تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

نیاز روزافزون به رایانه‌های قابل حمل و مقرون به صرفه منجر به معرفی تین کلاینت‌ها در اواسط دهه 1960 شد. در آن زمان تصور می‌شد که طیف گسترده‌ای از مخاطبان از جمله شرکت‌های کوچک، موسسات آموزشی و جوامع علمی و مهندسی از مزایای کامپیوتر کوچک بهره مند خواهند شد. همچنین در سال 1965 کمپانی DEC که یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تین کلاینت بود از کامپیوتر PDP-8 رونمایی کرد. در آن زمان جامعه علمی و مهندسی از این کامپیوتر قابل حمل و کوچک استفاده می‌کرد.

این دستگاه یکی از محبوب‌ترین مینی کامپیوترهایی بود که تا به حال ساخته شد. کمپانی HP یکی دیگر از تولیدکنندگان رایانه‌های کوچک بود و تین کلاینت‌های سری 2100 خود را در سال 1966 معرفی کرد. این دستگاه سیستم عامل جدیدی داشت که کاربر پسندتر و کارکرد آن ساده‌تر از PDP-8 بود. این تین کلاینت جدید معماری متفاوتی داشت. 

در دهه‌های 1960 و 1970، شرکت‌های دیگر مانند: Data General و Prime Computer نیز دستگاه‌های تین کلاینت را تولید ‌کردند و بازار رایانه‌های کوچک طی این دوره تکامل یافت. کامپیوترهای کوچک قابلیت‌های زیادی داشتند که در صنایع مختلف از جمله: تجارت، مهندسی و آموزش مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه تین کلاینت های هیستو یکی از برترین تین کلاینت هایی هستند که بازارهای اروپا و امریکا را نیز غبظه کردند. در ادامه به نحوه تنظیمات نصب تین کلاینت میپردازیم.

نکات مهم هنگام راه اندازی و تنظیمات نصب تین کلاینت

برای راه اندازی تین کلاینت ها کافیست مراحل زیر را طبق توضیحات طی کرده و یک به یک انجام دهید: در وهله اول میبایست تین کلاینت را در جای مناسب تعبیه فرمایید. زیر میز، پشت مانیتور و یا روی میز مکان هایی هستند که میتوانید تین کلاینت را در آن جا قرار دهید.

نوع کاربری تین کلاینت

 قبل از خرید تین کلاینت باید نوع کاربری خود را تعیین کنید تا تین کلاینتی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. مینی کامپیوترها بسته به نوع برند، قیمت و ویژگی های فنی که دارند انتخاب میشوند پس بهتر است قبل از خرید حتما جهت مشاوره با کارشناسان رهاکو تماس حاصل فرمایید تا به صورت رایگان مشاوره تخصصی در اختیار شما قرار دهند. پس از خرید و انتخاب تین کلاینت مناسب مجموعه خود به مرحله اماده سازی و تنظیمات نصب تین کلاینت خواهیم رسید.

تنظیمات سیستم عامل تین کلاینت

نصب و راه اندازی ویندوز مخصوص تین کلاینت یکی دیگر از فاکتور های مهمی می‌باشد که موقع تنظیمات نصب تین کلاینت باید رعایت کنید. تین کلاینت ها همچون کامپیوترهای معمولی قابلیت نصب انواع ویندوز را دارند کارشناسان فنی مجموعه رها بنا بر نیاز شما به اسمبل کردن قطعاتی مانند: رم و هارد بر روی تین کلاینت میپردازند و سپس نوبت به نصب ویندوز مخصوص تین کلاینت میرسد. باتوجه به این که تین کلاینت ها درایور DVD ندارند بهترین روش نصب ویندوز از طریق USB است. البته نداشتن درایور DVD و فن باعث کمتر شدن مصرف انرژی و نگهداری آسان تر تین کلاینت می‌شود. جهت نصب سیستم عامل پیشنهاد می گردد از حافظه SSD استفاده نمایید. زیرا تاثیر به سزایی بر سرعت رایانه شما خواهد داشت.

مراحل راه اندازی تین کلاینت

پس از تعیین محل قرارگیری تین کلاینت ادامه مطلب...

 

  • ۰۲/۰۱/۲۹
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی