تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

تقریبا همه جنبه‌های زندگی مدرن از تجارت و فرهنگ و محل کار تا خانه و سرگرمی، همه و همه به نوعی به فناوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد. بیش از 5 میلیارد نفر از تلویزیون استفاده می‌کنند و البته میلیون‌ها نفر در سال به کاربران اینترنت اضافه می‌شوند. همه این موارد زیر نظر سازمان اطلاعات و ارتباطات جهانی یا ICT قرار دارند. اما قلب و هسته اصلی این مرکز، اتحادیه جهانی مخابرات یا ITU می‌باشد. اتحادیه بین المللی مخابرات به اختصار ITU، یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند. تشکیلات این اتحادیه براساس مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی شکل گرفته است. اعضای ITU شامل ۱۹۳ کشور عضو و بیش از ۷۰۰ بخش خصوصی، که شامل اشخاص و یا موسسات آموزشی می‌شوند، هستند. این اتحادیه دارای ۱۲ منطقه و همچنین دفاتری در سراسر جهان است.

تعریف اتحادیه بین المللی مخابرات

ITU مخفف عبارت International Telecommunication Union (متحده مخابرات جهانی) است. که مسئولیت توسعه استانداردهای مخابراتی، تقسیم باند فرکانسی و ارائه خدمات مخابراتی جهانی را بر عهده دارد. ITU در سال ۱۸۶۵ تاسیس شده و از طریق همکاری با دولت‌ها، صنعت مخابراتی و سایر سازمان‌های بین المللی در توسعه و استانداردسازی فناوری‌های مخابراتی و ارتباطاتی فعالیت می‌کند. اتحادیه بین المللی مخابرات در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کند از جمله: مخابرات سیار، ارتباطات از طریق ماهواره، اتصال به اینترنت، استانداردهای صوت و تصویر و سایر فناوری‌های مخابراتی. این سازمان تمامی جوانب مرتبط با مخابرات، از جمله توسعه فناوری، استاندارد سازی، تقسیم باند فرکانسی، مدیریت طیف فرکانسی و حفاظت مصرف کنندگان را پوشش می‌دهد.

ITU همچنین وظیفه ترویج همکاری بین المللی در زمینه مخابرات و ارتباطات را دارد و برای ایجاد هماهنگی در استفاده از منابع محدودی مانند فرکانس‌ها و مدیریت طیف فرکانسی تلاش می‌کند. اعضای ITU شامل دولت‌ها، سازمان‌های مخابراتی ملی، شرکت‌های تجاری و سایر سازمان‌ها و اشخاص مرتبط با صنعت مخابراتی هستند. با توجه به اهمیت ارتباطات جهانی و اطلاعات در دنیای امروز، نقش ITU به عنوان یک سازمان بین المللی در توسعه و پیشبرد فناوری‌های مخابراتی و ارتباطاتی بسیار حائز اهمیت است.

تاریخچه اتحادیه بین المللی مخابرات

تاریخچه ITU به سال ۱۸۶۵ بازمی‌گردد، زمانی که اتحادیه تلگرافی جهانی (International Telegraph Union) به منظور هماهنگی استانداردها و قوانین بین‌المللی در زمینه تلگراف تشکیل شد. پس از آن، در سال ۱۹۳۲، نام سازمان به “اتحادیه مخابرات بین‌المللی” (International Telecommunication Union) تغییر کرد و نهایتا به ITU کاهش یافت. اتحادیه بین المللی مخابرات متشکل از ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۴/۲۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی