تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

ریل کیت سرور یکی از اجزای مهم رک است که دارای تنوع بسیاری است. انتخاب نادرست ریل ها می‌توانند مشکل ساز باشند زیرا نمیتوانید از هر نوع ریلی برای هر نوع سرور استفاده نمایید.

و هر ریل مخصوص یک نوع سرور و رک است. و نیاز به ابزار خاص برای نصب دارند.

ریل ها سرورها را در جای خود نگه میدارند و بسته به نوع ریلی که دارید، به شما اجازه می دهد که سیستم خود را سرویس دهی کنید و یک ساختار کارآمد و قابل دسترس داشته باشید. ما اینجا هستیم تا شما را در مسیر انتخاب درست ریل کیت مناسب رک و سرور خود  هدایت کنیم.

با توجه به این که ریل کیت ها قطعات کامپیوتری گران قیمتی هستند، دقت در انتخاب آنها هم در هزینه های اولیه شما صرفه جویی به دنبال خواهد داشت هم در خدمات بعدی که قرار است ریل کیت در اختیار شما قرار دهد.

وظیفه ریل کیت چیست؟

ریل کیت سرور یکی از اجزای اصلی رک است که وظیفه‌ی آن اتصال و نگهداری سرور در داخل رک شبکه است. رک محفظه ای فلزیست که کابل، یو پی اس، پچ، سرور و دیگر اجزای شبکه درون آن قرار می‌گیرند.

تجهیزات سبک وزن و کوچک شبکه بدون نیاز به ریل کیت درون رک قرار می‌گیرند. اما تجهیزات سنگین وزن مانند سرور برای قرار گرفتن درون رک نیاز به ریل کیت دارند.

ریل کیت ها انواع مختلفی دارند که هر یک مخصوص یک سرور و رک است. در نتیجه هنگام خرید تجهیزات به مدل، نوع رک، سرور و نوع سوراخ های رک خود توجه نمایید.

ریل کیت از دو قطعه تشکیل شده است. قطعه اول به طور ثابت به پایه‌های رک متصل می‌شود و قطعه دوم نیز به بدنه سرور متصل می‌گردد.

با استفاده از قطعه‌های درونی سرور به داخل قطعه‌های بیرونی ریل هدایت شده و قابلیت جا به جایی کشویی برای سرور در رک فراهم می‌شود.

 انواع ریل کیت سرور

ریل کیت ثابت

ریل کیت‌های استاتیک نام دیگر ریل کیت ثابت است. از جمله مزایای این ریل کیت‌ها تطابق بسیار آن با انواع رک و قیمت پایین تر آن نسبت به ریل کیت کشویی می‌توان اشاره نمود.

یکی از معایب ریل کیت ثابت این است که امکان سرویس کردن‌ آسان آن وجود ندارد. و برای سرویس و تعمیر آن نیاز است تا سرور را از رک جدا کنید.

ریل کیت کشویی

Sliding-rails به شما امکان می‌دهد برای سرویس سرور خود را به صورت کشویی از قفسه بیرون بکشید تا دسترسی راحت داشته باشید بدون اینکه مجبور شوید آن را از رک خارج کنید.

ریل های کشویی توسط اکثر تکنسین ها نسبت به ریل کیت ثابت ترجیح داده می‌شوند، با این حال ریل های ثابت می‌توانند هزینه های زیرساختی شما را کاهش دهند.

دیگر اجزای کاربردی

مرتب سازی کابل ها درون رک یکی از چالش هایی است که همواره با آن ها مواجه هستیم. هنگامی که سرور را با ریل کیت کشویی به بیرون رک می‌کشیم باید توجه کنیم که کابل های متصل به سرور آزادی کافی برای جابه جایی را داشته باشند.

و از طرفی ما نمی‌توانیم این کابل‌ها را به صورت آویزان در پشت رک رها کنیم. بنابراین به یک بازوی نگهدارنده درون رک نیاز داریم.

تجمیع کابل ها به صورت مرتب درون بازوی نگهدارنده اجازه حرکت سرور بر روی ریل کیت را بدون این که مزاحمتی برای دیگر کابل‌های متصل به سرور داشته باشند را می‌دهد.

نتیجه گیری

خرید تجهیزات ساخته شده برای سرور بسیار کار حیاتی است. سرورها می‌توانند بیش از 10 سال عمر کنند، اما لوازم جانبی مرتبط با آن‌ها ممکن است این گونه نباشد.

لطفا برای ارتباط با ما تردید نکنید و فقط تلفن را بردارید. مهندسین فنی ما روزانه و در ساعات کاری منظم در دسترس هستند.

 

 

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • شرکت دانش بنیان رها

انواع ریل کیت سرور

ریل کیت

مزایای ریل کیت سرور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی