تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

صنعت فناوری اطلاعات همواره با تهدیدهای جدید از جمله بدافزارها گرفته تا حملاتی که بر کل شبکه تاثیر می‌گذارد، به چالش کشیده می‌شود. هر نوع حمله به سیستم IT به یک پاسخ و برنامه منحصر به فرد نیاز دارد. این امر معمولا باعث می‌شود که کسب ‌و کارها برای ایمنی خود بیشتر هزینه کنند. در واقع، هر چه تعداد و تنوع آسیب‌پذیری‌ها بیشتر باشد، هزینه‌های امنیتی نیز بیشتر می‌شود. مشاغل بسیاری از رویکردهای اشتباه پیروی می‌کنند که باعث می‌شود چه آگاهانه و چه ناخواسته در معرض خطرات جدی قرار بگیرند.

مدیریت یکپارچه تهدیدات یا UTM یک راهکار مناسب برای شرکت‌هایی است که فاقد منابع و بودجه لازم برای ایمن سازی هستند. در چشم انداز امنیت سایبری، سازمان‌ها با طیف گسترده‌ای از تهدیدات مواجه می‎شوند که داده‌های حساس و عملیات تجاری آن‌ها را به خطر می‌اندازد. بسیاری از شرکت‌ها برای مبارزه با این تهدیدات از راهکارهای مدیریت یکپارچه تهدیدات (UTM) استفاده می‌کنند. UTM به یک رویکرد جامع اشاره دارد که چندین استراتژی امنیتی را در یک سیستم واحد و یکپارچه ترکیب می‌کند. این مقاله انواع مختلف UTM را بررسی می‌کند و نقش مهم آن‌ها را در افزایش اثربخشی امنیت سایبری شرح می‌دهد.

این فناوری از شبکه در برابر انواع حملات و تهدیدات از جمله بدافزار، ویروس‌ها و فیشینگ محافظت می‌کند. ترکیب عملکرد و امنیت با یکدیگر مدیریت را به طور چشمگیری برای مدیران شبکه ساده می‌کند و هزینه‌های حفاظت از زیرساخت فناوری اطلاعات را کاهش می‌دهد. سیستم‌های UTM در طول زمان رشد کرده‌اند تا فراتر از توانایی‌های مشاغل کوچک با منابع محدود عمل کنند. شرکت‌های بزرگ‌تر به مرور نیز از این راهکارها به عنوان راه‌های جذاب برای کاهش هزینه استفاده کرده‌اند.

انواع UTM مبتنی بر فایروال

UTM مبتنی بر فایروال پایه و اساس بسیاری از راهکارهای موثر سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات است. این سامانه عملکرد فایروال سنتی را با ویژگی‌های امنیتی مانند سیستم‌های تشخیص نفوذ و پیشگیری (IDPS)، قابلیت‌های شبکه خصوصی مجازی (VPN) و بازرسی عمیق (DPI) ادغام می‌کند. مدیران شبکه با انواع UTM کنترل متمرکزی بر شبکه دارند و می‌توانند سیاست‌های درستی را به کار بگیرند، ترافیک مخرب را شناسایی نمایند و از محیط شبکه در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کنند.

انواع UTM مبتنی بر درگاه

UTM مبتنی بر درگاه عملکرد فایروال‌ها را گسترش می‌دهد. UTM به عنوان دروازه‌ای میان شبکه داخلی و اینترنت خارجی عمل کرده و ترافیک‌های ورودی و خروجی را فیلتر می‌کند. UTM مبتنی بر دروازه با مسدود کردن وب‌سایت‌های مخرب و شناسایی ویروس‌ها و بدافزارها یک لایه دفاعی در برابر تهدیدات سایبری مختلف ایجاد می‌کند.

انواع UTM فایروال برنامه وب (WAF)

برنامه‌های وب بیشتر مورد هدف هکرها قرار می‌گیرند و به همین دلیل ادامه مطلب...

  • ۰۲/۰۳/۲۷
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی