تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریل کیت سرور یکی از اجزای مهم رک است که دارای تنوع بسیاری است. انتخاب نادرست ریل ها می‌توانند مشکل ساز باشند زیرا نمیتوانید از هر نوع ریلی برای هر نوع سرور استفاده نمایید.

و هر ریل مخصوص یک نوع سرور و رک است. و نیاز به ابزار خاص برای نصب دارند.

ریل ها سرورها را در جای خود نگه میدارند و بسته به نوع ریلی که دارید، به شما اجازه می دهد که سیستم خود را سرویس دهی کنید و یک ساختار کارآمد و قابل دسترس داشته باشید. ما اینجا هستیم تا شما را در مسیر انتخاب درست ریل کیت مناسب رک و سرور خود  هدایت کنیم.

با توجه به این که ریل کیت ها قطعات کامپیوتری گران قیمتی هستند، دقت در انتخاب آنها هم در هزینه های اولیه شما صرفه جویی به دنبال خواهد داشت هم در خدمات بعدی که قرار است ریل کیت در اختیار شما قرار دهد.

وظیفه ریل کیت چیست؟

ریل کیت سرور یکی از اجزای اصلی رک است که وظیفه‌ی آن اتصال و نگهداری سرور در داخل رک شبکه است. رک محفظه ای فلزیست که کابل، یو پی اس، پچ، سرور و دیگر اجزای شبکه درون آن قرار می‌گیرند.

تجهیزات سبک وزن و کوچک شبکه بدون نیاز به ریل کیت درون رک قرار می‌گیرند. اما تجهیزات سنگین وزن مانند سرور برای قرار گرفتن درون رک نیاز به ریل کیت دارند.

ریل کیت ها انواع مختلفی دارند که هر یک مخصوص یک سرور و رک است. در نتیجه هنگام خرید تجهیزات به مدل، نوع رک، سرور و نوع سوراخ های رک خود توجه نمایید.

ریل کیت از دو قطعه تشکیل شده است. قطعه اول به طور ثابت به پایه‌های رک متصل می‌شود و قطعه دوم نیز به بدنه سرور متصل می‌گردد.

با استفاده از قطعه‌های درونی سرور به داخل قطعه‌های بیرونی ریل هدایت شده و قابلیت جا به جایی کشویی برای سرور در رک فراهم می‌شود.

 انواع ریل کیت سرور

ریل کیت ثابت

ریل کیت‌های استاتیک نام دیگر ریل کیت ثابت است. از جمله مزایای این ریل کیت‌ها تطابق بسیار آن با انواع رک و قیمت پایین تر آن نسبت به ریل کیت کشویی می‌توان اشاره نمود.

یکی از معایب ریل کیت ثابت این است که امکان سرویس کردن‌ آسان آن وجود ندارد. و برای سرویس و تعمیر آن نیاز است تا سرور را از رک جدا کنید.

ریل کیت کشویی

Sliding-rails به شما امکان می‌دهد برای سرویس سرور خود را به صورت کشویی از قفسه بیرون بکشید تا دسترسی راحت داشته باشید بدون اینکه مجبور شوید آن را از رک خارج کنید.

ریل های کشویی توسط اکثر تکنسین ها نسبت به ریل کیت ثابت ترجیح داده می‌شوند، با این حال ریل های ثابت می‌توانند هزینه های زیرساختی شما را کاهش دهند.

دیگر اجزای کاربردی

مرتب سازی کابل ها درون رک یکی از چالش هایی است که همواره با آن ها مواجه هستیم. هنگامی که سرور را با ریل کیت کشویی به بیرون رک می‌کشیم باید توجه کنیم که کابل های متصل به سرور آزادی کافی برای جابه جایی را داشته باشند.

و از طرفی ما نمی‌توانیم این کابل‌ها را به صورت آویزان در پشت رک رها کنیم. بنابراین به یک بازوی نگهدارنده درون رک نیاز داریم.

تجمیع کابل ها به صورت مرتب درون بازوی نگهدارنده اجازه حرکت سرور بر روی ریل کیت را بدون این که مزاحمتی برای دیگر کابل‌های متصل به سرور داشته باشند را می‌دهد.

نتیجه گیری

خرید تجهیزات ساخته شده برای سرور بسیار کار حیاتی است. سرورها می‌توانند بیش از 10 سال عمر کنند، اما لوازم جانبی مرتبط با آن‌ها ممکن است این گونه نباشد.

لطفا برای ارتباط با ما تردید نکنید و فقط تلفن را بردارید. مهندسین فنی ما روزانه و در ساعات کاری منظم در دسترس هستند.

 

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ترانک شبکه برای اجزای شبکه یک تنه محسوب می‌شود که از آن برای عبور کابل و اتصالات گوناگون استفاده می‌شود.

ترانک همزمان سیگنال های زیادی را حمل و کنترل کرده درنتیجه شبکه کارآمدتری را ایجاد می‌کند.

داده های منتقل شده از طریق ترانکینگ می‌تواند صوتی، تصویری، سیگنال های کنترل کننده یا تصاویر باشد. 

دربسیاری از پروژه ها به هنگام انجام دادن امور مربوط به پسیو شبکه ترانک یکی از ابزارهای لازم است.

در واقع ترانک شباهت بسیار زیادی در عملکرد به داکت دارد و هردو کانال هایی برای بسترسازی به حساب می آیند. اما تفاوت‌هایی در کیفیت و ظاهر با یکدیگر دارند.

فریم ها بر اساس سایز درب های ترانکینگ دارای ابعاد مختلفی هستند که هنگام خرید حتما باید به سایز درب ترانکینگ خود دقت کنید.

مزایای ترانک شبکه

ترانک ها به دلیل ضخامت و نوع طراحی خاصی که دارند نسبت به داکت بسیار مقاوم تر هستند.

در سطوح ترانک به دلیل صاف و سیقلی بودن آن میتوان ادواتی مانند کلید، پریز، کیستون شبکه و موارد دیگر را نصب و استفاده نمود.

به دلیل سطح کیفیت بالاتر ترانک نسبت به داکت هزینه استفاده و راه اندازی بیشتری هم دارد.

وسایل جانبی ترانک شبکه

زاویه خارجی

برای دور زدن سطوح برجسته روی دیوار مانند ستون‌ها کاربرد دارد.

گوشه تخت

برای ایجاد تغییر مسیر در ترانک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاویه داخلی

برای اتصال دو ترانک در گوشه ‌های ۹۰ درجه داخلی دیوار استفاده می‌شود.

درب ترانک

شرکت های مختلفی درب ها را در دو نوع درب نرم و درب سخت تولید می‌کنند.

که مدل های درب نرم ضمن انعطاف پذیری بالایی که دارند نصب آسانی نیز دارد. اما قیمت بالاتری هم نسبت به ترانک هایی با درب سخت دارند.

فریم

محفظه ای است که بر روی ترانک قرار میگیرد در انواع مختلف 2 تا 8 ماژولی تولید می‌شوند. فریم نام دیگر کادر است.

قطعات و اتصالات

قطعاتی همانند پریز و کلید و .. هستند که برروی فریم نصب می‌شوند.

سه راهی

برای ایجاد انشعاب در ترانک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه کنید که سایز سه راهی باید متناسب با ترانکینگ خریداری شود.

درزگیر

جهت پر کردن درز بین بدنه و درب ترانک از این قطعه استفاده می‌شود. درزگیرها خود دارای سه قطعه هستند.

که قطعه اصلی برروی ترانک و دیگر قطعات بر روی لبه های ترانک قرار می‌گیرند. این کار به حفظ زیبایی محیط نیز کمک می‌کند.

پارتیشن یا جداکننده

برای جداکردن محیط داخلی ترانک و یکپارچه سازی و مرتب نمودن سیم کشی ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال: برای ایجاد مسیرهای جدا برای سیم برق و کابل شبکه

مسدودکننده یا اندکپ

جهت مسدود کردن انتها و ابتدای ترانک از اندکپ استفاده می‌شود. این کار موجب افزایش ایمنی و یکدست نمودن ظاهر کار نیز می‌شود.

ته بند، قطعه انتهایی، end-cap نام های دیگر مسدود کننده ترانکینگ هستند.

جنس ترانک

ترانک شبکه جنس های مختلفی از جمله pvc و پلاستیک دارد. جنس بدنه در ترانک ها بسیار حائز اهمیت است.

و در برخی از آن ها موادی به کار می‌رود که مانع از پخش آتش به هنگام آتش سوزی می‌شود.و با گذر زمان نیز هیچ تغییر رنگی دیده نمی‌شود.

برخی از ترانک ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند در صورت برخورد هرگونه اجسام به آن هیچگونه شکستگی در ان ایجاد نمی‌شود.

ترانک ها را در رنگ های مختلفی تولید میکنند اما رایج ترین رنگ در بین تمامی برندها رنگ سفید است.

انواع ترانکینگ

ترانکینگ متقارن: به هر پورت در یک گروه ترانکینگ اجازه می دهد بسته ها را به هر پورت دیگر منتقل کند.

به عنوان مثال، یک سرور می تواند داده ها را با سرعت 400 Mbps در یک گروه متشکل از چهار رابط و یک سوئیچ انتقال دهد و دریافت کند.

ترانکینگ نامتقارن: به هر پورت در یک گروه ترانکینگ اجازه انتقال بسته ها را می‌دهد اما فقط به یک پورت (درگاه سوئیچ) اجازه می‌دهد بسته ها را دریافت کند.

سرور می تواند داده ها را با سرعت 400 مگابیت در ثانیه انتقال دهد اما می تواند داده ها را فقط با سرعت 100 مگابیت در ثانیه دریافت کند.

نتیجه گیری

برای نصب ترانک شبکه باید از پیچ و مهره استفاده کرد به هیچ وجه ترانک ها با چسب چسبیده نمی شوند.
ترانکینگ لگراند 50×195 به عنوان بزرگ‌ترین ترانک در ایران به فروش می‌رسد.

شبکه های مخابراتی در سراسر جهان بر اساس ترانکینگ ساخته شده اند. ترانکینگ اندازه شبکه مخابراتی را کاهش می‌دهد و پهنای باند را افزایش می‌دهد.

به وسیله ترانکینگ ضمن جلوگیری از شلوغی کابل کشی ها بر روی دیوار، در طول مسیر می‌توان به دلخواه خروجی های متعدد برق، تلفن، شبکه و انواع دیگر مکانیزم ها را بر روی آن ایجاد نمود.

زمانی از ترانکینگ ها استفاده می شود که امکان تخریب دیوارها و قرار دادن کلید و پریزها و سیم کشی های آن داخل دیوار به هر دلیل وجود ندارد.

در اکثر ادارات و بانک ها از ترانک ها به جهت ساماندهی سیم های روی دیوار و اتصال سیستم های پرسنل به برق و شبکه و تلفن استفاده می شود. 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

سامانه تلفن ابری رها

شرکت رها با در نظر گرفتن نیاز افراد و سازمان ها محصولات ویپ خود را در سه عنوان زیر به بازار عرضه نموده است.

در ادامه به معرفی هریک از محصولات بی‌نظیر رهابل می‌پردازیم تا متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

امروزه در سراسر دنیا استفاده از تلفن ابری رواج پیدا کرده است. به همین منظور رها به دلیل همگام بودن با پیشرفت تکنولوژی، سامانه تلفن ابری با نام رهابل کلاد را راه اندازی نموده است.

سامانه رهابل کلاد: با سامانه تلفن ابری رهابل دیگر نیازی به سخت‌افزار، یو پی اس و دیگر تجهیزات اضافی نیست. و مادامی‌ که اینترنت ملی کار کند می‌توانید از این سامانه ویپ کلاد استفاده نمایید. پس بعد از تهیه رهابل کلاد تنها کافیست که یک اینترنت داشته باشد.

سامانه رهابل (نرم افزاری): یک سیستم‌عامل است که مدیریت تماس‌ها را برعهده دارد. همچنین تعرفه آن از تعرفه مخابرات کمتر است و اگر دو شخص دارای رهابل باشند و با یکدیگر تماس برقرار کنند تماس به صورت رایگان برقرار می‌‎شود.

پیشنهاد می‌شود تا از رهابل نرم افزاری افرادی که سرور دارند استفاده نمایند. با این روش می توانید بی‌نهایت داخلی و کاربر داشته باشید.

سامانه تلفن ابری رها

این سامانه به کمک افراد آمده است تا شما را بی‌نیاز از هرگونه سخت افزاری کند. تنها کافی است به یک اینترنت دسترسی داشته باشید تا در هرمکان و هر زمانی از این سامانه در بستر اینترنت بهره‌مند شوید.

پس درنتیجه با تمامی رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند قابلیت استفاده از این سامانه با بالاترین کیفیت را خواهید داشت.

توجه کنید که با سامانه رهابل کلاد می‌توانید هر زمان که احساس نیاز کردید این سامانه را به حالت لوکال تبدیل کنید. و به داخل مجموعه خود منتقل نمایید.

با رهابل کلاد بین تمامی دفاتر و شعب خود در مناطق مختلف جغرافیایی به صورت یکپارچه ارتباط برقرار نمایید.

درواقع میتوان گفت که این سامانه تمامی ویژگی های ویپ  را به صورت نامحدود در خود دارد. مانند صف انتظار، نظرسنجی، فکس، پنل اپراتوری، امکان شنود مکالمات و تمامی دیگر قابلیت های ویپ

رهابل اپلاینس: یا همان سامانه رهابل سخت افزاری یک دستگاه سخت‌افزاری ویپ است. که برای مجموعه‌هایی که سرور و کامپیوتر آزاد ندارند پیشنهاد می‌شود. دستگاهی شبیه به تین کلاینت می‌باشد که قیمت آن از سانترال هم کمتر است.

مزایای سامانه تلفن ابری

1. سیستم ارتباطات کاملا یکپارچه

گزارشی از شرکت تحقیقاتی گارتنر اشاره کرده است که ادغام ارتباطات یک شرکت با برنامه های روزمره آن برای فرآیندهای تجاری، به افزایش کارایی کمک می‌کند.

فضای ابری حضور مداوم در تجارت را فراهم می کند و با دسترسی بی وقفه به ابزارهای CRM، ایمیل، کنفرانس صوتی و ویدئویی به افزایش بهره وری کمک می‌کند.

2. کنترل بر شیوه های ارتباطی

راه حل های ابری به کارمندان در هر زمان و هر مکان از طریق تلفن هوشمند این امکان را می‌دهد به همه ویژگی های تماس دسترسی داشته باشند.

3. ویژگی های تجاری برتر

یک سیستم تلفنی مبتنی بر ابر به مشاغل کوچک امکان دسترسی به انواع برنامه های شبکه را می‌دهد که معمولا این امکان برای شرکت‌های بزرگ در دسترس است.

4. تحرک و سهولت استفاده

محل کار امروز به طور فزاینده ای متحرک است. مشاغل کوچک میتوانند از این روش در مناطق مختلفی فعالیت نمایند.

5. مدیریت زمان و کارایی

سامانه تلفن ابری ، کارکنان فناوری اطلاعات را قادر می‌سازند تا سیستم خود را با کارایی بیشتری مدیریت کنند.

با بینش در مورد نصب، پیکربندی خدمات و تجزیه و تحلیل تماس به افراد امکان می‌دهد منابع کمتری را برای مدیریت پروژه صرف کنند و بیشتر روی کارها تمرکز نمایند.

6. انعطاف پذیری

با رشد یک تجارت، نیاز به استخدام کارمندان بیشتر، افتتاح دفاتر جدید و تعداد مشتریان نیز افزایش می‌یابد. این امر به نیازمند یک سیستم ارتباطی است که در صورت نیاز بتواند تغییر یابد.

7. تداوم تجارت

کار با یک سیستم تلفنی ابری به مشاغل این امکان را می‌دهد بدون توجه به محیط، با مشتریان خود در ارتباط باشند.

یک سیستم ارتباطی مبتنی بر ابر تحت تأثیر عوامل بیرونی یا سایر مواردی که ممکن است کارمندان را از حضور در دفتر منصرف کند نخواهد بود. تا کارمندان حضور مداوم خود را حفظ کنند و کارها بدون مشکل ادامه یابد.

8. بهبود خدمات به مشتریان

با استفاده از ویژگی Virtual Receptionist (VR) یا Auto Attendant، مشاغل می‌توانند به راحتی تماس ها را به بخش‌های مختلف هدایت کنند و حتی تبریک های ویژه برای مناسبت‌ها ایجاد کنند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار می‌تواند از قبل یک تبریک برای مناسبت ها از طریق پورتال اداری تنظیم کرده تا در تاریخ مشخص ارسال گردد.

صف انتظار را برای تماس گیرندگان فراهم می‌کند که این روش به کاهش تماس های از دست رفته و سیگنال های شلوغ کمک می‌نماید.

9. صرفه جویی در هزینه

صرفه جویی در هزینه یکی دیگر از مزایای سامانه تلفن ابری است. که می‌تواند نسبت به نرخ خدمات ماهانه در مقایسه با سیستم سنتی مخابرات هزینه کمتری داشته باشد. درنتیجه به کاهش هزینه ها و در نهایت افزایش سودآوری کمک می‌کند.

نتیجه گیری

راه حل های تلفنی ما با توجه به تجارت شما طراحی شده اند و از ارزش ، اطمینان و کیفیت استثنایی برخوردار می‌باشند.

سامانه تلفن ابری رها دارای شماره هوشمند با پیش شماره شهری دلخواه ایمن و قابل جابه جایی است که میتوانید آن را ب هرمکانی در دنیا منتقل نمایید.

امروزه دنیا به سمت کلاد حرکت می‌کند زیرا قرار دادن سخت‌افزار، نرم‌افزار و خرید و نگه‌داری آن ها هزینه بردار است.

تعرفه استفاده از رهاکلاد ارزان تر از خطوط مخابراتی است. و در عین حال با استفاده از سامانه تلفن ابری رها یک مدیریت و نظارت یکپارچه را برایتان به ارمغان خواهد آورد. با تمامی سه محصول رهابل کیفیت صدای HD را تجربه نمایید.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

کمپانی انویدیا یک شرکت آمریکایی است که در سال 1993 میلادی تاسیس شد. این شرکت با تولید چیپست های کارت گرافیک شروع به فعالیت کرد. که در این میان انواع کارت گرافیک RTX به عنوان محبوب‌ترین کارت گرافیک‌ها به شمار می‌روند. از برجسته ترین و پرکاربردترین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

سری جی‌فورس (GeForce): مناسب برای بازی

سری کوآدرو (Quadro): مناسب برای کارهای حرفه‌ای

سری تسلا (Tesla): مناسب برای سرور ها

اکنون انویدیا در زمینه‌های گوناگون و متنوع دیگری مانند: تولید پردازنده‌های گرافیکی تلفن‌های همراه، چیپست‌های مادربرد، لوازم جانبی گیمینگ، تکنولوژی‌های مبتنی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

برای رندر گرفتن (پردازش و خروجی گرفتن) تصاویر در سیستم های کامپیوتری از ابزاری به عنوان GPU استفاده می‌شود.

این قطعه به صورت عمده توسط دو شرکت ای ام دی و انویدیا تولید می‌شود. معروف ترین کارت گرافیک های انویدیا انواع کارت گرافیک RTX و GTX است.

معرفی کارت های گرافیک GTX

عبارت Giga Texel Shader eXtreme که به اختصار GTX نامیده می‌شود. لاینی تجاری از محصولات GeForce انویدیاست.

که این سری از محصولات برای نخستین بار با نام  GTX 260 در سال 2008 معرفی و به بازار عرضه شدند.

این نوع از کارت گرافیک ها معرفی کننده نسلی استاندارد از این برند به شمار می‌روند.

معرفی کارت‌های گرافیک RTX

RTX که به اختصار بیان‌گر عبارت Ray Tracing Texel eXtreme است یکی از سری محصولات جدید انویدیا به شمار می‌رود.

و برای نخستین بار در سال 2018 معرفی شدند که به عنوان کارت های high-end انویدیا یا همان رده بالا محسوب می‌شوند.

انواع کارت گرافیک RTX به منظور پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو یا ری تریسینگ (Ray Tracing) معرفی شدند.

این مدل از کارت گرافیک ها نورپردازی درون بازی را واقعی تر جلوه می‌دهند.

و از نظر حیث بصری و محاسباتی شامل فناوری های جدیدتری هستند که بنابر همین دلیل قیمت آن ها نیز بالاتر است.

RTX از ویژگی‌هایی چون رهگیری پرتو نور و هوش مصنوعی در ایجاد و نمایش جلوه‌های بصری بهره می‌برند.

انواع کارت گرافیک RTX

RTX 3060: مثل این مدل از سری 30 با معماری امپر ساخته شده است. با عنوان یک کارت گرافیک ارزان و مقرون به صرفه محبوب شود.

RTX 3060 Ti: عملکرد فوق‌العاده‌ای با کیفیت 1440pدارد. دارای 4864 هسته کودا است.

RTX 3070: سری 3070 دارای 5888 هسته کودا است. و سرعت کلاک حافظه 16 گیگابایت بر ثانیه و حافظه رم گرافیکی 8 گیگابایتی را دارد.

RTX‌ 3080: بهترین کارت گرافیک بازار مخصوص گیمینگ با کیفیت 1080pاست. سری 3080 دارای 8704 هسته کودا است. و سرعت کلاک حافظه 19 گیگابایت بر ثانیه و حافظه رم گرافیکی 10 گیگابایتی را دارد.

RTX 3090: سری 3090 دارای 10496 هسته کودا است. و سرعت کلاک حافظه 5/19 گیگابایت بر ثانیه و حافظه رم گرافیکی 24 گیگابایتی را دارد

کارت های گرافیک GTX و RTX انویدیا چه تفاوت هایی دارند؟

در حال حاضر سری 20 کارت گرافیک‌های انویدیا متعلق به مدل‌های تحت عنوان RTX و کارت گرافیک‌های سری 16 نیز تحت عنوان GTX عرضه می‌شوند.

هر دو این لاین GTX و RTX تحت معماری جدید انویدیا یعنی تورینگ (Turing) توسعه داده می‌شوند.

معماری تورینگ بزرگ‌ترین پیشرفت انویدیا در صنعت گرافیک از سال 2006 تا به امروز محسوب می‌شود.

این معماری با بهره‌گیری از 4608 هسته‌ی کودا و هسته‌های اختصاصی RT فناوری رهگیری پرتو یا ری تریسینگ (Ray Tracing) را امکان‌پذیر خواهند کرد.

همچنین به ‌لطف هسته‌های تنسور (Tensor)، می‌تواند با به‌کارگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پردازش‌ها را به شیوه بسیار بهینه‌تری به انجام برساند.

ثمره‌ی امکانات پیشرفته‌ی این معماری و تاثیر آن در اجرای بازی‌ها را می‌توان در انواع کارت گرافیک RTX مشاهده کرد.

نتیجه گیری

با انواع کارت گرافیک RTX انویدیا با گرافیکی خارق العاده و پخش مستقیم و روان، شاهد نمایشی عالی باشید.

پردازنده های گرافیکی سری GeForce RTX 30 عملکرد و کیفیت تصویر لازم را برای ارائه هرچه بهتر به مخاطب ارائه می‌دهند.

طبق آمار اعلام شده توسط کمپانی تایوانی TSMC که سخت افزار لازم برای تولید کارت های گرافیک را تامین می‌کند.

بیان کرده است که کمبود جهانی صنعت نیم‌ رسانا ادامه دارد که به طبع آن  کمبود کارت گرافیک تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

به دلیل این محدودیت ها ممکن است انویدیا کارت گرافیک قبلی خود با نام GTX 1080 Ti که از زمان عرضه آن چهار سال می‌گذرد را یک بار دیگر به بازار جهانی عرضه کند.

برای یک نویسنده تجربه بد معنا ندارد برای او همه چیز مفید وآموزنده است.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

گوگل که بیش از نیم میلیارد نفر در هند به آن مراجعه می‌کنند. خدمات خود را به ابزاری برای کمک به جهانیان در مقابل مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تغییر داده است.

این شرکت مستقر در ایالات متحده در حال آزمایش ویژگی های جدید در Google Maps برای کمک به کاربران در یافتن منابع حیاتی است.

آپدیت های جدید گوگل در مپ برای تقویت اطلاعات درباره ویروس کرونا جهت کمک به مردم آسیای جنوبی است.

اطلاعاتی برای یافتن مراکز واکسیناسیون و منابع حیاتی همچون تخت بیمارستان، اکسیژن پزشکی آمده است.

که در همین راستا طیف وسیعی از به روزرسانی ها را در جستجو نقشه ها، یوتیوب و خدمات Google Pay خود در هند انجام داده است.

Google که بیش از یک سال است که به روزرسانی‌هایی را در مورد ویروس کرونا ارائه می‌دهد. هم اکنون پانل های اطلاعاتی با جزئیات ثبت واکسن در هند را به نمایش گذاشته است. و وب سایت رسمی دولت هند را برای تزریق واکسن در بالای صفحه برجسته کرده است.

این اعلامیه به عنوان بخشی از تلاش های گوگل برای حمایت از اقدامات امدادی در میان موج مرگبار کرونا در هند صورت گرفته است.

 

نمونه هایی از آپدیت های جدید گوگل در مپ

گوگل گفت که آزمایش ویژگی جدیدی را با نام Q&A(پرسش و پاسخ) در Google Maps برای کمک به افراد در یافتن پاسخ راحت تر آغاز کرده است.

تا افراد بتوانند اطلاعاتی در مورد موجود بودن تخت و اکسیژن پزشکی را در مکان های انتخاب شده در کشور سوال کنند و به اشتراک بگذارند.

از آنجا که بسیاری از هندی ها به دنبال یافتن اطلاعات در مورد منابع مختلف مربوط به مراقبت COVID-19 به صورت آنلاین هستند. گوگل اعلام کرد که این اطلاعات توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

و لازم است قبل از استفاده از این اطلاعات، صحتشان را بررسی کنید.

جستجو و نقشه هایی که 2500 مرکز آزمایش را در هند نشان می‌داده‌اند. اکنون بیش از 23000 مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور را به زبان انگلیسی و هشت زبان هندی نشان می‌دهند.

 

آپدیت های جدید سرچ گوگل در هند

وقتی کاربران هندی در مورد واکسن کرونا در جستجوی Google سوال می‌کنند، پانل های اطلاعاتی مختلفی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

که آپدیت های جدید گوگل اطلاعاتی در مورد ایمنی، اثر بخشی و عوارض واکسن را به همراه اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام را نشان می‌دهد.

غول جستجو یعنی گوگل همچنین به پورتال CoWIN دولت پیوند می‌دهد. تا به کاربران اجازه ثبت نام برای واکسن COVID-19 را بدهد.

علاوه بر آخرین به روزرسانی ها در مورد واکسن کرونا، جستجوی Google اطلاعاتی در مورد پیشگیری، مراقبت از خود و درمان عفونت کشنده را در زیر برگه پیشگیری و درمان آغاز کرده است. گوگل خاطر نشان کرد که برای تهیه این اطلاعات با وزارت بهداشت و رفاه هند همکاری می‌کند.

 

اقدامات دیگر گوگل در یوتیوپ و توییتر

اخیرا گوگل برای تشویق واکسیناسیون COVID-19 یک Doodle در صفحه اصلی خود به نمایش گذاشته است.

توییتر همچنین ویژگی‌های مشابهی را فراهم کرده است. که به کاربران امکان می‌دهد منابع مناسبی را که دیگران در سایت میکروبلاگینگ خود به اشتراک گذاشته‌اند پیدا کنند. به همین ترتیب، فیس بوک و واتس اپ گروه‌های زیادی دارند. که به افراد در یافتن منابعی مانند اهدا کنندگان پلاسما و غیره کمک می‌کنند.

گوگل گفت که در حال اجرای یک کمپین برای جمع آوری کمک مالی برای سازمان های غیر انتفاعی از جمله GiveIndia و بنیاد کمک خیریه هند است.

آخرین موج شیوع ویروس کرونا به طور قابل توجهی هند را تحت تاثیر قرار داده است.

YouTube مجموعه ای از لیست های پخش را با ویدیوهایی که اطلاعات معتبری در مورد واکسن، شیوع ویروس و حقایق از متخصصان ارائه می دهد تنظیم کرده است.

این شرکت گفت که همچنین یک کمپین COVID Aid را در Google Paly راه اندازی کرده است. تا کاربران بتوانند به سازمان های غیر انتفاعی مانند GiveIndia کمک نمایند.

 

تیم های گوگل روی سه زمینه اولویت دار متمرکز هستند

اطمینان از دسترسی افراد به جدیدترین و معتبرترین اطلاعات

تقویت پیام های ایمنی و اطلاعیه های مربوط به واکسیناسیون

فراهم آوردن پشتوانه مالی برای جوامع آسیب‌دیده، مقامات بهداشتی و سایر سازمان ها.

 

نتیجه گیری

آپدیت های جدید گوگل در حالی صورت می‌گیرد که هند روزانه بیش از 350،000 مبتلا و بیش از 3500 کشته گزارش می‌دهد.

گوگل گفت که از کانال های مختلف خود برای کمک به گسترش فعالیت های اطلاعاتی بهداشت در هند نیز استفاده می‌کند.

این شرکت در یک پست وبلاگ گفت: در حالی که هند با این موج ویرانگر مبارزه می‌کند. ما تمام تلاش خود را برای حمایت از افراد فداکار و سازمان‌های متعهد در خط مقدم ادامه خواهیم داد.

و در حال همکاری نزدیک با وزارت بهداشت و رفاه خانواده برای در دسترس قرار دادن اطلاعات بیشتر مرکز واکسیناسیون در دسترس کاربران در سراسر هند هستیم.

من به این نکته باوردارم که نیمی از علت های موفق بودن و نبودن انسان ها به درجه پشتکار آن ها بستگی دارد.

در راه رسیدن به اهدافتان سمج باشید.

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر استفاده از نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین افزایش یافته است.

دنیای دیجیتال و تکنولوژی به داد افراد رسید تا بتوانند در شرایط بحرانی همانند کرونا بر فاصله اجتماعی غلبه کنند. و افراد را به صورت مجازی به هم نزدیک نمایند. تا از کسب کار و دانش غافل نشوند.

این دیدارهای مجازی از تماس‎‌های تصویری خانوادگی و دوستانه گرفته تا در سطوح کلان برای برگزاری کنفرانس‎‌های ویدئویی با تعداد بالایی شرکت کننده، برگزاری وبینار، جلسه و کلاس مجازی کاربرد دارد.

همین اتفاق فرصتی برای استارت ‎آپ‎ ها و کسب ‎وکارهایی شده است که در صنعت ویدئوکنفرانس رشد کنند.

سازمان‌ها در حال بررسی این روش به عنوان راه‌حل نهایی برای اتصال با کارمندان دورکار و مشتریان هستند. تا آن را جایگزین حضور فیزیکی افراد کنند.

البته عوامل متعددی مانند: تمایل شرکت‌ها نسبت به گسترش کسب‌وکار خود در بازار جهانی و مدیریت نیروی کار در شعب خارجی از جمله دلایل رشد این صنعت در دهه گذشته بوده است.

 

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین LMS

Learning Management System که به اختصار با نام LMS شناخته شده است. یکی از نرم افزارهای سیستم یادگیری الکترونیکی است که برای برگزاری دوره های آموزش مجازی از آن استفاده می‌شود.

از نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین LMS برای مدیریت فعالیت‌های آموزشی از قبیل: پیگیری پیشرفت دانشجویان، ارزیابی دانش آموزان، تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت های آن‌ها، ایجاد محتوای آموزشی، همکاری و شرکت در پروژه‌ها و تعاملی‌تر و جذاب‌تر ساختن یادگیری استفاده می‌شود.

LMS برای موسسات عالی، اداری و سایر سازمان های آموزشی مناسب است. کاربران آن معمولا معلمان، دانشجویان، مدیران و اعضای هیئت علمی و حتی والدین هستند.

LMS می‌تواند برای افزایش تجربه یادگیری دانش آموزان و بهبود فعالیت های آموزشی اعجاب انگیز باشد.

 

مزایای نرم افزار برگزاری کلاس LMS

افزایش ارتباطات و همکاری

قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری

صرفه جویی در فعالیت های تدریس

کاهش هزینه ها

سازگار با محیط زیست

می‌توان در LMS انواع محتوا از جمله ویدئو، دوره ها و اسناد را ارائه و مدیریت کرد.

در ادامه به معرفی یکی از نرم افزارهای کلاس آنلاین مدرن با نام رها کلاس میپردازیم و شما را با مزیت ها‌ی بسیاری که دارد آشنا خواهیم کرد.

 

آیا با مدرن ترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین به نام رها کلاس آشنا هستید؟

یکی از ابزارهای مدرن برای آموزش و برگزاری کلاس آنلاین، رها کلاس است.

که با استفاده از آن خیلی راحت و بدون نیاز به هیچ گونه دانش خاصی تنها با در اختیار داشتن یک رایانه یا موبایل و اینترنت در هرگونه وبینار و کلاس آموزشی و یا حتی جلسات آنلاین می‌توانید شرکت کنید.

رهاکلاس نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط لازم است یک مرورگر داشته باشید.

جدای از مزایای این شیوه آموزش مانند: رهایی دانشجویان از حضور فیزیکی، برنامه‌ریزی برای رفت و آمد به دانشگاه و خیلی از مزیت‌های دیگر مهم‌ترین مزیت صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.

برای استفاده از بسیاری از محصولاتی که در بازار موجود است حتما نیاز به نصب یک نرم افزار و یا افزونه دارید.

اما برای شرکت در رویدادهایی که در بستر رها کلاس صورت می‌گیرد نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم افزار و یا افزونه‌ای نیست.

 

مزایای رها کلاس

یکی از مهم‌ترین موضوعات در رویدادهای آنلاین این است که با قطعی اینترنت مواجه نشویم تا مطالب را از دست ندهیم.

رها کلاس این قابلیت را دارد تا با سنجش هوشمندانه وضعیت اینترنت هر یک از افراد کیفیت ارتباط را با کیفیت اینترنت کاربران سازگار کند.

محیط نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رها کلاس پس از بررسی های زیاد و سنجش نیازهای کاربران طراحی شده است. کار با این نرم افزار تجربه کاربری ساده و لذت بخش را به دلیل  داشتن محیط فارسی به همراه خواهد داشت.

یکی از مهم ترین دلایل با کیفیت بودن رها کلاس وجود سرور در داخل کشور است. یکی دیگر از مزایای وجود سرور در داخل کشور این موضوع است که هزینه‌های شما نیم‌بها حساب می‌شود.

کارشناسان رها در مراحلی از قبیل: تهیه سرویس، بهره برداری از آن و اجرای آزمایشی همراه شما خواهند بود. تا در صورت بروز هرگونه مشکل با تخصص کافی آن را رفع کنند.

 

نتیجه گیری

در دهه‌های اخیر رشد تکنولوژی آنقدر سریع بوده که به بخشی جدانشدنی از زندگی افراد مختلف تبدیل شده است.

این روند پیشرفت افزایش آگاهی و آسایش بیشتر برای افراد در سرتاسر دنیا را به دنبال خواهد داشت.

و حالا دیگر ارتباطات دیجیتالی، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی به بخش‌های ثابتی از زندگی افراد تبدیل شده‌اند.

با استفاده از نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رها کلاس یک ارتباط باکیفیت و پایدار را تجربه نمایید.

اگر شما به آغاز موبایل لپ تاپ و یا هر تکنولوژی جدید دیگری فکر کنید همیشه اولش گران بودند. 

 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

چرا جداسازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan باید انجام شود؟
یکی از اصولی ترین مبانی امنیت اطلاعات محافظت از محیط سرویس دهی در فضای سایبر می باشد.
از همین رو یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان ها، شرکتها و مراکز دولتی در حال حاضر جداسازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan سازمانی می باشد.
مسلما به واسطه این جداسازی به میزان قابل توجهی، از تهدیدات امنیتی کاسته شده و از وقوع مشکلات بسیاری جلوگیری به عمل خواهد آمد.
از سوی دیگر استفاده ازاینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی وارتباطی بسیار ضروری بوده وغیرقابل چشم پوشی است.
بنابراین حفظ و پایداری شبکه های داخلی و امنیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

چه راهکارهایی برای جداسازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan وجود دارد؟
بهره وری و سازگار بودن شبکه و کاربر از اهداف رشد کسب و کار می باشد.
یکی از روش های بهبود و ارتقاء در شبکه جداسازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan می باشد.
استفاده از این تکنولوژی باعث افزایش امنیت و کارآیی شبکه بدون استفاده از تجهیزات گرانقیمت شده است.
به منظور استفاده و اجرای VLAN در شبکه خود ، شما نیاز به یک سوئیچ لایه ۲ خواهید داشت. که قابلیت مدیریت را داشته باشد یعنی Manageable باشد.
باید توجه داشت که هر VLAN که بر روی سوئیچ ایجاد می شود ، به منزله یک شبکه جداگانه خواهد بود و این شبکه ها هیچگونه ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باعث استفاده از شبکه VLANشده است ، Broadcast نشدن پیام ها در سراسر شبکه می باشد.
VLAN ها در شبکه و بر روی سوئیچ این اجازه را می دهند که شبکه هایی با آدرس های IP متعدد و زیر شبکه های متعدد وجود داشته ، بدون اینکه با یکدگیر در ارتباط باشند.

 

مزایای اصلی جداسازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan چیست؟
امنیت
کاهش هزینه
افزایش بازدهی و کارآیی
کاهش و جلوگیری از Broadcast
سادگی اجرا و مدیریت آساندر این پروژه ۴ vlan داریم.
۱۰۱
۱۰۲
۱۰۳
۱۰۴
که هرکدام برای قسمت خاصی می باشد.
قسمت های این شرکت شامل it ,sales , support, server room می باشد که همه قسمت ها بجز قسمت sales دارای اینترنت هستند.
در قسمت sales دونفر که مدیر و معاون فروش هستند دارای اینترنت می باشند.
برای دسترسی دادن به ip ها در روتر مربوطه که از سمت دیگری به اینترنت وصل است باید acl بنویسیم.

طرح اجرایی شرکت اجرای vlan بر روی سوییچ های سیسکو می باشد.اجرای این طرح بسیار کم هزینه بوده و مورد پسند مشتری قرار گرفته است.
که پس از بازدید و بررسی های اولیه و تعیین دسترسی ها اینکه هر کاربر دسترسی به اینترنت داشته باشد یا نه مورد بررسی قرار می گیرد.
و اینکه در کدام vlan باشد کار را آغاز می کند. در این میان، روی هر vlan لیست دسترسی یا همان acl مربوطه نوشته می شود.

 

Cisco Access List به چه معناست؟
در ترجمه لغوی به معنای لیست دسترسی سیسکو می باشد که زیاد هم از معنای واقعی خود دور نیست.
همانطور که از اسم آن بر می آید به وسیله این ابزار میتوانیم بر روی سخت افزارهای سیسکو فایروال ایجاد کنیم.
از آنجا که بحث فایروال بسیار گسترده است و تنها به یک access list منتهی نمیشود به این نوع فایروال packet filter گفته میشود.

حتما خوانندگان عزیز سیسکو را شناخته و از کارایی آن خبر دارند.
از آنجا که ورودی اینترنت ۸۰ درصد شبکه هایی که ما با آنها کار می کنیم.
Cisco هست میتوانیم با بکار گیری Access list در آنها امنیت زیادی را برای خود به ارمغان بیاوریم.
نا گفته نماند که مهمترین گزینه در Packet filter ها کانفیگ خوب آنهاست نه Brand یا مدل دستگاه!
شما اگر با اصول Packet Filtering آشنایی داشته باشید.
بر روی هر سیستم عامل یا سخت افزاری تنها با آموختن Syntax آن میتوانید یک فایروال ایجاد کنید.

 

من در اینجا به توضیح قوائد آن در سیسکو می پردازم.

برای ایجاد access list شما نیاز به IOS های بالاتر از ورژن ۸.۳ دارید.
دو مرحله برای ایجاد یک access list داریم. اول میبایست ACL مربوطه را نوشته و دوم آن را به یک اینترفیس اعمال کنیم.
بدیهی است در صورت عدم اعمال ACL به یک اینترفیس ACL مذکور بلا استفاده می ماند.
پر کاربردترین ACL ها IP Access list است. زیرا اکثر ترافیکها بر روی پروتکل IP انتقال می یابد.

خود IP access list دو نوع است: Standard و Extended Standard تنها بر اساس SOURCE IP address می تواند کنترل کند.
Extended بر حسب SOURCE and DESTINATION IP address و SOURCE and DESTINATION Port می تواند محدودیت ایجاد کند.
معمولا برای نام گذاری access list ها از اعداد استفاده میشود. که از شماره ۱ تا ۹۹ برای Standard و ۱۰۰ تا ۱۹۹ برای Extended استفاده میشود.
البته اعداد ۱۳۰۰ تا ۱۹۹۹ برای Standard و ۲۰۰۰ تا ۲۶۹۹ برای Extended رزرو شده اند.

port 0/1 access-list
Router(config)#access-list 1 permit 192.168.1.2
Router(config-if)#ip access-group 1 out
SW1(config)#vlan access-map NOT-TO-SERVER 10
SW1(config-access-map)#match ip address 100
SW1(config-access-map)#action drop
SW1(config-access-map)#vlan access-map NOT-TO-SERVER 20
SW1(config-access-map)#action forward


حرف آخر!
پس از کشف ویروس Flame،  جدا سازی اینترنت از اینترانت از طریق vlan سازمان ها بصورت نسخه ای واحد
و در قالب بخشنامه به عنوان تنها راه حل ممکن برای جلوگیری از حملات نفوذگران به بسیاری از سازمانها و صنایع ابلاغ گردید.

آنه فرانک «من به بدبختی‌ها و چیزهای بد فکر نمی‌کنم؛ تنها چیزی که به یاد می‌آورم زیبایی‌هایی است که باقی می‌مانند.»

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ترجمه دورکاری یعنی انجام تمام وظایف کاری خارج از محل کار. لازم است بدانید که اگر تمامی وظایف خود را نمی‌توانید به طور کامل انجام دهید در نتیجه دورکاری را به صورت کامل انجام نداده‌اید.

به مبحث انواع دورکاری از دو جانب نگاه می‌شود. یکی از دید کارفرما و دیگری از دید کارمند. کارمندان توقع دارند به هنگام دورکاری نیز به تمامی ابزارها و منابع مورد نیاز در محل کار دسترسی داشته باشند. در ادامه به انواع دورکاری و نگاه کارفرمایان به دورکاری می‌پردازیم.

انتظارات کارفرما از دورکاری پرسنل

کارفرما به هنگام انجام انواع دورکاری توسط کارمندانش یک سری انتظارات دارد. که در زیر به بخشی از آن ها می‌پردازیم.

کارایی 100 درصد: یعنی کافرما مطمئن شود که کارمند تمامی وظایف خود مانند استفاده از نرم افزارها و اتوماسیون های اداری را به طور کامل انجام می‌دهد.

ارتباطات فنی و بصری: یعنی یک کارمند دورکار هم به تلفن های سازمانی خود دسترسی داشته باشد. و هم بتواند در تمامی جلسات که لازم است به صورت دیداری برگزار شود را آنلاین برگزار کند.

امنیت اطلاعات مجموعه: کارمندان امکان استخراج و یا تغییر اطلاعات مهم مجموعه را نداشته باشند. و فقط به اطلاعاتی که باید دسترسی داشته باشند.

امنیت اطلاعات در ارتباط: یعنی هنگامی که امکان دسترسی کارمندان به اطلاعات سازمان ایجاد شد. هیچ عامل نفوذی دیگری نتواند دسترسی به این اطلاعات داشته باشد. و آن ها رصد و شنود کند.

نظارت بر عملکرد پرسنل: یعنی کارفرما این امکان را داشته باشد که هر لحظه بر عملکرد کارکنان نظارت داشته باشد.

حفظ راندمان: یعنی کارفرما مطمئن شود که با دورکار شدن پرسنل و انجام هر یک از انواع دورکاری از کارایی عملکرد آن‌ها به هیچ عنوان کاسته نمی‌شود. و می‌تواند گزارش لحظه به لحظه داشته باشد.

سامانه دورکاری رها چه تفاوتی با دیگر سامانه‌های دورکاری دارد؟

سامانه دورکاری رها متشکل شده از سامانه های مختلفی همانند: میزکار مجازی سیتریکس، سامانه یکپارچه مدیریت تهدیدات و … است برترین تجربه ایجاد دورکاری در جهان را ارائه می‌دهد.

در این روش به هیچ وجه نیازی نیست رایانه هر کاربر در داخل سازمان روشن باشد. و یا حتی نیازی نیست هر کارمند داخل سازمان یک رایانه و یا حتی یک سیستم عامل مجازی داشته باشد.

مصرف پهنای باند ناچیز: در این حالت، برای هر کاربر دورکار به طور متوسط پهنای باند زیر ۳۰ کیلو بایت مصرف می‌شود. و حتی این پهنای باند را برای هر کارمند می‌توان روی ۲۰ کیلو نیز محدود کرد.

و علاوه بر این نیز روش‌هایی وجود دارد که برای موارد خاص، این مصرف ناچیز را باز هم تا ۶۰ درصد کاهش داد. در این روش دورکاری نوین، علاوه بر این که کارمند دورکار در دریافت تصویر خود تاخیری مشاهده نمی‌کند، بلکه از کیفیت بالای تصویر نیز بهره‌مند است. و حتی می‌توان رزولوشن های بالای تا ۸K را نیز به کارمندان دورکار ارائه داد.

قابلیت ضبط صفحه نمایش‌گر کارمند از لحظه ورود تا لحظه خروج با حجمی بسیار پایین و دقیقا با همان کیفیتی که کارمند مشاهده می‌کند وجود دارد.

و کارفرما هر موقع که بخواهد می‌تواند در لحظه به دسکتاپ تمامی کارمندان خود دسترسی داشته باشد.

انواع دورکاری

دورکاری فریلنسینگ: در این روش اشخاص به صورت پروژه ای اقدام به فعالیت می‌کنند. و فرد هیچ‌گونه وابستگی به سازمان ندارد و در واقع به صورت خویش فرما فعالیت می کند. مانند طراحی وب، تولید محتوا و …

دورکاری در خانه: در این حالت کارمندان از داخل منزل وظایف خود را طبق پروتکل های تعیین شده توسط سازمان انجام می‌دهند. و معمولا به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت هستند. مانند فروش آنلاین، توسعه نرم افزارو …

دورکاری پاره وقت: این نوع دورکاری یک از انواع دورکاری رایج است. و معمولا برخی از افراد که نیاز به شغل دوم دارند به دورکاری پاره وقت روی می‌آورند. این شرایط برای افرادی مناسب است که در کنار حرفه اصلی خود به دنبال کسب تجربه در زمینه های دیگر و کسب درآمد بالاتر هستند. مانند ترجمه

دورکاری سیار: در این نوع، کارمندان می‌توانند در هر مکانی (مکان هایی که متعلق به کارفرما نیست) و از طریق هر دستگاهی مانند: رایانه شخصی، لپ تاپ، گوشی موبایل وظایف خود را انجام دهند.

دورکاری چند جایی محدود: در این نوع دورکاری، کارمندان صرفا می‌توانند از چند محل مشخص اقدام به انجام وظایف سازمانی خود کنند.

کارمند فقط می‌تواند از طریق رایانه شخصی خود در منزل و یا صرفا از طریق لپ تاپ شرکت که در اختیار وی قرار دارد وظایف خود را انجام دهد.

نتیجه گیری

در واقع انواع دورکاری مزایای مختلفی برای طرف سومی به نام جامعه نیز دارد که این مزایا شامل:

کاهش آلودگی هوا به دلیل کمتر شدن رفت و آمد افراد

امکان صرف زمان بیشتر در کنار خانواده

کاهش نرخ بیکاری در اثر ایجاد مشاغل جدید

امکان اشتغال برای کلیه‎‌ی شهروندان

امکان انتخاب کارکنان بدون محدودیت جغرافیایی

افزایش استقلال شغلی کارکنان

و از منظر اقتصادی نیز به کمک کارمندان آمده است. و موجب صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد افراد می‌شود.

عمل مثبت شما با تفکر مثبت باعث موفقیت می‌شود. 

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله به دنبال معرفی و بررسی براکت هارد و علل استفاده از آن ها هستیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با ما همراه باشید.

در دنیای امروز هاردهای لپ تاپ به تنهایی پاسخگوی نیازهای افراد نیست و تنها با نصب چند نرم افزار سنگین سیستم کند می‌‍‌شود.

برای ارتقا سیستم خود نیازی به تعویض لپ تاپ ندارید فقط لازم است تا هارد سیستم را ssd کنید که بسیار مقرون به صرفه تر از خرید یک لپ تاپ دیگر است.

با استفاده از ssd می‌توان سرعت پردازش داده های بالاتری را داشت به همین علت هاردهای SSD این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

علل محبوبیت ssd در حال حاضر چیست؟

حافظه SSD بسیار سریع می‌باشد به این دلیل که از چیپ‌ها به جای دیسک استفاده می‌کنند.

با جایگزین نمودن این هاردها به جای حافظه های قدیمی میتوان سرعت عملکرد دستگاه را افزایش داد.

برای نصب این هارد دیسک SSD باید هارد دیسک قبلی را در HD Caddy قرار داده سپس هارد SSD را در جای هارد اصلی قرار دهید.

براکت هارد کدی چیست؟

در بعضی از لپ تاپ ها فضای اضافی برای هارد دیسک دوم یا SSD وجود دارد. در بیشتر موارد، این لپ تاپ ها فقط با یک هارد دیسک ارائه می‌شوند.

برای قرار دادن یک هارد دیسک یا SSD در فضای اضافی، به اصطلاح HDD Bracket نیاز دارید.

در بیشتر موارد، براکت هارد از یک ورق فلزی نازک ساخته شده است که از هاردها در برابر ضربه و آسیب محافظت می‌کند.

و این امکان را ایجاد می‌کند هارد دیسک را در فضای اضافی لپ تاپ خود نصب کنید.

در واقع این محصول همان نگهدارنده های هاردهای کوچک هستند. براکت ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای هاردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدی قطعه ای است که مبدل هارد است و ابعاد آن به اندازه ی یک درایو نوری است. و اغلب به جای dvd رام می‌نشیند.

چگونه براکت هارد را نصب کنیم؟

برای نصب براکت هارد در برخی از لپ تاپ هایی که دارای درایو نوری کشویی هستند. باید با جدا کردن و بیرون آوردن دی وی دی رایتر و باز کردن پیچ های آن درایو را جدا کرده و کدی را به همراه هارد دوم به جای آن قرار دهیم.

در برخی موارد دیگر لازم است لپ تاپ را از پشت باز کنید. و سپس بعد از باز کردن پیچ های درایو نوری، آن را از اتصال ساتا جدا کنید و از لپ تاپ خارج نمایید تا بتوانیم کدی را به جای آن قرار دهید.

با هارد دیسک دیگر نیازی به حمل دیسک سخت خارجی یا USB ندارید.  هارد دیسک در اندازه های موجود 7 میلی متر، 9.5 میلی متر و 12.7 میلی متر تولید می‌شوند.

انواع براکت هارد

کدی یا همان کیج هاردها انواع مختلفی دارند و هر یک برای نگهداری و محافظت از هاردها استفاده می‌شوند. به همین دلیل باید جنس و کیفیتی عالی داشته باشند.

همچنین مقاومت این کیج ها باید به گونه ای باشد که بتواند از هاردها در برابر ضربه و آسیب محافظت کند. پس به هنگام خرید این محصول سهل انگاری نکرده و باکیفیت ترین نوع آن را خریداری نمایید. کیفیت جنس و مقاومت این براکت ها بر روی قیمت کیج بسیار تاثیرگذار است

براکت هارد CADDY

این براکت کدی یا CADDY در حقیقت یک قاب برای قرارگیری هارد اینترنال 2.5 اینچی است که میتواند هارد دیسک مورد نظر را در خود جای دهد.

و سپس با خارج کردن درایو نوری یا DVD ROM لپ تاپ هارد دوم را جایگزین درایو نوری کنید.

براکت هارد ssd

امروزه با افزایش انواع مموری های گوناگون شاهد این هستیم که کمتر از درایو نوری استفاده میکنیم و میتوانیم با این تغییر هارد دیسک خود را افزایش دهیم و هارد دیسک قبلی را نیز در اختیار داشته باشیم. و میتوانید بعد از خارج کردن DVD ROM آن را داخل باکس اکسترنال قرار دهیم.

براکت هارد اینترنال

محل جایگیری این براکت ها داخل لپ تاپ است نیاز به داشتن تخصص خاصی برای جایگیری و تعویض ندارد.

شما می‌توانید انواع هارد دیسک 2.5 اینچی را داخل این caddy قرار دهید و از طریق این اسلات caddy به راحتی برای افزایش ظرفیت هارد دیسک لپ تاپ خود استفاده کنید.

براکت هارد لپ تاپ

به این نکته توجه داشته باشید که این محصول در دو سایز 9.5 میلی متری و 12.75 میلی متری تولید می‌شود که بسته به نوع مدل لپ تاپ شما متفاوت می‌باشد.

قبل از خرید از سایز اسلات DVD ROM خود مطمئن شوید که ابعاد آن را میتوانید با سرچ مدل لپ تاپ خود در اینترنت این سایز را به دست آورید.

نتیجه گیری

هدف ما معرفی انواع سخت افزارها در حوزه فناوری و بیان تمامی ویژگی ها و کاربردهای آن ها است تا شما عزیزان خریدی آسان تر داشته باشید.

به همین علت مشاوران رها آماده پاسخ گویی سریع به سوالات شما عزیران هستند. هدف ما جلب رضایت شما عزیزان است.

چیزی که سرنوشت انسان را می سازد انتخاب هایش است.

  • شرکت دانش بنیان رها
  • ۰
  • ۰

یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در هنگام پسیو شبکه از آن استفاده می‌شود رک شبکه است.

تمام تجهیزات مختلف یک شبکه مانند: سوییچ، روتر، کابل شبکه، سرور ، مودم ها و … درون محفظه‌ای فلزی به نام رک شبکه قرار می‌گیرند.

رک ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و دارای دو عمق 60 و 45 سانتی متری هستند. که محبوب ترین سایزها به شمار می‌روند.

واحد اندازه گیری رک یونیت نام دارد و هر یونیت معادل 5.43 میلی متر است. ارتفاع، عمق و طول رک نیز با واحد اندازه گیری یونیت بیان می‌شود.

در ادامه مقاله به معرفی انواع رک و تجهیزات جانبی آن و لزوم استفاده از رک ها می‌پردازیم.

 

چرا استفاده از رک شبکه الزامی است؟

رک به عنوان یکی از عضوهای حیاتی چه در شبکه های خانگی و چه در شبکه های حرفه ای به شمار میرود. برای نگهداری ایمن از تجهیزات شبکه و صرفه جویی در فضا لازم است تا از رک استفاده شود.

استفاده از رک علاوه بر حفاظت فیزیکی از تجهیزات باعث افزایش امنیت نگهداری از آن ها در مقابل سرقت نیز می‌شود. و هم چنین از دسترسی افراد ناشناس به تجهیزات جلوگیری می‌‍کند.

رک به دلیل حفاظت تجهیزات در مقابل تغییرات محیطی مانند فشار، رطوبت و ضربه منجر به افزایش طول عمر تجهیزات و همچنین صرفه جویی در هزینه ها نیز می‌شود. لازم به ذکر است که برای خنک نگه داشتن تجهیزات داخل رک از فن استفاده می‌شود.

 

انواع رک

رک شبکه در دو نوع دیواری و ایستاده دسته‌بندی و تولید می‌شود که به تفکیک به توضیح هریک می‌پردازیم.

 

رک دیواری: رک دیواری بیشتر در بخش های مختلف یک شبکه متوسط به کار می‌رود. درب رک های دیواری می‌توانند یکی از انواع جنس های شیشه ای‌ و یا شیشه ای با فریم فلزی باشد.

عمق رک های دیواری معمولا 30، 40 و یا 60 سانتی متر است. و جنس بدنه آن ها از استیل یا آلومینیوم ساخته شده است.

برخی از انواع رک های دیواری دارای درهای جانبی هستند و از این طریق دسترسی به تجهیزات را آسان‌تر می‌کند.

 

رک ایستاده: این نوع از رک‌ها در دیتاسنترها و شبکه‌هایی استفاده می‌شوند که از حجم زیادی از تجهیزات و کابل کشی برخوردار هستند. رک های ایستاده دارای چرخ هستند که به وسیله آن می‌توانید در تمامی جهت ها دستگاه را بچرخانید. رک ایستاده در تمامی جهت ها دارای درب است.

 

وسایل جانبی رک شبکه

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رک انعطاف‌پذیری آن است که می‌توانید برحسب نیاز متعلقات گوناگونی را به آن بی‌افزایید که هرکدام از این متعلقات کاربرد مخصوص به خود را دارند. در ادامه به خلاصه‌ای از کاربرد هریک می‌پردازیم.

 

فن: در داخل رک بر روی سقف و یا کناره‌های آن مکان‌هایی برای نصب فن در نظر گرفته شده است. که امکان نصب فن تا 4 عدد را امکان پذیر می‌کند. گاهی برای خنک سازی بهتر رک از یونیت فن استفاده می‌شود.

هر یونیت می‌تواند دارای 2، 4 و یا 6 فن باشد.

 

بلانک پنل: برای پرکردن پوشش فضای خالی داخل رک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این مورد بلانک در بیشتر موارد جهت افزایش ایمنی رک نیز نصب می‌شود.

 

پاور ماژول: تجهیزات درون رک به انرژی الکتریسیته نیاز دارد. برای متصل کردن این تجهیزات به برق از پاور ماژول ها درون رک استفاده می‌شود. تا تمامی تجهیزات از آن تغذیه کنند. این پاورها دارای تعدادی پریز برق هستند که تمامی تجهیزات درون رک مانند:  سوییچ، سرور و … می‌توانند از این طریق به برق متصل شوند. در رک های دیواری پاورهایی با 2 تا 3 پورت و در رک های ایستاده پاورهایی با 6 الی 9 پورت استفاده می‌شود.

 

سینی رک: سینی جهت قراردادن تجهیزات مختلف برروی آن ها و افزودن طبقات در رک نصب می‌شود. سینی ها دارای دو نوع ثابت و یا متحرک هستند.

 

توجه کنید زمینی که رک روی آن قرار می‌گیرد تحمل وزن رک و تجهیزات داخل آن را دارد یا نه.

لایت پنل: از لایت پنل‌ها در فضاهای کم نور استفاده می‌شود که نور لازم جهت دیدن تجهیزات درون رک شبکه را امکان پذیر می‌کند. در لایت پنل ها تعداد زیادی ال ای دی به کار برده شده است.

و گاهی اوقات نیز از یک لامپ فلوئرسنت در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

 

قفل رک: سه نوع قفل رک داریم قفل اثرانگشتی، قفل ریتالی و سوییچی. در واقع قفل ریتالی انواع مختلفی دارد مثلا با کلید قفل شود و یا با کد باز شود.

 

Lcd پنل: این مانیتورها قابل نصب در رک و کشویی ساخته شده اند. پنل های Lcd از طریق اتصال به سرور اطلاعات را به ما نمایش می دهند. برخی از این پنل ها دارای کیبورد و ماوس نیز هستند که از آن طریق میتوان اطلاعات سرور را کنترل نمود.

 

حرارت سنج: حرارت سنج یکی از ابزارهای ضروری در رک ها است. از حرارت سنج ها برای تشخیص دقیق دما استفاده می‌شود و با استفاده از حرارت سنج دیجیتال می‌توان تنظیم نمود. که فن ها در چه دمایی شروع به فعالیت نمایند.

با استفاده از این ابزار کوچک اما ضروری دیگر نگران گرم شدن دستگاه های درون رک نباشید.  دما سنج دیجیتال به این دلیل در بالای رک قرار می‌گیرد که نسبت به تغییرات دمایی محیط سریع‌تر واکنش نشان دهد.

 

شرکت های سازنده رک شبکه

شرکت‌های زیادی در حال حاضر در حال ساخت رک هستند و درواقع میتوان گفت که اکثر رک‌های موجود در بازار در داخل کشور تولید می‌شوند.

شرکت سامانه ارتباط وستا، نگار شبکه، فن آوران کبیرصنعت ایساتیس، رک HPA، پایا سیستم و متا الکترونیک از جمله تولیدکنندگان رک هستند.

 

نتیجه گیری

رک شبکه به منظور محافظت از تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه نظم بخشیدن به شبکه و محافظت از آن ها نقش بسزایی دارند.

یو پی اس ها قابل نصب در رک هستند که برق بدون نوسان را تامین می‌کنند و همچنین به عنوان باتری بکاپ عمل می‌نمایند.

یعنی در صورت قطع برق تا مدت زمان مشخصی، سیستم های متصل به آن را روشن نگه می‌دارند.

 

گذشته واقعیتی غیرقابل تغییر است، وقت خود را برای تغییر آینده بگذارید.

  • شرکت دانش بنیان رها