تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

مدتی می‌شود که بحث ارتباط ماهواره‌ای در دنیای فناوری بسیار داغ شده است. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم اپل با معرفی سری ایفون 14 و ارتباط ماهواره‌ای اضطراری برای این گوشی‌های هوشمند باعث شد توجه همگان به سمت آن جلب شود. اینک  شرکت‌ها می‌خواهند این فناوری را روی محصولات مختلف پیاده سازی کنند. اخیرا شرکت کوالکام به صورت رسمی در رویداد بزرگ MWC 2023 اعلام کرد که با تعدادی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی وارد مشارکت شده است. و قرار شاهد فناوری ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite در نسل بعدی از اسمارت‌ فون‌های اندرویدی باشیم.

کوالکام اعلام کرده است که با برخی از شناخته شده‌ترین سازندگان در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی همکاری می‌کند. تا فناوری اتصال ماهواره‌ای اسنپدراگون ستلایت (Snapdragon Satellite) را به گوشی‌های نسل بعدی اندرویدی بیاورد. این روش پیام رسانی دو طرفه جدید با تراشه‌های مربوط به رده‌های مختلف بازار گوشی‌های هوشمند سازگار خواهد بود. و ممکن است برای مقاصدی علاوه بر ارسال پیام‌های اضطراری استفاده شود.

فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite چیست؟

اسنپدراگون Satellite یک فناوری ارتباطی زمین به ماهواره است و از آنجایی‌ که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی بازار به چیپست‌های کوالکام مجهز شده‌اند. فناوری این شرکت بسیار بیشتر از اپل می‌تواند ارتباط ماهواره‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته کوالکام، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. با این ‌حال، هنوز این ویژگی به‌ صورت عمومی ارائه نشده است. از نظر فنی، مودم اسنپدراگون X70 5G از باندهای با فرکانس فوق‌ العاده بالا پشتیبانی می‌کند که به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد به‌ صورت مستقیم با ماهواره‌های مستقر در مدار پایین ارتباط برقرار کنند. این ماهواره‌ها بالاتر از برج‌های مخابراتی قرار دارند و فضای بیشتری را پوشش می‌دهند.

کوالکام برای ویژگی Snapdragon Satellite با شرکت آمریکایی Iridium Communications که 66 ماهواره در مدار دارد، همکاری می‌کند. گارمین هم از فناوری این شرکت استفاده می‌کند و ارتباطات inReach آن مبتنی بر همین فناوری است. اپل اما با شرکت Globalstar که 48 ماهواره در مدار دارد، همکاری می‌کند. برخلاف ارتباط ماهواره‌ای آیفون که در ارتفاع‌های خاصی کار می‌کند، کوالکام از پوشش قطب به قطب بهره می‌برد. برای مثال، کاربران در شمال کانادا یا آلاسکا به فناوری اسنپدراگون Satellite دسترسی دارند. این سرویس ابتدا در اروپا و آمریکای شمالی عرضه می‌شود. 

مزایای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite

ارتباط ماهواره‌ای برای زمانی طراحی شده که کاربر نمی‌تواند از آنتن دکل‌های مخابراتی روی گوشی خود استفاده کند. در حالی که اکثر شهرها و مناطق از آنتن ‌دهی مخابراتی برخوردارند. اما وقتی به دل کوه یا جنگل که بزنید، عملا نمی‌توانید با گوشی معمولی خود تماسی برقرار کنید. چرا که در این مناطق آنتن مخابراتی وجود نخواهد داشت.

افرادی که دارای مشاغلی در محیط‌های فاقد آنتن‌دهی هستند، از راهکارهای تماس  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۲۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی