تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای محاسبات، کارایی و سادگی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیروکلاینت به عنوان یک راهکار مناسب برای رفع این نیازها ظاهر شده است. زیروکلاینت‌ها دستگاه‌های محاسباتی ساده ای هستند که به سرور و حداقل قطعات سخت افزاری و نرم افزاری متکی هستند. مدل ‌های زیروکلاینت بر اساس پروتکل‌هایی که ساپورت می‌کنند دسته بندی می‌شوند. این مقاله انواع زیروکلاینت‌ها را بررسی می‌کند و ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای منحصر به فرد آن‌ها را نشان می‌دهد.

نگاهی به مدل های زیروکلاینت

زیروکلاینت سخت افزاری

زیروکلاینت‌های مبتنی بر سخت افزار، دستگاه‌های سبک و کوچکی هستند که برای ارائه تجربه محاسباتی ساده طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها معمولا از یک نمایشگر، یک رابط شبکه و حداقل قابلیت‌های پردازشی تشکیل شده‌اند. آن‌ها برای انجام بیشتر وظایف محاسباتی از جمله پردازش، ذخیره سازی و اجرای نرم افزار به سرور متکی هستند. این مدل زیروکلاینت‌ها چندین مزیت مانند مصرف انرژی کمتر، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش امنیت را به دلیل متمرکز بودن داده‌ها و برنامه‌ها ارائه می‌دهند.

زیروکلاینت‌های مبتنی بر نرم افزار

زیروکلاینت‌های مبتنی بر نرم ‌افزار که به عنوان زیرکلاینت‌های VDI شناخته می‌شوند، از دستگاه‌های سخت‌افزاری موجود استفاده می‌کنند تا به عنوان زیروکلاینت عمل کنند. این دستگاه‌ها با نصب نرم افزارهای تخصصی به زیروکلاینت تبدیل می‌شوند و با اتصال به سرور راه دور یا ماشین مجازی کار می‌کنند. زیروکلاینت‌های VDI با صرفه جویی در هزینه‌های سخت افزاری موجود انعطاف پذیری قابل توجهی را ارائه می‌دهند و از سیستم عامل‌های متعدد پشتیبانی می‌کنند.

زیروکلاینت‌های PCoIP

زیروکلاینت‌های PCoIP از پروتکلی به نام PCoIP که توسط ترادیچی توسعه یافته است، استفاده می‌کنند تا یک تجربه‌ دسکتاپ باکیفیت و ایمن را ارائه دهند. این زیروکلاینت‌ها به جای داده‌ها، بسته‌های فشرده و رمزگذاری شده را منتقل می‌کنند که منجر به استفاده کارآمد از پهنای باند و افزایش امنیت می‌شود. زیروکلاینت‌های PCoIP برنامه‌های گرافیکی مانند CAD/CAM، ویرایش ویدیو، و ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۴/۲۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی