تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

اگرچه فناوری بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد، اما تکنولوژی‌های مدرنی به وجود آمده‌اند که درک آن‌ها چندان آسان نیست. در هر خانه‌ای دستگاه‌های زیادی با دوشاخه‌ها، شارژرها و آداپتورهای مختلف وجود دارند که یک کشوی جداگانه را به خود اختصاص می‌دهند. مدتی است که بسیاری از این سیم‌ها و کابل‌ها در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما آیا با نام آن‌ها و آنچه که انجام می‌دهند آشنا هستیم؟ «آداپتور» یکی از این نام‌هاست.

یکی از اجزایی که برای عملکرد تین کلاینت بسیار حیاتی است، همین منبع تغذیه یا آداپتور می‌باشد. بدون این قطعه، مینی کامپیوتر فقط یک جعبه فلزی بی فایده خواهد بود. آداپتور تین کلاینت معمولا در جعبه این دستگاه قرار دارد و در پشت سیستم قابل مشاهده است. واحد منبع تغذیه که به عنوان PSU شناخته می‌شود، خط جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) مورد نیاز دستگاه تبدیل می‌کند. گاهی اوقات به آداپتورها شارژر نیز می‌گویند که کاملا اشتباه است و شارژر عملکرد متفاوتی نسبت به آداپتور دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آداپتور تین کلاینت و نحوه استفاده از آن ادامه مطلب را بخوانید.

هدف آداپتور چیست؟

آداپتور یک باتری خارجی برای تین کلاینت محسوب می‌شود و ولتاژ AC را به ولتاژ DC تبدیل می‌کند. کامپیوتر از ولتاژهای DC مختلفی استفاده می‌کند که یکی توسط آداپتور و دیگری توسط مدارهای داخلی در خود کامپیوتر ارائه می‌شود. ترکیب این ولتاژها آنچه که کامپیوتر نیاز دارد را به آن می‌دهد. به بیانی دیگر، آداپتور تین کلاینت به عنوان باتری عمل می‌کند و انرژی و ولت خاصی را به دستگاهی که به آن وصل شده است، ارائه می‌دهد.

آیا شارژر و آداپتور برق یکی هستند؟

خیر. این دو یکسان نیستند. شارژر باتری داخلی برای دستگاه است و ولت یا وات را به دستگاه می‌رساند تا از آن تغذیه کند. این در حالی است که آداپتور یک باتری خارجی برای دستگاه محسوب می‌شود. به عنوان مثال، اگر باتری را از گوشی خارج کنید، موبایل دیگر روشن نمی‌شود زیرا شارژر برق باتری را تامین می‌کند و گوشی هم از باتری استفاده می‌کند. اما اگر باتری رایانه را خارج کنید، سیستم همچنان روشن می‌شود. به این دلیل که آداپتور در اینجا به عنوان باتری کامپیوتر عمل می‌کند و می‌تواند از باتری خارجی استفاده کند. به بیانی دیگر، شارژر وسیله‌ای برای انتقال برق از مکانی به مکان دیگر است و آداپتور یک باتری خارجی محسوب می‌شود.

چرا انتخاب آداپتور تین کلاینت مهم است؟

منبع تغذیه یا آداپتور یکی از فاکتورهایی است که اغلب در خرید مینی کامپیوتر به آن توجهی نمی‌شود و این یک اشتباه بزرگ است. چرا که آداپتور دو عملکرد مهم انجام می‌دهد: آداپتور برق مورد نیاز قطعات مختلف سیستم را فراهم می‌کند و آن را خنک نگه می‌دارد. افرادی که از خرابی ویندوز شکایت دارند اغلب مایکروسافت را مقصر می‌دانند، اما حقیقت این است که بسیاری از این خرابی‌ها به دلیل کیفیت پایین یا فشار بیش از حد منبع تغذیه ایجاد می‌شوند.

اگر سیستمی مطمئن می‌خواهید باید از یک آداپتور باکیفیت استفاده کنید. در واقع، منبع تغذیه با کیفیت باعث می‌شود مادربردها، پردازنده‌ها و حتی حافظه‌ها عملکرد خوبی ارائه دهند و نسبتا پایدار باشند، در حالی که استفاده از منبع تغذیه ارزان باعث می‌شود  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۲/۲۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی