تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

دیر یا زود، کسب و کار کوچک شما به فضای بیشتری برای ذخیره کردن داده‌ها نیاز پیدا می‌کند. عنصر حیاتی سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ، داده‌ها و اطلاعات آن‌ها در قالب ایمیل، اسناد و فایل‌های صوتی و تصویری است و برنامه‌های خاصی که در سازمان‌ها استفاده می‌شوند، به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز دارند. از طرفی دیگر، اتفاقات روز دنیا معمولا به نیاز ما برای ذخیره سازی دامن می‌زنند:

مقررات دولتی کسب و کارها را ملزم به نگهداری و بکاپ گیری از انواع داده‌ها می‌کند. همچنین، با افزایش ویروس‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای جاسوسی، نیاز به ذخیره سازی اطلاعات بیش از پیش شده است. نیاز روزافزون به ذخیره فایل‌های حجیم مانند ویدئو و به اشتراک گذاری آن‌ها با کاربران دیگر، تقاضا برای راهکارهای پیشرفته ذخیره‌سازی را بیشتر می‌کند.

ذخیره اطلاعات و مدیریت این ذخیره سازی شرط اصلی برای موفقیت شرکت‌هاست. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی به عنوان بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات ارزشمند ما وجود دارد. با این اوصاف، چگونه بهترین راهکار را انتخاب می‌کنید؟ برای تصمیم گیری ابتدا باید نیازهای ذخیره سازی خود را از نظر ظرفیت و مکان فیزیکی در نظر بگیرید. سپس گزینه‌های ذخیره سازی را براساس بودجه خود لیست کنید. در نهایت باید برای پیاده سازی راهکارهای ذخیره سازی خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. در این مقاله بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات را به شما معرفی می‌کنیم.

نیازهای ذخیره سازی شما چیست؟
کسب‌ و کارهای کوچک ابتدا باید نیازهای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای برنامه‌ها، داده‌ها، و نحوه دسترسی به آن‌ها را ارزیابی کنند. این سوالات در شروع کار به شما کمک می‌کنند:

کدام برنامه‌ها بیشترین حجم فایل را تولید می‌کند؟
کدام برنامه‌ها روی کدام سرورها اجرا می‌شوند؟
با چه سرعتی می‌توانید به داده‌ها دسترسی داشته باشید؟
زمانی که پاسخ خوبی برای این سوالات داشته باشید، به ایده بهتری در مورد نیازهای ذخیره سازی خود خواهید رسید. در این مقاله با یکی از پرکاربرد ترین روش‌های ذخیره سازی، یعنی مجازی سازی استوریج آشنا می‌شوید. در پایان این مقاله می‌دانید که چرا از این فناوری استفاده می‌شود و نحوه مدیریت استوریج مجازی به چه شکل خواهد بود.

بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات
در گذشته، اسناد مهم در پرونده‌ها و پوشه‌های کاغذی و در یک محل امن نگهداری می‌شدند؛ مثلا در یک کمد بایگانی. در حال حاضر بیشتر فایل‌ها به صورت دیجیتالی در رایانه ذخیره می‌شوند، اما استوریج کامپیوتر هم محدودیت‌هایی دارد و اگر کامپیوتر خراب شود چه؟ چگونه می‌توانیم فایل‌ها را ذخیره کنیم و خیالمان از این ذخیره سازی راحت باشد؟ ذخیره سازی مجازی یک پاسخ و راه حل بسیار رایج است. مفهوم کلی این نوع مجازی سازی می‌تواند کمی گیج کننده باشد؛ فایل‌ها دقیقا کجا هستند و چگونه به آن مکان منتقل می‌شوند؟

چرا مجازی سازی استوریج بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات است؟
استوریج مجازی به عنوان راهی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی برای مشاغل مختلف آغاز شد. فرض کنید یک شرکت سه کارمند دارد و هرکدام از کامپیوترهای خود استفاده می‌کنند. هر یک از این کامپیوترها مقدار محدودی فضا برای ذخیره سازی اطلاعات دارند. اگر یکی از آن‌ها از مقدار فضای ذخیره سازی بیشتری استفاده کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ممکن است کار یک کارمند با برنامه‌های سنگین باشد و تقریبا از تمام فضای ذخیره سازی کامپیوتر خود استفاده کند. در آن سو، کارمند دیگر از فضای ذخیره‌سازی هیچ استفاده‌ای نمی‌کند و بنابراین فضای ذخیره‌سازی رایانه‌ او اساسا هدر می‌رود. در این صورت کارمند اول باید به فضای ذخیره سازی کارمند دوم دسترسی داشته باشد. اینطور نیست؟

به اشتراک گذاری تمام ظرفیت استوریج برای هر کاربر همان چیزی است که بهترین راهکار ذخیره سازی ارائه می‌دهد: دسترسی نامحدود به استوریج.

پیاده سازی مجازی سازی استوریج در زیرساخت IT
اگر مجازی سازی در محیط IT پیاده سازی شود، مدیریت ذخیره سازی سازمان شما را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که همه چیز به درستی ذخیره و مدیریت می‌شوند، سرعت انجام کار چندین برابر خواهد شد. با این نوع مجازی‌سازی می‌توان از فضای استوریج استفاده بهینه‌تری داشت؛ چرا که ذخیره اطلاعات در یک مکان خاص می‌تواند منجر به از دست رفتن یا سرقت داده‌ها شود. بنابراین، تقسیم مناسب فضای استوریج بهترین ویژگی مجازی سازی استوریج است. این مجازی سازی در محاسبات ابری بسیار انعطاف پذیرتر عمل می‌کند.

موارد استفاده از مجازی سازی استوریج
مجازی سازی کارایی استوریج را افزایش می‌دهد. در ادامه برخی از بهترین موارد استفاده از استوریج مجازی آورده شده است:

مجازی سازی استوریج در کلود
مدیریت محیط ابری هیبرید به طور همزمان بسیار دشوار است. با این حال، با استفاده از استوریج مجازی امکان مدیریت و بکاپ گیری از داده‌ها را فراهم می‌کند.

مجازی سازی برای استوریج SAN
مجازی‌سازی SAN به شما امکان می‌دهد از عملکردهای پیشرفته، فضای ذخیره‌سازی سطحی و مدیریت آسان زیرساخت استوریج لذت ببرید. SAN مجازی با پشتیبانی از حجم کار در نقیاس گسترده، به افزایش کارایی سازمان‌ها کمک می‌کند. این سیستم یک استوریج مجازی مقرون به صرفه را به سازمان‌ها متناسب با اندازه و کلاس سازمانی آن‌ها ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات
در این بخش برخی از مزایای مجازی سازی استوریج را مورد بحث قرار دهیم:

بازیابی و آپلود آسان اطلاعات: در استوریج مجازی، بازیابی داده‌ها با بیشترین سرعت انجام می‌شود. دسترسی به یک فایل در این فضای مجازی به آسانی دسترسی به فایل‌ها در کامپیوتر است.
مدیریت بهتر: اطلاعات ارزشمند سازمان خود را می‌توانید بر اساس میزان استفاده ذخیره کنید، به عنوان مثال، داده‌هایی که اغلب استفاده می‌شوند را می‌توان در یک سیستم استوریج با کارایی بالا ذخیره کرد و داده‌هایی را که زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در استوریج کمی کندتر قرار داد. در این شرایط کاربر هیچ مشکلی برای ذخیره دیتاهای مهم خود نخواهد داشت.
امنیت: با استفاده بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات، داده‌ها در مکان‌های مختلف و با حداکثر امنیت ذخیره می‌شوند. اگر مشکلی رخ دهد، می‌توان داده‌ها را از مکان دیگری بازیابی کرد و این مشکل هرگز روی روند کسب و کار شما تاثیری نخواهد داشت.
استفاده بیشتر از فضای دیسک: در حالی که استفاده از دیسک با روش‌های ذخیره سازی دیگر معمولا بین 30 تا 70 درصد است. با فناوری استوریج مجازی استفاده از دیسک به 70 تا 90 درصد می‌رسد.
انعطاف‌پذیری بیشتر: مجازی‌سازی استوریج سطح‌های مختلفی از پلتفرم‌های ذخیره سازی را در خود جای می‌دهد و انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت منابع استوریج فراهم می‌کند.
محیط IT ساده‌تر: مجازی سازی استوریج میزان سخت افزار مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها را کاهش می‌دهد، که همین امر کنترل دیتاسنتر را بسیار آسان خواهد کرد.
تفاوت مجازی سازی سرور و مجازی سازی استوریج چیست؟
گزینه‌های زیادی از فناوری مجازی‌سازی برای سازمان‌ها وجود دارد و کسب و کارهای مختلف براساس نیاز خود باید بهترین گزینه را انتخاب ‌کنند. در واقع، نیاز سازمان شما تعیین می‌کند که کدام راهکار مجازی سازی بهترین گزینه برای سازمان‌ها خواهد بود. با این حال، مجازی سازی چیزهای بیشتری برای گفتن دارد. با سرور مجازی مشکلات بسیار کارآمدتر حل می‌شوند و همه این‌ها بخاطر این است که سیستم عامل از سخت افزار جدا می‌شود. در این صورت، اگر یک سرور از کار بیفتد، می‌توان سرور دیگری را برای میزبانی فراخوانی کرد.

مجازی‌سازی سرور همچنین سخت‌افزار را بر اساس تقاضا تنظیم می‌کند و در نتیجه انعطاف‌پذیری بیشتری در سیستم ایجاد می‌شود. با کاهش حجم کار، سرورها را می‌توان متوقف کرد و برعکس؛ با افزایش تسک، همان سرورها را می‌توان دوباره راه اندازی کرد. بنابراین، سازمان با خرید سرورهای کم و بهینه می‌تواند در هزینه‌های برق، خنک‌کننده و سخت‌افزار که بیشتر اوقات بدون استفاده می‌مانند، صرفه‌جویی کند.

مجازی‌سازی استوریج به دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر کمک می‌کند؛ به خصوص زمانی که همراه با مجازی‌سازی سرور استفاده شود. وقتی استوریج مجازی‌ ‌شود، فضای ذخیره سازی را می‌توان از چندین منبع مدیریت کرد و به عنوان یک مخزن واحد از آن استفاده کرد. علاوه بر این، بسیاری از سرورها می‌توانند به داده‌های ذخیره شده در SAN دسترسی داشته باشند و این امر، استفاده از SAN را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

نتیجه گیری
داده‌ها با ارزش‌ترین دارایی‌ سازمان شماست. نه تنها سازمان‌ها موظف به رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها هستند، بلکه استفاده صحیح از بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات از کسب و کار شما محافظت می‌کند و در عین حال به مشتریان اطمینان می‌دهد که حریم خصوصی آن‌ها در اولویت قرار دارد. با این حال انتخاب بهترین راهکار ذخیره سازی اطلاعات می‌تواند برای کسب‌وکار شما چالش برانگیز باشد.

مجازی سازی استوریج در حال حاضر یک تکنیک رایج در میان کاربران است، زیرا مزایای بی شماری را بسته به نحوه استفاده از آن ارائه می‌دهد. به کمک استوریج مجازی در رایانش ابری، تمام درایوها در یک منبع مرکزی ترکیب می‌شوند و اطلاعات در همین مکان ذخیره می‌شود. این مجازی سازی انعطاف پذیری قابل توجهی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی