تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

امروز با پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدیدی در آموزش ایجاد شده است. مدت‌هاست که مدارس در تلاشند تا توسعه خلاقیت، تفکر منطقی، حل مسئله و کار تیمی را در بین دانش آموزان رواج دهند. اگر می‌خواهید کودکان را برای موفقیت تحصیلی آماده کنید، بهتر است آن‌ها را برای یاد گرفتن کدنویسی آماده کنید. برنامه نویسی نه تنها به بهبود مهارت‌های ریاضی و نوشتاری بچه‌ها کمک می‌کند، بلکه به یادگیری مهارت‌های ارزشمند در زندگی کودکان کمک می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا کدنویسی برای یادگیری مهم است و چرا باید این مهارت از سنین پایین در مدارس آموزش داده شود. هر چه کودکان زودتر کدنویسی را یاد بگیرند، شانس موفقیتشان در آینده بیشتر خواهد شد.

کد نویسی چیست؟

به زبان ساده، کدنویسی روشی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر است. یعنی استفاده از زبانی که کامپیوتر آن را می‌فهمد و دستور العمل‌ها را برای کارهای خاص ارائه می‌دهد. کدنویسی این قابلیت را دارد که کارها و ایده‌هایی مانند: نرم افزار کامپیوتری، وب سایت‌ها، برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی را ایجاد کند. بسته به برنامه‌ای که می‌خواهید توسعه دهید، انواعی از زبان‌های برنامه نویسی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. اما اساسا کدنویسی عبارت است از نوشتن دستور العمل به رایانه به منظور ایجاد یک نتیجه دلخواه.

چرا کودکان باید کدنویسی یاد بگیرند؟ 

یادگیری کدنویسی به کودکان یاد می‌دهد که چگونه فکر کنند. Programming کامپیوتر فقط آموزش کدنویسی نیست. بلکه بیشتر در مورد آموزش نحوه تفکر متفاوت برای کودکان است. یک برنامه نویس برای کدنویسی موثر باید از تفکر منطقی استفاده کند. دلایل زیادی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: مهارت‌های حل مسئله، فرصت‌های شغلی، تفکر انتقادی و خلاقیت. 

لزوم یادگیری برنامه نویسی برای کودکان

حل مسئله

درک رایانه و یادگیری اصول کدنویسی به کودکان کمک می‌کند تا درک کنند کارها چگونه انجام می‌شوند. همچنین به آن‌ها می‌آموزد که چگونه مهندسان نرم افزار برای حل مسائل از روشی منطقی و خلاقانه استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که کد نویسی باید در مدارس آموزش داده شود.

توانایی حل مشکلات یکی از مهارت‌هایی است که به طور کلی در زندگی ما بسیار کاربردی و مفید می‌باشد. همه پدر و مادرها می‌خواهند فرزندانشان در حل مسائل قوی باشند تا در برخورد با مسائل مختلف به راحتی بتوانند آن‌‌ها را حل کنند. یادگیری کدنویسی به کودکان فرصت را می‌دهد که این مهارت‌ها را در دوران جوانی بیاموزند تا بتوانند در مسیر زندگی از این مهارت‌ استفاده کنند. این یکی از دلایل مهم یادگیری کدنویسی است.

انعطاف پذیری در برابر چالش‌ها

بعد از این که کودکان برنامه نویسی را یاد گرفتند و زمانی که در حال نوشتن کد نویسی هستند، ممکن است دچار اشتباه ‌شوند یا خطایی رخ ‌دهد. این مشکلات با جست و جو و تلاش و صبر حل می‌شوند، حتی اگر جزئی و کوچک باشند. کودکان یاد می‌گیرند که شکست لزوما چیز بدی نیست و در واقع اغلب می‌تواند اتفاق مثبتی باشد زیرا می‌توان به عنوان یک  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۲/۲۴
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۱)

  • اعظم سالاری
  • اتفاقا دنبال یه کلاسی بودم که پسرمو در اون ثبت نام کنم که هم براش بار علمی داشته باشه و هم دیدش رو به شکست تغییر بده ممنونم از معرفیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی