تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

هیچ کسب و کاری نمی تواند اهمیت مانیتورینگ شبکه را نادیده بگیرد. تا سال 2021، 4.66 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود داشت و انتظار می رود با افزایش دسترسی افراد به اینترنت در سال های آینده ترافیک شبکه نیز بیشتر شود. با مانیتورینگ ترافیک شبکه می‌توانید مطمئن شوید که سیستم‌های شما به خوبی کار می‌کنند و مشکلات را قبل از وقوع فاجعه شناسایی کنید. در این مقاله انواع ترافیک شبکه و ابزارهای موجود برای مانیتورینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

مانیتورینگ ترافیک شبکه چیست؟

به فرآیند جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده‌های ترافیک شبکه به منظور عیب‌یابی، بهینه‌سازی عملکرد و به طور کلی درک فعالیت شبکه مانیتورینگ گفته می‌شود. نظارت بر ترافیک شبکه یک بخش جدانشدنی در فرایند مدیریت شبکه است و به جلوگیری از بروز مشکلات کمک می‌کند. به عنوان مثال، در فوریه 2020 آمازون با استفاده از سرویس مانیتورینگ AWS Shield از یک حمله شدید DDoS جلوگیری کرد. سازمان‌ها برای تحلیل ترافیک شبکه باید نیازهای خاص خود را در نظر بگیرند. چرا که برخی از راهکارها ممکن است برای شبکه‌های بزرگ‌تر مناسب باشند، در حالی که برخی دیگر برای شبکه‌های کوچک‌تر کاربرد دارند.

چرا باید ترافیک شبکه را مانیتور کنید؟

همانطور که می‌گویند "بهترین حمله دفاع است." همین امر در مورد امنیت شبکه نیز کاربرد دارد. با نظارت بر ترافیک شبکه می‌توانید تهدیدات بالقوه را شناسایی کرده و اقداماتی را برای از بین بردن آن‌ها قبل از ایجاد هرگونه آسیب انجام دهید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید بر شبکه خود نظارت داشته باشید و در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

عیب‌یابی مشکلات شبکه: وقتی مشکلی در شبکه پیش می‌آید، مانیتورینگ ترافیک شبکه به شما کمک می‌کند منبع مشکل را مشخص نمایید تا هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنید. اخیرا سیسکو دو ابزار مانیتورینگ جدید معرفی کرده است تا در مدیریت چالش‌های روزانه در محیط‌ شبکه‌ به تیم فناوری اطلاعات کمک کند.

انطباق با الزامات نظارتی: راهکارهای مانیتورینگ اقداماتی را برای بهبود مشکلات ناشی از عدم نظارت ارائه می‌دهند. در همین راستا الگوهای نظارتی IBM چندین سیاست‌ امنیتی ارائه می‌دهند.

محافظت در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات: با نظارت بر ترافیک می‌توانید فعالیت‌های غیرعادی را شناسایی کنید. این فعالیت‌ها ممکن است نشان دهنده نفوذ بدافزار یا سایر تهدیدات امنیتی باشند. FBI اعلام کرد که شکایات باج‌افزار از سال 2019 تا 2021 حدودا 82 درصد افزایش یافته است.

مدیران فناوری اطلاعات باید به طور فعال سیستم‌ها را نظارت کنند و از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. یک ابزار نظارتی مفید ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

• نظارت فوری بر شبکه 

• توانایی تشخیص قطعی در کمترین زمان ممکن

• استفاده از یک مکانیزم برای ارسال هشدار

انواع ترافیک شبکه

انواع ترافیک شبکه را می‌توان بر اساس   ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۲۷
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی