تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

مجازی سازی استوریج از اوایل دهه 2000 راه خود را به دنیای مجازی سازی پیدا کرد. این نوع مجازی سازی فرآیندی است که در آن فضای ذخیره سازی فیزیکی به چندین استوریج مجازی مجزا تقسیم می‌شود. هدف این تکنولوژی حداکثر استفاده از ذخیره سازی سخت افزارهای موجود است و مزایای زیادی مانند افزایش انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و کارایی را به همراه دارد. در این مقاله با مزایای این تکنولوژی آشنا می‌شوید و هزینه راه اندازی مجازی سازی استوریج را بررسی می‌کنیم.

هزینه راه اندازی مجازی سازی استوریج

این هزینه به عوامل مختلفی از جمله نوع راهکار مجازی سازی، ظرفیت ذخیره سازی و عملکرد بستگی دارد. راهکارهای مختلف مجازی سازی استوریج با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. برخی از این راهکارها مانند VMware vSAN و Microsoft Storage Spaces Direct رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر مانند HPE Simplivity و Dell PowerMax به مجوز نیاز دارند. از طرفی دیگر، هرچه فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما بیشتر باشد، هزینه راه اندازی نیز بیشتر خواهد بود.

اگر به عملکرد بالایی نیاز دارید، باید از راهکارهای مجازی سازی استوریج رده بالا استفاده کنید که معمولا گران2تر هستند. بحث دیگری که مطرح می‌شود پیچیدگی است. پیاده سازی راهکارهای مجازی سازی استوریج پیچیده‌تر از راهکارهای سنتی ذخیره سازی می‌باشد. به همین دلیل، ممکن است به خدمات مشاوره و پیاده سازی تخصصی نیاز داشته باشید که این امر هزینه را افزایش می‌دهد. علاوه بر هزینه‌های اولیه راه اندازی باید هزینه‌های جاری مانند هزینه‌های مجوز، پشتیبانی و نگهداری را نیز در نظر بگیرید.

مزایای راه اندازی مجازی سازی استوریج

پس از بررسی هزینه راه اندازی مجازی سازی استوریج بهتر است با مزایای متعددی که برای سازمان‌ها به ارمغان می آورد آشنا شوید.

افزایش انعطاف پذیری

با مجازی سازی استوریج می‌توانید منابع ذخیره سازی خود را به طور پویا و بر اساس نیازهای خود تخصیص دهید. سازمان ها با استفاده از این فناوری می‌توانند با تغییرات در حجم داده‌ها و نیازهای تجاری خود به سرعت و به راحتی سازگار شوند. به عنوان مثال، بدون اینکه به خرید و نصب سخت افزار جدید نیاز داشته باشند، می‌توانند به سرعت فضای ذخیره سازی بیشتری را به یک برنامه یا سرور ادامه مطلب

  • ۰۳/۰۲/۰۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی