تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست که مجازی سازی می‌تواند زیرساخت فناوری اطلاعات را بهبود بخشد و کارایی را افزایش دهد. با این حال، فرآیند مجازی سازی متغیرهای زیادی دارد که باید قبل از ورود به این مسیر در نظر گرفته شود. در گذشته به دلیل تعداد محدود محصولات و راهکارهای موجود در بازار، استفاده از راهکار مجازی سازی نسبتا آسان بود. امروزه ارائه دهندگان مجازی سازی با محصولات و امکانات بی شماری در دسترس هستند و مدیران IT باید راهکاری را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای تجاری آن‌ها مطابقت داشته باشد.

یکی از پلتفرم‌های محبوب در حوزه مجازی سازی VMware ESXi است که معمولا برای میزبانی سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم به طور موثر از منابع CPU و حافظه موجود در دستگاه استفاده می‌کند. اخیرا محققان Juniper Networks یک حمله مخرب و غیرمجاز را در سرورهای VMware ESXi پیدا کردند اما هنوز متوجه نشدند که چگونه این حمله رخ داده است. در این مقاله با ویژگی‌های VMware ESXi بیشتر آشنا می‌شوید و در مورد آخرین حمله باج ‌افزار مبتنی بر پایتون روی این سرور بیشتر می‌خوانید.

سرور VMware ESXi چیست؟

سرور VMware ESXi یک هایپروایزر هدفمند است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مهم سازمانی را ارائه می‌دهد. VMware ESXi مستقیما بر روی یک سرور فیزیکی قرار می‌گیرد و به آن اجازه می‌دهد تا به چندین ماشین مجازی تقسیم شود. این تکنولوژی به طور قابل توجهی نیاز به خرید یا ارتقا سخت‌افزار را کاهش می‌دهد. سرور VMware ESXi با دسترسی مستقیم و کنترل بر منابع زیرساخت، سخت افزار را تقسیم بندی می‌کند و به دنبال آن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

تیم فناوری اطلاعات همواره برای برآورده کردن روندهای متغیر بازار و افزایش انتظارات مشتریان تحت فشار است. همچنین چالش‌هایی در رابطه با گسترش منابع IT برای انطباق با پروژه‌های جدید و پیچیده نیز وجود دارد. VMware ESXi به سازمان شما کمک می‌کند تا تعداد منابع سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای هایپروایزر را کاهش دهد. علاوه بر این، به افزایش عملکرد کمک کرده و سخت افزار را برای استفاده از حداکثر ظرفیت بهینه می‌کند.

مزایای ESXi چیست؟

ESXi در حوزه مجازی سازی سرورها شناخته شده است و نتایج بسیار خوبی در این زمینه ارائه می‌دهد. ESXi با قابلیت‌های مقیاس پذیری منحصر به فرد به شما اجازه می‌دهد تا به طور ایمن روی یک یا چند ماشین مجازی کار کنید. همچنین برای سرورهای موقتی و در محیط های آزمایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مجازی سازی می‌توانید در هزینه، منابع و فضا صرفه جویی کنید، بدون اینکه به امنیت سازمان شما لطمه‌ای وارد شود. عملکرد ESXi بسیار قوی است و به صورت بهینه از منابع موجود استفاده می‌کند. انعطاف پذیری بالا و نصب سریع از مزایای دیگر این فناوری است. لازم به ذکر است که با اجاره سرور ESXi می‌توانید حتی پول بیشتری پس انداز کنید.

ویژگی‌های VMware ESXi

اندازه کوچک

Vmware سرور ESXi را به عنوان کوچک‌ترین هایپروایزر جهان معرفی می‌کند. این سرور کوچک اغلب به کاهش سطح حملات و تهدیدات خارجی کمک می‌کند و نگهداری آن بسیار آسان است.

نصب راحت

نصب ESXi به سرعت انجام می‌شود و می‌توانید زیرساخت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

ابزار مدیریتی کاربر پسند

ESXi یک مرورگر داخلی و سازگار با  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۲/۲۰
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی