تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

ماشین‌ها و ابزارهای هوشمند در انجام کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها بهتر از انسان‌ها عمل می‌کنند. پیدا کردن تقلب، تشخیص اسپم، تخمین زمان رسیدن شما به مقصد یا حتی پیشنهاد ویدئو مورد علاقه شما در اینستاگرام از جمله موارد کاربرد تحلیل‌ این ابزارهای هوشمند است. این ابزارها معمولا زیرمجموعه "هوش مصنوعی تحلیلی" یا هوش مصنوعی سنتی هستند. به تازگی هوش مصنوعی مولد یا Generative AI پا به عرصه فناوری گذاشت و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. هوش مصنوعیGenerative  به این معنی است که ماشین‌ها به جای تجزیه و تحلیل عناصر مختلف، می‌توانند عناصر جدیدی تولید کنند. برای فهم این موضوع به خواندن این مقاله ادامه دهید.

هوش مصنوعی مولد چیست؟

به بیان ساده‌، هوش مصنوعی Generative است که براساس درخواست کاربر محتوای منحصر به فرد ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، این هوش مصنوعی عکس‌های درخواستی کاربر را به سلفی‌ یا متن تبدیل می‌کند. متن و تصاویر به دست آمده کاملا منحصر به فرد هستند و توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند. البته هش مصنوعی فقط تولید متن و عکس نیست. سایر محصولات هوش مصنوعی سرگرمی‌های دیگری نیز ایجاد می‌کنند و حتی سرویس‌هایی در حال ساخت هستند که می‌توانند بر اساس پیام‌های متنی محتوای ویدیویی تولید کنند.

این هوش مصنوعی از ترکیب چه فناوری‌هایی ایجاد شده است؟ 

هوش مصنوعی مولد دو هوش مصنوعی قدرتمند را با یکدیگر ترکیب می‌کند: یادگیری ماشین و تولید محتوای جدید. برنامه نویسان هوش مصنوعی از یادگیری ماشین برای ساخت مدل‌هایی استفاده می‌کنند که الگوهای موجود در داده ها را تشخیص دهند. از طرفی دیگر، هوش مصنوعی تولید محتوا متون منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. از آنجایی که مجموعه داده‌های آموزشی برای مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بسیار بزرگ است، هوش مصنوعی مولد عناصر را از چندین منبع با هم ترکیب می‌کند تا یک چیز منحصر به فرد ارائه دهد.

کاربردهای هوش مصنوعی Generative

این هوش مصنوعی در حال حاظر در بسیاری از خدمات استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در چت GPT که توسط Open AI و هوش مصنوعی DALL-E ساخته شده است، کاربرد بسیاری دارد. درست از ابتدای سال جاری، شرکت مایکروسافت ابزار بینگ مبتنی بر چت GPT و شرکت گوگل ابزار گوگل بارد را معرفی کردند. مایکروسافت تولید تصویر هوش مصنوعی را به Bing و Edge اضافه کرده است و از  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی