تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP) که در ابتدا در سال 1995 توسعه یافت، اکنون به ابزاری حیاتی برای کسب و کارها تبدیل شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد ارتباطات داخلی و خارجی خود را به راحتی انجام دهند. در حال حاضر نزدیک به یک سوم مشاغل در سراسر جهان از سیستم‌های VoIP برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این بازار از حدود 120 میلیارد دلار در سال 2023 به 145 میلیارد دلار در سال 2024 افزایش یابد و پوشش دهی آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه باعث افزایش تقاضای این سیستم شود. همانطور که سازمان‌های بیشتری هر روز از سیستم‌های VoIP استفاده می‌کنند، مهم است که بدانیم VoIP چیست و چه مزایایی نسبت به خطوط تلفن سنتی دارد. در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد راه اندازی تلفن تحت شبکه بدانید را بررسی خواهیم کرد.

تلفن تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟

فناوری تلفن تحت شبکه یا VoIP به کاربران اجازه می دهد به جای خطوط تلفن سنتی از طریق اینترنت تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. با راه اندازی تلفن تحت شبکه داده‌های صوتی از طریق اینترنت به بسته‌های دیجیتالی منتقل شده و سپس در انتهای گیرنده به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌شوند. این روش امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت را از هر نقطه از جهان تا زمانی که اتصال اینترنت وجود داشته باشد، فراهم می‌کند. در واقع شبکه‌های VoIP از دو نوع شبکه مختلف تشکیل شده‌اند: شبکه محلی (LAN) که دستگاه‌های VoIP را به اپراتور مخابراتی متصل می‌کند و یک شبکه گسترده (WAN) که توسط اپراتور اداره می‌شود و سیگنال‌های صوتی را به دستگاه گیرنده منتقل می‌کند.

چندین مولفه دیگر نیز وجود دارد که تلفن تحت شبکه از آن‌ها تشکیل می‌شود. تلفن‌های VoIP دستگاه‌ها یا برنامه‌های نرم افزاری هستند که به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس‌های تحت شبکه را می‌دهند. دروازه‌های VoIP بسته‌های داده دیجیتال را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل می‌کنند که از طریق خطوط تلفن سنتی منتقل می‌شوند. در نهایت، سرورهای VoIP مسیریابی تماس، احراز هویت کاربر و سایر عملکردهای شبکه را مدیریت می‌کنند.

تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌کند؟

تماس‌های تلفنی سنتی از طریق شبکه عمومی تلفن سوئیچ (PSTN) متصل می‌شوند. PSTN سیگنال‌های صوتی آنالوگ را از طریق کابل مسی تلفن منتقل می‌کند. در مقابل، با راه اندازی تلفن تحت شبکه سیگنال‌های صوتی از یک دستگاه ویپ به دستگاه دیگر منتقل می‌شوند. این تماس‌ها از طریق یک شبکه خصوصی، عمومی یا ترکیبی از این دو متصل می‌شوند. هنگامی که با یک شبکه VoIP تماس برقرار می‌کنید، ابتدا صدای شما توسط میکروفون دریافت شده و به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌شود. سپس این داده‌ها به بسته‌های کوچک تقسیم می‌شوند که هر کدام شناسه مخصوص به خود را دارند. این بسته‌ها مانند پاکت‌های جداگانه هستند که ادامه مطلب... 

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی