تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۲۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با پیشرفت تکنولوژی مانیتورهای زیادی با همان فناوری‌های قدیمی در دسترس عموم مردم قرار دارند که در حال تولید هستند. اما مانیتور 27 اینچی Mini LED روی کار آمده‌اند تا بازار را در دست خود بگیرند و از شواهد پیداست که در این کار موفق هستند. فناوری Mini LED یکی از فناوری‌های مفید و کاربردی برای افزایش کنتراست.

مانیتور 27 اینچی Mini LED شرکت ردمجیک

ردمجیک به تازگی از اولین مانیتور 27 اینچی گیمینگ جهان با فناوری Mini LED رونمایی کرد. این شرکت در جولای سال جاری گزارش داد که قصد دارد سه مانیتور گیمینگ معرفی کند که در دو مدل آن از فناوری Mini LED استفاده خواهد کرد. البته این 3 مانیتور گیمینگ به طور رسمی وارد بازار شده‌اند. مدل سوم موسوم به Red Devil برای ارائه تکنولوژی نمایش بی سیم این شرکت طراحی شده است. که با استفاده از جدیدترین نسل تکنولوژی موج‌های میلی متری (mmWave)، تصاویری واضح با نرخ پاسخگویی بسیار سریع را ارائه می‌دهد.

مشخصات مانیتور 27 اینچی Mini LED شرکت ردمجیک

مانیتور گیمینگ جدید شرکت رد مجیک محصولی بسیار جالب و شگفت انگیز است. این نمایشگر 27 اینچی از HDR 1000 و نسبت کنتراست یک به یک میلیون و نرخ پاسخ دهی بسیار کم ۱.۷ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. وظیفه ساخت پنل این محصول بر عهده شرکت AUO است. وضوح این مانیتور گیمینگ ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. که امکان انتقال محتوا از فاصله‌ی ۳۰ متری را ازطریق موج‌های میلی‌متری ارائه می‌دهد. فناوری نمایشگر بی‌سیم یا همان Wireless Projection Technology با موج‌های میلی ‌متری به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای مورد نظر را با نرخ‌ تاخیر بسیار کم از طریق گوشی هوشمند و با روش بی‌سیم روی صفحه ‌نمایش پخش کنند.

مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل

یانگ در توییتی که جدیدا آن را پست کرده گفته است که اپل عرضه اولین مانیتور 27 اینچی Mini LED خود را در سه ماه اول 2023 انجام خواهد داد. راس یانگ تحلیلگر اپل می‌باشد که در ابتدا انتظار داشت اپل نمایشگر 27 اینچی Mini LED در ماه ژوئن و در جریان رویداد WWDC معرفی کند. اما به دلیل زمان بر بردن طراحی، یانگ پس از مدتی پیش بینی خود را تغییر داد. در سال 2022 اپل با محدودیت‌های عرضه در محصولات متنوع که شامل مک و مانیتورها می‌باشد رو به رو شد که یکی از دلایل تاخیر این رونمایی است.

مشخصات مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل

وضوح نمایشگر گیمینگ Red Magic 4k UHD است که از نرخ نوسانی 160 هرتز پشتیبانی می‌کند. مانیتور آینده اپل دارای فناوری mini-LED برای افزایش دقت رنگ و روشنایی بیشتر نمایشگر همراه با پشتیبانی از Pro Motion است که امکان به ‌روز رسانی حداکثر رفرش ‌ریت 120 هرتز را فراهم می‌کند. انتظار نمی‌رود که این دستگاه جایگزین مستقیمی برای Pro Display XDR باشد که یک صفحه ‌نمایش بزرگ‌تر و رزولوشن 6K را داراست.

در عوض، این مانیتور شبیه Studio Display خواهد بود که یک مانیتور 27 اینچی است. این مانیتور گیمینگ با پشتیبانی از Pro Motion و تکنولوژی Mini LED احتمالا از Studio Display گران‌تر باشد. البته هنوز اطلاعات قیمت دقیق مانیتور 27 اینچی Mini LED در دسترس نیست. این نمایشگر همچنین مجهز به تراشه A13 اپل است. از دیگر مشخصات این مانیتور گیمینگ می‌توان به سه پورت USB Type_C و یک پورت Thunderbolt و حاشیه‌های باریک آن اشاره کرد.

میزان روشنایی و HDR مانیتور Mini LED

نمایشگر Mini LED در زمینه روشنایی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. نمایشگر Mini LED که در مانیتورهای نظیر سامسونگ اودیسی نئو G9 و تلویزیون‌هایی مثل سامسونگ QN90A تعبیه شده‌اند، به راحتی می‌توانند به میزان 1000 نیت برسند و حتی در دراز مدت، روی میزانی بیشتر از 600 نیت باقی بماند. این موضوع یک نوع برتری محسوس برای نمایشگرهای Mini LED محسوب می‌شود.  لازم به ذکر است بهترین استانداردهای HDR موجود برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند به بیشینه روشنایی تا میزان 10 هزار نیت نیاز دارند که قطعا این پنل‌ها هنوز به آن میزان نرسیده‌اند ولی نمی‌توان احتمال دستیابی به این فناوری در آینده را رد کرد.

مزایای مانیتور مینی LED

نمایشگرهای Mini LED در تولید رنگ مشکی عمیق و همچنین ایجاد کنتراست بالا، نسبت به نمایشگرهای LCD بهتر است. تفاوت نمایشگر  Mini LED با نمایشگرهای LCD متداول و معمولی، در هنگام نمایش تصاویر کاملا مشخص می‌شود. افزایش نواحی نوردهی باعث افزایش بسیار زیاد دقت نوردهی می‌شود.

این فناوری امکان کاهش اندازه دیویدهای LED تولید کننده نور را فراهم می‌کند که باعث می‌شود نمایشگرهای مینی LED برای استفاده از دستگاه‌های کوچک مانند: گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ تاپ‌های کوچک به گزینه کاملا مناسبی تبدیل شوند. تبلت آیپد پرو که در سال  2021عرضه شده، یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به نمایشگر مینی LED است.

تصاویر یکپارچه و روان

با نرخ رفرش ۷۵ هرتزی، تصاویر بدون نقص به نظر می‌رسند که باعث می‌شود صحنه‌ها روان‌تر ارائه شوند. چه در حال تماشای سریال تلویزیونی مورد علاقه خود باشید، چه در حال تماشای یک ویدیو یا انجام یک بازی، هیچ‌ گونه تاخیر و تاریکی تصویر را تجربه نخواهید کرد.

قدرت بیشتر در بازی‌ها

با تنظیمات مطلوب، کاربر در بازی برتری پیدا خواهد کرد. با کنتراست تصویر و رنگ بهینه، می‌توانید صحنه‌ها را واضح‌تر ببینید حتی می‌توانید دشمنانی که در تاریکی پنهان شده‌اند، شناسایی کنید. در حالت گیمینگ بازی مورد نظر را طوری تنظیم می‌کند که مانیتور با تمام جزئیات تکمیل می‌شود.

مراقبت از چشم 

با فناوری پیشرفته eye comfort می‌توانید از چشم‌های خود مراقبت کنید و به انجام کارهای بیشتری بپردازید. این فناوری فشار بر روی چشم را در هنگام فعالیت طولانی مدت کاهش می‌دهد. فناوریFlicker Free به طور مداوم سوسو زدن‌های خسته کننده و آزار دهنده صفحه را حذف می‌کند، ضمن این که حالت Eye Saver نور آبی ساطع شده را به حداقل می‌رساند. با این قابلیت، چشمان شما به همین راحتی خسته نمی‌شوند.

نتیجه گیری

نوبیا، مالک رد مجیک، خود یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی ZTE به ‌حساب می‌آید شرکت رد مجیک از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ در بازار گوشی‌های همراه حضور فعال داشته است. که در اوایل سال جاری تصمیم گرفته فعالیت خود را به حوزه‌ی قطعات کامپیوتری نیز گسترش دهد. انتظار نمی‌رود مانیتور 27 اینچی Mini LED اپل جایگزین نمایشگر 5000 دلاری Pro Display XDR که از صفحه ‌نمایش بسیار بزرگ و رزولوشن 6K بهره می‌برد، شود.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

همانطور که سازمان شما پیشرفت می‌کند، توان عملیاتی زیرساخت شبکه آن هم افزایش می‌یابد و به دنبال آن پردازش سرورها بیشتر می‌شود. به همین ترتیب ارائه خدمات بهینه به مشتریان چالش برانگیزتر می‌شود. این یعنی زمان آن فرا رسیده است که استفاده از لود بالانسر را در نظر بگیرید. لود بالانسینگ یک سرویس کلیدی برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند بهترین تجربه کاربری ممکن را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. 

Load balancer راهکاری است که بار شبکه را بین یک یا چند سرور توزیع می‌کند، به این معنی که درخواست‌های شبکه را دریافت کرده و بر اساس قوانین از پیش تعیین شده به سمت یک سرور هدایت می‌کند. بنابراین، چندین سرور را می‌توان تحت یک آدرس IP یکسان میزبانی کرد. لود بالانسر می‌تواند در فضای ابری یا در محل در یک سرور داده خصوصی میزبانی شود و ترافیک را به سمت سرورهای دیگر هدایت ‌کند. در این مقاله، عملکرد لود بالانسینگ، نحوه استفاده از آن و اینکه چگونه زیرساخت شبکه شما می‌تواند از آن بهره مند شود را می‌خوانید.

تاریخچه‌ای مختصر از لود بالانسینگ

لود بالانسر در دهه 1990 به عنوان یک ابزار توزیع ترافیک در سراسر شبکه معرفی شد. با پیشرفت سریع فناوری‌های اینترنتی، ساختار برنامه‌ها پیچیده‌تر شد و درخواست‌ها از قابلیت‌های سرور فراتر رفتند. نیاز به روش‌هایی برای دریافت درخواست‌ها و توزیع موثر آن‌ها در سرورها منجر به پیدایش لود بالانسر شد. به زبان ساده، Load balancer به برنامه‌ها اجازه می‌دهد از ارسال ترافیک فقط به یک سرور خاص خودداری کنند و ترافیک را به طور یکسان توزیع نمایند.

ظهور ADC ها در اوایل دهه 2000 نقطه عطفی در تاریخ لود بالانسینگ بود. ADC ها دستگاه‌های شبکه‌ای هستند که با هدف بهبود عملکرد برنامه‌ها توسعه یافته‌اند و لود بالانسر برنامه یکی از راه‌های دستیابی به آن است. آن‌ها به زودی تکامل میابند تا خدمات بیشتری از جمله فشرده سازی، ذخیره سازی حافظه پنهان، احراز هویت، فایروال و سایر خدمات امنیتی را پوشش دهند.

تعریف لود بالانسر چیست؟

لود بلنسر یک نرم افزار شبکه است که تعادل بار سرورها را تسهیل می‎کند. وظیفه اصلی این سرویس توزیع کارآمد ترافیک شبکه بر روی سرورهای پشتیبان است. لود بالانسینگ به عنوان یک پروکسی معکوس، هزینه‌های مدیریت برنامه و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد. اگر یکی از سرورهای شما از کار بیفتد، ترافیک به صورت استراتژیک بین سرورهای دیگر توزیع می‌شود.

نحوه عملکرد لود بالانسر به چه شکل است؟

لود بالانسر مانند یک پروکسی معکوس عمل می‌کند. این سرویس به کاربر یک آدرس IP مجازی (VIP) اختصاص می‌دهد تا به آن متصل ‌شود. این سرویس تعیین می‌کند که آیا اتصال باید با استفاده از الگوریتم‌ها به یک سرور خاص ارسال شود یا خیر. لود بالانسر در طول مدت اتصال، آن را مدیریت و نظارت می‌کند.

گاهی اوقات Load balancer را می‌توان با پلیس راهنمایی و رانندگی مقایسه کرد. چرا که وظایف آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که درخواست‌ها را به طور سیستماتیک به مکان‌های مناسب در یک زمان معین هدایت کنند تا از مشکلات پرهزینه و برنامه ریزی نشده جلوگیری شود. این سرویس عملکرد و امنیت مورد نیاز برای پشتیبانی از محیط‌های پیچیده فناوری اطلاعات و عملیات‌های متعدد آن‌ها را فراهم می‌کند.

یک مدیر برنامه را نظر بگیرید که برای نوشتن یک قرارداد جدید برای ورزشکار معروف در حال مذاکره با باشگاه‌های مختلف است. در اینجا مدیر برنامه درخواست ورزشکار مطرح را می‌پذیرد و آن را به باشگاه‌های خاص ارسال می‌کند. تیم‌های مختلف به مدیر برنامه و سپس ورزشکار پیشنهاد می‌دهند. این کار تا زمان پیدا شدن راه حل ادامه می‌یابد. توازن بار سرور وظیفه اصلی این سرویس است. متعادل‌سازی بار منعطف‌ترین راه برای رسیدگی به تعداد زیادی درخواست‌های ارسالی از جریان‌های کاری چند برنامه‌ای و چند دستگاهی امروزی است. لود بالانسر به کاربران کمک می‌کند تا تجربه کاربری سازگارتر و قابل اعتمادتری داشته باشند.

مزایای Load Balancer

تغییر مسیر ترافیک به کارآمدترین سرور مزایای زیر را به همراه دارد:

بیگ دیتا: داده‌های بزرگی که توسط کاربران در سراسر جهان ارائه‌ می‌شوند به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه‌تر کمک می‌کنند.

بهبود کارایی: Load balancer حجم بار روی سرور را کاهش می‌دهد و تجربه بهتری را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

پیش بینی: ترافیک‌ها را می‌توان قبل از اینکه واقعا رخ دهد، توسط نرم افزارهای لود بالانسر پیش بینی کرد.

دوام: این نرم افزار در مورد تجهیزاتی که به تعمیر نیاز دارند، اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. با کم‌ترین میزان خرابی، قطعات شکسته و کم کار را می‌توان به سرعت جایگزین کرد.

امنیت: این سرویس یک لایه امنیتی اضافی را به وب‌سایت و برنامه‌های شما اضافه می‌کند.

مقیاس پذیری: Load Balancer به شما این امکان را می‌دهد که زیرساخت سرور را در هر زمان و بدون هیچگونه تاثیری بر خدمات ارائه شده تغییر دهید.

انواع Load balancer

لود بالانسر چندین رویکرد منحصر به فرد برای مقابله با مسائل شبکه ارائه می‌دهد:

1. لود بالانسینگ شبکه

این سرویس ترافیک در سطح حمل و نقل را بر اساس عوامل شبکه مانند آدرس IP و پورت‌های مقصد به شبکه اختصاص می‌دهد. این توازن بار TCP (سطح 4) است و هیچ پارامتری در سطح برنامه مانند نوع محتوا، هدرها، مکان‌ها، رفتار برنامه و غیره را در نظر نمی‌گیرد. بالانسر شبکه آدرس شبکه را ترجمه کرده و بر همین اساس ترافیک را هدایت می‌کند.

2. لود بالانسینگ برنامه

این سرویس به عنوان لود بلنسر لایه 7 شناخته می‌شود که درخواست‌ها را بر اساس معیارهایی در سطح برنامه توزیع می‌کند. لود بالانسر L7 طیف گسترده‌تری از داده‌ها، از جمله هدرهای HTTP و سشن‌های SSL را ارزیابی می‌کند و بار سرور را بر اساس متغیرهای متعدد توزیع می‌کند. لود بالانسر برنامه ترافیک سرور را با توجه به کاربردها و رفتار فردی، به این شیوه کنترل می‌کند.

3. لود بالانسینگ سرور

با افزایش تعداد برنامه‌ها که در مراکز داده ابری در سراسر جهان میزبانی می‌شوند، GSLB قابلیت‌های L4 و L7 را در چندین مرکز داده توسعه می‌دهد. Load balancer سرور امکان توزیع بار کارآمد را بدون به خطر انداختن تجربه کاربری فراهم می‌کند.

چرا Load Balancer مهم است؟

بخش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند از یک کنترل‌کننده تحویل برنامه (ADC) با ویژگی‌های لود بالانسر استفاده کنند. قابلیت‌های مدیریت ترافیک این نرم افزار می‌تواند به شرکت‌ها در پاسخگویی موثر به درخواست‌ها و تهیه منابع مناسب برای هر کاربر کمک کند. 

بسیاری از توابع دیگر (مانند رمزگذاری، احراز هویت و فایروال) از طریق ADC در دسترس هستند که می‌تواند یک نقطه کنترل واحد را برای ایمن سازی، مدیریت و نظارت بر برنامه‌ها و سرویس‌های متعدد فراهم کند و در عین حال بهترین تجربه کاربری را تضمین کند.

مزایای لود بالانسر چیست؟

لود بالانسینگ به شما کمک می‌کند تا استفاده از منابع، زمان پاسخگویی و تحویل داده‌ها را در محیط‌های پر ترافیک ساده کنید. اگر دو یا چند سرور دارید، باید از این سرویس استفاده کنید، زیرا مزایایی که دریافت می‌کنید بسیار زیاد خواهد بود. در زیر برخی از مزایای لود بلنسر آورده شده است.

رسیدگی به درخواست‌ها

دیدن افزایش ترافیک وب‌سایت بسیار هیجان انگیز است. اما اگر سرعت پاسخگویی شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. لود بالانسر به شما کمک می‌کند تا با توزیع ترافیک به سرورهای با ظرفیت مطمئن شوید که سایت شما به دلیل افزایش ترافیک کند نمی‌شود.

جلوگیری از توقف کار

محافظت و نگهداری برای حفظ عملکرد سرورها بسیار مهم است. با این حال، اغلب غیرممکن است که برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای کاربران یا بازدیدکنندگان وب‌سایت، زمان داون یا توقف آن را پیش بینی کنید. لود بالانسینگ به شما کمک می‌کند تا با هدایت خودکار ترافیک به سرورهای سالم، تعمیر و نگهداری سرور به حداقل برسد تا کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت هیچ گونه وقفه‌ای در جلسات خود تجربه نکنند.

مدیریت شکست‌ها

مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید، شکست‌ برای همه اتفاق می افتد. این سرویس خرابی سرور را به سرعت تشخیص داده و ترافیک را به سمت سرورهای سالمی که هنوز در حال کار هستند هدایت می‌کند. اگر دیتاسنتر یا یک موقعیت جغرافیایی در دسترس نباشد (مثلا به دلیل قطعی کابل)، لود بلنسر ترافیک را به نزدیک‌ترین مکان سالم هدایت می‌کند. در نتیجه خرابی‌ها باعث ایجاد حداقل اختلال در عملکرد می‌شوند.

نظارت بر سلامت برنامه‌ها

برای استراتژی وب و برنامه ریزی زیرساخت باید بدانید برنامه‌ها و سرورهای شما چگونه کار می‌کنند. یک لود بالانسر گزارش‌های دقیق عملکرد و هشدارهای خطا را ارائه می‌دهد، بنابراین سازمان شما می‌تواند برنامه ریزی و بهینه سازی زیرساخت خود را انجام دهد.

نتیجه گیری

توزیع ترافیک بر روی چندین واحد یا منبع محاسباتی برای آسان‌تر و کارآمدتر کردن کل فرآیند، به عنوان لود بالانسر شناخته می‌شود. این سرویس برنامه‌ها یا وبسایت‌ها را به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد و باعث می‌شود که هیچ سروری به تنهایی فشار زیادی را تحمل نکند و بار به طور مساوی میان آن‌ها توزیع می‌شود. انتخاب سرویس لود بالانسینگ مناسب به سیستم و اهداف شما بستگی دارد. آشنایی با انواع مختلف این سرویس باعث می‌شود تا بهینه سازی مناسب را بدون فراتر رفتن از آنچه نیاز دارید، به دست آورید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

داده کاوی یک تکنیک تجزیه و تحلیل داده است که بر مدل سازی آماری و کشف دانش برای اهداف پیش بینی شده است. این فناوری اغلب برای هر مشکلی از داده‌ها یا پردازش اطلاعات در مقیاس بزرگ (جمع ‌آوری، استخراج، انبارداری، تجزیه و تحلیل و آمار) و همچنین هوش مصنوعی، به کار می‌رود. Data mining فرآیند مرتب سازی داده‌ها می‌باشد که از طریق مجموعه داده‌های بزرگ برای شناسایی الگوها و روابطی استفاده می‌شود که می‌تواند به حل مشکلات تجاری از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کند. تکنیک‌ها و ابزارهای Data mining شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا روندهای آینده را پیش بینی کنند و بتوانند تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری بگیرند. داده کاوی بخش کلیدی تجزیه و تحلیل داده می‌باشد که به طور کلی یکی از رشته‌های اصلی در علم داده است که از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته برای یافتن اطلاعات مفید در مجموعه داده‌ها استفاده می‌کند.

تاریخچه داده کاوی و پیشرفت‌های کنونی

فرآیند کاوش در میان داده‌ها برای کشف ارتباطات پنهان و پیش بینی روندهای آینده سابقه طولانی دارد. اصطلاح داده کاوی که گاهی به عنوان کشف دانش در پایگاه‌های داده شناخته می‌شود. پایه و اساس آن شامل سه رشته علمی در هم‌ تنیده است.

• آمار (مطالعه عددی روابط داده‌ها)

• هوش مصنوعی (هوش شبیه انسان که توسط نرم ‌افزار و یا ماشین‌ها نمایش داده می‌شود)

• یادگیری ماشینی (الگوریتم‌هایی که می‌توانند از داده‌ها برای پیش ‌بینی استفاده شوند)

Data mining چیست؟

در یک سطح جزئی‌تر، داده کاوی گامی در فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده (KDD) است، یکی از روش‌های علم داده برای جمع آوری اطلاعات، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد. Data mining فرآیند استخراج و کشف الگوها در مجموعه داده‌های بزرگ است که شامل یادگیری ماشین، آمار و سیستم‌های پایگاه داده است. استخراج اطلاعات با استفاده از روش‌های هوشمند از مجموعه داده‌ها و تبدیل اطلاعات به یک ساختار قابل درک برای استفاده بیشتر است. Data mining مرحله تجزیه و تحلیل فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده یا KDD است. جدا از مرحله تجزیه و تحلیل، همچنین شامل جنبه‌های پایگاه داده و مدیریت داده، پیش پردازش داده‌ها، پردازش ساختارهای کشف شده، تجسم، و به روز رسانی آنلاین است.

داده کاوی چگونه انجام می‌شود؟

Data mining بر داده‌های‌ بزرگ و فرآیندهای محاسباتی پیشرفته از جمله یادگیری ماشینی و سایر اشکال هوش مصنوعی (AI) متکی است. هدف یافتن الگوهایی هستند که می‌توانند به پیش بینی از داده‌های بدون ساختار یا بزرگ منجر شود. فرآیندهای Data mining برای ساخت مدل‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برنامه‌های کاربردی از جمله فناوری موتورهای جستجو باعث می‌شوند که وب ‌سایت تقویت شود.

وظایف Data mining چیست؟

وظیفه واقعی داده کاوی تجزیه و تحلیل نیمه خودکار یا خودکار مقادیر زیادی از داده‌ها برای استخراج الگوهای ناشناخته قبلی مانند: گروه‌های رکورد داده‌ها (تحلیل خوشه‌ای)، رکوردهای غیر معمول (تشخیص ناهنجاری) و وابستگی‌ها (استخراج الگوی متوالی).این الگوها سپس می‌توانند به ‌عنوان نوعی خلاصه‌ از داده‌های ورودی دیده شوند. برای مثال ممکن است در یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌ کننده استفاده شوند. به عنوان مثال: در یکی از مراحل Data mining ممکن است چندین گروه را در داده‌ها شناسایی کنند، که سپس می‌تواند برای به دست آوردن نتایج، پیش بینی دقیق‌تر توسط یک سیستم پشتیبانی استفاده کنند. اگر چه به ‌عنوان مراحل اضافی به فرآیند کلی KDD (دانش در کشف داده‌ها (تعلق دارند.

تعریف KDD

بسیاری از مردم داده کاوی را مترادف واژه‌های رایج کشف دانش در پایگاه‌داده‌ها ( knowledge discovery in databases) می‌دانند. KDD زمینه‌ای از علوم رایانه است که شامل ابزارها و تئوری‌هایی برای کمک به انسان‌ها در استخراج اطلاعات مفید از مجموعه‌های بزرگ داده‌های دیجیتالی است.

پیش پردازش

یک منبع متداول برای داده‌ها، دیتا مارتData mart  یا انبار داده data warehouse است. پیش پردازش برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های چند متغیر قبل از انجام Data mining ضروری است.

 روند فرآیند کشف دانش در پایگاه‌های داده (KDD) معمولا با مراحل زیر تعریف می‌شود:

• انتخاب

• پیش پردازش

• دگرگونی

• داده کاوی

• تفسیر/ارزیابی

شش کاربرد رایج Data mining

1. تشخیص ناهنجاری: تشخیص ناهنجاری (تشخیص بیرونی/تغییر/انحراف) شناسایی سوابق داده‌های غیر عادی، که ممکن است جالب باشند یا خطاهای داده‌ای که نیاز به بررسی بیشتر دارند.

2. یادگیری قانون انجمن: یادگیری قانون انجمن، مدل سازی، وابستگی روابط بین متغیرها را جستجو می‌کند. به عنوان مثال یک سوپر مارکت ممکن است داده‌هایی را در مورد عادات خرید مشتری جمع آوری کند. با استفاده از یادگیری قوانین، سوپر مارکت می‌تواند تعیین کند که کدام محصولات اغلب با هم خریداری می‌شوند و از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی استفاده کنند.

3. خوشه‌ بندی: خوشه بندی وظیفه کشف گروه‌ها و ساختارهایی در داده‌ها است که به نوعی مشابه هستند، بدون استفاده از ساختارهای شناخته شده در داده‌ها.

4. طبقه بندی: طبقه بندی وظیفه تعمیم ساختار شناخته شده برای اعمال به داده‌های جدید است. به عنوان مثال:یک برنامه ایمیل ممکن است سعی کند یک ایمیل را به عنوان هرزنامه طبقه بندی کند.

5. رگرسیون: رگرسیون تلاش برای یافتن تابعی که داده‌ها را با کم‌ترین خطا مدل می‌کند تا روابط بین داده‌ها یا مجموعه داده‌ها را تخمین بزند.

6. خلاصه سازی: خلاصه سازی ارائه یک نمایش فشرده‌تر از مجموعه داده‌ها، از جمله تجسم و تولید گزارش است.

داده کاوی به شما این امکان را می‌دهد:

• تمام نویزهای پر هرج و مرج و تکراری داده‌های خود را غربال کنید.

• آنچه مرتبط است را درک کنید و سپس از آن اطلاعات برای ارزیابی نتایج احتمالی به خوبی استفاده کنید.

• همچنین کمک می‌کند تا خیلی سریع بتوانید تصمیم اگاهانه بگیرید.

چرا Data mining مهم است؟

این فناوری جز حیاتی ابتکارات تحلیلی موفق در سازمان‌ها است. Data mining موثر در جنبه‌های مختلف مانند: برنامه ریزی استراتژی‌های تجاری و مدیریت عملیات کمک می‌کند. این شامل کارکردهای مواجهه با مشتری مانند: بازاریابی، تبلیغات، فروش و پشتیبانی مشتری، به علاوه تولید، مدیریت زنجیره تامین، امور مالی و منابع انسانی است.

Data mining از کشف تقلب، مدیریت ریسک، برنامه ریزی امنیت سایبری و بسیاری دیگر از موارد استفاده حیاتی تجاری پشتیبانی می‌کند. همچنین نقش مهمی در مراقبت‌های بهداشتی، دولتی، تحقیقات علمی، ریاضیات، ورزش و غیره ایفا می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی داده کاوی

• پیش بینی‌های خودکار الگو بر اساس تحلیل روند و رفتار

• پیش بینی بر اساس نتایج احتمالی

• ایجاد اطلاعات تصمیم گرا

• تمرکز روی مجموعه داده‌ها و پایگاه‌های داده بزرگ برای تجزیه و تحلیل

داده کاوی برای انجام چه کارهایی استفاده می‌شود؟

کاربردهای Data mining از بخش مالی برای جستجوی الگوها در بازارها تا تلاش برای دولت‌ها برای شناسایی تهدیدهای امنیتی بالقوه را شامل می‌شود. تمام شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی، از این تکنولوژی برای کاربران خود برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی سودآوری که مجموعه خاصی از کاربران را مورد هدف قرار داده‌اند، استفاده می‌کنند.

Data mining و رسانه‌های اجتماعی 

یکی از سودآورترین کاربردهای Data mining، شبکه‌های اجتماعی بوده است. پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک (متعلق به متا) تیک تاک، اینستاگرام و توییتر مجموعه‌ای از داده‌ها را در مورد کاربران فردی جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانند تبلیغات بازاریابی هدفمند ارسال کنند. همچنین از این داده‌ها برای تاثیر گذاری بر رفتار کاربران و تغییر ترجیحات آن‌ها استفاده می‌شود، خواه برای یک محصول پر مصرف باشد یا اینکه افراد در انتخابات به چه کسی رای می‌دهند.

نتیجه گیری

داده کاوی فرآیند یافتن ناهنجاری‌ها، الگوها و همبستگی‌ها در مجموعه داده‌های بزرگ برای پیش بینی نتایج بزرگ است. با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌‌‌های Data mining، می‌توانید از این اطلاعات برای افزایش دآرمد، کاهش هزینه‌ها، بهبود روابط با مشتری، کاهش خطرات و موارد دیگر استفاده کنید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

امروزه سازمان‌های فضایی برای انتقال اطلاعات از فضا به زمین از ارتباطات رادیویی استفاده می‌کنند. که در این میان سازمان ناسا و شرکت اسپیس ایکس در حال حرکت به سمت استفاده از ارتباطات لیزری هستند. ایلان ماسک اعلام کرده است آخرین گروه از ماهواره‌های اینترنت استارلینک اسپیس ایکس، به ارتباطات لیزری مجهز هستند. در جدیدترین ماهواره‌های پرتاب شده استارلینک از فناوری لیزر استفاده می‌شود.

ارتباطات لیزری یکی از نوآوری‌های در حال ظهور 

با این حال، ارتباط لیزری یک نوآوری در حال ظهور است که بخش فضایی و صنعت مخابرات زمین را به ارتفاعات جدیدی خواهد برد. این ارتباطات به این معنی است که نیازی به کابل‌های فیبر نوری نیست. و بر اساس پیشرفت‌های اخیر مخابراتی ساخته می‌شوند. این نوآوری‌ها در ارتباط با ماهواره‌ها کار می‌کنند و جریان داده‌ها را به زمین بهبود می‌بخشند. تا انسان‌ها بتوانند تله‌ متری(ضبط و انتقال خودکار داده‌ها از منابع از راه دور یا غیر قابل دسترسی به یک سیستم IT در مکانی متفاوت برای نظارت و تجزیه و تحلیل است) بیشتری را منتقل کنند، که امکان کاوش عمیق‌تر در فضا را فراهم می‌کند.

راه اندازی ارتباطات لیزر

ارتباط های لیزری به عنوان سرعت نوری هم شناخته می‌شود. زیرا از سرعت نور برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند. در سال‌های اخیر، صنایع تجاری بر توسعه سیستم‌های لیزری فضا برای استفاده در مدار پایین زمین (LEO) متمرکز شده‌اند. شرکت‌ها در بخش NewSpace و مجاور آن در صورت فلکی ماهواره‌ای سرمایه ‌گذاری کرده‌اند که از ارتباطات لیزری برای ارائه پوشش پهنای باند گسترده استفاده می‌کنند. صورت‌های فلکی تجاری به پیوندهای فرکانس رادیویی برای ارسال داده‌ها به زمین متکی هستند، فناوری جدید می‌تواند لیزرها را برای ارتباطات در فضا به زمین پیاده ‌سازی کند. ناسا با کمک شرکت‌های خصوصی ثابت می‌کند که می‌تواند یک مبتکر بزرگ در فناوری لیزر باشد.

ارتباطات لیزری چگونه کار می‌کند؟

لیزرها به صورت دقیق‌تری به گیرنده‌ها هدایت می‌شوند، در حالی که امواج رادیویی به صورت همگانی پخش می‌شوند و داده‌ها در ریسک بالاتری برای شنود قرار می‌گیرند. عرضه و ایجاد تکنولوژی ارتباطات لیزری باعث کاهش سرعت پرتاب ماهواره‌ای استارلینک  شده است. علاوه بر آن تولید ترمینال‌های لیرزی هزینه گران‌تری دارد. ایجاد این ارتباط های لیزری و ماهواره‌ای می‌تواند، سرعت ارتباطات را افزایش داده و میزان تاخیر در دسترسی به داده‌ها را پایین بیاورد. ارائه این تکنولوژی همانند گذر از کابل‌های مسی در شبکه‌های اینترنتی خانگی به کابل‌های فیبر نوری است. ایلان ماسک در توییتی درباره‌ی این فناوری جدید گفته: ارتباط لیزری در مدار می‌تواند به سبب سرعت بالاتر از نور در خلاء و فاصله کمتر نسبت به فیبرهای زیر دریا، تاخیر ناشی از فاصله‌های طولانی را تا 50 درصد کاهش دهد.

تجاری سازی فناوری ارتباط لیزری    

ناسا از دهه‌ی 1980 مجموعه‌ای از ماهواره‌های ردیابی و رله‌ی داده را با استفاده از فرکانس‌های رادیویی برای برقراری ارتباط بین شاتل‌های فضایی، پایگاه کنترل ماموریت و ایستگاه فضایی پرتاب کرده است. و دیگر برنامه‌ای برای ساخت و پرتاب ماهواره‌های رله‌ی داده به‌ صورت دولتی ندارد.

ناسا قصد دارد تا بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی فضای نزدیک زمین را تجاری سازی کند و خدمات ارتباطی را از بخش خصوصی دریافت نماید. یونس گفته است که ما محیطی را دنبال می‌کنیم که کاربران بتوانند با ماهواره‌های خود در فضا فعال باشند. و از هر ارائه دهنده‌ای که در آنجا حضور دارد، پشتیبانی دریافت کنند.

سرعت ارتباطات لیزری 

ارتباط لیزری به فضاپیما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری مانند ویدیو 4K یا آنالیزهای علمی را با سرعت بیشتری به زمین ارسال کنند. سیستم ارتباطات لیزری می‌تواند حجم داده‌های انتقالی را بین 10 تا  100 برابر نسبت به سیستم کنونی افزایش دهد. برای مثال انتقال نقشه کامل مریخ به زمین 9 هفته طول می‌کشد اما با ارتباط لیزری می‌توان در 9 روز حجم زیادی از اطلاعات را منتقل کرد.

سرعت اینترنت استارلینک با ارتباطات لیزری

وب سایت استارلینک اعلام کرده است که کاربران می‌توانند در اغلب مناطق طی چند ماه آینده از اینترنت استارلینک که مجهز به سیستم ارتباطات لیزری است استفاده کنند. و همچنین گفته است ما در حال بهبود سیستم استارلینک هستیم، کاربران انتظار سرعت داده‌ها در طیف 50 مگابایت بر ثانیه تا 150 مگابایت بر ثانیه و زمان تاخیر بین 20 تا 40 میلی ثانیه را داشته باشند.

این سرعت‌ها با استقرار ماهواره‌های بیشتر و ارتقا و توسعه نرم‌ افزارهای شبکه، مدام در حال افزایش خواهد بود. اسپیس ایکس در متن بایگانی اصلی ثبت شده در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ادعا کرده که منظومه ماهوارهای این شرکت احتمالا قادر خواهد بود که سرعت اینترنت تا میزان 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.

آزمایش LCRD ناسا

LCRD مخفف عبارت: Laser Communications Relay Demonstration می‌باشد. ناسا اعلام کرده که نمونه آزمایشی این سیستم را در ماموریتی با عنوان (نمونه آزمایشی بازپخش ارتباطات لیرزی) به فضا خواهد فرستاد. این ماموریت به ناسا کمک می‌کند تا بتواند فواید سیستم ارتباطات لیزری را به راحتی آزمایش کند تا به صورت تجربی به عملکرد بهتری دست یابند.

به گفته آقای میچل، سامانه LCRD و نمایش‌های لیزری آتی که کمی دورتر از زمین پدیدار خواهند شد، به ما کمک خواهند کرد تا نحوه کار با لیزرها از یک مرکز همچون یک قمر را به‌ خوبی یاد بگیریم. وی می‌گوید در عوض، تجربه یادگیری در ماه به ما نشان خواهد داد که این کار را در مریخ (و در واقع هر جای دیگری) چگونه باید اجرا کنیم. ماموریت LCRD ارتباط لیزری فضا به زمین را نشان خواهد داد که ایستگاه‌های زمینی در هاوایی و کالیفرنیا را به هم متصل می‌کند.

با اثبات کارایی سیستم ارتباط لیزری می‌توان از آن در ماموریت‌های آتی استفاده نمود و آن را به عنوان یک سیستم استاندارد برای ارتباط میان ستاره‌ای شناخت. ناسا برای آزمایش LCDR ابزار مورد نظر را در مداری تا ارتفاع 35 کیلومتری زمین می‌فرستد. ناسا به مطالعه و تحقیقات و آزمایش‌های مکرر نیاز دارد تا بهتر بتواند متوجه نتایج شود.

در دو سال اول ماموریت، این سیستم ارتباطی بارها به صورت آزمایشی اطلاعاتی را از کالیفرنیا به هاوایی به صورت امتحانی منتقل می‌کند. تا بتواند تاثیرات جوی را روی این سیستم مشاهده کند. LCRD توسط مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین ‌بلت، مریلند هدایت می‌شود.

مزایای ارتباطات لیزری 

ترودی کورتس مدیر اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا در یک تله کنفراس گفته است که این سیستم جدید نه تنها نرخ انتقال داده‌های بالاتری را ارائه می‌دهد، بلکه حجم، وزن و قدرت ماموریت‌ها را بهینه می‌کند. این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی‌های کنونی، کوچک‌تر، کم حجم‌تر، دارای وزن کمتر و مصرف انرژی کمتر خواهد بود. 

نتیجه گیری 

طبق تحقیقات انجام شده تمام ماهواره‌هایی که در سال آینده پرتاب می‌شوند، مجهز به ارتباطات لیزری خواهند بود. سیستم‌های لیزری به استانداردی جدید در ارتباط میان ماهواره‌ها تبدیل خواهد شد. پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس عرضه اینترنت به کاربران از فضا را به واسطه هزاران ماهواره ارائه می‌دهد. در حال حاظر، ارتباط میان این ماهواره‌ها از طریق ایستگاه‌های فضایی صورت می‌گیرد که تا کنون 20 ایستگاه زمینی در کشور آمریکا ایجاد شده است. اما در سیستم جدید ارتباط لیزری که قرار است به زودی مورد استفاده قرار گیرد دیگر نیازی به ایستگاه‌های زمینی نخواهد بود. ارتباط لیزری روزی گامی فراتر از منظومه شمسی خواهد گذشت.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

مجازی سازی ایجاد یک کپی مجازی از کامپیوتر فیزیکی است و مزایای آن بسیار زیاد است: کاهش هزینه‌های سخت افزاری و افزایش بهره وری و کارایی. با این حال، این تنها بخش کوچکی از مزایای مجازی‌سازی است که کسب‌وکارها را به استفاده از این فناوری در چرخه کاری سوق می‌دهد. طبق آمار Statista، این روزها 92 درصد از کسب و کارها از مجازی سازی در فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است. 

بر اساس آمار، استفاده از مجازی سازی همچنان در حال رشد است. بازار این تکنولوژی در سال 2020 به رکورد 15.9 میلیارد دلار رسید و این رقم همچنان در حال افزایش است. با افزایش تقاضا، مزایای مجازی سازی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و سوال‌هایی برای کسب و کارها ایجاد شده است: آیا ارزش دارد که از فناوری مجازی سازی استفاده کنیم؟ هزینه مجازی سازی چقدر است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده‌ایم. پس تا پایان همراه ما باشید.

مجازی سازی چیست؟

در واقع، مجازی سازی ایجاد یک فایل دیجیتالی بر روی رایانه شماست که مانند یک قطعه سخت افزاری متفاوت به نظر می‌رسد. به عبارت ساده‌تر، مجازی سازی یک کپی مجازی از یک کامپیوتر فیزیکی است. حالا اصلا چرا به این تکنولوژی نیاز دارید؟ به عنوان مثال، فرض کنید یک رایانه شخصی با سیستم عامل ویندوز دارید، اما می‌خواهید روی سیستم عامل مک کار کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به خرید مک بوک، به راحتی یک نسخه مجازی از مک در رایانه ویندوزی خود ایجاد نمایید.

این استراتژی می‌تواند کسب‌وکارهای کوچک را از پرداخت هزینه‌های کلان برای سخت‌افزار نجات دهد و انعطاف‌پذیری زیادی را به عملیات آن‌ها ببخشد. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی همین است. علاوه بر این، ماشین مجازی به شما امکان می‌دهد به سرعت میان سیستم عامل‌های مختلف جابجا شوید. در اینجا، یکی دیگر از مزایای مجازی سازی را دریافت می‌کنید: سرعت و استقلال.

انواع مجازی سازی و کاربردهای آن

امروزه استفاده از ماشین‌های مجازی بسیار گسترش یافته است؛ از مجازی سازی نرم افزار، سخت افزار، و سرور گرفته تا مجازی سازی دسکتاپ، استوریج و شبکه. در اینجا چندین مورد از پرکاربردترین مجازی سازی‌ها در دنیای فناوری به همراه هزینه آن‌ها آورده شده است:

1. هزینه مجازی سازی شبکه

این یک بازسازی مجازی از شبکه فیزیکی با تمام جزئیات است: با روترها، فایروال‌ها، VPN ها، سوئیچ‌ها و پورت‌های منطقی. تصور کنید که تیم شما برای کاری که به منابع اضافی و شبکه جداگانه نیاز دارد. مجازی سازی شبکه به شما اجازه می‌دهد تا وظایف مربوط به شبکه را مستقل از سخت افزار انجام دهید. شبکه‌ مجازی سرعت عملیاتی و انعطاف پذیری بالاتری را ارائه می‌دهد. هزینه مجازی سازی براساس نیازهای شبکه هر سازمان تعیین می‌شود. در حال حاضر، 14 درصد مشاغل از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند و این روند همچنان رو به افزایش است. طبق آمار، پیش بینی می‌شود خدمات مجازی سازی شبکه در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

2. هزینه مجازی سازی سرور

مزایای مجازی سازی در این سرویس چشمگیرتر است. یک سرور مجازی نه تنها به دو، بلکه چندین سیستم عامل اجازه می‌دهد تا روی یک کامپیوتر اجرا شوند و عملکرد کارآمدی داشته باشند. هزینه مجازی سازی به نیازهای هر سازمان و تعداد سرورهایی که استفاده می‌کند، بستگی دارد. بازار مجازی سازی سرورها امروز 6 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد، اما پیش بینی می‌شود تا سال 2027 به 8 میلیارد دلار افزایش یابد. مجازی سازی سرور زمانی قابل اجراست که نرم افزار روی سرورهای مختلف اجرا شود. اما مزایای اصلی مجازی سازی سرور چیست؟ عملکرد سریع‌تر و انجام حجم کاری بالا. با مجازی سازی سرور، دسترسی بالاتری را تجربه خواهید کرد.

3. هزینه مجازی سازی دسکتاپ

این تکنولوژی برای زمانی است که می‌خواهید روی پروژه‌های مختلف به طور همزمان کار کنید. این فرآیند به شما اجازه می‌دهد تا نسخه‌های مجازی از دسکتاپ خود ایجاد نمایید. مجازی سازی دسکتاپ‌ها اغلب برای فرایند دورکاری استفاده می‌شود. این فرآیند به مدیران کمک می‌کند تا به سرعت یک فضاهای کاری قابل اعتماد ایجاد کنند. با این فناوری می‌توانید یک سیستم عامل را روی تبلت iOS یا Android راه اندازی کنید. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی در این مورد، سازماندهی دورکاری است. هزینه مجازی سازی دسکتاپ هم مانند روش‌های دیگر مجازی سازی محاسبه می‌گردد.

5. هزینه مجازی سازی برنامه

مجازی سازی برنامه درست مانند یک برنامه واقعی است. لازم نیست برنامه یا نرم افزار را روی رایانه خود نصب کنید، بلکه فقط کافی است در یک ماشین مجازی نصب شود. برنامه نویسان از مجازی سازی برنامه برای تست کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مزایای اصلی مجازی سازی برنامه امنیت است. این فرآیند به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلف نرم افزار خود را در مکان‌های دیگر ذخیره کنید تا اطلاعات شما همیشه ایمن بماند. هزینه مجازی سازی نرم برنامه با توجه به نیازهای خاص هر شرکت تعیین می‌شود.

6. هزینه مجازی سازی استوریج

مجازی سازی استوریج فرآیند کپی کردن ویژگی‌های یک یا چند دیسک ذخیره سازی فیزیکی است. در این حالت، سرور متوجه تفاوت بین ذخیره سازی مجازی و فیزیکی را نمی‌شود. اغلب، برنامه نویسان از این فناوری برای افزودن یا حذف فضای ذخیره سازی بدون تاثیر بر برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند. مزایای مجازی سازی استوریج بسیار زیاد است. مجازی‌سازی استوریج، ذخیره‌سازی داده‌ها را ساده می‌کند و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.

هزینه راه اندازی مجازی سازی در رهاکو

تیم متخصص و حرفه‌ای رهاکو اینجاست تا مجازی سازی را به بهترین شکل ممکن در سازمان شما راه اندازی کند. اگر قصد دارید از خدمات مجازی سازی رها استفاده کنید، میتوانید با کارشناسان مربوطه در مجموعه تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. پس از آن نوبت به فرایند نیازسنجی می‌رسد و یک فرم RFP به شما داده می‌شود تا آن را براساس نیازهای خود تکمیل کنید.

پس از مشخص شدن اولویت‌ها و نیازهای سازمان شما، متخصصان حاضر در مجموعه اقدامات لازم را نسبت به راه اندازی آن‌ها انجام می‌دهند. ممکن است در این فرایند سوالاتی نظیر هزینه راه اندازی خدمات مجازی سازی یا زمان مناسب برای انجام این کار برایتان پیش بیاید. با توجه به مزایا و هزینه مجازی سازی، راه اندازی آن توسط شرکت رهاکو بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین، پشتیبانی IT مجموعه رهاکو به سازمان شما در بهینه سازی زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

نکاتی که قبل از راه اندازی مجازی سازی باید بدانید

برای اینکه به بهترین شکل از مزایای مجازی سازی بهره مند شوید، باید این فناوری را هوشمندانه راه اندازی کنید. بنابراین ملاحظات مهمی وجود دارد که باید هنگام پیاده سازی مجازی سازی در کسب و کار خود در نظر بگیرید.

بهترین زمان: بهترین زمان برای راه اندازی مجازی سازی زمانی است که می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید. مزایای مجازی سازی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سخت افزاری مجموعه خود را کاهش دهید. اگر تجارت شما در حال رشد است و فقط یک یا دو سرور دارید، از ماشین‌های مجازی برای کارهای اداری استفاده کنید.

امنیت ماشین‌های مجازی: بهترین شیوه‌های امنیتی قابل اجرا در ماشین‌های فیزیکی، در ماشین‌های مجازی هم به خوبی کار می‌کنند. می‌توانید از فایروال‌ها و نرم افزارهای آنتی ویروس در ماشین‌های مجازی استفاده کنید. علاوه بر این، ماشین‌های مجازی جدا از محیط فیزیکی کار می‌کنند و این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند. بنابراین افزایش امنیت یکی از مهم‌ترین مزایای مجازی سازی است. به کمک این فناوری می‌توانید نرم افزارهای مخرب را روی یک ماشین مجازی پیاده کنید.

تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور: تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور با توجه به ظرفیت سرور تعیین می‌شود. اگرچه این نکته مزیت محسوب نمی‌شود، اما عامل مهمی برای راه اندازی آن است. تعداد ماشین‌های مجازی در هر سرور به عوامل مختلفی مانند رم و ظرفیت استوریج بستگی دارد. جدای از این موارد، وظایفی که روی یک ماشین مجازی انجام می‌شود به توان خروجی و ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، چگونه می‌توانید از مزایای مجازی سازی بیشترین بهره را ببرید؟

شما باید ظرفیت دقیق سرور فیزیکی خود را بدانید و این ظرفیت باید با حجم وظایف انجام شده توسط ماشین مجازی مطابقت داشته باشد. هنگام انتخاب خدمات مجازی سازی سایر عوامل مهم را هم باید در نظر بگیرید:

• ویژگی‌های امنیتی پیشرفته

• هزینه نگهداری

• پشتیبانی فنی

• سهولت استفاده از شخص ثالث

• خودکارسازی

این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید تا از مزایای فناوری مجازی سازی بیشترین بهره را ببرید. کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید برای دیده شدن بیشتر روی فروش، منابع، درآمدها و مشتریان بالقوه خود تمرکز کنند. برای اداره و مدیریت موثر یک کسب و کار به داده‌های دقیق موجود در CRM، ERP و غیره نیاز است.

نتیجه گیری

از کمترین هزینه‌ نگهداری تا ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، مجازی‌سازی مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه مجازی سازی و راه اندازی آن، همین امروز با ما تماس بگیرید. این انعطاف‌پذیری و هزینه مقرون به صرفه‌ای که مجازی سازی ارائه می‌دهد ارزش تلاش را دارد. در حالی که همچنان چالش‌های اولیه برای پیاده‌سازی این تکنولوژی وجود دارد، اما راه اندازی آن توسط متخصصان حرفه‌ای تمام این چالش‌ها را از میان برمی‌دارد.

برای اینکه بدانید آیا راهکارهای مجازی سازی برای شما مناسب است یا خیر، همین امروز با رهاکو تماس بگیرید. رهاکو به عنوان مرجع تخصصی مجازی سازی در ایران آماده همکاری و خدمت رسانی‌ست. مهاجرت به مجازی سازی را با ما تجربه کنید!

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

کلمه  Forex مخفف عبارت (Foreign Exchange Market) است که به معنی بازار تبادل ارزهای دیجیتال خارجی می‌باشد. بازار جهانی ارز دیجیتال در سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را آغاز کرده و با پیشرفت تکنولوژی از سال ۱۹۹۸ توسعه پیدا کرده است. از مراکز عمده معاملات ارزی در جهان می‌توان به کشورهای انگلیس، آمریکا و ژاپن اشاره کرد. روزانه تریلیون دلار خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازارها انجام می‌شود. بازار تبادل جهانی یا فارکس فکتوری، موقعیت مکانی فیزیکی مشخص ندارد.

و کاربران از طریق شبکه‌های الکترونیکی معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند. بزرگ‌ترین کارگزاری‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در کشورهای لندن، توکیو و لندن قرار دارند. دارایی‌هایی که در این بازار معامله می‌شوند شامل: سهام‌های آمریکا، تمام ارزهای جفت، ارز دیجیتال، طلا و نفت و .. می‌باشد.تمام دارایی‌های نام برده شده در یک کارگزاری فارکس قابل معامله است. در این بازار می‌توان هر ارز را به میزان برابری با ارز دیگر معامله کرد که به این کار، تبدیل نرخ یا (Exchange rate) می‌گویند.

فارکس فکتوری چیست؟

فارکس فکتوری یک وب سایت رایگان است که اخبار، اطلاعات و داده‌های اقتصادی، تحلیل بازار و سایر خدمات را برای معامله گران فارکس آماده می‌کند. آدرس وب سایت فکتوری forexfactory.com می‌باشد. این سایت یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌ها برای معامله گران ارز دیجیتال فارکس است. به عبارت دیگر فارکس فکتوری یک سایتی است که اخبار روز دنیای اقتصاد در آن قرار می‌گیرد. و بسیار معتبر است و کاربران می‌دانند که خبرهای منتشر شده شایعه نیستند و با اطمینان می‌توانند از اطلاعات این سایت استفاده کنند. زیرا اطلاعات روز دنیا را به صورت طبقه بندی شده و مدرن در اختیار کاربران و معامله گران قرار می‌دهد.

مفهوم نرخ تبدیل یا (Exchange rate)

در بازار فارکس با استفاده از نرخ تبدیل، می‌توانید تمام ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال: به ازای یک یورو، ۱.۱۳ دلار به شما تعلق می‌گیرد. به عبارت دیگر، اگر ۱۰۰،۰۰۰ یورو داشته باشید، می‌توانید با ۱۱۳،۰۰۰ دلار تبدیل نرخ کنید. هدف اصلی بازار فارکس ، سنجش ارزها و محاسبه نرخ برابری ارزها می‌باشد، همچنین به غیر از این ارزها، دارایی‌های مختلفی نظیر: نفت، طلا و ... که جز فارکس نیستند نیز معامله می‌شوند.

نحوه معامله در بازار فارکس فکتوری

همانطور که در بالا اشاره شد، در بازار فارکس ، نرخ ارزها با یکدیگر معامله می‌شوند که به اصطلاح به آن جفت ارز می‌گویند. در این بازار همانند: سایر بازارهای مالی، روند معاملات رابطه مستقیمی با وضعیت اقتصادی و سیاسی هر کشور دارد. برای اطلاع از رویدادهای اقتصادی چند سایت معتبر از جمله: fxstreet.com و forexfactory.com وجود دارند. علاوه بر آن می‌توان از اطلاعات کارشناسان خبره نیز استفاده کرد.

کارگزاری‌ها واسط بین معامله گران و بازار فارکس هستند که کار اصلی کارگزاری‌ها ارسال سفارش معامله گران به بازار جهانی است. این اطلاعات از طریق نرم افزارهایی که نرخ ارز را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهند، قابل انتقال می‌باشد. از معروف‌ترین این نرم ‌افزارها می‌توان به نرم افزار متاتریدر(Metatrader) اشاره کرد.  

معرفی قسمت‌های مختلف سایت فارکس فکتوری

این سایت بزرگ‌ترین فروم اخبار اقتصادی در مابین دیگر سایت‌ها است که باعث می‌شود کاربران زیادی جذب سایت فارکس فکتوری شوند. کاربران برای دریافت خبرنامه این سایت، می‌توانند به صورت بسیار ساده با وارد کردن ایمیل ثبت نام خود را انجام دهند و از اخبار مربوط به حوزه معاملاتی خود مطلع باشند. این سایت بخش‌های دیگری نیز مانند:  خبر، تقویم اقتصادی، forum، کارگزاری یا بروکر، بازارها و معاملات دارد که در ادامه همه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

صفحه اصلی سایت فارکس فکتوری

در صفحه اول این سایت چند نمودار کوچک وجود دارد که نوسانات لحظه‌ای جفت ارزها را نشان می‌دهند. و در بخش دیگر که forum کوچک نام دارد، داغ‌ترین بحث‌های اقتصادی روز را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با کلیک بر روی هر کدام جزئیات آن‌ها را مطالعه کنید. در پایین‌ترین نقطه صفحه اول این سایت می‌توانید یک تقویم کوچک مشاهده کنید که فاصله زمانی بازارهای جهان را نشان می‌دهد و معمولا فاصله زمانی  بازارهای نیویورک، توکیو، پاریس و سیدنی هستند.

قسمت اخبار (News)

 این قسمت شامل خبرهای مهم اقتصادی می‌باشد و نکته مهم این است که نشان می‌دهد منتشر کننده این خبر کیست و از چه منابعی دریافت شده است. این سایت اخبار را در دسته بندی مشخصی از رنگ‌ها قرار می‌دهد تا کاربران اهمیت یک خبر را بدانند. این رنگ‌ها زرد، نارنجی، قرمز هستند که رنگ زرد نشان دهنده کم اهمیت بودن خبر است، رنگ قرمز تاثیر خیلی بالای خبر و مهم بودن آن خبر را نشان می‌دهد و رنگ نارنجی اهمیت متوسط بودن خبر را نشان می‌دهد. تمام خبرهای جهانی در این سایت قرار می‌گیرد که کاربران با استفاده از فیلترهای درون سایت، می‌توانند اخبار مورد نظر خود را دریافت کنند.

بروکر یا کارگزاری (Brokers) 

بروکر یا کارگزاری‌های زیادی در این سایت وجود دارد که کاربران می‌توانند با مراجعه به زبانه بروکرها در سایت فارکس فکتوری بروکر یا کارگزاری‌ها را مشاهده کنند. از معروف‌ترین بروکرها می‌توان به اوربکس(Orbex)، تریدینگ دات کام(Traiding.com)، ادمیرال مارکت(Admiral Market) و هات فارکس(Hot Forex) اشاره کرد. این بروکرها بسیار معتبر هستند که به صورت روزانه معاملات زیادی با آن‌ها انجام می‌شود. 

بازارها (Markets)

این سایت بازارهای زیادی را در خودش جای داده است که خبرهای مربوط به آن‌ها را در بخش اخبار منتشر می‌کند. در بخش بازارها شما می‌توانید نمودارها و ابزارهای تحلیل مختلفی را مشاهده کنید. از معروف‌ترین بازارهایی که در این سایت قرار داده شده، می‌توان به بازار ارزهای دیجیتال (Crypto Market)، بازار فلزات (Metal market) و بازار انرژی (Energy market) اشاره کرد. همانطور که می‌دانید ارزش این بازارها در جهان بسیار زیاد است و نوسانات زیادی دارد که همین امر افراد زیادی را برای معامله جذب می‌کند. در بین این بازارها، بازار ارزهای دیجیتال روزانه بیشترین معامله را به خود می‌بیند.

معاملات (Trades)

در این بخش از سایت فارکس فکتوری می‌توانید معامله‌گران را مشاهده کنید. بهترین معامله‌گران بر اساس روز، هفته و ماه در آنجا دسته بندی شده‌اند و شما می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها معاملات خوبی داشته باشید. برای مثال شخصی با نام کاربری (raja Gold) بیشترین سود معاملاتی را داشته است که مقدار سود ماهانه آن 1500 درصد در بازار جفت ارزهای فارکس بوده است. این شخص یک تحلیل‌گر بازار است و شما نیز می‌توانید با یاد گرفتن تحلیل‌های مختلف اقدام به معامله کنید و سود خوبی را به دست آورید.

تقویم اقتصادی (Economic Calendar)

تقویم اقتصادی جدولی زمانی است که در آن رویدادهای مهم اقتصادی با جزئیاتی مانند: ساعت رویداد، منبع اعلام نتایج، آمار مربوط به دوره گذشته، پیش بینی و تحلیل کارشناسان از بازار را مشاهده کرد. معامله‌گران به منظور آگاهی از وقایع مهم اقتصادی که می‌توانند در قیمت‌های بازار تاثیر مستقیم بگذارند، از تقویم اقتصادی استفاده می‌کنند. این تقویم در صفحه اول سایت وجود دارد و یک لینک نیز در زبانه‌ها دارد که شما را به بخش تقویم اقتصادی هدایت می‌کند.

بخش فروم یا انجمن (forum)

فروم در اینترنت و کامپیوتر به معنی یک مجمع عمومی است که هر فرد از هر جای دنیا می‌تواند در آن عضو شود و با اعضای دیگر در هر حوزه‌ای صحبت کرده و یا نظر خود را مطرح کند. در این بخش می‌توان اطلاعات خیلی مفیدی به دست آورد و با بزرگان بازار و بهترین معامله‌گران در ارتباط بود. همچنین افرادی از نقاط مختلف جهان از جمله ایران در آنجا وجود دارد و شما می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

زمان انجام معاملات در بازار فارکس

طبق تقویم کاری بین اللملی، بازار فارکس از یک شنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته فعال می‌باشد. ساختار 24 ساعته بودن بازار کار فارکس فکتوری برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا در این صورت در هر ساعتی که بخواهند می‌توانند معاملات خود را انجام دهند و همچنین نگرانی برای باز یا بسته بودن بازار فارکس ندارند. 

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال(Fundamental)

جمع آوری اطلاعات و تحلیل‌های بنیادی کمک بزرگی به شناخت بازارهای اقتصادی می‌کند که این ویژگی با استفاده از سایت فارکس فکتوری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این بخش به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند تحلیل‌های بنیادی و مقاله‌های مختلف را بررسی کنند و بیشتر با بازارها آشنا شوند.

نتیجه گیری

عضویت در سایت فارکس فکتوری اطلاعات مفید و موثقی را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. افرادی که قصد دارند به عنوان یک تریدر در بازار فارکس کار کنند این سایت بهترین انتخاب برای اطلاع از اخبار روز جهان می‌باشد. که معامله گران می‌توانند با اطمینان خاطر خرید و فروش را انجام دهند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

امروزه سازمان‌ها با الزامات جدیدی برای مدیریت مرکز داده و برنامه‌های خود مواجه هستند. از طرفی دیگر، سیاست‌ها بر اهمیت عملکرد درست برنامه‌های مجازی تاکید دارد. مهم نیست که نیازهای تجاری شرکت چقدر سریع پاسخ داده می‌شود، مدیران باید بر ترافیک شبکه نظارت نمایند تا عملکرد بهینه برنامه را تضمین و در عین حال محدودیت‌های بودجه اختصاص یافته را رعایت کنند. اینجاست که کنترلرهای پیشرفته تحویل برنامه‎‌ها مانند نت اسکیلر سیتریکس (Citrix NetScaler) وارد صحنه می‌شود.

بسیاری از فروشندگان مختلف مانند Citrix راهکار نت اسکیلر را ارائه می‌دهند. هدف اصلی این سرویس افزایش عملکرد، امنیت و انعطاف پذیری برنامه‌هاست. معمولا سازمان‌ها از این نرم افزار برای تعادل و توزیع ترافیک موجود در شبکه استفاده می‌کنند. در این مقاله با این سرویس سیتریکس و وظایف آن بیشتر آشنا می‌شوید.

نت اسکیلر تغییر نام داد!

اگر فکر می‌کنید نت اسکیلر یک محصول است، سخت در اشتباهید. این برنامه یکی از راهکارهای Citrix است. نام تجاری NetScaler تنها چند روز پس از کنفرانس سالانه سینرژی سیتریکس که در سال 2018 برگزار شد، به ADC تغییر کرد. این برنامه از محصولات زیر تشکیل شده است:

ADC: کنترل کننده تحویل برنامه که اکنون Citrix ADC نامیده می‌شود.

AppFirewall: فایروال برنامه که اکنون به عنوان Citrix Web App Firewall شناخته می‌شود.

Unified Gateway: راهکار دسترسی از راه دور که اکنون Citrix Gateway نام دارد.

Management & Analytics System: کنسول مدیریتی، نظارت و عیب‌یابی که اکنونCitrix Application Delivery Management نامیده می‌شود.

SD-WAN: یک سیستم مدیریت شبکه گسترده به نام Citrix SD-WAN.

Secure Web Gateway: مجموعه‌ای از ابزارها برای مقابله با تهدیدات مبتنی بر اینترنت که اکنون به عنوان دروازه وب امن Citrix شناخته می‌شود.

محصول اصلی NetScaler ADC بود. در بیشتر موارد، زمانی که مردم از عبارت Citrix NetScaler استفاده می‌کنند، منظور آن‌ها NetScaler ADC است. برخی از محصولات ذکر شده در بالا به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از NetScaler ADC ارائه می‌شوند.

نت اسکیلر چیست؟

نت اسکیلر که با نام Citrix ADC شناخته می‌شود، یک راهکار مدیریتی است که امکان مدیریت و نظارت بر محصولات شبکه را از یک کنسول واحد و یکپارچه فراهم می‌کند. این نرم افزار اطلاعات مانیتورینگ را از طریق دستگاه‌‌ها از شبکه جمع آوری می‌کند.

 NetScalerسیتریکس برای بهینه سازی، مدیریت و ایمن سازی ترافیک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، این سرویس ترافیک برنامه‌ها را برای بهینه سازی و محافظت از شبکه تجزیه و تحلیل می‌کند. به عنوان مثال، درخواست‌های HTTP توسط نت اسکیلر با اتصالات طولانی مدت TCP جایگزین می‌شوند. این امر باعث می‌شود زمان خرابی یا تاخیر سرور به طور قابل توجهی کاهش یابد. ویژگی‌های امنیتی و قابلیت‌ کارآمدی سرور، همه بخشی از مشخصه‌های اصلی این برنامه می‌باشند.

این برنامه تعادل بار سطح 4 را برای ارائه عملکرد بهتر برنامه‌ها و خدمات ارائه می‌دهد. بهینه سازی، ایمن سازی، انعطاف پذیری و کنترل اجرای برنامه‌ها توسط این سرویس جهت بهبود عملکرد انجام می‌شود.

نت اسکیلر چگونه کار می‌کند؟

NetScaler سلامت و آپدیت بودن سرورها را بررسی می‌کند و با توجه به سیاست‌های سازمان ترافیک را به سرورهای دیگر جهت استفاده بهینه از منابع هدایت می‌کند. این نرم افزار نقش مهمی در فشرده سازی برای سازمان‌ها ایفا می‌کند. از نت اسکیلر سیتریکس به عنوان یک سرور پراکسی، پردازش گر درخواست SSL و همچنین VPN استفاده می‌شود. با این برنامه می‌توانید ترافیک حملات DDOS را نیز کنترل می‌کند.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید به منظور استفاده از خدمات تجزیه و تحلیل سیتریکس اطلاعات را به کلود ارسال کرده و از ریسک‌های امنیتی به سرعت اطلاع پیدا کنید.

نسخه‌های NetScaler 

نت اسکیلر در نسخه‌های Premium،Advanced  و Standard عرضه می‌شود که Premium از میان آن‌ها بیشترین ویژگی‌ها و Standard کمترین را دارد. شما با این برنامه طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را دارید که از توان عملیاتی مختلف سیستم، درخواست‌هایL7 HTTP، تراکنش‌های  SSL، فشرده سازی و غیره پشتیبانی می‌کنند. از آنجایی که مدل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، این برنامه با طیف وسیعی از قیمت‌ها عرضه می‌شود.

ویژگی‌های Citrix NetScaler

به زبان ساده نت اسکیلر سیتریکس برنامه‌ها را پنج برابر بهتر اجرا می‌کند! این سرویس در هزاران شبکه برای بهینه سازی، ایمن سازی و کنترل خدمات سازمانی و ابری و به حداکثر رساندن تجربه کاربری در سراسر جهان راه اندازی شده است. مشتریان و سازمان‌ها به خدمات شبکه‌ای نیاز دارند که همیشه در دسترس باشد و متناسب با فضای کاری و سبک زندگی آن‌ها شخصی سازی شود.

همانطور که اشاره کردیم، NetScaler برنامه‌ها و داده‌ها با بهترین عملکرد ارائه می‌دهد. این برنامه از طریق مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که شامل توازن بار سرور (GSLB)، امنیت برنامه و کاربری آسان راه اندازی می‌شود. با این سرویس می‌توانید تمام وظایف سازمانی خود را بهینه، ایمن و کنترل کنید. امنیت برنامه‌های نسل بعد با NetScaler امکانپذیر می‌شود. این نرم افزار می تواند امکان شناسایی سریع و جلوگیری از حملات DDoS را فراهم کرده و از افشای سهوی یا عمدی اطلاعات محرمانه جلوگیری می‌کند.

مزایای کلیدی این سرویس برای کسب و کارها

اگر قرار است کسب و کار شما جایگاه خود را میان رقبا حفظ کند، به برنامه‌ای قابل اعتماد نیاز خواهید داشت. نت اسکیلر امکان مدیریت ایمن و سریع برنامه‌ها را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید بهترین تجربه کاربری ممکن را در هر دستگاهی و در هر مکانی ارائه دهید. در این بخش پنج مزیت این برنامه برای مشاغل آورده شده است:

1. مشتریان را راضی نگه دارید

اکثریت قریب به اتفاق مشتریان زمانی که در دسترس نباشید به شما توجه نمی‌کنند. این بدان معناست که برنامه‌های شما باید با ثبات، سرعت و قابلیت اطمینان کار کنند. این راهکار بسیار انعطاف ‌پذیر است و عملکرد بهتر و تاخیر حداقلی را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید تجربه یکپارچه‌ای را با هر برنامه و در هر زمان به مشتریان ارائه دهید.

2. بهره وری کارمندان

با افزایش دورکاری، کارمندان مشاغل کوچک به شدت به برنامه‌های سازمانی وابسته هستند. اگر ناگهان تقاضا افزایش یابد، زیرساخت شما همیشه باید آماده باشد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز منابع را به سرعت و به آسانی خودکار کنید. بنابراین کاربران شما می‌توانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند.

3. تقویت امنیت

برنامه‌های سازمانی نه تنها بخش مهم کار شما هستند، بلکه بسیار آسیب پذیرند. شما به یک امنیت جامع نیاز دارید تا از خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. ویژگی‌های امنیتی نت اسکیلر شما را برای مبارزه با بدافزارها مسلح می‌کند.

4. افزایش کارایی

تحویل یکپارچه و ایمن برنامه در سراسر شبکه می‌تواند پیچیده و وقت گیر باشد. این برنامه با استفاده از یک پایه کد ثبات عملیاتی را امکانپذیر می‌کند. در این حالت، پهنای باند را می‎توان به راحتی افزایش داد و به همین ترتیب کسب و کار کوچک شما می‌تواند به سرعت برنامه‌ها را راه اندازی کند.

5. عیب یابی سریع

نرم افزار Citrix Application Delivery Management، تجزیه و تحلیل جامعی را ارائه می‌دهد. این تنها پلتفرم مدیریت تحویل برنامه است که شما را به یک اتوماسیون جامع و عیب یابی سریع‌ مجهز می‌کند.

Citrix NetScaler در برنامه‌های مجازی و دسکتاپ

هنگامی که چیزی از طریق اینترنت به صورت امن ارسال می‌شود، رمزگذاری شده و زمانی که به مقصد می‌رسد باید رمزگشایی شود. در این فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. فرآیند انتقال SSL  به کنترل کننده برنامه، بار سرورها را کاهش می‌دهد و آن‌ها را برای پردازش داده‌های بیشتر آزاد می‌کند. همچنین، تعداد سرورهای مورد نیاز را کاهش می‌دهد. اگرچه نت اسکیلر قابلیت‌های متعددی دارد، اما اغلب به عنوان یک ابزار متعادل کننده حجم کاری در برنامه‌های مجازی و محیط دسکتاپ مجازی استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

نت اسکیلر یک ابزار سخت افزاری داخل شبکه تولید شده توسط Citrix است که نقش اصلی آن متعادل نمودن بار داخل شبکه می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه احراز هویت کاربران برای استفاده از برنامه‌های سیتریکس است. از دیگر وظایف این سرویس می‌توان به تبادل برنامه‌های مورد استفاده کاربر، برقراری ارتباط با پایگاه داده، تسریع اجرای برنامه و یکپارچه سازی امنیت اشاره کرد. نت اسکیلر همچنین از فایروال، پروکسی و توابع VPN پشتیبانی می کند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در تجارت، دانشمند داده معمولا در تیم‌هایی کار می‌کند که می‌تواند برای پیش‌ بینی رفتار مشتری و شناسایی فرصت‌های درآمد جدید ایده‌ای برای پیاده سازی و علمی کردن آن داشته باشد. در بسیاری از سازمان‌ها، دانشمندان داده مسئول تنظیم بهترین شیوه‌ برای جمع آوری داده‌ها، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها است. تقاضا برای مهارت‌های علم داده در طول سال‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا شرکت‌ها به دنبال جمع ‌آوری اطلاعات مفید از داده‌های بزرگ، حجم عظیمی از داده‌های ساختار یافته، بدون ساختار و نیمه ساختاری هستند.

دانشمند داده کیست؟

دانشمندان داده یکی از جدیدترین متخصصان داده‌های تحلیلی هستند که توانایی فنی برای رسیدگی به مسائل پیچیده را دارند. دانشمندان داده ترکیبی از ریاضیدانان و دانشمندان کامپیوتر هستند. آن‌ها همچنین متقاضیان زیادی دارند و دستمزد خوبی هم دریافت می‌کنند زیرا هم در بخش تجارت و هم در بخش فناوری اطلاعات کار می‌کنند. دانشمندان داده یک متخصص حرفه‌ای هستند. که مسئول جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر مقادیر بسیار زیاد داده است. یک دانشمند داده برای ایجاد فرضیه، نتیجه و تحلیل روندهای مشتری و بازار به حجم زیادی از داده‌ها نیاز دارد. مسئولیت‌های اساسی شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، استفاده از انواع مختلف ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش برای شناسایی الگوها، روندها و روابط در مجموعه داده‌ها است.

چگونگی علمکرد یک دانشمند داده 

شما می‌دانید علم داده چیست و حتما از خود می‌پرسید که این شغل دقیقا چگونه است؟ پاسخ اینجاست. یک دانشمندان داده، داده‌های کسب و کار را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بتوانند بینش‌های معناداری را استخراج کنند. به عبارت دیگر، یک دانشمند داده مشکلات تجاری را از طریق یک سری مراحل حل می‌کند، که شامل موارد زیر است:

1. قبل از پرداختن به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، دانشمندان داده با پرسیدن سوالات درست و به دست آوردن درک مطلب، حل مسئله را تعیین می‌کند.

2. سپس دانشمندان داده مجموعه صحیح متغیرها و مجموعه داده‌ها را تعیین می‌کنند.

3. دانشمندان داده، داده‌های ساختار یافته، داده‌های سازمانی بدون ساختار و داده‌های عمومی را از بسیاری از منابع متفاوت جمع آوری می‌کنند.

4. پس از جمع‌آوری داده‌ها، دانشمند داده، داده‌های خام را پردازش کرده و آن‌ها را به قالبی مناسب برای تجزیه و تحلیل تبدیل می‌کند. که شامل اعتبارسنجی داده‌ها برای تضمین یکنواختی، کامل بودن و دقت بالا است.

5. پس از این که داده‌ها به شکل قابل استفاده ارائه شدند، وارد سیستم تحلیلی الگوریتم ML یا یک مدل آماری می‌شوند. اینجاست که دانشمندان داده الگوها و روندها را تجزیه و تحلیل و شناسایی می‌کنند.

6. هنگامی که داده‌ها به طور کامل ارائه شدند، دانشمندان داده، داده‌ها را برای یافتن فرصت‌ها و راه حل‌ها تفسیر می‌کند.

7. دانشمندان داده کار را با تهیه نتایج و بینش برای به اشتراک گذاشتن با ذینفعان و انتقال نتایج به پایان می‌رسانند.

به صورت روزانه دانشمندان داده باید کارهای زیر را انجام دهند 

• الگوها و گرایش‌ها را در مجموعه داده‌ها کشف می‌کنند تا بینش‌هایی به دست آورند.

• الگوریتم‌های پیش بینی شده و مدل‌های داده را ارائه می‌کنند.

• با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین، کیفیت داده‌ها یا محصولات را بهبود ‌بخشند.

• پیشنهادات را به سایر تیم‌ها و مدیریت ارشد ارائه دهند.

• در تجزیه و تحلیل داده‌ها از ابزارهای داده مانند : R، SAS، Python یا SQL استفاده ‌کنند.

تفاوت تحلیل‌گر داده و دانشمند داده

دانشمندان داده بسیار کنجکاو هستند افرادی که، محاسبات حجم زیادی از داده‌ها را دوست دارند، و با تحلیل داده‌های عظیم به نتیجه‌های مهم میرسند. این تفاوت دانشمند داده را از یک تحلیلگر داده سنتی متمایز می‌کند. آن‌ها تجزیه و تحلیل «چه می‌شد اگر» را انجام می‌دهند، سوال می‌پرسند و از زوایای مختلف به داده‌ها نگاه می‌کنند و داده‌های بزرگ را به ایده بزرگ بعدی تبدیل می‌کنند.

مسئولیت‌های دانشمندان داده معمولا می‌تواند با یک تحلیلگر داده همپوشانی داشته باشد. با این حال، مجموعه مهارت‌های دانشمندان داده معمولا گسترده‌تر از میانگین مهارت‌های تحلیلگر داده است. در مقایسه، دانشمندان داده از زبان‌های برنامه نویسی رایج مانند R و Python برای نتایج آمار و تجسم داده‌ها استفاده می‌کنند. برای انجام این وظایف، دانشمندان داده به علوم کامپیوتر و مهارت‌های علمی فراتر از یک تحلیلگر تجاری معمولی یا تحلیلگر داده نیاز دارند. دانشمندان داده همچنین باید ویژگی‌های کسب ‌و کار مانند: خودروسازی، تجارت الکترونیک یا مراقبت‌های بهداشتی را درک کنند.

چرا شغل دانشمند داده مهم است؟

علم داده یک عمل بین رشته‌ای است که شامل طیف گسترده‌ای از اطلاعات است و معمولا بیش از سایر زمینه‌های تحلیلی تصویر را در نظر می‌گیرد. در تجارت هدف علم داده ارائه اطلاعات در مورد مصرف کنندگان، کمپین‌ها، کمک به شرکت‌ها برای ایجاد برنامه‌های قوی برای جذب مخاطبان و فروش محصولات سازمان‌ها یا شرکت‌ها است. علم داده نقش بسیار مهمی در کشف امنیت و تقلب ایفا می‌کند، زیرا حجم انبوه اطلاعات باعث می‌شود تا بی‌نظمی‌های جزئی در داده‌ها پیدا شوند که می‌تواند ضعف‌های سیستم‌های امنیتی را آشکار کند.

از آنجایی که کلان داده حوزه‌ای است که به سرعت در حال رشد است، ابزارهای جدید دائما در دسترس هستند و این ابزارها به متخصصانی نیاز دارند که بتوانند به سرعت کاربردهای آن‌ها را یاد بگیرند. دانشمندان داده می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا یک طرح تجاری برای دستیابی به اهداف مبتنی بر تحقیق ایجاد کنند.

به طور خلاصه، یک دانشمند داده باید بتواند:

• اطلاعات کافی در مورد کسب و کار داشته باشد تا سوالات مربوطه را بپرسد و مسائل و مشکلات کسب و کارها را شناسایی کند.

• با استفاده از آمار و علوم کامپیوتر، همراه با هوش تجاری، به تجزیه و تحلیل داده‌ها بپردازد.

• از طیف گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها برای تهیه و استخراج داده‌ها استفاده کند. که شامل مواردی مانند: پایگاه داده و SQL گرفته تا داده کاوی و روش‌های یکپارچه سازی داده‌ها می‌شود.

• برنامه‌هایی بنویسد تا قسمتی از پردازش و محاسبات داده‌ها به صورت خودکار انجام شود.

• از نتایج به دست آمده برای حل مشکلات تجاری استفاده کند.

• با سایر اعضای تیم علم داده، مانند: تحلیلگران داده کسب و کار، معماران فناوری اطلاعات، مهندسان داده، و توسعه دهندگان برنامه همکاری کند.

نتیجه گیری

نقش دانشمند داده ترکیبی از علوم کامپیوتر، آمار و ریاضیات است. آن‌ها داده‌ها را تجزیه و تحلیل، پردازش و مدل سازی می‌کنند و سپس نتایج را برای ایجاد برنامه‌های علمی برای شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها تفسیر می‌کنند. دانشمندان داده متخصصان تحلیلی هستند که از مهارت‌های خود در فناوری و علوم اجتماعی برای یافتن روندها و مدیریت داده‌ها استفاده می‌کنند.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

پروتکل انتقال فایل FTP با باز کردن دو اتصال کار عمل می کند که کامپیوترهای در تلاش برای برقراری ارتباط با یکدیگر را به هم مرتبط می‌کند. در این پروتکل یک اتصال برای دستورات و پاسخ‌هایی که بین دو کلاینت ارسال می‌شود تعیین شده است. و اتصال دیگر انتقال داده‌ها را انجام می‌دهد. در طول انتقال FTP، چهار فرمان توسط کامپیوترها، سرورها یا سرورهای پروکسی که در حال ارتباط با یکدیگر هستند استفاده می‌شود. که شامل: ارسال، دریافت، تغییر دایرکتوری و انتقال هستند.

پروتکل انتقال فایل FTP چیست؟

در پروتکل FTP، پروتکل TCP/IP یک لایه کاربردی در نظر گرفته می‌شود. برای انجام انتقال فایل توسط FTP، کامپیوتر کاربر معمولا میزبان محلی (Host) نامیده می‌شود. دومین کامپیوتر درگیر پروتکل انتقال فایل FTP یک میزبان از راه دور است که معمولا یک سرور است. هر دو کامپیوتر باید از طریق شبکه متصل شده و به درستی پیکربندی شوند تا فایل‌ها از طریق FTP منتقل شوند. سرورها باید برای اجرای سرویس‌های FTP راه اندازی شوند. و کلاینت باید نرم افزار FTP را برای دسترسی به این سرویس‌ها نصب کرده باشد.

FTP از چند حالت برای انتقال متن استفاده می‌کند؟

هنگام انتقال فایل‌ها، FTP از سه حالت مختلف استفاده می‌کند: بلوک، جریان و فشرده. حالت استریم FTP را قادر می‌سازد تا اطلاعات را در رشته‌ای از داده‌ها بدون هیچ گونه مرزی بین آن‌ها مدیریت کند. حالت بلوک داده‌ها را از بلوک‌ها جدا می‌کند. و در حالت فشرده سازی، FTP از الگوریتمی به نام Lempel-Ziv برای فشرده سازی داده‌ها استفاده می‌کند.

پروتکل انتقال فایل FTP چگونه کار می‌کند؟

FTP یک پروتکل سرویس گیرنده-سرور است که بر دو کانال ارتباطی بین مشتری و سرور متکی است، یک کانال Command برای کنترل مکالمه و یک کانال داده برای انتقال محتوای فایل است.

کاربران با استفاده از FTP از چه طریقی می‌توانند فعالیت کنند؟

کاربران می‌توانند با استفاده از FTP از طریق یک رابط خط فرمان ساده، از یک کنسول یا پنجره ترمینال در Microsoft Windows، Apple macOS یا Linux یا با یک رابط کاربری گرافیکی اختصاصی کار کنند.

برای برقراری ارتباط FTP چند کانال وجود دارد؟

هنگام برقراری ارتباط FTP دو کانال ارتباطی مجزا وجود دارد. اولین مورد command channel نامیده می‌شود که در آن دستور العمل و پاسخ اتفاق می‌افتد. دیگری کانال داده نامیده می‌شود که در آن توزیع داده‌ها اتفاق می‌افتد. اگر فایروال از ماشین کاربر محافظت کند، توزیع در حالت فعال ممکن است با مشکل مواجه شود. فایروال معمولا اجازه جلسات غیر مجاز را نمی‌دهد. در صورت بروز مشکل از حالت غیر فعال استفاده می‌شود. در این حالت، کاربر هم کانال Command و هم کانال داده را ایجاد می‌کند.

چرا پروتکل انتقال فایل FTP  مهم است و چه کاربردی دارد؟  

FTP یک پروتکل شبکه استاندار است که می‌تواند قابلیت‌های گسترده انتقال فایل را در شبکه IP فعال کند. بدون FTP انتقال فایل و داده را می‌توان با مکانیسم‌های دیگری مانند ایمیل یا سرویس وب HTTP مدیریت کرد.  اما این در صورتی است که سایر گزینه‌ها فاقد وضوح و تمرکز، دقت و کنترلی هستند که FTP آن را فعال می‌کند.

• شبیه سازی (Replication): شامل کپی کردن داده‌ها است، که رویکرد جامع‌تری برای ارائه دسترسی و انعطاف‌ پذیری بالاتر دارد. همچنین می‌توان از FTP برای تسهیل این امر استفاده کرد.

• دسترسی و بارگذاری داده‌ها (Access and data loading): FTP همچنین معمولا برای دسترسی به میزبانی وب مشترک و خدمات ابری به عنوان مکانیزمی برای بارگذاری داده‌ها بر روی یک سیستم از راه دور استفاده می‌شود.

انواع پروتکل انتقال فایل FTP

چندین راه مختلف وجود دارد که یک سرور FTP و نرم افزار مشتری می‌توانند با استفاده از FTP  انتقال فایل را انجام دهند:

• FTP ناشناس:

• این نوع از FTP ابتدایی‌ترین شکل ممکن است. از انتقال داده‌ بدون رمز گذاری و یا استفاده از نام کاربری و رمز عبور پشتیبانی می‌کند. بیشتر برای دانلود مطالبی که برای توزیع نامحدود مجاز است استفاده می‌شود.

• FTP Secure (FTPS): 

• FTP (FTP-SSL) گاهی اوقات به عنوان لایه سوکت‌های امن نامیده می‌شود. این رویکرد امنیت لایه انتقال ضمنی (TLS) را به محض برقراری اتصال FTP فعال می‌کند. FTPS در ابتدا برای کمک به فعال کردن شکل امن‌تر انتقال داده FTP مورد استفاده قرار گرفت. معمولا به طور پیش فرض از پورت 990 استفاده می‌کند.

• FTP روی SSL/TLS صریح (FTPES):

• این رویکرد با ارتقا یک اتصال FTP از طریق پورت 21 به یک اتصال رمزگذاری شده، پشتیبانی TLS را فعال می‌کند. این یک رویکرد متداول توسط وب و سرویس‌های اشتراک فایل برای فعال کردن انتقال امن فایل است.

• FTP امن (SFTP):

• SFTP از نظر فنی یک پروتکل FTP نیست، اما به طور مشابه عمل می‌کند. در عوض، SFTP زیر مجموعه‌ای از پروتکل Secure Shell (SSH) است که روی پورت 22 اجرا می‌شود. SSH معمولا توسط مدیران سیستم برای دسترسی از راه دور و ایمن به سیستم‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شود و SFTP مکانیزمی را در SSH برای انتقال امن فایل فراهم می‌کند.

امنیت پروتکل انتقال فایل FTP

FTP ابتدا در سال 1971 تعریف شد. از آن زمان چندین بار برای تطبیق با فناوری‌های جدید، از جمله استفاده از TCP/IP، یا درخواست نظرات 765 و RFC 959، و IPv6، یا RFC 2428، دوباره تعریف شده است. FTP همچنین چندین به روز رسانی را برای افزایش امنیت FTP انجام داده است. این‌ها شامل نسخه‌هایی است که از طریق اتصال TLS ضمنی (FTPS) یا اتصال صریح TLS (FTPES) رمزگذاری می‌شوند یا با SFTP کار می‌کنند.

به طور پیش‌فرض، FTP ترافیک را رمزگذاری نمی‌کند. و افراد می‌توانند بسته‌ها را برای خواندن نام‌های کاربری، رمز عبور و سایر داده‌ها ضبط کنند. با رمزگذاری FTP با FTPS یا FTPES، داده‌ها محافظت می‌شود و توانایی مهاجم برای استراق سمع اتصال و سرقت داده‌ها را محدود می‌کند.

مزایای پروتکل انتقال فایل

1. سرعت: یکی از بزرگ‌ترین مزایای FTP سرعت است. FTP یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای انتقال فایل‌ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است.

2. کارآمد: FTP کارآمد است زیرا برای دریافت کل فایل نیازی به تکمیل تمام عملیات نداریم.

3. امنیت: برای دسترسی به سرور FTP باید با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید. بنابراین، می‌توان گفت که FTP امن‌تر است.

نتیجه گیری

پروتکل انتقال فایل (FTP) یک پروتکل ارتباطی استاندارد است که برای انتقال فایل‌های کامپیوتری از یک سرور به یک کلاینت در شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود. FTP بر اساس معماری مدل کلاینت-سرور با استفاده از کنترل جداگانه و اتصالات داده بین مشتری و سرور ساخته شده است. FTP به معنای پروتکل انتقال فایل است و به گروهی از قوانین اشاره دارد که بر نحوه انتقال فایل‌ها از طریق اینترنت توسط کامپیوترها نظارت می‌کند. کسب و کارها از FTP برای ارسال فایل بین رایانه‌ها استفاده می‌کنند، 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارشی که توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، در سال 2018 حدود 50 میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان تولید شده است. پیش بینی می‌شود اگر مصرف کننده رفتار خود را تغییر ندهد، این رقم در سال‌های آینده دو برابر خواهد شد. یکی از راه‌های کاهش ضایعات و صرفه‌جویی در سرمایه‌ای که به سختی به دست آورده‌اید، خرید دستگاه‌های دست دوم، به‌ویژه رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند است. با این حال، خرید یک دستگاه دست دوم ریسک‌هایی را نیز به دنبال دارد، زیرا شما واقعا نمی‌دانید که دستگاه در چه شرایطی قرار داشته است و چگونه در طول ماه‌ها یا سال‌ها از آن استفاده شده است. گفتنی است که این ریسک‌ها را می‌توان کاهش داد. 

قبل از خرید تین کلاینت دست دوم بهتر است تحقیقات کاملی انجام دهید تا از کیفیت بالا، قیمت منصفانه و گارانتی اطمینان حاصل کنید. خرید تین کلاینت استوک مزایا و معایب مختلفی دارد. اگر قصد خرید تین کلاینت استوک را دارید، چیزهای زیادی وجود دارد که در ابتدا باید از آن آگاه باشید. در این مقاله، نکاتی که قبل از خرید مینی کامپیوتر استوک باید در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

مینی کامپیوتر استوک چیست؟

قبل از پرسیدن این سوال که "آیا تین کلاینت استوک برای خرید مناسب است؟" باید چند نکته را بدانید. ابتدا باید بدانید چه چیزی را می‌خرید. مینی کامپیوتر استوک به طور حرفه‌ای تست و از نظر کیفیت تایید شده‌ است. با این حال، تعریف دستگاه استوک می‌تواند از یک فروشنده به فروشنده دیگر متفاوت باشد.

به طور کلی، خرید مینی کامپیوترهای دست دوم به این معنی است که محصول تست و در صورت نیاز تعمیر شده است و با تخفیف دوباره فروخته می‌شود. تمام اطلاعات کامپیوترها پاک می‌شود و به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. بسته به فروشنده، سیستم‌ها یا استانداردهایی وجود دارد که یک خرید باکیفیت را تضمین خواهد کرد. تین کلاینت‌های استوک سیستم‌های کامپیوتری هستند که دیگر نمی‌توان آن‌ها را به عنوان دستگاه نو فروخت. اغلب این دستگاه‌ها به دلیل خطای انسانی یا عدم استفاده برگردانده می‌شوند.

حتی ممکن است برخی تین کلاینت‌ها به دلیل مشکلات کوچکی مانند لغو سفارش به عنوان استوک در نظر گرفته شوند. هر دستگاه استوک قبل از فروش مجدد، تعمیر و تست می‌شود. در واقع، هدف فروشنده این است که تین کلاینت دست دوم مانند یک دستگاه جدید کار کند، اگرچه دیگر محصول جدیدی محسوب نمی‌شود.

از کجا تین کلاینت استوک بخریم؟

هنگامی که تصمیم به خرید مینی کامپیوتر استوک می‌گیرید، از منابع مختلفی می‌توانید نیاز خود را تامین کنید. اولین و احتمالا بهترین انتخاب خرید تین کلاینت دست دوم از یک فروشنده معتبر است. در این شرایط دستگاه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری توسط فروشنده تست و بررسی می‌شود. حتی در برخی موارد هنگام خرید این محصول دست دوم گارانتی نیز دریافت خواهید کرد تا در صورت خرابی دستگاه نگرانی بابت تعویض آن نداشته باشید.

در عوض، انتخاب دیگر این است که از وبسایت‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین خرید خود را انجام دهید. در این صورت نمی‌توانید دستگاه را قبل از خرید تست کنید. در این سناریو قطعا باید از یک وبسایت معتبر خرید کنید که از امنیت آن اطمینان دارید. درباره فروشندگان تحقیق کنید، نظرات خریداران را مشاهده کنید و از آن‌ها در مورد دستگاه هایشان سوال بپرسید.

مزایای خرید مینی کامپیوتر استوک

تین کلاینت استوک در مقایسه با همتایان جدید خود بسیار ارزان‌تر است. کامپیوترهای کوچک برای استفاده در سازمان‌های بزرگ و کوچک بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. طراحی جمع و جور و قابلیت نصب در پشت مانیتور، به تین کلاینت‌های جمع و جور اجازه می‌دهد تا فضای زیادی را روی میزکار اشغال نکنند. 

مینی کامپیوتر استوک نیز مانند مدل‌های دیگر تین کلاینت برای انجام کارهایی مانند: وبگردی، تماشای فیلم، ایمیل و غیره طراحی شده است. کامپیوترهای معمولی به دلیل حرارت بیش از حد، گرد و غبار یا حتی خرابی منبع تغذیه بیشتر مستعد خرابی هستند، در حالی که یک تین کلاینت به دلیل مصرف کم انرژی، عملکرد خوبی را تحت فشار ارائه می‌دهد. مینی کامپیوترها موارد استفاده صنعتی دارند و به صورت 247x بدون هیچ گونه خرابی کار می‌کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از مینی کامپیوترها از محاسبات مورد نیاز صنعت گیمینگ پشتیبانی می‌کنند. بیشتر مزایای استفاده از تین کلاینت استوک بر سازمان‌های بزرگ تاثیر می‌گذارد. هزینه‌ راه اندازی رایانه‌ جدید برای هر کارمند می‌تواند هزینه‌های زیادی را در پی داشته باشد. تین کلاینت استوک بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

راهنمای خرید تین کلاینت استوک

هنگام خرید کامپیوتر دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1. بررسی آسیب‌های فیزیکی

تشخیص برخی آسیب دیدگی‌ها در بدنه مینی کامپیوتر دشوار است. پس وقت بگذارید و با دقت نگاه کنید. ممکن است ترکی مشاهده کنید که به موجب آن رایانه در گذشته ضربه بدی خورده باشد. اگر به نظر می‌رسد که به خوبی از دستگاه تین کلاینت مراقبت نشده است، باید از خرید آن اجتناب کنید و گزینه‌های خرید دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

2. به صدای هارد دیسک گوش دهید

پس از روشن کردن دستگاه به صدای هارد دیسک گوش دهید. اگر صدای غیرطبیعی شنیدید، احتمالا هارد دیسک باید تعویض شود. امروزه SSD ها بیش از هر زمان دیگری به یک گزینه عالی برای خرید تبدیل شده‌اند و این به دلیل مزایایی است که ارائه می‌دهند. آن‌ها با پیشرفت تکنولوژی ارزان‌تر و ارزشمندتر می‌شوند.

آیا خرید تین کلاینت استوک ارزشش را دارد؟

آیا مینی کامپیوتر دست دوم ارزش خرید کردن را دارد؟ جواب این سوال به میزان تحمل ریسک و اینکه در نهایت کامپیوتر خود را از چه فروشنده‌ای می‌خرید، بستگی دارد. اگر از یک فروشنده معروف یا معتبر خرید کنید، قطعا دستگاهی که دریافت می‌کنید کاملا جدید و دست نخورده خواهد بود. با انجام تحقیقات خود قبل از خرید، می‌توانید از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنید و خرید بهتری داشته باشید.

چرا خرید تین کلاینت استوک پیشنهاد می‌شود؟

آیا مینی کامپیوتر استوک ایمن است؟ تا زمانی که آن‌ها به درستی تمیز و تنظیم شده باشند، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. اگر می‌خواهید در خرید بعدی خود صرفه جویی کنید، دستگاه‌های استوک می‌تواند ایده خوبی باشد. قبل از خرید هر چیزی، تحقیق در مورد فروشندگان معتبر را آغاز کنید.

پاسخ به اینکه آیا تین کلاینت دست دوم ارزش خرید دارد یا خیر، بستگی به این دارد که از چه کسی خرید می‌کنید. به طور کلی، تین کلاینت‌های استوک گارانتی دارند و به خوبی یک دستگاه جدید کار می‌کنند. تنها تفاوت این است که اگر قبلا زیاد از آن‌ها استفاده شده باشد، طول عمرشان کمتر خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، تین کلاینت‌های استوک قبلا استفاده و به دلیل یه مشکل یا نقص فنی بازگردانده شده است. دستگاه پس از برگشت تحت بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد و تعمیرات لازم روی آن صورت می‌پذیرد. سپس برای فروش مجدد بسته بندی می‌شود. اغلب خرید تین کلاینت استوک با گارانتی جدید همراه استو شرایط گارانتی بین فروشندگان مختلف متفاوت است.

  • شرکت دانش بنیان رها