تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

با پیدایش بلاک چین و ارزهای دیجیتال، شاهد بودیم که دولت‌ها به مخالفت صریح با ارزهای دیجیتال پرداختند. در واقع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به وجود آمدند تا نوع جدیدی از شیوه پرداخت و امور مالی را برای مردم ممکن کنند. با این حال به دلایل مختلف رمز ارزهای پایه مانند: بیت کوین در حال حاظر به این منظور کاربرد ندارند و به یک نوع دارایی تبدیل شده‌اند. در طی چند سال گذشته موضوع ارز دیجیتال بارها مطرح شده است و اکنون به نظر میرسد که آماده حضور پر رنگ می‌باشد. این موضوع امسال در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس مورد بحث قرار گرفته است. بانک آمریکا به تازگی گزارشی را منتشر کرده است؛ که نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی این پتانسیل را دارند که سیستم مالی جهانی را متحول کنند. براساس آن گزارش، ارز دیجیتال بانک مرکزی نشان دهنده مهم‌ترین پیشرفت در تاریخ پول می‌باشد.

تعریف ارز دیجیتال بانک مرکزی

مفهوم ارز دیجیتال بانک مرکزی یا ملی، پول دیجیتالی است که توسط بانک مرکزی پشتیبانی و صادر می‌شود. این دارایی‌های دیجیتال مانند: پول نقد الکترونیکی عمل می‌کنند. به این معنا که به صاحبان و دارندگان خود اجازه می‌دهند که به بانک مرکزی و خدمات آن دسترسی داشته باشند. CBDC یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، نمایش دیجیتالی از پول واقعی یک کشور هستند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی چه شباهتی با استیبل کوین‌ها دارد؟

در عمل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین‌ها با یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند. استیبل کوین‌های بازار کریپتوکارنسی را معمولا نهادها و سازمان‌های خصوصی صادر کرده است. و می‌توان آن‌ها را با دارایی‌‌های دیگر معاوضه کرد اما پول واقعی محسوب نمی‌شوند. در مقابل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، پول فیات کشوری که آن‌ها را صادر می‌کند، پول واقعی به شمار می‌ایند.

نحوه کارکرد ارز دیجیتال بانک مرکزی چگونه است؟

کشورها از بلاک چین‌ها برای فناوری زیر بنایی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی استفاده می‌کنند. با این تفاوت که بانک مرکزی دفتر کل را کنترل می‌کند. از سوی دیگر، ارز‌های دیجیتال غیر متمرکز هستند. CBDC را می‌توان به روش‌های مختلفی توسط دولت‌ها استفاده کرد. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بر اساس نمونه‌های اولیه، تمایل دارند بر روی کیف پول‌های موبایلی مشابه: Apple Pay یا Google Wallet تمرکز کنند. نمی‌توان روش کار ثابتی را برای همه‌ی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بیان کرد. برخی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از بلاک چین‌های مخصوص ارزهای دیجیتال معمولی استفاده می‌کنند. در حالی که برخی از  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۲۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی