تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

پلتفرم مجازی سازی شبکه VMware NSX به شبکه‌های مجازی امن اجازه می‌دهد تا در امتداد شبکه فیزیکی فعلی و زیرساخت سرور مجازی ایجاد شوند. این پلتفرم با استفاده از SDN شبکه‌های مجازی را بدون توجه به سخت‌افزار زیرساختی شما به‌صورت برنامه‌نویسی تعریف می‌کند. هنگامی که می‌خواهید ظرفیت بیشتری به شبکه خود اضافه کنید، می‌توانید به جای خرید تجهیزات بیشتر، شبکه مجازی دیگری را تنظیم نمایید یا شبکه موجود را مجددا پیکربندی کنید. بنابراین، NSX در صرفه جویی در هزینه های سخت افزاری به سازمان‌ها کمک می‌کند. اتوماسیون داخلی، امنیت قوی و قابلیت‌های مدیریت از راه دور از دیگر مزایای آن هستند. اگر به مجازی‌سازی شبکه با VMware فکر می‌کنید و مطمئن نیستید که آیا NSX برای شما و تیمتان مناسب است یا خیر به خواندن این مقاله ادامه دهید.

VMware NSX چیست و چه اهدافی دارد؟

راه‌اندازی شبکه‌های سنتی پیچیده و مدیریت آن‌ها بسیار دشوار است، به‌ویژه زمانی که رشد می‌کنند و خیلی بزرگ می‌شوند. SDN آمد تا این کار را آسان کند. SDN زیرساخت‌ شبکه را جدا می‌کند تا به عنوان شبکه‌های مجازی به کار خود ادامه دهند. SDN  پلتفرم VMware NSX را پیاده سازی می‌کند که محصول امنیتی شبکه از Nicira است که VMware در سال 2012 آن را خریداری کرد. NSX می‌تواند کل شبکه‌های فیزیکی را از ساده تا پیچیده، به عنوان نرم افزار بازتولید کند. NSX شبکه‌های مجازی را در یک معماری پیاده‌سازی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در هر محیطی، از سرورها و مراکز داده سنتی گرفته تا ابرهای عمومی و خصوصی راه اندازی شوند.

همچنین این تکنولوژی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از هر نقطه در شبکه، حتی در ماشین‌های مجازی (VM) و کانتینرها کار کنند. همچنین دارای قابلیت‌های مجازی سازی شبکه (NFV) است و به این ترتیب شامل توابع اصلی شبکه مانند سوئیچینگ و مسیریابی می‌باشد. NSX به شبکه‌ها اجازه می‌دهد تا با نیازهای شما سازگار شوند. خودکارسازی این فرآیند باعث می‌شود تا شبکه شما در مواقع لزوم گسترش یابد و ظرفیت آن را به طور موقت یا دوره‌ای افزایش می‌دهد.

خوشبختانه، NSX شبکه‌های مجازی و برنامه‌های موجود در آن‌ها را به بخش‌های مستقل تقسیم می‌کند. یعنی وقتی بخشی از شبکه مورد حمله قرار می‌گیرد، این تهدید تنها به آن بخش محدود می‌شود. پس با یافتن راه حل متناسب با آن بخش می‌توان با این تهدیدات مقابله کرد. VMware NSX دارای قابلیت‌ تشخیص و پیشگیری از نفوذ (IDS/IPS) است که به آن اجازه می‌دهد تا با تهدیدات امنیتی مقابله کنند. این سیستم همچنین دارای یک فایروال نسل بعدی با سیستم نام دامنه (DNS) و Uniform Resource Locator (URL) است که از از دست رفتن داده‌ها در برابر تهدیدات خارجی جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های امنیتی در VMware NSX در نرم‌افزار تعریف می‌شود، مشابه نحوه تعریف آنها در شبکه.

ویژگی‌ها و مزایای اصلی VMware NSX چیست؟

اتوماسیون شبکه: راه اندازی و پیکربندی زیرساخت شبکه به صورت خودکار از طریق کد انجام می‌شود. زیرساخت با  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۲/۲۴
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی