تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

ایلان ماسک به تازگی شرکت هوش مصنوعی جدیدی به نام xAI  تاسیس کرده که هدف آن تلاش برای کشف حقیقت و حل مسائل مهم علمی می‌باشد. جالب است بدانید که هوش مصنوعی xAI یک ایده جدید نیست بلکه یک روند رو به رشد در زمینه هوش مصنوعی می‌باشد. در یک رویداد توییتری در عصر چهارشنبه، ماسک برنامه خود را برای ساخت یک هوش مصنوعی ایمن توضیح داد و گفت xAI به ‌جای برنامه‌ریزی در هوش مصنوعی خود، به دنبال ایجاد یک هوش مصنوعی «حداکثر کنجکاو» است.

ایلان ماسک با استفاده از عبارت “xAI”، به دنبال توسعه نوعی از هوش مصنوعی است که بتواند به صورت خودآموز و مستقل از تجربه‌ها و داده‌ها یاد بگیرد و توانایی بیشتری در کشف و بررسی جهان داشته باشد. به جای برنامه‌ریزی صریح، این هوش مصنوعی توجیه‌ پذیر به دنبال حداکثر کنجکاوی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی این است که هوش مصنوعی به صورت طبیعی به دنبال کشف و فهم بهتر جهان باشد، بدون اینکه ارزش‌ها و اخلاقیات توسط برنامه‌ریزی انسانی به آن تحمیل شود. این رویکرد باعث می‌شود تا هوش مصنوعی به صورت مستقل و ایمن در جهان واقعی عمل کند.

هدف ایلان ماسک از ایجاد شرکت هوش مصنوعی xAI چیست؟

به گفته ایلان ماسک، هدف از ایجاد این شرکت درک ماهیت واقعی جهان است. تیم xAI از افرادی مانند ایگور بابوشکین، مهندس سابق DeepMind در گوگل، تونی وو که در گوگل کار می‌کرد، کریستین سگدی، که یک دانشمند تحقیقاتی در گوگل بود و گرگ یانگ که قبلا در مایکروسافت کار می‌کرد، تشکیل شده است. همچنین ماسک اظهار کرد که امیدوار است این هوش مصنوعی بتواند مسائل مهمی مانند پارادوکس فرمی را حل کند. به عبارت دیگر ما به این موضوع پی ببریم که در جهانی که 13 میلیارد سال عمر دارد، چرا هنوز نتوانسته‌ایم حیات فرازمینی‌ها را مشاهده کنیم. او قصد دارد یک هوش مصنوعی جامع بسازد که با سطح بالایی از حس کنجکاوی به دنبال حقیقت برود. هوش مصنوعی xAI هیچگونه سیاستی اعمال نمی‌کند، بنابراین ممکن است پاسخ‌هایی ارائه دهد که برای همه خوشایند نباشد.

کشف ماهیت ماده تاریک با هوش مصنوعی توجیه‌ پذیر

ایلان ماسک ادعا می‌کند که هوش مصنوعی توجیه پذیر قادر است به سوالات مربوط به ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک پاسخ دهد. ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک دو مفهومی هستند که وجود آن‌ها تاکنون فقط بر اساس محاسبات نظری شکل گرفته است و  ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۴/۳۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی