تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

کش یک ذخیره سازی موقت برای داده‌های وب سایت است که برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می‌شود.کش مرورگر شامل Temporary Internet Files می‌شود و به معنی فایل‌های موقت اینترنتی است. که در افزایش سرعت لود برای دسترسی به سایت‌ها نقش بزرگی را ایفا می‌کند. در واقع کش مروگر شامل فایل‌هایی می‌باشد که در صفحات مختلف یک سایت تکرار شده و حالا برای مرور سایر صفحات براساس الگوریتمی که مرورگرها دارند این فایل‌های شناسایی شده به جای لود مستقیم از سرور، فایلی را که قبلا به صورت موقت در کامپیوتر ذخیره شده را نشان می‌دهند.

پس در این صورت به جای اینکه مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم تا فایل‌های یک صفحه لود شود. زمان بسیار کوتاه‌تر شده و فایل‌های تکراری و کش شده‌ای که در حافظه موقت کامپیوتر قرار دارد به کاربر نمایش داده می‌شود و همین موضوع سبب شده که صفحه سایت مورد نظر در مدت زمان کوتاهی لود شود. در این مقاله نحوه پاک کردن کش مرورگر را آموزش داده‌ایم.

کش مرورگر چیست؟

کش مرورگر پایگاه داده‌ای از فایل‌هایی است که برای ذخیره منابع دانلود شده از وب سایت‌ها استفاده می‌شود. منابع رایج در کش مرورگر شامل: تصاویر، محتوای متنی، HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. کش به طور کلی، نرم ‌افزار یا سخت ‌افزاری است که به ‌طور موقت داده‌ها را جمع‌ آوری و ذخیره می‌کند تا کاربر بتواند به سرعت به آن داده‌ها در آینده دسترسی پیدا کند. حافظه پنهان نقش مهمی در عملکرد مرورگر دارد زیرا با ذخیره کردن محتوای وب، سرعت بارگذاری صفحات را بالاتر میبرد. انواع مختلفی از کش وجود دارد. مانند کش مرورگر، حافظه پنهان Distributed server برای سیستم‌های با حجم بالا، حافظه پنهان برنامه برای ورود به HTML وب سایت، ذخیره داده برای سیستم‌های مدیریت محتوا، کش پراکسی و بسیاری از انواع دیگر.

خالی کردن کش گوگل کروم

ابتدا رویه آیکون سه نقطه برای باز کردن  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۰۹/۳۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی