تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در انواع روش‌های مجازی سازی سرور تعداد سرورهای واقعی، پردازنده‌ها و سیستم عامل‌ها قابل مشاهده نیستند و سرور در یک ماشین فیزیکی اجرا می‌شود. در گذشته استفاده از سخت‌افزار رایج بود و در این حالت پردازش سرورها با محدودیت مواجه می‌شد. این مسئله هدر رفتن منابع مختلف از جمله قدرت پردازش، رم و فضای هارد را به دنبال داشت.

علاوه بر این با تنوع برنامه‌ها و خدمات مورد نیاز کارمندان استفاده از سرور به شدت افزایش یافت. در نتیجه، به دنبال افزایش قیمت و تقاضا مراکز داده برای تامین فضا و نیرو با محدودیت‌ رو به رو شدند. در فرایند مجازی سازی، سرور فیزیکی میزبان سرورهای مجازی مستقل می‌شود. یعنی سیستم عامل‌های جداگانه بر روی سرور مجازی نصب می‌شوند. محققان پیش بینی می‌کنند که ارزش صنعت مجازی سازی سرور از حدود 7 میلیارد دلار در سال 2020 به 10 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش خواهد یافت. در ادامه با مزایای این تکنولوژی و روش‌های مجازی سازی سرور بیشتر آشنا می‌شوید.

مجازی سازی سرور چگونه کار می‌کند؟

هایپروایزر یک لایه نرم افزاری است که در طول فرآیند مجازی سازی به عنوان یک لایه انتزاعی بین سخت افزار، سیستم عامل و برنامه کار می‌کند. هایپروایزر منابع کامپیوتر را مدیریت کرده و آن‌ها را به سرورهای جداگانه که به عنوان ماشین مجازی (VM) شناخته می‌شوند، تقسیم می‌کند. هنگامی که ماشین مجازی اجرا می‌شود، هایپروایزر تمام اطلاعات را مدیریت می‌کند. کمپانی‌هایی مانند Microsoft Hyper-V و VMware vSphere  انواع مختلفی از هایپروایزرها را تولید می‌کنند. مجازی سازی فرآیند تخصیص نام‌ به اجزای سخت افزاری کامپیوتر از جمله پردازنده‌ها، حافظه، استوریج و رابط‌های شبکه است. به عنوان مثال، اصطلاح "واحد پردازش مرکزی مجازی" (vCPU) به نوعی پردازنده فیزیکی اشاره دارد.

در حالی که مجازی ‌سازی امکان ایجاد رایانه‌های متعدد بر روی سرور فیزیکی را فراهم می‌کند، تعداد ماشین‌های مجازی که تولید می‌شوند همچنان محدود است. رایانه‌های جدیدتر و قدرتمندتر می‌توانند میزبان ماشین‌های مجازی (VM) بیشتری باشند. در مقابل، ماشین‌های مجازی که توسط سیستم‌های قدیمی‌تر یا سیستم‌هایی با برنامه‌های محاسباتی گران‌تر میزبانی می‌شوند عموما کمتر است.

اهمیت مجازی سازی سرور

در مقایسه با سرورهای اختصاصی، پیاده سازی روش‌های مجازی سازی سرور در زمان نیز صرفه جویی می‌کند. علاوه بر این، مزایای بسیاری از جمله حداقل هزینه تعمیر و کاهش اتلاف منابع را به دنبال دارد.

راه اندازی و تامین سریع سرور: راه اندازی سرور اختصاصی به سخت افزار جدید نیاز دارد. این فرآیند ممکن است خسته کننده باشد و حتی چندین هفته طول بکشد. اما در این فرایند  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۱/۲۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی