تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

هوش جامع مصنوعی (AGI) یک عامل هوشمند فرضی است که می‌تواند هر کار و فکری را که انسان یا سایر حیوانات می‌تواند درک کنند و یاد بگیرند را انجام دهد. توسعه AGI هدف اولیه برخی از تحقیقات هوش مصنوعی  می‌باشد که  برای چندین شرکت هوش مصنوعی مانند: OpenAI، DeepMind و Anthropic، یک موضوع رایج در تحقیقات علمی تخیلی و آینده است.

از آنجا که AGI تقریبا هدف بی‌نهایتی دارد و به تلاش برای شبیه‌سازی هوش انسانی می‌پردازد. این حوزه تحقیقاتی مواجه با چالش‌های بسیاری است. برای رسیدن به AGI، مسائلی مانند: درک زبان طبیعی، تصویربرداری سه بعدی، استدلال منطقی و حل مسئله باید به خوبی حل شوند. هوش مصنوعی عمومی دارای پتانسیل بالقوه‌ای برای تحولات جهانی و تغییر شکل صنایع و جوامع می‌باشد، تحقیقات بیشتری بر روی این حوزه نیاز است. با پیشرفت تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و افزایش قدرت محاسباتی، امیدواریم برای دستیابی به هوش جامع مصنوعی که قادر به حل مسائل پیچیده از جمله مسائل اجتماعی و علمی است نزدیک‌تر شویم.

جدول زمانی توسعه AGI همچنان موضوع بحث‌های مداوم بین محققان و کارشناسان است. برخی معتقدند ممکن است در سال‌ها یا دهه‌های آینده امکان پذیر باشد. برخی دیگر معتقدند ممکن است تا یک قرن یا بیشتر طول بکشد و اقلیتی معتقدند که ممکن است هرگز چنین نشود.

هوش جامع مصنوعی 

یک هوش جامع مصنوعی در واقع ماشینی است که می‌تواند دنیای اطراف خود را مانند یک انسان درک کند و دارای ظرفیت و گنجایش مشابه برای انجام تسک‌ها و کارهای مختلف می‌باشد. در حال حاظر هوش مصنوعی عمومی وجود ندارد اما می‌توان رد پای آن را در داستان‌های تخیلی از قرن پیش مشاهده کرد. داستان‌های تخیلی و فیلم‌هایی که راجب هوش مصنوعی وجود دارند به طور گسترده‌ای با آنچه که در واقعیت وجود دارد بسیار متفاوت هستند، البته که بیشتر آن‌ها علاقه دارند تا تصور ذهنی غلط در مورد ماشین‌های هوشمندی که قرار است انسان‌ها را ریشه کن کنند یا به بردگی بکشند بسازند. در چنین داستان‌هایی هوش مصنوعی اغلب به شکل موجودی بی‌تفاوت و بی‌رحم نسبت به درد و رنج انسان یا حتی خواهان نابودی بشر نشان می‌دهند.

چقدر تا پیدایش هوش جامع مصنوعی فاصله داریم؟

اگر چه از نقطه نظر تئوری این احتمال وجود دارد که بتوان توانمندی‌های مغز انسان را شبیه سازی کرد، اما در زمان حال حاظر انجام این کار میسر نیست. به همین دلیل از نظر عقلانی ما می‌توانیم با یک جهش به AGI دست پیدا می‌کنیم. هر چند از نظر نقطه زمانی سرعت تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و توسعه قابلیت‌های کنونی به معنای آن است که ما به نقطه عطفی رسیده‌ایم. جامعه تحقیقاتی با دست آوردهایشان در زمینه هوش مصنوعی عمومی می‌توانند همه را شگفت‌‍ زده کنند. همانطور که برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند دستیابی به AGI می‌تواند تا سال 2030 میلادی امکان پذیر شود. در یکی از تحقیقاتی که ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۳/۲۸
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی