار به مراتب گسترده‌تر و متنوع‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

مدیریت کار از راه دور تنها با تنظیمات درست تکنولوژی قادر به اجرایی شدن است. مدیریت دورکاری میتواند چالش برانگیز باشد اما برای پشتیبانی کامل از کارمندان از راه دور و راحت تر شدن همکاری در بین اعضای تیم میتوانید با استفاده از ابزارهای همکاری از راه دور کارها را آسوده تر نمایید. زمان آن رسیده است تا کارها را به روشی نوین مدیریت کرد. در این مقاله به معرفی چند نمونه از این ابزارها می‌پردازیم. سامانه دورکاری ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است. که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا کاربران در هر کجای از شبکه (اینترنت، شبکه ملی، اینترانت سازمان) به میز کار و تمامی برنامه‌های سازمانی خود شامل:

انواع اتوماسیون‌های سازمانی

تلفن داخلی و سازمانی

برنامه‌های اداری و سازمانی

اطلاعات سازمانی

وب اپلیکیشن‌های سازمانی

دسترسی کامل داشته باشند. و می‌تواند بدون کوچک‌ترین خللی از هر محلی با بالاترین ویژگی های امنیتی به تمامی وظایف خود بپردازند.

ابزار همکاری از راه دور برای برقراری تماس ویدیویی

همانطور که می‌دانید برقراری تماس به صورت ویدیویی در دورکاری بسیار لازم است. این ابزار به از بین رفتن شکاف مابین کارفرما و سایر اعضای تیم کمک می‌کند. در این رابطه اپلیکیشن های بساری وجود دارند که زوم، واتس اپ و … از جمله این موارد هستند. با این ابزارها امکان برقراری تماس ویدیویی به صورت گروهی وحود دارد.

ابزار مدیریت و هماهنگی پروژه

پلتفرم های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد اما رایج ترن آن‌ها ترلو است. ترلو یک پلتفرم مدیریت و هماهنگی پروژه است. این نرم افزار، که هم نسخه تحت وب و هم اپلیکیشن دارد. به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی برنامه ها وظایف خود و پیشرفت پروژه را تحت کنترل داشته باشند. با استفاده از این برنامه می‌توانید برای کارهای خود زمانبندی قرار دهید تا در تایم مشخص به شما یادآوری نماید. همچنین می‌توانید برای انجام امور مهم تر برای کارمندان خود از برچسب های اولویت بندی استفاده کنید تا کارها همانطور که در نظر دارید پیش بروند. ترلو یکی از ابزارهای همکاری از راه دور بسیار لازم و ضروری است.

ابزارهای اشتراک گذاری فایل

گوگل درایو (Google Drive) یک بستر ذخیره سازی و سرویس میزبانی فایل هاست. این سرویس گوگل به تمام کاربران اجازه می دهد اطلاعات خود را در سرویس ذخیره سازی ابری آن قرار دهند. همچنین امکان به اشتراک گذاری و ویرایش اسناد در گوگل درایو به راحتی فراهم است.

دراپ باکس نیز یکی دیگر از ابزارهای همکاری از راه دور محبوب و پر کاربرد برای به اشتراک گذاری و ذخیره سازی اطلاعات است. که این امکان را دارد تا انواع مستندات و تصاویر را روی اینترنت ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید و حتی این فایل ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تلفن سازمانی

با سامانه ویپ ابری رها مشخص است که یک کاربر دورکار چه تعداد تماس از دست رفته داشته و مشتریان به چه میزان از عملکرد وی رضایت داشته اند. با این سامانه این قابلیت وجود دارد تا تلفن سازمانی را بر روی رایانه و موبایل پرسنل تنظیم نمایید. و در نتیجه بی نیازی از خرید تلفن برای هر کاربر خواهید بود. در ضمن لازم به ذکر است که هرگونه تماس داخلی بین افراد سازمان توسط رهابل هزینه ای در بر ندارد و به صورت کاملا رایگان است.

ابزارهای مدیریت کارهای شخصی

گوگل تسک یکی از ابزارهای همکاری از راه دور است که به کاربران کمک می‌کند تا کارها و مسئولیت های خود را در لیست های مختلف بنویسند و آن ها را مدیریت کنند. سرویس های دیگر گوگل مانند: گوگل کیپ و حتی تقویم گوگل هم به شما این امکان را می‌دهد، برنامه ها و کارهای روزانه خود را یادداشت کنید.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از جنبه‌های مهم در دورکاری، توانایی مدیریت ارتباط با مشتری است. crm ابزاریست که می‌تواند به‌ منظور پیگیری ارتباطات، مدیریت انتظارات مشتری، و مدیریت اطلاعات پروژه مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه گیری

با توجه به ماهیت وجودی برخی کسب و کارها میتوان با روش های نوین به راحتی آن ها را به یک کسب و کار از راه دور تبدیل نماییم. و در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید. مشاغل و شرکت هایی همانند: شرکت های نرم افزاری، تولید کنندگان محتوا، گرافیست ها و… می‌توانند فعالیت خود را به صورت دورکاری و با ابزارهای همکاری از راه دور ادامه دهند.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

Huawei یکی از ارائه‌دهندگان برتر دستگاه‌های هوشمند و زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات یا همان ICT در سطح جهان است. که در سال 1987 تاسیس شد. هواوی با شعار ما با ارائه‌ی راهکارهایی یکپارچه در چهار حوزه‌ی کلیدی شبکه‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات، دستگاه‌های هوشمند و خدمات ابر خود را متعهد می‌دانیم که محصولات دیجیتال را به تمامی افراد، خانه‌ها، و سازمان‌ها ارائه کنیم. تا جهانمان مکانی هوشمند و بهره‌مند از ارتباط کامل باشد. به فعالیت خود ادامه داده است. این کمپانی تقریبا حدود 197000 نفر کارمند دارد. و در بیش از 170 کشور و منطقه محصولات خود را عرضه می‌کند. ابر کامپیوتر هواوی در همین اواخر در رتبه نخست جهانی قرار گرفت.

درباره Huawei

مدیر عامل هواوی می‌گوید: ما اتصال همه جانبه را گسترش می‌دهیم و دسترسی برابر به شبکه ها را پایه ریزی می‌کنیم. تا پایه و اساس دنیای هوشمند را پایه گذاری کنیم. حداکثر قدرت محاسباتی را برای ارائه ابر و هوش فراگیر فراهم کنید. ایجاد سیستم عامل های دیجیتال قدرتمند برای کمک به چابک تر و کارآمدتر شدن همه صنایع و سازمان ها را در نظر داریم. و تجربه های شخصی و هوشمندانه بیشتری را در همه سناریوها، از جمله خانه، مسافرت، دفتر، سرگرمی و تناسب اندام و سلامتی به مصرف کنندگان ارائه می دهیم.

در پی کنفرانس ابر رایانش (ISC21) International Supercomputing Conference جدیدترین رده بندی ابرکامپیوترهای پرسرعت دنیا به برند هواوی اختصاص داده شد. که این ابر کامپیوتر هواوی موفق به شکست رکورد جهانی و کسب حوایز شد. مدال قهرمانی در دو رشته «ورودی و خروجی سرتاسری سیستم» و «سیستم مقیاس ۱۰ گره‌ای» به ابر رایانه هواوی داده شده است. قدرت پردازش ابرکامپیوتر Peng Cheng Cloud Brain II از پردازنده های Huawei Kunpeng و Ascend  گرفته شده است. این ابر رایانه 20 برابر سریع تر از ابر رایانه رده دوم لیست است. در رده بندی دوم و سوم ابر رایانه های اینتل و در رده چهارم ابر رایانه لنووا قرار دارد.

در چه مواری از ابر کامپیوتر هواوی استفاده می‌شود؟

اتومبیل خودران

حمل و نقل هوشمند

محاسبات هوشمند سلامتی

بینایی کامپیوتر

هوش مصنوعی

 ویژگی‌های منحصر به فرد این ابر رایانه

برخورداری از فناوری iLossless: با استفاده از این تکنولوژی میتوان از دست دادن اطلاعات را به صفر رساند.

تاخیر: کاهش 10 تا 70 درصدی تأخیر را با این رایانه شاهد باشید. تاخیر توسط این تکنولوژی به میکروثانیه می‌رسد.

سیستم دفع گرما: با با استفاده از سیستم آدیاباتیک امکان دفع گرمای منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارد. زیرا از یک محفظه بسته ساخته شده که مجهز به خنک سازی است و همین موضوع سبب دفع گرما و عدم انتقال آن به محیط می‌شود.

حداقل سرعت پردازش: ابر کامپیوتر هواوی سرعت پردازش های پیچیده را به حداقل زمان ممکن رسانده است. و در حال حاضر از قدرت پردازش فوق العاده ای برخوردار است.

قدرت محاسبات بالا: قدرت محاسباتی Peng Cheng Cloud Brain در حال حاضر 100 PFLOPS است که برای سال آینده برنامه ریزی شده تا 1000 PFLOPS و بالاتر باشد. به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد و رابط های شبکه پر سرعت و متنوع این ابر رایانه سرعت آموزش به مدل های هوش مصنوعی را می‌تواند به طرز چشمگیری بالا ببرد.

موارد استفاده از این ابر رایانه

تاکنون از ابرکامپیوتر Peng Cheng Cloud Brain II در: پژوهش‌های علوم پایه مانند: تغییرات اقلیمی، تحقیق و توسعه در حوزه پزشکی، تحلیل ژنتیکی و مدیریت شهرهای دیجیتال استفاده شده است. این ابرکامپیوتر به‌صورت مشترک با همکاری هواوی و Peng Cheng Laboratory (PCL) ساخته شده است.

اجزای تشکیل دهنده ابر کامپیوتر هواوی

Peng Cheng Cloud Brain II از خوشه پردازشی Atlas 900 AI هواوی استفاده می‌کند و تحت پردازنده‌های Kunpeng و Ascend این شرکت قرار دارد. اطلس ۹۰۰ قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیار Cloud Brain II می‌گذارد. فناوری‌هایی که PCL می‌سازد ۱۰۰۰ پتافلاپس قدرت دارند.

نتیجه گیری

تاکنون هوآوی بر اساس پردازنده های AI 910 و 310 AI، خوشه AI Atlas 900، سرور AI Atlas 800، ایستگاه edge Atlas 500 AI و ماژول شتاب دهنده AI Atlas 200 را راه اندازی کرده است. نمونه کارهای جامع اطلس محاسبات قدرتمندی را برای آموزش و استنتاج در تمام سناریوها در دستگاه های cloud-edge فراهم می‌کند. با نگاه به آینده انتظار میرود با افزایش سرمایه گذاری و نگاه به زیرساخت ها استفاده از ابر کامپیوتر هواوی افزایش یابد.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

فن یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعات در لپ تاپ است. این قطعه به قدری حائز اهمیت است که در صورت درست عمل نکردن منجر به سوختن دیگر قطعات می شود. به همین علت نحوه تنظیم‌ سرعت فن CPU در لپ تاپ یکی از مهم ترین عوامل است. فن برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ به کاربرده می شود. به همین علت هنگامی که در حال استفاده سنگین از سیستم خود هستید سرعت فن بالا میرود تا بتواند دمای لپ تاپ را در حد تعادل نگه دارد. در این مقاله به نحوه چگونگی تنظیم‌ سرعت فن cpu در لپ تاپ می‌پردازیم. به طور کلی سه روش برای تنظیم کردن سرعت فن در لپ تاپ وجود دارد که عبارتند از:

کنترل از طریق تنظیمات bios
نصب نرم افزارهای کنترل فن
خرید یک فن کنترل کننده اکسترنال

تنظیم‌ سرعت فن از طریق BIOS
بسیاری از کامپیوترهای مدرن گزینه‌هایی برای کنترل فن تعبیه کرده‌اند که برای پیدا کردن آن‌ها کافی است به BIOS سیستم بروید. برای رفتن به BIOS ابتدا باید کامپیوترتان را Restart کنید. سپس در هنگام بالا آمدن سیستم کلید Delete یا F12 را فشار دهید. معمولا این دکمه در همان لحظات ابتدایی با عبارتی مثل Press DEL to enter setup در گوشه‌ی صفحه‌ی نشان داده می‌شود. زمانی که وارد BIOS شدید، داخل تنظیمات آن بگردید تا گزینه‌های مربوط به کنترل فن را پیدا کنید. Fan Always On گزینه مدنظر ما است. که باید همیشه فعال باشد. این گزینه مربوط به روشن بودن فن می‌شود. وقتی تنظیم‌ سرعت فن در بایوس را انجام دادید، F10  را بزنید تا تغییرات ذخیره شود و دستگاه ری‌استارت شود.

سیستم کنترل فن در مادربردهای مختلف متفاوت است، اما اکثر آن‌ها الگوی یکسانی دارند. در این روش امکان فعال سازی کنترل خودکار فن CPU وجود دارد. فن CPU شما احتمالا گزینه‌هایی برای تعیین حداکثر دمای قابل تحمل بر حسب سلسیوس، و حداقل سرعت آن بر اساس درصد یا RPM دارد. اساسا با این گزینه می‌توانید تعیین کنید که سرعت چرخش CPU تا زمانی که به دمای مشخصی نرسیده است، در حد معمول بماند. البته همه‌ی مادربردها این گزینه‌ها را ندارند. اگر BIOS کامپیوترتان گزینه‌های زیادی ندارد، برای کنترل فن می‌توانید از نرم افزارهایی همانند: SpeedFan یا Macs Fan Control استفاده کنید.

برنامه کنترل سرعت فن SpeedFan
این برنامه برای تنظیم‌ سرعت فن در لپ تاپ به صورت رایگان قابل دسترس است و توسط آن می‌توانید به میزان دمای دستگاه خود پی ببرید. این برنامه کمی پیچیده‌تر و به نحوی قدیمی‌تر است، ولی از طرفی امکان کنترل فن‌ها را بر اساس سرعت هر قطعه (نه فقط CPU) فراهم کرده است. و می‌توانید همه چیز را از طریق یک پنجره کنترل کنید. با این حال با توجه به پیچیدگی‌هایی که این نرم‌افزار دارد استفاده از آن را فقط به کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. چون در این برنامه با سیستم خنک کننده‌ی سیستم سروکار دارید و اگر مراقب نباشید، ممکن است به سخت‌افزار خود صدمه بزنید.

نرم افزار Macs Fan Control
این نرم ا‌فزار از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است. این برنامه نیز رایگان بوده و افرادی که دارای سیستم macOS هستند می‌توانند از آن استفاده نمایند. قابل توجه است که شما با هرکدام از سیستم عامل‌های xp،7،8 و 10 نیز قادر به استفاده از آن هستید.

استفاده از فن اکسترنال برای تنظیم‌ سرعت فن
اگر قصد دارید تمام فن ها را کنترل بفرمایید یا روش های بالا با سیستم شما سازگار نیست، می توانید یکی از این کنترل کننده های فن اکسترنال و ارزان را خریداری بفرمایید. این کنترولرها در درایوها قرار می‌گیرند. و به شما امکان تنظیم هر یک از فن های کامپیوترتان را می دهند. البته در اینجا دمای کامپیوتر مانیتور نمی‌شود.

خمیر سیلیکون پردازنده را تغییر دهید
خمیر سیلیکونی باعث می‌شود تا دمای پردازنده به هیت سینک منتقل شود، در واقع این خمیر نه پردازنده را خنک می‌کند و نه هیت سینک بر روی آن را، این خمیر باعث می‌شود حرارت با سرعت بیشتری از پردازنده به هیت سینک برسد و در نتیجه دمای پردازنده کاهش پیدا می‌کند.

نتیجه گیری
به طور کلی با استفاده از چند راهکار ذکر شده تا حد زیادی قادر به تنظیم‌ سرعت فن لپ تاپ و یا کامپیوتر خود خواهید بود. و صد البته می توانید از غرش آن در هنگام اجرای برنامه ها و یا بازی های سنگین جلوگیری نمایید. همانطور که آگاه هستید همکاری میان سخت افزار و نرم افزار باعث می‌شود سیستم شما همانطور که باید کار کند. بهتر است هر از گاهی فن لپ تاپ خود را تمیز کنید و آن را نزد متخصص ببرید تا سرویس شود. در اکثر مواقع، گرد و خاک دور فن موجب عملکرد بد لپ‌تاپ می‌شود. و دستگاه را داغ می‌کند. و صدای فن را بالا می‌برد.

امروزه رایانه های کوچکی به نام تین کلاینت تولید شده اند که بدون فن عمل می‌کنند. همان عملکرد رایانه های قدیم اما بدون فن و هرگونه صدای اضافی درکنار ابعاد کوچک تر را ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به صفحه تین کلاینت سایت مراجعه نمایید و برروی لینک ابی رنگ کلیک نمایید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

شرکت خدمات پشتیبانی ای تی رها بهترین گزینه جهت انتخاب برای شما عزیزانی است که به دنبال خدماتی با کیفیت و قابل اعتماد هستید. زیرا خدمات پشتیبانی در رها بسیار حائز اهمیت است. و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان از الویت بالایی در چارت سازمانی رها برخوردار است. شرکت های پشتیبانی ای تی بسیاری وجود دارند اما بهتر است به هنگام انتخاب به دنبال گزینه ای بروید که در تمامی زمینه های ای تی ارائه خدمت داشته باشد. همچنین دارای تخصص و تجربه کافی باشند. شرکت رها با روش های گوناگونی اقدام به رفع مشکلات شما در زمینه ای تی می‌نماید. تا هرچه سریع تر به روند عادی فعالیت خود بازگردید. به طور کلی خدمات قابل ارائه توسط رها به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند.

پنل رفع مشکل

پنل پشتیبانی

توجه نمایید که پشتیبانی یکی از هزاران  فعالیت‌های تخصصی رها در عرصه IT است.

پنل های رفع مشکل رها

شرکت خدمات پشتیبانی رها پنل‌های رفع مشکل خود را با نام های زیر دسته بندی کرده است که برای هریک مقاصد مختلفی داشته است.

رهامن: رفع مشکل توسط کارشناس صورت خواهد گرفت.

رها مهندس: رفع مشکل توسط کارشناس ارشد صورت می‌گیرد.

رها دکتر: رفع مشکل توسط متخصصان خبره صورت خواهد گرفت.

رها پرفسور: در این پنل  ممیزی و مشاوره در کلیه زمینه های و خدمات حوزه IT صورت می‌گیرد.

توجه نمایید که پنل های رفع مشکل شرکت خدمات پشتیبانی رها تنها در ساعات اداری قابل استفاده هستند.

پنل پشتیبانی رها

این پنل در 4 دسته تقسیم بندی می‌شود. که به تریتب به هریک اشاره و ویژگی آن ها رابیان می‌کنیم.

پنل برنزی: در ساعات اداری قابل ارائه است.

پنل نقره‌ای: در ساعات اداری قابل ارائه است.

پنل طلایی: به محض دریافت تیکت مشتری – هفت روز هفته ۲۴ ساعت شبانه روز (۲۴*۷) قابل ارائه خدمت است.

پنل IT: به محض دریافت تیکت مشتری – هفت روز هفته ۲۴ ساعت شبانه روز (۲۴*۷) قابل ارائه خدمت است.

در دو پنل برنزی و نقره ای در صورت نیاز به حضور نیرو در محل مشتری- ایاب و ذهاب طبق تعرفه تاکسیرانی فاکتور می‌شود و ساعات صرف شده برای ایاب و ذهاب جز ساعات ارائه خدمات محسوب می‌گردد.

در پنل طلایی یکبار در ماه و در صورت نیاز تا یکبار در هفته امکان مراجعه حضوری توسط متخصص ای تی وجود دارد. در پنل IT نیروی مقیم رها سمت کارفرما به میزان لازم مراجعه حضوری خواهد داشت.

در صورت بروز مشکلات و موارد بحرانی و یا سرویس های خارج از خدمات پنل، شرکت خدمات پشتیبانی رها با شما عزیزان همراه خواهد بود. و در پنل نقره ای اعزام نیرو بعد از یک روز کاری و در پنل طلایی اعزام تیم پشتیبان در کمتر از ۲ ساعت برای شهر تهران و خارج از تهران، حداکثر یک روزه صورت خواهد گرفت.

خدمات قابل ارائه توسط متخصصان شرکت خدمات پشتیبانی رها

انجام تمامی خدمات در حوزه های زیر به صورت کاملا تخصصی توسط متخصصان IT رها صورت می‌گیرد.

حوزه  Microsoft

حوزه  VMware

حوزه Linux

حوزه Citrix

حوزه اینترنت اشیا

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر لطفا با شماره تلفن 54521 تماس حاصل فرمایید. خدماتی از قبیل مجازی سازی سرور و دسکتاپ یکی از مهم‌ترین خدماتی است که توسط شرکت خدمات پشتیبانی رها ارائه می‌شود. و رها به عنوان مرجع مجازی سازی در ایران شناخته شده است. این شرکت قادر است تا مجازی سازی را با انواع سیستم عامل‌های مختلف انجام دهد.

مجازی سازی میز کار با تکنولوژی سیتریکس

مجازی سازی میز کار با تکنولوژی وی ام ور

مجازی سازی میز کار با تکنولوژی مایکروسافت

مجازی سازی میز کار با تکنولوژی پی سی شیرینگ

امکانات پنل پشتیبانی رها

در صورت تهیه پنل های پشتیبانی، یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یا یک ساله از امکانات زیر برخوردار خواهید شد.

مستندسازی شبکه و بررسی و ارائه راهکار با اولویت بندی جهت به روز رسانی امنیتی، نرم افزاری و سخت افزاری

بهینه سازی شبکه و ارائه نقشه راه

راه اندازی سیستم مانیتورینگ جهت پایش لحظه به لحظه وضعیت شبکه

ارائه خدمات پسیو توسط شرکت خدمات پشتیبانی رها

رها در حوزه پسیو هم خدماتی از قبیل: شبکه کاری، کابل کشی، داکت کشی، ترانکینگ، سوئیچ گذاری، رک گذاری و تمام امور مربوط به پسیو را نیز ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

شرکت خدمات پشتیبانی رها با ارائه پکیج های متنوع رفع مشکل و یا پشتیبانی در تمامی موقعیت های بحرانی با شما عزیزان همراه خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر دز این خصوص با ما تماس بگیرید. رها تمامی استانداردهای خدمات پشتیبانی را رعایت میکند. منظور از استاندارد خدمات پشتیبانی مجموعه انتظاراتی است که برای ارزیابی عملکرد خدمات پشتیبانی تدوین شده است. هدف از تدوین این استانداردها، افزایش رضایتمندی مشتری و کیفیت عملکرد خدمات پشتیبانی است.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

تین کلاینت

تین کلاینت HYSTOU
HYSTOU یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تین کلاینت و مینی کامپیوترهای بدون فن در جهان می‌باشد. این کمپانی از معدود کمپانی‌های چینی است که محصولاتش در بازارهای اروپایی و آمریکایی به فروش می‌رسد.
لازم به ذکر است کیفیت ساخت مادربردهای این کمپانی بسیار بالا بوده و از نوع سرد( بدون تولید حرارت) هست. و تمام خازن‌های استفاده شده در آن از نوع جامد می‌باشد که تجمیع این موارد سبب افزایش عمر مفید این محصولات تا حدود ۷سال می‌شود.
دقت داشته باشید که انواع مینی کامپیوترها با باکس‌های مشابه در بازار وجود دارد، بیش از ۴۰ تولیدکننده برای این محصولات در چین وجود دارند که شما می‌توانید محصولات آن‌ها را در سایت‌هایی مانند علی‌بابا مشاهده کنید.
اما کیفیت ساخت پایین این‌گونه محصولات فیک که متأسفانه در بازار ایران با انواع برچسب‌ها به نام‌های مختلف ازجمله: PAT ،GIADA، … به فروش می‌رسند بسیار پایین است.
همچنین میانگین عمری کمتر از ۳ سال دارند، جهت اعتبار سنجی این موضوع حتماً باکس دستگاه‌ها را بازکنید و تولیدکننده مادربرد آن‌ها را بررسی کنید، معمولا مادربردهایی بی‌نام دارند و یا در بهترین حالت برندهای ناشناخته هستند.
تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت یا همان (کاربر لاغر)، مینی کامپیوتر ، مینی پی سی همگی به یک معنا و کاربرد هستند، یعنی رایانه‌ی کوچک و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. این نام ها صرفا اسامی متفاوت برای یک دستگاه هستند و تین کلاینت ها همگی همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت‌افزار مانند: (RAM ،CPU ،Storage و …) هستند.

تولیدکنندگان این رایانه‌های کوچک، برای این که بتوانند محصولات کوچک‌تری عرضه کنند، مجبور به حذف یا تغییر شکل برخی از سخت‌افزارهای یک رایانه‌ی معمولی شدند.

مزایای تین کلاینت (مینی کامپیوتر)

مصرف برق پایین: حدود ۲۰-۵۰ وات مصرف برق مینی کامپیوترها است که در مقایسه با مصرف ۲۰۰-۳۰۰ واتی کامپیوترهای معمولی، استفاده از مینی کامپیوترها ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی به دنبال خواهد داشت.

عمر بیشتر: معمولا دو برابر کامپیوترهای معمولی عمر می‌کنند که دلیل آن حذف قطعات مکانیکی مانند فن و هارد دیسک است. (البته برخی از مشتریان برای کاهش قیمت به جای انتخاب اس‌اس‌دی، هارد لپ‌تاپی انتخاب می‌کنند که معمولا ۴-۶ سال عمر می‌کند.)

اشغال فضای کمتر: سایز مینی کامپیوتر در مقایسه با کامپیوتر معمولی بسیار کوچکتر است.

پایداری بیشتر: به دلیل اینکه کلیه‌ی سخت افزار مینی کامپیوترها توسط یک کمپانی اسمبل شده و بعضا حتی نیاز به درایور نرم افزاری هم ندارند، و طبق یک استاندارد مشخص مونتاژ شده اند ضریب پایداری بیشتری نسبت به یک کامپیوتر دارد.

قیمت گذاری مینی کامپیوتر ها

با توجه به رشد تکنولوژی، پیچیدگی سیستم‌های کامپیوتری، انواع دیوایس‌های پیشرفته و گسترش روزافزون انواع سازمان‌های اداری، کامپیوترهای رومیزی از کاربرد ویژه‌ای برخوردار شدند

به‌ طوری‌ که نبودن یک سیستم کامپیوتری در یک سازمان مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد. لذا با آمدن کامپیوترها در عرصه زندگی بشر، نه‌ تنها بسیاری از مشکلات برطرف شد، بلکه بیشترین راحتی ممکن را به وجود آورد.

همان‌طور که می‌دانید کامپیوترهایی که امروزه استفاده می‌شوند بیشتر با ابعاد بزرگ هستند و یک سری مشکلات از قبیل حجیم بودن، سنگین بودن، مشکلات حمل‌ونقل و … رادارند. ولی کامپیوترهای جدیدی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند مینی کامپیوترها هستند.

با آمدن کامپیوترهای کوچک مشکلاتی که چند نمونه از آن‌ها را بیان کردیم دیگر وجود ندارد و کامپیوترهای کوچک یا همان مینی کامپیوترها به‌ شدت کار را راحت کردند.

تین کلاینت ها (به‌سادگی حمل می‌شوند، از سرعت بالایی برخوردار هستند، نیاز به فضای زیادی ندارند و…). کامپیوترهای کوچکی که استفاده می‌شود در انواع و اقسام مختلف در بازار وجود دارد.

  • شرکت دانش بنیان رها