تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای مدرن امروز اینترنت نقش بسیار حیاتی در زندگی انسان‌ها دارد و تاثیرات بسیاری در سبک زندگی افراد گذاشته است. اما بازهم افرادی در مناطقی دور افتاده هستند که به اینترنت دسترسی ندارند یا سرویس مطلوبی را دریافت نمی‌کنند. پروژه وان وب یک طرح جاه طلبانه با ایده‌ای از آینده می‌باشد. که در صدد است تا با ارسال زنجیره‌ای که متشکل شده از حداقل 600 ماهواره است یک اینترنت رایگان را برای تمامی دنیا به ارقام آورد. One Web هم مانند: اسپیس ایکس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای محسوب می‌شود. سرویس‌های ماهواره‌ای که توسط SpaceX و OneWeb ساخته و اداره می‌شوند. و می‌توانند اساسا نحوه دسترسی کاربران به اینترنت و مکان اتصال به شبکه را تغییر دهند.

وان وب چیست؟

شرکت وان وب که در زمینه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای فعالیت دارد، به تازگی توانسته 36 ماهواره را با موفقیت به مدار پرتاب کند. اگرچه تعداد بیشتری برای تکمیل شبکه مورد نیاز است، اما این تعداد برای شروع ارائه خدمات تجاری به بخش بزرگی از نیم کره شمالی کافی است. نیل مسترسون، مدیر عامل OneWeb، درست قبل از شروع به کار گفت: "این چیزها یک شب اتفاق نمی‌افتد. در چند ماه گذشته کار بسیار سختی در حال انجام بوده است. اما این راه اندازی ویژه است. او به بی‌بی‌سی گفت: «این ارتباطی است که به ما از 50 درجه عرض شمالی تا قطب شمال اتصال می‌دهد. این ارتباط  اروپای شمالی، بریتانیا، گرینلند، کانادا، آلاسکا و ایسلند را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

این شرکت مستقر در لندن می‌گوید که فاز اول این پروژه اکنون کامل شده است. و پس از آزمایش‌های اولیه پوشش خدمات جهانی را قبل از پایان سال جاری در دسترس قرار خواهد داد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که صورت فلکی One Web فقط چند ماهواره در فضا دارد. در حالی که استارلینک دارای چندین هزار ماهواره در مدار است. وان وب شرکتی است که به تازگی شروع به کار کرده، اما اسپیس ایکس یک شرکت کهنه کار در عرصه فناوری محسوب می‌شود.

ایا وان وب و استارلینک رقیب سر سخت یکدیگر هستند؟

وان‌ وب درحال ‌حاضر دومین منظومه ماهواره‌ای بزرگ در مدار پایینی زمین را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین رقیب استارلینک محسوب می‌شود. البته اختلاف تعداد ماهواره‌های این دو شرکت بسیار زیاد است. چرا که استارلینک بالغ بر 3000 ماهواره در مدار دارد. احتمالا از همین جهت است که مسترسون هرگونه رقابت با اسپیس ایکس را رد می‌کند. او می‌گوید شرکت ایلان ماسک مصرف ‌کنندگان عادی را هدف قرار داده، درحالی‌ که وان‌ وب به سمت کسب‌ و کارها و مشتریان دولتی رفته است. گفتنی است که این شرکت از خدمات راکتی اسپیس ایکس هم برای ارسال ماهواره‌های خود به مدار استفاده کرده است. با این‌ حال، از آن ‌جایی که هر دو در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند، نمی‌توان از وجود رقابت بین این دو شرکت چشم‌ پوشی کرد.

نحوه کارکرد وان وب چگونه است؟

ماهواره‌ها در حال حاضر در  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۲۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی