تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در روزهای بدون مجازی سازی، سرورها فقط بخش کوچکی از قدرت محاسباتی خود را به کار می‌بردند. فعالیت بیش از حد در یک سرور و بلااستفاده بودن سرورهای دیگر باعث هدر رفتن منابع و توان در دیتاسنتر میشد. اینجا جایی بود که مجازی سازی سرور معرفی شد. مجازی سازی یک تکنیک مقرون به صرفه برای ارائه خدمات میزبانی وب و در عین حال به حداکثر رساندن استفاده از منابع زیرساخت فناوری اطلاعات است. به لطف مجازی سازی، چندین سیستم عامل و برنامه را می‌توان بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کرد. نرم افزار مجازی سازی VMware دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و با شبیه سازی سخت افزار یک سیستم کامپیوتر مجازی ایجاد می‌کند. سیستم‌های مجازی در زیرساخت‌ فناوری اطلاعات به عنوان «ماشین‌های مجازی» شناخته می‌شوند. 

تقریبا تمام کسب و کارها با سرویس مجازی سازی VMware مجازی می‌شوند! مجازی سازی VMware به شما این امکان را می‌دهد که کل زیرساخت فناوری اطلاعات خود یا بخش‌های خاصی از آن را مجازی کنید. با این کار می‌توانید چندین سیستم عامل و برنامه را همزمان اجرا کنید. پیاده سازی این فناوری در سیستم IT بهره وری کارمندان را افزایش می‌دهد و در هزینه تجهیزات صرفه جویی می‌کند. در این مقاله با فرایند مجازی سازی سرور با VMware بیشتر آشنا می‌شوید.

فناوری مجازی سازی سرور چیست؟

فناوری مجازی سازی سرور به شما این امکان را می‌دهد تا چندین ماشین مجازی را روی یک ماشین فیزیکی اجرا کنید. هر کدام از این ماشین‌های مجازی یک سرور جداگانه را شبیه سازی می‌کنند. در فرایند مجازی سازی سرور با VMware می‌توانید چندین برنامه را به طور همزمان روی یک سخت افزار اجرا نمایید. سرورهای مجازی سیستم‌های مستقل را برای آزمایش برنامه‌های جدید به توسعه دهندگان ارائه می‌دهند. به جای خرید سرور اختصاصی می‌توان یک سرور مجازی روی ماشین‌های موجود ایجاد کرد. از آنجایی که هر سرور مجازی مستقل است، برنامه نویسان می‌توانند نرم افزار را بدون نگرانی از تاثیرگذاری بر سایر برنامه‌ها اجرا کنند.

هدف از مجازی سازی سرور چیست؟

برای مقابله با حجم کاری، نرم افزار مجازی سازی از یک استراتژی استفاده می‌کند و بارهای کاری را در سرورهای مختلف اجرا میکند. این بدان معناست که کاربر می تواند بسیاری از ماشین های مجازی (VM) را روی دستگاه فیزیکی خود بدون هدر دادن منابع مدیریت کند. تمام ابزارهای مجازی سازی، شبکه و امنیت، نرم افزارهای مرکز داده و ذخیره سازی از محصولات VMware می‌باشند. از VMware vSphere یک ابزار مجازی سازی سرور است که برای مدیریت زیرساخت‌های ماشین مجازی در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود. VMware از سیستم عامل‌های لینوکس، مایکروسافت ویندوز و مک همگی توسط پشتیبانی می‌کند.

مجازی سازی چگونه کار می‌کند؟

ماشین مجازی (VM) یک محفظه نرم افزاری کاملا ایزوله است که می‌تواند ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۲/۳۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی