تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

نمایشگر AMOLED مخفف (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) نوعی از نمایشگرهای OLED هستند که در آن‌ها از یک ماتریس فعال برای کنترل پیکسل‌ها استفاده می‌شود. این نوع نمایشگرها به دلیل کیفیت تصویر فوق‌العاده، مصرف انرژی پایین و انعطاف ‌پذیری، در حال حاضر در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مانند: گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند. در این مقاله بیشتر با مانیتور امولد آشنا می‌شوید.

نحوه عملکرد نمایشگر AMOLED چگونه است؟

نمایشگرهای امولد نوعی از نمایشگرهای OLED (دیودهای نورانی ارگانیک) هستند که از یک ماتریس فعال از دیودهای ارگانیک تاباننده نور استفاده می‌کنند. در نمایشگرهای AMOLED، از مواد آلی برای تولید نور استفاده می‌شود. این مواد آلی زمانی که جریان الکتریکی از آن‌ها عبور می‌کند، نور ساطع می‌کنند. برخلاف نمایشگرهای LCD که از نور پس‌زمینه برای روشن کردن کل صفحه نمایش استفاده می‌کنند، در نمایشگرهای AMOLED هر پیکسل به طور مستقل نور خود را تولید می‌کند. این امر باعث می‌شود که نمایشگرهای AMOLED کنتراست بسیار بهتری داشته باشند و بتوانند رنگ مشکی واقعی را نمایش دهند. برخلاف نمایشگرهای LCD سنتی که از نور پس زمینه استفاده می‌کنند، نمایشگرهای امولد نیازی به نور پس زمینه ندارند. در عوض، هر پیکسل نور خود را ساطع می‌کند.

به طور کلی، نمایشگرهای AMOLED نوعی از نمایشگر باکیفیت هستند که مزایای زیادی از جمله: سیاه‌های عمیق‌تر، نسبت کنتراست بالاتر، رنگ‌های روشن‌تر، مصرف انرژی کمتر، زوایای دید گسترده‌تر و فرم نازک‌تر را ارائه می‌دهند. با این حال، آن‌ها گران‌تر هستند و ممکن است دچار سوختگی تصویر شوند و دقت رنگشان به اندازه نمایشگرهای LCD دقیق نیست.

مزایای نمایشگرهای امولد

کیفیت تصویر برتر

نمایشگر AMOLED می‌توانند رنگ‌های سیاه عمیق‌تر، سفیدهای روشن‌تر و طیف رنگی گسترده‌تری را نسبت به نمایشگرهای LCD نمایش دهند. این امر به دلیل توانایی هر پیکسل در تولید نور خود است، در حالی که نمایشگرهای LCD برای روشن کردن صفحه نمایش به نور ادامه مطلب

  • ۰۳/۰۳/۰۷
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی