تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

همانطور که صنعت فناوری اطلاعات روز به روز پیشرفت می‌کند و مراکز داده قدرتمندتر از گذشته می‌شوند، انواع خدمات نیز  IT با دستگاه‌های مدرن تین کلاینت و زیروکلاینت ارائه می‌شوند. روزهای استفاده از کیس‌های بزرگ تقریبا به پایان خود رسیده است و توسعه مراکز داده به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با کمترین هزینه و انرژی، خدمات متعددی را ارائه دهند. در حال حاضر، سازمان‌های بسیاری برای انجام محاسبات پیچیده، افزایش انعطاف پذیری و استفاده بهتر از منابع کسب و کار خود را در بستر دیتاسنتر متمرکز می‌کنند. حالا می‌دانیم که محاسبات ابری و مجازی سازی به دیجیتالی شدن صنعت IT کمک کرده‌اند و همراه با محاسبات ابری، زیروکلاینت‌ها وارد این عرصه شده‌اند. وجود ماشین‌های پرمصرف و کیس‌های بزرگ دیگر چه فایده‌ای دارد؟ چرا زمان باارزش خود را به تعمیر و نگهداری دستگاه‌های قدیمی اختصاص دهیم؟ با درک کاربرد زیروکلاینت برای کسب و کارهای مختلف دیگر نیازی نیست این کارهای اضافی را انجام دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نگاهی به عملکرد کلی زیروکلاینت

زیروکلاینت یک دستگاه محاسباتی مبتنی بر سرور است و برای کار کاملا به آن وابسته است. درواقع، هیچگونه قطعات متحرکی در زیروکلاینت وجود ندارد و سرور زیروکلاینت میزبان سیستم عامل (OS) و برنامه‌هاست. مهم‌ترین کاربرد زیروکلاینت در محیط دسکتاپ مجازی است. اغلب اصطلاح زیروکلاینت به اشتباه به جای تین کلاینت‌ استفاده می‌شود. بزرگترین تفاوت این دو مفهوم این است که زیروکلاینت هیچ پردازش محلی انجام نمی‌دهد و هیچگونه سیستم‌عامل، برنامه، حافظه یا حتی تنظیماتی در آن وجود ندارد.

اگر می‌خواهید هزینه‌های سخت‌افزار فناوری اطلاعات سازمان خود را کاهش دهید، به ماشین‌های ارزان و قدیمی یا بی کیفیت بسنده نکنید. این دستگاه‌ها عملکرد پایینی دارند که به بهره‌وری تیم شما آسیب جبران ناپذیری وارد می‌کند. از این گذشته، دستگاه های به مراتب بیشتر خراب می‌شوند؛ یعنی بودجه‌ای که هنگام خرید پس انداز کرده‌ بودید صرف تعمیرات و ارتقا این دستگاه‌ها خواهد شد. پس به جای خرید دستگاه‌های ارزان قیمت به خرید زیروکلاینت فکر کنید. کاربرد زیروکلاینت در محیط ابری به کاهش هزینه‌های سازمانی کمک می‌کند.

چرا از زیروکلاینت استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بیشترین کاربرد زیروکلاینت‌ در محیط VDI است و ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی