تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

از زمان انقلاب صنعتی، نوآوری های تکنولوژیکی شتاب گرفته است و اکنون نقش بزرگی در زندگی روزمره ایفا می‌کند. بسیاری ادعا می‌کنند که فناوری زندگی را آسان‌تر می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با این حال، دیگران مخالف هستند و استدلال می‌کنند که فناوری برای تعاملات انسانی مضر است و بر روابط تأثیر منفی می‌گذارد. بدون شک فناوری چهره جامعه مدرن و سازمان های درون آن را تغییر داده است. با همه‌ی دستاوردهای بزرگی که فناوری روی میز می آورد، چالش هایی نیز به همراه دارد.

یکی از مسائل جدیدی که امروزه سازمان ها با آن مواجه هستند، دورکاری است. که دارای انواع مختلفی است. در این مقاله به بررسی دورکاری شناور سازمانی می‌پردازیم. که یک سبک کاری مدرن است که به کارمندان اجازه می‌دهد در حین انجام وظایف خود از راه دور زمان بیشتری برای خود صرفه جویی نمایند. دورکاری شناور سازمانی فواید و همچنین تعدادی چالش را به همراه دارد. برای درک بهتر این که چگونه دورکاری شناور بر رفتار سازمانی تأثیر می گذارد، بیایید در مورد نحوه عملکرد آن بیشتر بیاموزیم.

تجزیه و تحلیل جهانی کار

بر اساس داده ها در سال 2018 و تجزیه و تحلیل جهانی کار، تعداد دورکاری در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از 4.3 میلیون کارمند وجود دارد که حداقل نیمی از اوقات را از خانه کار می‌کنند. علاوه بر این، جمعیت کارمندان از راه دور طی سال گذشته 11.7 درصد افزایش یافته است که بزرگترین رشد سالانه از سال 2008 است. بدیهی است که دورکاری در حال تغییر نحوه تعامل کارکنان با همتایان و سرپرستان خود است. بیایید پیش برویم و در مورد اینکه چگونه دورکاری رفتار سازمانی را به چالش می‌کشد و بهبود می‌بخشد، بحث کنیم.

چگونه دورکاری شناور سازمانی رفتار سازمانی را به چالش می‌کشد؟

ابتدا، اجازه دهید تأثیر مثبت دورکاری بر رفتار سازمانی را مورد بحث قرار دهیم. دورکاری به افراد این امکان را می‌دهد از هر کجا و در هر زمان فرصت کارکردن داشته باشند. این موضوع برای بسیاری از افراد جذاب است زیرا به آن ها اجازه می دهد تعادل بین کار و زندگی شخصی خود را بهتر برقرار کنند. افرادی که از راه دور کار می‌کنند اغلب خودانگیخته و کارآمد هستند زیرا حواس پرتی معمولی محیط کار سنتی را ندارند. افرادی که از راه دور کار می کنند اغلب در شغل خود شادتر هستند و بنابراین انگیزه بیشتری برای عملکرد در سطوح بالاتر دارند. این به نوبه خود به نفع سازمان است و حفظ بهتر کارکنان را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، دورکاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از جامعه اماری بزرگ‌تری از کاندیداها برای استخدام  استفاده کنند که در نتیجه میتوان از افراد در  سرتاسر کشور با استعدادهای متفاوت استفاده نمود و دیگر محدودیت جغرافیایی برای استخدام افراد معنایی نخواهد داشت. دورکاری همچنین می‌تواند با محدود کردن فضای اداری و لوازم مورد نیاز برای فعالیت کسب‌وکار، باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه شرکت‌ها شود.

دورکاری شناور سازمانی

تا اینجا، دورکاری عالی به نظر می رسد! با این حال، برخی از چالش ها برای مدیریت از راه دور وجود دارد. خودانگیزه بودن یک کلید بزرگ برای موفقیت افراد دورکار است. اگر آن ها نتوانند یک مکان مفید برای کار پیدا کنند، ممکن است به راحتی زمان را از دست بدهند. این یک چالش بزرگ است.

از آنجایی که مدیران و کارمندان در یک ساختمان مستقر نیستند، مدیران نمی‌توانند در دفتر خود توقف کنند تا از نزدیک ببینند که چگونه کار می‌کنند. در نتیجه سازمان‌ها باید درباره نحوه مدیریت کارکنان از راه دور شیوه جدیدی را برگزینند. و به روش های الکترونیکی دیگر تکیه کنند تا مطمئن شوند تیمشان ضرب الاجل را رعایت می‌کند.

دورکاری همچنین تعاملات روزانه با سایر کارمندان را کاهش می‌دهد. در حالی که امروزه تماس‌های کنفرانسی و کنفرانس ویدیویی رایج است، برخی از دورکارها ممکن است احساس انزوا کنند و با فقدان ارتباط چهره به چهره دست و پنجه نرم کنند. این می تواند بر روحیه تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری

در نهایت، دورکاری شناور سازمانی یکی دیگر از روش‌های رایج در سازمان‌های امروزیاست. یک مطالعه در سال 2010 در مورد اثرات دورکاری یافته های جالبی را نشان داد. اول اینکه، افرادی که از راه دور کار نمی‌کردند، از دورکارها ناامید شدند. برخی حتی نسبت به ترتیب کاری دورکارها حسادت کردند. این پتانسیل ایجاد یک محیط کاری سمی و تأثیر منفی بر بهره وری را دارد. با این حال، برخی از کارهای کلیدی وجود دارد که سازمان ها می توانند برای کمک به محدود کردن این مسائل انجام دهند. برای سازمان هایی که کار از راه دور ارائه می دهند بسیار مهم است که خط مشی ها و رویه های واضح و مختصری را برای کارمندان خود ایجاد کنند. این سیاست‌ها و رویه‌ها باید شامل انتظارات دسترسی، الزامات ارتباطی، قابلیت‌های فناوری اجباری و موضوعات مرتبط دیگر باشند.

 

  • ۰۱/۰۱/۱۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی