تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در سال 1997، داگلاس انگلبارت پیش بینی کرد که انسان در 20 یا 30 سال آینده دانش محاسباتی کل جهان را در دستان خود خواهد داشت. حالا در سال 2023 می‌بینیم که این حرف تا چه اندازه درست است. صنعت مرکز داده در چند دهه اخیر رشد زیادی داشته است و انتظار می‌رود در آینده نیز به رشد خود ادامه دهد. با حرکت شرکت‌ها به سمت تحول دیجیتال نیاز به راهکارهای محاسباتی پیشرفته و قابل دسترس مانند مجازی‌سازی سرور ضروری‌تر از گذشته می‌شود. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا اهمیت مجازی سازی سرور را بیشتر درک کنید.

مجازی سازی سرور چیست؟

مفهوم مجازی سازی سرور دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد؛ یعنی فرآیند مجازی سازی سرورها. به جای داشتن یک سرور فیزیکی که تمام داده‌های شما را پردازش می‌کند، مجازی سازی سرور به شما این امکان را می‌دهد تا چندین سرور را مجازی کنید به طوری که هر کدام عملکرد مخصوص به خود را داشته باشند. سیستم عامل‌های مهمان به صورت مستقل و جدا از یکدیگر دستورات را از یک سرور مجازی مرکزی یعنی همان سیستم عامل میزبان دریافت می‌کنند. در این شرایط منابع سرور ایمن می‌ماند. در واقع، راهکار مجازی سازی سرور قدرت پردازش کارآمد و آگاهانه از منابع را ممکن می‌سازد. بیشتر  سخت‌افزارهایی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند حتی پتانسیل کامل خود را اجرا نمی‌کنند و مجازی‌سازی استفاده بهینه از آن‌ها را فراهم می‌کند.

راهکار مجازی سازی سرور چگونه است؟

مجازی سازی با نرم افزار مجازی Hypervisor کار می‌کند. نقش هایپروایزر ایجاد مرزی میان عناصر مجازی و منابع فیزیکی مانند پردازنده‌ها، CPU، RAM و غیره است. پس از نصب هایپروایزر بر روی دستگاه، نرم افزار مجازی سازی منابع فیزیکی را شبیه سازی می‎کند و یک سرور مجازی جدید می‌سازد. هایپروایزر همچنین چندین ماشین مجازی (VM) را ایجاد و اجرا می‌کند. این نوع مجازی سازی بسته به نیاز مشتری سفارشی سازی می‌شود و به همین دلیل است که اهمیت مجازی سازی سرور در صنعت IT هر روز بیشتر می‌شود.

انواع راهکارهای مجازی سازی سرور

مجازی سازی مفهوم جدیدی نیست. در دهه‌های گذشته، ماشین‌های مجازی بر روی ابر رایانه‌ها ساخته شده‌اند و تنها در سال‌های اخیر این مفهوم در سرورها اعمال شده است. در حقیقت، مجازی سازی سرورها هنوز یک فناوری محبوب در محافل فناوری اطلاعات است. سه نوع مجازی سازی سرور وجود دارد که هر کدام سطح جداسازی و توانایی تقلید منابع سخت افزاری خاص خود را دارند. هر کدام از این مجازی سازی‌ها یک سرور فیزیکی به نام هاست و یک سرور مجازی مهمان دارند. این سه سیستم راه‌های مختلفی برای  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی