تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی تقریبا در اکثر سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه بسیار مهم و کاربردی است. تمامی فعالیت‌ها در سطوح مختلف سخت افزار (ماشین‌های اداری، سرور‌ها، کامپیوتر‌ها) و  نرم افزار (نرم افزارهای امنیتی، سرویس‌ها، نرم افزار های حسابداری) و زیرساخت (کابل کشی، ترانک کشی، رک) توسط نیروی IT انجام می‌شود. در این مقاله به شرح وظایف نیروی پشتیبان شبکه دورکار پرداخته ایم.

پشتیبان شبکه چه کسی است؟

افرادی که کار پشتیبانی شبکه را انجام می‌دهند باید مدرک کارشناسی IT  را داشته باشند و علم و دانش کامل درباره‌ی سیستم‌های کامپیوتری، انواع شبکه‌های کامپیوتری WAN) ،LAN) و روش پیاده سازی شبکه‌ها را کامل بلد باشند و تسلط روی کار خود داشته باشند. و همچنین توانایی پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی سازمان یا شرکت را داشته باشند.

وظیفه نیروی پشتیبان شبکه دورکار

فردی که کار پشتیبانی شبکه را انجام می‌دهد در اصل باید در حفظ و نگهداری از کامپیوترها، نصب نرم افزار و سخت افزارهای شبکه هم کوشا باشد. اولین و مهم‌ترین وظیفه این فرد عیب یابی مشکلات شبکه و رفع ایرادها است. نیروی پشتیبان دورکار شبکه باید دقت عمل بالایی داشته باشد. زیرا در صورت درست انجام ندادن وظیفه خود ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتری شود و حتی ممکن است که اختلال در عملکرد کارمندان یک سازمان یا شرکت ایجاد شود.

عملکرد کلی کارشناسان نیروی پشتیبان شبکه دورکار

افرادی که شغل آن‌ها پشتیبانی شبکه است بسته به نوع شرکتی که در آن کار می‌کنند وظایف آن‌ها تغییر می‌کند به صورتی است که اگر یک شرکت بزرگ باشد مسلما دارای یک شبکه بزرگ است که نیازمند کارهای بیشتر و کارشناسان بیشتر است که در این حالت مسئولیت کارکنان پشتیبان شبکه بیشتر می‌شود.

برای انجام هر یک از مسئولیت‌ها کارشناسان متفاوت نیازمند بهره‌مندی از توانایی‌ها و تخصص‌های گوناگون هستند. کارشناس پشتیبان شبکه باید طوری کارها را انجام دهد که مدیران کسب و کار هزینه‌های کمتری برای نگهداری تجهیزات و سیستم‌ها پرداخت کنند.

 جزئیات وظایف کاری نیروی پشتیبان شبکه دورکار

پشتیبانی و نظارت بر کار مهندسان در تیم‌های کاری دیگر

برنامه ریزی برای بهبودهایی که در آینده انجام می شود، و پیشنهادات مرتبط درباره بهبود و رفع مشکلاتی که در زمینه IT وجود دارد.

پشتیبانی فنی  برای شبکه و کسانی که به عنوان کاربر از آن استفاده می کنند.

تست و اطمینان از سالم بودن سخت افزارهای شبکه

عیب یابی در همه برنامه‌ها در صورت لزوم

همکاری با مشتریان برای رسیدگی با کیفیت و سرعت بالا به رفع نیازهای آن‌ها

تجزیه و تحلیل پروژه به طور مداوم جهت جلوگیری از خرابی شبکه

نظارت دقیق و دائمی بر عمکرد شبکه و ایمنی سیستم

مدیریت کلیه منابع فنی شبکه و در صورت لزوم تعمیر خرابی سخت افزارها

تهیه بکاپ و یا نسخه پشتیبان از داده‌های شبکه به طور منظم

ایجاد بستر امنیتی شبکه برای جلوگیری از نفوذ و خرابکاری

مدیریت روزانه و نظارت بر اعمالی که در شبکه در حال انجام است.

نگهداری و ثبت همه‌ی تغییرات شبکه که شامل تغییرات امنیتی می‌باشد.

آموزش دادن به کارآموزان در حوزه مرتبط شغلی

انواع روش های پشتیبانی شبکه

حضوری مقیم

همانطور که می‌دانید وجود نیروی مقیم دارای معایب و مزایایی است. به طور مثال در ابتدا باید حداقل  یک مکان مناسب با میز و کامپیوتر و صندلی برای نیروی جدید فراهم کنید و طبق قوانین وزارت کار باید هر شخص را بیمه کرده و مزایایی از این قبیل پرداخت نمود. در نتیجه هزینه‌های جانبی بسیاری را نیز متحمل خواهید شد. اما وجود نیروی دورکار در این زمانه کارامدتر و به صرفه‌تر است.

دورکاری

در صورتی که شرکت‌ها بخواهند نیرویی داشته باشند که به صورت دورکاری، کارهای آن‌ها را انجام دهد می‌توانند قسمت اعظمی از هزینه‌های شرکت را بکاهند و در این حالت نیرو‌های پشتیبان می‌توانند به صورت تلفنی، آنلاین، یا پروژه‌ای بر حسب ساعت کارمزد خود را دریافت کنند. شرکت رها می‌تواند بهترین نیروهای پشتیبانی شبکه را  به دیگر سازمان‌ها با بهترین خدمات ارائه کند.

مهارت‌های فنی و کاربردی نیروی پشتیبان شبکه دورکار

باید توانایی به روز کردن دانش و اطلاعات خود را داشته باشد.

تمرکز در کار و سرعت عمل بالایی داشته باشند.

قدرت مدیریت و حل مشکلات را در کم‌ترین زمان داشته باشند.

اشنایی با نرم افزارهای کاربردی

تسلط کامل به شبکه

تسلط بر مباحث مربوط به امنیت شبکه

Network Plus

MCSA

کریو

نتیجه گیری

به صورت کلی به تمام کارهایی که نیروی پشتیبان شبکه دورکار برای بهبود علمکرد سازمان‌ها، شرکت‌ها و رفع ایرادات شبکه انجام می‌دهد اشاره شد. یکی از حرفه‌های تخصصی که ارتباطات خرد تا کلان در سطح محلی، شهری، ملی و حتی بین المللی به آن نیازمند است که هم اکنون در حال  توسعه و گسترش می‌باشد، پشتیبانی از شبکه است. پشتیبان شبکه با توجه به نوع اداره، شرکت، سازمانی که در آن شروع بکار می‌کند باید نسب به همان شرکتی که کار می‌کند مهارت‌های فنی را آموزش ببیند تا بتواند پاسخگو نیازهای آن شرکت باشد.

  • ۰۱/۰۲/۱۸
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی