تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

همه ما هنگام خرید مانیتور جدید معمولا به دنبال مشخصات خاصی مانند وضوح بهتر، پورت‌های به روز شده و دیگر ویژگی‌های مشابه هستیم، اینطور نیست؟ فناوری تشکیل دهنده پنل‌های نمایشگر بر کارهایی که مانیتور می‌تواند انجام دهد تاثیرگذار است و هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، عملکرد مانیتور به شدت تحت تاثیر نوع پنل آن است که بر زمان پاسخگویی، زاویه دید، ترکیب رنگ و کنتراست تاثیر می‌گذارد.

مانیتورهای امروزی از چندین نوع پنل مختلف استفاده می‌کنند که رایج‌ترین آن‌ها IPS نام دارد. ویژگی‌های مختلف مانیتور IPS آن را به انتخابی عالی برای تبدیل می‌کند. حال بیایید به IPS نگاهی بیندازیم، این مانیتورها چگونه کار می‌کنند و چرا بهتر است از این IPS استفاده کنیم.

مانیتور IPS چگونه کار می‌کند؟

مانیتورهای LCD دارای چندین لایه مختلف هستند که هر کدام نقش مهم خود را در ایجاد رنگ دارند. مهم‌ترین لایه در پانل، لایه مایع نازکی است که کریستال‌ها را نگه می‌دارد و در صورت عبور نور از چراغ‌های LED (یا خاموش شدن) می‌تواند جهت گیری را تغییر دهد و نقاط روشن و تاریک را روی صفحه نمایشگر ایجاد کند. چند لایه فیلتر رنگی را به کریستال‌ها اضافه کنید تا نور رنگ‌های مختلف را تغییر دهد و تصویر خود را دریافت کنید. جریان الکتریکی به طور مداوم به این فیلم مایع وارد می‌شود تا در هنگام استفاده از رایانه، رنگ‌ها تغییر کند.

این ما را به فناوری IPS می‌رساند. در یک نمایشگر IPS، کریستال‌ها همیشه به یک شکل و در یک راستا قرار می‌گیرند و جریان الکتریکی می‌تواند آن‌ها را 90 درجه جابجا کند. این بر خلاف سایر مانیتورها مانند مانیتورهای TN که از کریستال‌های مارپیچ استفاده می‌کنند که در یک راستا حرکت نمی‌کنند. مانیتور IPS کارآمدتر است و از پلاریزه کننده‌های خود برای کنترل بهتر نور استفاده می‌کنند.

تکنولوژی صفحه نمایش IPS

نمایشگر IPS مخفف عبارت “in-plane switching” است که از کریستال‌های مایع تشکیل شده و در ردیف‌هایی بین دو سطح شیشه‌ای چیده شده‌اند تا رنگ‌های غنی تولید کنند. علاوه بر این، توانایی کریستال مایع برای جابجایی افقی اجازه می‌دهد تا زوایای دید چشمگیر در جایی که رنگ‌ها تغییر نمی‌کنند. به همین دلیل، برای کسانی که به دنبال دقت رنگ و سازگاری با زوایای دید فوق العاده هستند، نمایشگرهای IPS مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند.

از گذشته، هیتاچی و ال‌جی در خط مقدم توسعه فناوری مانیتور IPS بوده‌اند. با این حال، در سال‌های اخیر سامسونگ نیز نقش مهمی در تولید این مانیتورها ایفا کرده است. شرکت‌های دیگری از جملهAU Optronics، Acer، Japan Display Inc.، Sony Professional Display نیز در این بازی حضور دارند.

رایج‌ترین ویژگی‌های مانیتور IPS

در این بخش برخی از  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۱/۱۹
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی