تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

جوامع در تمامی دنیا به سمت تکنولوژی و صنعتی شدن پیش میروند. بنابراین برای زندگی کردن در این نوع جامه لازم است تا خود را با شرایط موجود تطبیق دهیم. که در این راه دانش فراوان و به روز بودن اطلاعت امری ضروری محسوب می‌شود. در عصر حاضر دانشگاه ها و موسسات آموزشی تنها مراکزی هستند که به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد مشغول می باشند. اما برای پیشرفت و صنعتی شدن لازم است تا تمامی قشرهای جامع توانایی دسترسی به آموزش را داشته باشند بنابراین نقش آموزش از راه دور و نیاز به استفاده از آن در اینجا پررنگ می‌شود. این سبک از آموزش به دلیل پیشرفت فوق العاده سریع رایانه ها و شبکه های ارتباطی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات آموزشی باشد.

چه عواملی سبب روی آوردن افراد به آموزش از راه دور شده است؟

این سبک از آموزش توانسه بسیاری از معضلات ممکن را از سر راه بردارد. و دیگر افراد به دلیل نبود شرایط ممکن برای حضور در کلاس درس از آموزش به دور نمانند.

ظرفیت محدود جذب دانشجو توسط دانشگاه های حضوری

هزینه های بسیار زیاد

محدودیت زمان

عدم انعطاف در ساعات آموزش و یادگیری

کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق محروم

تحول بنیادین در عوامل مؤثر بر زمینه های اقتصادی فعالیت موسسات آموزش از راه دور  

موسسات آموزش از راه دور برای بقاء خود در صحنه‌ی رقابت های موجود در سطح بین المللی لازم است تا به منطقی سازی فعالیت‌های خود از راه ارتقاء سطح کارایی و استفاده از ابزارها و نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین با فناوری های جدید و امکانات پیشرفته بپردازند. تا بازده ای با کارایی بالا داشته باشند. به بیان دیگر این موسسات باید همزمان با پایین نگه داشتن سطح هزینه های خود بر کیفیت آمورش ها بیافزایند. تا بتوانند به بقای خود در صحنه ملی و بین المللی ادامه دهند. در همین راستا شرکت دانش بنیان رها با در نظر گرفتن شرایط مختلف و نیازسنجی افراد و سازمان ها سامانه رها کلاس خود را برای ارائه این سبک از آموزش در اختیار سازمان ها و موسسات قرار می‌دهد. تا تمامی امکانات لازم را در یک سامانه با بالاترین سطح کیفیت در اختیار داشته باشید.

دیدگاه روانشناسی در باب یادگیری

روانشناسی رفتاری، یادگیری را تغییر رفتار بیرونی در اثر انواع شرطی سازی تعریف می‌کند. و در این راستا بر عوامل محیطی تاکید دارد. آن ها معتقد هستند که یادگیری حاصل تلاش فرد برای ساختن معنا در ذهن است و به همین خاطر می‌توان از روش های گوناگونی برای آموزش استفاده نمود. نقش استاد در آموزش از راه دور صرفا یک نقش کمک کننده، تسهیل کننده و راهنما است. یادگیری در این رویکرد مشتمل بر کسب دانش و تغییر در ساختار ذهنی فرد است. این رویکرد عادت ها را برهم زده و ساختارها را تغییر می‌دهد.

ادغام تکنولوژی با آموزش

ادغام تکنولوژی های جدید با آموزش و یادگیری امری بسیار مهم است که باید براساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده تحقق یابد. برای نمونه می توان به طرح جامع راهبردی کالج شهر سانفرانسیسکو اشاره کرد. تدوین این طرح با تشکیل یک کمیته اصلی طرح مادر و هفت کمیته فرعی تهیه راهبردهای عملی صورت گرفته است. هفت کمیته فرعی این طرح از اعضای هیئت علمی، کارکنان ویژه دانشگاه و نمایندگان دانشجویان تشکیل شده است. این کمیته‌های فرعی در هفت حوزه به تهیه راهبردها و برنامه های اجرایی پرداختند. پس مهم ترین عمل برای تحول برنامه ریزی و در نظر گرفتن جوانب مختلف طرح است.

سازمان ها برای استفاده از تکنولوژی آموزش از راه دور باید به چه عواملی توجه نمایند؟

بهینه سازی دائمی برنامه ها

ایجاد محیط کاری امن با کیفیت بالا

کاربری آسان سامانه

برخورداری از پشتیبانی فنی و اجرایی

توسعه منابع زیرساخت

ایجاد ارتباط با کیفیت و پایدار

تلفیق برنامه ها و بودجه

در مرحله دوم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شروع به ارائه دروس می‌کنند. و یکی از مهمترین مسائلی که در طراحی و ارائه این دروس و آموزش از راه دور باید مورد توجه قرار گیرد مسئله معیارها و استانداردهاست. این مرحله نیازمند ایجاد هماهنگی و انجام برنامه ریزی های دقیق می‌باشد.

تشکیل دانشگاه‌های مجازی

در این سبک از آموزش از راه دور تمام دوره ها در تمام سطوح و مقاطع به صورت غیر حضوری و با استفاده از آخرین تکنولوژی های ارتباطی روز ارائه می‌گردد. این گونه دانشگاه ها میتوانند به طور مستقل از سایر دانشگاه ها تاسیس و اداره شوند و یا می‌تواند با مشارکت و همکاری چندین دانشگاه تاسیس و اداره شود. این یک پدیده جدید در آموزش عالی در سطح بین المللی است که با هدف جذب دانشجویان خارجی تحقق یافته است.

نتیجه‌گیری

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پی وقوع تحولات بنیادین و دگرگونی های اساسی در تمام حوزه های فعالیت هایشان با تصمیم ها و انتخاب هایی سرنوشت ساز روبرو شده‌اند. برای استفاده از آموزش از راه دور باید زیرساخت های زیر را در نظر بگیریم.

درک، فهم، جذب و هضم رویکردهای معرفت شناسی جدید

شناسایی و بکارگیری رویکردهای جدید روانشناسی یادگیری

آشنایی، آموزش کامل و بکارگیری تکنولوژی های ارتباطی جدید

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پس از تجزیه و تحلیل سه مقوله اساسی فوق باید به مراحل اجرایی و عملی پیاده کردن این طرح بپردازند. توجه نمایید که کسب علم و دانش بر پایه دریافت، پردازش، نگهداری، بازیابی و یادآوری اطلاعات امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی