تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

مجازی سازی در دنیای امروز به عنوان راهکاری برای افزایش کارایی، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری زیرساخت های IT استفاده می‌شود. در عین حال، این مزایا با خطرات امنیتی جدیدی همراه است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله بیشتر با مفهوم امنیت مجازی‌ سازی شبکه و چالش‌های آن آشنا می‌شوید.

چرا امنیت مجازی‌ سازی شبکه مهم است؟

محیط های مجازی شده به دلیل ماهیت مستقل خود، اهداف جذابی برای مهاجمان سایبری دارند. در صورت نفوذ به یک ماشین مجازی، مهاجم می‌تواند به طور بالقوه به سایر ماشین‌های مجازی و حتی به شبکه اصلی دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، مجازی سازی می‌تواند پیچیدگی مدیریت امنیت را افزایش دهد، زیرا مدیران IT باید از امنیت هر لایه از پشته مجازی، از جمله سخت افزار فیزیکی، نرم افزار مجازی سازی و خود ماشین‌های مجازی اطمینان حاصل کنند.

امنیت مجازی‌ سازی شبکه

امنیت مجازی ‌سازی شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای محافظت از شبکه‌های مجازی در برابر حملات سایبری و سایر تهدیدات امنیتی انجام می‌شود. شبکه‌های مجازی با جداسازی منابع محاسباتی و ذخیره ‌سازی به چندین شبکه مجازی مجزا ایجاد می‌شوند و این امر مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی و انعطاف ‌پذیری را به همراه خواهد داشت.

اقدامات امنیتی متعددی وجود دارد که سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش خطرات امنیتی مجازی‌ سازی در شبکه انجام دهند. با اجرای این اقدامات امنیتی سازمان‌ها می‌توانند به کاهش خطرات امنیتی مجازی سازی و محافظت از داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های خود کمک کنند. علاوه بر موارد بالا، مهم است که یک برنامه امنیتی جامع برای مجازی سازی توسعه دهید. این برنامه باید شامل خط مشی‌ها و کنترل‌هایی باشد که برای شناسایی، ارزیابی و کاهش ادامه مطلب

  • ۰۳/۰۱/۲۸
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی