تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

طراحی یک محیط‌ کار خوب تا حدودی به دستگاه‌هایی بستگی دارد که مدیریت آن‌ها آسان‌تر است و به بودجه کمتری نیاز دارند. توسعه مرکز داده در دنیای امروز به تیم‌های فناوری اطلاعات کمک کرده است تا با کمترین امکانات، بیشترین بهره وری را داشته باشند. کیس‌های پرمصرف بزرگ دیگر چه فایده‌ای دارند؟ چرا وقت خود را برای تعمیر، نگهداری و مدیریت آن‌ها تلف کنیم؟ چرا باید دردسر نگهداری آن‌ها را تحمل کنید، در حالی که یک دستگاه کوچک نیز همان کار را برای شما انجام می‌دهد؟ همانطور که IT گسترش یافت و مراکز داده قدرتمندتر شدند، دستگاه‌های متنوع مانند تین کلاینت و زیروکلاینت به بازار عرضه می‌شوند. برای درک قدرت این دستگاه‌های جدید آموزش راه اندازی زیروکلاینت اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. در حقیقت، مجازی‌سازی و دستگاه‌های محاسباتی به برنامه‌ها اجازه می‌دهند تا عملکرد بهتری را ارائه دهند.

نحوه نصب زیروکلاینت‌ در محیط‌های مختلف یکسان است و از چند مرحله اصلی تشکیل می‌شود. اتصال دستگاه به شبکه، اتصال مانیتور و موس، نصب نرم افزار مدیریتی، ساخت اکانت و اتصال آن به سرور از مراحل اصلی نصب این دستگاه می‌باشند. زیروکلاینت‌ها به هاب یا سوئیچ شبکه متصل می‌شوند و از این لحاظ هیچ تفاوتی با کامپیوتر معمولی ندارند. هر کامپیوتری که بتوان روی آن سیستم عامل خاصی را اجرا کرد، برای زیروکلاینت یک سرور محسوب می‌شود. در این مقاله با آموزش راه اندازی زیروکلاینت و مزایای بی نظیر آن آشنا می‌شوید.

زیروکلاینت؛ دستگاهی کوچک و سریع

سازمان‌ها در طراحی یک محیط‌ کاری کارآمد باید از دستگاه‌هایی استفاده کنند که مدیریت آن‌ها آسان‌ و راه اندازی‌شان بسیار سریع‌ ‌باشد. معرفی زیروکلاینت مسیر را برای محاسبات آسان هموار کرده است. با ادامه گسترش زیرساخت‎ فناوری اطلاعات، برنامه‌های مجازی، دسکتاپ‌ها و مرکز داده بسیار بهره وری بیشتری ارائه می‌دهند و در نتیجه دستگاه‌های زیروکلاینت تکامل یافتند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد نحوه نصب این دستگاه است و اینجاست که آموزش راه اندازی زیروکلاینت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مدیریت داده‌ها و امنیت

دستگاه زیروکلاینت به دلیل داشتن یک شبکه سریع‌ و مکانیسم‌های تحویل داده به قطعات متحرک نیاز ندارد. تمام داده‌ها در زیروکلاینت به صورت مرکزی مدیریت و کنترل می‌شوند. این بدان معناست که اگر دستگاه به هر دلیلی خراب شود، خیالتان راحت است که اطلاعات موجود در آن همیشه امن خواهند بود. علاوه بر این، کنسول‌های مدیریتی محیط زیروکلاینت را به طور کامل کنترل می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم زیروکلاینت، امنیت آن‌ است. داده‌ها همیشه در سرور مرکزی نگهداری می‌شوند و در صورت سرقت دستگاه، هیچ اطلاعاتی از آن خارج نمی‌شود. از طرفی دیگر، مدیر IT می‌تواند نحوه تحویل و دسترسی به داده‌ها را کنترل کند. مشاهده و بررسی این اطلاعات باعث می‌شود تا سیاست‌های پیشگیری از سرقت داده‌ها بهتر تنظیم شوند و چشم انداز خوبی در این زمینه ایجاد شود.

آموزش راه اندازی زیروکلاینت؛ یک جایگزین خوب!

جایگزین کردن یک قطعه سخت افزاری، نصب مجدد نرم افزار یا عیب یابی مشکل بیش از آنچه که فکر کنید به زمان و هزینه بسیاری نیاز دارد. برخلاف چیزی که تصور می‌شود، زیروکلاینت یک دستگاه کوچک و ضعیف نیست. یکی از قابلیت‌های بارز این دستگاه این است که تصاویر HD را بدون تاخیر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۱/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی