تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

آیا بهترین دیتاسنترهای ایران را می‌شناسید؟ همانطور که در مقاله‌های پیشین توضیح داده‌ایم، دیتاسنترها محلی برای نگهداری دیتا یا اطلاعات هستند. این اطلاعات می‌توانند دیتای وبسایت در بستر اینترنت و یا اطلاعات امور داخلی و خارجی یک کمپانی بزرگ باشند. به دلیل حجم بالای اطلاعات موجود در سازمان‌ها، مدیران شرکت‌های بزرگ ناچار به تاسیس دیتاسنتر شدند! همانطور که تمام کشورهای پیشرفته دیتاسنترهای دولتی و خصوصی زیادی دارند، ایران هم دیتاسنترهای بسیاری را در خود جای داده است. با توجه به روند رو به رشد استفاده مردم ایران از اینترنت، افزایش تعداد وبسایت‌های ایرانی و استقبال گسترده از آن‌ها نیاز است که در داخل ایران هم دیتاسنترهای خصوصی و دولتی راه اندازی شوند. بیشتر دیتاسنترهای ایران در پایتخت این کشور یعنی تهران قرار گرفته‌اند تا از آنجا به کل کشور خدمت رسانی انجام دهند.

بهترین دیتاسنترهای ایران چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین مراکز داده معمولا چندین ویژگی کلیدی دارند که آن‌ها را بسیار کارآمد، قابل اعتماد و ایمن می‌کند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های اصلی دیتاسنتر اشاره می‌کنیم:

کارایی

بهترین مراکز داده سیستم‌ها و قطعاتی دارند که عملکرد بی وقفه را تضمین می‌کنند. در این دیتاسنترها منابع انرژی، تجهیزات شبکه، سیستم‌های خنک کننده و دستگاه‌های ذخیره سازی وجود دارند. افزایش کارایی خطرات ناشی از خرابی تجهیزات و یا تعمیر و نگهداری آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

مقیاس پذیری

بهترین دیتاسنترهای ایران با در نظر گرفتن مقیاس پذیری طراحی شده‌اند. آن‌ها به راحتی نیازهای مختلف ذخیره سازی و پردازش داده‌ها را برآورده می‌کنند. این نیازها شامل طراحی‌های مدولار، زیرساخت‌های انرژی و قابلیت‌های توسعه می‌باشند.

قابلیت اطمینان و دسترسی

بهترین دیتاسنترهای ایران قابلیت اطمینان و در دسترسی را در اولویت قرار می‌دهند. این مراکز از سیستم‌های پشتیبانی قوی مانند واحدهای منبع تغذیه (UPS)  و ژنراتورها استفاده می‌کنند تا از عملکرد مناسب هنگام قطع برق اطمینان حاصل شود. 

امنیت

مراکز داده اطلاعات حساس و ارزشمند را ذخیره و مدیریت می‌کنند، بنابراین امنیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. بهترین دیتاسنترهای ایران اقدامات امنیتی بسیاری از جمله امنیت فیزیکی (کنترل دسترسی، سیستم‌های نظارتی و احراز هویت بیومتریک)، سیستم اطفاء حریق، سیستم تشخیص نفوذ و رمزگذاری داده‌ها را انجام می‌دهند.

بهره وری انرژی

مراکز داده متعهد به بهره وری انرژی جهت کاهش اثرات زیست محیطی و  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۳/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی