تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

فناوری ابری تکنولوژی در حال توسعه و گسترش است که هر روز می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهد. این فناوری به سرعت در حال رشد است تا بتواند در تمام استارت آپ ها حضور داشته باشد و باعث پیشرفت همگان شود. آن هم به این دلیل که با وجود این فناوری افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی به راحتی اطلاعات کاربردی خود را مدیریت کنند. با روی کارآمدن فناوری ابری صاحبان کسب و کار دیگر نیازی به خرید تجهیزات و پرداخت هزینه‌های گزاف ندارند و حتی شرکت های کوچک با پرداخت هزینه‌های بسیار پایین می‌توانند از این فناوری نوین استفاده کنند.

فناوری ابری چیست؟

رایانش ابری به این معناست که می‌تواند هر نوع خدماتی را که مرتبط با اینترنت هست را به کاربران خود ارائه کند. باید به این نکته اشاره کرد که رایانش ابری خدماتی از قبیل: ذخیره سازی، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه، تجزیه و برقرای ارتباطات حتی از راه های دور را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

مزایای تکنولوژی ابری

بارزترین ویژگی های رایانش ابری این است که شما اطمینان کامل از امنیت داده های ذخیره شده خود دارید و از اطلاعات شما در برابر خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

مقیاس پذیری

رایانش ابری مقیاس پذیری بالایی دارد به این صورت که هنگامی که میزان بازدید سایت شما افزایش چشمگیری داشته باشد این فناوری به کمک شما آمده و به صورت خودکار پهنای باند را بیشتر می‌کند. تا مشکل پردازش سایت شما برطرف شود.

سرعت پردازش بالا

این تکنولوژی به صوت روزانه و خودکار به روزرسانی انجام می‌دهد تا کاربر بتواند با شرایط بهتری به عملکرد خود ادامه دهد. به دلیل سرعت پردازش بالای داده ها در  این سیستم  هر نوع تغییری که ایجاد کنید در همان فضای ابری می‌توانید آن را ذخیره و استفاده کنید. فناوری ابری امکانات و سرویس های بسیار مختلف و متفاوتی دارد که همه‌ی افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند. برای مثال: کاربران می‌توانند به هنگام استفاده همزمان از چند فایل رسانه ای با ترافیک بالا به راحتی کارهای خود را انجام دهند

خدمات زمینه سازی PaaS (Platform-as-a-Service)

در این مدل کاربران به راحتی می‌توانند کدها و نرم‌افزارهای خود را در بستر ابری اجرا کرده و نتیجه را مشاهده نمایند. بنابراین نیازی به ذخیره‌سازی کدها و نرم‌افزارها پیش از اجرای آن‌ها نیست. در هنگام انتخاب ‌سرویس pass توجه به این نکته ضروریست که Hیا این سرویس از برنامه های منابع باز پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

خدمات پایه ای (Infrastructure-as-a-Service) LaaS

در این مدل کاربران هر آنچه که به آن نیاز دارند از جمله: سخت‌افزار، نرم‌افزار، فایروال، منابع ذخیره‌سازی و… دسترسی خواهند داشت.

خدمات نرم افزاری SaaS (Software-as-a-Service)

در این روش کاربران نرم افزارها را با یک ابزار کارآمد و با دسترسی بالا تبدیل گردیده اند. این امکان دسترسی به نرم افزارها در زمان کم و از تمام نقاط جهان این قابلیت را امکان پذیر کرده است. و در انتها کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب کند.

معایب فناوری ابری

در کنار این همه ویژگی مثبت و کارآمد مسلما به دلیل تعداد زیاد کاربران که هر روز در حال خدمات رسانی به آن هاست در بعضی از مواقع موجب معلق شدن موقت می‌شود. با وجود این که فناوری ابری هر روز در حال پیشرفت است اما باز بعضی از مدیران هستند که هیچ علاقه‌ای ندارند که اطلاعات مهم خود را بر بستر رایانش ابری پیاده‌سازی کنند. ولی امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا مانند: گوگل، مایکروسافت، آمازون و زوهو و … در بستر سرورهای رایانش ابری پیاده‌سازی کرده‌اند.

امنیت فناوری ابری

به دلیل این که حجم زیادی از اطلاعات در این فضا نگهداری می‌شود این شرکت با خدمات بسیاری که به کاربران خود ارائه می‌دهد ایمن بودن فضای ابری را برای کاربران خود تضمین می‌کند. و در این صورت کاربر می‌تواند با اطمینان کامل اطلاعات و داده های خود را بر روی این بستر ذخیره کند. همچنین این امکان را دارد که تنها به برخی از افراد اجازه دسترسی به اطلاعات مهم و حساس را بدهد و سایرین این امکان را نداشته باشند.

مقایسه روند زندگی پیش و پس از فناوری ابری

شرکت‌ها پیش از مطرح شدن رایانش ابری در دنیا با مسائل و مشکلات زیادی رو به رو بودند چون شرکت‌ها برای اجرا کردن برنامه‌های کاربردی موردنیازشان برای پیشرفت های بیشتر مجبور به تهیه‌ی انواع سخت افزار و نرم افزار بودند بنابراین در این صورت نیازمند افراد متخصص برای نصب تجهیزات کامپیوتری و مدیریت آنها و اجرای برنامه ها بودند.

رایانش ابری برای این مسئله مطرح شد که کاربران درگیری هایی همچون چگونگی ذخیره سازی اطلاعات در بستر شبکه را نداشتنه باشند. همچنین دیگر آن‌ها وظیفه‌ای در قبال مدیریت نرم افزار و سخت افزار نخواهد داشت و این امکان برای کاربران فراهم شد تا بتوانند با در نظر گرفتن نیازهای خو و با پرداخت هزینه‌ای معلوم و مشخص از زیر ساخت‌های اشتراکی که در سرویس‌های رایانش ابری هست استفاده کنند.

نتیجه گیری

فناوری ابری سرویسی برای راحت تر بودن تبادل ارتباطات و اطلاعات در بستر اینترنت است. که با اشتراک گذاشتن منابعی مثل: شبکه، سرور، دستگاه های ذخیره سازی و … این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا به راحتی  اطلاعات سازمان خود را مدیریت کنند.

  • ۰۱/۰۱/۲۳
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی