تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۴۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نیاز به سیستم‌های پردازشی سریع‌تر و هوشمندتر همه را واردار کرده که به نسل جدیدی از پردازنده‌ها روی بیاورند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای پردازشی ما باشند. این پردازنده‌ها که به IPU یا واحد پردازش زیرساخت مشهور هستند در آینده در هر سیستم پردازشی ابری و آفلاین موجود خواهند بود. اینتل یک IPU منتشر کرده که دقیقا شبیه به SmartNIC است. در این مقاله، یاد خواهیم گرفت که IPU یا واحد پردازش زیرساخت چیست، چه کاری انجام می‌دهد و چرا اهمیت دارد؟

ارائه‌ دهندگان خدمات و شرکت‌ها، سرمایه‌ گذاری هنگفتی را در مراکز داده انجام می‌دهند تا محاسبات کارآمد را برای برنامه‌های بومی ابری و خدمات خرد ارائه دهند. برنامه‌های کاربردی ارائه دهنده این خدمات باید به ذخیره سازی با سرعت بالا و تاخیر کم و زیرساخت شبکه ایمن دسترسی داشته باشند. با این حال، خدمات زیرساختی مانند: سوئیچینگ مجازی، امنیت و ذخیره سازی می‌توانند تعداد قابل توجهی از چرخه‌های CPU را مصرف کنند. واحدهای پردازش زیرساخت (IPU) زیرساخت شبکه را تسریع می‌کنند و هسته‌های CPU را برای بهبود عملکرد برنامه آزاد می‌کنند. 

معرفی IPU یا واحد پردازش زیرساخت

در حالت کلی باید گفت که IPU ساختاری شبیه به پردازنده‌های گرافیکی یا همان GPU دارند. ولی توانایی پردازشی آن‌ها به سبب تغییراتی که در ساختار ارتباطات و عملکرد داخلی آن ها ایجاد شده تا سه برابر قدرتمندتر از GPU است. هدف اولیه یک IPU  به مشتریان فرصت می دهد تا از منابع با راه حل ایمن، قابل برنامه ریزی و پایدار استفاده کنند. و با این کار بین پردازش و ذخیره سازی تعادل برقرار می‌کنند.

شرکت مایکروسافت که با داشتن سرورهای Azure یکی از بزرگ‌ترین خدمات‌ دهنده‌های سرویس‌های پردازش ابری در دنیاست. اعلام کرد که پردازنده‌های جدیدی را به واحدهای پردازش ابری خود اضافه کرده که Graphcore IPU نام دارند. پایه و اساس سیستم‌های هوش مصنوعی بر تصمیم‌ گیری بر اساس مقایسه داده‌ها استوار است. به همین دلیل یک سیستم برای اجرای بهتر داده‌های هوش مصنوعی باید به عملکرد مقایسه و تصمیم‌گیری سریع‌تر متکی باشد. در همین زمینه برنامه نویسان هوش مصنوعی می‌توانند با استفاده از پردازنده‌های Graphcore ساختاری در اختیار داشته باشند. که با روش‌های ارزانتری بتواند به عملیات مد نظر خود بپردازد. چرا که IPU هزینه تمام شده‌ای در حد پردازنده‌های دیگر خواهند داشت و همانطور که عنوان شد می‌تواند تا سه برابر قدرتمندتر باشد.

عملکرد واحد پردازش زیرساخت

مایکروسافت در توضیح عملکرد  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در روزهای بدون مجازی سازی، سرورها فقط بخش کوچکی از قدرت محاسباتی خود را به کار می‌بردند. فعالیت بیش از حد در یک سرور و بلااستفاده بودن سرورهای دیگر باعث هدر رفتن منابع و توان در دیتاسنتر میشد. اینجا جایی بود که مجازی سازی سرور معرفی شد. مجازی سازی یک تکنیک مقرون به صرفه برای ارائه خدمات میزبانی وب و در عین حال به حداکثر رساندن استفاده از منابع زیرساخت فناوری اطلاعات است. به لطف مجازی سازی، چندین سیستم عامل و برنامه را می‌توان بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کرد. نرم افزار مجازی سازی VMware دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و با شبیه سازی سخت افزار یک سیستم کامپیوتر مجازی ایجاد می‌کند. سیستم‌های مجازی در زیرساخت‌ فناوری اطلاعات به عنوان «ماشین‌های مجازی» شناخته می‌شوند. 

تقریبا تمام کسب و کارها با سرویس مجازی سازی VMware مجازی می‌شوند! مجازی سازی VMware به شما این امکان را می‌دهد که کل زیرساخت فناوری اطلاعات خود یا بخش‌های خاصی از آن را مجازی کنید. با این کار می‌توانید چندین سیستم عامل و برنامه را همزمان اجرا کنید. پیاده سازی این فناوری در سیستم IT بهره وری کارمندان را افزایش می‌دهد و در هزینه تجهیزات صرفه جویی می‌کند. در این مقاله با فرایند مجازی سازی سرور با VMware بیشتر آشنا می‌شوید.

فناوری مجازی سازی سرور چیست؟

فناوری مجازی سازی سرور به شما این امکان را می‌دهد تا چندین ماشین مجازی را روی یک ماشین فیزیکی اجرا کنید. هر کدام از این ماشین‌های مجازی یک سرور جداگانه را شبیه سازی می‌کنند. در فرایند مجازی سازی سرور با VMware می‌توانید چندین برنامه را به طور همزمان روی یک سخت افزار اجرا نمایید. سرورهای مجازی سیستم‌های مستقل را برای آزمایش برنامه‌های جدید به توسعه دهندگان ارائه می‌دهند. به جای خرید سرور اختصاصی می‌توان یک سرور مجازی روی ماشین‌های موجود ایجاد کرد. از آنجایی که هر سرور مجازی مستقل است، برنامه نویسان می‌توانند نرم افزار را بدون نگرانی از تاثیرگذاری بر سایر برنامه‌ها اجرا کنند.

هدف از مجازی سازی سرور چیست؟

برای مقابله با حجم کاری، نرم افزار مجازی سازی از یک استراتژی استفاده می‌کند و بارهای کاری را در سرورهای مختلف اجرا میکند. این بدان معناست که کاربر می تواند بسیاری از ماشین های مجازی (VM) را روی دستگاه فیزیکی خود بدون هدر دادن منابع مدیریت کند. تمام ابزارهای مجازی سازی، شبکه و امنیت، نرم افزارهای مرکز داده و ذخیره سازی از محصولات VMware می‌باشند. از VMware vSphere یک ابزار مجازی سازی سرور است که برای مدیریت زیرساخت‌های ماشین مجازی در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود. VMware از سیستم عامل‌های لینوکس، مایکروسافت ویندوز و مک همگی توسط پشتیبانی می‌کند.

مجازی سازی چگونه کار می‌کند؟

ماشین مجازی (VM) یک محفظه نرم افزاری کاملا ایزوله است که می‌تواند ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر که هوش مصنوعی به شکل پیوسته پر رنگ می‌شود. وجود یک پردازنده اختصاصی جهت عملیات پردازش سنگین در این حوزه، درون گوشی‌ها می‌تواند شکل تعامل ما با این گجت را تغییر دهد. اکثر تولید کننده‌های چیپست موبایل دیر یا زود بحث پردازش هوش مصنوعی را در تولیدات خود به شکل ویژه قرار خواهند داد. هوآوی و اپل از اولین شرکت‌هایی هستند که این فناوری را در چیپست‌های خود به کار بستند. چیپست کایرین 970 و اپل A11 با واحد پردازش عصبی یا همان NPU عرضه شده‌اند اما سامسونگ و کوالکام هنوز چنین پردازنده‌ای ندارند.

واحد پردازش عصبی چیست؟

واحد پردازش عصبی (NPU) یک ریزپردازنده است که در شتاب دادن به الگوریتم‌های یادگیری ماشین تخصص دارد که به عنوان پردازنده عصبی شناخته می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که نمی‎توان از آن برای محاسبات عمومی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU) استفاده کرد. که عمدتا به این دلیل می‌باشد که پشتیبانی نرم افزاری برای این دسته از پردازنده‌ها توسعه نیافته است که می‌تواند برای هر هدف محاسباتی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع توسعه چنین نرم افزار/کامپایلری می‌تواند یک چالش باشد. و در عین حال ممکن است برای کارهایی که برای آن‌ها طراحی نشده است عملکرد پایینی داشته باشد.

اولین چیپست واحد پردازش عصبی

اولین چیپست با واحد پردازشگر عصبی اختصاصی NPU است. تراشه هوش مصنوعی کایرین در سال 2017 رونمایی شد. این پردازنده یک چیپست متفاوت از سایر پردازنده‌ها می‌باشد. توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی بر پایه چیپست کایرین 970 بر روی گوشی‌ها، نیازمند توسعه دادن منابع مورد نیاز نرم‌افزاری در گوشی‌های هواوی است. واحد پردازشی کایرین 970، یک هوش مصنوعی بر اساس فناوری Cloud را در کنار هوش مصنوعی بر روی گوشی‌ها ارائه کرده‌ است.

این سیستم آنالیز داده که در کنار CPU و GPU جانمایی شده است تا 25 برابر کارایی بالاتری را در پردازش‌های گرافیکی و منطقی در گوشی ارائه می‌کند. نقطه قوت این موضوع اینجاست که این افزایش عملکرد با یک افزایش بهره‌وری همراه شده است. به عبارتی دیگر در کایرین 970 هر اندازه که کارایی بیشتر شده باشد، مصرف انرژی آن به نصف کاهش یافته است. این گونه که مشاهده می‌شود قرار دادن NPU در این چیپ، سبب افزایش کارایی شگفت انگیزی در بخش‌های پردازش مرکزی و گرافیکی آن شده است.

استفاده از واحد پردازش عصبی در محصولات مایکروسافت

اضافه شدن یک NPU به تمام دستگاه‌های نسل جدید سرفیس اعلام شده است. مایکروسافت با اضافه کردن یک واحد NPU به  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در سال 1997، داگلاس انگلبارت پیش بینی کرد که انسان در 20 یا 30 سال آینده دانش محاسباتی کل جهان را در دستان خود خواهد داشت. حالا در سال 2023 می‌بینیم که این حرف تا چه اندازه درست است. صنعت مرکز داده در چند دهه اخیر رشد زیادی داشته است و انتظار می‌رود در آینده نیز به رشد خود ادامه دهد. با حرکت شرکت‌ها به سمت تحول دیجیتال نیاز به راهکارهای محاسباتی پیشرفته و قابل دسترس مانند مجازی‌سازی سرور ضروری‌تر از گذشته می‌شود. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا اهمیت مجازی سازی سرور را بیشتر درک کنید.

مجازی سازی سرور چیست؟

مفهوم مجازی سازی سرور دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد؛ یعنی فرآیند مجازی سازی سرورها. به جای داشتن یک سرور فیزیکی که تمام داده‌های شما را پردازش می‌کند، مجازی سازی سرور به شما این امکان را می‌دهد تا چندین سرور را مجازی کنید به طوری که هر کدام عملکرد مخصوص به خود را داشته باشند. سیستم عامل‌های مهمان به صورت مستقل و جدا از یکدیگر دستورات را از یک سرور مجازی مرکزی یعنی همان سیستم عامل میزبان دریافت می‌کنند. در این شرایط منابع سرور ایمن می‌ماند. در واقع، راهکار مجازی سازی سرور قدرت پردازش کارآمد و آگاهانه از منابع را ممکن می‌سازد. بیشتر  سخت‌افزارهایی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند حتی پتانسیل کامل خود را اجرا نمی‌کنند و مجازی‌سازی استفاده بهینه از آن‌ها را فراهم می‌کند.

راهکار مجازی سازی سرور چگونه است؟

مجازی سازی با نرم افزار مجازی Hypervisor کار می‌کند. نقش هایپروایزر ایجاد مرزی میان عناصر مجازی و منابع فیزیکی مانند پردازنده‌ها، CPU، RAM و غیره است. پس از نصب هایپروایزر بر روی دستگاه، نرم افزار مجازی سازی منابع فیزیکی را شبیه سازی می‎کند و یک سرور مجازی جدید می‌سازد. هایپروایزر همچنین چندین ماشین مجازی (VM) را ایجاد و اجرا می‌کند. این نوع مجازی سازی بسته به نیاز مشتری سفارشی سازی می‌شود و به همین دلیل است که اهمیت مجازی سازی سرور در صنعت IT هر روز بیشتر می‌شود.

انواع راهکارهای مجازی سازی سرور

مجازی سازی مفهوم جدیدی نیست. در دهه‌های گذشته، ماشین‌های مجازی بر روی ابر رایانه‌ها ساخته شده‌اند و تنها در سال‌های اخیر این مفهوم در سرورها اعمال شده است. در حقیقت، مجازی سازی سرورها هنوز یک فناوری محبوب در محافل فناوری اطلاعات است. سه نوع مجازی سازی سرور وجود دارد که هر کدام سطح جداسازی و توانایی تقلید منابع سخت افزاری خاص خود را دارند. هر کدام از این مجازی سازی‌ها یک سرور فیزیکی به نام هاست و یک سرور مجازی مهمان دارند. این سه سیستم راه‌های مختلفی برای  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP) که در ابتدا در سال 1995 توسعه یافت، اکنون به ابزاری حیاتی برای کسب و کارها تبدیل شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد ارتباطات داخلی و خارجی خود را به راحتی انجام دهند. در حال حاضر نزدیک به یک سوم مشاغل در سراسر جهان از سیستم‌های VoIP برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این بازار از حدود 120 میلیارد دلار در سال 2023 به 145 میلیارد دلار در سال 2024 افزایش یابد و پوشش دهی آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه باعث افزایش تقاضای این سیستم شود. همانطور که سازمان‌های بیشتری هر روز از سیستم‌های VoIP استفاده می‌کنند، مهم است که بدانیم VoIP چیست و چه مزایایی نسبت به خطوط تلفن سنتی دارد. در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد راه اندازی تلفن تحت شبکه بدانید را بررسی خواهیم کرد.

تلفن تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟

فناوری تلفن تحت شبکه یا VoIP به کاربران اجازه می دهد به جای خطوط تلفن سنتی از طریق اینترنت تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. با راه اندازی تلفن تحت شبکه داده‌های صوتی از طریق اینترنت به بسته‌های دیجیتالی منتقل شده و سپس در انتهای گیرنده به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌شوند. این روش امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت را از هر نقطه از جهان تا زمانی که اتصال اینترنت وجود داشته باشد، فراهم می‌کند. در واقع شبکه‌های VoIP از دو نوع شبکه مختلف تشکیل شده‌اند: شبکه محلی (LAN) که دستگاه‌های VoIP را به اپراتور مخابراتی متصل می‌کند و یک شبکه گسترده (WAN) که توسط اپراتور اداره می‌شود و سیگنال‌های صوتی را به دستگاه گیرنده منتقل می‌کند.

چندین مولفه دیگر نیز وجود دارد که تلفن تحت شبکه از آن‌ها تشکیل می‌شود. تلفن‌های VoIP دستگاه‌ها یا برنامه‌های نرم افزاری هستند که به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس‌های تحت شبکه را می‌دهند. دروازه‌های VoIP بسته‌های داده دیجیتال را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل می‌کنند که از طریق خطوط تلفن سنتی منتقل می‌شوند. در نهایت، سرورهای VoIP مسیریابی تماس، احراز هویت کاربر و سایر عملکردهای شبکه را مدیریت می‌کنند.

تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

تماس‌های تلفنی سنتی از طریق شبکه عمومی تلفن سوئیچ (PSTN) متصل می‌شوند. PSTN سیگنال‌های صوتی آنالوگ را از طریق کابل مسی تلفن منتقل می‌کند. در مقابل، با راه اندازی تلفن تحت شبکه سیگنال‌های صوتی از یک دستگاه ویپ به دستگاه دیگر منتقل می‌شوند. این تماس‌ها از طریق یک شبکه خصوصی، عمومی یا ترکیبی از این دو متصل می‌شوند. هنگامی که با یک شبکه VoIP تماس برقرار می‌کنید، ابتدا صدای شما توسط میکروفون دریافت شده و به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌شود. سپس این داده‌ها به بسته‌های کوچک تقسیم می‌شوند که هر کدام شناسه مخصوص به خود را دارند. این بسته‌ها مانند پاکت‌های جداگانه هستند که ادامه مطلب... 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

همانطور که صنعت فناوری اطلاعات روز به روز پیشرفت می‌کند و مراکز داده قدرتمندتر از گذشته می‌شوند، انواع خدمات نیز  IT با دستگاه‌های مدرن تین کلاینت و زیروکلاینت ارائه می‌شوند. روزهای استفاده از کیس‌های بزرگ تقریبا به پایان خود رسیده است و توسعه مراکز داده به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با کمترین هزینه و انرژی، خدمات متعددی را ارائه دهند. در حال حاضر، سازمان‌های بسیاری برای انجام محاسبات پیچیده، افزایش انعطاف پذیری و استفاده بهتر از منابع کسب و کار خود را در بستر دیتاسنتر متمرکز می‌کنند. حالا می‌دانیم که محاسبات ابری و مجازی سازی به دیجیتالی شدن صنعت IT کمک کرده‌اند و همراه با محاسبات ابری، زیروکلاینت‌ها وارد این عرصه شده‌اند. وجود ماشین‌های پرمصرف و کیس‌های بزرگ دیگر چه فایده‌ای دارد؟ چرا زمان باارزش خود را به تعمیر و نگهداری دستگاه‌های قدیمی اختصاص دهیم؟ با درک کاربرد زیروکلاینت برای کسب و کارهای مختلف دیگر نیازی نیست این کارهای اضافی را انجام دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نگاهی به عملکرد کلی زیروکلاینت

زیروکلاینت یک دستگاه محاسباتی مبتنی بر سرور است و برای کار کاملا به آن وابسته است. درواقع، هیچگونه قطعات متحرکی در زیروکلاینت وجود ندارد و سرور زیروکلاینت میزبان سیستم عامل (OS) و برنامه‌هاست. مهم‌ترین کاربرد زیروکلاینت در محیط دسکتاپ مجازی است. اغلب اصطلاح زیروکلاینت به اشتباه به جای تین کلاینت‌ استفاده می‌شود. بزرگترین تفاوت این دو مفهوم این است که زیروکلاینت هیچ پردازش محلی انجام نمی‌دهد و هیچگونه سیستم‌عامل، برنامه، حافظه یا حتی تنظیماتی در آن وجود ندارد.

اگر می‌خواهید هزینه‌های سخت‌افزار فناوری اطلاعات سازمان خود را کاهش دهید، به ماشین‌های ارزان و قدیمی یا بی کیفیت بسنده نکنید. این دستگاه‌ها عملکرد پایینی دارند که به بهره‌وری تیم شما آسیب جبران ناپذیری وارد می‌کند. از این گذشته، دستگاه های به مراتب بیشتر خراب می‌شوند؛ یعنی بودجه‌ای که هنگام خرید پس انداز کرده‌ بودید صرف تعمیرات و ارتقا این دستگاه‌ها خواهد شد. پس به جای خرید دستگاه‌های ارزان قیمت به خرید زیروکلاینت فکر کنید. کاربرد زیروکلاینت در محیط ابری به کاهش هزینه‌های سازمانی کمک می‌کند.

چرا از زیروکلاینت استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بیشترین کاربرد زیروکلاینت‌ در محیط VDI است و ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ماشین‌ها و ابزارهای هوشمند در انجام کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها بهتر از انسان‌ها عمل می‌کنند. پیدا کردن تقلب، تشخیص اسپم، تخمین زمان رسیدن شما به مقصد یا حتی پیشنهاد ویدئو مورد علاقه شما در اینستاگرام از جمله موارد کاربرد تحلیل‌ این ابزارهای هوشمند است. این ابزارها معمولا زیرمجموعه "هوش مصنوعی تحلیلی" یا هوش مصنوعی سنتی هستند. به تازگی هوش مصنوعی مولد یا Generative AI پا به عرصه فناوری گذاشت و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. هوش مصنوعیGenerative  به این معنی است که ماشین‌ها به جای تجزیه و تحلیل عناصر مختلف، می‌توانند عناصر جدیدی تولید کنند. برای فهم این موضوع به خواندن این مقاله ادامه دهید.

هوش مصنوعی مولد چیست؟

به بیان ساده‌، هوش مصنوعی Generative است که براساس درخواست کاربر محتوای منحصر به فرد ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، این هوش مصنوعی عکس‌های درخواستی کاربر را به سلفی‌ یا متن تبدیل می‌کند. متن و تصاویر به دست آمده کاملا منحصر به فرد هستند و توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند. البته هش مصنوعی فقط تولید متن و عکس نیست. سایر محصولات هوش مصنوعی سرگرمی‌های دیگری نیز ایجاد می‌کنند و حتی سرویس‌هایی در حال ساخت هستند که می‌توانند بر اساس پیام‌های متنی محتوای ویدیویی تولید کنند.

این هوش مصنوعی از ترکیب چه فناوری‌هایی ایجاد شده است؟ 

هوش مصنوعی مولد دو هوش مصنوعی قدرتمند را با یکدیگر ترکیب می‌کند: یادگیری ماشین و تولید محتوای جدید. برنامه نویسان هوش مصنوعی از یادگیری ماشین برای ساخت مدل‌هایی استفاده می‌کنند که الگوهای موجود در داده ها را تشخیص دهند. از طرفی دیگر، هوش مصنوعی تولید محتوا متون منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. از آنجایی که مجموعه داده‌های آموزشی برای مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بسیار بزرگ است، هوش مصنوعی مولد عناصر را از چندین منبع با هم ترکیب می‌کند تا یک چیز منحصر به فرد ارائه دهد.

کاربردهای هوش مصنوعی Generative

این هوش مصنوعی در حال حاظر در بسیاری از خدمات استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در چت GPT که توسط Open AI و هوش مصنوعی DALL-E ساخته شده است، کاربرد بسیاری دارد. درست از ابتدای سال جاری، شرکت مایکروسافت ابزار بینگ مبتنی بر چت GPT و شرکت گوگل ابزار گوگل بارد را معرفی کردند. مایکروسافت تولید تصویر هوش مصنوعی را به Bing و Edge اضافه کرده است و از  ادامه مطلب...

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در دنیای تکنولوژی محور امروز دیگر مثل همیشه به اطلاعات دسترسی نداریم. اینترنت به خودی خود به یک اکوسیستم تبدیل شده است و ما به مکانی نیاز داریم تا از طریق آن به اطلاعات دسترسی داشته باشیم. به همین منظور، سرور به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کند و داده‌ها و اطلاعات را در صورت نیاز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ما به عنوان یک متخصص در زمینه خدمات فناوری اطلاعات سعی کرده‌ایم مفهوم سرور را تا جایی که امکان دارد ساده کنیم. حال بیایید با انواع سرورها در شبکه و نحوه کار آن‌ها آشنا شویم.

ذخیره و پردازش داده ها را به سرور بسپارید

سرورها از پردازنده‌ای قدرتمند با چندین عدد هسته فیزیکی و مجازی، RAM بالا و هارد‌دیسک با فضای ذخیره‌سازی چند ترابایتی، تشکیل می‌شوند. با توجه به این میزان قدرت و عملکرد، سرور می‌بایست در فضایی نگهداری شود که بدون هیچ‌گونه اختلال و قطعی به صورت ۲۴ ساعته روشن و به اینترنت وصل باشد در حقیقت، سرورها همه کاره هستند و عملکردهای مختلفی را انجام می‌دهند. آن‌ها به نسبت رایانه‌های سنتی وظایف پیچیده‌تری را ادامه مطلب

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ساخت تقویم در Google Calendar یکی از بهترین روش‌ها برای زمان بندی و برنامه ریزی فعالیت‌های روزانه و مدیریت اهداف کوتاه مدت است. از این ابزار برای نوبت دهی سالن‌های کنفرانس و مجموعه‌های ورزشی به صورت آنلاین استفاده می‌شود. بسیاری از مجموعه‌ها و سازمان‌های بزرگ مانند دانشگاه‌ها زمان بندی خدمات خود را از طریق این برنامه ارائه می‌کنند تا از مراجعه حضوری یا مکالمات تلفنی غیر ضروری جلوگیری شود.

کلندر گوگل یک سرویس رایگان و در عین حال قدرتمند است که می‌توانید از آن برای سازماندهی برنامه‌های خود و هماهنگ کردن رویدادها با دیگران استفاده کنید. این ابزار ویژگی های مفیدی مانند به اشتراک گذاری تقویم با دیگران و تغییر محتوای در حال نمایش را ارائه می‌دهد. با ورود به حساب گوگل خود می‌توانید از هر کامپیوتر یا تلفن همراهی به کلندر دسترسی داشته باشید. همچنین، این برنامه در بیشتر دستگاه‌های تلفن همراه موجود است و به طور پیش فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. در غیر اینصورت می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و نسخه iOS آن نیز در اپ استور وجود دارد.

مراحل ساخت تقویم در Google Calendar

در ابتدا باید بدانید که برای استفاده از تقویم گوگل باید حساب گوگل داشته باشید. اگر قبلا در گوگل حساب ساخته و در جیمیل یا یوتیوب لاگین کرده‌اید کافی است فقط روی Google Calendar کلیک کنید. اگر هم حساب کاربری ندارید باید مراحل زیر را انجام دهید: ادامه مطلب

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

تین کلاینت یک کامپیوتر جمع و جور است که برای مصارف خانگی، اداری و آموزشی گزینه‌ای ایده آل محسوب می‌شود. این دستگاه به قدری کوچک است که در کوله پشتی یا حتی جیب شما جای می‌گیرد. در حالی که تین‌کلاینت‌ها برای کارهای محاسباتی مناسب هستند، ممکن است در برخی موارد قدرت مورد نیاز برای برنامه‌های سنگین‌تر را نداشته باشند. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای بهبود عملکرد مینی کامپیوترها از طریق ارتقای قطعات آن وجود دارد. در این مقاله، ما برخی از موثرترین روش‌های ارتقای تین کلاینت را برای افزایش سرعت، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و بهبود عملکرد کلی آن معرفی می‌کنیم.

ارتقای تین کلاینت: رم

رم یکی از اجزای ضروری تین کلاینت‌هاست که داده‌ها را به سرعت ذخیره کرده و دسترسی به آن‌ها را فراهم می‌کند. ارتقای رم می‌تواند عملکرد تین کلاینت را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد و امکان مدیریت چندین برنامه را به طور همزمان امکانپذیر کند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که باید هنگام ارتقای رم تین کلاینت کوچک خود در نظر بگیرید:

  • مشخصات تین کلاینت مورد نظر خود را بررسی کنید تا حداکثر میزان رمی که می‌تواند پشتیبانی کند را مشخص نمایید.
  • ارتقای تین کلاینت باید با مشخصات خود دستگاه مطابقت داشته باشد.
  • برای اطمینان از حداکثر کارایی مشخصاتی مانند فرکانس، زمان و تاخیر رم را هنگام انتخاب ارتقا در نظر بگیرید.
  • برای ارتقای مناسب رم، دستورالعمل‌های سازنده را به دقت دنبال کنید.

ارتقای تین کلاینت: استوریج

تین کلاینت‌ها معمولا فضای ذخیره‌سازی محدودی دارند. اگر بیشتر کارتان با فایل‌های سنگین است یا چندین برنامه را همزمان اجرا می‌کنید، باید استوریج تین کلانیت خود را ارتقا دهید. ادامه مطلب

 

  • شرکت دانش بنیان رها