تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

ورک استیشن یک سیستم کامپیوتری با کارایی بالاست که دارای قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته، ظرفیت ذخیره سازی زیاد و یک واحد پردازش مرکزی قدرتمند است. یک ایستگاه کاری از یک کامپیوتر شخصی (PC) توانایی بیشتری دارد.قدرت پردازش بسیار بالای آن‌ها به ورک استیشن یا Workstation پیشرفته اجازه می‌دهد تا رابط‌های گرافیکی با وضوح بالا یا سه بعدی، نرم افزارهای چندوظیفه‌ای پیچیده و توانایی‌های پیشرفته برای برقراری ارتباط با رایانه‌های دیگر را در خود جای دهند.
بین گره و ایستگاه کاری تفاوت وجود دارد. گره می‌تواند هر کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ متصل به اینترنت باشد اما ایستگاه کاری یک کامپیوتر خاص با سرعت پردازش بالا است که به شبکه LAN (شبکه محلی) وصل شده یا به اینترنت متصل است.به طور کلی، فرم یک کامپیوتر رومیزی است که حداقل از یک صفحه نمایش با وضوح بالا، یک صفحه کلید و یک ماوس تشکیل شده است، اما همچنین چندین نمایشگر، تبلت‌های گرافیکی، ماوس‌های سه بعدی (دستگاه‌هایی برای دستکاری اشیاء سه بعدی) را ارائه می‌دهد. ایستگاه‌های کاری اولین بخش از بازار کامپیوتر بودند که لوازم جانبی پیشرفته و ابزارهای همکاری را ارائه کردند.

کاربرد ورک استیشن 

ورک استیشن یا Workstation در مرحله اول برای انجام وظایف محاسباتی فشرده علمی و مهندسی استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین در برخی از برنامه‌های پیچیده مالی و تجاری مورد توجه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، ورک استیشن‌های سطح بالا اغلب به شبکه‌ای از رایانه‌های شخصی «مشتری» متصل خدمات می‌دهند که از ابزارها و برنامه‌های کاربردی برای دسترسی و دستکاری داده‌های ذخیره‌شده در ورک استیشن Workstation استفاده می‌کنند.

ورک استیشن یا Workstation برای تجسم و دستکاری انواع مختلف داده‌های پیچیده مانند: طراحی مکانیکی سه بعدی، شبیه سازی‌های مهندسی، انیمیشن، و رندر تصاویر، و نمودارهای ریاضی طراحی شده‌اند. کاربر قادر است که کارهای بیشتری نسبت به یک کامپیوتر معمولی انجام دهد. کاربر با استفاده از رایانه‌های شخصی معمولی می‌تواند کارهایی مانند: مرور اینترنت، پردازش کلمه، گوش دادن به موسیقی و غیره را انجام دهد.

اما با استفاده از ورک استیشن Workstation می‌تواند ویرایش ویدیو، اجرای بازی‌های گرافیکی بالا، انیمیشن‌های سه بعدی و شبیه‌سازی پیچیده را انجام دهد. رم و پشتیبانی چند پردازنده ای بالاتری دارد. لپ‌تاپ را نمی‌توان به عنوان Workstation در نظر گرفت زیرا نمی‌تواند CAD (طراحی به کمک رایانه)، رندرینگ ویدئو و تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده را انجام دهد.

 ویژگی های ورک استیشن

مورد استفاده در بخش سرگرمی و رسانه

این رایانه‌ها می‌توانند در بخش سرگرمی که پردازش صوتی و تصویری زیادی نیاز است بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، این کامپیوترها در بخش رسانه که پخش زنده انجام می‌شود، بهترین علمکرد را دارند.

دارای حافظه بیشتر نسبت به بقیه کامپیوترها

Workstation حافظه بیشتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارد. در مقایسه با لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های دیگر، تقریبا دوبرابر حافظه دارد. با استفاده از حافظه بزرگتر می تواند کارهای بیشتری را در زمان کوتاه‌تری انجام دهد. و همچنین در زمان انجام کار تقریبا هیچ خطایی در حافظه وجود ندارد.

سرمایه گذاری هوشمند

سرمایه گذاری در چنین کامپیوترهای می‌تواند مفید باشد زیرا بهره‌وری کاربران را افزایش می‌دهد و می‌تواند کارهای بیشتری نسبت به کاربر معمولی انجام دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هر انیمیشنی را ویرایش کنید و سپس آن را رندر کنید، می‌توان آن را به سرعت انجام داد.

پشتیبانی از چندین پردازنده

چندین پردازنده به ورک استیشن یا Workstation متصل است. کاربر با استفاده از چند پردازنده می‌تواند چندین برنامه را همزمان بدون هیچ مشکلی اجرا کند. سرعت سیستم شما با باز کردن چندین برنامه کند نمی‌شود.

SSD  و هارد دیسک

Workstation دارای هارد دیسک‌هایی است که می‌توانند ترابایت داده را ذخیره کنند، بنابراین هر نوع کار با هر اندازه می‌تواند در هارد دیسک ذخیره شود. علاوه بر این، SSD هم در ورک استیشن متصل شده است تا عملکرد کلی سیستم را سرعت بخشد.

  • ۰۱/۰۲/۲۷
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی