تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای پر سر و صدای امروز، گاه یافتن لحظه‌ای سکوت و آرامش به آرزویی تبدیل می‌شود. اما تکنولوژی لغو سر و صدا (Noise Cancelling) به کمک ما آمده تا در هر مکان و زمانی، از مزایای سکوت و آرامش بهره‌ مند شویم. در این مقاله فناوری نویز کنسلینگ را بررسی می‌کنیم.

نویز کنسلینگ چگونه عمل می‌کند؟

این تکنولوژی با استفاده از میکروفون‌های تعبیه شده در دستگاه‌های مجهز به آن، فرکانس‌های مزاحم محیط را شناسایی و سپس امواج صوتی معکوس و هم‌ فرکانس با آن‌ها را تولید می‌کند. این امواج مخالف با امواج اصلی سر و صدا تداخل ایجاد کرده و در نهایت، صدایی خنثی و سکوت نسبی را به ارمغان می‌آورند. فناوری حذف نویز به دو روش فعال و غیرفعال انجام می‌شود:

غیرفعال

این روش به طور فیزیکی صداهای محیط را از بین می‌برد و از طریق طراحی خاص هدفون مانند: استفاده از بالشتک‌های ضخیم و فوم‌های حافظه‌ دار، کانال‌های گوش را به طور کامل مسدود می‌کند. این قابلیت در محیط‌های کم‌صدا مانند کتابخانه یا محل کار مناسب است و به دلیل عدم نیاز به پردازش صدا، عمر باتری را افزایش می‌دهد.

فعال

از طریق پردازش صدا، صداهای محیط را حذف می‌کند و از میکروفون‌های خارجی برای دریافت صداهای محیط استفاده می‌کند. همچنین، با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، موجی معکوس با فرکانس و فاز مخالف صدای محیط ایجاد می‌کند. این موج معکوس با صدای محیط تداخل می‌کند و آن را خنثی می‌کند و برای استفاده در محیط‌های پر سر و صدا مانند هواپیما یا مترو مناسب است. علاوه بر این، به دلیل نیاز به پردازش صدا، عمر باتری را ادامه مطلب

  • ۰۳/۰۱/۲۸
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی