تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

تین کلاینت

تین کلاینت HYSTOU
HYSTOU یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تین کلاینت و مینی کامپیوترهای بدون فن در جهان می‌باشد. این کمپانی از معدود کمپانی‌های چینی است که محصولاتش در بازارهای اروپایی و آمریکایی به فروش می‌رسد.
لازم به ذکر است کیفیت ساخت مادربردهای این کمپانی بسیار بالا بوده و از نوع سرد( بدون تولید حرارت) هست. و تمام خازن‌های استفاده شده در آن از نوع جامد می‌باشد که تجمیع این موارد سبب افزایش عمر مفید این محصولات تا حدود ۷سال می‌شود.
دقت داشته باشید که انواع مینی کامپیوترها با باکس‌های مشابه در بازار وجود دارد، بیش از ۴۰ تولیدکننده برای این محصولات در چین وجود دارند که شما می‌توانید محصولات آن‌ها را در سایت‌هایی مانند علی‌بابا مشاهده کنید.
اما کیفیت ساخت پایین این‌گونه محصولات فیک که متأسفانه در بازار ایران با انواع برچسب‌ها به نام‌های مختلف ازجمله: PAT ،GIADA، … به فروش می‌رسند بسیار پایین است.
همچنین میانگین عمری کمتر از ۳ سال دارند، جهت اعتبار سنجی این موضوع حتماً باکس دستگاه‌ها را بازکنید و تولیدکننده مادربرد آن‌ها را بررسی کنید، معمولا مادربردهایی بی‌نام دارند و یا در بهترین حالت برندهای ناشناخته هستند.
تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت یا همان (کاربر لاغر)، مینی کامپیوتر ، مینی پی سی همگی به یک معنا و کاربرد هستند، یعنی رایانه‌ی کوچک و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. این نام ها صرفا اسامی متفاوت برای یک دستگاه هستند و تین کلاینت ها همگی همانند یک کامپیوتر معمولی دارای انواع سخت‌افزار مانند: (RAM ،CPU ،Storage و …) هستند.

تولیدکنندگان این رایانه‌های کوچک، برای این که بتوانند محصولات کوچک‌تری عرضه کنند، مجبور به حذف یا تغییر شکل برخی از سخت‌افزارهای یک رایانه‌ی معمولی شدند.

مزایای تین کلاینت (مینی کامپیوتر)

مصرف برق پایین: حدود ۲۰-۵۰ وات مصرف برق مینی کامپیوترها است که در مقایسه با مصرف ۲۰۰-۳۰۰ واتی کامپیوترهای معمولی، استفاده از مینی کامپیوترها ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی به دنبال خواهد داشت.

عمر بیشتر: معمولا دو برابر کامپیوترهای معمولی عمر می‌کنند که دلیل آن حذف قطعات مکانیکی مانند فن و هارد دیسک است. (البته برخی از مشتریان برای کاهش قیمت به جای انتخاب اس‌اس‌دی، هارد لپ‌تاپی انتخاب می‌کنند که معمولا ۴-۶ سال عمر می‌کند.)

اشغال فضای کمتر: سایز مینی کامپیوتر در مقایسه با کامپیوتر معمولی بسیار کوچکتر است.

پایداری بیشتر: به دلیل اینکه کلیه‌ی سخت افزار مینی کامپیوترها توسط یک کمپانی اسمبل شده و بعضا حتی نیاز به درایور نرم افزاری هم ندارند، و طبق یک استاندارد مشخص مونتاژ شده اند ضریب پایداری بیشتری نسبت به یک کامپیوتر دارد.

قیمت گذاری مینی کامپیوتر ها

با توجه به رشد تکنولوژی، پیچیدگی سیستم‌های کامپیوتری، انواع دیوایس‌های پیشرفته و گسترش روزافزون انواع سازمان‌های اداری، کامپیوترهای رومیزی از کاربرد ویژه‌ای برخوردار شدند

به‌ طوری‌ که نبودن یک سیستم کامپیوتری در یک سازمان مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد. لذا با آمدن کامپیوترها در عرصه زندگی بشر، نه‌ تنها بسیاری از مشکلات برطرف شد، بلکه بیشترین راحتی ممکن را به وجود آورد.

همان‌طور که می‌دانید کامپیوترهایی که امروزه استفاده می‌شوند بیشتر با ابعاد بزرگ هستند و یک سری مشکلات از قبیل حجیم بودن، سنگین بودن، مشکلات حمل‌ونقل و … رادارند. ولی کامپیوترهای جدیدی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند مینی کامپیوترها هستند.

با آمدن کامپیوترهای کوچک مشکلاتی که چند نمونه از آن‌ها را بیان کردیم دیگر وجود ندارد و کامپیوترهای کوچک یا همان مینی کامپیوترها به‌ شدت کار را راحت کردند.

تین کلاینت ها (به‌سادگی حمل می‌شوند، از سرعت بالایی برخوردار هستند، نیاز به فضای زیادی ندارند و…). کامپیوترهای کوچکی که استفاده می‌شود در انواع و اقسام مختلف در بازار وجود دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی