تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

اپل در سال‌های اخیر سرمایه‌ گذاری قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است و به دنبال توسعه چیپ‌ها و نرم ‌افزارهای اختصاصی خود در این حوزه است. این تلاش‌ها نشان‌ دهنده‌ی عزم این شرکت برای رقابت با دیگر غول‌های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت در این عرصه نوظهور و حیاتی است. در حال حاضر، هوش مصنوعی اپل در طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات این شرکت از جمله: سیری، ترجمه، عکاسی و تشخیص چهره، به کار گرفته می‌شود. با این حال، apple به دنبال استقلال بیشتر در این زمینه است و می‌خواهد اتکای خود به راه‌حل‌های هوش مصنوعی شخص ثالث را کاهش دهد.

هوش مصنوعی اپل در محصولات آن

تراشه‌های هوش مصنوعی: یکی از گام‌های کلیدی apple در این راستا، توسعه تراشه‌های اختصاصی هوش مصنوعی است. اولین تراشه این شرکت با نام “Neural Engine” در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. و از آن زمان در گوشی‌های آیفون و آی‌پد به کار گرفته شده است. APPLE در حال حاضر از نسل دوم این تراشه به نام “Neural Engine M1” در رایانه‌های مک خود استفاده می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر دیگری نیز است. که برای استفاده در مراکز داده و خودروهای خودران این شرکت طراحی شده‌اند. این تراشه‌ها به اپل در پردازش حجم عظیمی از داده‌ها که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی پیچیده مورد نیاز است، کمک می‌کنند.

نرم‌ افزار هوش مصنوعی: علاوه بر تراشه‌ها، apple در حال توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی اختصاصی خود نیز است. چارچوب “Core ML” این شرکت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی را برای دستگاه‌های apple ایجاد کنند. اپل همچنین در حال سرمایه‌گذاری در تحقیقات یادگیری عمیق و دیگر زمینه‌های هوش مصنوعی است.

محصولاتی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

دستیار صوتی سیری که می‌تواند برای انجام طیف گسترده‌ای از کارها، از جمله تنظیم آلارم، ارسال پیام کوتاه و برقراری تماس استفاده شود. برای بهبود کیفیت عکس‌ها با استفاده از تکنیک‌هایی مانند HDR و کاهش نویز استفاده می‌شود. هوش مصنوعی اپل در دوربین گوشی های این برند برای ویژگی‌هایی مانند تشخیص صحنه و پرتره استفاده می‌شود. این تکنولوژی در برنامه health برای ردیابی معیارهایی مانند ضربان قلب و خواب کاربرد دارد. اپل موزیک از هوش مصنوعی برای پیشنهاد آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی بر اساس سلیقه شما استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در کیبورد برای پیشنهاد کلمات و عبارات بعدی شما استفاده می‌شود. apple همچنین در حال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های جدید هوش مصنوعی مانند یادگیری تقویتی و پردازش زبان طبیعی است. این احتمالا منجر به معرفی ویژگی‌ها و محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در سال‌های آینده خواهد شد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در محصولات apple

سیری از یادگیری ماشینی برای یادگیری ترجیحات شما و ارائه پیشنهادات شخصی استفاده می‌کند. به عنوان مثال ادامه مطلب هوش مصنوعی اپل

  • ۰۳/۰۳/۰۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی