تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

چت ربات‌های زبان طبیعی مانند ChatGPT و Bing Chat به نقطه عطفی در صنعت فناوری تبدیل شده‌اند. احتمالا توانایی عجیب این ابزارها در نوشتن مقاله، شعر و حتی کدهای رایانه‌ای را شنیده‌اید. این ابزارها همچنین نقش زیادی در ساده سازی موضوعات پیچیده دارند و متن های طولانی را خلاصه می‌کنند. اگرچه این دو ابزار در ظاهر شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما کیفیت پاسخ‌ آن‌ها بسته به خدماتی که استفاده می‌کنید، متفاوت است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی چت GPT و بینگ از لحاظ تعبیه‌ سیستم چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی شبیه به هم هستند. با این که این دو هوش مصنوعی دستورالعمل‌های مشخصی را به طور یکسان اجرا می‌کنند؛ وجه تمایز مدل‌های زبانی این دو ابزار نتایج متفاوتی را خلق می‌کند. برای مقایسه هوش این دو چت بات باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را در نظر گرفت. بینگ چت قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) را ارائه می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا پرسش‌های کاربر را درک کرده و پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهد. از سوی دیگر، ChatGPT از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای تولید پاسخ‌هایی بر اساس موضوع مورد بحث استفاده می‌کند. بنابراین اگر حرف‌های خود را بار دیگر تکرار کنید، با پاسخ‌های جدید رو به رو خواهید شد. بنابراین در این مقاله، بیایید به تفاوت‌های  چت GPT و بینگ نگاهی بیندازیم.

شباهت و تفاوت‌های چت GPT و بینگ

هر دو ابزار شباهت‌هایی دارند که نشان دهنده پیشینه مشترک آن‌هاست. به عنوان مثال: هر دو دارای یک کادر جستجوی ساده هستند و گزینه‌ای را برای ایجاد مجدد پاسخ ارائه می‌دهند. با این حال، ChatGPT به معنای سنتی چت‌بات‌ها به شدت پایبند است و گزینه ای برای سوالات بعدی ارائه نمی‌دهد. در مقابل، بینگ چت آیتم‌هایی را برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کند و همچنین، گزینه‌هایی را برای به دست آوردن پاسخ‌های خلاقانه‌تر و دقیق‌تر ارائه می‌دهد.

تفاوت مهم دیگر این است که در بخش “چت” وب سایت بینگ به موتور جستجوی بینگ می‌روید که از GPT-4 استفاده می‌کند. این موضوع، بینگ چت را به یک انتخاب عالی برای جستجوی ترکیبی تبدیل کرده است. در اینجا دسترسی به موتورهای جستجو و ربات‌های گفتگو بسیار ضروری است. به عنوان مثال، اگر به دنبال فهرستی از منابع آنلاین هستید، بینگ چت لینک وب سایت‌های فهرست شده را ارائه می‌دهد، در حالی که ChatGPT لیست مشابهی از نتایج را بدون لینک جمع آوری می‌کند. علاوه بر این، در بخش جستجوی بینگ چت پیوندی برای ادامه جستجوی فراهم خواهد شد.

چت GPT و بینگ از چه مدل‌های زبانی استفاده می‌کنند؟

نسخه فعلی ChatGPT که می‌توانید به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید بر اساس مدل زبان GPT-3.5 است. به گفته مایکروسافت، بینگ چت در واقع از مدل پیشرفته GPT-4 استفاده می‌کند که اخیرا معرفی شده است و این بدان معناست که این ابزار باید مفیدتر عمل کند. 

هر دو چت GPT و بینگ بر اساس یک مدل زبان اصلی به نام GPT-3.5 هستند. بینگ چت از منابع وب جدیدتری استفاده می‌کند و آموزش‌هایی را گذرانده است تا توانایی بیشتری در پیروی از دستورالعمل‌ها و تکمیل وظایف داشته باشد.

نحوه دسترسی چت GPT و بینگ چگونه است؟

هر دو Bing Chat و ChatGPT برای استفاده عمومی در دسترس هستند، اما  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۱۹
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی