تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دهه‌های اخیر تحول دیجیتال به یکی از پدیده‌های چشمگیر و فراگیر در جوامع جهانی تبدیل شده است. این تحول، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، منجر به تغییرات ژرفی در تمامی زوایای زندگی انسان‌ها و نحوه‌ی تعاملات آن‌ها با جهان پیرامون شده است. از تجربه‌ی روزمره تا تجارت بین‌المللی، از آموزش و پژوهش تا بهداشت و درمان، تحول دیجیتال آثاری قابل‌ توجه بر جوانب مختلف جامعه داشته و به‌ عنوان یک عامل محوری در تحولات اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی کرده است.
تعریف تحول دیجیتال
تحول دیجیتال در هر سازمان و کسب‌وکار می‌تواند به شکل منحصر به ‌فردی اتفاق بیافتد و به تعداد زیادی عوامل و تغییرات بستگی دارد. اما تعریفی کلی و جامع که تا حدی اصول و اهداف Digital transformation را پوشش دهد، می‌تواند به درک بهتر از این پدیده کمک کند. تغییرات فرهنگی، سازمانی و عملیاتی در عصر دیجیتال به همراه ادغام هوشمندانه فناوری‌ها، فرایندها و شایستگی‌های دیجیتال این تعریف را به یک مفهوم گسترده تبدیل می‌کند.
این عوامل می‌توانند شامل مواردی مانند: تغییرات در فرآیندهای کسب ‌و کارها، اصلاح فرهنگ سازمانی برای تطابق با تکنولوژی‌های جدید، بهره ‌گیری از داده‌ها و تحلیلات برای تصمیم ‌گیری بهتر، ایجاد تجربه کاربری بهتر و بیشتر. همچنین این تغییرات ممکن است به ایجاد محصولات و خدمات جدید، بهبود ارتباط با مشتریان و ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها منجر شود.
تاثیر هوش مصنوعی بر تحول دیجیتال
در انقلاب چهارم صنعتی، فناوری هوش مصنوعی یا AI نقش اساسی و حیاتی را ایفا می‌کند. تا چند سال پیش، هنگام شنیدن این اصطلاح، انسان‌ها به کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی فکر می‌کردند. اما اکنون تحول دیجیتال و پس از آن توسعه هوش مصنوعی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد. که تصمیم‌ گیری‌های دقیق‌تری را بر اساس داده‌های کامپیوتری انجام دهند و حتی بخشی از تصمیم‌ گیری را به کامپیوترها واگذار کنند.
Digital transformation مهارت‌های فردی را توسعه داده و به کمال رسانده است، اما تصمیم‌ گیری هنوز توسط انسان انجام می‌شود و اجرای آن به عهده ماشین‌ها قرار دارد. از طرف دیگر، ماشین‌ها قادر به تولید حجم زیادی از داده‌ها هستند که جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها به عهده انسان است. با توسعه مهارت‌های کار با ماشین‌ها و یادگیری ماشینی، تحلیل داده‌ها از انسان به ماشین منتقل می‌شود و این تحول دیجیتال باعث رشد و تکامل مهارت‌های انسانی در صنایع می‌شود.ادامه مطلب

  • ۰۲/۰۵/۲۹
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی